Jumala on olemassa ja on ihmisille omantunnon toinen nimitys.

Jumalan käsi

Usko ei saa liikaa hallita ihmistä sillä muuten hänestä tulee omissa ympyröissään kiertäjä ja elämän tarkoitus jää toteutumatta. Eihän ole tarkoitus elää kuollutta elämää vaan todella elää mutta kylläkin lain ja moraalin sekä käskyjen mukaan.

Jumala on ankarampi sellaista kohtaan, joka koettaa kylläkin olla hyvä uskovainen mutta hän ei ole hyvä ihminen ja toteuta Jumalan tahtoa.

Jokaisen on kuljettava kilvoituksen tie ja se tie tulee kuljetuksi vain elämän kautta. Kuka ei uskalla taistella vaikeuksia vastaan sen hetkisessä elämässään on luopio ja hylky ja joutuu kohtaamaan vastaavat vaikeudet kuitenkin tulevassa elämässään. Jokaisen on käytävä määrätyt kokemukset läpi ennenkuin on valmis taas seuraavalle luokalle eli ottamaan vastaan vielä vaativampia kokemuksia tulevissa elämissään.

Elämä on kohdattava silmästä silmään. Sitä ei saa pakoilla sillä ihmisen elämään kuuluu kaikki luonnonlain mukaiset kokemukset, jotka Jumala on tarkoittanut ihmisille, tehdäkseen hänet lopulta aikojen saatossa kaltaisekseen. Mikään ei tarpeetonta eikä turhaa. Ei pidä myöskään arvostella Jumalan tarkoitusperiä.

Kristus teki Jeesuksena itsensä ensimmäisenä Jumalan kaltaiseksi ja sai lunastettua paikan Jumalan valtakuntaan. Seuraajat tulevat perässä kukin omassa tahdissaan, omien voimavarojensa ja ohjelmiensa mukaisesti.

Ei ole mitään automaattia, jonka mukaan vain uskovainen pelastuu. Jokaisen on tehtävä oman elämänsä ja henkisen kehityksensä eteen työtä eikä se tapahdu yhden elämän aikan.

Pelastetuksi tulee siis tekemällä hyviä tekoja ja elämällä Jumalan tahdon mukaan.

3

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haistakaa pieru (|)

      Olen sitä mieltä, että ihmisillä on omatunto, mutta se ei liity mitenkään uskomiseen/uskontoon.

    • Raamatun totuus

      Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra

      Herra on koston Jumala, hän maksaa takaisin täydellä mitalla.
      Jer 51:56 KR 1992

      sillä koston Jumala, Herra maksaa täydellisesti hänelle
      Jer 51:56 Biblia 1776

      Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;
      2 Ms 20:5-6 Biblia 1776
      Ps. 10:4 Jumalaton sanoo ylvästellen: Ei hän kosta. Ei Jumalaa ole - siinä kaikki hänen ajatuksensa

      2Moos. 4:11 Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra

      Job 5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta

      Sananl. 3:11 Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa

      Psalmi 94:23 23. Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden. Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät

      Psalmi 93
      Herra, koston Jumala, koston Jumala, saavu jo!
      Kuinka kauan, Herra, annat jumalattomien pitää iloaan?
      Kuinka kauan he saavat rehennellä, syytää suustaan julkeita sanoja?

      • saaadanaaa

        hohhoijaa.. voisitte jo herätä nykyaikaa mitää vitun jumalaa ei ole olemassa:D tiedoks teillekki lestadiolaisretardeille että maailma synty iha siitä ku joku meteoriitti juttu räjähti avaruudessa.eikä mikää humpuukki taikuri sitä päästää luonu:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe