Minkälainen henkilö ottaa pikavippejä ja miksi?
Mielestäni henkilö joka on pikavippien tarpeessa tulisi asettaa holhouksen alaiseksi, koska silloin on päivänselvää ettei hän kykene huolehtimaan taloudellisista asioistaan. Yksikään täysjärkinen henkilö ei ota tuollaisia lainoja joissa korot ovat tähtitieteelliset.
Kyllä taitaa pikavippifirmojen omistajat kääriä mukavat voitot, niiden ihmispoloisten kustannuksella jotka heidän otteeseensa jäävät.
Minulla on sellainen käsitys että pikavippejä ottavat yhdet ja samat henkilöt.
Pikavippien ottajat holhoukseen!
98
1602
Vastaukset
- eiksvain?
Eiks Kreikkakin pitäisi jo olla holhouksen alla, mut jotkut syytää sinne rahaa, meidän verovarojamme.
- Hallitus on out!
Hallitus ja ne poliitikot (ml. kepulit) holhoukseen, jotka syytää rahamme ulkomaille ja asettaa oman kansansa pinteeseen.
- ministerit hoi!!
Hallitus on out! kirjoitti:
Hallitus ja ne poliitikot (ml. kepulit) holhoukseen, jotka syytää rahamme ulkomaille ja asettaa oman kansansa pinteeseen.
Suomi on pikavippi firma joka on jo konkurssissa!!
vaan ei ole vielä itse sitä huomannut edes... - vippaajat
Hallitus on out! kirjoitti:
tulee asettaa holhoukseen,ovat täysiä roistoja käyttäen hyväkseen juuri noita
surkimuksia,jotka lainaa ja lainaa....jne. - rfvyhnju
holhoustahan kreikan rahoittaminen on
- joku tolkku
HALLITUS HOLHOUKSEEN!
Mitä ne on meidän hyväksemme viime aikoina muka tehneet?
Pikavippifirmatkin piti kieltää lailla mutta mitä tapahtuu?
Kiristetään vaan verotusta ja nostetaan superkorkoja suomalaisilta joka asiaan aina vaan lisää! - Rahaa palaa
Pikavippijärjestelmä pitäisi kieltää lailla, kuten se ennen olikin.
Koronkiskonta ei kuuluu sivistyneeseen valtioon.- Pikavipit kieltoon
Täysin samaa mieltä! Nopeamminhan noihin jää koukkuun, kuin huumeisiin. Tässä kuussa otat 30 €uroa ja korot 6 €uroa. Ensikuussa otat 30 6 30 korot €uroa. Ei vie kauaa, kun et enää pysty maksamaan pikavippivelkoja edes kuukauden tuloillasi, vaikka eläisit kuukauden asunnotta, syömättä, juomatta, sairastamatta, pesemättä ........
- Pankki se vaan
omiaan perii?
Pikavippifirma ei kysele kaiketi ihan mahdottomia takuita myöntäissään ihmisille lainaa. Pankista et ilman takuita saa rahaa senttiäkään ulos, tai kuten OP:lla pitää palkkatili avata ja olla puoli vuotta kunnes miettivät antavatko lainaa sittenkään. Pankki tuo oman lukkonsa oveen samoin tein kun lainan lyhenyksissä tulee ongelmia. Pankkiko sitten hoitaa asiaa sivistyneemmin?
Mikä on sitten kiskontaa ja mikä ei. Kyllä nuo lainaehdot kuluineen ovat velallisen nähtävissä ennen sopimuksen tekoa, joten ihan turhaa lässytystä, että kyse on sivistymättömyydestä. Toisen tarve luo toiselle tilaisuuden ja kun menetelmät on sovittu niin kyllä se pikavippaaja on itse syyllinen toimiinsa. - 33+33
Pankki se vaan kirjoitti:
omiaan perii?
Pikavippifirma ei kysele kaiketi ihan mahdottomia takuita myöntäissään ihmisille lainaa. Pankista et ilman takuita saa rahaa senttiäkään ulos, tai kuten OP:lla pitää palkkatili avata ja olla puoli vuotta kunnes miettivät antavatko lainaa sittenkään. Pankki tuo oman lukkonsa oveen samoin tein kun lainan lyhenyksissä tulee ongelmia. Pankkiko sitten hoitaa asiaa sivistyneemmin?
Mikä on sitten kiskontaa ja mikä ei. Kyllä nuo lainaehdot kuluineen ovat velallisen nähtävissä ennen sopimuksen tekoa, joten ihan turhaa lässytystä, että kyse on sivistymättömyydestä. Toisen tarve luo toiselle tilaisuuden ja kun menetelmät on sovittu niin kyllä se pikavippaaja on itse syyllinen toimiinsa.Pankki se...
Jos ei asiakkaita, ei korkoa ei pankkiakaan...Ei lainaa, ei velkaa, ei lyhennyksiä,ei koronkiskontaa, ei maksukehoituksia.
Pankki kyselee ja kieltää, asiakkaan hyväksi. Maksamattomat karhukirjeet pankin hyväksi
Pikavippi hyvin hoidettuna on apu ahdingossa. Tarkastaminen vippilainassa uudessa edellisen maksamattoman lainan ottajan moka.
- asia hallinnasa!
Olen usein ottanut muutaman kympin pikavipin...kuun lopussa tili alkaa aina olla tyhjä.
Mielummin kätevästi tekstiviestillä kun lainata kavereilta ja sitten joudut kiikuttamaan setelit takaisin ja puhelinsoitot kun niiltä loppuu iteltäkin rahat ja seli seli...
MIelummin vaikka 30 euron vipistä 6 euroa.
Hyvä systeemi pikkusummille mut aloittaja tarkoittikin varmaan noita jotka ottaa satoja euroja useilta vippifirmoilta .... - kaverillani....
Holhouksen alle ehdottomasti!!!
Kaverillani on erittäin paha pikavippikierre, postia tulee päivittäin useampi kirje. 7-8 vippifirmasta sillä on lainoja ja jo tulee perintäfirmoiltakin postia..
Kyllä vipit tuhoaa elämän herkästi, kun on enemmän kun 30 euroa - tonttuliini
En kyllä itseäni laittaisi holhouksen alaiseksi, vaikka 18-vuotiaana otinkin pikavipin ja kärsin vieläkin takaisin maksustan, näin kolmen vuoden jälkeen. Minulle pikavipin ottaminen opetti kantapään kautta, ettei se kannata ja itse olen sitä mieltä että joko a) pikavipin ikärajaa pitäisi nostaa, ettei 18-vuotiaat kakrat saa niitä otettua tai b) koko roska kiellettäisiin lailla.
- Rahaton miljonääri
Nuo firmat pitäisi ehdottomasti kieltää! Ne ajavat ihmiset turmeluksen syvimpiin syövereihin!
Pikavippeja ottavat mm alkoholi,huume ja peliongelmaiset ihmiset.Ei tuollaisilla koroilla kukaan täyspäinen lainaa.
Taitavat vielä kiertää veroja nuo rikollisten pitämät kiskurifirmat.- ongelma
Ongelmasta syntyy vielä isompi ongelma , ellei sitä hoideta! Joku arvostettu työryhmä on ilmeisesti valtion taholta jotain asialle (ongelmalle) tekemässä.
- vippimaisteri
kyllä ne pikavipitkin vanhenee odotellaan aikaa on
- Jani_71-
Velan vanehntuminen katkeaa aina kun sitä maksaa tai tekee maksamisesta maksusuunnitelman. Katkeamisesta alkaa kulua uusi samanpituinen vanhentumisaika.
Jos onnistut pakoilemaan velkojia kolme vuotta ilman yhtäkään lyhennystä niin silloin saattaa onnistua. Vaikea tosin kuvitella että pikavippifirmat ammattivelkojina jaksaisivat näin kauan odotella...
Ettäs tiedätte lusmut!
- Yli varojen..
Veljeni joutui vaikeuksiin pikavippien takia.. Lopulta ulosotossa oli 15 000€ pikavippejä! Vanhempamme niitä nyt maksavat, kun olivat takaajina yhdessä isossa lainassa, jota ei saanut hoidettua.
Välit meni veljellä koko sukuun... Sitä saa mitä tilaa.- on uhrejakin olemass
Uskon, että kun ihmiselle tulee talousongelma, niin siihen astuu tämä pikavippi matkaan.
Pikavipissä ei sinänsä ole väärää, se pitäisi olla laillistettu, mutta millä ehdoilla.
Kun katsoo pikavippien korkoja ja vaateita, se on laillistettua laitonta koronkiskontaa, sanoisinko törkä koronkistonta.
Mistäpä muuten korkoa repiä vuositasolla, kuin vippiyhtiöllä noin, 200 % - jopa 1600 %
Laki tosin kieltää rikoslaissa koronkiskonnan, mutta jostain syystä se ei koske tätä pikavippiporukkaa.
Tämä on mielipiteeni, lainsäätäjä taitaa rikkoa omaa lakiaa, koska ei valvo tätä koronkistontapykälää.
http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/59155/nbnfi-fe201002041300.pdf?sequence=3 - Onneton äiti
Lohdutus kirjoittajalle "Yli varojen"
Meillä samanlainen tapaus, mutta erääntyneiden maksujen summa on 25 000 - 30 000 välillä. Vanhemmat hakevat
pankkilainan velkojen maksuun, jotta pojalta ei menisi asunto
alta.
Eräät vipin myöntäjät perivät luottokorkona ja viivästyskorkona
28.6 %.
Mikä taho saa nämä vippienmyöntäjät sekä myös vippien ottajat kuriin. Vanhemmilla ei mitään käsitystä, mihin nämä rahat on käytetty. - jaah..,,.,..
Onneton äiti kirjoitti:
Meillä samanlainen tapaus, mutta erääntyneiden maksujen summa on 25 000 - 30 000 välillä. Vanhemmat hakevat
alta.
28.6 %.
Mikä taho saa nämä vippienmyöntäjät sekä myös vippien ottajat kuriin. Vanhemmilla ei mitään käsitystä, mihin nämä rahat on käytetty.No ei taida olla asiallinen jannu ollut sitten muutenkaan, jos kerran pikavipinottaja-pojalla oikein omistusasunto ja vielä sitä pelkäätte, ettei sellaiselta mullikalta mene kämppä, voi jee...Yleensä nimittäin pikavipin ottajat asuvat _vuokralla_ ja mikäli on omistusasunto, niin suuremmissa talousongelmissa omistusasujat voivat sentään realisoida omaisuutensa ja kuitata sillä velkansa _ennen_ kuin ottavat pikavippejä, mutta että siis pikavippejä ja oikein _omistusasunnossa asuva nuori poika_? Voi v*ttu! Mitäs teidän poika ei asu vanhempiensa kanssa, jos on niin dille, että pitää velaksi viettää kulutusjuhlia?
Mitähän mahtanut ostaa? Sisustustarvikkeita itselleen, vaatteita ja bilettänyt, niinkö? Itse olen pari kertaa elämässäni ottanut 50- 100 euroa pikavippiä sukulaisten estelystä huolimatta, kun en hätätilanteessa ole halunnut lainata muilta, mutta se on maksimi se sata euroa, mitä edes voisin ottaa pikavippiä, koska suurempia summia en pystyisi maksamaan ja siksi en suuria luottoja ole edes ottanut.
Voi v*ttu mitä luusereita tää maa on täynnä: pitää asua hienosti ja esittää rikasta, vaikka olisi köyhä kuin kirkonrotta ilman edes säännöllisiä tuloja... - jaa??!1
on uhrejakin olemass kirjoitti:
Uskon, että kun ihmiselle tulee talousongelma, niin siihen astuu tämä pikavippi matkaan.
Pikavipissä ei sinänsä ole väärää, se pitäisi olla laillistettu, mutta millä ehdoilla.
Kun katsoo pikavippien korkoja ja vaateita, se on laillistettua laitonta koronkiskontaa, sanoisinko törkä koronkistonta.
Mistäpä muuten korkoa repiä vuositasolla, kuin vippiyhtiöllä noin, 200 % - jopa 1600 %
Laki tosin kieltää rikoslaissa koronkiskonnan, mutta jostain syystä se ei koske tätä pikavippiporukkaa.
Tämä on mielipiteeni, lainsäätäjä taitaa rikkoa omaa lakiaa, koska ei valvo tätä koronkistontapykälää.
http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/59155/nbnfi-fe201002041300.pdf?sequence=3Minusta on ihan asiallista, jos 100:n euron pikavipistä peritään lainapääoman lisäksi kuluina ja korkoina lisäksi esimerkiksi 25 euroa, eli yhteensä 125 euroa, koska kysymys on lyhytaikaisesta luotosta: ei kait niitä pikalainoja hullukaan myöntäisi ihmisille, jos ei haluaisi jotain varmuutta, että myös saa saatavansa. Oma isäni tosin esimerkiksi sanoo, että pikavippiyhtiöiden pyörittäjät pitäisi saada linnaan ja saisin varmaan melkein turpiini, jos isäni tietäisi, että pari kertaa elämässäni olen itsekin 50- 100 euron pikavipin ottanut (ja myös maksanut takaisin ajallaan), mutta kun en koskaan ole ottanut/ota lainaa enempää, kuin pystyn maksamaan ja kun mulla on jo kotona taottu niin kaaliini, että tärkeintä ihmiselle on hoitaa raha-asiansa asiallisesti, en voi edes käsittää, että millaiset ihmiset ylivelkaantuu järjettömästi... Siis tarkoitan, että hyväksikäyttöä pikavipit ja kulutusluotot ovat sitten, jos pankki ei myönnä lainaa ihmisille, että jotka joutuvat sitten ihan ruokaansa varten niitä vippejä ottamaan, jos yhteiskunnan saamansa tuet eivät riitä.
Jos joillakuilla taas on suuria kulutusluottoja ilman maksukykyä, on todennäköisesti kyse kusipäisyydestä. Eivät pysty kävelemään kahta vuotta samoilla kengillä ja pitää olla kiva luxusauto ja joka sesongille vähintään viisi uutta takkia ja imagot niinkuin rikkaan, vaikka olisivat todellisuudessa keppikerjäläisiä. Niille mä nauran.
En lue noita viruksilta näyttäviä linkkejä, mutta kunhan tähän nimettömään keskusteluun viattoman nimettömän mielipiteeni sanon.. - haloo pahvi
Onneton äiti kirjoitti:
alta.
28.6 %.
Mikä taho saa nämä vippienmyöntäjät sekä myös vippien ottajat kuriin. Vanhemmilla ei mitään käsitystä, mihin nämä rahat on käytetty.VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS!!!
siis jos joku on niin tollo että vetäisee 25-30.000e velkaa,
ja vielä pikavippi firmasta niin ihan SAA ITSEÄÄN SYYTTÄÄ!
KUINKA TOLLO JOKU VOI OLLA, luuliko se ettei niitä tarvii maksaa takaisin?
Eihän se nyt se firman vika voi olla, ei kukaan pakota niitä vippejä ottamaan!
MISSÄ OMA JÄRJEN KÄYTTÖ?
YKSILÖN VASTUU!!
- mikä meni pieleen
outoa... jos moottoripyöräkerho kiskoo korkoja ni se on rikollista, mutta jos nää pikavippifirmat tekee samaa nii se on lainmukasta ja sallittavaa?????
- 13
No jaa..oon ottanu useemman kerran pikavippejä.. kun päätin lähteä äkkilähdöllä matkalle, lemmikki sairastu ja tarttin yhtäkkiä monta sataa yms...aina seuraavas kuussa maksanu takasin kiltisti eikä mitää ongelmaa. Mua EI KIINNOSTA ne korot. voin maksaa hyvin 50 lisää vaik 200 lainasta. Se on sen hinta
- pankki-pirkko
Jos ei korot kiinnosta, niin ei varmaan säästäminenkään ja järkevä kulutus.
- Voi äly ja väläys :o
Kuulepas sinä epäinhimillinen ihminen siellä!
Tilanne voi kuule olla aivan millainen tahansa...esim.läheisen kuolema jonka tulot ovat tulleet erittäin suureen tarpeeseen.Lapsen sairastuminen esim.syöpään.Ei niitä apuja,matkakorvauksiin tai lääkemenoihin heti saa.Jollain pitää elää siihen asti.Voi jäädä työttömäksi,mikä hyvinkin mahdollista tämän pv suomessa.Joillekin voi kuule tulla nämä kaikki samassa rytinässä!
Mietipä kaks kertaa ennekuin päästät suustasi vastaavia tyhmyyksiä.Et ole oppinut vielä elämästä yhtään mitään.Toivottavasti karma opettaa!- kelaa ja varmaan
näin on,itse ollut perheen elannon hankkija kymmeniä vuosia,sitten rysähti,minusta tuli lerralla työkyvytön aivovamma.liikuntarajoitteinen ja lääkärit todennut ettei minua voi edes kuntouttaa työhön.KELASSA JA VARMASSA ON AMMATTITAIDOTTOMAT PÄÄTTÄJÄT TYÖSSÄ,KAIKEN LISÄKSI LUKUTAIDOTTOMIA,KUN EIVÄT OSAA LUKEA HOITAVIEN LÄÄKÄRIEN LAUSUNTOJA.on otettava tuomari heille avuksi lukemaan lausunnot kun eivät itse osaa lukea.varman oma henkilökunta ihmettelee ettei heidän päättäjät osaa lukea.samoin on kelan päättäjät lukutaidottomia,tuomari otettava selventämään päättäjille mitä siinä lukee.kelan oma henkilökunta ihmeissään kun päättäjät ei osaa lukea.EI TARTTE LUKEA KUIN HETI ALUSSA LUKEE TYÖKYVYTTÖMYYS ELÄKE.EIKUN RASTI RUUTUUN JA NIMI ALLE NIIN ON ELÄKKEELLÄ.vippi on joka elättää saa leipää ja vettä.50 euroa ei muuhun riitä.
- mie varma ja kela as
tuo on pahajuttu,kun kelassa ja varmassa on ammattitaidottomat ja lukutaidottomat työssä.eivät osaa lukea lääkärien lausuntoja joissa lukee työkyvytön,ei kuntoutettavissa työhön.heidän oma henkilökunta kauhistelee että heidän päättäjät lukutaidottomia että pitää asianajaja ottaa heille lukemaan mitä lukee lääkärien lausunnoissa.
mie varma ja kela as kirjoitti:
tuo on pahajuttu,kun kelassa ja varmassa on ammattitaidottomat ja lukutaidottomat työssä.eivät osaa lukea lääkärien lausuntoja joissa lukee työkyvytön,ei kuntoutettavissa työhön.heidän oma henkilökunta kauhistelee että heidän päättäjät lukutaidottomia että pitää asianajaja ottaa heille lukemaan mitä lukee lääkärien lausunnoissa.
Jos ottaa kantaa lukutaidottomuuteen, pitäisi varmistaa, että omassa tekstissä on välimerkit, ja joka lauseesta löytyy edes predikaatti. Jos siihen ei pysty, olisi parempi jättää sana lukutaidoton pois kommentista.
- Plätz
matti-manner kirjoitti:
Jos ottaa kantaa lukutaidottomuuteen, pitäisi varmistaa, että omassa tekstissä on välimerkit, ja joka lauseesta löytyy edes predikaatti. Jos siihen ei pysty, olisi parempi jättää sana lukutaidoton pois kommentista.
Ja sinun opetella lukemisen ymmärtäminen heti ensi lauseeseen ja toiseenkin. Kirjoittajahan kertoi saaneensa aivovamman ja hakee eläkkeelle sen vuoksi. Kuten hänen tekstistä näkee, vamma lie todellinen. Kyllä siinä alkaa pätkimään.
Sinullekin suosittelen otsan lyömistä seinään täydessä vauhdissa. Katsotaan montaklo "pretikaattia" kirjoittelet sen jälkeen.
mattimantereen otsa seinään ry. - Kyllä täällä on
Plätz kirjoitti:
Ja sinun opetella lukemisen ymmärtäminen heti ensi lauseeseen ja toiseenkin. Kirjoittajahan kertoi saaneensa aivovamman ja hakee eläkkeelle sen vuoksi. Kuten hänen tekstistä näkee, vamma lie todellinen. Kyllä siinä alkaa pätkimään.
Sinullekin suosittelen otsan lyömistä seinään täydessä vauhdissa. Katsotaan montaklo "pretikaattia" kirjoittelet sen jälkeen.
mattimantereen otsa seinään ry.noita aivovammaisia kohtalaisen suuri osa kirjoittajista, ainakin teksteistä päätellen. Idiootit ovat niin tyhmiä etteivät sitä itse ymmärrä.
- Joku kiva tyyppi
Holhousta on aivan liikaa jo muutenkin. Pikavipit pitäisi kieltää kokonaan, koska se just perustuu tähän koronkiskontaan ja riistokapitalisimiin.
- hinkulelu
Ihmettelen mitä tällainen vipeistä itkeminen oikein on; ei kukaan pakota ihmistä ottamaan pikavippiä. Pikavipit ovat tuote siinä missä ökyhintainen huonolaatuinen saippuakin, paitsi sillä erolla että tuotteen ostajalle kerrotaan erittäin selvästi etukäteen että tämä tulee ostamaan tuotteen (lainan) erittäin huonolla laatu/hinta -suhteella.
Niille jotka itkevät huonoista luottotiedoista ja siitä että näiden takia ovat pakotetut turvautumaan pikavippiin, niin kysymys kuuluu; miksi luottotietosi menivät?
Ihmeellistä tämä nykypäivän täydellinen kyvyttömyys kantaa vastuu omista teoistaan.- voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ
HOHOO, MISSÄ SILLIPURKIS OOT ASUNUT, KUN ET TAIDA TIETTÄÄ, ETTEI LUOTTOTIEDOTTOMAT SAA MTN LAINOJA MISTÄÄN... NIIN NO PAITSI EHKÄ PANTTAAMALLA JOTAIN OMAISUUTTA MIKÄ EI OO MENNY JO ULOSOTTOMIEHELLE. O.o
- Silleensä
voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ kirjoitti:
HOHOO, MISSÄ SILLIPURKIS OOT ASUNUT, KUN ET TAIDA TIETTÄÄ, ETTEI LUOTTOTIEDOTTOMAT SAA MTN LAINOJA MISTÄÄN... NIIN NO PAITSI EHKÄ PANTTAAMALLA JOTAIN OMAISUUTTA MIKÄ EI OO MENNY JO ULOSOTTOMIEHELLE. O.o
Minulla on luottotiedot pahastikin pakkasella,mutta kyllä paikalliset kauppias ainakin tietää todellisen maksuhalukkuuteni ja näin minulla on kauppaan ihan normilaskutus,että silleen.Ja myös pankkilainaa olen saanut tosin näissä on vanhempani takuumiehinä,koska on myös sellaisia vanhempia jotka eivät hylkää edes aikusta lastaan ja hänen perhettään.
- miten?
Mikä taho heitä holhoaisi sitten? Ei riittäisi resurssit ehkä.
- Vippailija
No jos ei oo köyhä ei tarvi vippejä. Jos on osa-aikatöis, työttömänä yms ja rahat ei riitä laskuihin etkä tulojes perusteella saa lainaa etkä luottokorttia niin pakko niitä vippejä ottaa. Ite oon joutunu ottaa ja joudun vast. edeskin kun olen yksin asuva pienituloinen, nytkin on muutamien satojen vippivelat ja lisää tarviin ku vuokran jälkee tili menee tyhjäksi laskujen takia. Ei auta kun olen vielä pitkäl sairaslomal ja töihinkään en pysty.
- itsekin pienituloine
Vippailija kirjoitti:
No jos ei oo köyhä ei tarvi vippejä. Jos on osa-aikatöis, työttömänä yms ja rahat ei riitä laskuihin etkä tulojes perusteella saa lainaa etkä luottokorttia niin pakko niitä vippejä ottaa. Ite oon joutunu ottaa ja joudun vast. edeskin kun olen yksin asuva pienituloinen, nytkin on muutamien satojen vippivelat ja lisää tarviin ku vuokran jälkee tili menee tyhjäksi laskujen takia. Ei auta kun olen vielä pitkäl sairaslomal ja töihinkään en pysty.
Käytännössä sulla ei ole sen enempää rahaa vippien kanssa kun ilmankaan. Päinvastoin, ei ne vipit ilmaisia ole vaan korkomenot lisäksi.
Mutta varmaan tiedätkin tämän. - ahaa?
Vippailija kirjoitti:
Luottokortti on kaikilla kunnon kansalaisilla. Täysijärkisillä yleensä yksi sellainen, tavallisimmin ilman erityisiä tai muita perusteita. Pikavippiasiakkaistakin asiallisia ja asiakkaiksi edes mahdollisia ovat ainoastaan luottokortin omaavat ja käsitykseni mukaan ainoastaan luottokortin omaaville pieniäkään pikavippejä edes myönnetään. Vai korjaatko minua?
- Suomessa kunnon
ahaa? kirjoitti:
Luottokortti on kaikilla kunnon kansalaisilla. Täysijärkisillä yleensä yksi sellainen, tavallisimmin ilman erityisiä tai muita perusteita. Pikavippiasiakkaistakin asiallisia ja asiakkaiksi edes mahdollisia ovat ainoastaan luottokortin omaavat ja käsitykseni mukaan ainoastaan luottokortin omaaville pieniäkään pikavippejä edes myönnetään. Vai korjaatko minua?
kansalaiselle riittää pankkikortti. Ei se luottoa tarvitse. Persaukiset pummit ja luuserit ovat sitten eri juttu.
- jooko
ahaa? kirjoitti:
Ei kaikki kunnon kansalaiset halua luottokorttiakaan.
- ahaa?
Suomessa kunnon kirjoitti:
kansalaiselle riittää pankkikortti. Ei se luottoa tarvitse. Persaukiset pummit ja luuserit ovat sitten eri juttu.
Niiin varmaan sitten, jos ei ole rahaa maksaa luottokorttivelkoja riittää pelkkä Visa Electron, mutta tavalliset luottokortin omistajat on eri asia. Toivottavasti mun raha- asioistani et ole kiinnostunut..mikään tuskin olisi sairaampaa ja sosiopaattisempaa käytöstä, kuin urkkia nimettömänä nimettömällä palstalla tuntemattomien raha-asioita keskustelemiseen tarkoiteutulla palstalla.
- hup-sis
ahaa? kirjoitti:
Niiin varmaan sitten, jos ei ole rahaa maksaa luottokorttivelkoja riittää pelkkä Visa Electron, mutta tavalliset luottokortin omistajat on eri asia. Toivottavasti mun raha- asioistani et ole kiinnostunut..mikään tuskin olisi sairaampaa ja sosiopaattisempaa käytöstä, kuin urkkia nimettömänä nimettömällä palstalla tuntemattomien raha-asioita keskustelemiseen tarkoiteutulla palstalla.
Niin. Mikä mahtoi olla aloittajan motiivi keskusteluun.
- egjhel4
Vippailija kirjoitti:
Laskujen eräpäiviä voi myös siirtää. Soitto kyseiseen firmaan ja maksupäivän siirto. Vuokranantajankin kanssa voi sopia voiko vuokran maksaa hieman myöhemmin. Jos rahat loppuu kesken voi käydä sossussa. Sitä varten se on olemassa.
- voe taivas
egjhel4 kirjoitti:
Laskujen eräpäiviä voi myös siirtää. Soitto kyseiseen firmaan ja maksupäivän siirto. Vuokranantajankin kanssa voi sopia voiko vuokran maksaa hieman myöhemmin. Jos rahat loppuu kesken voi käydä sossussa. Sitä varten se on olemassa.
Ai että sossusta saa rahaa ihan tuosta vaan kun sanoo että rahat loppui kesken? Olenpas tyhmä. Joskus meinaa loppua ennen tilipäivää enkä ole älynnyt mennä sossuun.
- hsdiaahdie
egjhel4 kirjoitti:
Tottakait laskun eräpäivää voi siirtää. Sitähän pikavippifirmat jopa haluavat. Ne haluaa pitää koukussa velkaantuneen tiettyyn pisteeseen asti. Kun ne huomaavat, että saalis on kupattu tyhjiin, niin sitten lossauttavat ovet kiinni. Se laskun eräpäivän siirtäminen pikavipeissä maksaa maltaita.
- ahaa?
hup-sis kirjoitti:
Niin. Mikä mahtoi olla aloittajan motiivi keskusteluun.
Enpä tiedä: kysy Suomi24:lta ja tämän sivuston tekniikkavastaavilta, että mikä heidän motiivinsa on aloitusten nostamiseen etusivulle. Ilmeisesti tuo on ihan laillinen linja heillä sitten, kun on oikein Kelat ja kirkotkin yhteistyökumppaneina...Itse kylläkin, mikäli olisin Suomi24:n aloitusten etusivuille nostoista vastaava tai joku moderaattori, en kylläkään viitsisi nostaa etusivun keskusteluun tuon aloituksen tyyppistä " julkaisua", koska voisi veikata, ettei varmaan rikolllisillekaan sen helpompaa tapaa olisi urkkia tietoa viattomien, vilpittömästä keskustelemisesta kiinnostuneiden keskustelupalstakirjoittajien yksityisistä raha- asioista, kuin tuon tyyppinen avaus, mutta se on sitten Suomi24:n linja...
Itselläni ei ainakaan ole mitään hävettävää raha- asioissani. Ihan vilpittömästi kerroin nimettömän ketjun avanneen kysymykseen, että olen köyhä ja olen pari kertaa elämässäni ottanut 50- 100:n euron pikavipin, mutta kylläkin aina maksaen ne pikkiriikkiset velkani ajallaan. Niitä en minäkään ymmärrä, jotka sitten ihan on vaikka luottotietonsa menettäneet jonkun tietoisen pikavippilainaamisen takia: en tunne suurta empatiaa sellaisia ihmisiä kohtaan. Kukaan ei ole niin köyhä, että ylivelkaantuu joillakin älyttömillä summilla millekään tai mihinkään suuntaan. Itselläni jos olisi suurempi lainan tarve, ottaisin sellaisen pankiltani, mutta pieni pikavippi tyyliin 100 euroa tai 50 euroa on joskus pelastanut minut hankalassa tilanteessa siten, ettei ole tarvinnut ruikuttaa rahaa läheisiltä ja että on saanut esimerkiksi pakolliset lääkkeet ostettua, jos seuraavaan päivään kun saa rahaa on ollut vielä aikaa.
Yhteiskunnan tukien varassa elämisestä en suuremmin tiedä ja minä olen hoitanut raha-asiani asiallisesti. Mulla varmaan jos olisi joku esimerkikiksi säännöllinen työttömyyskorvaus - vaikka minimikin-, pystyisin täysin elämään sillä summalla, eikä tarttis määkyä vielä sossuissa ja missä lie (mitä ne monet työttömät vissiin tekee vielä säännöllisten elämiseen riittävien tukien nostamisen lisäksikin), koska asun elintasoni ja varojeni mukaan, eli vuokralla ja erittäin vaatimattomasti ilman luxusra, ilman hienoja vaatteita, iolman autoja ja ilman mitään erityistä kivaa, mitä pienituloinen ei voikaan ostaa. En vaan saa sitä työttömyyskorvausta, koska mulla on opinnot kesken ja opintotuet loppuneet aikoinaan kesken fyysisen sairauden takia, enkä saisi toimeentulotukeakaan ( en ainakaan täysimääräisenä), koska olen opiskelija. Yhteiskunnan eikä luotottajien ei minua kuitenkaan ole tarvinnut elättää.
Se olisi täysin eri asia, jos tämä Suomi24 keskustelu olisi nimillä käytävää, mutta kun tämä on nimetöntä keskustelua, pidän todella asiattomana esimerkiksi sitäkin, että tämän Suomi24- foorumin ylläpito ilmeisestikin populistisesti nostattaa aiheita esiin, ilmeisessä pelkässä sensaationhaluisuudessa.
En tiedä kuka avauksen laati, kun on nimetön keskustelu, mutta en ainakaan minä. - hup-sis
ahaa? kirjoitti:
Enpä tiedä: kysy Suomi24:lta ja tämän sivuston tekniikkavastaavilta, että mikä heidän motiivinsa on aloitusten nostamiseen etusivulle. Ilmeisesti tuo on ihan laillinen linja heillä sitten, kun on oikein Kelat ja kirkotkin yhteistyökumppaneina...Itse kylläkin, mikäli olisin Suomi24:n aloitusten etusivuille nostoista vastaava tai joku moderaattori, en kylläkään viitsisi nostaa etusivun keskusteluun tuon aloituksen tyyppistä " julkaisua", koska voisi veikata, ettei varmaan rikolllisillekaan sen helpompaa tapaa olisi urkkia tietoa viattomien, vilpittömästä keskustelemisesta kiinnostuneiden keskustelupalstakirjoittajien yksityisistä raha- asioista, kuin tuon tyyppinen avaus, mutta se on sitten Suomi24:n linja...
Itselläni ei ainakaan ole mitään hävettävää raha- asioissani. Ihan vilpittömästi kerroin nimettömän ketjun avanneen kysymykseen, että olen köyhä ja olen pari kertaa elämässäni ottanut 50- 100:n euron pikavipin, mutta kylläkin aina maksaen ne pikkiriikkiset velkani ajallaan. Niitä en minäkään ymmärrä, jotka sitten ihan on vaikka luottotietonsa menettäneet jonkun tietoisen pikavippilainaamisen takia: en tunne suurta empatiaa sellaisia ihmisiä kohtaan. Kukaan ei ole niin köyhä, että ylivelkaantuu joillakin älyttömillä summilla millekään tai mihinkään suuntaan. Itselläni jos olisi suurempi lainan tarve, ottaisin sellaisen pankiltani, mutta pieni pikavippi tyyliin 100 euroa tai 50 euroa on joskus pelastanut minut hankalassa tilanteessa siten, ettei ole tarvinnut ruikuttaa rahaa läheisiltä ja että on saanut esimerkiksi pakolliset lääkkeet ostettua, jos seuraavaan päivään kun saa rahaa on ollut vielä aikaa.
Yhteiskunnan tukien varassa elämisestä en suuremmin tiedä ja minä olen hoitanut raha-asiani asiallisesti. Mulla varmaan jos olisi joku esimerkikiksi säännöllinen työttömyyskorvaus - vaikka minimikin-, pystyisin täysin elämään sillä summalla, eikä tarttis määkyä vielä sossuissa ja missä lie (mitä ne monet työttömät vissiin tekee vielä säännöllisten elämiseen riittävien tukien nostamisen lisäksikin), koska asun elintasoni ja varojeni mukaan, eli vuokralla ja erittäin vaatimattomasti ilman luxusra, ilman hienoja vaatteita, iolman autoja ja ilman mitään erityistä kivaa, mitä pienituloinen ei voikaan ostaa. En vaan saa sitä työttömyyskorvausta, koska mulla on opinnot kesken ja opintotuet loppuneet aikoinaan kesken fyysisen sairauden takia, enkä saisi toimeentulotukeakaan ( en ainakaan täysimääräisenä), koska olen opiskelija. Yhteiskunnan eikä luotottajien ei minua kuitenkaan ole tarvinnut elättää.
Se olisi täysin eri asia, jos tämä Suomi24 keskustelu olisi nimillä käytävää, mutta kun tämä on nimetöntä keskustelua, pidän todella asiattomana esimerkiksi sitäkin, että tämän Suomi24- foorumin ylläpito ilmeisestikin populistisesti nostattaa aiheita esiin, ilmeisessä pelkässä sensaationhaluisuudessa.
En tiedä kuka avauksen laati, kun on nimetön keskustelu, mutta en ainakaan minä.En tiedä motiivia eikä kiinnostakaan. Ei tänne kukaan tilinumeroitaan laita. Millään lailla ei varmaan voi urkkia kuka on kuka.
Minäkin asun vuokralla ja maksan asumiseni ja elämiseni itse.
Tuskin Suomi24 toimii millään lailla sensaatiohakuisesti. Ei heille ole mitään hyötyä siitä. Esille nostetaan aina vaan mahdollisimman monenlaista aihetta. - hmmh...,,.,.
voe taivas kirjoitti:
Ai että sossusta saa rahaa ihan tuosta vaan kun sanoo että rahat loppui kesken? Olenpas tyhmä. Joskus meinaa loppua ennen tilipäivää enkä ole älynnyt mennä sossuun.
Minä kanssa ihmettelen sitä puhetta, että jos rahat loppuu "kesken", voi muka "käydä" "sossussa". Mielenkiintoista! Ikäänkuin sinne sossuun vaan käveltäisiin, että mä tartten nyt rahaa, jessus... Melkein kuukauden niiden muutaman rovon odottamisessa kestäisi yleensä, ainakin omassa asuinkaupungissani, eikä ole sen väärti ottaa kopioita kaikista omista papereistaan ja tulla tuntemattomien ihmisten "analysoimaksi", että saa lopulta melkein kuukauden nälkäisenä odottelun jälkeen esimerkiksi kokonaan kielteisen toimeentulotukipäätöksen, josta vielä pitäisi jaksaa valittaa tai vaikka päätöksen, jossa myönnetään esimerkiksi vaikkapa yhteensä hieman päälle 10 euroa "tukea" ja jossa kutsutaan sitä alle 20:n euron päätöstä myönteiseksi tukipäätökseksi ja "tukemiseksi" tai saada päätöstä, jossa a ainakin on aina -50 prosenttia siitä 419:a eurosta vähennettynä ilman mitään syytä ja perään vielä uhkauksia, että jos sä nyt et valmistu, niin....Ja usein vielä epäpäteviä työntekijöinä, jotka edes tajua hevon veetä koko sosiaalityöstä,mihin tarvitaan akateeminen tutkinto, minun mielestäni.
Tosin kyllä mä kerran kadullakin törmäsin johonkin äänekkäästi katuvilinässä kiekuneeseen likkaan, joka vaan ilmoitti kaverilleen " et vien vaaaa nää tonne sossuuuuu ja tuun sit". Vähän haavi auki katselin sitä täysin asiaan vihkiytyneen ihmisen otetta sosiaalitoimistossa asioimiseen, kun itse en kuulu niihin kansalaisiin, joille sossusta tosta vaan tippuisi rahaa, vaan _täysin_, huom. _täysin_ tulottomana sain kerrankin kolmen viikon odottelun jälkeen hieman päälle kymmenen euroa, missä ajassa kyllä olisin jo ehtinyt kuolla realistisesti nälkään, ilman omien läheisten taloudellisia avustuksia. Laittaa mullakin vihaksi, kun jos vaikka lehdistä lukee, että jos jotkut nostaa vaikka useita tukia (esim. säännöllinen työttömyyskovaus ja toimeentulotuki) päällekkäin ja vielä on mankumassa, että miten on vaikeaa... Just joo.
Siinä tuo on oikeassa, että jos vaikkapa vuokraa ei pystyisi maksamaan ajallaan, niin yleensä ja useimmissa tapauksissa voi aina neuvotella vuokanantajan kanssa ja ehdottomasti kannattaakin. Itse ainakaan en mitään laskua jättäisi siten roikkumaan, etten ottaisi yhteyttä tahoon jolle olen velkaa, jos on epävarmuutta, miten ja milloin saa maksettua laskun.
- kotilonnnnn
Miellummin kaikkiin kännyköihin palveluviesti estot.
Jos netissä olevat pikavippijutut vaatii TUPAS tunnistuksen, nii sillä voidaan estää netin kautta lainaus. - ammataidottomat
nyt olet väärässä.itse olen kolari/työtapaturmassa loukkaantunut,ja saan kelalta 78e-verot rahaa sairaspäivärahaa.KELASSA ja VARMASSA ON AMMATTITAIDOTTOMAT PÄÄTTÄJÄT TYÖSSÄ,EIVÄT OSAA LUKEA LÄÄKÄRIEN LAUSUNTIJA JOSSA LUKEE TYÖKYVYTÖN ja EI KUNTOUTETTAVISSA työhön.heidän oma henkilökunta ihmettelee kuinka heidän,päättäjät ovat ammattitaidottomia ja lukutaidottomia,siksi vippi on hyvä ratkaisu että saa leipää ja vettä ostettua kaupasta.
- ehkä niin
Ehkä kerran käytettynä mutta ei jatkuvasti. Menee vähitellen siihen että vipin joutuu maksamaan toisella vipillä. Korot tietenkin kaikista.
- Järki puuttuu
Mainontaa pitäisi puuttua - antaa täysin väärän kuvan. Todellinen vuosikorko pitäisi ilmoittaa jo mainonnassa. Jos on vähänkin järkeä päässä, tajuaa, että kyse koronkiskonnasta ja hädänalaisten ihmisten hyväksikäytöstä. Kyllä joku perus-visa kortti käy ihan hyvin "pikavipistä" itselle - luottokunta kun ei peri järjettömiä korkoja. Ainakin itsellä on 4000e luottokorttiraja, jossa 1000€ nostoraja/kk - itse voi määrätä lyhennys%. Minusta luottokortti toimii hyvin hätätilanteessa, eikä joudu maksuvaikeuksiin, jos on vastuullinen luottokortin käyttäjä. Parempi mun mielestä vaikka vähän aikaa elää riisillä ja ruispuurolla kuin velkaantua...ymmärrän toki, että joillakin voi olla tosi paha tilanne. Itsekin nuorena vein kaniin puhelinosakkeen, mut sen lyhentäminen kesti myös tuhottoman kauan. Rahaa tarvitsin elämiseen eli ruokaan, en vaatteisiin tms, mutta raha ei riittänyt ruokaan joinakin jaksoina nuoruudessa.
Oman rahatilanteen on joskus hädässä pelastanut juuri luottokortti, jos on joutunut työttömäksi ja tukien maksaminen kestänyt 4 kk:tta, eikä rahaa tule mistään, jo vuokrankin kanssa tulee ongelmia. Tosin kaikki mikä on jollain tavalla velkaa, joutuu maksamaan pois, et kyllä se sitten rassaa pidemmän aikaa se velan lyhentäminen ja nollaaminen.
Nyt kun olen ollut vakituisessa työssä jo reilut 10 vuotta, laitan säästöön rahaa koko ajan, vaikka käytän esim matkoilla visaa. En luota mihinkään yhteiskunnan tukijärjestelmiin. Kannattaa pistää vaikka 20€ sivuun kuukausttain, kyllä sekin pieni säästö voi tulla joku pv tarpeeseen. Silloin kun menee hyvin, kannattaa laittaa säästöön, koska ei voi koskaan tietää, jos menettää työpaikan - nykyaika on niin epävarmaa, eikä vakituinenkaan työ ole enää varma työpaikka.
Muutoin olen sitä mieltä, että "koronkiskonta", mitä juuri pikavippiyritykset harjoittavat, pitäisi lailla kieltää, tai säännöstellä katot korolle. Mainonnassa annettaan niin ruusuinen kuva - lainan ottaminen helppoa, mutta mitenkäs on laita takaisinmaksun kanssa. Ikäraja voisi olla 24v, ei 18v. Ei esim. monet nuoret ymmärrä ollenkaan, mihin päänsä pistävät, ja ovat sitten kirjaimellisesti kusessa. Nykyään kuvitellaan, varsinkin nuoret, että elämä ja rahan tulo on niin helppoa - sitä se ei ole. Raha kuluu paljon nopeammin kuin ne tunnit jotka sen eteen tehdään töitä.- Koulun penkille
takaisin noi pitää laittaa jotka ei 18-vuotiaina osaa korkolaskentaa. Jos sitä ei osaa 18-vuotiaana niin 24-vuotiaana ei sitäkään vähää.
Kyllä tuossa ilmiössä on usein kyse ihmisten kyvyttömyydestä elää tulojensa mukaan, ovat kuin kreikkalaiset ja sitten naama rutussa kun joku kyselee omiaan takaisin. Kouluun saisivat ottaa oppiaineeksi henkilökohtaisen taloudenhallinnan ja opettaa ihmisille, että sosiaalidemokratian keinoin muiden piikkiin eläminen ei johda kuin tällä palstalla esitellyn kaltaisiin katastrofeihin. Vastuuta omista toimista minä peräänkuuluttaisin enkä syyttelisi muita, oma nimi sielä paperin alalaidassa kai kuitenkin monen velallisen kohdalla on.
- dpdpdåddååå
´´ Ikäraja voisi olla 24v, ei 18v´´
erittäin hyvä ehdotus mielestäni! itse voin puhua kokemuksesta sillä otin ensimmäiset pikavippini heti kun täytin 18-vuotta koska olin TYPERÄ ja kuvittelin että voin saada helppoa rahaa ja helposti pystyn myös maksamaan takaisin mutta näinhän asia EI TODELLAKAAN mennyt, no sitten kun huomasin että voi VITTU enhän minä pystykään maksamaan noita vippejäni takaisin niin rupesin ottamaan niitä vaan lisää ja ajattelin että no menköön sitten niin sanotusti KAIKKI perseelleen! eli siis tyyliin kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaan! mielestäni ehdotuksesi 24 vuoden ikärajasta on FANTASTINEN koska monet 18-vuotiaathan ovat suoraan sanottuna vielä aivan pentuja mitä tulee raha-asioiden hoitoon itseni siis mukaan lukien! ja onhan monissa ravintoloissakin 24 vuoden ikäraja! - Mummollekin mania
No entäs nämä äidit jotka ottavat alaikäisten lastensa nimillä pikavippejä ja vie3vät lastensa luottokelpoisuuden jo alle kouluikäisenä?? Näitä on, naapuri esim.
- ai jaa?
Hulluja, sairaita, psykopaatteja - siis kusipäitä, jos alaikäisten nimillä puljaavat, mutta varmaan oikeudessa usein syytettyjen penkillä tavattuja naamoja siinä tapauksessa, ne "mammat"? Jotkut saavat niin surkeat eväät kasvatukselleen varmaan jo kohdussa(?), että sellaisten moraaliin sopii rötöstellä ja rikostella - tiedän kun eräs sukulaiseni on käräjäoikeuden asiamiehenä aikoinaan toiminut, että mitä säälittäviä tapauksia sielläkin istui penkeillä, että vaikken nimistä tiedä eikä mulle tietenkään ole kerrottu sellaisia, mutta kuulin paljon kauhutarinoita ihmisistä, jotka varmaan olisi tarvinneet elämäänsä vain välittäviä aikuisia kasvaakseen suoriksi... Taitaa kuitenkin olla asiaton firma ollut kyseessä, jos kerran ei luotonottajan nimeä ole tarkistanut? Huijarit voi tietysti aina yrittää vedota siihen, että "en se mää, vaan toi mun alaikäinen viaton teini tuolla vähän, sellanen 16-vee"... AUTS, kun saisi linnaan kaikki huijarit!
Mahtaa sulla olla lähiö!
- dpdpdå
´´No entäs nämä äidit jotka ottavat alaikäisten lastensa nimillä pikavippejä ja vie3vät lastensa luottokelpoisuuden jo alle kouluikäisenä?´´
kuinkas se on mahdollista? koska eihän pikavippejä myönnetä alle 18-vuotiaille! olen käsittänyt että luotonantaja tarkistaa aina henkilöllisyyden ja jos käy ilmi että henkilö on alaikäinen niin vippiä ei myönnetä! Kiitos mielenkiintoisesta keskustelunavauksesta
Tietenkin voitaisiin koettaa ratkaista syrjäytymisongelma asettamalla kaikki pikavippiasiakkaat holhouksenalaisiksi. Mihinkähän se mahtaisi johtaa: kun henkilö tarvitsee, oli ne nyt sitten väliaikaisia tai pitempiaikaisia likviditeettiongelmia, rahaa tullakseen toimeen, vaikkapa nyt vain pari viikkoa eteenpäin, se tekee mitä vain päästäkseen ongelman yli. Jos nyt evättäisiin monille se ainut mahdollinen rahoituskeino, siirtyisi ongelma SIVAN ja R-kioskin kassoille puhumattakaan myymälävarkauksista. Pikavippiasiakaskunta ei kuitenkaan ole pelkästään meitä viimeistä rupusakkia, vaan joukossa on ihmisiä, jotka joko eivät saa tai halua hakea pankistaan kulutusluottoa inhimillisellä korolla, vaan koettavat sinnitellä seuraavaan päivään tai kuukauteen, jolloin vipin maksu on mahdollista. Paras keino olisi varmaan LOPULLINEN RATKAISU, joka jäi vähän kesken Neuvostoliiton ja länsiliittoutuman lepsuilun takia. Unohdetaan se hohousajatus ja ratkaistaan asia lopullisesti.
Matti MannerJäi kysymättä, että mitä ne holhoojat holhoaa, jos ei ole kuin tuulen huuhtelema perse, eikä ulosottomieskään pääse kiinni; saattaa tulla kustannuksia, parempi heittää lapsi heti roskikseen eikä tuhlata pesuvettä.
- noo...,.
En usko, että pikavipit tai kulutusluotot ovat ongelma ihmisille, jotka mitoittavat sellaisten ottamisen lainan takaisin maksun realististen mahdollisuuksiensa mukaan. Yhdellekään ei tietysti voi suositella pikavippien ottamista, jos ei tietoa ole, että millä maksavat takiaisin ottamansa luotot, mutta asialliset firmat eivät luottotiedottomille edes pikavippejä myönnnä, käsittääkseni. Joku sadan euron pikavippi vaikkka pakollisiin lääkkeisiin voi olla ihan asiallinen, jos ihminen tietää, että sen myös pystyy maksamaan ja kun sen maksaa takaisin, mutta niitä en käsitä, jotka on pystyssä hirveitä summia luotonantajafirmoille. Ja ett jos joku pyörittää arkeaan pelkällä luotolla, ugh.
Yksinkertaisesti voi laskea, että paljon tilille kuukausittain tulee varmaa tuloa ja sen mukaan mitoittaa lainansa, mikäli lainaa ottaa. Tietysti luottokortit on keksitty, mutta joskus voi olla, että tiukoissa tilanteissa hädänalainen ihminen mieluummin ottaa pienen pikavipin ja maksaa sen korkoineen, kuin lähtee pankkiin hattu kourassa anomaan luottorajan korotusta kortilleen. Sellaisia tilanteita voivat olla vaikka työttömyys, äkillinen sairaus tai periaatteessa mikä vain. Tietysti hyvätuloiset eivät pikavippejä edes ota.
Huijareitakin tuolla alalla on, että keskeisimmät tunnetuimmat toimijat ovat ihan asiallisia. Siitä en pidä, että pikavipppifirmat mainostavat Suomi24:n keskustelupalstoilla. - Kalle Hustler
Ei holhoukseen tarvitse optimistia laittaa. Mutta talouden peruskurssille.
Velan kustannukset laskevat elintasoa entisestään. Luottokortilla voi saada 45 päivää korotonta maksuaikaa.
Ja jos ei ole rahaa niin yhteiskuntamme toimii siten ettei edes bussin kyytiin pääse. Silloin on opeteltava rakastamaan kävelyä. - Säästäkää
Kaikki jotka joutuvat lainailemaan rahaa joutavat holhoukseen.Minulla ainakin on talo,mökki,auto yms ja koskaan en ole velkaa niiden vuoksi joutunut ottamaan.Lainailu on persaukisten puuhaa.
- kyselee
Saitko talon perintönä?
- problem
Pikavippi.... se on helvetti ja Ystävät on viellä pahempi. Mun lapsuuden kaveri varasti minun pankki tunnukset ja lompakko samalla hävis. En tajunnut mitä oli meneil... Luulin että mun lompakko oli kotona jossain. Mut kummiskin... Tämä kaveri alkoi hakea minun nimellä pika vippejä. hän ei itse pystyy hakemaan pikalainaa, koska hänellä on maksu häiriö. En tiennyt asiasta yhtään... kunnes alkoi tulla laskut kotiin. Soitin ja yritin selvittää asia, mut Ei ketään uskonnut. Menin pankiin ja ilmoitin, että pankki tunnukset on hävinnyt ja otin samalla tili-otteet. SAIN SYDÄRIN Minun tili-otteissa oli tullut rahaa ja mennyt???? Mitä helvettiä. olin paniikiss. En ymmärtänyt mitään. Soitin mun lapsuuden kaveril ja kerroin asiasta. Hän tuli käymään minun luo ja kun hän lähti pois. löysin minun lompakko. JEEEE Menin poliisilaitoksel heti, mutta ei ne tehnyt asialle mitään. Nyt on mennyt vuosi ja mä olen vielläkin kusessa. mul on nyt paljon laskui eikä ole varaa maksaa. Olen nuori, työtön, rahaton ihminen NYT
- Marko.M
Eli kaverisi kusetti ja käytti sua hyväkseen.
Jos mulle tehtäis noin, niin tekijä ei tekisi kenellekään yhtään ainutta källiä enää koskaan - Koska olisi vainaja!
- ei pikavippejä
No joo, ja kerran kun erehdyt niin eroon et enää pääse. Kyllä se niin on, että nuo pikavippifirmat pitäisi kieltää ihan lailla. Laki pitäisi säätää myös ehdottomasta korkokatosta, tyyliin korko ei millään tasolla eikä tavalla saa ylittää... vaikk nyt 20%, ei pikavippifirmalla eikä pankilla. Koska kukaan ei hyödy siitä, että osa ihmisistä on ylivelkaantuneita ja niin konkurssissa ettei koskaan pääse pois, että sossun rahat maksetaan pikavippihuijareille jne. riippuvaiset niitä lainoja ottaa: peliriippuvaiset ja alkoholistit sekä narkkarit. Ei muut... No ihan lapset, siis ehkä semmoiset 18-22-vuotiaat nuoret aikuiset, jotka eivät ole saaneet kotoa mitään eväitä hoitaa talouttaan ja nyt opettelevat sitä kantapään kautta alusta, mutta ei heitäkään saa hyväksikäyttää!
Jos ei ole rahaa kun se mitä on, pitää opetella elämään sen mukaan. Ei osteta vaatteita, ei herkkuja, ei juopotella eikä polteta. Ostetaan ruoka sen mukaan mitä on, opetellaan tekemään ja syödään sitten kasviksia jos lihaan ei ole varaa. Ei juhlita viinan kanssa eikä tarvitse räälestää, ostetaan kestävää ja säästetään ensin. Ei voi mitään, mutta se on niin, että jos rahat on joka kuussa loppu, niin pitää kärvistellä eikä lainata. Siperia opettaa ja kun muutaman kerran näkee ihan oikeaa nälkää jonkun 2 viikkoakin, niin alkaa miettiä mihin rahansa laittaa.
Pikavipit pois vaan, niitä ei kaivata, kyllä täällä huijareita, kusettajia ja konkursseja riittää ihan ilman niitäkin.- kommentti..,,.,.
Tota sosiaalitoimi ei maksa pikavippejä. Olen joskus aikoinaan toimeentulotukea minäkin hakenut ja 100:n euron silloinen ottamani pikavippi( jonka toki maksoin pois) ainakin minun kohdallani katsottiin minulle tuloksi, eli vähennettiin sekin kuukauden ajaksi tarkoitetusta yhteensä n. 419 euron maksimi- toimeentulotuen normista, josta siis muutenkin sain vain kymmenen euroa päätöksessä rahaa, kun sukulaisten rahoja oli tililläni, noin... Vailla vakinaisia tuloja olevana siis siten minua ainakin sosiaalitoimi kohteli.
Voin kyllä luojaani siitä kiittää, etten itse ole idiootti enkä koskaan elänyt yli varojeni, mitä luen näitä tilityksiä näiltä keskustelupalstoilta...
- näin on näreet
Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa
- työllinen
En kehtaisi rahastaa tommosia korkoja ihmisiltä. Lainaan joskus kaverille ja se maksaa viikon sisällä takaisin. Kaikilla pitäisi olla tukiverkosto, jos just ennen rahantulopäivää erääntyy useampi lasku. Kukaan ei saisi elää yli varojensa, kun joku ne aina joutuu maksamaan.
- kyssä..,,.,.
Kuvitteleks sä, että ne yhteiskunnan paskiaiset, jotka on pystyssä vaikka tonnien kulutusluottoja ja ulosotot kimpussa ja luottotiedot menneet ja muuta, että muka ruokarahoihin sellaisia luottoja?
- oma vastuu
entä yksilön oma vastuu omista tekemistä?
Yli 18v on lain edessä vastuullinen henkilö, joten se joka vippejä
tai mitä tahansa tekee niin vastuu omista teosta pitää olla itsellä!
Samoin tämä on vapaa maa yrittää ja laittaa firmaa pystyyn!
Ei siihen tarvita mitään yhteiskuntaa
HALOO!- problem
Oma Vastuu.... Alkaa mennä hermot. Jotkut elää ihan rauhassa oma elämää ja yhtäkkiä joku vitun kusipää idiootti tulee pilamaan toisen elämä. EI laki eika Tämä Suomi vapa maa suojaa ketään. Kiltit ihmiset aina saa paskat niskaan.
- Olen Suomalainen.
problem kirjoitti:
Oma Vastuu.... Alkaa mennä hermot. Jotkut elää ihan rauhassa oma elämää ja yhtäkkiä joku vitun kusipää idiootti tulee pilamaan toisen elämä. EI laki eika Tämä Suomi vapa maa suojaa ketään. Kiltit ihmiset aina saa paskat niskaan.
Amerikan malli suomeen haettu ja lisää haetaan !
Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu näin Suomessakin !
Pidän tuota laillistettuna ryöstönä.
- tuomitut
niille kenen luottotiedot ovat menneet pikavippien vuoksi on myöhäistä. Varsinkin nuoret kenellä ei ole vielä mitään työkokemuksia ja asuntoja niin luottotietojen meno on kuin elinkautinen.
Et saa edes vuokra-asuntoa tai puhelinliittymää tai pankkitiliä avatuksi etkä vakuutuksia.- 2+16
Useimmat ihmiset oppivat yleisten ajatusten ja arvojen mukaisiksi "kunnollisiksi" ihmisiksi, ja vaihtavat oman elämänsä lupauksiin turvallisesta vanhuudesta. Ne opitut ajatukset ja arvot ovat valhetta, todellisuus näyttää tämän hyvin selvästi esim. siinä miten vanhuksia kohdellaan ja myös siinä miten ahdingossa olevien ahdinkoa käytetään hyväksi vaikkapa pikavipein.
Ihmiset jatkavat päivästä toiseen juuri samanlailla ajatellen: "täytyy, täytyy", ja siksi perimämme oravanpyörä jatkaa pyörimistään.
Jos tahdot ymmärtää missä vika, ja todella ratkaista sen omalla kohdallasi, eli saada muutoksen aikaiseksi, niin katso erittäin hyvä kirja sivulla www.alkuajatus.org - Tarttis ehkä
ajatella vähän ensteks. Kärsiköön idiootit. Ei mulla muuta.
- 10+8
itsellä meni luottotiedot pikavipin takia 18-vuotiaana...
ei ole koulutusta eikä työkokemusta enkä ole kykenevä mihinkään.
vuokra-asunto, puhelin- ja nettiliittymät avopuolison nimissä koska itse en saa mistään mitään...
eli kyllä tämä aika elinkautiselta tuntuu!
itseään kai saa vain syyttää, mutta aika katkera olen kun jäin täysi-ikäistyttyäni tyhjän päälle mielenterveys- ja päihdeongelmieni kanssa.
nyt olen raitis ja psyykkinen puoli ookoo, mutten ikinä tule elämään ns. normaalia elämää.
- pelletuhatdorka
Holhoukseen? Voi vittu mikä juntti täälä kirjottaa, vitun pelle, jos muutaman satasen ottaa pikavippiä ja sen maksaa parin päiva joku 15eän päästä pois, korkona joku 15e niin ompa kauheaa jos tulee tarpeeseen. Tyyppi ei tiedä mistä puhuu ja täälä pätee, just tollaset sinisilmäset tampiot pitäs pistää koulutukseen ku ei mitään tajua.
Vippifirmat tienaa paljo paskaakaan ku ottaa kaikki kulut yms huomioon, sitku on näitä jotka ei maksa takasin niin omaan piikkiin menee.- hdkahdisur
Juuri tuollaisia kirjoituksia ja ylistyspuheita suoltaa pikavippifirmojen markkinointihemmot. Aina, kun tollasista koronkiskureista ja heidän kynsiinsä joutuneista kirjoitetaan netissä, niin johan alkaa pikavippifirmojen markkinoijat kirjoitella puolustelujaan.
- Höpöäkö jauhat?
Paljonko on muutama satanen? Pari sataa on noin 200 €uroa. Muutama satanen voi olla 300-600 €uroa. 500 €uroa saattaa olla joillekin koko kuukauden elämiseen tarkoitettu työttömyysturva. Älä nyt höpöjä puhu, että korko yms. kulut esim. 500 €uron pikavippilainassa olisi luokkaa 15 €uroa/laina.
Joku, joka jaksaa ja viittii, voisi laittaa tänne esimerkkejä erilaisten pikavippejä myöntävien kiskureiden kuluista, jos vippi on 500 €uroa ja maksuaika 2 päivää, viisi päivää, 10 päivää, kaksi viikkoa, kuukausi.
ei pikavippien ottajia holhoukseen vaan pikavippifirmat holhoukseen.
lailla pitäisi säätää että lainasopimus tehdään aina kirjallisena. ja lainaajan allekirjoittamana. vuotuinen korko pitää olla kohtuullinen alle 10 pros.
vippifirmojen pitää aina ottaa etukäteen selvää lainaajan takaisinmaksukyvystä. ja lainalla pitää olla aina kattava vakuus.
nykyinen meno on saatava loppumaan. kaikista ihmisistä täytyy pitää hyvää huolta,ja ennenkaikkea heikommassa asemassa olevista.- OMA VASTUU
HALOOOO!
Pikavipin tai lainan ottaminen perustuu täydellisesti omaan valintaan,
täysin VAPAAEHTOISTA TOIMINTAA!
Kukaan ei pakota, mikään laki ei määrää ottamaa lainaa tai vippejä.
OMA VASTUU pitää tottakai kantaa OMISTA ASIOISTA!
Eihän se ole sen vika joka tarjoaa niin vippejä!
HYPPÄÄTKÖ KAIVOON JOS JOKU NIIN SANOO?
ei voi olla että porukka on näin yksinkertaisia TOLLOJA!
Ja itse pitää kärsiä tekemiset.
Näinhän se on aina ollut muutenkin, TSIISUS SENTÄÄN!
Alaikäisistä on vastuu holhoajilla mutta täysikäinen on
jo lainkin edessä itse vastuullinen- problem
Entäs jos joku käyttää ilman lupaa sun tietoja ja hakee pikalainaa.
ILMAN LUPAA ILMAN LUPAA. jä sä joudut maksamaan loppu elämäs jonkun muun velat.
Valtio ja laki ei AUTA MISSÄÄN, Koska sä oot ulkomaalainen.
OMA VASTUU Onko tää sun mielestä reilua.
Vastaa jos sul on vaan munaa siihen.
Suomi kusipäille rasisteille - poliisiasia
problem kirjoitti:
Entäs jos joku käyttää ilman lupaa sun tietoja ja hakee pikalainaa.
ILMAN LUPAA ILMAN LUPAA. jä sä joudut maksamaan loppu elämäs jonkun muun velat.
Valtio ja laki ei AUTA MISSÄÄN, Koska sä oot ulkomaalainen.
OMA VASTUU Onko tää sun mielestä reilua.
Vastaa jos sul on vaan munaa siihen.
Suomi kusipäille rasisteilleilman lupaa? NO SE ON SITTEN RIKOSASIA!
älä täällä itke vaan mene POLIISILLE!
Tuohan on rikos, se on taas asia ihan eri
VAI ETKÖ SITÄ TAJUNNUT, PITI TÄNNE TULLA SE LUKEMAAN?
TSIISUS mistä näitä avuttomia löytyy? - problem
poliisiasia kirjoitti:
ilman lupaa? NO SE ON SITTEN RIKOSASIA!
älä täällä itke vaan mene POLIISILLE!
Tuohan on rikos, se on taas asia ihan eri
VAI ETKÖ SITÄ TAJUNNUT, PITI TÄNNE TULLA SE LUKEMAAN?
TSIISUS mistä näitä avuttomia löytyy?Mä en vittu täällä itke mä en oo seppo. Olen poliisilaitoksella käynyt ja asiani puhunnut, mut ei ne asialla tehnyt mitään. täällä on täys rasistei ihmisii. Poliisitkin on vitun kusipäit eikä ne auta ulkomaalaisia!!!!!!!!!
- SuomiJee
Kuule mistä maksat vuokrat jos et ole saanut esim kelasta jostain syystä moneen kuukauteen mitään etkä saa töitä vaikka haet ja käyt haastatteluissa. Mietippä itse ensin mitä kirjottelet.
Joten ei ole sen ihmisen vika joka kuitenkin hakee töitä ja käy työhaastatteluissa mutta ei saa töitä useista tutkinnoista ja kurssien käymisistä huolimatta. Onneks täs maassa kuitenkin on inhimillisiä ihmisiä ainakin muutama jotka auttavat.- SuomiJee
Ja kyllä se on tyhmää mielestäni pistää välit poikki johonkin perheenjäseneen rahan takia. Kyllä huomaa miten maailmassa vain rahalla on väliä ja se on lopun aikojen merkki.
- Tyhmyys, laiskuus
tai asennevamma. Siinä ne syyt jonka takia sadattuhannet ihmiset eivät saa työtä.
- Aina löytyy
SuomiJee kirjoitti:
Ja kyllä se on tyhmää mielestäni pistää välit poikki johonkin perheenjäseneen rahan takia. Kyllä huomaa miten maailmassa vain rahalla on väliä ja se on lopun aikojen merkki.
perheenjäseniä joiden olisi parasta olla ollut syntymättä. Aiheuttavat vain harmia ja murhetta omaisilleen. Kuolema armahtaisi nämä poloiset.
- SuomiJee
Vai asennevamma. Anna mun kaikki kestää näitä kirjotteluja en edes ymmärrä miksi osallistuin. En taida enää kirjotella koko sivustolle, mitäpä sillä on edes merkitystä.
- Ei pikavipeille
Pikavipit saattavat ja mitä todennäköisemmin estävätkin lainan saannin pankista.
Eräs ystäväni velkaantui pikavippien vuoksi. Voihan sen sanoa, että omaa tyhmyyttään. Kun hän heräsi huomaamaan, että ei enää pysty vippejä maksamaan hän meni pankkiin ja ajatteli, että saisi yhden ison lainan ja maksaisi kaikki pois. Hänellä oli tuolloin luottotiedot kunnossa. Pankki ei myöntänyt lainaa, koska näkivät hänen tilitapahtumistaan, että vähän joka toinen tilitapahtuma liittyi pikavippien nostamiseen tai takaisin maksamiseen.
Nuo tilitapahtumat osoittivat pankin mielestä sen, että hän ei ole kyllin hyvä hoitamaan raha-asioitaan. Joten miettikää nyt oikeesti, jotta miten raha-asioitanne hoidatte. - Ruposen rouva
Tulloo,tulloo!Kahtokaa,pian tulloo!Nuo Nokian sähkömiehet tulloovat ja sosiaalisoivat ja vippaavat kaikilta pian rahat!
- liberaalipersu
Tästä paskasta saamme kiittää kokoomus-demari ministereitä, jotka ajoivat aikoinaan läpi "vapaat kädet rosvofirmoille" -lain mukamas kilpailun edistämiseksi. Ja paskat, siitähän seurasi meidän 'hyvä veli' verkostoissa yleinen sikamainen hintojen ja korkojen nosto. Ja pahiten tietenkin kärsivät kaikkein huonoimmassa asemassa olevat.
- Asialla eripuolet...
Mutta on se vääryyttä, jos pikavippejä voi ottaa toisen nimellä tai juuri täysikäinen teini, jolla ei todellisuudessa ole tuloja tai järkeä maksaa takaisin suuria summia. Tiettyyn pisteeseen tuo paketti voisikin pysyä kasassa, mutta kun se raja menee yli, niin tuskin on jälkellä muuta kuin velkahelvetti ja tyhjät taskut.
Miettikääs nyt. Kummalla on enemmän motivaatiota maksaa pois esim 1800€ eri pikavippi firmoille:
1. 18-vuotias nuori, jolla tuloinen asumislisä ja opintotuki, joka on vippi rahoilla ostanut ruokaa, juomaa tms. Jos hän jättää maksamatta menee luottotiedot, mutta saahan ne "joskus" takaisin.
vai
2. 31-vuotiaalla AIKUISELLA jolla on omistus asunto, auto, perhe. Jos tuon "mitättömän" summan jättäisi maksamatta, mitä hänelle jäisi?
Lopulta tuo summa on 18-vuotiaalle paljon suurempi kuin aikuiselle, joka on tottunut käsittelemään suurempia summia ja tottunut jo jatkuviin/toistuviin maksuihin, oppinut, että asiat on sovittavissa.
TODELLISUUDESSA 18 vuotta täyttänyt nuori voi olla "aikuinen" iällisesti, mutta henkisesti ei yllä vielä kovinkaan järkeviin päätöksiin (toki poikkeus vahvistaa säännön joten ei voi yleistää) MUTTA toisaalta aikuinen voi päätöksillään vaikuttaa hieman pidenpi katseisesti asioihin. - petri jani petteri
joo, määki otin.
Ostin muutamalla tuhannella (noin 3500-5000€) pääasiassa huumeita ja ruokaa.
Meni siitä osa muihinkin päihteisiin ja vaatteisiin. Takas en oo ajatellu maksaa, mut kiitti pikavippi-frimat! Kiitos, - ilmaisista doupeista ja bissestä! Kiva kun kustannatte tämmöselle pitkäaikaistyöttömälle leveää elämää. ;) Käsitykseni mukaan aina on olemassa erittäin paljon niitä ihmisiä jotka eivät osaa hoitaa järkevästi omia talousasioitansa. Eikä se vähemmistö ole mikään pieni. Se suuri vähemmistö aiheuttaa erittäin paljon harmia itsellensä lisäksi sosiaali- ja terveydenhuoltosektorille ja omille lähimmäisillensä.
Pikavippien antaminen nykymuodossa pitäisi lopettaa. Lainan antamisista pitäisi tehdä yhteiskunnan kannalta valvotumpaa. Joitain ihmisiä ei pitäisi antaa niiden kevytmielisyytensä ja tyhmyytensä vuoksi päästä velkaantumaan velkahelvettiin.
Lainan antamiset pitäisi viedä takaisin pankkeihin ja luotonantolaitoksiin joissa lainan antamiset olisivat yhteiskunnan kannalta valvotumpaa. Tällöin luotonantamiset hidastuisivat melkoisesti, kun pankkien lainanantoneuvottelijat tai luotonantolaitoksien lainanantoneuvottelijat voisivat tarkastaa asiakkailta henkilökohtaisissa lainaneuvotteluissa luotonsaajien elämäntilanteen ja lainanmaksukyvyn. Usein tämänlaisissa luotonantoneuvotteluissa voitaisiin ennaltaehkäistä erittäin paljon velkaongelmien syntymistä.
Usein pankkien ja luotonantolaitosten paikallisilla lainanantoneuvottelijoilla on paikallista tuntemusta luoton anojan elämäntilanteesta, elämäntavoista ja sen lähipiiristä. Tämäkin seikka on myös omiaan erityisesti pienillä paikkakunnilla vähentämään velallisten ylivelkaantumista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233114Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen352474Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302425Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112129- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711398Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891222Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .241207Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2741198- 621077