Millon kertoa työpaikalla?

5+5

Eli milloin kertoisin raskaudesta pomolle? rv 6 vasta menossa, eli sekin mahdollisuus että voi vielä mennä kesken..

28

1450

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miepä vaan

Itse kerroin ekan ultran jälkeen eli joskus rv 14. Ja kun kerroin, totesi pomoni (pomoni on nainen), että olikin jo arvannut jotain sen suuntaista :)

• iuytfdfghj

Itse kerroin kunnolla ajoissa.. taisi olla jotain rv7. Työnantaja on mies ja vastauksena oli vain huokaus ja "joo". :D Asiasta ei ole tähän mennessä sen kummemmin keskusteltu..

• Kilju on hyvää

MInä kerron huomenna...sain eilen Peralta kikkuraa ja olen nyt rv 0 1. Huomenna 0 2, eli kyllä sen voi kertoa kun työkkäriin muutenkin ilmoittautuminen jotta saa tukiasiat kondikseen niinsanotusti.

• seitsemänkertaa
        Kilju on hyvää kirjoitti:

MInä kerron huomenna...sain eilen Peralta kikkuraa ja olen nyt rv 0 1. Huomenna 0 2, eli kyllä sen voi kertoa kun työkkäriin muutenkin ilmoittautuminen jotta saa tukiasiat kondikseen niinsanotusti.

Meneeks Peralla jo niin huonosti, että kiljua tarjoo. Sitä se juopottelu tekee. Munakin tekee hyvää!!!

• ...........

Mä kerroin rv 21.

• magea jutska

Elä hemmetissä? kerroikko 21 viikolla, voi vitsi.... cool.....

• juuust...
        magea jutska kirjoitti:

Elä hemmetissä? kerroikko 21 viikolla, voi vitsi.... cool.....

Miksi oot tällä palstalla?? Voisit mennä muualle häiriköimään.

• On se
        juuust... kirjoitti:

Miksi oot tällä palstalla?? Voisit mennä muualle häiriköimään.

muuallakin, kokeile vaikkapa odotuspalsta.....

• jljlkjkl
        On se kirjoitti:

muuallakin, kokeile vaikkapa odotuspalsta.....

Tää on odotuspalsta.

• Marikas

No itse kerroin heti seuraavana aamuna työnantajalle että oli intohimoista seksiä ja olen mahdollisesti raskaana. Siis heti seksin jälkeisenä aamuna :)

• korppu84

Kerroin vkolla 13, mutta on pakko kertoa vasta 2 kk ennen äitiysloman alkua, ei aiemmin.

• lksjlk

SInuna odottaisin että rv12 täynnä. Toivon tietenkin parasta, mutta ikinä ei voi tietää. Nimim. kaksi keskenmeno takana.

• ....................

Jossain rv 12-14 paikkeilla kannattaa kertoa, koska sitä ennen on mahdollisuus että menee kesken ja tuskin sitä ennen sinusta raskautta kukaan huomaakaan.

Mutta toki tuo riippuu myös työsuhteesta. Tuttuni oli määräaikaisessa työssä ja määräajan jälkeen sitten neuvoteltiin jatkosta, onko enää töitä. Siinä neuvottelussa tuttuni sitten sanoi olevansa raskaana ja hei hei, työnantaja ei menettänyt käytännössä mitään kun ei raskaudesta tiennyt.

• HUH HUH

voi voi mitä TÄNNE KAIKKIA KEVÄÄN TUOMIA YLÄPÄÄ TÄYNNÄ ON MUKANNA

• nainen/äiti/yrittäjä

Mieluummin heti. Voihan sen keskenmenonkin sitten kertoa, jos niin huonosti käy. Kun kertoo tarpeeksi ajoissa, voi alkaa työnantaja hakemaan sijaista myös ajoissa.

Pikkuyrityksen työnantajana totean, että pienelle yritykselle raskaana oleva työntekijä on uhka, ei mahdollisuus eikä toivottava asia. Miksi työnantajan pitää omalta osaltaan maksaa jonkun lapsen tekemiset? Nämä asiat pitäisi voida hoitaa yhteiskunnan taholta, ettei työnantajalle koituisi velvoitteita äitiyslomasta. Näin nuoret naiset olisivat haluttua työvoimaa.

Nykyisin nainen ei ole koskaan sopivassa iässä. Nuori nainen jää kohta äitiyslomalle, yli nelikymppinen ei jää enää äitiyslomalle, vaan on muuten vanha!

• laillisesti

Sehän on samantekevää, mitä mieltä sinä tästä asiasta olet, lain mukaan tässä mennään. Kaikki eivät halua jakaa työnantajansa kanssa niinkin henkilökohtaisia asioita, kuin keskenmeno. Jos kertoo rv12 jälkeen, niin kyllä siinä on yllin kyllin aikaa hakea sijaista, ei todellakaan ole siitä kiinni.

• näin se menee

Ota pienyrittäjä isommista mallia. Meillä 30 henkeä työllistävä firma ja äitiyslomalle jääneen työt kaadetaan jäljelle jäävien niskaan. Ei tarvitse hankkia sijaista. Kelalta sitten haetaan korvaukset maksetusta äl-ajan palkasta sekä vuosilomakustannuskorvaukset.

• ..................

Mulle työnantaja ei kyllä maksa yhtään mitään. Määräaikanen työsuhde päättyy pari kk äitiysloman alun jälkeen. Kela maksaa äitiysrahat, niinkuin kaikille muillekin.

• OOPPO

Kannattaa palkata töihin vaan rautasia sinkkimiehiä, joilla on mahdollisuus tehä töitä vaikka 24/7

• nainenpaksunako

on muutes sellasiakin naisia, jotka menee töihin vasta, kun ovat raskaana, ja koe ajan päätettyä kertoovat jäävänsä äitiyslomalle...- on muutes tosi juttu.
      Työnantaja otti opikseen asiasta, ja nyt jokaiselta hakijalta ja töihin palkatulta tiedustelee kirjallisesti, onko raskaana, ettei joudu toisten moisen hyväksikäytön uhriksi.

• xxnncc

Lain mukaan on laitonta kysyä (haastattelussa) perhesuunnittelusta / raskaudesta!

• Fgjddyioj
        xxnncc kirjoitti:

Lain mukaan on laitonta kysyä (haastattelussa) perhesuunnittelusta / raskaudesta!

Kysyä ehkä laitonta, mutta päätellä ei ole laitonta:)
        Kyllähän lapsettomat on suosituimpia palkattavia.

• just...........

Ja naisia saisi syrjiä raskauden takia? Millä vuosituhannella oikein elät.

• kanerva_56

Minun mielestä asiaa ei tarvitse kertoa ennen kuin paperiasioiden hoidon kannalta on pakko. Raskaus lienee kuitenkin perheen oma asia. Työnantajan kuuluu hoitaa vain heille kuuluvat asiat, esim äitiysloman sijaisen hommaus jne jne..

• Asiaa miettinyt

8 viikolla voi kertoa. 5,6,7 viikot pahimpia keskenmenoviikkoja.

• no jaa...
        Asiaa miettinyt kirjoitti:

8 viikolla voi kertoa. 5,6,7 viikot pahimpia keskenmenoviikkoja.

No totta kyllä, että suurin osa keskenmenoista tapahtuu noilla alkuviikoilla, mutta muistetaanpa nyt se, että jos ei ole käynyt varhaisultrassa varmistamassa, että alkio ja syke löytyvät, niin tuulimunaraskaus on mahdollinen. Ja tuulimunia on arvioiden mukaan ainakin 50 prosenttia keskenmenoista.

• Kahen lapsen yh-isä

No heti , jos työnantaja sattuu olee se isä! Mieluiten hyvis ajoin...

• kerro kun on syntyny

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      87
      3503
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3083
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      53
      2990
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2833
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2677
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2638
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      55
      2401
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2261
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    Aihe