Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Neluria

Nelinpeli

Nyt se tuli kokeiltua eli Forre Boxeri Dieseli mahastaan kiinni. Etu vasen ja taka oikea pyörät pyöri. En päässyt pois. Kikkailin käsijarrulla. Se tuntui auttavan, muttei riittävästi. Tehoat riitti, pito ei. Havupuuta kahden pyörän alle ja pääsin pois. Eli ei näillä lukottomilla autoilla oikeasti pääse. Ei selviä Subaru tuollaisesta ristiriipunnasta. No ilmeisesti ei selviä Land Cruiserkaan.? Pajero pitänee ostaa tai Amarok.

28

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkomausseri

      no minä jättäisin sen vv amarookin kyllä pois laskelmista, moottori vaihdelaatikko systeemi taattua VW-LAATUA, kestää ehkä muutaman kyppitonnin ja sit POKS! ja sit vielä jos auto mahankannatuksella lumessa niin siihen ne tuppaa jäämään kun pyörät ei uletu maahan, oli merkki mikä hyvänsä!

      • tooosi uskottavaa!

        Sulla tuota kokemusta riittää jopa Amarokista, joka on ollut myynnissä vasta muutaman kuukauden.
        Hienoa! Jatka samaan maalliin niin maailma pelastuu!


      • Nelinpeli
        tooosi uskottavaa! kirjoitti:

        Sulla tuota kokemusta riittää jopa Amarokista, joka on ollut myynnissä vasta muutaman kuukauden.
        Hienoa! Jatka samaan maalliin niin maailma pelastuu!

        Ei ou kokemusta Amarokista, mutta Pajerolla taitaisi selvitä tuosta tilanteesta. No, kyllä Forren etuna on alhainen kulutus. Moottorinohjaussoftan päivityksen jälkeen talvikulutus on ollut tuollaista 6.4. Mittari näyttää 5.8, mutta se huijaa.


    • oikein kirjoitus ?

      Neluria, vedäppä henkeä ihan rauhassa.

      No kuvailemasi tilanne totta eli ei mutta kaikkihan toimi juuri kuten pitääkin. todellinen fakta tilanne. Teki juuri sen minkä mainokset ja tekniikka pitääkin tehdä ,kaikki oikein!

      Vetää yhdellä edestä ja toisella takaa kuten tuon pitääkin tehdä yhtäaikaa.

      Toiseksen hieman viisastellen , jos mahasta kiinni olkoon lancruiser,pajero,panssarivaunu,unimokki, subaru forester jne jäävät kaikki kiinni vaikka vetäisi vielä varapyöräkin missä semmoinen on. Siinähän on kaikki ilmassa ja joten kiinni on.

      Ristiriipunta on ihan oikea johon jää kiinni normaali subaru ja muutkin missä vetää 1 edestä ja takaa1. Helpotusta suo hieman jos on elektronisia avustimia joka lukitsee ilmassa olevan renkaan .
      Ajattele miten typerää jarrutta rengasta ihan idioottia oksettavaa ajatellakin mutta noita ne vokkarit tekee yms.

      Mitä luulit tuon subarun tekniikan tekevän muutakuin jäävän kiinni kun ajaa kinokseen jossa paljon lunta 20cm maan varallaan? höh.

      Suzukilla on kiva jo maasturiksi luettava eli grand vitara osta semmoinen tai landcruiser tai vaikka se pajero. Ne on eri vehkeitä kuin forester joka on city,katu,farmari korinen kantavalla rungolla oleva normi henkilöauto ja nuo rungolliset on maastureita erillisine runkoineen ja alennusvaihtoisteineen yms avustimineen. Älä sekoita eri tyyppejä keskenään.
      amarok? hmm ehkä ennemmin lantikka jos meinaat ajella kauan samalla vähemmillä murheilla,vokkareita korjataan historiaa seuraten enemmän . Joskus 10v kuluttua voin sanoa kuinka amarkit varmuudella kestää landcruiserit kestää. Mitsulla on myös pelaavia vehkeitä.
      Onneksi dieselvero poistuu ja voi taas ajella ihmiset penekilä varustetuilla maastureilla .

      Ehkä olet ostanut liian heppooisen vehkeen makuusi? koetappa huvikseen chevroletin 4x4 pickuppia duramaxia älä koske niihin vanhoihin 6,5 pökäleisiin. aika kiva peli on tdi koneinen pickuppi mutta hiukan vaatii harrastushenkeä mutta silmäöt aukeaa kun vastaan tulee toyota landcruiser joka on pikkuauton tuntuinen chevyn ratin taka katsottuna näin se vaan on.

      Itse selvitin ristiriipuntaongelmat ajamalla semmoisella missä on viskolukko takana ja hyvin pääsee mihin tuolla on järkevää yrittääkkän ja on oma tarpeeni eikä ihan huonosti kiihdykkään...

      • Kommentoin hiukan, Vitaran ja kolme Foresteria omistaneena, on omakohtaista kokemusta ko. autoista. Vitaraa pidetään alenusvaihteineen maastoautona. Forester momentin muuntimella ja sähköisellä monilevykytkimellä, siis automaatilla varustettuna selviää siitä, mistä Vitarakin, jos ei lasketa isompia etu- ja takaylityksiä, joista on harmia ojia ylitettäessä. Normaalikäytössä Foresten on aivan eri auto kuin nuo ns. maasturit, positiivisessä mielessä. Esim. Vitaraa ei nelivedolla pitävällä pinnalla saanut ympäri kuin torilla. Oltiin aina liikenteen tukkona ostareiden parkkitiloissa, kun ei muistanut vaihtaa sitä takavedolle. Se ei yksinkertaisesti kääntynyt betonipinnalla, oli kuin olisi ollut etupyörissä käsijarru päällä. Uudet mallit ovat varmaan kehittyneempiä.


      • Suzuki kääntyy hyvin
        Täpinä kirjoitti:

        Kommentoin hiukan, Vitaran ja kolme Foresteria omistaneena, on omakohtaista kokemusta ko. autoista. Vitaraa pidetään alenusvaihteineen maastoautona. Forester momentin muuntimella ja sähköisellä monilevykytkimellä, siis automaatilla varustettuna selviää siitä, mistä Vitarakin, jos ei lasketa isompia etu- ja takaylityksiä, joista on harmia ojia ylitettäessä. Normaalikäytössä Foresten on aivan eri auto kuin nuo ns. maasturit, positiivisessä mielessä. Esim. Vitaraa ei nelivedolla pitävällä pinnalla saanut ympäri kuin torilla. Oltiin aina liikenteen tukkona ostareiden parkkitiloissa, kun ei muistanut vaihtaa sitä takavedolle. Se ei yksinkertaisesti kääntynyt betonipinnalla, oli kuin olisi ollut etupyörissä käsijarru päällä. Uudet mallit ovat varmaan kehittyneempiä.

        Pakko kommentoida nyt minunkin. Taidat "Täpinä" kyllä puhua aika vanhasta Suzuki Vitarasta. Tässä pieni infopaketti nykyisestä -05/-08 Suzuki Grand Vitarasta.
        GV.ssa on jatkuva neliveto (47/53%) päällä aina. Tikapuurunko on liitetty itsekantavaan koriin. Siinä on keskitasauspyörästön luistonrajoitin, kuten Forressakin. Lisäksi siinä on erikseen kytkettävä 100% keskitasauspyörästön lukko. (kiinteä 50% / 50% neliveto) Sitten on vielä sähköisesti kytkettävä alennusvaihteisto, joka käytännössä puolittaa välitykset. (Bensa/manuaali Forressakin on alennusvaihteisto, mutta ei niin paljoa tuota alennusta. Diesel Forressa ei ole tuota alennusvaihteistoa ollenkaan) Nykyisessä, ainakin -08 päivitetyssä GV.ssa luistonesto auttaa mahdollisessa ristiriipunnassa jarruttamalla ilmassa olevaa pyörää ja siirtämällä voimaa pitävämmälle pyörälle. Akselikohtaisia lukkoja ei siis siinäkään ole, kuten ei useassa muussakaan edes ns. täysverisessä maasturissa. G-Mersusta tosin kyllä löytyy jo tehtaalta lähtiessä etuakselin, taka-akselin ja keskitasauspyörästönlukot.
        Tuota Grand Vitaran 100% keskitasauspyörästönlukkoa ei suositellakkaan käytettäväksi asfaltilla tms. pitävällä alustalla. Voimansiirto rasittuu. Tätä nykyistä jo -05 markkinoille tullutta Suzuki Grand Vitaraa ei saa siis mitenkään kytkettyä takavetoiseksi tai etuvetoiseksi.
        Se kääntyy hyvin ketterästi, nelivedon kuitenkin ollessa päällä. Ajettavuus ja melutaso maantielläkin ovat aivan hyvät. Olen erittäin tyytyväinen omaani.


      • Suzuki kääntyy hyvin kirjoitti:

        Pakko kommentoida nyt minunkin. Taidat "Täpinä" kyllä puhua aika vanhasta Suzuki Vitarasta. Tässä pieni infopaketti nykyisestä -05/-08 Suzuki Grand Vitarasta.
        GV.ssa on jatkuva neliveto (47/53%) päällä aina. Tikapuurunko on liitetty itsekantavaan koriin. Siinä on keskitasauspyörästön luistonrajoitin, kuten Forressakin. Lisäksi siinä on erikseen kytkettävä 100% keskitasauspyörästön lukko. (kiinteä 50% / 50% neliveto) Sitten on vielä sähköisesti kytkettävä alennusvaihteisto, joka käytännössä puolittaa välitykset. (Bensa/manuaali Forressakin on alennusvaihteisto, mutta ei niin paljoa tuota alennusta. Diesel Forressa ei ole tuota alennusvaihteistoa ollenkaan) Nykyisessä, ainakin -08 päivitetyssä GV.ssa luistonesto auttaa mahdollisessa ristiriipunnassa jarruttamalla ilmassa olevaa pyörää ja siirtämällä voimaa pitävämmälle pyörälle. Akselikohtaisia lukkoja ei siis siinäkään ole, kuten ei useassa muussakaan edes ns. täysverisessä maasturissa. G-Mersusta tosin kyllä löytyy jo tehtaalta lähtiessä etuakselin, taka-akselin ja keskitasauspyörästönlukot.
        Tuota Grand Vitaran 100% keskitasauspyörästönlukkoa ei suositellakkaan käytettäväksi asfaltilla tms. pitävällä alustalla. Voimansiirto rasittuu. Tätä nykyistä jo -05 markkinoille tullutta Suzuki Grand Vitaraa ei saa siis mitenkään kytkettyä takavetoiseksi tai etuvetoiseksi.
        Se kääntyy hyvin ketterästi, nelivedon kuitenkin ollessa päällä. Ajettavuus ja melutaso maantielläkin ovat aivan hyvät. Olen erittäin tyytyväinen omaani.

        Niin kuin kirjoitukseni lopuksi mainitsin, että Vitara on varmasti kehittynyt, mutta kun täällä yleensä keskustellaan jo tovin markkinoilla olleista tyypeistä. Hyvää ja ennen kaikkea asialista informaatiotahan tässä sain, sillä en ole ollut erikoisen kiinnostunut Vitarasta sen ensimmäisen jälkeen. Sitä ennen ajoin 626:silla, putkeen neljä kappaletta, vikoja ei ollut. Sitten Vitarassa niitä oli muillekin jakaa, vaihdelaatikko avattiin, sytytysjohdot vaihdettiin, ei pysynyt öljyt sisällä, "viiksiohjaimet" hajosivat jne. uudesta autosta muutamassa vuodessa. Kun Suzuki perämoottorinkin vaihde jumiutui, mitta täyttyi Suzukin kanssa. Mutta jos laatu on nykyisin kohdallaan, niin ominaisuuksiltaan Vitara kyllä kiinnostaa.


      • Suzuki kääntyy hyvin
        Täpinä kirjoitti:

        Niin kuin kirjoitukseni lopuksi mainitsin, että Vitara on varmasti kehittynyt, mutta kun täällä yleensä keskustellaan jo tovin markkinoilla olleista tyypeistä. Hyvää ja ennen kaikkea asialista informaatiotahan tässä sain, sillä en ole ollut erikoisen kiinnostunut Vitarasta sen ensimmäisen jälkeen. Sitä ennen ajoin 626:silla, putkeen neljä kappaletta, vikoja ei ollut. Sitten Vitarassa niitä oli muillekin jakaa, vaihdelaatikko avattiin, sytytysjohdot vaihdettiin, ei pysynyt öljyt sisällä, "viiksiohjaimet" hajosivat jne. uudesta autosta muutamassa vuodessa. Kun Suzuki perämoottorinkin vaihde jumiutui, mitta täyttyi Suzukin kanssa. Mutta jos laatu on nykyisin kohdallaan, niin ominaisuuksiltaan Vitara kyllä kiinnostaa.

        No joo, niinpä mainitsitkin. Eipä ole ainuttakaan ongelmaa ainakaan minun -09 GV yksilössäni ollut. Hyvin on pelannut. Onhan tuo pärjännyt ihan hyvin luotettavuustilastoissakin. Minulla oli aikoinaan myös Subbe, eikä siinäkään ollut ainuttakaan vikaa 2v. aikana.


    • ukkomausseri

      kyselehän siitä amarokista joilla semmoinen kapistus on uusi pelihän se on mutta nyt jo kuuluu uutisia, ps. eikä hyviä.

    • ukkomausseri

      VW-laatu? kyselkäähän autokauppiailta ottavatko he mielellään tsi - DSG autoja vaihdossa jos ajettu yli satatonnia? AMAROK eskimoiden kielessä SUSI,( jo syntyessään)

    • Pajoretti

      "Land Cruiserkaan.? Pajero pitänee ostaa tai Amarok. "

      Subaru Forester ? kannattaa jatkossa verrata vastaavan kokoluokan autoja keskenään. Vähän kun s mersua ja skoda super bee että kumpi on paree.
      Subaru on luokassaan hyvä auto. Amarok on uusi joten eipä tietoa toimiiko mutta pajero on hinta laatu vertailussa kova luu.

      • yks kaks

      • Yx vaan

    • ukkomausseri

      juu suurin virhe on kyllä tuo pakki ja ykkönen, parkkipaikoilla ja ahtaissa paikoissa pakko luistattaa!

      • Ei ole pakko luistatella. Niitä saa automaatillakin, omahan on valinta. Eli suurin virhe on tullut alunperin hankinassa.


      • Muutettu?

        Minulla on 2011 mallin diesel Forester,6-vaihteinen manuaali.Ei tässä ainakaan ole isoa pakkia saatika ykköstä.


      • ghhjjjjjjjjjjjj
        Muutettu? kirjoitti:

        Minulla on 2011 mallin diesel Forester,6-vaihteinen manuaali.Ei tässä ainakaan ole isoa pakkia saatika ykköstä.

        Mullakaan ei ollut ykköstä, joutu survomaan suoraan kakkosen silmään.


      • Muutettu?
        ghhjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

        Mullakaan ei ollut ykköstä, joutu survomaan suoraan kakkosen silmään.

        Ykkönen on melkein turhan pieni.Kakkosellakin voi lähteä liikkeelle.Kakkosen ja kolmosen väli on iso.


    • Jotain lukkoja

      Foresterissa on ollut jo vuodesta 2006 jonkin laiset lukot kaikissa tyypeissä.
      Et vaan osaa ajaa. Katelepa Täpinän linkittämä ristiriipunta. Siinä kuski osaa
      ajaa.

      • Nelinpeli

        Höpöhöö, ei ole takalukkoja Boxer dieselissä. Mutta tuossa videossa auttaa käsijarrun käyttö. Kuten alussa mainitsin, kokeilin käsijarrulla. Olisi se noussut jos ei olisi ollut nuoskalunta ja tipahtanut raiteilta. Kun ollaan pohjasta kiinni, auttaisi takalukot. Havupuut ne auttoi, kun oli Kirves mukana. Ihan hyvä video, mutta 2.5 XT:ssa lienee takalukot. Boxerissa ei ole, takaan sen.


      • Xt 2,5 tallissa
        Nelinpeli kirjoitti:

        Höpöhöö, ei ole takalukkoja Boxer dieselissä. Mutta tuossa videossa auttaa käsijarrun käyttö. Kuten alussa mainitsin, kokeilin käsijarrulla. Olisi se noussut jos ei olisi ollut nuoskalunta ja tipahtanut raiteilta. Kun ollaan pohjasta kiinni, auttaisi takalukot. Havupuut ne auttoi, kun oli Kirves mukana. Ihan hyvä video, mutta 2.5 XT:ssa lienee takalukot. Boxerissa ei ole, takaan sen.

        Jup xtssä on takana visko lukko jonka pitokyvystä ei tietoa. Ainakin talvella jauhaa kummallakin renkaalla ja peräkin irtoaa vaikkapa 90 vauhdista peräpainotteiseen sivuluisuun kun 3 vaihteella polkaisee. 5 vaihteella lähtee kuin nissan micra ennen muinoin no likipitäen... Keskellä 50:50 vetosuhde vai miten se sanotaan.

        Tyhjäkäynnillä kaasuun koskemattakin voi kevyessä ajossa pakitella ja vekslailla kun tunnustelee vetoa. Tietokone kait hiukan lisää vetoa kun kierrokset putoaa tyhjäkäynnin alle ja jaksaa vetää aika hyvin mutta tarkkana saa olla ettei sammu. Kytkin haise semmoisella käytöllä kuten nuo helposti tekee jos kierroksia enempi ja alkaa tulla kampiakselilta vaikkapa 60 kw tehoa niin pakosta semmoinen teho muuttuu lämmöksi kytkimessä kun ei luista renkaista. Levoton kuski polttaa hyvin nopeasti kytkimen siniseksi koska turbokone tuottaa äkkiä ison kilowattimäärän ja esim 120kw ja sehän on pelkkää energiaa ja jonnekin se purkautuu jos luistattaa eli kytkin haisee. On näissä heikon tuntuinen kytkin mutta kestää taatusti kun asiat tiedostaa.

        Siinä opelissa kytkin kestää lumihangessa ajoa mihin se pikku maanvaralla edes pääsee ja kuormitus on sen mukaista kun ei ole syvää lunta ja teho hukkuu sutimiseen erittäin heikosti pitävään yhteen pyörään joten eipä niitä kannata mainita että kyllä mun fordissa 1,6 kytkin kestää eikä haise kuten subarussa, puhutaan vähän eri asioista silloin.

        Takalukko pitäisi olla joka foresterissa niin pääsisi hiukan pahempaan paikkaan kiinni :)

        Ei nämä mitään maastureita ole vaan enempi farmareita nelivedolla korotetulla maan varalla ja turhan raskaitakin 1580kg rek otteen mukaan mutta kulkee sopivasti.


      • Kiinni veti ...!
        Nelinpeli kirjoitti:

        Höpöhöö, ei ole takalukkoja Boxer dieselissä. Mutta tuossa videossa auttaa käsijarrun käyttö. Kuten alussa mainitsin, kokeilin käsijarrulla. Olisi se noussut jos ei olisi ollut nuoskalunta ja tipahtanut raiteilta. Kun ollaan pohjasta kiinni, auttaisi takalukot. Havupuut ne auttoi, kun oli Kirves mukana. Ihan hyvä video, mutta 2.5 XT:ssa lienee takalukot. Boxerissa ei ole, takaan sen.

        "Ihan hyvä video, mutta 2.5 XT:ssa lienee takalukot. Boxerissa ei ole, takaan sen."

        Yritä nyt päättää, onko siinä takalukot vai ei!
        2.5 XT on Bokseri siinä kuin muutkin Subarut.


      • Lukot on
        Nelinpeli kirjoitti:

        Höpöhöö, ei ole takalukkoja Boxer dieselissä. Mutta tuossa videossa auttaa käsijarrun käyttö. Kuten alussa mainitsin, kokeilin käsijarrulla. Olisi se noussut jos ei olisi ollut nuoskalunta ja tipahtanut raiteilta. Kun ollaan pohjasta kiinni, auttaisi takalukot. Havupuut ne auttoi, kun oli Kirves mukana. Ihan hyvä video, mutta 2.5 XT:ssa lienee takalukot. Boxerissa ei ole, takaan sen.

        http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=foZI5lfvX80&NR=1

        Tässä lisää ristiriipuntoja. Tuosta korimallista 2006 lähtien lukot ovat olleet myös ilman turpoa olevissa malleissa. Ei tuossa käsijarrulla ole tarvinnut tempuilla. Puhun kokemuksesta, sillä itselläni on sama malli ja on joskus tullut leikittyä (kokeiltua).


      • Nelinpeli
        Lukot on kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=foZI5lfvX80&NR=1

        Tässä lisää ristiriipuntoja. Tuosta korimallista 2006 lähtien lukot ovat olleet myös ilman turpoa olevissa malleissa. Ei tuossa käsijarrulla ole tarvinnut tempuilla. Puhun kokemuksesta, sillä itselläni on sama malli ja on joskus tullut leikittyä (kokeiltua).

        Hyvä on eli tarkennetaan. Boxer Dieselissä ei ole takalukkoja eikä etulukkoja, siinä se ongelman ydin.No, on se muuten ihan jees auto. Ens kerralla kyllä ostan auton, jossa ei ole noin pitkä ykkönen/pakki. Ja Japski insinööri olisi voinut ajatella, miten auton lämmitysjärjestelmä ja huurteenpoisto tulee rakentaa. Jos nuo asiat olisivat kunnossa, Boxer Diesel olisi enemmän myyty, kuin CR-V. Vaan ei ole.


      • Muutettu?
        Nelinpeli kirjoitti:

        Hyvä on eli tarkennetaan. Boxer Dieselissä ei ole takalukkoja eikä etulukkoja, siinä se ongelman ydin.No, on se muuten ihan jees auto. Ens kerralla kyllä ostan auton, jossa ei ole noin pitkä ykkönen/pakki. Ja Japski insinööri olisi voinut ajatella, miten auton lämmitysjärjestelmä ja huurteenpoisto tulee rakentaa. Jos nuo asiat olisivat kunnossa, Boxer Diesel olisi enemmän myyty, kuin CR-V. Vaan ei ole.

        En ole huomannut mitään ongelmaa tuulilasin auki pysymisessä/huurteesta harmia.(Forester diesel -11).

        Oli tuossa mökkitiellä aikamoiset kinokset välillä.Ei Forester niistä mitään piittaa.Edellinen auto oli etuvetotoyota ja sillä oli ajoittain vaikeuksia kinoksissa.

        Neliveto ja käsivaihteisto toimii hyvin.Teille Forester on tarkoitettu,ei poluille.

        Foresterilla on kiva ajaa.Autosta löytyy paljon samaa japanilaista piirrettä kuin vanhoissa aidoissa japsi Carinoissa.Hiljaisuutta,pehmeyttä,kestävyytä.

        Kaikki yksityiskohdat ovat selvästi suunniteltuja,pitkän harkinnan tuloksia.Ei kompromisseja.


    • ukkomausseri

      dieselillä on pakko!

    • AF-Rakentaja'

      ostin juuri amarokin automaatilla kaikilla herkuilla ja täytyy sanoa et ovat tehneet auton jossa on kaikki mitä auton ominaisuukssiin tulee helvetin hyvä ajaa hiljainen voimakas kone näkyvyys kymppi jne edelleen entinen transportterin omistaja ei enään transportteria jatkossa täysi kymmppi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe