Kyllä nyt kelpaa.

tuputuu

Kevätaurinko sai minut villiintymään. Olen koko päivän kuurannut talven pölyjä huushollistani. Kävin huiskun kanssa lävitse kaikki kaapinpäällysetkin ja myös kattovalaisimet saivat kyytiä. Kannoin matot ulos ja kuurasin kylppärin. Koko huusholli on pesty ja puunattu. Loppusilaukseksi avasin molemmat oveni. Läpiveto toi ihanan kevään tuoksun kotiini.

Nyt kelpaa löllähtää kompuutterin viereen. Olen lepotaukoni ansainnut:)

44

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fjodor D.

      Lepää rauhassa ;) Ehkä tässä voisi imuriin tarttua mutta kun ei viitsisi vapaapäivää moiseen tuhlata.
      Tuulisikohan tuolla ulkona tarpeeksi jos leväyttäisi kaikki lävet talosta auki ja antaisi viiman hoitaa "pölytyksen"?

      • Ei tuule!


      • Täällä se viima toi hyvän tuoksun kotiin. En sit tiedä, olisiko se vienyt pölytkin mennessään.


    • ;)

      On mieltä kohottavaa ja antoisaa ja näkyvää kun tempaisee 1 - 2 kertaa vuodessa suursiivouksen. Itse tuossa laitoin kellarin perus kuntoon pari päivää sitten, tänään kävin vielä kohentelemassa joten jo nyt tuli tilaa 60%. Kun käyn vielä muutaman säilytyslaatikon lisää, teen saman homman vaatehuoneelle, tulee kellariin tilaa 70% ja vaatehuonekin (säilytyshuone) avartuu reilusti. Siinäkin yksi turha tila periaatteessa koska komeroita on. Joku nuori perhe saisi tuollaiseen vaatehuoneeseen lapsen/lasten nurkkauksen. 1,8 x 3 m korkeus.

      Itse asiassa monikaan juttu ei ole tarpeeton, vaan tullut sijoiteltua liian levälleen. Järjestely palauttaa kuosin ja valtaosa on helpommin löydettävissä.

      Tästä se kevät rumpsahtaa näkyviin.

      • Minä en ole koskaan tajunnut sitä Marttojen ylläpitosiivousta.

        Kuka työssäkäyvä nainen seisoo jatkuvasti tuolilla ylläpitämässä yläkaappien siisteyttä? Tai viikottain ehtii pyyhkiä pölyjä jostakin kattovalaisimesta?

        Eikä siivouksesta ole koskaan iloa, jos työnsä tulosta ei edes huomaa.

        Ylläpitäköön martat huushollejaan miten tykkäävät. Minä tahdon aina välillä repäistä kunnolla.


      • ;)
        tuputuu kirjoitti:

        Minä en ole koskaan tajunnut sitä Marttojen ylläpitosiivousta.

        Kuka työssäkäyvä nainen seisoo jatkuvasti tuolilla ylläpitämässä yläkaappien siisteyttä? Tai viikottain ehtii pyyhkiä pölyjä jostakin kattovalaisimesta?

        Eikä siivouksesta ole koskaan iloa, jos työnsä tulosta ei edes huomaa.

        Ylläpitäköön martat huushollejaan miten tykkäävät. Minä tahdon aina välillä repäistä kunnolla.

        Ei kukaan työssä käyvä, ei moni kotona olevakaan nainen/mies ota kodin siivouksesta kakkostyötä itselleen. Perusimurointi keskiarvolla kerran viikossa riittää. Pölyt näkyviltä tasoilta keskimäärin kerran kuukaudessa. Muut pölyt 1 - 2 kertaa vuodessa - jos muistaa:) Ei ne sieltä lamppujen päältä tule suuhun saakka. Paremminkin takertuvat sinne.


      • ;) kirjoitti:

        Ei kukaan työssä käyvä, ei moni kotona olevakaan nainen/mies ota kodin siivouksesta kakkostyötä itselleen. Perusimurointi keskiarvolla kerran viikossa riittää. Pölyt näkyviltä tasoilta keskimäärin kerran kuukaudessa. Muut pölyt 1 - 2 kertaa vuodessa - jos muistaa:) Ei ne sieltä lamppujen päältä tule suuhun saakka. Paremminkin takertuvat sinne.

        Samaa mieltä. Martat kuulemma eivät koskaan siivoa. Miten sen nyt sit ottaa...


      • ;)
        tuputuu kirjoitti:

        Samaa mieltä. Martat kuulemma eivät koskaan siivoa. Miten sen nyt sit ottaa...

        Martat tekee vaan oppaita. Niillä menee aika siihen:) Ja niistäkin oppaiden neuvoista osa on päin marttojen...umpisilmää.


      • ;) kirjoitti:

        Martat tekee vaan oppaita. Niillä menee aika siihen:) Ja niistäkin oppaiden neuvoista osa on päin marttojen...umpisilmää.

        Minä olen oppinut sellaisen rempseän huolettoman asenteen siivoamiseen.

        Ei haittaa, vaikka joskus unohtaisinkin siivota. Kukaan ei kuitenkaan tule kotiini viemään sotkujani:)


      • tuputuu kirjoitti:

        Minä olen oppinut sellaisen rempseän huolettoman asenteen siivoamiseen.

        Ei haittaa, vaikka joskus unohtaisinkin siivota. Kukaan ei kuitenkaan tule kotiini viemään sotkujani:)

        Sunnuntaihuomenta ;o))),,,

        Kaivelimpa tuolta aarteiden kätköstä vuodelta 1959 olevan Jokanaisen niksikirjan;o))),,,
        Kirjan on toimittanut Maija Suova,,, on todella hupaselta vaikuttavia niksejä, mitkä tosin voi olla ihan toimivia nykyaikanakin,,, Makeat naurut tosin olen saanu kirjaa selatessa;o))),,, paljon parempia vinkkejä kun Pirkan niksinurkassa ;o))),,,
        Puhdistuaineina kun näkyy olevan bensiini, ja jopa valopetrooli,,, huh mitkä kitkut noista aineista lähtee,,, ei vaan kerrota millä ne hajut saa pois,,,


      • mokka-mari kirjoitti:

        Sunnuntaihuomenta ;o))),,,

        Kaivelimpa tuolta aarteiden kätköstä vuodelta 1959 olevan Jokanaisen niksikirjan;o))),,,
        Kirjan on toimittanut Maija Suova,,, on todella hupaselta vaikuttavia niksejä, mitkä tosin voi olla ihan toimivia nykyaikanakin,,, Makeat naurut tosin olen saanu kirjaa selatessa;o))),,, paljon parempia vinkkejä kun Pirkan niksinurkassa ;o))),,,
        Puhdistuaineina kun näkyy olevan bensiini, ja jopa valopetrooli,,, huh mitkä kitkut noista aineista lähtee,,, ei vaan kerrota millä ne hajut saa pois,,,

        Tässä hupia sunnutaihin,,, on uudemmasta painoksesta, mutta aivan samat niksit kuin minunkin niksikirjassa ;o))),,,

        http://hallatar.blogspot.com/2007/07/jokanaisen-niksej.html


    • Tuo samainen vinna.,.tai hulluus..mikä lie, sai munustakin otteen..:o/.. On saaneet villakoirat ja kissankarvat kyytiä oikein kunnolla...Vimmaa on vielä jäljellä..Aina. kun istahdan mieleeni juolahtaa taas uusi asia, jonka voin vielä tehdä..Kohta olen aivan näännyksissäni, mutta koti kiiltää ja tuoksuu raikkaalle..;o).. Nuo kissaparat ja rakkaani jo katsovat mua anovasti..Jyyh..kohta lopetan..Vain muutama juttu enää..;o)...

      • Tiedän tunteen. Hommat on tehty, mutta veri vetää siivoamaan.

        Minulla on kaksi pulmaa siivoamisen kanssa.

        Ensin en meinaa osata aloittaa, sit en meinaa osata lopettaa...


      • ;)

        Varo Muisquli ettet saa ADHD tartuntaa :)


      • ;)
        ;) kirjoitti:

        Varo Muisquli ettet saa ADHD tartuntaa :)

        Sama taitaa olla tupulla:)


      • ;) kirjoitti:

        Sama taitaa olla tupulla:)

        Se ADHD iski jo:)


      • ;) kirjoitti:

        Varo Muisquli ettet saa ADHD tartuntaa :)

        Ei tartu..Ei oole pelkoa..Mä olen niin sukkela, ettei ADHD ehdi tarttua mun liepeisiin...;o)...


      • tuputuu kirjoitti:

        Tiedän tunteen. Hommat on tehty, mutta veri vetää siivoamaan.

        Minulla on kaksi pulmaa siivoamisen kanssa.

        Ensin en meinaa osata aloittaa, sit en meinaa osata lopettaa...

        Juuri noin..Mä olen nyt ihan oikiasti siivouksen loppusuoralla..Ja sit vaan koko eukko likoontumaan ja se on siinä..;o)...


    • annikoo..

      En osallistu nyt ollenkaan tällaiseen siivous keskusteluun.........kuuntelin juuri yhtä joka oli koko päivän siivonnut ja pessyt ikkunatkin.......No.....onhan tässä päiviä vielä siivouksellekin.....ikävänmukavasti se aurinko paljastaa kun paistaa melkein vaakatasossa.....tänne korkealle

      • Kevätaurinko on todella julma. Tärkeintä kuitenkin, että ihminen viihtyy kodissaan.


      • ;)
        tuputuu kirjoitti:

        Kevätaurinko on todella julma. Tärkeintä kuitenkin, että ihminen viihtyy kodissaan.

        Niinhän se on, siivoussilmistä, tarkastajista julmin, se kevätaurinko.


      • annikoo..
        ;) kirjoitti:

        Niinhän se on, siivoussilmistä, tarkastajista julmin, se kevätaurinko.

        Mitä niitä jotain "karmeakämppä".....tai näitä keräilijötä ohjelmia on katsonut......ajattelee että onko se todellista......kai se on. Suursiivouksen jälkeen on todella hieno tunne....vaikka ei niin pöyristyttävää ole ollutkaan......


      • ;) kirjoitti:

        Niinhän se on, siivoussilmistä, tarkastajista julmin, se kevätaurinko.

        Kyllä se luontoäiti meille kepposen keksi.

        Miten muuten niissä maissa, joissa ei ole kevättä?

        Joutuvatko poloiset aina siivoamaan?

        Vai eivätkö siivoa ikinä?


      • tuputuu kirjoitti:

        Kyllä se luontoäiti meille kepposen keksi.

        Miten muuten niissä maissa, joissa ei ole kevättä?

        Joutuvatko poloiset aina siivoamaan?

        Vai eivätkö siivoa ikinä?

        No siivoaahan ne ilman kevättä asuvat jatkuvasti,,, se hiekan pöly kun tunkee joka paikkaan,,, ei ole kun hetken siisteys, ja taas alkavat alusta,,, Ikävä semmosessa paikassa asustaa,,,


      • mokka-mari kirjoitti:

        No siivoaahan ne ilman kevättä asuvat jatkuvasti,,, se hiekan pöly kun tunkee joka paikkaan,,, ei ole kun hetken siisteys, ja taas alkavat alusta,,, Ikävä semmosessa paikassa asustaa,,,

        Juu, täällä sentään riittää pari kertaa vuodessa.


      • tuputuu kirjoitti:

        Juu, täällä sentään riittää pari kertaa vuodessa.

        No mä tasaseen tahtiin imasen ne villakoirat imuriin,,, ja kaiken muun laitan ok kuntoo joka päivä, niin ei tarvii muuta kun noi ikkunoiden pesut sitte urakoida,,, KÄÄÄÄÄKKKKK,,, tuliki mieleen :o(((,,, Nää ikkunat on niin isot ettei niitä uskalla yksin aukasta,,, jos notkahtaa, niin saattaa lasit haleta,,, ja on Selectiivilasit,,, voi hitsi,,, jos jättäs pesemättä,,, sälkkärit kiinni, ja se on siinä ;o))),,,


      • mokka-mari kirjoitti:

        No mä tasaseen tahtiin imasen ne villakoirat imuriin,,, ja kaiken muun laitan ok kuntoo joka päivä, niin ei tarvii muuta kun noi ikkunoiden pesut sitte urakoida,,, KÄÄÄÄÄKKKKK,,, tuliki mieleen :o(((,,, Nää ikkunat on niin isot ettei niitä uskalla yksin aukasta,,, jos notkahtaa, niin saattaa lasit haleta,,, ja on Selectiivilasit,,, voi hitsi,,, jos jättäs pesemättä,,, sälkkärit kiinni, ja se on siinä ;o))),,,

        Minä asun nykyään pohjakerroksessa:)Tuolin päällä seisomalla voin pestä ikkunani vaikka pihalta käsin. Enää ei tarvi pelätä ikkunasta putoamista.


      • tuputuu kirjoitti:

        Minä asun nykyään pohjakerroksessa:)Tuolin päällä seisomalla voin pestä ikkunani vaikka pihalta käsin. Enää ei tarvi pelätä ikkunasta putoamista.

        Olkkarin ikkuna on ulkopuolelta helppo juttu,,, mut kaikki muut ulkopuolelta :o(((,,, sisältähän ne on helposti hoidettu,,, mutta ne välit kans,,, ne on mun kompastuskivi, sillon pitää olla apuja saatavilla,,,


      • mokka-mari kirjoitti:

        Olkkarin ikkuna on ulkopuolelta helppo juttu,,, mut kaikki muut ulkopuolelta :o(((,,, sisältähän ne on helposti hoidettu,,, mutta ne välit kans,,, ne on mun kompastuskivi, sillon pitää olla apuja saatavilla,,,

        Minulla on tällainen minimakkari. Sänkyni on suoraan ikkunan alla. Täällä ei voi vampulla ja lastalla pestä sitä ikkunaa. Minula on sellaista suihkutettavaa ikkunanpesunestettä. Pitää pestä sillä ja rätillä.


    • No eihän tämöstä upean aurinkoista päivää voi tuhlata siivoukseen,,, onhan niitä kelejä ettei ulos kertakaikkiaan mene jos ei ihan huutava tarve jonnekki pakon sanelemana,,,
      Ei niitä sotkuja tosiaan kukaan tule viemään,,, ja jos joku sattus tulemaan että haluaa nimenomaan mun villakoirani viedä, ja tehdä jotain kämpän kohennukseksi, niin voisin vaikka pikkusen maksaa, ja poistua ite vaikka takavasemmalle ;o))),,, ei vaan oo vielä kohalle sattunu :o(((,,,

      • Tänne on luvattu huomiseksikin kaunista päivää. Että huomenna sit lenkille ja sen jälkeen on ihanaa palata puhtaaseen kotiin.


      • tuputuu kirjoitti:

        Tänne on luvattu huomiseksikin kaunista päivää. Että huomenna sit lenkille ja sen jälkeen on ihanaa palata puhtaaseen kotiin.

        Tänne puolpilvistä,,, semmosta pientä lumihiutaleiden tippumista,,, mut sitä koskaan tiä ennenkun päivä on illassa, et mimmonen se keli olikaan,,, mut kaikki kelit kelpaa ;o))),,,


      • mokka-mari kirjoitti:

        Tänne puolpilvistä,,, semmosta pientä lumihiutaleiden tippumista,,, mut sitä koskaan tiä ennenkun päivä on illassa, et mimmonen se keli olikaan,,, mut kaikki kelit kelpaa ;o))),,,

        Täällä oli hyvä päivä tuulettaa mattoja. Toivottavasti huomenna on yhtä keväistä.


      • tuputuu kirjoitti:

        Täällä oli hyvä päivä tuulettaa mattoja. Toivottavasti huomenna on yhtä keväistä.

        Empä viitsi viedä pakkasella noita mattoja ulos,,, niissä on se kumipohja, ja se murenee pakkasen vuoks aivan pölyksi,,, Joskus pilannu monta mattoa,,,


      • mokka-mari kirjoitti:

        Empä viitsi viedä pakkasella noita mattoja ulos,,, niissä on se kumipohja, ja se murenee pakkasen vuoks aivan pölyksi,,, Joskus pilannu monta mattoa,,,

        Räsymatot ovat parhaita. Minulla on muovipohjamatto vain työtuolin alla ja ulko-oven edessä.


    • Kattovalaisimet saivat kyytiä ja kannoit matot ulos? Eikös nyt ole aika tyhjää?

      • Hups, sillähän täällä onkin niin ilmavaa


    • Se oli hyvin, hyvin lähellä ettenkö olisi alkanu siivoon, mut onneks tuollaiset juolahdukset voi äkkiste siirtää .......hamaan tulevaisuuteen;)
      Kyllä tuo aaurinko yritti kans kiinnittää huomioo mut siit pääsi kun repi kretonkit fönsteri eteen.
      Kyl mää sitte taas arkiaamun ajattele asiaa, mahrollisima pitkää et asiat tulee klaari sit kerralla...et sillee
      Barbi Benton
      Ain't That Just The Way
      http://www.youtube.com/watch?v=cH3gdCiHGgk&feature=related

      • Verhot ovat kieltämättä toimiva vaihtoehto kevätsiivoukselle.


    • sinisankko

      Eipä ole kaun kun kerroit muuttavasi. Miten ne nyt jo talven pölyt nurkissa vaani? Oisit siivonnu välillä, niin ei paniikissa täällä tarvi toitottaa kun on pölyä kämppä täynnä.

      • Muutin marraskuun alussa. Sen jälkeen en ole kertaakaan siivonnut:D


    • Minä se taas tohelsin. Aloin ihmetellä, kun keittiön valaisimeen ei lamppu syttynyt. Kokeilin uutta lamppuakin, mutta ei auttanut.

      Nyt huomasin, että siivousvimmassani huitaisin kattovalaisimestani töpselin irti. Näin vertikaalirajoitteisena en yllä laittamaan töpseliä takaisin paikalleen.

      Taas pitää soitella apua paikalle. Muka aikuinen ja itsenäinen nainen...

    • ingaliina

      Mä kyllä kadehdin kun olet jo tehnyt kevätsiivouksen.Tiedän sen ihanan tunteen kun on joka nurkka siivottu ja se puhtauden tuoksu vielä.
      Mua kyllä vähän hirvittää kun on edessä päin vielä kevätsiivous ja vieläkin flunssa vaivaa.
      Ja aurinko ihan kuin pirruutta näyttää kaikki pölyt ja likaiset ikkunat:))No mutta on se kuitenkin ihanaa kun on valoa ja aurinkoa taas.Ei nyt oikein voi alkaa ikkunoita aukomankaan täällä kun oli aamullakin -22 astetta mittarissa.

    • Jos vielä virtaa riittää, niin saat tulla meillekin kuuraamaan.;))
      Olen suorastaan kateellinen sinulle nyt.;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe