olen rv:llä 37 1 ja tänään neuvolassa verenpaine hieman koholla, pissa PUHDAS, hieman turvotusta jaloissa (ei muualla) kiloja oli tullut viikossa n.2 HUH! ei mitään näköhäiriöitä, päänsärkyä tai muuta ja vaavin liikkeet tuntuu aktiivisena ja useasti. neuvola tädin mielestä ei syytä huoleen, vauvan pää oli jo kiinnittynyt ja kehui että voisi syntyä nyt ihan jopa tänään.. oli niin hyvin "lähtökuopissa" noh, mä nyt kumminki vähä pelästyin kun neuvola täti otti puheeks ton raskausmyrkytyksen vaikka hän sanoikin että ei syytä huoleen.. mutta silti.. kertokaa te kokeneemmat!!!
ja ei sit KIITOS mitään vastauksia että "ootpa tyhmä ämmä" tai muuta.. raskaus on minun ensimmäinen ja olen tietämätön. kiiiitos!!!!!!!!!!
raskausmyrkytys?
4
78
Vastaukset
- eipä huolta hei
Ota nyt ihan rauhallisesti. Synnytyksen lähestyessä paineet kohoavat yleensä joka tapauksessa vähän ja turvotuskin voi olla melkoista ilman, että raskausmyrkytyksestä on kyse. Toki neuvoloissa se mahdollisuus mainitaan, jotta ihmiset tietää toimia sitten, jos mahdollisia oireita tulee. Mitkä sun paineet tarkalleen oli? Jos proteiinia ei virtsassa ole ja terveydenhoitajakin sanoi, ettei syytä huoleen ole, niin silloin se on justiinsa niin. Pääasia on, että kaikki odottajat tietävät raskausmyrkytyksen oireet ja sen takiakin niistä loppuraskaudessa varoitellaan kaikkia.
- sinkkivoide
kiitos vastauksesta,, paineet oli 143/73 :)
- eipä huolta hei
No ei sun paineet mitään koholla ole. :D Alapaine täysin normaali ja yläpaine voi helposti heittää vähän ylemmäs jos esimerkiksi on jännittynyt mittaustilanteessa tai on liikkunut just ennen mittausta. Huoli pois siis! :)
- pikku neiti
mulla oli raskaus myrkytyksen epäily.. koska pääkipee, proteenia pissassa joka kerralla, turvotusta ja paineet koholla rv 26 eteen päin.. paineet korkeimmillaa 175/111, olin myös osastolla yötä korkeen paineen takia.. synnytys sit käynnistettii kun oireet alko olemaa sitä luokkaa että ois ollu jo vauvalle vaaraksi.. tyttö synty 1.11.2011... 3800g ja 49cm.. mutta ei sulla ole kyllä paineet koholla, ole huoleti ja kahtele tuleeko muita oireita mukaan.. mutta onneksi sinulla on enää vähä aikaa ennenku vauva syntyy :) tsemppiä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169