Subaru XV

xv:tä harkitseva

Eli mitä mieltä olette henk. kohtaisesti kysisestä menopelistä?

136

22256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle kustaa

      Kestävä, erikoinen ,kallis huoltaa.
      Jos on seikkailumieltä niin ei tuu toista vastaan joka kuukausi,

      • Juokelo

        Nykyään tulee vastaan melkein joka päivä.


    • PH

      Kävin oikein katsomassa liikkeessä. Ei siitä oikein hyvän näköistä saanut vaikka kuinka eri kulmista ihmetteli. Itselleni pieni takaluukku ja melko korkea nostokynnys. Kuljettajan paikalta vaikutti oikein mainiolta.

      Subaru ei muuten ole kallis huoltaa.

      • Makuasia mäyräkoira

        Heh makuasia omaan silmään se näytti oikein hyvältä. Suurimman eron teki hinnat alkaen sisustus se oli kyllä karu mutta kun hyppäsi tonnikaupalla parempaan malliin niin sisustus oli ok ja siis puhun samasta XV mallista.
        Turbomallia odotellessa.


    • Kalle kustaa

      Ainakin silloin kun mulla oli 200legacy niin xv tuntihinta oli kaksinkertainen.
      Muistaakseni moottori lehti vertaili huoltohintoja vuos pari sitten ja silloin kallein huollettava oli subaru ja halvin fiat( oli myös korean merkit mukana.
      Ei kai xv ostoa millään järkisyyllä voi perustella vaikka oli se mullakin lähellä 10vuotta sitte;)

      • Kallea kustaan ...

        Subaru XV:n maailmanlaajuinen ensiesittely Euroopan suurimmassa autonäyttelyssä Frankfurtissa oli historiallinen myös siksi, ettei Subaru ole koskaan aikaisemmin lanseerannut mitään uutta malliaan Euroopassa. Subaru XV tehdään Japanissa Gunman tehtaalla ja Suomeen malli tulee maaliskuussa 2012. Malliston hinnat alkavat 28.046 eurosta.


      • PH

        No mikä nyt on kallista. pikkuhuolto reilu satasen (omat moottoriöljyt) ja laajemmat 250-350e. Kantsii kattoa paikka missä huollattaa. Noi hinnat valtuutetussa liikkeessä.

        Eikä muuten tuu mitään yllätyksiä huoltojen yhteydessä...

        Täysin samanhintainen kuin esim. Toyota on huoltaa, mikä myös ei ole kallista. Tiedän koska molemmat merkit löytyy taloudesta.


      • vorresterinritke

        Kirjoitat: "Ainakin silloin kun mulla oli 200legacy niin xv tuntihinta oli kaksinkertainen. Ei kai xv ostoa millään järkisyyllä voi perustella vaikka oli se mullakin lähellä 10vuotta sitte;) "

        Eikös Subaru XV ole uusi vasta esitelty malli? Ei liene ollut 10 vuotta sitten kyse samasta pelistä?


      • Ihmettelen...

        Miten niin lähellä, autohan vasta esitellään Suomessa? Ymmärrätkö nyt, ettei lähelläkäyntejä lasketa. Meni uskottavuutesi Subaruiden suhteen saman tien. Ei kannata enää sinun kirjoitella Subarusta mitään.


    • Kalle kustaa

      Juu sorry. Olen pudonnut rattailt...päälleni ;)
      Ajattelin jonkun tahtovan SVX.n

      • Toivo_Subari

        Tuo SVX oliskin makea peli :D


    • Kerron sitten mielipiteeni, kun olen käynyt tutustumassa. Sopivasti Laakkonen on kutsunut VIP-esittelyyn tällä viikolla.

      Muuten, kaikki mitä olen kirjoittanut Subaruista, varsinkin Foresterista, perustuu omakohtaiseen kokemukseeni 12 vuoden ajalta, kolmas Forester on menossa.

    • sitikkaäijä

      Kävin koeajamassa XV 2 litrasen automaatin. Auto vaikutti aika hyvältä niin maantiella kuin lumisella pikkutiellä. Automaatti toimi hyvin eikä sitä huomannut. Auto vaikutti vakaalta ja totteli hyvin kaasua. Ainoa jota vähän moitin, oli äänekkäät nastarengaat. Hyvin todennäköisesti ostan XV:n. Autoa ei tule olemaan joka miehellä.

      • xv:tä harkitseva

        Kyllä. Subaru on merkki, jota ei näy paljon. En tiedä mistä se johtuu, mutta ei ainakaan huonosta laadusta. Toisaalta onhan se kiva ajaa sellaisella autolla, joka on hyvä, mutta kanas on sen verran tietämätön, joten he ostavat Honda CR-V:n apunelivedolla, joka hyytyy ensimmäiseen lumihankeen...


      • Mjinaaaa

        Eikö sinua tämä pintakovuus ja nypyttävyys häirinnyt lainkaan? Itselläni se vei loputkin halut tuosta autosta? Liian kapeakatseisesti tuota on taidettu suunnitella, veikkaan ettei ostajia tule massoittain löytyvän. :(


      • EX xv:tä harkitseva
        Mjinaaaa kirjoitti:

        Eikö sinua tämä pintakovuus ja nypyttävyys häirinnyt lainkaan? Itselläni se vei loputkin halut tuosta autosta? Liian kapeakatseisesti tuota on taidettu suunnitella, veikkaan ettei ostajia tule massoittain löytyvän. :(

        Joo, huomasin jousituksen pintakovuuden vähän möykkyisemmällä tiellä, mutta onhan se parempi, että on vähän jäykkä jositus kuin että auto heiluisi koko ajan (ennen koeajoa pelkäsin, että XV heiluu paljon, koska autolla on todella hyvä maavara). Mutta huomasin myös todella paljon hyvää: ajo-ominaisuudet, hyvä ajoasento ja hyvät tilat tämänkokoiselle autolle. Myös akseliväli on suuri, joten on vakaa ajettava ja takanakin on mainiot oltavat. Ei pääse myöskään ylitse ilman, että kiittäisi kunnon nelivetoa ja alempana sijaitsevaa boxer-moottoria. Näkyvyyskin oli todella mainiota joka suuntaan, kiitos etupilarien ikkunoiden. Kyllä on mielestäni hyvin hinnoiteltukin. 2.0l bensa 6 vaihteinen manuaalinaski SPORT-varustelu = 32 900e. Minusta tosi asiallinen paketti, joten tilaasin tällaisen menopelin. Nyt pitää vain malttaa odottaa...


      • Citroen tippa R
        Mjinaaaa kirjoitti:

        Eikö sinua tämä pintakovuus ja nypyttävyys häirinnyt lainkaan? Itselläni se vei loputkin halut tuosta autosta? Liian kapeakatseisesti tuota on taidettu suunnitella, veikkaan ettei ostajia tule massoittain löytyvän. :(

        Pintakova ja nypyttävä ? no eipä tullut huomioitua noita asioita joten jos niitä ilmenee ne on oelmattoman pienet koska en niitä huomannut. Eniten otin tyyppiä kallistelusta koska tuossa autossa on kunnon maanvara. Ei ei kalliistellut vaan meni hyvin vakaasti ja vatkasin rattia myös 110km/h nopeudessa.... Hyvä peli.
        Jos tuon kyyti on liian kovaa niin makutottumukset ratkaisee sillä jos autossa on pehmeä kyti niin se on takuuvarmasti löysäa ajettava tuulessa yms olosuhteissa eli VAARALLINEN. Näin on näppylät ja ei kannata toistella täällä autolehtien kommentteja näsärinä. Ajakaa itse niin tiedätte.


      • tilattu on
        EX xv:tä harkitseva kirjoitti:

        Joo, huomasin jousituksen pintakovuuden vähän möykkyisemmällä tiellä, mutta onhan se parempi, että on vähän jäykkä jositus kuin että auto heiluisi koko ajan (ennen koeajoa pelkäsin, että XV heiluu paljon, koska autolla on todella hyvä maavara). Mutta huomasin myös todella paljon hyvää: ajo-ominaisuudet, hyvä ajoasento ja hyvät tilat tämänkokoiselle autolle. Myös akseliväli on suuri, joten on vakaa ajettava ja takanakin on mainiot oltavat. Ei pääse myöskään ylitse ilman, että kiittäisi kunnon nelivetoa ja alempana sijaitsevaa boxer-moottoria. Näkyvyyskin oli todella mainiota joka suuntaan, kiitos etupilarien ikkunoiden. Kyllä on mielestäni hyvin hinnoiteltukin. 2.0l bensa 6 vaihteinen manuaalinaski SPORT-varustelu = 32 900e. Minusta tosi asiallinen paketti, joten tilaasin tällaisen menopelin. Nyt pitää vain malttaa odottaa...

        Pintakova jousitus siinä on, ainakin ilmajousitukselliseen verrokkiin. Liekö alusta ollenkaan samanlainen Outbackin edelliseen malliin, eli pintakovuutta, mutta jämäkkä heitoissa ja kaarteissa. Omaan makuun sen verran pätevä, että tilaukseen meni. Pitkä on odottavan aika.


      • subaruta haluava
        Mjinaaaa kirjoitti:

        Eikö sinua tämä pintakovuus ja nypyttävyys häirinnyt lainkaan? Itselläni se vei loputkin halut tuosta autosta? Liian kapeakatseisesti tuota on taidettu suunnitella, veikkaan ettei ostajia tule massoittain löytyvän. :(

        Subaru ei taidakkaan olla merkki, jota koko kansa ostaa. Se pätee kyllä kaikkiin maihin, jossa Subarua myydään. Mutta kyllä on se XV sellainen tekele, että pitäähän se käydä ainakin koeajamassa kesän lopulla, kun autonvaihto on edessä...
        Saapi nähdä miten meikäläisen käy...


      • PuSe
        EX xv:tä harkitseva kirjoitti:

        Joo, huomasin jousituksen pintakovuuden vähän möykkyisemmällä tiellä, mutta onhan se parempi, että on vähän jäykkä jositus kuin että auto heiluisi koko ajan (ennen koeajoa pelkäsin, että XV heiluu paljon, koska autolla on todella hyvä maavara). Mutta huomasin myös todella paljon hyvää: ajo-ominaisuudet, hyvä ajoasento ja hyvät tilat tämänkokoiselle autolle. Myös akseliväli on suuri, joten on vakaa ajettava ja takanakin on mainiot oltavat. Ei pääse myöskään ylitse ilman, että kiittäisi kunnon nelivetoa ja alempana sijaitsevaa boxer-moottoria. Näkyvyyskin oli todella mainiota joka suuntaan, kiitos etupilarien ikkunoiden. Kyllä on mielestäni hyvin hinnoiteltukin. 2.0l bensa 6 vaihteinen manuaalinaski SPORT-varustelu = 32 900e. Minusta tosi asiallinen paketti, joten tilaasin tällaisen menopelin. Nyt pitää vain malttaa odottaa...

        Se pintakovuus on tulosta huonosta jousituksen suunnittelusta. Jokaikinen poikittainen asfaltin katkos rysäyttää etujousitusta ja jalkakäytävän reunan ylitykset on vielä pahempia. Samaa ei tee edes meidän vanha Hiace joka sentään on suunniteltu tavaran kuljetukseen. Ja maavaraa on saman verran ja autossa korkeutta huomattavasti enemmän eikä kallistele mutkissa.
        Jotenkin jäänyt Subarun etujousitus kesken. Onhan noita eurooppalaisia vastaavia ja ne kulkee paljon paremmilla jousilla.
        Alla Nokian kitkat jotka ei pitäisi olla maailman kovimmat renkaat.


    • xv:tä harkitseva

      Ei johdu huonosta laadusta, koska Subaru ei edes tunne sanaa ´huono laatu´

      • ei viatonta olekaan

        No mitä nyt sit klonksuva ohjaus(10-alkaen)sähkötehostin malli siis.Hiukkas.poltto ongelmat/vikatilat(hiukkasten subaru polttoväli vesittää öljyn,kun sitä dieseliä sotkeentuu ohentaa öljyä)runkolaakeri viat diesel,suutin viat diesel,käryävät kytkimet diesel,täristävät kytkimet diesel.ps bensa subaru 10vm ja kolmas hammastanko menossa(ei mitään muuta alustan osaa vaihdettu,eli ajo on siistiä)toki ekaa ohjausta jollain korjaus-sarjalla koitettiin korjata(hammastanko/sähköinen ohjaustehostin ongelma)Mut bensa ja toimiva ohjaus tuuril viaton peli.Toki uutuuus malli oli tääkin leka(edellinen vm 06 olutpäkki täysin viaton 99tkm matkal)ei mitään muuta kuin huollot,ei edes jarrupaloja.


      • Subaru paras?
        ei viatonta olekaan kirjoitti:

        No mitä nyt sit klonksuva ohjaus(10-alkaen)sähkötehostin malli siis.Hiukkas.poltto ongelmat/vikatilat(hiukkasten subaru polttoväli vesittää öljyn,kun sitä dieseliä sotkeentuu ohentaa öljyä)runkolaakeri viat diesel,suutin viat diesel,käryävät kytkimet diesel,täristävät kytkimet diesel.ps bensa subaru 10vm ja kolmas hammastanko menossa(ei mitään muuta alustan osaa vaihdettu,eli ajo on siistiä)toki ekaa ohjausta jollain korjaus-sarjalla koitettiin korjata(hammastanko/sähköinen ohjaustehostin ongelma)Mut bensa ja toimiva ohjaus tuuril viaton peli.Toki uutuuus malli oli tääkin leka(edellinen vm 06 olutpäkki täysin viaton 99tkm matkal)ei mitään muuta kuin huollot,ei edes jarrupaloja.

        Ja nelivedon elektroniikka, johtoviat jos jätetään pois niin aika viaton auto??? Laatu suhteellinen käsite. Kaikissa autoissa vikaa kun km lisääntyy.


    • omistaja

      Kaksi viikkoa olen ajanut uudella Subaru XV:llä ja kokemukset ovat olleet hyvin myönteisiä. Erittäin mukava auto ajaa, turvallinen ja tyylikäs. Kulutuskin on ollut kohtuullista vastoin pelkojani: 6,6 L/100 km 80-rajoitusalueella ja noin 7 moottoritiellä. Auto on perheemme numero 28 ja ensimmäinen Subaru. Meillä on ollut Mersuja, Audeja, BMWeitä, Volkkareita, Peugeotteja, Mitsubishejä, Saabeja, Toyotoita, Mazdoja, Opeleita, Seateja..., mutta tämä on kärkipäätä. Ei ole turhaan valittu USAn laadukkaimmaksi.

      • subaruta haluava

        Mikä moottori-vaihteistoyhdistelmä XV:ssäsi on? On kyllä aika pieniruokainen menopeli...


    • Vorre.

      Mistä autoliikkeestä ostit ?

    • kehän sisäpuolinen

      Vinkki pääkaupunki seudun merkkihuoltojen ryöstöön kyllästyneille:SORSA riihimäel selvästi halvempi(siis merkkiliike missä öljy castrol 0w-30 professonal edge maksaa 17.5litra,paikallinen varaosa liike myy sitä 22e litra hintaa)Esim metron hintapyyntö 45tkm bensa leka vm 10 oli vähän vajaa 400!!!Sorsalla maksoi 225e.Ja 60tkm metro tarjous sisältäen etujarrupalat oli n 800e(60tkm huollossa etu ja taka neliveto öljyt,tarkistuksia paljon esim automaattilaatikon cvt tark)toteutunut sorsalla 540e.Eli noissa huolloisaa jo liki 400e eroa.

      • subattaja

        XV kuskit,
        toivottavasti on jo mukavia kilsoja takana enemmän.

        Häiritseekö pintakova ja nypyttävä alusta pidemmän päälle? Joudun ajamaan jonkin verran mukulakiveä ja paljon metsäautoteitä (ryppystä telauraa) ja vähän arveluttaa onko xv katujyrä noissa olosuhteissa. Auto muuten miellyttää erittäin kovasti, mutta alusta arveluttaa. Luhyillä koeajoilla ei tahdo saa kunnon kuvaa asiasta.

        Miten rengasvalinta vaikuttaa asiaan? Jokos kesärenkaista kunnon kokemusta?


      • 225-40-17 järkyttävä
        subattaja kirjoitti:

        XV kuskit,
        toivottavasti on jo mukavia kilsoja takana enemmän.

        Häiritseekö pintakova ja nypyttävä alusta pidemmän päälle? Joudun ajamaan jonkin verran mukulakiveä ja paljon metsäautoteitä (ryppystä telauraa) ja vähän arveluttaa onko xv katujyrä noissa olosuhteissa. Auto muuten miellyttää erittäin kovasti, mutta alusta arveluttaa. Luhyillä koeajoilla ei tahdo saa kunnon kuvaa asiasta.

        Miten rengasvalinta vaikuttaa asiaan? Jokos kesärenkaista kunnon kokemusta?

        Renkaaksi 215-60-17 on muuten asiallinen .


      • subattaja
        225-40-17 järkyttävä kirjoitti:

        Renkaaksi 215-60-17 on muuten asiallinen .

        Voi kyllä ymmärtää että 225-40-17 on järkyttävä jos jo vakiona oleva 225-55-17 antaa pintakovan vaikutelman.

        Tuo ehdottamasi 215-60-17 voisi hitusen parantaa tilannetta, jos pelkää että pintakova nypytys alkaa pidemmän päälle harmittamaan. Kiitos vinkistä!


    • pehmeä lotjako hyvä

      Pintakovuus pehmenee ja renkaat parantaa lisää. toisekseen kova jousitus on kiva ei vatkaa ja heilu.

    • rujopoika

      Hankook 215-60-17 alle ja hyvä tulee.
      Kiitos ja hyvää kesää.

    • Köliveto

      Jousitus on sovitettu juuri oikean kovaksi ajatellen auton käyttöä, pelottavaa olisi jos tällä maavaralla ( 22 cm ) varustettu auto, olisi lötkyjousinen ja napakkuuta ei löytyisi. Saattaisi päätyä äkkiä katolleen, niinkuin kävi aikoinaan a sarjan mersulle väistökokeessa. Herkkätakalistoisille löytyy ranskalaisia lullajousia ja jenkkiautoja,
      mutta niillä ei sitten kovin möykeröisille pätkille kannata lähteä, toisin kuin taas subarulla.

      • Liukkaita ootellessa

        Pari viikoa xv kokemusta takana ja hyvältä tuntuu meno, alusta todellakin toimii esimerkillisesti, eikä kori keinu kovemmassakaan väännössä. Lisäksi syksyn sieni ja marjareissut ovat olleet huolettomia hyvän maavaran ansiosta.


    • Juketzu

      Tänään tuli kylmätyypitettyä XV. Yllätti sisätiloiltaan ja laatuvaikutelmaltaan positiivisesti. Kahden eri varustelutason xv:tä tuli hiplattua. Koejajoraporttien ja testien perusteella odotusarvo oli matalalla ja yllätys oli positiivinen autoon tutustuttaessa. XV:n pellit ja ovet ei tuntuneet jostain syystä yhtä paperisilta kuin Foresterin.

      Sen verran hyvä fiilis tuli että pitää käydä kunnolla XV koeajamassa.

    • Legacy CVT

      Ei ehkä markkoinoiden kaunein, koeajon perusteella OK, ei Legacyn tasolla mutta taatusti hyvä varsinkin talvella, ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin toimii.

    • Polle

      Onko kukaan jo ehtinyt vetää painavampaa jarrullista traileria 2,0 diesel XV:llä? Pitäisi saada yhteensä n. 1000kg hevosta ja traileria liikkeelle parin viikon päästä.

      Olen kokeeksi vetänyt n. puolet kevyempää kuormaa jarruttomalla peräkärryllä ja massa tuntui jonkin verran perässä. Jaksaako XV rekisteriotteessa luvatun 1600kg OK?

    • PuSe

      Diesel Forre ei ollut miellyttävä venetrailerin veturi (n. 900 kg) liian pitkien välitysten vuoksi. Kytkintä pitää luistattaa paljon rampeilla ja ylämäkeen lähtiessä ja se tuntuu olevan vähän käryherkkää mallia. Ihmettelen miten sillä voi vetää sallittua 2 tonni kuormaa.
      Sama tekniikka näkyy olevan XV:n dieselmallin keulalla. Onkohan XV:n välitykset lyhyemmät kuin Foresterissa?

      Tuossa Subarun dieselissä alavääntö puuttuu vaikka sitten 1800 rpm kohdalla vääntöä tulee vallan mainiosti. Softan päivityskään ei poista ongelmaa kuin nimeksi.

      • alennusvaihteisto ++

        Väärässä paikassa päiviys ? artec power kuopiossa saattaa tehdä pirteämmän päivityksen. Ei ole omakohtaista kokemusta asiasta mutta jos joku tietää niin kerroppa kokemuksia.


      • PuSe
        alennusvaihteisto ++ kirjoitti:

        Väärässä paikassa päiviys ? artec power kuopiossa saattaa tehdä pirteämmän päivityksen. Ei ole omakohtaista kokemusta asiasta mutta jos joku tietää niin kerroppa kokemuksia.

        Päivitys tehtiin Laakkosella. Takuuaikana en käytä muita huoltoja kuin merkkihuolto ja tuo Kuopio on 400 km päässä.


    • Autokuume nousee

      Millasia kokemuksia on XV:stä tullut. Itse kävin liikkeessä viikonloppuna autoon tutustumassa. Ens viikonloppuna koe ajo. Tavaratilan pienuus hiukan mietityttää. Eikä ole tietty aiempaa Subaru kokemusta, mutta ajattelin vaihtelun virkistävän jos ajais välillä jollain muulla kuin toyotalla. 2.0 D kiinnostaisi ja sport / sport varustetasolla. Uusi Foresterikin tutolla täytynee siihen saakka vielä pidätellä päätöksen tekoa.

    • jethro.

      Ajoin ennen Subarulla.
      Oli hyvä.
      Harmi kun ei ole dieselissä automaattia.
      Nyt Bemu.

    • Autokuume nousee

      Tuota automaatin puuttumista minäkin harmittelen, kun olen jo pidenpään ajatellut että seuraava auto olisi automaattiaskilla.

    • Jokkeri.

      Tulossa? automaatti myös dieseliin.
      Koskas se uusi Forre tulee ?
      Onkohan Suomessa uusikoppasta Sti-forrea mitenkä monta ?

    • Autokuume nousee

      Kävin tänään paikallisella Laakkosella 2-4 viikoa menee kun uusi Forre on koe ajettavana. Sitä odotellessa varasin huomiselle koe ajon XV:lle tosin on vain 1,6 automaatti.

    • XV tilaukseen?

      XV:stä dieselinä kellään pidempää kokemusta? Onko tullut yllätyksiä, positiivisia tai negatiivisia? Kuume on nousemassa aika pahaksi, ja Bemu vaihtumassa XV: n dieseliin. Subarusta ei aiempaa kokemusta itsellä, joten olis mukava kuulla, miten ovat pelittäneet.

    • TestasinMyösXVn

      Harkinta loppui. XV 2.0 bensa CVT tuli hankittua.

    • Kehitysalueen kelit

      Huh missä kelissä ajeltiin tänään mökiltä koillismaalta, 5-10 senttiä sohjoa jään päällä ja välillä syviä lätäköitä, subaru xv 2 l koneella ja manuaaliaski, ei minkäänlaista ongelmaa tiellä pysymisen suhteen, alla michelin nastarenkaat, toki kuljettajan osuuttakaan ei voi väheksyä, mutta silti subarulla ajo tuntuu luvattoman helpolta...

    • 4x4

      Tuo ois vallan mainio peli, kunhan vaan laittaisivat siihen 2.5XT -moottorin!!

      • boxerdieselXV

        Kohtapuoliin 30tkm takana diesel xv:llä, ilman suurempia ongelmia. Pari pientä miinusta: 1. vaihteen pitkä välitys jonka huomaa esim. venetraileria rampilta nostaessa tai maastoajossa; kytkin tuppaa käryämään varsin helposti. Toisinaan pakoputkisto/hiukkassuodatin tai joku vastaana juttu tuottaa kovemman ajon jälkeen käryä. Huollosa sanoivat olevan normaalia kovan rasituksen jälkeen varsinkin uudella autolla.

        Neliveto toimii loistavasti, talvella tuli kokeiltua auraamattomalla metsäautotiellä; lunta 20cm, etenee todella hyvin.

        Voimaa tuntuu myös riittävän ja kulutus kohtuullinen


    • v8.

      Olipa yksinkertaisen ihmisen yksinkertainen tarina, heheeheeheehe

      • boxerdieselXV

        Kiitos, oliko muuta


    • T:us

      XV-S 2.0 CVT:llä 35 t km ja lähes 3 vuotta takana. Eipä ole ollut ongelmia toistaiseksi. Aluksi kova jousitus häiritsi, mutta olen jo tottunut. XV on minulle ensimmäinen auto, josta tein kaupat ajamatta autolla metriäkään. Muuten en olisi uskaltanut, mutta hyvät kokemukset Legacystä yli 6 vuoden ajalta vakuuttivat. Alkoi vain tehdä mieli automaattia. Muuten saattaisin ajaa Legacyllä vieläkin. Siinäkään ei ollut mitään vikoja koko aikana. Parasta XV:ssä ovat kompakti koko, hyvä näkyvyys ja Lineartronic. Nyt on kuulunut huhuja, että Subarun uuteen Levorgiin tulee uusi 1,6 litran turbomoottori, bokseri tietenkin. Luulen, että kun se päivä koittaa, että myös XV:n saa tuolla moottorilla, vaihdan XV:ni uuteen XV:hen. Sitä odotellessa pitää nyt nauttia talvikeleistä: mitä kurjemmat ja liukkaammat tiet, sen hauskempaa on autoilu.

    • ooppelin

      Ostin uuden xv dieselin ja ei ihan hyvä alku . 150 km kun oli ajettu moottori valo sytty kojetauluun, 4 päiväks korjaukseen. Auto ajokuntoon huollossa ja 3000km kohdalla moottori valo jälleen palaa kojetaulus huoltoo odottaessa täytyy varmaan lähtee pyörällä töihin 50 km päähän, ei olis kannattanu vaitaa pois 20 vuotta vanhaa opelia toimi aina. ooppeli on auto.

      • merkkivaihtuu

        Olisit entinen ooppelimies ostanut minulta sen XV dieselin kun sitä kauppasin. Ei vian vikaa ole ollut. Mutta XV:n ajo-ominaisuudet ei ole kyllä tältä vuosituhannelta. Jousitus liian kova, kaikki pienetkin tien epätasaisuudet tuntuu persuuksiin. Tuulisella säällä joutuu koko ajan ohjaamaan. Kun toisen puolen pyörät ajaa vesilammikkoon, lumisohjoon tai johonkin soratien pehmeään kohtaan tuntuu, että ko. puolen pyörät jää sinne ja auto kampeaa poikittain. Tätä ominaisuutta ei ole ollut muilla autoillani, ei Foresterillakaan. Diesel Foresteri oli kyllä selvästi mukavampi ajaa ja ei vikuroinut kuten XV. Subarun parhaat ominaisuudet riittävä maavara sitä tarvitseville ja hyvä neliveto, menee vielä siitä mihin muut SUV:it jää kiinni.


      • XV2litranenbensaCVT

        Meillä 2015 XV enkä kyllä mitään vikurointia on huomannut, päinvastoin on hyvinkin tunnoton huonoille olosuhteille. Koeajettiin Foresterkin oston aikaan, ei ollut ajoominaisuuksiltaan sen kummempi, mutta neliskanttisempi ja tilavampi kyllä. Jämäkkä jousitus XVssä kyllä on, mutta ei liian. Sitä ilmeisesti muutettiin muistaakseni 2014. Takapään jousitus saisi minusta olla hieman kantavampi. Jos on auto kuormaa maximimäärä niin perä ei ihan ole etupään kanssa samalla aaltopituudella. 2 2 henkilölle vielä ihan passeli.


    • Sösss

      XV on ruma tötterö.

      • Ammuitses

        Olet aivoton ääliö.


    • Metsänmakuri

      Moi,
      Tää XV oli mulle uusi tuttavuus :-) Olen kovasti etsinyt "uutta" vaihtoautoa jossa olisi runsaasti maavaraa. En kaipaa mitään oikeaa maastoauto, neliveto ja maavaraa. Dusteri ja Mitsubishi axs on ollut kiikarissa, Forester myös. Mutta kyllä nyt taisi löytyä seuraava automerkki itselle. nykyinen crv -05, ajanut 370tkm, ja täytyy sanoa, että on ollut luja auto!

      • metsänpoikaismo

        Ostitko XV:n? Millaisia kokemuksia?


    • forester

      Itse odotan 2,5 konetta xv malliin. 2l ei oikein riitä väännöltään kun on tottunut voimaan.
      Muutenhan xv on hyvä ja sehän todettiin nyt uudessa tm lehdessäkin.

      • Reeno

        Tein kaupat subary xv agtive sta .Odotan mielenkiinnolla auton saapumista.Koe ajosta jäi hyvä kuva autosta


    • Apuerkki

      Yhdys sanat haltuun ja auto kaupoille.

    • moottorittomia

      Moottori puuttuu. Pitäisi olla 2,5 vapari ja turbo versio niin sitten ok auto.

      • MaastoonMiljoonaHv

        Miksi? Eihän tuota kilparadalle ole rakennettu, vaan etupäässä huonommille teille.
        Rata-autoa etsivä löytää varmasti sellaisen tämän päivän runsaasta valikoimasta.


    • äksvee

      Tuli vaihdettua tuollaiseen 2014 vm kahden litran bensakoneella varusrtettuun XV:hen. Toistaiseksi kokemusta vain talvirenkailla ajosta (Hakkapeliitta 7 nastarengas) ja rengasmelu on mielestäni melkoinen - myöskin olen tässä huomannut tietynlaista uraherkkyyttä (pyrkii vähän kiemurtelemaan).
      Onkohan muilla XV omistajilla vastaavanlaista meteliä havaittavissa?

    • olsubarumullakin

      Foresteri on ihan samanlainen.. uraherkkä, melua on... tilaa toki on paljon enemmän. . XV on aika pieni tiloiltaan

    • fore

      Renkaat vaikuttaa paljon meluun. Talvella kitka hakkapeliitat on paljon hiljaisemmat kuin kesärenkaat.

      • Atkerkki2

        No shit sherlock. Tämä oli päivän paras aivopieru 😀😀😀


      • HaluanVainLisätäEttä

        Myös laadukas äänieristys vaikuttaa asiaan mutta subaru onkin halpa.


      • KerronTämänSinulleEttä
        HaluanVainLisätäEttä kirjoitti:

        Myös laadukas äänieristys vaikuttaa asiaan mutta subaru onkin halpa.

        Ja persaukisen piiperrys Subarupalstalla sen kun vaan jatkuu. Hanki nyt jo hyvä trollinkikkeli itsellesi elämä, niin ehkä sinäkin voit sitten joku päivä päästä Subarun omistajaksi. Tai sitten et.....


      • jalkasienionvaarallinen

        Sinunlaisella persaukiselle subarukin on kallis.


      • KerronTämänSinulleEttä
        jalkasienionvaarallinen kirjoitti:

        Sinunlaisella persaukiselle subarukin on kallis.

        Samat uudenvuoden terveiset sinullekin. Tehän voitte vaikka keskenänne perustaa persaukisten klubin, ja ihmetellä sieltä käsin rahamiesten autovalintoja.


      • jalkasienionvaarallinen
        KerronTämänSinulleEttä kirjoitti:

        Samat uudenvuoden terveiset sinullekin. Tehän voitte vaikka keskenänne perustaa persaukisten klubin, ja ihmetellä sieltä käsin rahamiesten autovalintoja.

        Rahamiehet ei subarulla aja.


      • KerronTämänSinulleEttä
        jalkasienionvaarallinen kirjoitti:

        Rahamiehet ei subarulla aja.

        Rahamiehet ajaa sillä, millä haluavat. Myös Subarulla. Tosin sinä et siihen rahamiesten kerhoon kuulu sillä vitosellasi siellä pankkitililläsi.....


    • 1piste6turbo

      XV on hyvä auto mutta miksi sitä ei saa ripeämmällä moottorilla? 2,5 olisi jo sopiva. 1,6 on todella hento esitys jos hiukankin alkaa muka kiirettä pitämään hiukankin. 2l on parempi mutta ei sekään oikein anna jämerälle autolle vedon tunnetta. 2,5 on sopiva vapaasti hengittävä käyttömoottori joka ei ole kuitenkaan ylitehoinen vaan sekin hieman mieto mutta jo riittävä yleiseen liikenteeseen kaikille myös taakan vetoon. Miten on 1.6 turbon tulo XV:hen?

      Autona XV on hyvä.

      • jalkasienionvaarallinen

        1.6 kiiihtyvyyys peräti 13,9 sekuntia sairaan nopeeee


      • TärkeintäOnKiihtyvyys
        jalkasienionvaarallinen kirjoitti:

        1.6 kiiihtyvyyys peräti 13,9 sekuntia sairaan nopeeee

        Jep. Huonoille teille suunnitellun autonhan kuuluisi kiihtyä 0-100 n. 2,5 sekunnissa. Niinhän ne saksalaisetkin "maasturit" tekee.....


      • OllaaSamaanAikaanPerillä
        jalkasienionvaarallinen kirjoitti:

        1.6 kiiihtyvyyys peräti 13,9 sekuntia sairaan nopeeee

        Mä oon aina lähtenyt kotoonta tuon 13,9 sekuntia aikaisemmin....


    • HaluanVainKertoaEttä

      1.6 subarussa kiihtyy vain kuski.

      • jalkasienionvaarallinen

        Kateellisen persaukisen ininää, jolla ei tule koskaan olemaan rahaa uuteen Subaruun.


    • subarukelit

      Mites linttamersut etenee tässä kelissä?

      • 500HvJaLepikkoRaikaa

        Terveisiä täältä ojan pohjalta, että kiitos kysymästä vaan.....


    • TeinköHullutKaupat

      Mielenkiintoinen autokauppa tuli sovittua vuodenvaihteessa. Näkemättä,kokematta,koeistumatta saatikka ajamatta tuli tehtyä kaupat uudesta Subaru XV:stä. Puolisen vuotta nettiä selannut ja jonkinlainen varmuus tuli siitä ja muut vaihtoehdot karisi yksitellen pois pelistä. Toki kaveri kävi koeistuu ja sisätilat tsekkaa ennen kauppaa. Hänkään ei koejaolle päässyt kun oli myyty auto. Koejoa ei olisi muutenkaan järjestynyt tähän hätää ihan lähimaille, ehki 500km:n päähän. Kriteereinä oli varmuus, bensakone/automaatti yhdistelmä, toimiva neliveto, korkea maavara ja kompakti koko. Ehkä erään lehden vertaus sisätilojen laadusta volvoon sai lopullisen päätöksen puhkeamaan. Ei tuo kyllä halpa auto ole, ei todellakaan, vaan ehkä kuitenkin sen verran edullisempi kuin esim. yhtenä vaihtoehtona ollut XC40, että tämä puolsi myöskin Subarua. Nyt odotellaan auton varustelua ja maahan tuontia. Jonkinlainen jännitys kyllä on virinnyt mieleen, että mitä tuli tehtyä. Onko minkälaisia kokemuksia tästä uudesta mallista ihmisillä? Summit-varustelulla tulee tänne.

      • VuodenPäästäVaihdan

        Uudesta ei vielä ole kokemusta, mutta ainakin oma VM-12 mennyt aina heittämällä läpi katsastuksesta, joten seuraavakin auto on Subaru XV. Toki tuo uusi.


    • HaluanVainKertoaEttä

      Surkea ruostesuojaus joten mätänee alle käytössä.

      • TämänVainKerronEttä

        Sepustelee trolli, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta Subarusta, saatika varaa ostaa sellaista. Persaukinaisella kun ei ole varaa you know.....


      • jalkasienionvaarallinen

        Persaukisella ei ole varaa edes ajokorttiin.


    • HaluanVainHaistaa

      Sulla autottomalla runkulla ei ole ruostetta kuin kalsareissa.

      • jalkasienionvaarallinen

        ei saatana.... :DDDD


    • IlmoitanVainEttä

      Subaru oli päässyt jopa lehteen yhtenä huonoimmista ruostesuojatuista autoista.

      • KehoitanVainKatselemaan

      • HaluanVainSanoaEttä

        En uskaltaisi ostaa subarua tämän perusteella.

        Subaru XV. Palkkeja ei ole käsitelty lainkaan sisäpuolelta. Pohjan kulumissuojaus on heikko. Ovissa ja takakannessa ei ole sisäpuolista suojausta.


      • TämänVainKerronEttä
        HaluanVainSanoaEttä kirjoitti:

        En uskaltaisi ostaa subarua tämän perusteella.

        Subaru XV. Palkkeja ei ole käsitelty lainkaan sisäpuolelta. Pohjan kulumissuojaus on heikko. Ovissa ja takakannessa ei ole sisäpuolista suojausta.

        Millä perusteella persaukinen voi ostaa yleensäkään mitään autoa?


      • jalkasienionvaarallinen

        Ensinmäisenä pitäisi varmaan hankkia ajokortti, mutta persaukisella ei ole siihenkään varaa.


      • Surullinen_Tojotisti
        HaluanVainSanoaEttä kirjoitti:

        En uskaltaisi ostaa subarua tämän perusteella.

        Subaru XV. Palkkeja ei ole käsitelty lainkaan sisäpuolelta. Pohjan kulumissuojaus on heikko. Ovissa ja takakannessa ei ole sisäpuolista suojausta.

        Et varmaan ostaisi niitä muitakaan merkkejä sen artikkelin pohjalta, jotka olivat XV:n edellä. Melko monta huonompaa Hondaa, Kiaa ja Fordia, Nissania.
        Kerro vielä se ruostumattomin automerkki todisteineen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html


    • Rahikainen18

      Haluan vain kertoa subbekuskeille että ajan itse 4matic mersulla. repikää siiittä subbekuskit.

      • OletVainNoloPoika

        No miksi sitten norkoilet jatkuvasti Subarupalstalla, jos kerran mannelavetilla nilkutat? Kerroppa se.


    • OMISTAJA

      Subaru XV on kyllä oikea talviauto.On lämmin ja menee huonossa kelissä yllätävän hyvin.
      Istutaan korkealla ja on helppo mennä istumaan . Voima riittää taatusti 2 litran koneessa.
      Ei ole tarkoituskaan vertailla Turbolla varustettuihin mataliin kilpureihin!!!
      Kyllä on ihan laadukas ajopeli normaaliin liikkumiseen ja kulutuskin on ihan jees kun
      vertaa vastaavan painoisiin ja kokoisiin kulkineisiin . Hinta laatusuhde on ihan linjassa
      kun katselee vakiovaruste listaa .Subaru XV ei ole mikään halpa auto .Jatkuva neliveto
      on todella mukava yhdistelmä automaatin kanssa . Hyvä auto ,mutta jos jotaan ei miel-
      lytä niin ostaa sellaisen mistä tykkää ja on varaa !! Minä tykkään ainakin oli hyvä ostos.

      • HaluanVainKertoaEttä

        Minun autoni oli uutena kalliimpi kuin subaru xv eikä ruostu kasaan parissa talvessa.


      • jalkasienionvaarallinen

        Kateellisen persaukisen ininää, jospa ensin hankkisit työpaikan niin olisi varaa edes ajokorttiin, ja sitten voisit haaveilla omasta autosta.


      • OletVainNoloPoika
        HaluanVainKertoaEttä kirjoitti:

        Minun autoni oli uutena kalliimpi kuin subaru xv eikä ruostu kasaan parissa talvessa.

        No ajele tyytyväisenä sitten sillä. Mitä helvettiä sitten teet Subarupalstalla trollailemassa? Vai onko se "kalliimpi romusi" taas korjaamon pukilla, ja nyt on taas aikaa provoilla...


      • HaluanVainSanoaEttä

        Tulin keskustelemaan subarun ruosteongelmista kun lehdessä oli asiaa avattu.


      • OletVainNoloPoika
        HaluanVainSanoaEttä kirjoitti:

        Tulin keskustelemaan subarun ruosteongelmista kun lehdessä oli asiaa avattu.

        No nyt olet keskustellut, Vieläkö oli jotain?


    • 1944

      Huh huh, kyllä on pää pyörällä kun näitä lukee... Entten tenten - XV vai joku muu. Koeajosta jäi kyllä niin hyvät fiilikset, et olin jo laittamassa nimet kauppasopimuksen, mut sitten nää jutut.... menee laidasta laitaan, kalliit huollot, huono ruostesuojaus, varaosat hakusessa ja kalliit varaosat ja.... plää plää pälä pälä....

      • TeinköHullutKaupat

        Täällä auto olis varustelussa, huomenna olis ehkä toiveissa nähdä auto, ei vain vielä mukaan saa. Tosiaan ei vielä ole minkäänlaista kokemusta autosta, tuli puhelimessa sovittua kaupat. En edes ole koeistunut autoa. Tekniset tiedot selailin ja erinäköisiä koeajoraportteja lukenut. Sen perusteella ei pitäisi ainakaan täydellistä pettymystä tulla :) Subaru merkkinä on kuitenkin sen verran vakuuttavaa jälkeä tehnyt eri mittareilla, että se vakuutti kaupantekoon. Kannattee luottaa omaan intuitioon ja maalaisjärkeen. XV siis tulossa tänne.


      • keskustelu24homosuhteet

        mikö vuoispalli?


      • TeinköHullutKaupat
        keskustelu24homosuhteet kirjoitti:

        mikö vuoispalli?

        Vuosipalleista en tiedä, mutta mallivuosi 2019.


    • Subbe

      Miksi Subaru XV kahden litran mootorilla ei ole enään uudessa hinnastossa?? 23.2.2019

      • KukuColestMinnaRäikkönen

        Vanhanaikaista tekniikka paasto
        pooo!


      • HaluanVainLisätäEttä

        Liian vanhanaikainen ja korkea päästöinen. Luotettavuuskin on kyseenalainen.


    • Laatuvehje

      Subarut ei ole mitään vanhaa tekniikkaa. Mitä päästöihin tulee niin pitää verrata muihin
      vastaavan tehoisiin ja kokoisiin moottoreihin .Ei ole ihmeellisiä eroja vastaaviin muihin
      merkkeihin, päin vastoin. 440 tuhatta Subaruilla ajanneena minulla on hyvin selkeä
      kuva missä mennään.Erittäin viattomia ja käyttövarmoja autoja ovat olleet.
      Hyvä puoli on myös se ,että on puristettu suhteellisen vähän tehoja joka vaikuttaa
      kestävyyteen. Verratkaa esim Litran koneisiin ja niiden tehoihin.Subarun tehot riittää
      oikein hyvin normaaliin käyttöön.Jos haluaa / tarvii jonkun oikean Turbo kilpurin
      niin silloin joutuu maksamaan tuplasti Keskiverto auton hinnan.Aion jatkossakin ajaa
      tyytyväisenä SUBARUILLA.

      • Forester

        Kyllä Tero Subbesta jonkin osan löytää, joka on hänen mielestään vanhanaikainen. Ja vaikkei ole, se on Teron MIELESTÄ vanhanaikainen. Keskustelu on turhaa tämän jälkeen.


    • TeinköHullutKaupat

      Parisen viikkoa on nyt XV:stä kokemusta ja täytyy sanoa, että sokkona ostettu auto ei ole tuottanut pettymystä. Toki aika näyttää luotettavuuden yms. Laadun tuntu on kyllä verrattavissa Volvoon, niin sisätiloiltaan kun ajettavuudeltaan. Sisätilat muutenkin on todella silmää mielyttävät ja yksityiskohtiin on panostettu. Nahkasisusta tuntuu jämäkältä, ei mitään ohutta silmänlumetta. Ulkopuolelta keulan ilme on kyllä varmaan nykyautoista sieltä parhaimmasta päästä, samaan aikaan urheilullinen mutta hillitty ja selkeä, sopivan hyökkäävä myös. Auton ulkomuoto on vähän hämäävä, näyttää samaan aikaan pienen näpsäkältä ja kookkaalta, riippuu mistä kulmasta katsoo. Sisätilojen väljyys kyllä yllättää. V50 Volvoon jos vertaa niin huomattavasti väljemmät tilat. Peräkontti ainoastaan hivenen pienempi (417 vs 385litr). Pieni miinus ehkä siitä, että repsikan istuimessa ei ole samoja säätöjä kuin kuskilla, vaan penkin muotoilu on muuten hyvä niin ei sekään niin iso miinus. Tässä varusteversiossa siis kuskilla 8-asentoon säädettävä sähköjakkara.

      • forforre

        Laatu ja Volvo V50 ei sovi samaan lauseeseen, joten aika huono vertailukohde sinulla.


      • TeinköHullutKaupat
        forforre kirjoitti:

        Laatu ja Volvo V50 ei sovi samaan lauseeseen, joten aika huono vertailukohde sinulla.

        8- vuotta kohta talossa ollut V50 ja kyllä erittäin laadukas kampe on näiden vuosien kokemuksella. Jämäkkä ja hyväajoinen sekä vähävikainen auto. Viimeisiä valmistettuja V50 Volvoja Classic varustelulla. Penkit kyllä automaailman parhaita, ei kipeydy selkä pitkälläkään matkaa.

        Vaan XV:stähän tässä topikissa puhutaan, eli jos yltää luotettavuudessa Volvon tasolle niin olen tyytyväinen🙂


      • HaluanVainSanoaEttä

        Subaru ei pärjää volvon laadulle alkuunkaan.


      • Kiinanlaatuvolvo
        TeinköHullutKaupat kirjoitti:

        8- vuotta kohta talossa ollut V50 ja kyllä erittäin laadukas kampe on näiden vuosien kokemuksella. Jämäkkä ja hyväajoinen sekä vähävikainen auto. Viimeisiä valmistettuja V50 Volvoja Classic varustelulla. Penkit kyllä automaailman parhaita, ei kipeydy selkä pitkälläkään matkaa.

        Vaan XV:stähän tässä topikissa puhutaan, eli jos yltää luotettavuudessa Volvon tasolle niin olen tyytyväinen🙂

        Todellakin penkit. Hyvissä autoissa on istuimet.


    • bnbmvh

      suparu, vanhaa laiskaa tekniikkaa, kova syömään, ei tuollaista.

      • Mikäonsuparu

        onko jokin uusi automerkki vai mikä?


    • Atkerkki2

      Ja Pyh. Minä pieraisen kun näen subarun tien tukkona. Tulee kauhia haju ja vauhtiraidat pöksyihin mutta mitä siittä.

    • Ajiaaiaiaiaiaiai

      Hyvä auto

    • Anonyymi

      Subaru XV. Naiskuski pohjoisesta
      Ostimme XV:n syksyllä 2018 ajettuamme18 v Volvo V70:llä. Meillä on ollut aiemmin uutena ostettuina 3 Subaru Legacyja täällä Oulun suunnalla. Alun perin menimme vaihtamaan Volvon pienenpään, uuteen autoon mutta automyyjän ylimielisyys ajoi meidät miettimään muita merkejä Näin seniorina autoon nousu ja poistuminen on vaivatonta eikä Subaru ole pettänyt muutenkaan odotuksiamme tälläkään kertaa. Pieni miinus varsinkin matka-ajossa ohjauksen puoltaminen, jolloin ratista saa pitää ”kunnolla” kiinni. Mainio kulkupeli talvioloissa ja ampaisee liikkeelle kiivaasti liikennevaloistakin jäisellä tiellä , mutta kummasti ne audit ja bemarit syöksyvät sivulta ohi:)

      • Anonyymi

        Mäkin pyyhkäisen noista audeista ja bemareista ohi neliveto bentleylläni.


    • Anonyymi

      Subaru XV omistajana sanon vain ,että eihän auto ole kilpuri,mutta ei ole
      tarkoituskaan. Auto valitaan käyttötarkoituksen mukaan ja siinä SUBARU
      XV on Erittäin hyvä vaihtoehto .Istutaan vähän korkeammalla (Helppo )
      mennä sisään ja jatkuva neliveto ,kulutus on 7 litran kahta puolta riippuen
      miten painava kaasujalka on .Koskaan en ole jäänyt muun liikenteen
      jalkoihin normaalissa käytössä. Kiihtyvyys 0-100 noin 10 sekuntia on tosin
      pikkupoikien keskustelu juttuja ja jätetään ne omaan arvoonsa .Automaati
      on oikein toimiva ja miellyttävä ajaa ja kun polkaisee kaasun pohjaan niin
      vetää pienempää sisää jos tuntuu tarvetta sellaiselle Tilanteelle.

    • Anonyymi

      Toinen XV on nyt menossa. Se ensimmäinen oli 1.6 manuaali vm. 2012. Ajoin sillä 60t jonka jälkeen vaihtui 2014 automaatti, myöskin 1.6 koneella. Tällä hetkellä on mittarissa 115t ja olen autoon erittäin tyytyväinen.
      Manuaalivaihteisen vaihdoin pois, koska 5-lovinen vaihdelaatikko olisi mielestäni tarvinnut yhden vaihteen lisää. Muuta vikaa ei autossa ollut, tuntui että se olisi käskettäessä kiivennyt vaikka puuhun. Kulutus nousi yli 8l/100km, kun piti juurruttaa liian pienellä vaihteella.
      Automaatti on ihan kuin eri auto, sekä kulutuksen, että moottoriäänien puolesta.
      Kun autolla oli ajettu 40t, asennutin siihen Flexifuel etanolin käyttösysteemin. Keskikulutus on nyt 7.4 litraa/100 km, mutta toisaalta hevosvoimia tuli selvästi lisää. Olen XV:hen todella tyytyväinen ja seuraava tulee olemaan samaa merkkiä, jahka Subaru saa aikaiseksi järkevän hybridi-kombinaation. Nykyinen kevythybridi taitaa olla vain onnettoman nopeasti kasattu välivaihe.
      Talviautona ja huonoilla teillä on XV yksi parhaista vaihtoehdoista.
      Tuota etanolimuunnosta voin suositella, mikäli se vain auton tekniikkaan sopii. Noinkin "tuoreeseen" autoon ei si muutostukea saa, mutta ainakin ajan kotimaisella polttoaineella.

      • Anonyymi

        Enpä taida kuitenkaan asentaa FleXifuel systeemiä, kun vaihdan aina kolmen vuoden välein uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä taida kuitenkaan asentaa FleXifuel systeemiä, kun vaihdan aina kolmen vuoden välein uuteen.

        uutta saa vielä 1.6 litraisella ilman hybridiä??? miksei Foresteria!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uutta saa vielä 1.6 litraisella ilman hybridiä??? miksei Foresteria!

        Jaa foresteriin 1.6 moottori? Eihän se liiku kunnolla edes sillä 2 litran bensasyöpöllä.
        Muualla ajavat 2.5 litran bensakoneilla missä on jonkin verran enemmän vääntöä.
        Aivan naurettavaa on tällä hetkellä Subarun mallipolitiikka Suomen ja Euroopan osalta.
        Katoava merkki koska ei näitä osteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa foresteriin 1.6 moottori? Eihän se liiku kunnolla edes sillä 2 litran bensasyöpöllä.
        Muualla ajavat 2.5 litran bensakoneilla missä on jonkin verran enemmän vääntöä.
        Aivan naurettavaa on tällä hetkellä Subarun mallipolitiikka Suomen ja Euroopan osalta.
        Katoava merkki koska ei näitä osteta.

        Minä ainakin ostan, ja vaikka ei suomesta enää saisikaan, niin maailmalta kylläkin.
        Merkki ei kyllä vaihdu mihinkään vikapesään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin ostan, ja vaikka ei suomesta enää saisikaan, niin maailmalta kylläkin.
        Merkki ei kyllä vaihdu mihinkään vikapesään.

        Joo, mutta voi olla pian mahdotonta saada kilpiin Suomessa. Ei täytä EU määräyksiä ja tyyppikatsatusta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttääkö sitten sinun mielestäsi nämä uudet jenkit kaikki nykyiset päästövaatimukset, ja tyyppikatsastukset EU:ssa, kun niitä täälläkin uutena myydään?

        https://www.nettiauto.com/dodge/ram?yfrom=2020&id_country[]=73

        https://www.nettiauto.com/ford/f150?yfrom=2020&id_country[]=73

        https://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado?yfrom=2020&id_country[]=73

        Tietenkin täyttää. Tuodaanhan noita käytettyjä Subaruja japanista tälläkin hetkellä ties miten, mutta halusinkin vain paljastaa oman tietämättömyyteni, ja tyhmyyteni autoasioissa noin niin kuin julkisesti!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo taitaa olla kuorma-autoiksi rekisteröitävä. Vähän eri säännökset.

        Nuo on MAHDOLLISTA rekisteröidä kuorma-autoiksi. Pakko ei siis ole. Ymmärrätkö?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe