Hei,
Olisiko täällä ketään joka on muistihoitaja/neuvoja? Tai kenties opiskelemassa kyseistä? Itse olen harkinnut asiaa. Onkohan millainen palkka? Entä työllisyystilanne? Ja millaistahan työ sitten käytönnässä on?
Tarviiko olla työkokemusta paljonkin tai millainen pohjakoulutus? Olen itse vanhustyöhön suuntautunut lähihoitaja.
Muistihoitaja/neuvoja
6
5594
Vastaukset
- MHItse olen käynyt muistihoitaja koulutuksen ja mitään hyötyä siitä ei juurikaan ole ollut. Lh pohja myös mulla :( 
- killissVoisitko vielä perustella, että miksi ei ole ollut hyötyä? Onko työllisyystilanne huono vai katsotaanko sitä jotenkin, että jos on lh pohjainen....? - mhTyö tilanteen kannalta ei ole ollut hyötyä. Kun oon lh pohjalla niin helpompi päästä keikkailee dementikkojen pariin, kun sanoo käyneensä muistihoitaja koulutuksen, mut ei siitä kyllä ihan varsinaista hyötyy ole ollut. Lähihoitaja nyt työllistyy muutenkin. Itse kuvittelin et se antas paljonkin uusia mahdollisuuksia, mut pyh mitään antanut. 

- helinkeOiskos sitten tosiaan parempi (ja asiakkaiden kannalta paljon parempi!), että jos ei oikeesti ole edes kiinnostunut dementikoista, niin menee ja "työllistyy muutenkin lh:na"? 
- MuistiapeliinOlen kyllä itse kiinnostunut ja aloittanut verkkokoulutuksen. Työpaikkaa, jossa voisi suorittaa erikoisammattitutkintoon liittyvätvnäytöt en ole saanut. Hyvällä katsotaa, että opiskelen, mutta monessakaan työpaikassa ei nähtävästi ole kyseisen tutkinnin suorittanutta, joka voisi antaa ohjaajan panoksensa tähän ja jolle voisin näytön antaa. En ole itse ainakaan sellaista löytänyt. Harmittaa. Opinnot seisoo. Ja kun jäin vähäksi aikaa työttömäksi, niin Hämeen TE- ,keskuksen hakemustani käsittelevä virkailija tylysti totesi annetusaa päötöksessä, että olen täysipäiväinen opiskelija ja siksi vailla työttömyysturvaa, vaikkei ole yhtään lähipäivää ja opinnot voi toteuttaa täysin omalla ajalla. Ja kahdessa vuodessa, jolloinb ei tule edes opintoajat täysipäiväisiksi. Laitoin selvityksen liitteeksi opetushallituksen selonteon, mitä tämä koulutus on ja kuinka se käsitetään. Eipä ollut mitään hyötyä siitäkään. Aika mielivaltaista kohtelua ja päätöksentekoa. Taidan lopettaa koko kurssin. Olen nyt töissä. Ihmetrelen mitä hyötyä koko koulutuksesta on ja tutkinnosta, kun ei kukaan tunnu muistihoitajia tarvitsevan. Ja jos tarvitsee, työnkuva ei siihen suuntaan juuri muutu kuitenkaan. Saati että saisi siitä jotakin palkkaan lisää. Olisihan sekin oleellista, kun näkee entään vaivaa amnattitaidon kehittämiseksi. - niilojärvKun opiskelee täysin omalla ajallaan ja opiskelu ei haittaa työnhakua eikä työn vastaanottamista, miksi siitä mennään ollenkaan puhumaan te-toimistossa? Ei siellä muutenkaan tarvitse tehdä tiliä kaikista harrastuksistaan. 
 Asia muuttuu tietenkin toiseksi, kun opiskelu rajoittaa mahdollista työn vastaanottoa tai työttömyystoimenpiteisiin osallistumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset444991
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut213693
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693473
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012828
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral872702
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302660
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa181811
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161626
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011468
- 1521331