Meillä on koneellinen ilmanvaihto, ja kylmillä säillä ilman sisääntuloputken ulkopintaan kondensoituu kosteutta joka sitten valuu tiettyyn paikkaan.
Olen kuullut että tuloilmaa voi esilämmittää? Miten? Olisiko järkeä laittaa ilmalämpöpumppu joka lämmittäisi sisäänotettavan ilman? Ilmalämpöpumppu siis puskisi ilman tuloputkeen suoraan.
Ilmalämpöpumppu ja koneellinen ilmavaihto
6
427
Vastaukset
- uteleva
tuli vaan mieleen että kylmillä säillä ilppi pysähtelee ja silloin ei tulo-ilma
suunnitelmassasi lämpene. lämpötila-ero saattaa aiheuttaa vielä voimakkaampaa
jäätymistä. mistä paikasta tuloilmaputki jäätyy? ottaako laite ilman katto
läpiviennin kautta vai seinästä?- Ei pysähtele
Ei ilppi pysähtele kylmillä ilmoilla! Ainoastaan joskus sulattelee.
- !!!
Nyt oli kyllä taas vuosisadan idea! (y)
- Putkiaivo8867586
Tuloputki tulee ulkoseinästä välikaton kautta iv-koneelle. Jäätä/kosteutta kertyy kohtaan josta putki tulee iv-koneelle. Siis tuloputken ulkopintaan. Olen yrittänyt erstää putkea lasivillalla mutta eipä se paljon ole auttanut.
Joten ajattelin olisiko hyvä lämmittää tuloilmaa. - LTR-3
Putkiaivo8867586 kirjoitti:
Tuloputki tulee ulkoseinästä välikaton kautta iv-koneelle. Jäätä/kosteutta kertyy kohtaan josta putki tulee iv-koneelle. Siis tuloputken ulkopintaan. Olen yrittänyt erstää putkea lasivillalla mutta eipä se paljon ole auttanut.
Joten ajattelin olisiko hyvä lämmittää tuloilmaa.Siis nythän on kyse ulkoilmaputkesta, ei tosiaan mitään ulkoilman lämmitystä eikä lasivillaa vaan ostat esim. 2cm paksuista armafeksiä ja sen liimaat ja tiivistät hyvin siihen putkeen kiinni ja jopa vähän iv-koneen runkoon niin loppuu jään ja kosteuden muodostuminen.
- pudgimies
Lämpimässä tilassa raitisilmaputken ulkopintaan tiivistyy kosteutta. Eriste joka läpäisee kosteutta, ei sovellu tähän paikkaan. Helpoin ratkaisu on eristää niin kuin LTR-3 esitti kanava solukumilla.
Ideasi ILP:n lisäämisestä ilmastointijärjestelmään on jo käytössä. Järkevää sen lisääminen on tietenkin vain LTO-kennon jälkeen. ILP:n lämmöntuotto on melkoinen ja sen hyödyntäminen ilmastoinnin lämmityksessä edellyttäisi melkeinpä ilmalämmitysjärjestelmää.
http://www.enervent.fi/product_line.asp?menuid=20186&langid=1&countryid=100
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354393- 553015
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462918- 302703
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402651Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82605- 382279
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542035Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693- 21683