Onkohan kukaan ateisti koskaan tullut ajatelleeksi, miksi monet ateistit katuvat kuolinvuoteellaan sitä, että ovat olleet ateisteja, mutta tietääkseni kukaan uskova kristitty ei ole koskaan katunut kuolinvuoteellaan sitä, että on uskonut Jumalaan ?
Ateismi ei auta kuoleman edessä!
30
449
Vastaukset
"kukaan uskova kristitty ei ole koskaan"
Kukaan todellinen Skotti ei ole koskaan kieltänyt Lochnessin hirviön olemassaoloa.- ?????
''Onkohan kukaan ateisti koskaan tullut ajatelleeksi, miksi monet ateistit katuvat kuolinvuoteellaan sitä, että ovat olleet ateisteja,''
Kulutko samaan lahkoon kuin Hanuri-Hanna, sekin väijyy kuolevia ja valehtelee niiden viime hetkistä. Taas jaska jauhaa paskaa.
Tutkittuakin tietoa on siitä, mitä kuolinvuoteella kadutaan. Pääasiassa sitä, että on käytetty liian vähän aikaa läheisten kanssa.
Hel-vetit ja kuolemat ei pyöri kuin niiden raukkojen uskovien päässä, joille
koko elämä = kuoleman odotusta
Voihan tuon ainokaisen elämänsä toki kuoleman odottamiseenkin käyttää, jos päänuppi on mennyt dogmaattisesti sijoiltaan.Kuten ikiateisti tuossa sanoi.
Tutkittua tietoa asiasta on ja se ei tue väittämääsi.
Tässä erään saattohoitajan näkemys asiasta.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/naita-asioita-ihmiset-katuvat-kuolinvuoteellaan/art-1288422028337.html"Onkohan kukaan ateisti koskaan tullut ajatelleeksi, miksi monet ateistit katuvat kuolinvuoteellaan sitä, että ovat olleet ateisteja"
Mihin perustat väitteesi ja jos tuo nyt pitääpi paikkansa niin kuolemanpelko ja mitäjos toimii varmaankin vastauksena.
Kuolemanpelko on aika luonnollinen asia ja se saa ihmisen ajatukset ylikierroksille ja näin ollen tälläisiä ajatuksia saattaa syntyä.
Se ei kyllä edelleenkään kerro vielä mitään helvetin, taivaan tai jumalan
olemassaolosta.
Se on vain pelkoa, jossittelua ja mieli ei toimi välttämättä kovin johdonmukaisesti jos pelkää jotain tolkuttomasti.jaska tapansa mukaan päättelee, että se mitä hän luulee on yhtäkuin totuus.
Kuolen lopullisesti lähetessä ihmiset tuntuvat pääsääntöisesti pohtivan mennyttä elämäänsä. Katse on siis ajassa taaksepäin, sen lähestyvän kuolen jälkeiseen aikaan tuntuu harvempi keskittyvän. Toki osa varmaankin pohtii syvällisiä ja ihan ok, jos se oloa helpottaa."Kuolemanpelko on aika luonnollinen asia ja se saa ihmisen ajatukset ylikierroksille ja näin ollen tälläisiä ajatuksia saattaa syntyä"
Uskovan ei tarvitse pelätä kuolemaa, mutta monet ateistit pelkäävät ja siksi he usein kuolinvuoteellaan kääntyvät uskoon.Jaakob kirjoitti:
"Kuolemanpelko on aika luonnollinen asia ja se saa ihmisen ajatukset ylikierroksille ja näin ollen tälläisiä ajatuksia saattaa syntyä"
Uskovan ei tarvitse pelätä kuolemaa, mutta monet ateistit pelkäävät ja siksi he usein kuolinvuoteellaan kääntyvät uskoon."Uskovan ei tarvitse pelätä kuolemaa, mutta monet ateistit pelkäävät ja siksi he usein kuolinvuoteellaan kääntyvät uskoon."
Opettele lukemaan, viestini alussa kirjoitin:
"Mihin perustat väitteesi ja jos tuo nyt pitääpi paikkansa niin kuolemanpelko ja mitäjos toimii varmaankin vastauksena."
Tuossa alussa lukee "Mihin perustat väitteesi?"
Sinulla ei ole pienintäkään näyttöä siitä, että yksikaan ateisti olisi kääntynyt uskoon kuolinvuoteellaan ja eikä myöskään siitä että ateistit pelkäisivät uskovaisia enemmän kuolemaa.
Minulla ei ole mitään pelättävää, koska lakkaan olemasta kuolemisen jälkeen.
Koko ihmisen tieto olemassaolosta perustuu siihen, että ihminen on elossa ja kun aivotoiminta pysähtyy, myös tietoisuus pysähtyy ja ihminen päätyy samaan tilanteeseen kuin ennen syntymää eli täydelliseen tyhjyyteen.
Täydellistä tyhjyyttä on ehkä ihmismielen vaikea käsittää, koska ihminen on tottunut ajattelemaan ja tuntemaan mutta kuollessaan ihminen ei tunne mitään, ei ajattele mitään vaan ihminen lakkaa olemasta.
Aivotoiminta pysähtyy ja näin ollen ihminen ei ole enää käytännössä olemassa enää kuin vain fyysisessä muodossa ja ÄLÄ NUSSI PILKKUA.
Tarkoitan fyysisessä muodossa ruumista, mutta elävän ihmisestä tekee se että elimistö toimii ja aivot pelaa.
Voit esittää vaikka minkälaisia teorioita ja väittämiä, mutta minä perustan väitteeni asioihin joita on tutkittu ja vaikka sinun mielestäsi saattaa tuntua tämä tyhjyys ja olemassaolemattomuus hieman vierailta niin annan sinulle hieman miettimisen aihetta.
Muistatko sinä mitään ajasta ennen syntymääsi, onko pieniäkään muistikuvia ennen sitä aikaa, sellaista tulee olemaan myös kuoleman jälkeen.
Mutta kiintoisaa siinä on se, että sinä aikana ei koskaan ajattele mitään.
Ihminen ajattelee aivoillaan ja ihmisen kuoltua myös ajatukset loppuvat.
Kuolema on päätepysäkki ja on se jotenkin hassua, että uskovaiset vetävät kaikki ennustuksensa kuolemisen jälkeen joka mahdollistaa mitäjossittelun.
Uskovaiset perustavat väittämänsä aikaan, josta elossa oleva ihminen ei voi edes tietää.
Tämä kaikki mahdollistaa helvetillä ja taivaalla uhkailut ja uskovaiset tässä niitä pelkureita ovat, koska näiden taikauskomusten perusteella ne elävät elämänsä vain päästäkseen samaan päätepysäkkiin kuin ateistitkin, biologisen elämän loppupisteeseen eli kuolemaan.
Loppuun sanon, että minulla ei ole ainakaan mitään pelättävää.
Jaakob ja muut hihhulit tässä satuolentoaan pelkäävät ja juuri tämän pelon takia uskotte kaikkeen hölynpölyyn mitä ristiriitaisessa raamatussanne lukee.
Ei ne ole "jumalan ajatuksia" vaan ihmisten kirjoituksia.
Kirjoituksia ajalta, jolloin ihmiset eivät tienneet edes kymmenesosaa siitä mitä nykyään tiedetään.
- +++++++++
Ei tietenkään kukaan uskova kadu kuolinvuoteellaa uskoaan jumalaan, koska he itse ovat itse tehneet jumalansa ja ei tälläinen tisetehty jumala heitä rankaise olivat he ollut minkälaisia tahansa.
Ateistin ja kaikkien ihmisten kohdalla on niin että mitään sellaista jota ei kaipaa ei voi katua.
Usko voi tehdä onnelliseksi mutta se ei tee epätodesta totta."Ateistin ja kaikkien ihmisten kohdalla on niin että mitään sellaista jota ei kaipaa ei voi katua."
Mutta moni ateisti kaipaa kuolinvuoteellaan päästä Taivaaseen ja siksi hän katuu ateismiaan.
"Usko voi tehdä onnelliseksi mutta se ei tee epätodesta totta"
Jos kysymys on uskosta Jumalaan, niin uskon ei tarvitsekaan tehdä totta sellaisesta, joka muutenkin on jo totta.- ++++++++++++++
Jaakob kirjoitti:
"Ateistin ja kaikkien ihmisten kohdalla on niin että mitään sellaista jota ei kaipaa ei voi katua."
Mutta moni ateisti kaipaa kuolinvuoteellaan päästä Taivaaseen ja siksi hän katuu ateismiaan.
"Usko voi tehdä onnelliseksi mutta se ei tee epätodesta totta"
Jos kysymys on uskosta Jumalaan, niin uskon ei tarvitsekaan tehdä totta sellaisesta, joka muutenkin on jo totta."Mutta moni ateisti kaipaa kuolinvuoteellaan päästä Taivaaseen ja siksi hän katuu ateismiaan. "
Jos taivas on niin ateistit voivat päästä sinne oikea Jumala tai Jumalat päättävät että se ottaa vain niitä jotka ovat pysyneet rehellisinä, välittäneet siitä mikä on totta tai ovat tehneet hyvää sen itsensä takia eikä pelkästään palkinnoon saannin toivossa.
Sinun Jumalasi taivas jonne pääsee uskolla, mutta teoilla ei ole merkitystä (tai on merkitystä jos on katolinen) ole taivas.
- keskiaikaisuus
Olet sinä suorastaan melko keskiaikainen käsityksissäsi...
"Olet sinä suorastaan melko keskiaikainen käsityksissäsi"
Se ei todista, että käsitykseni olisi väärät.- -
Jaakob kirjoitti:
"Olet sinä suorastaan melko keskiaikainen käsityksissäsi"
Se ei todista, että käsitykseni olisi väärät.Ehkä ei, mutta palstahistoriasi todistaa sen mitä väkevimmin. Tiedät itsekin olevasi mielipiteittesi kanssa yksin. Äläkä valehtelekaan muuta, vaikka valehtelemisen hyvin osaatkin.
- !!!
Hullu-Jaskalla taas maaninen vaihe päällä. Idioottiavauksia pukkaa.
- Jaskalla luistaa
Kuule Jaakoppi, mikään ei auta kuoleman edessä. Kuoleehan noita kristittyjökin koko ajan.
"Kuule Jaakoppi, mikään ei auta kuoleman edessä. Kuoleehan noita kristittyjökin koko ajan"
Tavallaa, mutta vain "tavallaan." Jeesus sanoo:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh.6:24).- -
Jaakob kirjoitti:
"Kuule Jaakoppi, mikään ei auta kuoleman edessä. Kuoleehan noita kristittyjökin koko ajan"
"Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh.6:24).Väärin. Tuo tekstinpätkä oli Raamattu-nimisestä lorukokoelmasta. Ei ole olemassa luotettavia todisteita siitä että Jeesus olisi edes ollut olemassa, saatika sanonut yhtään mitään mitä Raamatussa lukee. Ihan yhtä hyvin voit lainailla Tarua Sormusten Herrasta, todistearvo sama kuin Raamatulla.
- th
Jaakob kirjoitti:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh.6:24).Lisää paikkansa pitäviä Raamatun lauseita pappi Jaakopille:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, niin että jokainen, joka häneen uskoo, uskoo todennäköisesti ihan mihin tahansa." - Keenua
- kirjoitti:
Väärin. Tuo tekstinpätkä oli Raamattu-nimisestä lorukokoelmasta. Ei ole olemassa luotettavia todisteita siitä että Jeesus olisi edes ollut olemassa, saatika sanonut yhtään mitään mitä Raamatussa lukee. Ihan yhtä hyvin voit lainailla Tarua Sormusten Herrasta, todistearvo sama kuin Raamatulla.
Jeps, Meidän on siksi muistettava, että Galadriel on sanonut:
"Ai! laurië lantar lassi súrinen,
yéni únótimë ve rámar aldaron!
Yéni ve lintë yuldar avánier
mi oromardi lisse-miruvóreva
Andúnë pella, Vardo tellumar
nu luini yassen tintilar i eleni
ómaryo airetári-lírinen.
Sí man i yulma nin enquantuva?
An sí Tintallë Varda Oiolossëo
ve fanyar máryat Elentári ortanë,
ar ilyë tier undulávë lumbulë;
ar sindanóriello caita mornië
i falmalinnar imbë met, ar hísië
untúpa Calaciryo míri oialë.
Sí vanwa ná, Rómello vanwa, Valimar!
Namárië! Nai hiruvalyë Valimar.
Nai elyë hiruva.
Namárië!"
Joka on aikas osuvasti sanottu.
- valentine's day
Al Capone kuoli hurskaana kristittynä...
- Kaduttaa
"miksi monet ateistit katuvat kuolinvuoteellaan sitä, että ovat olleet ateisteja, mutta tietääkseni kukaan uskova kristitty ei ole koskaan katunut kuolinvuoteellaan sitä, että on uskonut Jumalaan ?"
Niin, tälläkin hetkellä on mielessäni yhtä ja toista jota saattaisin katua kuolinvuoteella, niihin ei kuitenkaan kuulu se että olen ateisti. Osan noista ehkä ehdin paikkaamaankin mutta varmaan jotain jää, se on ihmiselämälle tyypillistä.
Omasta mielestäni on rehellisempää katua asioita joita kuuluukin katua kuin ajatella että usko ne kaikki kuittaa. Älä taas valehtele.
Kuoleman edessä ei muuten auta mikään. Emme me kuolemaa pakoon pääse. :)- Ei!
Jaakob taas valehtelee.
Jutussahan selvisi että juuri uskovaisilla on paljon kaduttavaa elämässänsä mitä ei uskonsa takia voinut tehdä ja harmitti kuolinvuoteella tuhlatusta elämästänsä.
Mutta Jaakob tosiaanin valehtelee usein, jos Jumala on olemassa niin Jaakobilla on menolippu helvettiin luuli hän mitä tahansa.
Tuskinpä raamatun Jumala antaa Jaakobinkaltaisille idiooteille anteeksi jumalanpilkkaansa tai kuoleiden pilkkaamisesta mihinkä Jaakobon usein sortunut. "Onkohan kukaan ateisti koskaan tullut ajatelleeksi, miksi monet ateistit katuvat kuolinvuoteellaan sitä, että ovat olleet ateisteja, mutta tietääkseni kukaan uskova kristitty ei ole koskaan katunut kuolinvuoteellaan sitä, että on uskonut Jumalaan ?"
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miksi sinä jatkuvasti valehtelet?- Ettäsilleense on
Kuuluisien ateistien viimeisiä sanoja ennen kuolemaa:
Voltaire: ‘Minä olen Jumalan ja ihmisten hylkäämä.... menen helvettiin.'
Thomas Paine: 'Antaisin maailmat, jos saisin teoksen “Age of Reason” julkaisemisen peruutetuksi. Oi Jumala, minä olen helvetin partaalla yksinäni...'
Thomas Carlyle: 'Minä olen täysin ilman toivoa, surullinen vanha mies, joka tuijottaa viimeiseen kuiluun.'
Gandhi 15 vuotta ennen kuolemaansa: 'Minun täytyy sanoa teille kaikessa nöyryydessä, että hinduismi, sellaisena, kuin tunnen sen... täysin tyydyttää minun sieluni, täyttää koko olemukseni ja minä löydän lohdutuksen Bhagavad'issa ja Upanishadeissa.' Vähän ennen kuolemaansa hän kirjoitti: 'Päiväni ovat luetut, huomaan olevani epätoivon suossa. . . Kaikki ympärilläni on pimeyttä; minä rukoilen valoa.'
Sir Thomas Scott, Englannin kansleri: Tähän hetkeen saakka ajattelin, ettei ole Jumalaa eikä taivasta. . . Nyt minä tiedän, että kumpikin on ja minä ole tuomittu kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisella tuomiolla. . .'
Edward Gibbon, kirjailija, 'Kaikki on pimeää ja epävarmaa.'
Mazarin, ranskalainen kardinaali: 'Voi, minun sieluparkaani! Mitä sinusta tulee? Minne sinä menet?'
Thomas Hobbes, poliittinen filosofi ja skeptikko: 'Olen ryhtymässä pelottavaan hyppyyn pimeään.
Sir Francis Newport, skeptikko: ‘Tiedän olevani ikuisesti kadotettu! Voi, tuota tulta! Voi, helvetin sietämättömiä tuskia!'Noista on suurin osa todistettu pötypuheeksi jo aikoja sitten ja aina vain joku noita jaksaa copypastata tänne.
Kysyn muuten tuosta kardinaali Mazarinista?
Käsittääkseni kardinaali on katolisen kirkon toiseksi korkein virka heti paaviuden jälkeen.
Miten kardinaali voi olla ateisti??
Saattaahan niitä muutamia ollakin, jotka kuoleman lähestyessä katuvat uskon puuttumista. Ovathan kuolemaan liittyvät pelot sentään merkittävä syy uskoa.
Eikö ole hassua, miten viime aikoina Intian maaseudulla moni hindumies on tehnyt itsemurhan, lavastanut sen onnettomuudeksi taaten näin vakuutusrahoja perheelleen, ilman että yksikään heistä olisi katunut tekoaan, kääntynyt kristinuskoon tai epäillyt jälleensyntymän mahdollisuutta?
EIkö olisi aika ruveta seuraamaan Dharmaasi, oi kastiton Jaakob, ettet jälleensyntyisi helvettiin, jonne väärintekijät ja egoon turvautuvat joutuvat, kunnes taas jatkavat elämän pyörässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 383629
- 981731
- 1361615
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa481575- 931337
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301256MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2891154- 571135
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1261025Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711001