Millaiseksi ajattelet tuomiolla olemisen tilanteen olevan? Tarkkoja yksityiskohtia ei ole ennen sitä kokemusta. Pelottaa, vaikka olen kaikkia tekemiäni syntejä pyytänyt anteeksi. Tiedän tuomiopäivän tulevan, olevan ja käydyn kun aikaa kuluu tästä eteenpäin.
Millainen on Jumalan tuomio?
14
68
Vastaukset
- valitse puolesi
Jeesuksen mukaan kaksi laumaa. Siunatut ja kirotut.
Muualta raamatusta selviää, että siunatut ovat Kristuksen verellä lunastettuja.
Kirotut kuuluvat saatanalle edelleen.
Siinä lyhykäisyydessään.
Enpä tarkalleen tiedä, mitä saatana tulee omillaan tekemään. - lukijalta vastaus
" Minä teen lopun kaikista kansoista". Myöskin uskon kansoista, sillä ei ole yhtään vanhurskasta, kaikki ovat kelvottomiksi käyneet, ei ole yhtään, joka tekee sitä, mikä on oikein". Raamattu vastaa ketjun aloittajan kysymykseen.
Tässä teille Jumalan vastaus, annettu sanan kautta.- valitse elämä
"ei ole yhtään, joka tekee sitä, mikä on oikein". Raamattu vastaa ketjun aloittajan kysymykseen."
Tuo Raamatun jae on kyllä Raamatussa, mutta vastaus ap. kysymykseen
se EI OLE !
" Millaiseksi ajattelet tuomiolla olemisen tilanteen olevan? "
Se riippuus siitä, oletko Jeesuksen oma vai etkö ? Sen sinä päätät itse tässä elämässä voit valita , kummalle puolen päädyt.
Raamatun kanta on aika selkeä.
Mat.25 Viimeinen tuomio
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville:
'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. valitse elämä kirjoitti:
"ei ole yhtään, joka tekee sitä, mikä on oikein". Raamattu vastaa ketjun aloittajan kysymykseen."
Tuo Raamatun jae on kyllä Raamatussa, mutta vastaus ap. kysymykseen
se EI OLE !
" Millaiseksi ajattelet tuomiolla olemisen tilanteen olevan? "
Se riippuus siitä, oletko Jeesuksen oma vai etkö ? Sen sinä päätät itse tässä elämässä voit valita , kummalle puolen päädyt.
Raamatun kanta on aika selkeä.
Mat.25 Viimeinen tuomio
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville:
'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."valitse elämä" otti ihmeellisesti tuon Matteuksen. Eihän siinä puhuta mitään onko "Jeesuksen oma" vai ei. Matteus 25 kertoo siitä, että jos ei auta puutteessa ja huonoissa oloissa olevia ihmisiä, päätyy "ikuiseen tuleen".
Myös Ilmesyskirja 20:13 esimerkiksi sanoo, että ihmiset tuomitaan tekojen mukaan, ei Jeesuksen pelatuksen perusteella. Vai onko Raamattu väärässä?
- Kunnian mies
Jumalan laki on mittapuuna tuomiolla. Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä. Tämä koskee jokaista ihmistä. Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista. Vapauden lain mukaan meidät tuomitaan, pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
Ne, jotka on katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi, saavat osan vanhurskaiden ylösnousemuksessa. Jeesus sanoi sunnilleen näin: "Tulevassa maailmassa ne, jotka on katsottu arvollisiksi ovat Jumalan lapsia, ylösnousemuksesta osallisia. He nousevat haudoistaan hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen."
Vanhurskaat kuolleet herätetään vasta sen tuomion jälkeen, jolla heidät on katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi "elämän ylösnousemukseen". Siksi he eivät ole henkilökohtaisesti läsnä, kun heidän asiansa ratkaistaan.
Jeesus on heidän asianajajansa ja puolustaa heitä Isän edessä.Raamattuun on kirjoitettu kutakuin näin " Jos joku kuitenkin syntiä tekee meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus." Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme. Siksi Jeesus pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Halleluja sille, vai mitä?
Kun kirjat avataan tuomiolla, jokaisen uskovan elämä käydään läpi Jumalan edessä. Alkaen niistä, jotka ensiksi elivät maan päällä, meidän puolustajamme Jeesus käy läpi jokaisen perälläisen sukupolven asiat. Jokaisen nimi mainitaan, jokainen tapaus tutkitaan. Nimiä hyväksytään, nimiä hylätään. Kun kirjasta löytyy syntejä, joita ei ole kaduttu eikä saatu anteeksi, kyseinen nimi pyyhitään elämän kirjasta. Herra sanoi Moosekselle: "Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan.
Kaikki, jotka ovat vilpittömästi katuneet ja uskossa turvautuneet Kristuksen veren sovitusuhriin, ovat saaneet taivaan kirjoihin merkinnän anteeksiannosta. Kun he ovat osallistuneet Kristuksen vanhurskaudesta ja heidän luonteensa on todettu olevan sopusoinnussa Jumalan lain kanssa, heidän syntinsä pyyhitään pois ja heidät katsotaan ikuisen elämän arvoisiksi. Herra vakuuttaa tähän tapaan Raamatussa: Mutta Minä, Minä itse pyyhin pois sinun rikkomuksesi oman itseni tähden enkä muistele sinun syntejäsi. "
"Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet ja minä tunnustan hänet omakseni Isäni ja Hänen enkeliensä edessä. " "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. "
Jumalallinen välittäjä, Jeesus, pyytää että kaikki, jotka ovat voittaneet uskomalla hänen vereensä, pääsisivät takaisin Eeden-kotiinsa ja kruunattaisiin hänen perijäkumppaneinaan kuninkaalliseen asemaan ja saisivat takaisin entisen valtansa. Sitten Kristus pyytää, että jumalallinen suunnitelma ihmisen luomiseen nähden viedään päätökseen ikään kuin ihminen ei olisi koskaan langennut. Hän ei pyydä kansalleen ainoastaan anteeksiantoa ja vanhurskautusta, vaan myös osuutta hänen kirkkaudestaan ja paikkaa hänen valtaistuimellaan.
Samalla kun Jeesus rukoilee niiden puolesta, jotka ovat ottaneet vastaan hänen armonsa , Saa tana syyttää heitä Jumalan edessä. Hän viittaa heidän elämäänsä, luonteensa virheisiin, erilaisuuteensa Kristukseen verrattuna, synteihin, jotka hän on houkutellut heidät tekemään. Niiden perusteella Saa tana väittää heidän olevan hänen alamaisiaan.
Jeesus ei puolustele heidän syntejään, mutta viittaa heidän katumukseensa ja uskoonsa. Vaatien heille anteeksiantoa hän kohottaa haavoitetut kätensä Isän edessä ja sanoo sisällöksellisesti vastaavaa kuin vaikkapa noin ilmaistunakin: Minä olen kaivertanut heidät kämmeniini. Raamattuhan: "Murtunut mieli on minun uhrini, särkynyttä sydäntä et hylkää, Jumala."
http://www.youtube.com/watch?v=LJ7qXHjxj_0&ob=av2e- Miinus Miinus Miinus
Ja niska perse otteellahan lähdet täältä!!! Kirjoituksesi ei sisällä mitään tälle paltalle kuuluvaa asiaa. Miinuksen paikka ja poiston paikka. Asiast aon ilmoitettu eteenpäin. Vaihda palstaa.
- lukijalta vastaus
Jeesuksen tuomio: Minun palkkani on minun mukanani antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Huom. teot ovatkin ratkaisevana, ei armo.
Ei jumalaa ei tuomiota.
Kaikki kuolee kerran ja se on aina siitä poikki ja good bye.
Ps Kannattaa elää nyt, kun on elossa, myöhemmin se ei ole mahdollista.- tyhjä ei paukaa
" Ei jumalaa ei tuomiota "
Kyllä se kuule on ! Elämä olisi aika epäoikeudenmukainen ilman tuomiota.
- M@k3
Ilmestyskirja osaa kertoa että taivaaseen menee vain 144000 juutalaista neitsyt miestä, eli ei siinä paljon katuminen ja anteeksi pyytely auta jos ei noita kriteerejä täytä.
- hannu w.
M@k3 sinulle vastaan: Eiköhän sinulla ole nyt väärinymmärrystä paljon, kun et tunne Ilm. kirjan sisältöä. Olepa hyvä ja ahkeroitse enemmän. Totuuden valo valaiskoon sinua ymmärtämään oikein.
- M@k3
hannu w. kirjoitti:
M@k3 sinulle vastaan: Eiköhän sinulla ole nyt väärinymmärrystä paljon, kun et tunne Ilm. kirjan sisältöä. Olepa hyvä ja ahkeroitse enemmän. Totuuden valo valaiskoon sinua ymmärtämään oikein.
Ei minulla ole mitään väärinymmärrystä, 144000 taivaaseen on Jehovantodistajien tärkeimpiä oppeja, se löytyy ilmestyskirjan 14. luvusta ja on varmaan ihan yhtä totta kuin kaikkien muidenkin lahkojen luulottelut.
- EL.a .K:IM
Tätäpelkäänetukäteen
Mulle kävi ainakin niin, että jouduin jo eläessäni kokemaan ne p.erkeleen syytökset tekemiini asioihin liittyen. Ei ollut kiva reissu. Sitä kesti monta vuotta. Ja taas on tullut uutta kaduttavaa. Sitä ristiään voi kanniskella jo ennen sitä viimeistä tuomiota. Silloin se ei kouraise niin kovin, kun synnit tulevat esiin. Kaikki tekemiset ja ajatukset tulevat kuitenkin ilmi. Ihan kaikki. - Sasa
Hyvä ketju, laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja syyn katumukseen, huh tänäiltana riittä juteltavaa Jeesuksen kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672106
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142012- 991419
- 1201413
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4571254- 69996
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354769