hevosen ikä :)

mun hevonen on tosi vanha!! se on 28v.!! se on silti tosi pirteä ja samanvertoinen kuin nuorempikin hevonen!! se nauttii ratsastuksesta!! onko tää ihan normaalia?!?!?! hevonen oli siskoni hevonen, mutta hän osti uuden hevosen, ja antoi tän kyseisen hevosen mulle synttärilahjaksi :) kaipaan kipeästi vastausta!!

15

1326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuppura-99

      On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D

    • Tuppura-99

      On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D

    • _katherine_

      On ihan normaalia. Kyllä hevonen voi jaksaa vielä hyvinkin vanhana.

      Tietenkänä vanhaa hevosta ei kuitenkaan saa rasittaa samalla tavalla kuin nuorempaa, vaikka se tuntuisikin jaksavan hyvin.

      • Anonyymi

        ja lipicassa ne työskenteleekin melko vanhoiksi! eläkeikä noin 30 vuotta.
        nim. exhevostelija


    • kyllä on

      Normaalia, voit ainakin todeta että hevosta on hoidettu hyvin!!

    • jos hevosta on hoidettu hyvin kyllä se silloin normaalistikkin elää vanhaksi, terveenä ja reippaana. Mulla on sellanen reipas 17 fwb

    • 1ssu

      vasta yli 30 v hevonen on minusta tosi vanha kun jotkut roduthan elävät 40-50 vuotta.tosin harvemmin pvt mutta silti.vanhin tietämäni pv oli kuollessaan 37 tai 38.
      ei millään pahalla.ehkä täällä päin suomea hevoset elää pitempään?!

    • 1ssu

      joissain talleissa on kolmikymppisiäkin hevosia.tosin en sano erikseen rotua.

    • Mun vanhalla tallilla asusti 28-vuotias pv tamma. Oikein energinen ja temperamenttinen tamma. Rakastaa mennä kovaa ja koetella ratsastajaa, eikä sovellu aloittelijoille. Tamma on vanhasta iästään huolimatta pirteä ja energinen, eikä millään uskoisi että olisi 28v. Itse olin tallin ainut ihminen joka sillä uskalsi ja halusi ratsastaa, ja huhheijaa mikä tamma. aivan upean enrginen ja vahvan tahdon vuoksi osaa kaikenmaailman jekkua. eli omasta mielestä täysin normaalia.

      • Anonyymi

        suomen vanhin elossa oleva poni on syntynyt 1960-luvun lopulla. ajatelkaa.
        jos olisi kuollut, siitäkin olisi kirjoitettu.
        nim. exhevostelija


    • 12hepan12vuotiasystävä

      Ihan normaalia. Hoitsuni eli 36-vuotiaaksi ja 35-vuotiaana oli hyvinkin pirteä. Jouduttiin lopettamaan jalkavaivan vuoksi.

    • Anonyymi

      vanhin hevonen jonka ikä pystytty todistamaan eli 62 vuotiaaksi. sitä vanhempiakin olisi kuulemma ollut, mutta ei ole ennätystenkirjaan hyväksytty, koska eivät ole pystyneet todistamaan hevosen ikää. näin siis vanhin hevonen, jonka ikä on pystytty todistamaan, oli elänyt 62 vuotta. hevosen nimi oli Old Billy.
      nimerkki Moonlight.

      • Anonyymi

        siis Moomi oli yksi hevonen hyvinkään tallilla. silloin vielä hevostelin.
        yksi parhaista roduista oli lapsena shirenhevonen! kun kysyit näitä estejuttuja niin joo. on nämä kaiken maailman puokit niissä hyviä. ja myös kouluratsastuksessa.kuuluisampia
        niistä on chablis, jonka mukaan on hyvinkäällä tallikin nimetty. en tiedä, minkä maan puokki on mutta puokki on kuitenkin ollut. oli upea ori!nim.exhevostelija


    • Anonyymi

      eikä vielä ole kukaan sitä rikkonut!

    • Anonyymi

      en ymmärrä niitä mitkä pitää hevosta ja sanoo ettei voi käyttää mihinkään. voihan. eläinavusteiseen terapiaan. eihän mineilläkään voi ratsastaa! tosin toinen oli lämminverinen Mikki. mutta toinen oli suokki. johtuiko koulutuksesta?!
      nim. exhevostelija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe