ovat sairaanhoitajat,joiden pitäis hoitaa potilaita.
Suurin kuluttaryhmä keskustelupalstoilla
26
80
Vastaukset
- Huomattu on!
Potilaista ei niinkään väliä, kahvihuoneessa porukka juoruamassa tai sitten keskustelupalstalla.
- haluan kuolla kotiin
olin letkupotilaana ja järjellisenä,mutta tietokone näytti olevan huomionkeskipiste,vaikka kerroin ,kun pääsin liikkumaan nesteytyksestä huolimatta,että mummo tuollla huonessa tarvisee apua.
Olin varavuoteella käytävällä ja näin.että mitä siellä tietoyksikössä tapahtuu - amistuuppari
haluan kuolla kotiin kirjoitti:
olin letkupotilaana ja järjellisenä,mutta tietokone näytti olevan huomionkeskipiste,vaikka kerroin ,kun pääsin liikkumaan nesteytyksestä huolimatta,että mummo tuollla huonessa tarvisee apua.
Olin varavuoteella käytävällä ja näin.että mitä siellä tietoyksikössä tapahtuuOta huomioon, sairaaloilla on omat tietojärjestelmät joita ainoastaan henkilökunta voi käyttää..
- :/
Ihan turha loukata hoitajia. Heitä on ihan liian vähän hoidettavien, meidän, tarpeeseen verraten.
Puolen vuoden sairaalassaolon kokemuksella.
Ihan turha tehdä diagnooseja muutaman pakottavan omaisvierailun perusteella.
Kiirettäpitää jokaisella hoitajalla, kyllä heillä on omat Kello-Kallensa tarkentamassa ajankäyttöä.Tyttäreni omaishoitajana elää senkin jäähyväihetken,jonka teidän rakas omaisenne haluais elää teidän kanssanne,kun kuolema saapuu.Se on kaunis hetki ja koskettava.
Voi kun omaisille merkitsisi jäähyväiset,ei vain mitä vainaja jättää perintöärituliini_38 kirjoitti:
Tyttäreni omaishoitajana elää senkin jäähyväihetken,jonka teidän rakas omaisenne haluais elää teidän kanssanne,kun kuolema saapuu.Se on kaunis hetki ja koskettava.
Voi kun omaisille merkitsisi jäähyväiset,ei vain mitä vainaja jättää perintöäVielä,siitä haluan kertoa,se lähtöhetki tulee yleensä aamuyöstä.Tyttäreni saattelee sen vainajan ja saa siitä palkan ja te omaist saatte perinnön ja vielä ehkä tyttättärelläni on pitkähoitosuhde,kuolevaan,joka kantautuu jopa hänen elämäänsä.
Nään sen,vaikka tyttärelleni ammatinvalinta ehkä osui kohdalleen,muutta vaikeaa se on,Minusta ei olisi valvoa kuolevan ihmisen saattajana tuonpuoleiseen.Se lähtevä ei aina ole vanhus,jonka tyttäreni saattelee rajan yli.Jotain haluaisin vielä sanoa,en pysty.Ama- :/
hurttijurtti kirjoitti:
Vielä,siitä haluan kertoa,se lähtöhetki tulee yleensä aamuyöstä.Tyttäreni saattelee sen vainajan ja saa siitä palkan ja te omaist saatte perinnön ja vielä ehkä tyttättärelläni on pitkähoitosuhde,kuolevaan,joka kantautuu jopa hänen elämäänsä.
Nään sen,vaikka tyttärelleni ammatinvalinta ehkä osui kohdalleen,muutta vaikeaa se on,Minusta ei olisi valvoa kuolevan ihmisen saattajana tuonpuoleiseen.Se lähtevä ei aina ole vanhus,jonka tyttäreni saattelee rajan yli.Jotain haluaisin vielä sanoa,en pysty.AmaItse sain olla äitini vierellä sairaalassa viimeisen hänen viikkonsa. Hän oli muuten täysin tuolla puolen, mutta viimeisiksi sanoikseen sanoi minulle:
"Olisi täällä ollut paha olla, jos et sinä olisi ollut luonani."
Sen tulen aina, niin kauan, kuin elän, muistamaan.
- virkasisar
Niin, kun tiimi oli toimenpiteessä yhtämittaa 9 tuntia, söin suklaapalan join vettä, kysyi eräs ai syökö hoitajakin? Jätin vastaamatta.
http://www.youtube.com/watch?v=7O74ptZw6pw - Atolfia
Eihän tuollaista asiaa voi yleistää. Sairaanhoitajissa lienee vastuuntuntoisia ja vähemmän vastuutuntoisija niinkuin kaikissa ammateissa on asia.
Tiedän itse oltuani työelämässä nelisenkymmentä vuotta, että monenlaista tallustajaa löytyy. Jotkut lusmuilevat ihan töikseen ja ahkerammat saa tehdä työt heidänkin edestään. - toivoa!
Raukkamaista on halveksua ihmisiä, jotka kieli vyön alla saavat juosta meidän hyvinvointimme takia.
Kyllä jokainen näkevä älyää, kuinka tarkalle on hoitohenkilöstön riittävyys ruuvattu.
Ei siellä ole varaa lonkkaa vetää, kuin teidän pahantahtoisten mielikuvissanne. - aromopiikin haluaisi
Olin itse letkupotilaana,mutta liikuntakykyisenä ja menin kertomaan,että toi mummo tarvitsee juomista ,sille yöhoisuporukalle jolle sen asian luulin kuuluvan.
Kylläme hoidamme sen,sain kuvan,että,kun olin vanha minäkin,ei minulla ollut mitään oikeutta puuttua asiaan.
Pahamaku jäin siitä terveyskeskus vierailusta,kuolen mieluimmin kotiin - Tepposet
Eroja saman sairaalan eri kerrostenkin ( osastojen ) välilklä.
Olin viime kesänä ja syksynä EKKS:n osastoilla 6, 9vrk ja 5, 6vrk.
Ero oli huomattava.
6-osaston tyttöjä muistelen lämmöllä ja arvostuksella.
5-osaston henki oli jostakin syystä aivan toinen. Jos 6:n kokemusta ei olisi niin en osaisi moittia 5:kaan.
Työssään todella hyvän hoitsun ominaisuuksilla pärjäisi melkein missä muussa työympäristössä tahansa! - Makriina ek
Onneksi täällä on yksi, joka tietää mistä puhuu.
Kiitos siitä.
Me muut kirjoittelemme mitä sattuu. - wc,pönttö
Niitten pätevyys on kyseenalata, moniki noista kyseisistä hoitsuista on vähemmän älykästä porukka,
onko edes päteviä loppututkintoja taskussa, tiedän ja tunnen muutaman möllykän.
Jos joku kehuskelee olevansa hoitsu voi heti panna hänet kyseealaisten listalle.- :(
Mitähän loppututkintoja sinäkin kaipaat?
Sairaanhoitajilla on oma koulunsa, ei mikään tohtorinväitöstilaisuuden loppuunvieminen.
Hoitajilla on nykyisin sen verran kiire, ettei heitä paljon istumassa näe.
Kyseenalaista, mitä kyseenalaistat!
- Kevät Päivä
Toden totta, olet nimimerkkisi ansainnut.
Etkö voisi vain lukea toisten kirjoituksia, vastauksistasi paljastat
todellisen pönttöytesi, kiitos siitä. - kiitos näille 99%
" se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "
Hoitsuissa on myös fiksuja ammattitaitoisia vastuullisia suurin osa,
mutta valitettavasti sekaan jostain syystä soluttautuu näitä vähemmän hyvän luonteen omaavia, piittaamattomia,
vain omat kahvitauot on tärkeitä ja seurustelu oman hoitsuporukan kassa, nämä aiheuttaa paljon huolta potilaissa, usein huono käytös tartuu koko porukkaan ja silloin tosiaan on hoidokit vaarassa hyvin monella tavoin.
on kokemusta pitkistä sairaala reissuista, noin 99 % hoitsuista on todella ammattitaitoisia, sitoutuneita, vastuullisia,
mutta se yksiki piittaamaton töykeä, " laiska , työhönsä kyllästyny " on pahaksi koko hoito alalle.- Tapakulttuuri
Sama koskee potilaita.
On niitä kärsimättömiä ja vativia potilaita, joille ei mikään kelpaa.
Eivät kaikki ole letkuissa ja henkitoreissaan.
Sairastamisellakin on sääntönsä.
Ei ole nautinto sairastaa känkkäränkän kanssa samassa huoneessa. - Tepposet
Tapakulttuuri kirjoitti:
Sama koskee potilaita.
On niitä kärsimättömiä ja vativia potilaita, joille ei mikään kelpaa.
Eivät kaikki ole letkuissa ja henkitoreissaan.
Sairastamisellakin on sääntönsä.
Ei ole nautinto sairastaa känkkäränkän kanssa samassa huoneessa.Potilaissa on hemmetinmoisia häiriköitä.
Ensimmäisen sairaalakeikan inkeriläiset huonekaverini olisin pistänyt kankaalle ensimmäisen vuorokauden jälkeen.
Valittivat kaikesta, vaativat kohtuuttomia, hoitsujen mahdollisuuksien ulkopuolella olevia asioita, torkkuivat päivät ja metelöivät yöt, sabotoivat hoito-ohjeita jne. jne. jne!!
Toisella keikalla kunnostautui meikäläinen spurgu.
Rähjäsi kaikesta käyttäen siivotonta kieltä.
Hyppyytti hoitajia.
Huusi, melusi, kiroili.
Vaikeni kun siiryin hänen käyttämälleen aaltopituudelle.
Rähjätessään tiesi tarkasti mitä teki.
Silkkaa ilkeyttä.
Minusta ei olisi hoitsuksi sairaalaani!
Ei alkuunkaan.
Seuraavan tarkastuksen yhteydessä vien 6-osaston hoitsuille kakun. - ?
Tepposet kirjoitti:
Potilaissa on hemmetinmoisia häiriköitä.
Ensimmäisen sairaalakeikan inkeriläiset huonekaverini olisin pistänyt kankaalle ensimmäisen vuorokauden jälkeen.
Valittivat kaikesta, vaativat kohtuuttomia, hoitsujen mahdollisuuksien ulkopuolella olevia asioita, torkkuivat päivät ja metelöivät yöt, sabotoivat hoito-ohjeita jne. jne. jne!!
Toisella keikalla kunnostautui meikäläinen spurgu.
Rähjäsi kaikesta käyttäen siivotonta kieltä.
Hyppyytti hoitajia.
Huusi, melusi, kiroili.
Vaikeni kun siiryin hänen käyttämälleen aaltopituudelle.
Rähjätessään tiesi tarkasti mitä teki.
Silkkaa ilkeyttä.
Minusta ei olisi hoitsuksi sairaalaani!
Ei alkuunkaan.
Seuraavan tarkastuksen yhteydessä vien 6-osaston hoitsuille kakun.Tarkoitatko mahdollisesti sairaanhoitajia?
- MANDIE77
Ollaan 70 eläkkeell'ä puhut joutavia,nuorinpana kuolevat se raskasta työtä.
aIKA EPÄ MIELLYTTÄVÄÄ TEKSTIÄ SÄHELLÄTTE. - sinttu778
Sosiaali palstalle tämmöset asiat . ei me hoitajia enää olla ..
- näin se vaan on
Hoitoala on palvelu ammatti, jos ei sovellu tehtävään on parasta hakeutua toiseen ammattiin.
Onneksi suurin osa nyky hoitajissata on hyvin koulutettuja tuntevat vastuunsa ja on valittu soveltuvuus testeillä tehtävään, mutta yksiki työhönsä kyllästyny, joka ei tee tehtäviään niin kuin ne hänelle kuuluisi on vahingoksi potilaitten hyvin voinnille. - minäkin tiedän
Hoitajien työhön kuuluu paljon kirjaamista tietokoneelle, se on lain velvoittamaa. Kaikille ei ole omia koneita, siksi koneella on varmaan aina joku.
Ajankäyttö on varmasti laskettu tiukimman mukaan, ei siinä lorvimiselle ole aikaa eikä siinä keskustelusivuja availla. Ehkä joskus yöaikaan, kun on hiljaista, se auttaa pysymään viekeänäkin. Työ on työtä, ammattilaisia ja hyvin koulutettuja sairaanhoitajat ovat. Olen ollut vain asiallisten hoitajien hoidossa, ei siinä aina ole aikaa muuhun kuin välttämättömään. Päivystyksessä ovat spurgut ja narkkarit kamalia riesoja, myös oikeille potilaille.
Luulisi löytyvän moitittavampia ryhmiä, esim. nuoret terveet miehet, jotka lorvivat asemilla ja kuppiloissa yhtseiskunnan elätteinä.
Hävetköön tämän ketjun aloittaja ! - nousu-vesi
Provosoiva alku, ei totuuden häivää.
Hoitajilla on joka minuutti töitä ja voivat kyllä tietokoneelle välillä laittaa potilastietoja jotka ovat pakollisia, ei niitä kukaan jätä muistin varaan ja vuoron vaihtuessa ne löytyy koneelta.
Aloittaja on joko luulottelija tai muuten sekava, ei mitään tietoa hoitotehtävistä.- Makriina ek
Minulla on ollut lähiomaisia todella vaikeasti sairaana. Ihmetellä piti sitä huolehtivaisuutta, jolla heille määrätyt hoitajat tehtävänsä suorittivat.
Meille omaisille selostettiin kaavioilla ja taulukoilla taudin kulku.
Suomessa on terveydenhoito korkealla tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579507Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh173921Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313191Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht902506Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142090Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3971991Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421511FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01351Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731148Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101125