Hirveä hermosärky.

lyrica.

Onko jollakin teistä ollut kovaa hermosärkyä suussa, mutta ei hampaassa? Millainen lääkitys sinulla siihen on? Minulle iski hirvittävä hermosärky ma-ti välisenä yönä. Ei auttanut panadol, burana eikä ketorin. Jääpussi poskella oli myös yhtä tyhjän kanssa. Kipu oli niin sietämätöntä että itkuhan siinä tuli. Minulla on alhainen kipukynnys, mutta kivusta en ole itkenyt aikuisiällä kuin hätäsektion jälkeisistä kivuista. Kipu oli vasemmalla puolella, ja ihan koko päässä (siis pään vasemmalla puolella). Minulla on vasemmalla kulmahammas halki, mutta pahin kipu oli silti taaempana, lähinnä siellä mistä viisuri on poistettu.

Lähdin taksilla sairaalan päivystykseen sillä kipu oli niin kamala. Lääkäri ehdotti morfiinia. Kokeili kuitenkin ensin puuduttaa tuon haljenneen hampaan, ja koska se auttoi niin morfiinia ei laitettu. Menin kotiin ja kipu palasi. Haljennut hammas oli puutunut joten siihen ei sattunut, mutta joka paikkaan muualle kyllä.

Olen yrittänyt saada akuuttia hammaslääkäriaikaa, tuloksetta. Menin eilen illalla terveyskeskukseen, jossa lääkäri sanoi että kipu ei välttämättä johdu hampaista, vaan jostakin hermosta joka on poskiontelossa(?), tai ainakin sen lähellä. Sain reseptin lyrica-nimiseen lääkkeeseen.
Nyt tuntuu kuin olisin taivaassa. Ei minkäänlaista kipua päässä, kiitos lyricoiden.

Aamulla yritän uudelleen akuuttiaikaa tuohon haljenneeseen hampaaseen. Pakkohan se on korjata, mutta hermokipu ei ilmeisesti tuosta rikkinäisestä hampaasta johtunut. Niin ainakin itse päättelin, kun tuo haljennut hammas puudutettiin mutta kipu palasi silti. Jos hermokipu jatkuu hampaan korjauksen jälkeen, niin mitäs sitten? En ymmärrä noista resepteistä mitään, joten en tiedä saanko lisää lyricoita. Omalääkärini on minulle rehellisesti sanonut että ei tiedä lääkkeistä juuri mitään, eikä hän mielellään mitään lääkkeitä kirjottaisi. Tuo hermosärky kuitenkin oli niin hirvittävä että en sitä uudelleen tahdo kokea.

Onko siis muilla kokemuksia tällaisesta hermosärystä, joka tuntuu eniten suussa, mutta ei johdu hampaasta? Ja jos tuo hermosärky jatkuu, niin miten saisin uusittua tuon lyrica-reseptin? Omalääkäri tuskin asiassa auttaa...

9

6363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustapos-kissapaksu

Mielestäni hammaskipu voi tuntua muualla kuin siinä hampaassa, jossa on vika. Minulla on joskus hammasmigreeniksi nimittämääni hermokipua, esimerkiksi jäätelön syönnin jälkeen tai muiden lämpötilaerojen vuoksi. Se ei kuitenkaan kestä kauan, n. 15-30 min. Viimneaikoina ei ole kuitenkaan ollut enää sitä. Yksi mahdollinen on kolmoishermosärky.

Miksei terveyskeskuslääkäri antaisi Lyrica-reseptiä? Mikäs valelääkäri se on, joka ei lääkkeistä tiedä juuri mitään?

• aloittaja.

Tuo rikkinäinen hammas on nyt korjattu. Tänään aamulla alkoi taas tuntumaan hirveää hermosärkyä. Kolmoishermosärystä olen lukenut netistä, ja oireet täsmäävät aikalailla. Nyt kun tarkemmin ajattelen/muistelen, kipu on alkanut usein kun olen hiuksia harjannut, ja kun harja on osunut ohimoon.

Toisaalta taas toisella foorumilla eräs nainen kertoi että hänellä on vanhasta ratsastusvammasta johtuva hermopinne niskassa, joka aiheuttaa hermokipua päässä ja jäykistää niskat. Ja niska jäykkyyttä minulla on.

Omalääkärini ei tiedä lääkkeistä juuri mitään. Lukee pharmaca fennicaa kuin raamattua.

Esim. kun unettomuuden vuoksi hänen pakeilleen menin, hän kysyi mitä olen aiemmin syönyt. Kerroin että ketipinoria. Hän katsoi p f:stä sen ja kauhistui "nämähän ovat psyyke lääkkeitä! ehdottomasti ei niitä sinulle. laitan lähetteen psykiatrille, hän saa etsiä sopivan lääkkeen".
      Psykiatri sitten määräsi nuo ketipinorit, ja niitä syön edelleen.

Hirveän ristiriitaista kun omalääkäri sanoo ehdottomasti ei, lääkkeelle joka selvästi auttaa eikä siitä ole harmia. Psykiatri oli ehdottomasti kyllä-kannalla.

Lyricat ilmeisesti ovat nistien suosiossa, joten tästä syytä epäilen suuresti että reseptiä en saa uusittua. Päihtymiseen en niitä todellakaan syö/söisi, minulla on pieni lapsikin niin ei ole varaa olla lääketokkurassa.

• hermosärk

Hermosärkyyn auttaa Panacod, mutta ei panadol.

• aloittaja.

Minulla panacod ei ole auttanut kyllä mihinkään kipuun, tulee vain vatsa kipeäksi.

• hermos

Minulla otettiin 2 viisaudenhammasta pois samalla kertaa. Sain antibiootin sekä panacod ja buranan kivun hoitoon.

• älyhoi!

hermos: tuo nyt ei liittynyt aloittajan ongelmaan mitenkään.

• hermos

älyhoi: Kylläpä liittyy aivan samaan ongelmaan! Hammaslääkäri vain tehnyt sen hermosäryn.

• aloittaja.

hermos: ei kyllä taida liittyä minun ongelmaani... ei nimittäin liity minun tapauksessani hampaaseen hermosärky ollenkaan. Ja minulla burana ja panacod näihin kipuihin ovat yhtä tyhjän kanssa.

• areena4

lyrica on todella vaarallinen lääke!katos yle areena!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2072
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      732
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe