mun hevonen on tosi vanha!! se on 28v.!! se on silti tosi pirteä ja samanvertoinen kuin nuorempikin hevonen!! se nauttii ratsastuksesta!! onko tää ihan normaalia?!?!?! hevonen oli siskoni hevonen, mutta hän osti uuden hevosen, ja antoi tän kyseisen hevosen mulle synttärilahjaksi :) kaipaan kipeästi vastausta!!
hevosen ikä :)
15
1399
Vastaukset
- Tuppura-99
On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D
- Tuppura-99
On se mun mielestä normaalia:) Mulla oli hoitsu joka oli 25 vuotias ja se oli reippaampi kuin sen 13vuotias kaveri :D
- _katherine_
On ihan normaalia. Kyllä hevonen voi jaksaa vielä hyvinkin vanhana.
Tietenkänä vanhaa hevosta ei kuitenkaan saa rasittaa samalla tavalla kuin nuorempaa, vaikka se tuntuisikin jaksavan hyvin.- Anonyymi
ja lipicassa ne työskenteleekin melko vanhoiksi! eläkeikä noin 30 vuotta.
nim. exhevostelija
- kyllä on
Normaalia, voit ainakin todeta että hevosta on hoidettu hyvin!!
jos hevosta on hoidettu hyvin kyllä se silloin normaalistikkin elää vanhaksi, terveenä ja reippaana. Mulla on sellanen reipas 17 fwb
- 1ssu
vasta yli 30 v hevonen on minusta tosi vanha kun jotkut roduthan elävät 40-50 vuotta.tosin harvemmin pvt mutta silti.vanhin tietämäni pv oli kuollessaan 37 tai 38.
ei millään pahalla.ehkä täällä päin suomea hevoset elää pitempään?! - 1ssu
joissain talleissa on kolmikymppisiäkin hevosia.tosin en sano erikseen rotua.
Mun vanhalla tallilla asusti 28-vuotias pv tamma. Oikein energinen ja temperamenttinen tamma. Rakastaa mennä kovaa ja koetella ratsastajaa, eikä sovellu aloittelijoille. Tamma on vanhasta iästään huolimatta pirteä ja energinen, eikä millään uskoisi että olisi 28v. Itse olin tallin ainut ihminen joka sillä uskalsi ja halusi ratsastaa, ja huhheijaa mikä tamma. aivan upean enrginen ja vahvan tahdon vuoksi osaa kaikenmaailman jekkua. eli omasta mielestä täysin normaalia.
- Anonyymi
suomen vanhin elossa oleva poni on syntynyt 1960-luvun lopulla. ajatelkaa.
jos olisi kuollut, siitäkin olisi kirjoitettu.
nim. exhevostelija
- 12hepan12vuotiasystävä
Ihan normaalia. Hoitsuni eli 36-vuotiaaksi ja 35-vuotiaana oli hyvinkin pirteä. Jouduttiin lopettamaan jalkavaivan vuoksi.
- Anonyymi
vanhin hevonen jonka ikä pystytty todistamaan eli 62 vuotiaaksi. sitä vanhempiakin olisi kuulemma ollut, mutta ei ole ennätystenkirjaan hyväksytty, koska eivät ole pystyneet todistamaan hevosen ikää. näin siis vanhin hevonen, jonka ikä on pystytty todistamaan, oli elänyt 62 vuotta. hevosen nimi oli Old Billy.
nimerkki Moonlight.- Anonyymi
siis Moomi oli yksi hevonen hyvinkään tallilla. silloin vielä hevostelin.
yksi parhaista roduista oli lapsena shirenhevonen! kun kysyit näitä estejuttuja niin joo. on nämä kaiken maailman puokit niissä hyviä. ja myös kouluratsastuksessa.kuuluisampia
niistä on chablis, jonka mukaan on hyvinkäällä tallikin nimetty. en tiedä, minkä maan puokki on mutta puokki on kuitenkin ollut. oli upea ori!nim.exhevostelija
- Anonyymi
eikä vielä ole kukaan sitä rikkonut!
- Anonyymi
en ymmärrä niitä mitkä pitää hevosta ja sanoo ettei voi käyttää mihinkään. voihan. eläinavusteiseen terapiaan. eihän mineilläkään voi ratsastaa! tosin toinen oli lämminverinen Mikki. mutta toinen oli suokki. johtuiko koulutuksesta?!
nim. exhevostelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17410168Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523425Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493163- 642835
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032189- 1162163
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251993Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671608Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221386Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121356