Milloin hoitoihin?

SR

Hei,
Olen 34-vuotias nainen ja haaveilen toisesta lapsesta, jota olemme yrittäneet nyt 8 kuukautta. Poikani on 3-vuotta. Yrittäessämme ensimmäistä lasta minulla todettiin PCO. Kuukautisia ei silloin ollut lainkaan. Söin silloin Clomifenia ja Terolutia yhden kuukauden ajan ja tulin heti raskaaksi. Nyt kuukautiskiertoni on 34-58 päivää ja useammin siellä pidemmässä päässä. Minulla ei ole mitään muita PCO:hon liitettyjä oireita. Kävin tutulla gynegologilla puolisen vuotta sitten. Hän lähetti minut verikokeeseen, jossa todettiin, että minulla on kyllä ollut ovulaatio. Hän suositteli yrittämistä luomuna. Minua huolestuttaa, kuinka kauan yrittämistä kannattaa jatkaa tämänikäisenä ja noin epämääräisellä kierrolla. Olen myös tehnyt ovulaatiotestejä, mutta erittäin epäsäännöllisen kierron takia en ole saanut niistä positiivista tulosta.

5

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapsa 12

Moi,
      Tutkimuksiin kannattaa lähteä heti.
      Meillä vaimoni kanssa tie oli pitkä. Vaikka vaimo oli alle 30v. Neljä vuotta siihen meni. Ensin niitä alkuhoitoja. Mutta, sitten yritimme koeputki hedelmöityksillä. Vasta neljäs kerta onnistui. Hoidot olivat silloin 90-luvulla kalliita. Mutta olimme sitkeitä...
      Sain katsella monet itkut vaimon silmiltä, mutta aina rauhoitin häntä.
      Ja se onnistunut ihanuus, kun vaimo tuli raskaaksi. Nyt on vanhin lapsemme jo 19v.
      Sitten uusi kerta... Toinen lapsemme sai alkunsa taas koeput hedel... Joka onnistui ensimmäisellä kerralla. Nuorimmainen sai alkunsa ihan vahinko laukauksella. Ja sen ei pitänyt olla mahdollista? Lääkärien mukaan...

Jos Sinulla tapahtuu ovulaatio, niin anteeksi vain... Mutta, menkää koeputki hedelmöityksiin. Siellä se apu löytyy parhaimmin...

• Kiitos kysymyksestäsi!
      Jos kiertosi on noin pitkä, kannattaa hakeutua jo tässä vaiheessa ovulaatioinduktiohoitoihin. Todennäköisesti hoito onnistuu kevyemmällä hoitomuodolla, koska ensimmäinenkin onnistui siten.

Terveisin,

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

• keiju

Hei,
      mitä tehdä kun kuukautisia ei kuulu e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Kerran kuukautiset on käynnistelty Teroluteilla,joka vei kaikkinensa aikaa vuoden verran. Pillereiden popsimisessa oli taukoa parisen vuotta. Nyt jälleen sama tilanne. Primoluteilla kokeiltu,mutta nihkeää on. Lisäksi toiveissa olisi vauva. Gynekologi antoi hyvin epätarkat ohjeet. Pitäisi yrittää vauvaa vuosi,ja jos ei tärppää niin sitten tutkimuksiin. Mutta kun miten tässä raskaaksi tulee,jos ei menkkojakaan kuulu? En ihan ymmärtänyt....

• Kiitos kysymyksestäsi!

Palstalla ovatkin jo monet valittaneet samanlaisesta ongelmasta, mikä liittyy ovulaatiohäiriöön. Mikäli kuukautiskiertosi ei pyöri pillereiden lopettamisen jälkeen, kannattaa hakeutua lapsettomuushoitoihin, jossa käynnistetään munarakkulan kasvu ovulaatioinduktiolääkkeellä. Pelkkä Terolut ei riitä aikaan saamaan ovulaatiota.
      Kerroit gynekologisi antaneen epätarkat ohjeet, joten kannattaa varata aika sellaiselta gynekologilta, joka on perehtynyt nimenomaan lapsettomuusongelmiin.

Ystävällisin terveisin

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

• keiju

Hei,

Kiitos vastauksesta!! Varasin heti ajan uudelle gynekologille. Olisi vain pitänyt luottaa omiin vaistoihin,ja tehdä niin heti kun aloin kyseenalaistaa edellisen lääkärin ohjeita. Ainakin ollaan oltu nyt kärsivällisiä ja huomattu,että oma kierto ei kovinkaan herkästi lähde toimimaan. Ehkä nyt saadaan tutkimuksiin ja hoitoihin vauhtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      55
      4399
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      82
      4089
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3558
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3480
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      109
      2511
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2358
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2232
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2229
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2209
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2094
    Aihe