Sairastin anoreksiaa ikävuodet 12-19, painoin pahimmillani vain 36kg, jouduin yläasteella viikoittaisiin punnituksiin ja 'pakkosyöttöön', painoni pysyi 44-45kg:n tuntumassa siihen saakka kunnes täytin 18 ja laihduin jälleen 40-kiloiseksi. Liikuin kamalasti, harrastin balettia, showtanssia, ratsastusta ja lisäksi rääkkäsin itseäni lenkeillä ja kuntosalilla, söin heikosti ja lähinnä muodon vuoksi.
Minun kohdallani kävi suoranainen ihme, ja "paranin", opin pikkuhiljaa hyväksymään itseni ja syömään normaalimmin - tämän minulle teki mies josta tuli nopeasti avopuolisoni. Yksi kerrallaan harrastukseni jäivät pois, elämäntapani muuttui, painoni nousi ja jämähti 48-50kg:n, jonka koen realistiseksi ihannepainokseni. (Olen lyhyt, vain 162cm pitkä.)
Olin vasta 22 kun ero tuli. Stressasi, ahdisti. Sairastuin paniikkihäiriöön, ja sain myös hyperkineettisyysdiagnoosin, käytännössä ADHD.
Rupesin ensi kertaa elämässäni lihomaan, mahdollisesti cipralexin vuoksi (söin paniikkihäiriöön 10mg/päivä). Lihoin kilon-kaksi kuukaudessa, tasaisesti, huomaamatta. Kun seuraavan kerran koin mielenkiintoa painoani (tai ylipäätään ympäröivää maailmaa) kohtaan vuosi eromme jälkeen painoin jo 65kg.
Tästä eteenpäin olen pyrkinyt alempaan painoon, sillä ihanteeni on edelleen laiha, siro, pienikokoinen. Olen VALTAVA, ja se ahdistaa minua suunnattomasti. Olen kokeillut nestepaastoa, ateriakorvikkeita, kevyttuotteita, atkinsia, KAIKKEA paitsi normaalia syömistä johon en kykene. Yritän olla syömättä, ja sitten ahmin. Ahmin kaiken mitä eteen tulee, haen pikaruokaa, ITKEN JA SYÖN mutta en onnistu syömään terveellisesti tai paastoamaan, laihtumaan!
Tämä on kamalaa ja epänormaalia! Yritän liikkua paljon, olla aktiivinen mutta olen liian lihava ja huonokuntoinen. Yritän syödä terveellisesti, hyvää ja puhdasta ruokaa mutta päädyn syömään ne sekä pikaruokaa, makaroonia, leipää, kaiken! Haluan laihtua, haluan olla 50-kiloinen, en missään nimessä enää alipainoinen vaan ihannepainoinen!!!:(
Koko tähänastinen elämäni on yhtä syömisongelmaa!
psychoactivezeppelin
2
355
Vastaukset 2
- psychoactivezeppelin
Viimeisen viikon olen oksentanut ruokaa. Painan nyt 62kg, ja toivon että oksentamalla laihdun.
- homoapinanen
asd no etkä laihdu :DD ellet sit oikeesti syö tositosi vähän ja oksenna ihan kaiken...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641230
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671049- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555