Luin äsken netistä artikkelin joka kertoo siitä kuinka Helsingin lumet kaadetaan itämereen. Yllätyksekseni montaa ihmistä tämä kyseinen asia oli kovasti järkyttänyt.
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/itameri_karsii_helsingin_lumijatteista/
Jos maailma halutaan "pelastaa", niin on romanttista lähteä purkamaan asiaa pienistä asioista.
Voi itse lajitella jätteitä kotonaan ja tuntea lämpöä rinnassaan.
Samaan aikaan voi paheksuen katsella tottelematonta naapuria joka kaasuttaa pihasta vanhalla romullaan joka kuluttaa 10 litraa sadalle.
Tämä saa aikaan ylemmyyden tunnetta ja varmuutta omasta paremmuudestaan.
Asiaa katsotaan nurin päin.
Jos maailma halutaan "pelastaa", on yksinkertaisesti välinpitämätöntä tuijottaa vain omaan napaansa, kun muutoksia ei tapahdu suurissa rakenteellisissa kysymyksissä.
(Kun puu päätetään kaataa, niin ei sitä oksista tai lehdistä lähdetä liikkeelle.)
Kaikki pieni viherpiiperrys on kivaa ja seksikästä, mutta ei muuta asiaa parempaan suuntaan muutakuin ekologistin pinkeän positiivisessa mielen kuplassa.
Talouden kasvu. Nykyajan alaston kuningas ja absurdi uskonto, jota harva pystyy hahmottamaan kokonaisuudessa sen vaikutuksineen yhteiskuntaan, terveyteen ja luontoon.
Sen sijaan moni osaa kertoa monologisesti talouden toiminnasta ja siitä kuinka se on tärkeä osa meitä, osa ihmisyyttä.
Nämä ihmiset tietävät kapitalismista samalla tavalla kuin puhelinmyyjä myymistään vitamiineistä.
Kapitalismi: Se todella on osa meitä, mutta sen kuuluisi olla vain osa meidän fasistista historiaamme/osa meidän kulttuurimme evoluutiota jatkumona kyseenalaistamatton uskon: Kristin uskon jälkeen.
Ostin viime kesänä Ben & Jerrys tikku jäätelön. Värikkäässä jäätelö pahvissa esiteltiin uutta egokolista pakkaus menetelmää. Yllätyksekseni aukaistuani pahvin, sisällä oli jäätelö joka oli kertaalleen pakattu perinteiseen muovi pakkaukseen.
Ekologisti ehkä sanoisi, että mä missasin sen pointin...
:PessimistiKyynikköRealistiIntaverrttiHullu
Maailman pelastajat
Hullupessimisti
0
128
Luetuimmat keskustelut
- 1241435
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain1011384Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1491335Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2461218Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571076Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925181044- 711044
- 84921
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S43756- 66724
- 37666
- 42640
- 102632
Suolahden ostokeskus
Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.47609Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin15598- 34585
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28559En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40558- 67549
- 92515