Kauhulla (ja toki kriittisesti) lueskelen näitä teidän parjauksia omasta kotikaupungistanne. Olen muuttamassa sinne kuukauden päästä, ja minua on varoiteltu lähinnä Kaukovainiosta ja Toppilan seudusta, mutta näiden keskustelujen myötä hieman huumorimielellä kysyn, että missä siellä sitten tälläinen nuori nainen uskaltaa yksinään asua ja liikkua?
Muutoinkin hieman arka olen ja pieneltä paikkakunnalta tulen, joten en ole tottunut moiseen menoon, joten pelkään jo valmiiksi että napotan neljän seinän sisällä, kotonani, turvassa :D
Voitteko kertoa esim. kaukovainiolta niitä "alueita" joissa on levotonta, tiennimiä yms. samoin muistakin kaupunginosista.
Tavoitteena saada kämppä mahd. läheltä keskustaa, ja siksi tuota Tuiraakin olen katsellut, mutta sielläkin ilmeisesti jotain levottomia seutuja..?
Minne siellä (Oulussa) uskaltaa muuttaa?
59
3585
Vastaukset
- tannevaanpikkutytto
kaketsulla tai toppilassa :DD ebin
- Kumma palsta
Miksi näitä vuosilta 2009-2012 aloituksia asuinalueista nostetaan aina vaan uudelleen etusivulle?
- Anonyymi
Kumma palsta kirjoitti:
Miksi näitä vuosilta 2009-2012 aloituksia asuinalueista nostetaan aina vaan uudelleen etusivulle?
No kun persuilla jää aina jankutusvaihe päälle
.
- muutappas
vaikka Peltolaan, rauhallista lähellä OYS:a eli sairaalaa, vuokratkin ihan ok verrattuina muihin, keskustaan yhteydet ok ja pyöräillen hyvät yhteydet eli n. 2 km jos siellä töissä olet esim.!
Lähimpiä kuin esim. kuin K-vainio tai Toppis!
Olipa kyse irvitys tai ei, totta vastaus on!- Samaa mieltä
Olen asunut muutaman vuoden Peltolassa 2 eri asunnossa. Voin kyllä suositella.
- leppäkerttu123
Totta,Peltolassa on rauhallista.
- Ouluke
Oulun ympäristö aika rauhallista, itse asun Jäälissä, ainoa että lestoja liikaa ja penikoita, mutta onhan Kempele, Oulunsuu, Pateniemi, Laanila ja katsele kartasta sijainteja, ellet välttämättä halua keskustaan, niin ja halvempi asua kaupungin laitamilla.
Alä missään nimessä Muuta Toppilaan, tuiraan ja Rajakylään siinä kolme hulluinta aluetta.- Haitannekko?
Miten lie hönttämäki? Ainakin niillä main näyttää kukoistavan monikulttuurisuus, kun ajelee kuusamon tietä??
- Bussi maksaa
Mainitsemasi paikat kalliita asua ja hankalia, kulkemisen takia.
- 8+1
Haitannekko? kirjoitti:
Miten lie hönttämäki? Ainakin niillä main näyttää kukoistavan monikulttuurisuus, kun ajelee kuusamon tietä??
Julmetun kaukana keskustasta se Hönttämäki, muuta en tiedä.
- periferisti
VAROITUS! ACHTUNG!
Älä tule tänne - oman henkesi ja mielenterveytesi vuoksi. Tutkimusten mukaan täällä ei pärjää muut kuin paljajalkaiset oululaiset. On tämä niin ölöviä kansaa.
Muutan heti poijes täältä, kun ja jos saan töitä etelästä- Muualta muuttanut
Olen muualta muuttanut. Asunut Kaakkuri, Kontinkangas ja nyt Myllytulli. Kaikki rauhallisia paikkoja. Enkä kyllä takaisin muuta kotikaupunkiin, koska Oulussa on kaikkea mielenkiintoista tekemistä ja mukavia juttuja.
- no johan on
olen pitänyt oulua aina mukavana kaupunkina, mikä teitä siellä asuvia vaivaa?
- Gffujhsfkl
Ap oululaiset ok, muukalais junteilla vähän homma hakusessa.
- Anonyymi
Siellä on niitä åersulahkolaisia. Mikään muu ei Oulua vaivaa.
- varo
Älä muuta kaukovainiolle. Itse tein sen virheen vuosi sitten.
- Hiironennnn
Kake on hyvä mesta.
- lie mikä uteliaisuus
mutta Peltola on rauhaisa paikka, lähellä OYSiä. ja keksustaan n. 3 km pyöräillen jopa ja bussitkin liikkuu!
Siinäpähän kyrräilet uteliaisuudessasi mukako?! - Oulu <3
Douppila rules!
- Oulun ja saksan väli
Itse olen asunut " muka niin pahamaineisella " Kaketsulla kuin tuirassakin molemmat ihan hyviä asunseituja.- ( se riippuu omistakin käyttäytymisestä, mikä häiritsee).
Hiironen tosi rauhallinen alue, siellä kun ei ole yhtään baaria.
Keskustassa toki aina jonkilaista elämää.
Omistusasunnot pääsääntöisesti siistimpiä ja rauhallisempia taloja.
-
Arjenkannalta kai minä valitsen asuin paikkani , mikä on sopivinta aluetta suhteessa esim. työpaikkaan, linja-auto yhteydet yms.- Samat sanat
Olen samaa mieltä. Niin makaa kuin petaa. Kaketsulla rauhallista ja turvallista, kunhan välttää Holovi-pubia.
- Ihan tosi jees
Samat sanat kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Niin makaa kuin petaa. Kaketsulla rauhallista ja turvallista, kunhan välttää Holovi-pubia.
Juu Kaketsu on tosi jees. Ei mitään vikaa.
Paitsi pitää välttää ostarin seutua iltaisin. Ja iltapäivisin. Ja rajoittaa muutakin liikkumista iltaisin. Ja vähän muulloinkin. Ja kunhan ei jätä kellarikomeroon mitään arvokasta. Ja autoon kannattaa ottaa ihan kaikki vakuutukset ilkivallan varalle. Mutta siis tosi jees paikka, ei mitään vikaa, oma käyttäytyminen ratkaisee kaiken. Niin ja jos asuu ekassa kerroksessa niin ottaa kaikki parvekkeelta/terassilta yöksi sisään. Korvatulpat kannattaa hankkia että saa öisin nukuttua. Ja hätänumero pikavalintaan kännykkään.
Mutta hei ihan jees paikka. Tosi mukavaa, oma käytös ratkaisee kaiken. - miten toppila ?
Ihan tosi jees kirjoitti:
Juu Kaketsu on tosi jees. Ei mitään vikaa.
Paitsi pitää välttää ostarin seutua iltaisin. Ja iltapäivisin. Ja rajoittaa muutakin liikkumista iltaisin. Ja vähän muulloinkin. Ja kunhan ei jätä kellarikomeroon mitään arvokasta. Ja autoon kannattaa ottaa ihan kaikki vakuutukset ilkivallan varalle. Mutta siis tosi jees paikka, ei mitään vikaa, oma käyttäytyminen ratkaisee kaiken. Niin ja jos asuu ekassa kerroksessa niin ottaa kaikki parvekkeelta/terassilta yöksi sisään. Korvatulpat kannattaa hankkia että saa öisin nukuttua. Ja hätänumero pikavalintaan kännykkään.
Mutta hei ihan jees paikka. Tosi mukavaa, oma käytös ratkaisee kaiken.Ehkä sun pitäisi hankki OMISTUSasunto, vuokralla varmaan onkin noin hankalaa ,
jopa kaukovainiolla. - Ulinaa kiitos
miten toppila ? kirjoitti:
Ehkä sun pitäisi hankki OMISTUSasunto, vuokralla varmaan onkin noin hankalaa ,
jopa kaukovainiolla.Näin teen. Puukkojunkkarit pysyy ghetossaan kun niillä ei oo varaa asua omistusalueella. Monia varmaan itkettää tämä fakta mutta uliskaa pois, tunnettu fakta se on. Rauhallisempaa ja mukavampaa omistusalueella. Ei tuu ikävä ghettoa. Mutta ghettopoikia itkettää kun itse joutuu jäämään kaljakallejen naapureiksi. Uliskaa nyt edes vastaan ihan siitä teidän iankaikkisesta ulisemisen pakosta.
- Ennemmin rivari
Ulinaa kiitos kirjoitti:
Näin teen. Puukkojunkkarit pysyy ghetossaan kun niillä ei oo varaa asua omistusalueella. Monia varmaan itkettää tämä fakta mutta uliskaa pois, tunnettu fakta se on. Rauhallisempaa ja mukavampaa omistusalueella. Ei tuu ikävä ghettoa. Mutta ghettopoikia itkettää kun itse joutuu jäämään kaljakallejen naapureiksi. Uliskaa nyt edes vastaan ihan siitä teidän iankaikkisesta ulisemisen pakosta.
Koku Kaakkurikin tai Metsokangas - en kutsuisi okt-asumiseksi.
- :(
Samat sanat kirjoitti:
Sitä tosiaan kannattaa välttää (Holovia) !! Ei siellä tiedä kuka on myyjä ja kuka asiakas!!
- peter11
Eri kaupunginosien profiili muuttuu muutamassa vuodessa ja maine kulkee kymmeniä vuosia jäljessä. Kommenteista ei juuri kannata perustaa kun ne on niitä vanhoja huhu puheita. Esimerkiksi Rajakylä on ollut jo kymmenen vuotta rauhallista seutua, Kaionharju ja Toppila oli rauhattomia 5 v sitten, nyt jo täysin rauhoittuneet.
Kaketsu ollut rauhallinen jo yli kymmenen vuotta. Tuommoiselta alueelta jolla on enää jäljellä vanha huono maine voi tehdä edullisia asunto-ostoksia kun parempi maine sitten kohta tulee yleiseen tietoon ja hinta pompsahtaa.
Oikeastaan Oulussa ei nyt ole ainuttakaan varsinaisesti rauhatonta aluetta, paikka kasvanut sen verran että sekalaista porukkaa asuu kaikkialla.- Ajat muuttuvat
Kaketsulle tullut lisää hamppeja. Se oli rauhallista aluetta.
Missä muuten tämä Vähäsarja vaimoineen asui? - KOMPPAAN
Juuri näin peter 11
Näin se kaari menee !
Toisakseen Kaukovainiolle on tehty suunnitelma ,,
( kannattaa tutustua oukan sivujen kautta),
alueen kehittämisestä , jossa kaupungin vuokratalo ja ostoskeskus puretaan .
Ostoskeskus rakennetaan uusiksi. - näin se on
KOMPPAAN kirjoitti:
Juuri näin peter 11
Näin se kaari menee !
Toisakseen Kaukovainiolle on tehty suunnitelma ,,
( kannattaa tutustua oukan sivujen kautta),
alueen kehittämisestä , jossa kaupungin vuokratalo ja ostoskeskus puretaan .
Ostoskeskus rakennetaan uusiksi.Kaukovainiolla tosiaankin on nyt se tilanne, että kovimmat linnavenkulat saavat asunnon Kaukovainiolta. Lisko-osaston porukka saa Kaakkurista, eli vähän syrjempää, siispä kaakkurissa asuu pedofiilit, raiskarit, sellivarkaat ja muut pikkurikolliset jotka eivät pärjää vankilassa ilman eristyksissä rottana lusimista.
Tuiran venkulat on kuolleet, eli se voisi nyt muutamaksi vuodeksi rauhoittua siihen saakka, kunnes venkuloiden lapset varttuvat.
Se on sellainen kiertokulku tässäkin asiassa.
- tönöttäjä
harkihte esim. talvikangasta, iinattia, metsokangasta. tosin aika omakoti- ja rivarivaltaisia alueita.
- Ghettoman Metsokankaalta
Siellähän Kaakkurin suunnilla justiinsa on perheväkivaltaa, lestoja, ahtautta. Siellä tulevaisuuden ghetto orastaa.
- Anonyymi
Ghettoman Metsokankaalta kirjoitti:
Siellähän Kaakkurin suunnilla justiinsa on perheväkivaltaa, lestoja, ahtautta. Siellä tulevaisuuden ghetto orastaa.
Kun nuo listat perustaisivat omat reservaattinsa kaikkialla olisi hyvä asua.
- Oululaine
pysy vaan siellä missä ootki nyt, ei tänne tarvi tulla.
- oolulaane
Vähäsarja asui Kaijonharjussa.
Myllyojaa kannattaa välttää, ainaki paria taloa. Kaijonharju ok, Sammonkadun talo hulluin. Kaketsulle en lähtis henk.koht. Rajakylä on mulla kans pois laskuista, samoten Toppila ja Tuira.
Herukka, Iinatti, Maikkula, "vanha" Kaakkuri, Kiviniemi (Oulun), Pateniemi, Peltola, Kastelli, Mäntylä - viimesetlasissa
Talavikankaan pyrytietä ja Kaakkurin pesätietä kannattaa myös välttää.
- pööki
Keskusta, Heinäpää, Raksila, Intiö, Tuira hyviä paikkoja ja lähellä pelipaikkoja. Tervetuloa!
- alipapanen
Tuiraan Kalliotielle VVO:n vuokrakämppään, saat samalla tutustua eri kansallisuuksiin
- turvatarkastus
Ylipäätänsä OULUa kannattaa välttää. Jos menet Lappiin, kierrä Kajaanin kautta. PLIIS.
- surffaaja
Mitä ovat mainitsemanne "lestot", ei sano etelä-suomalaiselle mitään :)
- Ex-oululaine
surffaaja kirjoitti:
Mitä ovat mainitsemanne "lestot", ei sano etelä-suomalaiselle mitään :)
No niistä kannattaa todellakin pysyä erossa! Parhaiten selviää, kun välttelee ympäristökuntia ja pellolle kyhättyjä pientalolähiöitä. Muuta kerrostaloalueelle max 4 km keskustasta, niin säästyt sekä lestoilta että hörhöiltä (pl. tietyt Tuiran talot).
- oululaaane
Mikä vika lestoissa? Fiksua porukkaa, ei ryyppä/rellestä.
- Anonyymi
Muuta kuin salaa.
- varoittava esim.
ookkonää niin hullu, että tänne retardilaan muutat? mietipä vielä pari kertaa, lue ouluun liittyviä kirjoituksia, tutustu kaupungin toimielinten tyhmiin päätöksiin jne. Kokemuksesta sanon, että elä muuta tänne!!!!
- Poispäässyt
no älä ikinä mieti muuttamista ouluun ! 8vuotta tätä meininkiä katellut ja opiskelijalle varmaan pahin mahdollinen paikka, koittaa elättää itsensä. Välimatkat pitkiä, bussitaksa maksaa paljon, oys on kamala paikka, oulussa on vaikea tutustua ihmisiin, tori on niin ankea paikka.. Ja mitä kaketsua leimataan, niin joka paikassa samat ongelmat ihan ympäri oulua, ja oulu on tosi ruma jo näin syksyyn mentäessä. pahenee talvella. Älä pliis muuta ouluun, mielenterveys menee ulkopaikkakuntalaisilla.. sen verran kova ja karu paikka. Mielenterveys ongelmat kukoistaa oulussa.
- Kylmät kädet
Maikkula, Iinatti ja Kaakkuri ovat aivan mahtavia paikkoja. Suosittelen lämpimästi.
- en suosittele
Tuon listam mukaan ei Kaakkuriin kannata muuttaa. Kaakkuri on aika kärjessä rikostilastossa. Lue tuosta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288490059872.html - Kylmät kädet
en suosittele kirjoitti:
Tuon listam mukaan ei Kaakkuriin kannata muuttaa. Kaakkuri on aika kärjessä rikostilastossa. Lue tuosta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288490059872.htmlNo siinä Kaakkurin keskustan alueella pyöriikin paljon pienikalloisia arabi-apinoita ja muita manneja, mutta heti reunemmilla alueilla on tosi rauhallista. Ihanaa ja kaunista.
Tuira on kärkisijoilla luonnollisesti sen takia, kun sillä alueella asuu niin valtavasti ihmisiä.
- Tumma povekas
Muutin Kemistä oulun keskustaan. Vientiä on, niin paljon.,että vuokrat tulee maksettua, ja muuhunkin jää.
- arom arom
Se on oikein. Ainahan on maksettava eikös juu. Onko ihan käteismaksu vaiko suullinen sopimus?
- 9+11
Rauhallisia seutuja: Linnanmaa (Kaijonharjun keskus vieressä vähän rauhattomampi), Syynimaa (erittäin rauhallinen), Metsokangas, Jylkynkangas, Peltola, Kaakkuri (se vanha puoli, uusi puoli melko rauhaton paikoin), Hiironen.
Rauhattomia: Rajakylä, Toppila, uusi Kaakkuri (Citymarketin ympäristö), Tuira, Kaukovainio
Kaikissa noista selvinnee hengissä elämänsä loppuun asti mutta parhaiten se selvinnee itse kokemalla että missä on mukava asua ja ei. - Terve tuloa !
tinttikki
1.3.2012 21:56
2
Kauhulla (ja toki kriittisesti) lueskelen näitä teidän parjauksia omasta kotikaupungistanne. Olen muuttamassa sinne kuukauden päästä, ja minua on varoiteltu lähinnä Kaukovainiosta ja Toppilan seudusta, mutta näiden keskustelujen myötä hieman huumorimielellä kysyn, että missä siellä sitten tälläinen nuori nainen uskaltaa yksinään asua ja liikkua?
Tule tänne Värttöön, täällä vähemmän roskasakkia kuin esin.Toppilassa, vaiikka on tännekkin päässyt muuttamaan joitakin. Heinäpää / Kaakkuri jonne kannattaa muuttaa
- HuusiAnnaa Daavidin
Tämä tuulipukukansa on niin vajavaista sakkia sekä ylä- että alapäästä, että tänne ei kannata eikä uskalla muuttaa. Ota tai pidä suuntasi etelää kohti niin säästyt monelta vaivalta. Mukavaa joulun alustaa sinnekin.
- Anonyymi
ei kannata ollenkaan muuttaa ouluun säästyt mielenteyden ongelmilta
- Anonyymi
En ottaisi Oulussa mitään henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
Älä muuta Ouluun. Yhtä sairasta Uskontulkintaa koko elämä.
- Anonyymi
Karjasilta on rauhallinen alue....Terve tulemast.
- Anonyymi
ei kannata ollenkaan muuttaa ouluun säästyy paljolta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415