Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

perheen kanssa floridaan, kokemuksia/vinkkejä?

matkailija

Vinkkejä/muistilistaa/kommentteja/kokemuksia haluaisin kaikilta, jotka ovat matkustaneet lasten kanssa floridaan tai muualle "kauas" :)
Mukaan lähtee kaksi alle viisivuotiasta lasta sekä me vanhemmat. Kyseessä ei ole lomamatka vaan ns. pakollinen reissu.
Emme ole matkustaneet aiemmin lentokoneella, joten lähinnä kaipaisin tietoutta lentokoneella matkustamiseen (oma reittimme on helsinki-heathrow-miami).

7

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keep safe

      voi...voi....lueppa esim helsinki-vantaan sivuilta ohjeistusta siitä miten tavarat pakataan ja lentokenttien turvasäännöt

      kevyet kestävät rattaat mukaan matkatavaroihin.....

      ilmoita varausta tehtäess etä mukana 2 lasta


      ole lentokentällä ajoissa....

      tee check in ajoissa....netissä

      floridassa lapsia ei saa jättä yksin missään turvallisuussyistä

    • huh huh

      Pakollinen reissu ja koko perheen voimin? Aika vaikealla alatte tämän harrastuksen.

    • ap

      Olen kahlannut läpi lentoyhtiön ja kenttiäen sivut. Lähinnä siis omakohtaisia kokemuksia ja hyväksi havaittuja keinoja matkasta selviytymiseen haluaisin kuulla. Mitä isommalle lapselle kannattaa varata lentokoneeseen, entä jos iskee lentopelko/huono olo, voiko lentokoneessa jaloitella huoletta pienten kanssa, ym. ym.

      Koiramme menee kenneliin hoitoon, mutta lapsille ei taida olla tarjolla samaa ratkaisua?:)
      Valitettavasti meillä ei ole sukulaisia, jotka voisivat tuon viisivuotiaan ottaa hoitoon ja imeväisikäistä en voisi kotiin jättääkään. Itse olen kyllä lentänyt, mutta en koskaan lasten kanssa.

      Matkat on jo varattu ja maksettu sekä paikan päällä majoittautuminen. Ei tässä nyt sentään olla ihan tynnyrissä kasvettu :)

    • Lentoemo

      Sit jos istutte koneensiipien kohdalla ei kannata säikähtää kun ne heiluu edestakasin. Kato eihän se lintukaan lennä jos se ei heiluta siipiä.

    • kulkuritarxxx

      ylipainokilot on nyt tosi kalliita maksaa. .. ja montako laukkua saa olla. Rokotuksia? Rauhottavia? Ainakin korvatulppia, ei satu laskeutuminen korviin. Jos ei oo kuoppia ilmas, niin jalotelkaa toki.

    • hauskaa matkaa

      Pienten lasten kanssa matkustaminen on aina haasteellista, noin pitkistä lennoista ei kyllä ole kokemusta. Varaa vanhemmalle lapselle lempilelu/ peli mukaan, molempia voisit "valvottaa" ja vanhempaa ulkoiluttaa kunnolla ennen lentoa, että nukkuisivat koneessa.Lennon aikana tietysti voi ja täytyykin kävellä, mutta riehuvat lapset häiritsevät muita matkustajia.
      Pienille ja isommillekin voi tulla korvaongelmia paineenvaihteluista; imetys, pastilli, purkka, tähän on kai erityisiä korvatulppiakin?
      Meillä lyhyemmät lennot ovat aina sujuneet ilman ongelmia. Hyvinkasvatetut lapset(?). Kerran nauroivat kaikki lähellä istujat, kun 4-vuotias tohkeissaan, jännittyneenä selosti yksityiskohtaisesti koneen nousutoimenpiteitä, vieläpä ihan oikein.
      Matka on pitkä, voimia ja kärsivällisyyttä! Uskon, että kaikki menee hyvin.

    • ap

      Kiitoksia vastauksista! Saapa nähdä jännitänkö itse lapsia enemmän. Tuota juuri mietin, että sattuukohan lapsilla korviin ja täytyy tosiaan varata purkkaa ym. laukkuun isommalle. Ja vaikka hyvät käytöstavat on tietysti opeteltu, niin pitää vielä kertailla isomman kanssa mitä lentokoneessa saa tehdä ja mitä ei. Väsyneenä voi kiukutella ja ymmärrettäväähän se on, että voi käydä aika pitkäksi.

      Kanssamatkustajien reaktioita esim. lapsen itkuun olen myös pohtinut. Tottakai pyrin rauhoittamaan tilanteen, mutta lapsista pienempi saattaa itkeä väsyitkua ennen nukahtamista (tällä hetkellä kotona tekee sitä noin 15min ennen nukahtamista), tai sitten jos korviin ottaa tuo lentäminen, niin ilmaisee sen tietysti itkulla. Mitä, jos mikään ei auta? Vatsavaivojahan voi myös tulla, ja niihin auttaa vain hyssyttäminen, kantaminen ja aika.

      Isompi lapsi pärjää varmasti hyvin ja isä saa huolehtia tästä lentokoneessa. Puuhareppua olin itsekin ajatellut ja täytyy varata vähän kaikkea mahdollista sinne. Muutama tehtävä- ja värityskirja ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe