Taivutusjousen käyttö

on pakko tehdä itse

Miten taivutusjousta käytetään JAPP putkea taivutettaessa? Jousi mahtuu putken päälle ja siinä on päissä ulkonevat "koukut"?

15

9866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietaas

Putki vaan jousen sisään ja polvea vasten vääntö.

• luetun ymmärtäminen

Mietaas laittaisi jousen putken sisään, vaikka asiakas kirjoitti sen mahtuvan putken päälle.

• mietaas
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

Mietaas laittaisi jousen putken sisään, vaikka asiakas kirjoitti sen mahtuvan putken päälle.

No joo muoviputkia kun väännetään, niin jousi laitetaan putken sisään. Toiset kyllä vääntää Jappiakin muoviputken taivutusjousilla. Jappin taivutusjousi on tarkoitettu laitettavaksi putken päälle.

• taittaminen...

Ja taitos ei sitten koskaan tule siihen kohtaan mihin sen haluaa. Vain putkimiehet osaavat taivutella putkia siten, että taitokset tulevat täsmälleen oikeisiin kohtiin, varsinkin jos yhteen putkeen pitää saada useita mutkia. Sähkömiehillä ei tätä taitoa ole, koska sitä ei heille opeteta. Sähkömiehen tapa taivutella on, että taivutetaan summa mutikassa jostain kohtaa, katkaistaan ylimääräiset pois ja liitetään putket jatkopaloilla toisiinsa.

• Rööriroope?

Putkimiehillä on sellaiset vakiokaarilla olevat taivuttimet mitta-asteikolla tai käyttävät irto-osia..., toisin on väännellä tuollaisella venkurallajousella.
        Eli ensimmäinen vastaus kysymykseen ketjussa oli ok.

• mietaas

Kyllä oikea sähkömies saa taitokset oikeeseen kohtaa. Ainakin minä olen saanut. Joskus tulee susia, mut Jappi ei paljon maksa.
        Kokemuksen kautta oppii vääntämään.

• 1+15
        mietaas kirjoitti:

Kyllä oikea sähkömies saa taitokset oikeeseen kohtaa. Ainakin minä olen saanut. Joskus tulee susia, mut Jappi ei paljon maksa.
        Kokemuksen kautta oppii vääntämään.

kyllä saattaa tuollaisella jousella olla vaikeaa tehdä täsmällisiä putkia, jos ensin putki kulkee katossa, josta käännytään vaikka alaspäin seinälle, siihen täytyy mutkan osua, no se ei vielä ole kovin vaikea mutta entäs jos 60cm jälkeen täytyykin kääntyä vaikkapa 90 astetta oikealle?

onneksi japp "antaa anteeksi" asennettaessa kun sen "pakottaa" oikeaan asentoon vaikka mutkat ei olisikaan ihan oikeassa kulmassa toisiinsa nähden, muovikiinnikkeistä en tiedä toimiiko ne tuolloin mutta ainakin asennusvanteella saa laitettua kiinni.

• mietaas
        1+15 kirjoitti:

kyllä saattaa tuollaisella jousella olla vaikeaa tehdä täsmällisiä putkia, jos ensin putki kulkee katossa, josta käännytään vaikka alaspäin seinälle, siihen täytyy mutkan osua, no se ei vielä ole kovin vaikea mutta entäs jos 60cm jälkeen täytyykin kääntyä vaikkapa 90 astetta oikealle?

onneksi japp "antaa anteeksi" asennettaessa kun sen "pakottaa" oikeaan asentoon vaikka mutkat ei olisikaan ihan oikeassa kulmassa toisiinsa nähden, muovikiinnikkeistä en tiedä toimiiko ne tuolloin mutta ainakin asennusvanteella saa laitettua kiinni.

Joo eise aina ole helppoa. Mutta mieluummin teen yhdestä putkesta "säätämällä", kuin laitan 3:n metrin putkeen aina jatkon mutkan jälkeen.
        Niin asennusvanne tai kopilla kiinni. Jappi antaa paljon anteeksi kyllä.

• kiinni on ja pysyy
        mietaas kirjoitti:

Joo eise aina ole helppoa. Mutta mieluummin teen yhdestä putkesta "säätämällä", kuin laitan 3:n metrin putkeen aina jatkon mutkan jälkeen.
        Niin asennusvanne tai kopilla kiinni. Jappi antaa paljon anteeksi kyllä.

Mutta mikä ihme tuo "koppi" on?

• mietaasko
        kiinni on ja pysyy kirjoitti:

Mutta mikä ihme tuo "koppi" on?

Ei koppi vaan kopi, ilmeisesti suomen lyhennys korokepidin. Metallinen kiinnike jossa 2 viiden millin ruuvia. Toisessa reunas ruuvi suoraan reunas kiinni ja toisella puolella hahlo mihin päällinen kierretään.
        Suomen kieli on kyllä hienoa, kopi ja koppi.
        Wurttikin tollasia tekee.

• sähköä putkeen

Putkirunkuilla käy usein silleen että putki on kummastakin päästä lyhyt, sähkäreillä harvoin että jommastakummasta päästä. Ja ilman mutkia.

• putkirunkku

Pitkä on pilalla, lyhyttä on helppo jatkaa...

• safsaf

Niistä ulkonevista "koukuista" kun kierrät tuota jousta aukipäin taivutuksen jälkeen niin jousen saa helposti pois putken päältä.

• 1975+

Päinvastoin. Jousi kiristetään ennen taivutusta putken ympärille, vapautuu itse.
      Muuten tulee lahna putki.
      -Eikös tätä enään koulussa opi?

• Yli ja takaisin?

Taitaa olla tarpeen väljien ja kuluneiden jousien kanssa...
        Ei ole normaalitaivutuksissa littanoita tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe