Onko teistä kukaa saanut tyttöä

Jos miehel VAIN veljiä

Tätä mietin...itselläni 1 v poika haluisin tytön mutta mietin onko mtn mahiksia saada kun miehellä 3 veljeä ja
miehen isällä myöskin 3 veljeä...kun äidin sukuhan ei vaikuta tulevaan lapseen.onko tääl ketää kel ois tyttö mut isällä poikasukua??? ;)

44

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisinpäin:)

      mieheni suku on taas tyttövaltainen,serkut on tyttöjä ja kolme siskoa..meidän ensimmäinen oli poika :) kaksi muuta sitten tyttöjä :)

      • Äippäsliini

        No ehkä on toivoa tosin toisinpäin meneekin kai helpommin tuntuu olevan aika monella tyttö vaikee saada :) mites muilla ?Mä tässä alotin greippimehun juonnin jos ois jelppisi :P


      • öälpuhi
        Äippäsliini kirjoitti:

        No ehkä on toivoa tosin toisinpäin meneekin kai helpommin tuntuu olevan aika monella tyttö vaikee saada :) mites muilla ?Mä tässä alotin greippimehun juonnin jos ois jelppisi :P

        ihan 50-50 mahdollisuus on aina, oli sitten suvussa tyttöjä tai poikia, saatika että juot sitten mehua tai vettä :D Millään et pysty vaikuttamaan asiaan, eikä miehesi saatika hänen sukunsa.


    • äly hoi

      Miehesi veljet saati sitten miehen isän veljet eivät vaikuta millään muotoa siihen voitko saada tyttöjä miehesi kanssa.

      • Äippäsliini

        No onko täälä todisteita et ois saanu ;P?


      • äly hoi
        Äippäsliini kirjoitti:

        No onko täälä todisteita et ois saanu ;P?

        No onko taaLLä tai jos nyt ajatellaan kuitenkin ihan realisesti ihan oikeaakin elämää, niin onko TODISTETTU, että mies kantaa vain miespuoleisia siittiöitä?


      • Enpä ole
        Äippäsliini kirjoitti:

        No onko täälä todisteita et ois saanu ;P?

        koskaan ajatellutkaan moista, mutta minunkin apellani on 4 veljeä.
        Meillä on 1 poika (sekä tyttöjä aiemmasta liitostani).
        Miehelläni on 1 veli, jolla itsellään 2 poikaa!

        Sattumaako tosiaan?


      • Äippäsliini
        Enpä ole kirjoitti:

        koskaan ajatellutkaan moista, mutta minunkin apellani on 4 veljeä.
        Meillä on 1 poika (sekä tyttöjä aiemmasta liitostani).
        Miehelläni on 1 veli, jolla itsellään 2 poikaa!

        Sattumaako tosiaan?

        Niimpä :O ...taitaa olla mahdottomuus saada tyttö :/


      • Niisku-10
        Äippäsliini kirjoitti:

        Niimpä :O ...taitaa olla mahdottomuus saada tyttö :/

        Höpö höpö! Meillä oli molempien puolelta syntynyt pelkästään poikia. Minä ilmoitin uhmaakkasti miehelleni, että haluan sekä tytön että pojan. Ja voi sitä onnen määrää...Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Pääsin aivan liian vähällä.


      • Äippäsliini
        Niisku-10 kirjoitti:

        Höpö höpö! Meillä oli molempien puolelta syntynyt pelkästään poikia. Minä ilmoitin uhmaakkasti miehelleni, että haluan sekä tytön että pojan. Ja voi sitä onnen määrää...Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Pääsin aivan liian vähällä.

        Voi ihanaa


      • ......
        Enpä ole kirjoitti:

        koskaan ajatellutkaan moista, mutta minunkin apellani on 4 veljeä.
        Meillä on 1 poika (sekä tyttöjä aiemmasta liitostani).
        Miehelläni on 1 veli, jolla itsellään 2 poikaa!

        Sattumaako tosiaan?

        No kyllä tuo on todellakin vain sattumaa... Menkää lukemaan sitä biologiaa, niin ymmärrätte nämä asiat. Avoimesta yliopistosta löytyy kursseja!


      • Teilläkö
        Niisku-10 kirjoitti:

        Höpö höpö! Meillä oli molempien puolelta syntynyt pelkästään poikia. Minä ilmoitin uhmaakkasti miehelleni, että haluan sekä tytön että pojan. Ja voi sitä onnen määrää...Ensimmäinen oli tyttö ja toinen poika. Pääsin aivan liian vähällä.

        oli molemmissa suvuissa vain poikia?
        Oletan sinun olevan nainen, joten...?


      • Ainahan
        ...... kirjoitti:

        No kyllä tuo on todellakin vain sattumaa... Menkää lukemaan sitä biologiaa, niin ymmärrätte nämä asiat. Avoimesta yliopistosta löytyy kursseja!

        siitä biologiastakin opitaan uutta. Kaikki nyt tiedossa oleva ei välttämättä ole ainoa totuus.
        Kuten kaikesta muustakin.


      • .....
        Ainahan kirjoitti:

        siitä biologiastakin opitaan uutta. Kaikki nyt tiedossa oleva ei välttämättä ole ainoa totuus.
        Kuten kaikesta muustakin.

        Usko mitä haluat. Harmi vain, että faktat eivät ole uskosta kiinni. En jaksa kiistellä faktoista ja uskomuksista kanssasi.


      • yhteensä 11
        ..... kirjoitti:

        Usko mitä haluat. Harmi vain, että faktat eivät ole uskosta kiinni. En jaksa kiistellä faktoista ja uskomuksista kanssasi.

        Totta kuitenkin, että aina asioista opitaan uutta.
        Aika moni, joka aikoinaan teki suuria löytöjä, sai hullun maineen omana aikanaan.
        Asioista, faktoista tai uskomuksista, voi kuitenkin keskustella kiistelemättä.


      • ......
        yhteensä 11 kirjoitti:

        Totta kuitenkin, että aina asioista opitaan uutta.
        Aika moni, joka aikoinaan teki suuria löytöjä, sai hullun maineen omana aikanaan.
        Asioista, faktoista tai uskomuksista, voi kuitenkin keskustella kiistelemättä.

        No huh huh.. Eiköhän olisi jo opittu ja huomattu, jos mies- tai naisvaltaisessa suvussa oleva mies kantaisi VAIN toista sukupuolta olevia siittiöitä.. Nimittäin lapsettomuushoitoja käytetään nykypäivänä aika paljon, joten mahdotonta, että ei olisi tullut ilmi.

        Joten heti kun todistat kunnollisella lähteellä varustettuna uskomuksesi todeksi uskon sinua :) Muussa tapauksessa hyvää kevään jatkoa sinulle!


      • Eihän tuo
        ...... kirjoitti:

        No huh huh.. Eiköhän olisi jo opittu ja huomattu, jos mies- tai naisvaltaisessa suvussa oleva mies kantaisi VAIN toista sukupuolta olevia siittiöitä.. Nimittäin lapsettomuushoitoja käytetään nykypäivänä aika paljon, joten mahdotonta, että ei olisi tullut ilmi.

        Joten heti kun todistat kunnollisella lähteellä varustettuna uskomuksesi todeksi uskon sinua :) Muussa tapauksessa hyvää kevään jatkoa sinulle!

        "yhteensä11" Mitään uskomustaan tuputtanut, vaan totesi kylmän tosiasian; me emme vielä tiedä kaikkea. Itse ainakin näen kommentin yleismaailmallisena. Huvitti tuo kommenttisi: "heti kun todistat kunnollisella lähteellä varustettuna uskomuksesi todeksi". Miten uskomuksia todistetaan?


      • hahah
        Eihän tuo kirjoitti:

        "yhteensä11" Mitään uskomustaan tuputtanut, vaan totesi kylmän tosiasian; me emme vielä tiedä kaikkea. Itse ainakin näen kommentin yleismaailmallisena. Huvitti tuo kommenttisi: "heti kun todistat kunnollisella lähteellä varustettuna uskomuksesi todeksi". Miten uskomuksia todistetaan?

        "Miten uskomuksia todistetaan?"

        Etkö todellakaan tiedä? Ensin tehdään hypoteesi ja sitten tehdään testit ja kokeet ja siinä on todistettu uskomus joko oikeaksi tai vääräksi.

        Mutta kyllä minä itse olen samaa mieltä .....:n kanssa. Jos osa miehistä kantaisi vain toisenlaisia siittiöitä, niin se olisi tullut jo todettua. Niin paljon kun tehdään hedelmöityshoitoja.

        Ja siskoni mies on suvusta jossa VAIN miehiä pitkiin aikoihin. Niin ompahan noilla kuitenkin itsellään pelkkiä tyttöjä.


      • "Mielenkiintoista"
        hahah kirjoitti:

        "Miten uskomuksia todistetaan?"

        Etkö todellakaan tiedä? Ensin tehdään hypoteesi ja sitten tehdään testit ja kokeet ja siinä on todistettu uskomus joko oikeaksi tai vääräksi.

        Mutta kyllä minä itse olen samaa mieltä .....:n kanssa. Jos osa miehistä kantaisi vain toisenlaisia siittiöitä, niin se olisi tullut jo todettua. Niin paljon kun tehdään hedelmöityshoitoja.

        Ja siskoni mies on suvusta jossa VAIN miehiä pitkiin aikoihin. Niin ompahan noilla kuitenkin itsellään pelkkiä tyttöjä.

        Hypoteesi vaatii testattavuutta.
        Minäkin olen kiinnostunut tietämään, että miten testaat jonkun uskomusta?
        Jos joku uskoo esim.keijuihin ja sanoo niitä nähneensä niin miten todistat, ettei niitä ole?


      • .....
        "Mielenkiintoista" kirjoitti:

        Hypoteesi vaatii testattavuutta.
        Minäkin olen kiinnostunut tietämään, että miten testaat jonkun uskomusta?
        Jos joku uskoo esim.keijuihin ja sanoo niitä nähneensä niin miten todistat, ettei niitä ole?

        Nyt menee viestisi jo totaalisesti ohi aiheen. Jos kyseessä on testattava uskottavuus on se kuitenkin eri asia kuin keijuihin uskominen. Joten pysytäänhän aiheessa?

        Miten testata voiko miesvaltaisesta oleva mies saada tyttöjä? Hmm.. Minusta aika yksinkertainen testi. Senkun tutkit sperman. Siittiöistä jo huomaa ovatko x vai y :) Yhä edelleen sitä biologiaa kannattaa lukea :)


      • "Mielenkiintoista"
        ..... kirjoitti:

        Nyt menee viestisi jo totaalisesti ohi aiheen. Jos kyseessä on testattava uskottavuus on se kuitenkin eri asia kuin keijuihin uskominen. Joten pysytäänhän aiheessa?

        Miten testata voiko miesvaltaisesta oleva mies saada tyttöjä? Hmm.. Minusta aika yksinkertainen testi. Senkun tutkit sperman. Siittiöistä jo huomaa ovatko x vai y :) Yhä edelleen sitä biologiaa kannattaa lukea :)

        En puhunut missään vaiheessa testattavasta uskomuksesta vaan uskomuksesta. Jollaisia ne keijut ovat jollekin! Joten kyllä, pysymme aiheessa jollet ala muuttelemaan termejä sinulle sopiviksi.
        Itse en miellä biologiaa uskomukseksi.

        "Eihän tuo" kysyi, että miten uskomuksia todistetaan.
        Sinä vastasit:
        "Ensin tehdään hypoteesi ja sitten tehdään testit ja kokeet ja siinä on todistettu uskomus joko oikeaksi tai vääräksi"

        Hypoteesi pohjautuu tieteeseen, se on todistettavissa.
        Tutkittavasta asiasta tehdään hypoteesi, joka hyväksytään tai hylätään
        kokeellisen(!) aineiston perusteella.

        Toistan siis minäkin kysymykseni:
        Minäkin olen kiinnostunut tietämään, että miten testaat jonkun uskomusta?


      • sivusta seuraaja
        "Mielenkiintoista" kirjoitti:

        En puhunut missään vaiheessa testattavasta uskomuksesta vaan uskomuksesta. Jollaisia ne keijut ovat jollekin! Joten kyllä, pysymme aiheessa jollet ala muuttelemaan termejä sinulle sopiviksi.
        Itse en miellä biologiaa uskomukseksi.

        "Eihän tuo" kysyi, että miten uskomuksia todistetaan.
        Sinä vastasit:
        "Ensin tehdään hypoteesi ja sitten tehdään testit ja kokeet ja siinä on todistettu uskomus joko oikeaksi tai vääräksi"

        Hypoteesi pohjautuu tieteeseen, se on todistettavissa.
        Tutkittavasta asiasta tehdään hypoteesi, joka hyväksytään tai hylätään
        kokeellisen(!) aineiston perusteella.

        Toistan siis minäkin kysymykseni:
        Minäkin olen kiinnostunut tietämään, että miten testaat jonkun uskomusta?

        Voi elämä, että menee lapselliseksi...


      • Samaa mieltä!
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Voi elämä, että menee lapselliseksi...

        Tosin olen myös siitä samaa mieltä,että näillä palstoilla aletaan yleensä muuttelemaan puheita aina kun ollaan heikoilla jäillä. Niinkuin sanomisia ei olisi helppo tarkistaa aiemmista kirjoituksista...


    • Heidi K

      Yrittämällä, jos poika niin henkarilla ulos ja roskiin sit takas vällyjen väliin. kyllä se vielä onnistaa. Kaikkea hyvää yrityksille vaati se sit niin montaku tahansa.

    • poikia

      minun miehelläni on veljiä ja heidän isälläkin on pelkkiä veljiä, mieheni veljillä on poikia ja minulla on nyt siis kolme poikaa myös... tytön suhteen olen luovuttanut jo silloin kun sain ekan poikani :)

      • Äippäsliini

        Jep niinhän tuo aika yleisesti menee ...


      • Äippäsliini
        Äippäsliini kirjoitti:

        Jep niinhän tuo aika yleisesti menee ...

        Mun suvussahan on myös tyttöjä aika tasamäärin molempia.mutta sillähän ei o väliä -.-


    • äitii

      Miehelläni on viisi veljeä ja miehen isällä myös vain veljiä,ja suvussa muutenkin poika valta ja saimme tytön,joten ihan mahdollista on..

      • Äippäsliini

        Voi sentään :) Aika mahdottomalta tyttö
        näyttäis sieltä kuiteki tuli kivah :))


    • t.tyttöperheestä

      Jaa en tiä mut tyttöä en ottais vaikka maksettais,vinkuiita prinsessoja kaikki tyynni..puhumattakaan uhmaiästä ja murkkuiästä.

      • Äippäsliini

        Jep mulla ainakin sillo aikanaan oli aivan kauhee murkkuikä,kyllä on vanhemmilla olemista :o ! No Saampahan miä ainaki olla meidän perheen "prinsessa" pinkkiä ja naisellista.käypi se näinki ;DD aa ekassa odotuksessa appivanhemmat sano et mikäs muuka voi tulla ku poika ku oltas näytetty ultrakuvaa...:/ kyllä menis kaikki sekasin tytystä.


    • giiiiiirrl1994

      isälläni on veli, isäni isällä on veli. Isäni isällä taitaa olla vain poikia (?) tai ainakin 2/3 on poikia.

      Itse olen tyttö, ja minulla on sisko. Sedälläni on tyttö ja poika.....
      Enkä muutenkaan usko että vaikuttais, fifty-fifty se on .. :D

    • *Mielenkiintoista*

      Voihan olla, että joissain suvuissa periytyy ylimääräisiä sukupuolikromosomeja. Mieshän voi olla kromosomeiltaan myös XXY tai XYY. Naisella voi olla jopa 6 sukupuolikromosomia.
      Jos äiti on kromosomeiltaan normaali(XX) ja isällä on karyotyyppi XYY niin onkohan vielä tällöinkin tulevan vauvan sukupuolisuhde 50-50?
      Kuitenkin jos vanhemmat ovat "normaaleja" XX ja XY niin yleisesti oletetaan, että suhde on 50-50. Entäs jos isällä todellakin on enemmän "poikakromosomeja"?

      Olen myös samaa mieltä, että ihan kaikesta ei kannata olla "aivan varma".
      Kuinka moni meistä tietää oman kromosomimääränsä?

    • NäinMeillä

      Onhan tietysti mahdollista että joissain harvinaisissa tapauksissa ihmisetn geeneillä voi olla vaikutusta asiaan. Mutta pelkällä todennäköisyyslaskennalla huomaa että usein asamaa sukupuolta olevan lapsen saaminen ei ole mitenkään kauhean harvinaista. Kahden samaa sukupuolta olevan lapsen todennäköisyys on 50%, kolmen 25% ja neljän 12.5%. Ei siis ole mitenkään kauhean harvinaista saada neljä samaa sukupuolta olevaa lasta eikä isompikaan määrä vielä ole lähelläkään mitään lottovoittoa...

    • toimii paremmin

      Ketjun aloittajalle:

      Meillä on täysin sama tilanne kuin sinulla. Miehellä pelkkiä veljiä, samoin miehen isällä ja myös appiukon veljet saaneet pelkkiä poikia. Meilläkin on kaksi poikaa.

      Ainoa millä oikeasti voi tilanteeseen yrittää vaikuttaa on Shettlesin menetelmä. Googleta siitä tietoja ja lue tarkasti ellet jo kyseistä tunne ennestään. Aiomme tilanteestamme huolimatta vielä yrittää sitä tyttöäkin vaikka rakastan poikiammekin yli kaiken. Ennemmin emme siis tätä menetelmää ole huomanneet testata.

      Tosiaan, sillähän ei ole asiaa mitään vaikutusta jos jonkun miehellä vaikkapa neljä veljeä ja yksi sisko, vaan nimenomaan puhutaan miehistä joiden sukuihin ei tyttöjä vaan synny millään.

      • höpöhöpö..

        höpöhöpö, tuo shettlesin menetelmä on todettu monta kertaa hölynpölyksi ihan tieteellisesti, ja siltä se kyllä kuulostaakin.
        Shettlesin menetelmä saatiin kuulostamaan "tieteelliseltä", että olisi muka jotkut tyttö- ja poikasiittiöjoukkueet, joilla olisi erilaiset ominaisuudet ja nopeudet jne jne, ja jollain kirjoilla sitten rahastettiin ihmisiä, jotka siihen uskoivat.

        http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo40240&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero


        "Suurimman menestyksen ovat saaneet menetelmät, joiden perustana on usko, että hedelmöitysajankohdan suhde ovulaatioajankohtaan on ratkaisevaa: mitä lähempänä ovulaatiota hedelmöitys tapahtuu, sen varmemmin hedelmöittäjä on Y-siittiö (Rorvick ja Shettles 1971). Tämä perustuu olettamukseen, että pienempää Y-kromosomia kantavat siittiöt olisivat kooltaan pienempiä kuin X-kromosomia kantavat. Pienempinä niiden oletettiin uivan nopeammin ja ehtivän ennen X-siittiöitä munan läheisyyteen. Kun tähän lisättiin käsitys, että sukupuoleen voidaan vaikuttaa lisää emättimen pH:ta säätelevillä happamilla (X-siittiöitä suosivilla) tai emäksisillä (Y-siittiöitä suosivilla) huuhteluilla, koossa oli varmalta ja tieteellisesti perustellulta kuulostava menetelmä.

        Menetelmän kehittäjät omistivat sen "50/50-kerhon uhreille". He pitivät silloisia gynekologeja sydämettöminä, nämä kun väittivät olevan luonnonlaki, että poikia ja tyttöjä syntyy suhteessa 50/50. Shettlesin menetelmän sanottiin paranevan edelleen, jos poikaa yritetään 4–5 vrk:n pidättäytymisen jälkeen, työntämällä siitin syvälle takaa päin, yrittämällä ajoittaa naisen orgasmi ennen miestä jne. Nämä konstit levisivät nopeasti eri puolille maailmaa, myös meille Suomeen.

        Menetelmän alkuperäinen julkaisija väittää keränneensä 3 000 parin aineiston, joka osoittaa, että poikamenetelmän avulla onnistuttiin siittämään poika 80–85 %:ssa ja tyttömetodi puolestaan antoi odotetun tuloksen 75–80 %:ssa (Shettles 1978). Muut eivät kuitenkaan ole voineet vahvistaa tuloksia (Simcock 1985). Kontrollitutkimukset ovat silti jättäneet avoimeksi mahdollisuuden, että coituksen ja ovulaation keskinäinen ajoitus voisi vaikuttaa lapsen sukupuoleen (France ym. 1984) mutta pikemminkin niin, että niiden läheisyys suosisi enemmän tytön kuin pojan aikaansaamista, siis päinvastoin kuin Shettlesin alkuperäinen menetelmä esitti."


      • Äiti10000
        höpöhöpö.. kirjoitti:

        höpöhöpö, tuo shettlesin menetelmä on todettu monta kertaa hölynpölyksi ihan tieteellisesti, ja siltä se kyllä kuulostaakin.
        Shettlesin menetelmä saatiin kuulostamaan "tieteelliseltä", että olisi muka jotkut tyttö- ja poikasiittiöjoukkueet, joilla olisi erilaiset ominaisuudet ja nopeudet jne jne, ja jollain kirjoilla sitten rahastettiin ihmisiä, jotka siihen uskoivat.

        http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo40240&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero


        "Suurimman menestyksen ovat saaneet menetelmät, joiden perustana on usko, että hedelmöitysajankohdan suhde ovulaatioajankohtaan on ratkaisevaa: mitä lähempänä ovulaatiota hedelmöitys tapahtuu, sen varmemmin hedelmöittäjä on Y-siittiö (Rorvick ja Shettles 1971). Tämä perustuu olettamukseen, että pienempää Y-kromosomia kantavat siittiöt olisivat kooltaan pienempiä kuin X-kromosomia kantavat. Pienempinä niiden oletettiin uivan nopeammin ja ehtivän ennen X-siittiöitä munan läheisyyteen. Kun tähän lisättiin käsitys, että sukupuoleen voidaan vaikuttaa lisää emättimen pH:ta säätelevillä happamilla (X-siittiöitä suosivilla) tai emäksisillä (Y-siittiöitä suosivilla) huuhteluilla, koossa oli varmalta ja tieteellisesti perustellulta kuulostava menetelmä.

        Menetelmän kehittäjät omistivat sen "50/50-kerhon uhreille". He pitivät silloisia gynekologeja sydämettöminä, nämä kun väittivät olevan luonnonlaki, että poikia ja tyttöjä syntyy suhteessa 50/50. Shettlesin menetelmän sanottiin paranevan edelleen, jos poikaa yritetään 4–5 vrk:n pidättäytymisen jälkeen, työntämällä siitin syvälle takaa päin, yrittämällä ajoittaa naisen orgasmi ennen miestä jne. Nämä konstit levisivät nopeasti eri puolille maailmaa, myös meille Suomeen.

        Menetelmän alkuperäinen julkaisija väittää keränneensä 3 000 parin aineiston, joka osoittaa, että poikamenetelmän avulla onnistuttiin siittämään poika 80–85 %:ssa ja tyttömetodi puolestaan antoi odotetun tuloksen 75–80 %:ssa (Shettles 1978). Muut eivät kuitenkaan ole voineet vahvistaa tuloksia (Simcock 1985). Kontrollitutkimukset ovat silti jättäneet avoimeksi mahdollisuuden, että coituksen ja ovulaation keskinäinen ajoitus voisi vaikuttaa lapsen sukupuoleen (France ym. 1984) mutta pikemminkin niin, että niiden läheisyys suosisi enemmän tytön kuin pojan aikaansaamista, siis päinvastoin kuin Shettlesin alkuperäinen menetelmä esitti."

        Meillä kokeiltiin aikoinaan juuri tätä Shettlesin menetelmää, eli ovulaatioaikojen laskeskelua kirjasimme muistiin ja yhdynnät ajoitettiin sitten sitä mukaa.
        Toiveena oli neljä lasta, ensin kaksi poikaa ja sitten kaksi tyttöä.

        Lopputulos? Nyt 15 v. myöhemmin meillä on kaksi poikaa ja myös ne kaksi tyttöä.
        Sattumaa? Ken tietää.


      • äippäsliini

        jep.eipä o tuo menetelmä tuttu :) ja nimenomaan nyt puhutaan suvusta joihin tyttöjä ei synny :)


      • höpöhöpö...
        Äiti10000 kirjoitti:

        Meillä kokeiltiin aikoinaan juuri tätä Shettlesin menetelmää, eli ovulaatioaikojen laskeskelua kirjasimme muistiin ja yhdynnät ajoitettiin sitten sitä mukaa.
        Toiveena oli neljä lasta, ensin kaksi poikaa ja sitten kaksi tyttöä.

        Lopputulos? Nyt 15 v. myöhemmin meillä on kaksi poikaa ja myös ne kaksi tyttöä.
        Sattumaa? Ken tietää.

        se on aina se 50% mahdollisuus, joten kyllähän tuo on ihan mahdollista, että toivoo tiettyä ja se sitten tulee ja monta kertaa peräkkäin.

        Sama, kuin kokeilisi heittää kolikkoa pitäen sormet ristissä, jotta tulis kruuna ja sormet suorana, että tulis klaava. Varmasti monella onnistuu ja vielä monta kertaa peräkkäinkin, kaikilla taas ei.

        Sattumaa se jokatapauksessa on, onhan tuo nyt asia jota on tutkittu varmaan aikojen alusta tähän päivään ja aina todettu, että madollisuus on noin 50/50 (olisko ollut 49/51 jos tarkkoi ollaan), vaikka tekisi mitä. Ja onneksi näin on luonto järjestänyt.


    • tammerforsgirl

      Miehellä kaksi veljeä (ja suku kauempaakin poikavoittoista) ja lapsia tullut näin:

      Meillä yksi tyttö.

      Miehen toisella veljellä 3 poikaa.

      Miehen toisella veljellä poika ja tyttö.

    • konstit on monet..

      Itselläni on 8 veljeä. Lasteni isällä on 2 siskoa. Meillä on 3 tyttöä.
      Nainen ei voi määrittää lapsen sukupuolta, koska kantaa vain X-kromiosomia munasoluissaan, joten, jos mieheltä tulee X-kromosominen siittiö on tuloksena tyttö ja jos siittiö on Y, niin tuloksena on poika.

      Yksnkertaista joko greippimehulla tai ilman. Erilaisten laskentatapojen mystiikkaa voi verrata isovanhempien saamaan neuvoon; laita kirves sängyn alle niin tulee poika.
      Jonkin verran on kuitenkin tutkittu siittiöiden kestävyyttä ja joidenkin tutkimusten mukaan poikasiittiöt uivat nopeammin ja tavoittavat kohteensa ensin (jos kypsä munasolu on odottamassa).
      Ja tyttösiittiöt kestävät pitempään kohdun limakalvolla, joten mikäli munasolu kypsyy vasta myöhemmin, niin siellä on jo tyttösiittiö odottelemassa...

      Itse halusin tytön (koska veljiä minulla oli aivan liikaa) ja pidin huolen, että siittiötarjontaa oli jatkuvasti odottelemassa kypsän munasolun kohtaamista.... ..Mieskään ei yhtään laittanut vastaan tuota runsasta siittiötarjontaa :o)

    • The_Raato

      "nämä kun väittivät olevan luonnonlaki, että poikia ja tyttöjä syntyy suhteessa 50/50."

      Itse asiassa tuo ei ole totta, vaan:

      "Poikia syntyy enemmän. Tällä hetkellä Suomessa syntyvistä lapsista on poikia 51,1 %. Osuus on muissa teollistuneissa maissa tuolla samalla tasolla. Kiinassa syntyvien poikalasten osuus on 52,5 % ja Pakistanissa 52,6 %. Usein poikien ja tyttöjen ero ilmaistaan tarkastelemalla syntyneitä poikia 100 tyttöä kohti. Näin Suomessa syntyisi 104, Kiinassa 111 ja Pakistanissa 112 poikaa 100 syntynyttä tyttöä kohti."

      Lähde: http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_10_01_nieminen.html

      • LeDam

        luulen että Kiinassa ja Pakistanissa ei lasketa vastasyntyneenä hylättyjä ja tapettuja tyttölapsia, joten tulos on poikien hyväksi noi paljon suurempi. Poikia tosiaan syntyy hieman verran enemmän ja tuossa ylläolevassa lääketieteen artikkelissa oli epäilty, että tyttöjä saa alkunsa enemmän, mutta keskenmenoja tulee enemmän tyttösikiöihin. Anteeksi mahd. kielioppivirheet, äidinkielini ei ole suomi.


      • NäinMeillä
        LeDam kirjoitti:

        luulen että Kiinassa ja Pakistanissa ei lasketa vastasyntyneenä hylättyjä ja tapettuja tyttölapsia, joten tulos on poikien hyväksi noi paljon suurempi. Poikia tosiaan syntyy hieman verran enemmän ja tuossa ylläolevassa lääketieteen artikkelissa oli epäilty, että tyttöjä saa alkunsa enemmän, mutta keskenmenoja tulee enemmän tyttösikiöihin. Anteeksi mahd. kielioppivirheet, äidinkielini ei ole suomi.

        " Poikia tosiaan syntyy hieman verran enemmän ja tuossa ylläolevassa lääketieteen artikkelissa oli epäilty, että tyttöjä saa alkunsa enemmän, mutta keskenmenoja tulee enemmän tyttösikiöihin"

        Tuo on hyvä huomio. Isompi syntyneiden poikien lukumäärä ei tosiaan vielä välttämättä todista että poikia myös hedelmöittyisi enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe