seisonta vai kokovuoden vakuutus

suzuki takanazi

Tervehdys.

kävin IF kysymässä koko vuoden vuoden vakuutusta,
se tulee halvemmaksi jos ajaa yli 5kk vuodessa
tällä hetkellä seisontavakuutus joka vaihtuu kesällä .

Vakuutuksen siirtyminen vahingottoman vakuutuskauden
jälkeen korkeampaan bonusluokkaan edellyttää, että ajoneuvo on vakuutuskauden aikana ollut liikenteessä:
– moottoripyörä: vähintään 90 vuorokauden ajan .

Onhan tuo kokovuoden vakuutus parempi / helpompi vaihtoehto
jos haluaa vielä esim. marraskuussa käydä ajelemassa miten säät sallii.

Mitenkä teillä onko seisonta vai kokovuoden vakuutus?

Ensiviikolla lämpenee

19

1624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiskan systeemi-

Ympäri vuoden on nykyään, ohi on se aika kun kytättiin ilmoja ja vakuutuksia!

Ainostaan silloin tällöin teen uuden tarjouspyynnön kaikista vakuutuksista..kuten sähköyhtiönkin kanssa .

Kaikien pitää muodonvuoksi kilpailuttaa yhtiöitä, se pitää ne varpaillaan..

• suzuki takanazi

kilpailu pitää hintoja aisoissa ,
        kalleimmat yhtiöt menettävät asiakkaita.

• extapiola

Itselläni on myös tuo ympäri vuoden vakuutus. Aikoinaan vaihdoin tapiolan 3kk ajokauden vakuutuksesta IF:n ympärivuoden vakuutukseen hinta eroa tuli lähes 400 euroa. En ymmärrä miksi kukaan pitää vakuutuksia tapiolassa sen verran suuri oli tuo hinta ero

• suzuki takanazi

Tuo on jo suuri säästö .
        Kilpailu on kovaa , ensivuonna ei tiedä kenellä parempi tarjous,
        siksi kannattaa seurata hintoja omaksi edukseen.

• mika2

No esimerkiksi viime vuonna tuli kahdeksan kuukautta ajettua tällä taholla. Ilman muuta ympäri vuotinen vakuutus, niin ei tarvitse arpoa koska saa ajaa. Ainoastaan nastarengas pakko on vain kolme kuukautta ja muu aika on vapaasti motoristin käytössä. Nastarenkaita en ole vielä ostanut pyörääni, mutta kun tuo talvipolkupyröäily yleistyy, niin olen miettinyt että miksipä ei voisi ajaa moottoripyörälläkin läpi vuoden. Pitäisi vain hankkia pari rengasta vanteineen lisää, että saisi kätevästi vaihdettua.

• suzuki takanazi

Itse ajan mopolla talvet ja kesällä moottoripyörää,
        kun työmatka alle kymenen kilometriä.
        On kyllä sellainen matkaenduro tyyppinen mielessä ollut
        mutta ehkä sitten joskus.

Viileää ajoahan talvella on mutta tuulensuoja (pleksi) auttavat kunnon pukeutumisen myötä.

Nastarenkaat on tarpeelliset pelkästään jään takia.

• puavo123

kokovuoden vakuutus ainaskin minulle tulee halvemmaksi

• suzuki takanazi

puavo tuohon tähdätään,
        rahaa säästetään.

• Kilpailutin kaikki!

Oletkos käynyt Pohjolassa kysymässä? Minä kilpailutin kaikki yhtiöt ja kiersin aina edellisen yhtiön laskelman kanssa suoraan toiseen yhtiöön:) ja aina sain sitten paremman tarjouksen ja lopulta saavuin Pohjolaan ja sain kaikkein parhaimman tarjouksen jonka sitten otin:) Pohjolasta muuten tavataan sanoa että se on motoriestien suosima yhtiö ja että myös Pohjola suosii motoristeja, eli "rakkaus" ei ole yksipuolista.

• suzuki takanazi

On keskittämis alennus siksi tulee edullisemmaksi vielä IF ,
        mutta hintoja seuraan .

Tuohan on hyvä systeemi jokainen hieman tiputtaa hintaa,
        varsinaista kilpauttamista.
        Jos hinta ei tyydytä tekee toisen kierroksen ,
        noo rajahan yhtöillä kulkee minkä alle eivät mene.

Onneksi näitä yhtöitä useampi siitähän sen kilpailun saa aikaan.

• jaska#4
        suzuki takanazi kirjoitti:

On keskittämis alennus siksi tulee edullisemmaksi vielä IF ,
        mutta hintoja seuraan .

Tuohan on hyvä systeemi jokainen hieman tiputtaa hintaa,
        varsinaista kilpauttamista.
        Jos hinta ei tyydytä tekee toisen kierroksen ,
        noo rajahan yhtöillä kulkee minkä alle eivät mene.

Onneksi näitä yhtöitä useampi siitähän sen kilpailun saa aikaan.

itse laskin omalle pyörälle Yamaha R6 -03 kokovuoden oli vain 20 euroa. kalliimpi kun seisonta ajallinen vastaava otin Pohjolasta oli siellä halvin kun on muutkin siellä liikenne ja osakasko hinauspalvelulla 620 euroa vuosi.

• S. Takanzi
        jaska#4 kirjoitti:

itse laskin omalle pyörälle Yamaha R6 -03 kokovuoden oli vain 20 euroa. kalliimpi kun seisonta ajallinen vastaava otin Pohjolasta oli siellä halvin kun on muutkin siellä liikenne ja osakasko hinauspalvelulla 620 euroa vuosi.

Saman verran oli minullakin seisontavakuutus 20 euroa halvempi , kun teki laskelman.

Jostain syystä vakuutus kalliimpi (talvella) mutta elokuussa kokovuoden halvemmalla.

• jaska#4
        S. Takanzi kirjoitti:

Saman verran oli minullakin seisontavakuutus 20 euroa halvempi , kun teki laskelman.

Jostain syystä vakuutus kalliimpi (talvella) mutta elokuussa kokovuoden halvemmalla.

itse laskin viime syksyä niin oli alle 500 sataa euroa. pyörä ollut nyt ilman kilpiä kun tuli vaihdossa sillä ei käyttäjää! nyt pitää ottaa käyttöön ainakin myyntiin korttia oon ajamassa ainakin säästin tällä sen 500 kun sen voi tehdä noinkin vaikka jääkin se merkintä saman kilven ajon hankkia takaisin se kylläkin pitää tehdä 30 päivää aikaisemmin se minimi 1vuosi on paska puhetta ei sitä kukaan valvo!?Mielummin näin midän perheessä ei ainakaan ollut käyttäjää omistaja 60 vuotias Nainen ja minä Poika jolla ei ole ajooikeutta kyseiseen vehkeeseen.turhaa oli kilvissä.

• s. takanazi

näinhän sinne kirjoitettu..
      Asiakkaan on annettava selvitys pitkäaikaisen käyttämättömyyden kestosta sekä syystä. Liikennekäytöstä poiston perusteeksi rekisteröintiviranomaiselle ei kelpaa moottoripyörien osalta, ettei käyttäjä halua maksaa lyhyeltä (alle vuoden mittaiselta)käyttämättömyysajalta.

Liikennekäyttöön otto
      Jos haluat ottaa ajoneuvon käyttöön, tulee sinun tehdä liikennekäyttöön otto. Se tapahtuu samalla tavalla kuin liikennekäytöstä poisto; katsastusasemalla ja tarvitset mukaan ilmoitusosan jossa on omistajan tai haltijan allekirjoitus. Sekä liikennekäyttöön otto että liikennekäytöstä poisto ovat maksullisia rekisteröintitapahtumia.

Sen verran kokemusta liikennekäytöstä poistamisesta ja takaisin ottamisesta
      alle vuodessa sain takaisin.
      Poistossa piti kirjata syy miksi poistaa.

• motorras

ei pärjänny pohjola enää tässä kisassa. IF puoleen piti kääntyä. Tapiolan tarjous oli jotain aivan järkyttävää shaissia..

• gsxr 750 2001

Otin ensimmäiseen pyörään vakuutuksen liikenne osakasko 830e hirvi/ilkivalta/palo yms. If vakuutusyhtiöltä. Kasko ois ollu 1250e, oiskohan kannattanu ensimmäiseen pyörää tommonen ottaa?

• osakasko

Vaikean kysymyksen heitit.
        Jos jotain sattuu silloin harmittelee että oli osakasko.

Luulisin uudehkoon pyörään ja ensimmäiseen sen kannattavan ottaa,
        henkilökohtainen asia , minkä vailtsee .

Itselläni on osakasko , olen ajellut jo kauan , pyörä 14 vuotta vanha.

420 euron verran miettimistä.

• sukisuki m 1800 r

yleensä olisi hyvä olla täyskasko kun on niin paljon noita pyörien vihaajia liikkeellä ,ja voihan sitä sattua itsellekkin et pysäköi hieman pehmoiseen paikkaan sivujalalle ja takas tullessa pyörä on nurin.vilkut hajalla ,kattet ja tankki naarmuilla ehkä vaihdevipu mutkalla.ja paljon sattu viimekesänäkin ulos ajoja sekä kaatumisia,jos lipsahtaa tosi pahasti kasko kattaa hautauskulut niin kuskin kuin kyytiläisenkin osalta.sekä voihan sitä jäädä myös kitumaan ?tiedän et kasko on kallis mut jos sitä tarvii se voi olla halpakin mut jos ei mitään satu tuntuu hukkaan heitetyltä rahalta mut makuasia.itellä on ollu aina kasko ja nyt helpottaa kuluja tuo 70%alennus mut mullakin pyörä yöpyy kesäsin vähän levottamalla asuinalueella.

• Tzyde

Mulla on arkipyörässä koko vuoden vakuutus mutta 3:ssa harrastelupyörässä on seisonta-ajallinen vakuutus. Ei ole varaa pitää 4:ää pyörää yhtä aikaa liikenteessä. Seisonta-ajallista ei saanut pohjolasta ollenkaan niin oli pakko vaihtaa yhtiötä. Sinne meni kaikki muutkin vakuutukset samalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe