mun hevonen on tosi vanha!! se on 28v.!! se on silti tosi pirteä ja samanvertoinen kuin nuorempikin hevonen!! se nauttii ratsastuksesta!! onko tää ihan normaalia?!?!?! hevonen oli siskoni hevonen, mutta hän osti uuden hevosen, ja antoi tän kyseisen hevosen mulle synttärilahjaksi :) kaipaan kipeästi vastausta!!
hevosen ikä :)
15
1767
Vastaukset
- Tuppura-99
On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D
- Tuppura-99
On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D
- _katherine_
On ihan normaalia. Kyllä hevonen voi jaksaa vielä hyvinkin vanhana.
Tietenkänä vanhaa hevosta ei kuitenkaan saa rasittaa samalla tavalla kuin nuorempaa, vaikka se tuntuisikin jaksavan hyvin.- Anonyymi
ja lipicassa ne työskenteleekin melko vanhoiksi! eläkeikä noin 30 vuotta.
nim. exhevostelija
- kyllä on
Normaalia, voit ainakin todeta että hevosta on hoidettu hyvin!!
jos hevosta on hoidettu hyvin kyllä se silloin normaalistikkin elää vanhaksi, terveenä ja reippaana. Mulla on sellanen reipas 17 fwb
- 1ssu
vasta yli 30 v hevonen on minusta tosi vanha kun jotkut roduthan elävät 40-50 vuotta.tosin harvemmin pvt mutta silti.vanhin tietämäni pv oli kuollessaan 37 tai 38.
ei millään pahalla.ehkä täällä päin suomea hevoset elää pitempään?! - 1ssu
joissain talleissa on kolmikymppisiäkin hevosia.tosin en sano erikseen rotua.
Mun vanhalla tallilla asusti 28-vuotias pv tamma. Oikein energinen ja temperamenttinen tamma. Rakastaa mennä kovaa ja koetella ratsastajaa, eikä sovellu aloittelijoille. Tamma on vanhasta iästään huolimatta pirteä ja energinen, eikä millään uskoisi että olisi 28v. Itse olin tallin ainut ihminen joka sillä uskalsi ja halusi ratsastaa, ja huhheijaa mikä tamma. aivan upean enrginen ja vahvan tahdon vuoksi osaa kaikenmaailman jekkua. eli omasta mielestä täysin normaalia.
- Anonyymi
suomen vanhin elossa oleva poni on syntynyt 1960-luvun lopulla. ajatelkaa.
jos olisi kuollut, siitäkin olisi kirjoitettu.
nim. exhevostelija
- 12hepan12vuotiasystävä
Ihan normaalia. Hoitsuni eli 36-vuotiaaksi ja 35-vuotiaana oli hyvinkin pirteä. Jouduttiin lopettamaan jalkavaivan vuoksi.
- Anonyymi
vanhin hevonen jonka ikä pystytty todistamaan eli 62 vuotiaaksi. sitä vanhempiakin olisi kuulemma ollut, mutta ei ole ennätystenkirjaan hyväksytty, koska eivät ole pystyneet todistamaan hevosen ikää. näin siis vanhin hevonen, jonka ikä on pystytty todistamaan, oli elänyt 62 vuotta. hevosen nimi oli Old Billy.
nimerkki Moonlight.- Anonyymi
siis Moomi oli yksi hevonen hyvinkään tallilla. silloin vielä hevostelin.
yksi parhaista roduista oli lapsena shirenhevonen! kun kysyit näitä estejuttuja niin joo. on nämä kaiken maailman puokit niissä hyviä. ja myös kouluratsastuksessa.kuuluisampia
niistä on chablis, jonka mukaan on hyvinkäällä tallikin nimetty. en tiedä, minkä maan puokki on mutta puokki on kuitenkin ollut. oli upea ori!nim.exhevostelija
- Anonyymi
eikä vielä ole kukaan sitä rikkonut!
- Anonyymi
en ymmärrä niitä mitkä pitää hevosta ja sanoo ettei voi käyttää mihinkään. voihan. eläinavusteiseen terapiaan. eihän mineilläkään voi ratsastaa! tosin toinen oli lämminverinen Mikki. mutta toinen oli suokki. johtuiko koulutuksesta?!
nim. exhevostelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625