Haaveena olisi vaihtaa nykyinen henkilöauto nelivetoiseen vähän huonommillakin teillä kulkevaan autoon ja venetraileriakin olisi vielä tarkoituksena vetää. Että minkälainen auto tuollanen -02 vuoden grand vitara 2,0 HDi koneella on kestääkö käyttöä hyvin? Kirjoittakaanhan minkälaisia käyttökokemuksia teillä Suzukista on?
Suzuki ainakin paperilla tuntuis toimivalta minun käyttöön, toyota olis ollu toinen vaihtoehto mutta ne ovat kovin hinnakkaita.
Suzuki Grand Vitara
26
2998
Vastaukset
- tphägkm
Noin vanhasta ei ole kokemusta, meillä on uutena hankittu -09 diesel-GV.
Matkailuvaunu tulee perässä vaivattomasti, painoa sentään 1500 kiloa. Mökillä olen vedellyt lyhyitä matkoja kivikuormia peräkärryllä iskarit pohjassa metsässä. Toimii hyvin, joskin kytkin vähän kärysi ajoittain.
Lumipöperöillä muuten ihan ehdoton! Toiset kun sudittavat renkaita risteyksissä, olen minä jo kaukana!
Vaikka ei ole polttoainelämmitintä, lämpenee tosi hyvin! Ei tartte palella!
Kannattaa kokeilla kerran, eihän auto ole mikään kestohyödyke. Jos ei tyydytä, sen voi vaihtaa toisen merkkiseen seuraavassa vaihdossa.- GV -09 2.0
Uutena hankittu 09 mallinen GV bensakoneella minullakin ja takana jo 178 tuhatta vaivatonta kilomertiä. Pari vuotta vielä pidän ja vaihto uuteen, jos vaikka olisi uusi malli jo tullut vaikkei tässäkään mallissa ole moitteen sijaa.
- osku
Tuon ikäisestä ei valitetttavasti ole kokemusta. Minulla on -08 dsl. GV. Se on täysin uudistunut ja eri auto niin nimeltään kuin tekniikaltaan .Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Etenee kaikissa keleissä vaivattomasti ja alennusvaihteisto on poikaa esim. venerampeilla. Hakkaa etenemiskyvyssä useimmat citymaasturit. Dieselkone lämpenee nopeasti pakkasellakin ja lämpöä riittää sisälle hyvin. Kaikki toimii niinkuin pitää, vikoja ei ole ollut.
- opelisti 2
Mitkä suurimmat erot GV 3,-ja 4 mallien välillä, tekniikka pitäis kaite olla molemmissa sama.
Melutaso muistaakseni 2 Db alhaisempi uudemmassa.
Mitä/minkä toivoisit GV:ssä olevan toisin tai paremmin, jotain pieniä yksityiskohtia ym. ? - GV 09 ddis
Eipä tuosta paljon pahaa sanottavaa ole, kolmessa vuodessa ei ole ollut mitään huoltokorjauksia.
Jos jotain pitää moittia, niin avaimeton lukitus "pissii" joskus! Jos avaan ensin takaluukun kertapainalluksella epähuomiossa, pitää takaluukku sulkea ja lukita, ennen kuin etuovia saa avatuksi! En ole vielä runsaassa kolmessa vuodessa oppinut muistamaan, että takaluukku pitää avata tuplapainalluksella, että kaikki ovet avautuvat. Kuljettajan ovella tuota "haittaa" ei ole, kun muut ovet jaa avatuksi kuski ovesta sisäpuolelta.
Tuplapainallusta en haluaisi ottaa tavakseni, koska yksin ajaessa on turvallisinta pitää muut ovet lukossa ajon aikana. - Opelisti 2
Häiritsen vielä täsä viestiketjussa, mistähän johtuu että nettiautossa on paljon GV:ta joilla ajettu vain 20-60tkm?
Autoilla ikää kuitenkin 5-6v, jotain ongelmaa tuon ajomäärän jälkeen, en usko mutta tuli vaan mieleen.
Vähän ajettu tietysti enempi kiinnostaa, mutta muilla vastaavilla yleensä 100-250 tkm ajettu, Suzukeja noilla metrimäärillä ei ollenkaan..... - GV hyva
En löytänyt Nettiauto.comin sivuilta kuin yhden 2007 GV:n, jolla silläkin oli ajettu 27000km. Toki tosi vähän tuokin viisi-vuotiaalle, meillä tuo tulee vuodessa!
Viisi - kuusi -vuotiaita tosi vähän ajettuja löytää harvoin, ne kun ovat käytettyjen ostajille niitä helmiä! Ellei sitten ole kyseessä mittarifiksaus... Luotettavat autoliikkeet taitavat tarkistaa omistushistorian.
Etsimme viimeksi uutta mutta sisään ajettua autoa ja löysimme esittelykäytössä olleen GV:n. Myyntiesitteessä oli mainittu kilometreiksi 4500 km ja päätimme mennä ostamaan kyseisen auton. Paikan päällä huomasimme mittarissa olevan jo 9500 km! Mutta kaupat syntyivät kuitenkin ja vanha automme jäi autoliikkeen pihalle.
Ostopäätökseen vaikutti parituhatta alempi hinta verrattuna ajamattomaan autoon ja lisäksi saimme veloituksetta talvirenkaat, lohkolämmittimen sisäpistokkeella ja vetokoukun. Kaikki vanteet (ei vararengas) lisäksi aluja.
Autoliikkeet pyrkivät myymään (kuulemma) alennuksella pois autot, jotka ovat lojunneet myyntihallissa liian pitkään. Erään Mondeon saimme tuntuvalla alennuksella, kun se oli ollut myynnissä melkein vuoden. Varastoissa lojuvat hyödykkeet kun eivät tuota...- opelisti 2
Entäs jarrut, jumittaako talvella miten herkästi?
Onko käsijarrusysteemi millainen, autom.kehintä tms.
Omassa kulkineessa käsijarru surkea, talvella jäässä vaikka vaijerit ehjät ja silloin tällöin pitää säätää että jotenkin pelittää, vaikka käyttää silloin kun ei ole jäässä.
Toinen juttu, alustan osien kestävyys, puslat, koiranluut ym. tuskin tarttee joka vuosi olla uusimassa, niin kuin monessa henkilöautossa...
- 4reerfefsddg
Kiinnostaisi onko minkälainen "lukko" ratkaisu jos joutuu ristiriipuntaan tms etenemiskyky verrattuna muihin?
- Opelisti 2
Vastaan vaikka en autoa omistakaan.
Keskitasauspyörästöllä lukko (4H lock & 4L lock) on mutta akseleilla ei lukkoja eli ristiriipuntaa ei kannata harrastaa.
Mutta ainakin paperilla taitaa olla maastokelpoisimpia katumaastureita?
Ohi kulkiessani autosta pikaisesti vilkaisin yhtä GV:tä ja tuli mieleen että onko pakoputkiston alla maanvaraa oikeasti muka 20 cm??- asdfasfd3g3
Samaa katselin kanssa, pakoputki alin kohta pohjassa
- Luulo ei ole tietoa
On se ihan oikeasti 20 cm samoin kuin taka-akselin ja poikittaispalkki vaihdelaatikon kohalla, jakolaatikko jota itse pelkään eniten on 21 cm. Ja tuosta "luuko" ratkaisusta sen verran että 4H lock asennossa ESP hoitaa ristiriipunnan ja 4L lock asennossa ESP kytkeytyy pois ja erillinen ohjelma hoitaa etenemiskyvyn tasaamalla renkaiden pyörintä nopeuden. Eli ei sillä kannata ristiriipuntaa harrastaa ajelee vaan pois ristiriipunnasta ja jatkaa matkaa.
- Cittaria vailla
Tosi pikainen pätkä GV:llä ajettu, ei montaa kilometriä ollut mutta jotain siitäkin voi repiä.
1000-1500rpm hieman heikko vääntö, siitä ylöspäin kuitenkin menettelee, toisaalta aika herkästi kuleksii 2000rpm.
Liikkeelle lähtö ei kuitenkaan ongelmia tuottanut
80km/h, 5-vaihde ja talla pohjaan, ei oikein tapahdu mitään, onko normaalia?
Ei tullut kokeiltua miten lähtee 4-vaihteella, lyhyt matka tuota nopeutta ajettavana ja toisten autolla kehtaa hurjastella muutenkaan :-)
Voimansiirron äänet hieman kuuluu mutta muuten ok, ohjaus aika hyvä, mielestäni.
Näkyvyys: ei moitittavaa, joskus tyypitettävä uudelleen paremmalla ajalla.
Muut vastaavat kanssa kokeiltava... - opelisti 2
Miten kauan takajarrut kestävät yleensä? 100-150 tkm ?
Rumpujarrujen kuluneisuutta vaikea päältäpäin todeta, toisin kuin levyissä. - Tyytyväinen
Mulla on dsl. gv. Kytkimen saa tasaisella nostaa kaasuun koskematta, mootori ei tuosta sammu. Menee kaitsematta suoraan maantiellä, ja on riittävän hiljainenkin. Vikoja ei ole ollut ja olenkin todella tyytyväinen omaani.
Ei ole kosketusnäyttöjä tai kääntyviä xenoneita, ledejä, kääntyessä syttyviä sumuvaloja ym. turhaa. En tollaisia autooni kaipaakkaan. Noita saa hankkimalla vaikka VW Tiguanin.
Luonnollisesti aut.ilmastoinnit, ikkunaturvaverhot ym. nykyaikaiset varusteet kyllä löytyvät.
Neliveto on jatkuva 53/47%, tikapuurunko, hyvät ulosjoustot, alennusvaihteisto ja keskitasausp. lukko ovat mielestäni maasturissa asiallisia "varusteita".- 08 bensa2.0
Totta turiset, juuri mainitsemiesi seikkojen takia ostin uutena GV:n vuonna 2008 bensakoneella ja ainoatakaan vikaa ei vielä ole ilmennyt. Mittarissa nyt n 76 tuhatta km ja bensaa mennyt keskimäärin 10l/100km. kaikki oleellinen vakiona ja työkonemaisen varma ajokki ilman turhia tingeli tangeleita.
- opelisti....
Joo nostetaanpa ketjua ylööspäin vaihteeksi.
Millaista kulutusta l/100 km on 2.0l ja 2.4l moottoreilla ollut nyt kesäajossa kun on ilmastointikin päällä (ainakin osassa Suomea).
Nettiauton ilmoituksissa sekalaisen ajon kulutus ilmoitettu 7.6 tai vastaavaa, onko kukaan päässyt 2.0l moottorilla alle 8 l/100km ?
Entä miten on ruosteet pysyneet poissa pelleistä, mistä alkavat ensimmäisenä kukkimaan?- GV -09 2.0 bensa
Ei takuulla pääse noihin lukemiin. Minulla 09 mallinen 2.0 on vienyt alimmillaan matkaajossa 9.1 l/100km. Keskimääräinen kulutus pyörii kumpin molemmin puolin, ei paljoa väliä onko kaupunkia tai matkaa.
Äärettömän varmatoiminen ajokki ilman turhiä tärpäkkeitä.
- uudempi vai vanhempi
OK, Näiden kulutuksista mielellään kuulisi vieläkin lisää, uutta viestiketjua en tämän takia enään kehtaa aloittaa kun jo tullut kyseltyä aika paljon!
Potkivat tämän takia meikän palstalta kokonaan pois tai sitten sulkevat koko keskustelun:-)
Mutta jos joku kehtaa niin vois laittaa kulutuksista tietoa, kaupunki-, maantie jne.
Käytännössä 7,5l/100km matka-ajossa varmaan minimi ja siihenkin ajettava nätisti.
No itellä menee 2.0 bensa etuvedolla 8l/100km sekalaisessa ajossa, joten tuskin alle 9l GV:llä pääsisin, mutta.....haitanneeko tuo mittään? - 24Shadows
Miettisin tarkkaan Dieselmallin 2,0 DDS hankkimista! 95.000 km kohdalla jouduttiin vaihtamaan RGT vettiili liitäntöineen eli noin 900 e remontti. Nyt on nokka- akselin hihnan vaihto edessä, koska sen vaihtoväi oli muuttunut 75.000 km:iin vastoin ohjekirjan 105.000 km:iä! Kaikkine rettelöineen tulee maksamaan yli 1.000 €! Kyseinen Suzukini GV on vm. 2008. Muuten OK auto, mutta Rellun Diesel on perseestä!! Bensakone on varmaanin Suzukin omana valmistamana ihan OK!
(Vrt. ranskalaisen Arevan ydinvoimalan päälaitteiden toimitusta Olkiluotoon, joka on jo monta vuotta myöhässä!!) Että se siitä patonginpurijoista!- G vitaristi
08 mallisessa GV:ssä on 1.9 litrainen kone, ei 2.0.
Millaisia ongelmia pannun kanssa ollut? Mulla 09-malli ja hihna vaihdettu normaalisti 105 tkm. Hyvin on moottoripuoli toiminut. Tosin vuotava öljypohja on kertaalleen uudelleenliimattu. Mielestäni moottori on kyseiseen autoon optimaalinen tehoiltaan ja kulutukseltaan. Ongelmia on ollut lähinnä vuotavien vetoakseleiden ja kardaanien stefojen kanssa, joita on vaihdettu jo kolme, kun ajettu on nyt 145 tkm.
- Grand Vitara
145 tuhatta on sopiva sisäänajo tuolle koneelle, eikä kannata missään nimessä kantaa huolta sen kestävyydestä.
Tuo stefa juttu jäi vaivaamaan, eli onko yksi ja sama stefa vaihdettu kolmasti vaiko kolme eri stefaa? Omassa 255 tuhatta ajetussa kaikki stefat tehtaan jäljiltä ekä ole edes kosteutta missään voimansiirtoon liittyen.
Ensin vaihdettiin 125 tkm kohdalla etuperään kiinnittyvä kardaanin stefa, joka tihkutti. Sitten 145 tkm kohdalla sekä oikean etupyörän vetoakselin stefa, sekä jakovaihteiston moottorin puoleinen kardaanin stefa, koska molemmat laskivat alleen reippaasti. Toivon, että nyt vaihdetut akselitiivisteet olisivat parempaa laatua, sillä laatuerojahan näissä voi hyvinkin olla.
- viituutunut
2003 2,7 on ainakin täysin susi venttiilit palaa yhtenään.
Lieneekö joku renu tai pösö vai peräti italialainen.
Helikopteri tulee halvemmaksi. - Hintansaväärti
XL-7 on arvoltaan n 1500€ ikää 15v, tuon ikäisessä ja hintaisessa autossa saattaa vikoja jo ilmetä.
Itselläni oli XL 7 6vuotta, vetomekaniikassa oöi muutama korjaustarve..ajoin autolla 120000km. Yhteensä olen ajanut grand vitaralla 10v ka täytyy sanoa että niiltä osin mitä suzukin valmistamaa niin yhtään vikaa ei ollut. Eli moottorit ja vaihteisto ei toyota laatua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063