Punaista naamassa?

ei-kommunisti1

Mikähän tämä ihottuma nyt on ja onko kenelläkään muulla tämmöistä?

Eli pahin on silmä kulmassa posken puolella sellainen punainen alue, niinkuin olisi nyrkistä saanut, punainen läiskä.
Samaa muttei niin pahana meinaa löytyä ohimolta kummaltakin puolelta.

Olen herännyt yöllä siihen että olen raapinut näitä alueita ja yleensä sitten se on ollut pahempi aamulla.

Hydrocortisonilla 2,5% olen saanut nämä aika hyvin kuriin.

Mutta mikähän tauti tämä nyt voisi olla ja etenkin mistä johtuu??

3

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BingBjauh

Vähän sama homma täällä. Molemmissa poskipäissä isot punaiset kuivat kutisevat läntit. Hydrocortison 1 % on hillinnyt tuota ihan hyvin, mutta ei meinaa hävitä kokonaan, ei sitten millään. Mulla nuo ilmestyivät heti sen jälkeen kun poskipäät pääsi vähän paleltumaan ja nyt olleet jo varmaan kolme viikkoa. Viikon olen laittanut kortisonia.

• ei-punikki...

Kuulostaa samalta, tosin en kyllä muista että olisi paleltunut ja sen jälkeen ilmestynyt.
        Ja minulla on tuossa silmäkulmassa ihan.

Kutisevat välillä ja raapiminen pahentaa. Apteekista hain sellaista kuin
        bepanthen anti-exem voidetta ja se vie hyvin kutinan pois jolloin ei tule raavittua.

Mutta tuo hydrocortison todellakin vie punoituksen pois, vaikuttaa nopeastikkin jos ei ole pahasti punainen.

• meikä

Vähän myöhään kirjoittelen tähän viestiketjuun, mutta kirjottelen kuitenki! :)
      Tällä hetkellä itelläkin on molemmissa poskipäissä kuivat, punaiset läikät.
      Ekan kerran mulle ilmestyi nämä viime kesänä ja olin ihan paniikissa! Kun ei oo mitään ihottumia sillä tavalla ikinä ollutkaan. ONNEKSI äitini sisko on ihotautilääkäri, voitte vaan kuvitella kuinka ryntäsin hänen luokseen. :D
      Tätini kertoi, että se johtuu atooppisesta ihosta. Tälläistä ihottumaa esiintyy ihan normaalisti atoopikoilla. Hän käski mun hakea juurikin tuota HydroCortisonia (1%) ja tätini käski laittaa aamuin illoin sitä ja käyttää viikon verran. Jos ihottumaa vielä esiintyy niin uudestaan vaan kuurille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3772
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      36
      3251
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3219
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3029
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2894
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2819
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2168
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    Aihe