Miten Somalit pärjää intissä?

naapuri urkkii

Minun varusmiespalveluni aikana näitä ei ollut edes maassa, kiinnostaa tietää miten ne intissä pärjää - ovatko innokkaita maanpuolustajia? ahkeria? millä asenteella?

Naapureina näitä on mutta eivät tunnu mitään tekevän. Nähnyt niiden pojan intin releet päällä kerran eli saanut kansalaisuuden jossain vaiheessa.

21

3309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlaKessu Sätkä.

      Minulla on sellainen kuva, että pärjäävät varsin hyvin. Nykyisinhän varusvarastosta saa rukousmattojakin, aitoja toki ei mitään anttilan räsymattoja.

      Ainoa mihin eivät ole suostuneet, jalkamiinojen etsintään ja polkemiseen lähimaastoissa. Joten siinä heillä on vielä opeteltavaa.

    • General antipirates

      monihan niistä keskeyttää, liikaa rehkimistä niille kun ovat sukuineen tottuneet lököileen koko ikänsä tekemättä mitään Suomessa. Niin helvetin hidasälyisiä kuin olla voi ja ottaa herneen nenään käskytyksestä, eipä niillä ole minkäälaista motivaatiotakaan koko hommaan.

      Paras jos ne lähetettäisiin menolipulla merirosvo serkkujensa luokse Somppulaan

    • intti on turha

      Ihan riittävästi pärjäävät, aivan sama, suomen armeijan sisällä on jo niin paljon vierasperäistä väkeä, että suomalaiset tapetaan jo reserviläisten kookoonkutsumispaikoissa sodan ensimmäisinä minuutteina, venäläinen Iskander-ohjus osuu kaikiin kohteisiin suomessa 5 metrin tarkkuudella. 800 kiloa räjähdettä tekee selvää jälkeä, kun kohteen koordinaatit syötetään mamujen toimesta viholliselle helposti, muutaman euron korvauksesta. Suomalainen menneenmaailman massa-armeija on tullut tiensä päähän, niin totaalisti ja monesta syystä, kuin vain voi.

      • 4+3

        Varsinaista vihapuhetta, pitäisköhän ilmoittaa.


    • Annonymous

      Ainakin itselläni oli somalialikersantti ja hyvinhän se tuntui hommansa hoitavan. Ei siellä paljoa muita somaleita näkynyt mutta muutama oli komennusmiehenä. Eli siis ihan yhtä "suurella" innolla kuin syntyperäiset suomalaisetkin...

    • Salainen ase

      Ikäluokat ovat niin paljon pienentyneet sitten 1960-luvun, että kohta on Dragsvikin lisäksi suljettava moni suomenkielinenkin varuskunta.

      Jonkun somalinkielisen joutunemme perustamaan uutena...

      Kyllä Venäjän sotastrategit nyt vapisevat. Näitä meidän somalisotilaita ei edes erota pimeässä. Heitä ei näe tutkassakaan!

    • hjtgfh,k,yykyk

      Mikä hemmetti suomalaisilla on somalialaisia vastaan?

      He eivät ole Suomessa merkittävä väestöryhmä tilastollisesti.

      Suomeen tulevista maahanmuuttajista prosentuaalisesti melkein kaikki tulevat Venäjältä, Virosta ja Ruotsista.

      Somalit eivät ole edes suurin Suomeen muuttava vähemmistöryhmä EU:n ulkopuolelta.

      • Ukko v

        Mee asuun meri rastilaan lastes kanssa niin tiedät!


    • 9+6

      Joo, huolusteempi olisin venäläisten määrästä intissä. Ehkä jotkut ovatkin uskollisia Suomelle, mutta eivät varmastikkaan kaikki. Voit varmaan arvata lopputuloksen tositilanteessa kun melkoisen merkittävä osa Suomen armeijassa onkin venäläisiä - ja moni vielä alikkina/kersanttina, pääsevät sellaiseksi todella helposti kun sitä leikkimisintoa alaan riittää.

    • detektive

      Itse törmäsin omana inttiaikana kahteen tummempaan kaveriin. Toinen niistä oli alikersantti edellisestä saapumiserästä ja toinen aloitti samaanaikaan kuin itse aloitin. Ei ole pahaa sanottavaa kummastakaan. Nohevasti hoitivat hommansa siinä missä muutkin ja olivat kaikinpuolin rentoja tyyppejä.

    • Kamelia ei jätetä

      Hyvin pärjäävät, eihän slogaanissakaan ole kuin parin kirjaimen ero vanhoihin suomalaisjermuihin

    • mikko_85

      Ikävä kyllä, kun olin varusmiehenä 05-06 niin 9 kymmenestä somalista lopetti palveluksen. Syitä oli erinäisiä. Kuntohan niillä pojilla oli hyvä, mutta kurin ja käskyjen noudattaminen oli heille jokseenkin hieman haasteelisempaa. Rasismista ei ollut missään vaiheessa kyse, yhteen hiileen puhallettiin mutta ainahan sieltä osa tipahtaa.

    • tdrbdtrxstr

      Somalit ovat upseeriainesta.20 vuoden kuluttua Suomen armeijan päällystö on somalitaustaistaista.

    • nokinenpyssy

      Somalit pärjäävät intissä loistavasti. Heitä ei käsketä tekemään mitään. Koska ei uskalleta, ettei käskijää syytetä rasistiksi...

    • res. kers

      Kannattaa kuunnella Yleltä Ali ja Husu ohjelmaa. Siis taodella fiksua ja hauskaa ohjelmaa. Somalit ja muutkin maahanmuuttajat ovat tervetulleita mikäli itse haluavat sopeutua yhteiskuntaan. Uskon että ei me suomalaiset sen parempia fysiseltä kunnoltamme olla. joku mainitsi hidasälyisiksi...huh hah hei. Mitenkähän asia oikein mahtaa olle . Ennakkoasenteet romukoppaan jos näitä kavereita tulee koulutukseen. Jos etenevät niin ovat paikkansa ansainneet siinä missä mekin. Tosin meillä monella on joko isä tai pappa ollut rintamalla joten tuntuma juttuun on erilainen. Oma isä-vainaa katseli jyvän takaa maisemia Syvärillä

    • Eipä näy

      Eipä ainakaan erällä I/14 varuskunnassa X ole näkynyt yhtäkään somalia.

    • Anonyymi

      Hyvin taitaa pärjätä, jos kerran moni on päätynyt vakipalvelukseenkin.

    • Anonyymi

      Kelan luukulla niitä näkyy ei muualla.

    • Anonyymi

      Somput sopii yötaisteluun hyvin näkymättömyyden takia muistavat vaan pitää suunsa kiinni, ettei valkoinen hammasrivi paljasta olinpaikkaa.

    • Anonyymi

      Pärjäävät fyysisesti paremmin. He ovat elämässään kokeneet myös kovempaa kun suomipoika.

    • Anonyymi

      Niin itiksessä ja rautatieasemalla joutuneet tappelemaan nyrkit veressä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe