hevosen ikä :)

mun hevonen on tosi vanha!! se on 28v.!! se on silti tosi pirteä ja samanvertoinen kuin nuorempikin hevonen!! se nauttii ratsastuksesta!! onko tää ihan normaalia?!?!?! hevonen oli siskoni hevonen, mutta hän osti uuden hevosen, ja antoi tän kyseisen hevosen mulle synttärilahjaksi :) kaipaan kipeästi vastausta!!

15

1767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuppura-99

      On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D

    • Tuppura-99

      On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D

    • _katherine_

      On ihan normaalia. Kyllä hevonen voi jaksaa vielä hyvinkin vanhana.

      Tietenkänä vanhaa hevosta ei kuitenkaan saa rasittaa samalla tavalla kuin nuorempaa, vaikka se tuntuisikin jaksavan hyvin.

      • Anonyymi

        ja lipicassa ne työskenteleekin melko vanhoiksi! eläkeikä noin 30 vuotta.
        nim. exhevostelija


    • kyllä on

      Normaalia, voit ainakin todeta että hevosta on hoidettu hyvin!!

    • jos hevosta on hoidettu hyvin kyllä se silloin normaalistikkin elää vanhaksi, terveenä ja reippaana. Mulla on sellanen reipas 17 fwb

    • 1ssu

      vasta yli 30 v hevonen on minusta tosi vanha kun jotkut roduthan elävät 40-50 vuotta.tosin harvemmin pvt mutta silti.vanhin tietämäni pv oli kuollessaan 37 tai 38.
      ei millään pahalla.ehkä täällä päin suomea hevoset elää pitempään?!

    • 1ssu

      joissain talleissa on kolmikymppisiäkin hevosia.tosin en sano erikseen rotua.

    • Mun vanhalla tallilla asusti 28-vuotias pv tamma. Oikein energinen ja temperamenttinen tamma. Rakastaa mennä kovaa ja koetella ratsastajaa, eikä sovellu aloittelijoille. Tamma on vanhasta iästään huolimatta pirteä ja energinen, eikä millään uskoisi että olisi 28v. Itse olin tallin ainut ihminen joka sillä uskalsi ja halusi ratsastaa, ja huhheijaa mikä tamma. aivan upean enrginen ja vahvan tahdon vuoksi osaa kaikenmaailman jekkua. eli omasta mielestä täysin normaalia.

      • Anonyymi

        suomen vanhin elossa oleva poni on syntynyt 1960-luvun lopulla. ajatelkaa.
        jos olisi kuollut, siitäkin olisi kirjoitettu.
        nim. exhevostelija


    • 12hepan12vuotiasystävä

      Ihan normaalia. Hoitsuni eli 36-vuotiaaksi ja 35-vuotiaana oli hyvinkin pirteä. Jouduttiin lopettamaan jalkavaivan vuoksi.

    • Anonyymi

      vanhin hevonen jonka ikä pystytty todistamaan eli 62 vuotiaaksi. sitä vanhempiakin olisi kuulemma ollut, mutta ei ole ennätystenkirjaan hyväksytty, koska eivät ole pystyneet todistamaan hevosen ikää. näin siis vanhin hevonen, jonka ikä on pystytty todistamaan, oli elänyt 62 vuotta. hevosen nimi oli Old Billy.
      nimerkki Moonlight.

      • Anonyymi

        siis Moomi oli yksi hevonen hyvinkään tallilla. silloin vielä hevostelin.
        yksi parhaista roduista oli lapsena shirenhevonen! kun kysyit näitä estejuttuja niin joo. on nämä kaiken maailman puokit niissä hyviä. ja myös kouluratsastuksessa.kuuluisampia
        niistä on chablis, jonka mukaan on hyvinkäällä tallikin nimetty. en tiedä, minkä maan puokki on mutta puokki on kuitenkin ollut. oli upea ori!nim.exhevostelija


    • Anonyymi

      eikä vielä ole kukaan sitä rikkonut!

    • Anonyymi

      en ymmärrä niitä mitkä pitää hevosta ja sanoo ettei voi käyttää mihinkään. voihan. eläinavusteiseen terapiaan. eihän mineilläkään voi ratsastaa! tosin toinen oli lämminverinen Mikki. mutta toinen oli suokki. johtuiko koulutuksesta?!
      nim. exhevostelija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe