Betadine, jodi

myrkkymagneetti

Hei!

Voiko betadine-liuosta laittaa päänahkaan? Pullon kyljessä lukee että tappaa alkueläimet, hiivat, homeet, bakteerit ym. ja haluaisin testata toimisiko tämä valmiste rasvoittuvan päänahkani kanssa ja ohuiden hiusteni kasvattamisessa. On olemassa ilmeisesti betadine-shampookin mutta pikaisella vilkaisulla ei sitä omasta yliopiston apteekistani löytynyt.
Onko kellään kokemuksia jodista hiustenlähdön ehkäisijänä? sanotaan että jodia saisi saada tietty määrä tai muuten se aiheuttaa ongelmia kilpirauhasessa kerääntyen sinne. Itse olen vaihtanut valkaistun jodioidun ruokasuolan ruususuolaan ja käsittääkseni jodin saantini voi olla varsin minimaalinen. Japanilaiset kumminkin saa jodia yli 10 mg vuorokaudessa erilaisista merenelävistä, eikä heillä käsittääkseni mitään kilpirauhassairauksia sen enempää esiinny kuin muillakaan, joten voisiko olla että jodin saantimme on jopa vaarallisen alhainen? Jodilla on kumminkin kyky poistaa erilaisia myrkkyjä kehosta.
Nyt kaikki tietäväiset vastailemaan :) pistetään keskustelu pystyyn jodista! Onko jodista ollut apua sinun iho- tai hiusongelmiisi?

4

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mietin samaa, mut ihme ettei oo vastauksia. Ite kokeilin, katotaan kuin käy :)

    • Anonyymi

      Hiusten lähtöön on todella paljon eri syitä, joten en lähtisi jodilla kokeilemaan.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, jonka joku kaivoi esiin, mutta jos sittenkin kommentoisi vaikka ei olekaan apua aloittajalle.

      Jodille voi allergisoitua eikä sitä pitäisi noin vahvana levittää säännöllisesti varsinkaan päähän .

      Suomalaiset eivät yleensä saa ruuasta riittävästi jodia, liikaa jodia ei siis tule. Sen vuoksi tulisi käyttää edes jodioitua ruokasuolaa jotta tarve tulisi täytettyä. Suositellulla suolan annostuksella ei ole vaaraa liiasta jodista. Mutta jos senkin jättää pois, on vaara että kehittyy struuma.

    • Anonyymi

      Itselläni oli edellisenä kesänä ihottumaläikkä ohimolla hiusrajassa, ja laitoin siihen Betadine-voidetta. Vähän sotkuista puuhaa, mutta onnistui.

      Jodia saattaa olla joissain monivitamiinivalmisteissa. Sitä on myös saatavilla lisäravinnetabletteina. Siis eri valmiste kuin ydinkatastrofiin tarkoitetut vahvat jodit. Itse vegaanina käytän jatkuvasti jodia, sillä kaikki sitä eivät todellakaan tarpeeksi saa. Koska ravinnosta saa jonkin verran, niin ehkä ei kannata käyttää ihan maksimia edes suositun päiväannoksen sisältäviä merileväjoditabletteja tms.

      Joskus voi olla vaikeaa itse tietää tai tajuta, mistä ravintoaineesta oikeasti on puutetta. Lääkäritkin ovat joskus hyvin asenteellisia. Itselläni rautavarastot hupenivat huomaamatta (siihen on meillä sukutaipumuskin). Söin ensimmäisen vuoden laiskasti rautaa, ja ferritiinit olivat yhä liian matalalla. Nyt olen syönyt puolen viimeisen puolen vuoden ajan 100 mg rautaa joka toinen päivä (sitä enempi on käytännössä vaikeaa, kun rauta pitäisi ottaa tyhjään mahaan) ja äskettäin huomasin, että viemärissä ja hiusharjassa on huomattavasti entistä vähemmän hiuksia. Lienee varsin yksilöllistä, miten elimistö reagoi ravintopuutoksiin. Toiset saavat oireita helpommin kuin toiset. Itse olin ainakin reagoinut raudan vähäisyyteen hiustenlähdöllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe