Kato käy jälleen!

Ari Kähärä

Tätä se mun uneni tiesi jo 2004!

Pitkän linjan ay-aktiivit jättävät liittonsa protestina puheenjohtaja Timo Rädylle. Tilanne korjaantuu enää sillä, että Räty itse jättää tehtävänsä, he sanovat.

Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT menettää jäseniään viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen potkujen takia. Verkkouutisten tietojen mukaan useilla työpaikoilla työntekijät ovat ilmoittaneet jättävänsä liiton.

Kato käy kuin kirkosta ikään!

21

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ay-Liike.

      Itsehän et kuulu mihinkään liittoon, mutta otat kyllä liittojen neuvottelemat edut vastaan..
      Ainoa mahdollisuus saada työehtoihin, mm. päivien pituuteen parannusta on kuulua ammattiliittoon ja ruveta toden teolla vaatimaan muutosta.
      Raukat ja itsekkäät loiset liittyvät Ykt:n tai eivät kuulu mihinkään, he ovat niin varmoja omasta paikastaan, että on varaa irvailla ammattiliiton jäsenille, mutta....

      • Ari Kähärä

        NM. AY-liike. Tuollaisilla AKT.n kaltaisilla toimillako etuja valvotaan, että sorrutaan työpaikkakiusaamiseen ja selkeästi diktaattorimaiseen toimintaan? Heti kun liittojen väliset sopimukset puretaan, niin olen varma että kykenen saamaan samat "edut" ja jopa paremmat, kuin AKT.n kautta. Saman mahdollisuuden saa jokainen joka myy työnsä ja sitoutumuksensa työhön, jota tekee.

        Realismi pitää kuitenkin olla se ykkösaspekti joilla lähdetään muovaamaan sopimuksia ja pitää olla selkeä ymmärrys kaikista niistä tekijöistä jotka vaikuttavat sopimuksien tekoon, aina niiden kustannusvaikutuksia myöden.

        Ei voi olla pelkästään niin, että me vaadimme. Pitää olla valmiuksia myös antaa jotakin ja se jotakin on mm. työrauha, ilman mielivaltaisia lakkoja, joilla mm. AKT on tehnyt itsensä surullisen kuuluisaksi. Ei moisilla toimilla ainankaan edistetä työntekijöiden asemaa, pikemmin päinvastoin. Kun sopimukset ovat voimassa, niin ne ovat voimassa ja kun ne umpeutuu sovitaan uutta ja silloin pitää olla se jokin jolla asioita parannetaan. Edellyttäen että on kykyä huomioida mahdollinen vallitseva yhteiskunnallinen tai globaali taloustilanne, joiden kautta kuitenkin meidän on asioita ajateltava.


      • Ay-Liike
        Ari Kähärä kirjoitti:

        NM. AY-liike. Tuollaisilla AKT.n kaltaisilla toimillako etuja valvotaan, että sorrutaan työpaikkakiusaamiseen ja selkeästi diktaattorimaiseen toimintaan? Heti kun liittojen väliset sopimukset puretaan, niin olen varma että kykenen saamaan samat "edut" ja jopa paremmat, kuin AKT.n kautta. Saman mahdollisuuden saa jokainen joka myy työnsä ja sitoutumuksensa työhön, jota tekee.

        Realismi pitää kuitenkin olla se ykkösaspekti joilla lähdetään muovaamaan sopimuksia ja pitää olla selkeä ymmärrys kaikista niistä tekijöistä jotka vaikuttavat sopimuksien tekoon, aina niiden kustannusvaikutuksia myöden.

        Ei voi olla pelkästään niin, että me vaadimme. Pitää olla valmiuksia myös antaa jotakin ja se jotakin on mm. työrauha, ilman mielivaltaisia lakkoja, joilla mm. AKT on tehnyt itsensä surullisen kuuluisaksi. Ei moisilla toimilla ainankaan edistetä työntekijöiden asemaa, pikemmin päinvastoin. Kun sopimukset ovat voimassa, niin ne ovat voimassa ja kun ne umpeutuu sovitaan uutta ja silloin pitää olla se jokin jolla asioita parannetaan. Edellyttäen että on kykyä huomioida mahdollinen vallitseva yhteiskunnallinen tai globaali taloustilanne, joiden kautta kuitenkin meidän on asioita ajateltava.

        Eiköhän asioissa ole aina kaksi puolta, onkohan Timo yksin syyllinen? Mitä tulee sinun sopimuksiisi, luuletko, että kaikki voivat sopia itse asiansa? Ay-liike on sopinut pekkaset, lomarahat ym
        Sinun mallissasi heikoimmat poljetaan alas, hyvähän sinun on retostella kun ammattiyhdistysliike on sopimukset hoitanut ja sinä ja muutama muu kuoritte kerman päältä. Hävetkää


      • Ari Kähärä
        Ay-Liike kirjoitti:

        Eiköhän asioissa ole aina kaksi puolta, onkohan Timo yksin syyllinen? Mitä tulee sinun sopimuksiisi, luuletko, että kaikki voivat sopia itse asiansa? Ay-liike on sopinut pekkaset, lomarahat ym
        Sinun mallissasi heikoimmat poljetaan alas, hyvähän sinun on retostella kun ammattiyhdistysliike on sopimukset hoitanut ja sinä ja muutama muu kuoritte kerman päältä. Hävetkää

        kerros AY-liike, että minkä kerman ja minkä päältä? Todennäköisesti samaa työtä ja samoilla ehdoilla tehdään, ehdoilla joita voisi toki muuttaa, jos olisi siihen mahdollisuus. Nythän vain on vielä siitä kiinni, että vain liittojen välisiä sopimuksia noudatetaan. Mutta jos oikeasti haluttaisiin saada todellisia ja asiallisia sopimuksia aikaiseksi, niin mm. TA.n pitäisi erota TA.-liitosta ja alkaa tehdä ihan vaan talokohtaisia ja kuljettaja kohtaisia sopimuksia.

        Henkilökohtaisesti katson, että minä myyn työpanokseni työnantajalle, ja se millä ehdoilla ja millä hinnalla on vain minun ja työänantajan välinen neuvottelu kysymys. Koen että mä itse tiedän milloin ja kuinka paljon lomaa(mm. kesäloma) tarvitsen ja mihin aikaan. Pekkaspäiviä vastaavia lomiakin osaan pyytää ja asettaa ehodolle niin halutessani, jos ja kun sen katson tarpeelliseksi. Vain todellinen idiootti ei osaa arvostaa ja siten hinnoitella omaa työtään.

        Sama koskee tuota ns. talvilomaa. Tuskin on sellaista henkilöä, joka ei osasi määritellä itselleen riittävästi lomia tai toipumisaikoja joilla pitää itsensä työkunnossa ja siten tilassa joilla varmistaa omalta kohdiltaan sopimuksien toiminnallisuus. Jos ns. aikuinenhenkilö ei tälläistä itsensä hallintaa osaa, nii hänet voisi ainakin osittan selkeästi asettaa holhouksen alle.


    • Jhl-Jäsen

      Helbin kuljettajia kehoitan kyllä vaihtamaan JHL:N tai Jytyyn siis niitä, jotka ovat liittyneet AKT:N. JHL:ssä on inhimillisemmät arvot ja sen kautta joukkovoimalla voidaan neuvotella paremmat työajatkin.

      • onko liittoo vai eei

        No niin, etevät ja alansa huiput kuten käyrälä tietenkin voivat nykyäänkin neuvotella itselleen paremman sopimuksen kuin liitot on neuvotelleet. Mikäänhän ei estä maksamasta suurempaa palkkaa ja antamasta parempia lomia/pekkasia. Monellako muulla on jo parempi sopimus kuin liitolla? Sehän ei parempia sopimuksia estä vai mitä kärrylä?


      • TALKOOKÄKKÄRÄ
        onko liittoo vai eei kirjoitti:

        No niin, etevät ja alansa huiput kuten käyrälä tietenkin voivat nykyäänkin neuvotella itselleen paremman sopimuksen kuin liitot on neuvotelleet. Mikäänhän ei estä maksamasta suurempaa palkkaa ja antamasta parempia lomia/pekkasia. Monellako muulla on jo parempi sopimus kuin liitolla? Sehän ei parempia sopimuksia estä vai mitä kärrylä?

        Asiahan on niin että jos liitot ei neuvottele sopimuksia ja työnantajan ja työntekijän väliseksi asiaksi jäis sopimuksen teko niin työehdot huonesi ja palkka putoais heti kymmeniä prosentteja ja työnantaja vielä tinkis siitä mitä sovittu. Onhan näitä villejä työnantajia villeine työntekijöineen jossa mm. Palkat akt:n sopparia jopa 50% pienemmät. Joten sinne vaan villille työnantajalle talkoisiin ajelee.


      • etpä taida olla ihan
        TALKOOKÄKKÄRÄ kirjoitti:

        Asiahan on niin että jos liitot ei neuvottele sopimuksia ja työnantajan ja työntekijän väliseksi asiaksi jäis sopimuksen teko niin työehdot huonesi ja palkka putoais heti kymmeniä prosentteja ja työnantaja vielä tinkis siitä mitä sovittu. Onhan näitä villejä työnantajia villeine työntekijöineen jossa mm. Palkat akt:n sopparia jopa 50% pienemmät. Joten sinne vaan villille työnantajalle talkoisiin ajelee.

        selvillä mitä selvität nm.talkookäkkärä. Mutta mitä ilmeisemmin olet niitä joilta ei onnistu henkilökohtainen elämä nhallinta ja sitä kautta kyky määritellä itseäsi koskeavia toiveita tai haluja. Toisaalta juuri kaltaisiasi maksajia mm. AKT tarvitsee, jotta voi porsastella kuten tahtoo.


    • Räty suck`s

      eikä ihme jos vaikka useampikin valittaisi moisen hitlerin toimista. Rädyn aikakaudella koko liitto on mennyt pelkästään alaspäin ja sitä kautta myös itse todellisiin ongelmiin/mia ei ole kyetty vastaamaan tai niitä asettamaan sellaiseen tilaan, joista voisi edes keskustella ja luoda todellisia vaihtoehtoja.

    • Ay-Liike

      Kähärä puhuu taas niin isännän äänellä, että!

      Nimenomaan näinhän se menisi, jos liitot ei neuvottelisi sopimuksia, kun kuljetusalan hinnat poljettu alas muutenkin, niin tappiot maksatettaisiin kuljettajilla.jos jokainen joutuisi itse neuvottelemaan sopimuksensa joku Pintamies voisi pärjätä ja tavallinen työntekijä poljettaisiin suohon, palkat alennettaisiin ja lomat lyhenisivät, palkalla ei tulisi toimeen ja porukka ajaisi 24 tuntia ilman ylityökorvauksia, saadakseen voita leivän päälle.
      Hollhouksen alle tulisi asettaa, hän joka ei liittoon kuuulu ja tämmöistä esittää.

    • OR

      Uusi jämäkkä puheenjohtaja AKT:lle ja tiukka linja kuljettajien työolojen inhimillistämiseksi.
      Sama tiukka linja myös työpaikoille: Tuommoiset "kähärät" istuttava ulos pilaamasta työilmapiiriä. Nämä loiset on kertakaikkiaan saatava pois!

    • Totta mooses...

      Kerrotkos Ari oletko käynyt neuvotteluja nobinan kanssa työehdoistasi, koska mikäänhän ei kiellä nobinaa maksamasta yli TS:n.
      Jos et ole käybyt neuvotteluja niin aivan turhanpäiväistä kitinää sinulta.
      Muistelisin ettei west endin linja ole TA -liitossa joten sinnehän voisit mennä kokeilemaan ,kuinka hyvin onnistut neuvottelemaan paremmat ehdot itsellesi.

      Kerrotko myös kuinka monta kuljettajaa on sinun varikolla ja sitten kun hetkeksi pysähdyt ajattelemaan sitä tosi seikka ,että kuinka kauan ottaisi aikaa jos jokainen kuski kävisi omat neuvottelunsa eli kyllähän se menisi siihen ,että työnantaja pioli sanoisi tuossa on meidän ehdot ota tai jätä.

      Kannattaa muistaa ,että hajoita ja hallitse menetelmä on käytössä monella työnantajalla ja silloin tuollaiset "Arin" kaltaiset henkilöt ovat heidän suosiossa.

    • ahgoäkhogäohg

      Hajoita ja hallitse on menossa nyt myös AKT.ssa kuten pääkaupunkiseudun kuljettajien sopimuksissakin. Kannattaisi miettiä ennenkuin alkaa mesoamaan että ketä AKT tarvitsee, Ahdetta vai Rätyä. Nyt jo "liiton miehetkin" on osa kääntyneet Rätyä vastaan, mutta pitäisi miettiä kokonaisuutta kuitenkin eikä lähteä sahaamaan omaa oksaa. Eri asia tietysti sitten ovat nämä vasikat/lampaat joita taitaa väkisin olla päässyt liitonkin tehtäviin ja luottamusmiehiksi asti.

    • Asiaa!

      Tämä kikkura sai kenkää persu-puolueestakin kun aina oli vastahankaan kaikessa ja mielipiteet muutuivat kuin paita/hame...
      Missään ei ole ollut muiden kanssa samaa mieltä, työpaikallaan Nobinalla toimii kärpäsenä eli kuuntelee muiden juttuja ja kantaa niitä eteenpäin johdolle. Ei voi vakavasti ottaa Kikkuraa, ulos se pitäisi istua, hyvähän se on kehua, kun ajattelee, että itse voisi saada paremmat edut ja jos ei saa niin hakisi sossusta vuokratuen, kun asuu kunnon kokoomuslaisena stadin asunnossa ja iltaisin pesee vessoja, omalla toiminimellä.

      • Kom Mari

        Huomenna perjantaina sitä useiden palstoilla käytyjen keskustelujen mukaan käytetään Itäkeskuksen Plazalla lattianpesuunkin. Ne näkevät ketkä paikalla ovat että onko relevanttia.


      • mikä koheesio on

        mielestäsi puoluepolitiikalla ja itse aloituksella? Vallankin kun esität asian valheellisesti, eli totuutta muunnellen. Lienet se sama örvelö, joka ei identiteettiiään varjellen uskalla esittää asioitaan , sillä sehän johtaisi selkeisiin sanktioihin. Kaltaisesi ovat suurin syöpä koko alaa ajatellen.


      • Kom Mari
        mikä koheesio on kirjoitti:

        mielestäsi puoluepolitiikalla ja itse aloituksella? Vallankin kun esität asian valheellisesti, eli totuutta muunnellen. Lienet se sama örvelö, joka ei identiteettiiään varjellen uskalla esittää asioitaan , sillä sehän johtaisi selkeisiin sanktioihin. Kaltaisesi ovat suurin syöpä koko alaa ajatellen.

        Etpäs koheesio uskaltanut kuin lapsilauman keskellä seisoskella ja naamaasi väännellä niin että herkempiä valvontakameroita jouduttiin sulkemaan valvomosta ettei ne mene rikki kun kääntelit sitä koiranlärviäsi ja lirkuttelit vävysi kavereiden kanssa jotka olit värvännyt , ehä kantamaan sinut pois jos Jugi olisikin tullut yhtäkkiä kaikesta yleisöstä välittämättä.


    • 114

      On ihmisiä joille ei riitä mikään palkka.on ihmisiä joille kaikki vuorot on pitkiä.tiedän paperikoneenhoitajan jolle eläkkeellä oleva leskiäiti lähetti ruokarahaa.jokainen valitsee itse työnsä.menonsa. Yleensä riittämättömyys johtuu siitä että olisi oltava kaikkea enemmän kuin naapurilla.

      • 114

        Hyväksyttekö Rädyn sihteerin kämppä järjestelyt .Akt osti kämpän liiton rahoilla ja vuokrasi Nesrin Canille .


    • Anonyymi

      Nykyään kokoonnumme porukalla Jugi & kumpp Hanurilan Hymyweikot Kontulassa Pub Parisissa perjantaisin klo 18 alk.
      Mutta eipä ole tissiposkea näkynyt vaikka tietää kyllä missä kokoonnumme. Siis tissiposki Kähärä.

      Helbheikki

    • Anonyymi

      Ei näkynyt taaskaan, mutta kyllä se näitä lukee ja sitä vituttaa kun ei uskalla neiti tulla miesten porukkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe