niin eikö myös ole mahdollista, että on olemassa toinenkin Jumala ja miksei kolmaskin?
Jos on vain yksi Jumala
29
70
Vastaukset
- Vain yksi Jumala
5 Moos 4:35 "Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän."
1 Kun 8:60 "niin että kaikki maan kansat tulisivat tietämään, että Herra on Jumala eikä muuta jumalaa ole."
Jes 45:14 "Näin sanoo Herra: Egyptin työansio ja Etiopian kauppavoitto ja sebalaiset, suurikasvuiset miehet, tulevat sinun tykösi, tulevat sinun omiksesi. Sinun perässäsi he käyvät, kulkevat kahleissa, sinua kumartavat, sinua rukoilevat: "Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa".- haha...
Raamattu on itsekäs, propagandaa, miksi raamatusta löytyisi totuus?
- dikduk
Juutalaisuuden jumala on perheetön , pojatonkin, kuten käyttämistäsi lainauksista näkyy. Yhdestäkään jumalasta ei kuitenkaan ole todisteita , emme siis voi olla varmoja onko sitä yhtäkään vai onko tuhat jotka eivät vain ole viitsineet rakennuttaa itselleen uskontoja.
haha... kirjoitti:
Raamattu on itsekäs, propagandaa, miksi raamatusta löytyisi totuus?
"Raamattu on itsekäs, propagandaa, miksi raamatusta löytyisi totuus?"
Siksi koska Raamattu on Jumalan sanaa ja Jumala ei valehtele.
Pyhä Henki jokaisen uskovan sisimmässä todistaa Raamatun jumaluudesta.dikduk kirjoitti:
Juutalaisuuden jumala on perheetön , pojatonkin, kuten käyttämistäsi lainauksista näkyy. Yhdestäkään jumalasta ei kuitenkaan ole todisteita , emme siis voi olla varmoja onko sitä yhtäkään vai onko tuhat jotka eivät vain ole viitsineet rakennuttaa itselleen uskontoja.
. "Yhdestäkään jumalasta ei kuitenkaan ole todisteita , emme siis voi olla varmoja onko sitä yhtäkään vai onko tuhat jotka eivät vain ole viitsineet rakennuttaa itselleen uskontoja"
Jumala on lähettänyt jokaisen uskovan sisimpään oman henkensä, Pyhän Hengen, todisteeksi olemassaolostaan ja jumaluudestaan. Kaikki muut "jumalat" ovat elottomia epäjumalia, jotka eivät voi todistaa jumaluuttaan.
Väittämääsi ongelmaa ei siten ole olemassa.
- adrs
Isä, Poika ja Pyhä Henki kuuluvat kolmiyhteiseen Jumalaan VT:n ja UT:n mukaan.
Mikään muu uskonto tai kristinuskosta irtautunut lahko ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, joka on itsekin Jumala luomisessa mukana ollut ja tullut myös ihmiseksi veljeksemme ja tulee kerran olemaan ylin tuomari.
Koraanissa sanotaan monessa kohdin, että se joka palvoo Jeesusta jumalana joutuu helvettiin. Valitettavasti ne liberaaliteologit, jotka eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi eli neitseestä syntyneeksi ja kuolleista ylösnousseeksi kuuluvat tähän ryhmään. Todisteeksi riittävät opetuslasten silminnäkijäkokemukset Raamatussa.
Kristuksen tunnustaminen
1.Johanneksen kirje:
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
Matt.10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. - dikduk
VT:ssä ei ole kolmiyhteistä jumalaa ja kristityiltäkin meni pari vuosisataa ennen kuin saivat tuon oppinsa rakennettua ,koska ei sitä ole edes Uudessa testamentissa eivätkä sitä vieläkään kaikki kristilliset suunnatkaan tunnusta.
Mitähän Koraani tähän kuuluu, ei kristinuskon oppeja tunnusta mikään muu uskonto.- adrs
Psalmit:
110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." - adrs
2 Moos. 2:3. ja minä olen täyttänyt hänet Jumalan hengellä, taidollisuudella, ymmärryksellä, tiedolla ja kaikkinaisella kätevyydellä
1 Moos. 1:2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. - dikduk
adrs kirjoitti:
Psalmit:
110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi."psalmi 110 "Herra (Jahve) sanoi minun herralleni (adoni) : "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Kuningaspsalmi mutta ei Daavidin kirjoittama, vaikka monet psalmit on myöhemmin laitettu hänen nimiinsä samalla perusteella kuin viisauskirjallisuus Salomon. Raamatussa ei ylipäänsä ole tekstejä siltä ajalta jolloin Daavidn ja Salomon olisi pitänyt elää. - dikduk
adrs kirjoitti:
2 Moos. 2:3. ja minä olen täyttänyt hänet Jumalan hengellä, taidollisuudella, ymmärryksellä, tiedolla ja kaikkinaisella kätevyydellä
1 Moos. 1:2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.???
- Mutuiluavastaan
Raamattu alkaa: "Alussa loi Jumala(Elohim El=Jumala Him= hänessä on monta) taivaan ja maan"
"ja Jumala( Elohim=monikkomuoto) sanoi tehkäämme (monikkomuoto) ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme"
Jne.
Opiskele ystävä alkukieliä ja Jumalan Sanaa äläkä mutuile! - adrs
dikduk kirjoitti:
psalmi 110 "Herra (Jahve) sanoi minun herralleni (adoni) : "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Kuningaspsalmi mutta ei Daavidin kirjoittama, vaikka monet psalmit on myöhemmin laitettu hänen nimiinsä samalla perusteella kuin viisauskirjallisuus Salomon. Raamatussa ei ylipäänsä ole tekstejä siltä ajalta jolloin Daavidn ja Salomon olisi pitänyt elää.Olettamukset eivät ole todisteita, vaikka niillä alituisesti muutetaan alkuperäistä sanomaa mieleiseksi. Jos tutkijat ovat erimielisiä alkuperäinen teksti on voimassa.
Ap. t. 2:32 Pietarin puhe juutalaisille
Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän 31 ja näki ennalta Kristuksen* ylösnousemuksen. Sitä hän tarkoitti sanoessaan, ettei Herra hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu. 32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia. 33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla. 34 Ei Daavid itse noussut taivaisiin. Hänhän sanoo:
-- Herra sanoi minun herralleni:
Istu oikealle puolelleni.
35 Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.
36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi." - adrs
dikduk kirjoitti:
???
Eli kyse oli Pyhästä Hengestä. Joka muuttaa ja parantaa vangit ja päihteiden käyttäjätkin.
- Avaruus
adrs kirjoitti:
1 Moos. 1:2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.Mites taivas, kukas ne tähdet ja planeetat loi vai onko niillä myös oma Jumala?
dikduk kirjoitti:
psalmi 110 "Herra (Jahve) sanoi minun herralleni (adoni) : "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Kuningaspsalmi mutta ei Daavidin kirjoittama, vaikka monet psalmit on myöhemmin laitettu hänen nimiinsä samalla perusteella kuin viisauskirjallisuus Salomon. Raamatussa ei ylipäänsä ole tekstejä siltä ajalta jolloin Daavidn ja Salomon olisi pitänyt elää."Kuningaspsalmi mutta ei Daavidin kirjoittama, vaikka monet psalmit on myöhemmin laitettu hänen nimiinsä samalla perusteella kuin viisauskirjallisuus Salomon. Raamatussa ei ylipäänsä ole tekstejä siltä ajalta jolloin Daavidn ja Salomon olisi pitänyt elää"
Daavidin psalmit ovat Daavidin nimissä juuri siksi, että ne ovat Daavidin kirjoittamia. Ei ole pienitäkään perustetta väittää muuta.
Daavidin ja Salomonin tekstit ovat juuri heidän kirjoittamiaan ja heidän aikanaan.- dikduk
Jaakob kirjoitti:
"Kuningaspsalmi mutta ei Daavidin kirjoittama, vaikka monet psalmit on myöhemmin laitettu hänen nimiinsä samalla perusteella kuin viisauskirjallisuus Salomon. Raamatussa ei ylipäänsä ole tekstejä siltä ajalta jolloin Daavidn ja Salomon olisi pitänyt elää"
Daavidin psalmit ovat Daavidin nimissä juuri siksi, että ne ovat Daavidin kirjoittamia. Ei ole pienitäkään perustetta väittää muuta.
Daavidin ja Salomonin tekstit ovat juuri heidän kirjoittamiaan ja heidän aikanaan.Eivät ole Daavidin tai ajalta jolloin hän olisi on voinut hallita, psalmit ovat eri ajoilta mutta ei yksikään ole tuolta ajalta.
Vanhin heprean kielinen kirjoitus (ehkä) on Gezerin kalenteri 10. vuosisadalta mutta siitäkin kiistellään kumpaa se lopulta on, foinikiaa vai hepreaa,siksi ehkä . Hepreaan oli juuri lainattu kirjaimet foinikialta nk. paleoheprean kirjaimet jotka vaihdettiin toisiin muutaman sadan vuoden kuluttua.
- dikduk
Israelin uskonto alkoi uskontona jossa uskottiin että oli monia jumalia , mutta ei ketään " kolmiyhteistä". Juutalaisuus (toisen temppelin aika ja osin profeettojen osalta ensimmäisen loppu) sen sijaan oli monoteistinen ja ilmoitti että Jahve yksin oli kaiken luoja:
"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä."
"Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani?"
Olen opetellut yhtä alkukieltä (hepreaa) enkä mutuile.Luomiskertomuksia on VT:ssä kolme erilaista ja monista muistakin tarinoista pentateuksissa on usein 2-tai 3 erilaista versiota.- <>
5 Mooses 32: 8 Kun korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli
maan piirin,hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.
Kärsiikö Jahve dementiasta,väittäessään olevansa ainoa jumalolio?. "Olen opetellut yhtä alkukieltä (hepreaa) enkä mutuile.Luomiskertomuksia on VT:ssä kolme erilaista ja monista muistakin tarinoista pentateuksissa on usein 2-tai 3 erilaista versiota"
Luomiskertomuksia on vain yksi versio, mutta sitä on käsitelty 1 ja 2 Mooseksenkirjassa eri näkökulmista.- dikduk
Jaakob kirjoitti:
"Olen opetellut yhtä alkukieltä (hepreaa) enkä mutuile.Luomiskertomuksia on VT:ssä kolme erilaista ja monista muistakin tarinoista pentateuksissa on usein 2-tai 3 erilaista versiota"
Luomiskertomuksia on vain yksi versio, mutta sitä on käsitelty 1 ja 2 Mooseksenkirjassa eri näkökulmista.Ei ole eri näkökulmasta vaan pentateukin alkukertomukset ovat erilaiset ja Jobissa ja psalmeissa esitetään vanha kaananilaisuskontojen luomiskertomus.
- dikduk
<> kirjoitti:
5 Mooses 32: 8 Kun korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli
maan piirin,hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.
Kärsiikö Jahve dementiasta,väittäessään olevansa ainoa jumalolio?."Israelin uskonto alkoi uskontona jossa uskottiin että oli monia jumalia ..."
Itse ihmettelen monta asiaa Raamatussa. Alussa jo 1 Moos 26 "Tehkäämme ihminen kuvaksemme". Selvästi puhutaan useammasta henkilöstä.
Sitten 1 Samuel 7:6-7 eräs Herra kuljeksii pitkin maita ja mantuja asuen teltassa.
Ja miksi Jumala olisi luonut sellaiset pojat, jotka eivät olleet sellaisia kuin piti: poikien esinahat piti leikata.
Ei millään kuulosta siltä, että on yksi ja ainoa ylivertainen "jumala". Jumala loi vääränlaisia ihmisiä, kävelee pitkin Israelia. Milloin uskovat tulevat järkiinsä ja tajuavat uskontojen ja jumalien olevan ihmisten mielikuvituksen tuotetta?Ja sellaista, että kaikkien uskontojen ja jumalien edustajat uskovat juuri heidän jumalansa olevan sen ainoa oikean. Näin ajattelevat myös juutalalaiset ja kristityt.
Olen miettinyt, että jollakin tavalla itse tajusin ettei joulupukki ole oikeasti olemassa.
Samoin tajusin ettei jumaliakaan ole olemassa. Aivan yhtä helppoja päätelmiä.[ Itse ihmettelen monta asiaa Raamatussa. Alussa jo 1 Moos 26 "Tehkäämme ihminen kuvaksemme". Selvästi puhutaan useammasta henkilöstä.]
Taivaassa on muitakin henkiolentoja kuin Jumala esim. enkeleitä.
[ Sitten 1 Samuel 7:6-7 eräs Herra kuljeksii pitkin maita ja mantuja asuen teltassa]
Mistään tuollaisesta ei mainitussa raamatunkohdassa puhuta mitään..
[Ja miksi Jumala olisi luonut sellaiset pojat, jotka eivät olleet sellaisia kuin piti: poikien esinahat piti leikata.]
Kyseessä ei ole mitään ongelmallisuutta. Pojat luotiin juuri sellaisiksi kuin pitikin. Esinahan leikkaaminen ei tee heistä epäonnistuneita mitenkään.
[Ei millään kuulosta siltä, että on yksi ja ainoa ylivertainen "jumala". Jumala loi vääränlaisia ihmisiä, kävelee pitkin Israelia. Milloin uskovat tulevat järkiinsä ja tajuavat uskontojen ja jumalien olevan ihmisten mielikuvituksen tuotetta?]
Ei Jumala ole luonut mitään vääränlaisia ihmisiä Israeliin eikä muuallekaan, joten ei ole mitään syytä lupua uskomasta Jumalaan.
Kaikki Jumalan luomistyöt vain todistavat vahvasti elävän ja todellisen Jumalan olemassaolosta.Jaakob kirjoitti:
[ Itse ihmettelen monta asiaa Raamatussa. Alussa jo 1 Moos 26 "Tehkäämme ihminen kuvaksemme". Selvästi puhutaan useammasta henkilöstä.]
Taivaassa on muitakin henkiolentoja kuin Jumala esim. enkeleitä.
[ Sitten 1 Samuel 7:6-7 eräs Herra kuljeksii pitkin maita ja mantuja asuen teltassa]
Mistään tuollaisesta ei mainitussa raamatunkohdassa puhuta mitään..
[Ja miksi Jumala olisi luonut sellaiset pojat, jotka eivät olleet sellaisia kuin piti: poikien esinahat piti leikata.]
Kyseessä ei ole mitään ongelmallisuutta. Pojat luotiin juuri sellaisiksi kuin pitikin. Esinahan leikkaaminen ei tee heistä epäonnistuneita mitenkään.
[Ei millään kuulosta siltä, että on yksi ja ainoa ylivertainen "jumala". Jumala loi vääränlaisia ihmisiä, kävelee pitkin Israelia. Milloin uskovat tulevat järkiinsä ja tajuavat uskontojen ja jumalien olevan ihmisten mielikuvituksen tuotetta?]
Ei Jumala ole luonut mitään vääränlaisia ihmisiä Israeliin eikä muuallekaan, joten ei ole mitään syytä lupua uskomasta Jumalaan.
Kaikki Jumalan luomistyöt vain todistavat vahvasti elävän ja todellisen Jumalan olemassaolosta.Ai jaa Jaakon Seinäjoelta. Sinun Raamatussasi ei siis ole samoja asioita kuin minulla. Herra vaeltaa minun Raamatussani asuen teltassa. Se, joka johdatti israelilaiset Egyptistä.
Älä viitsi olla naurettava! Ei kai ylivertainen Jumala oilsi tehnyt epätäydellisiä poikia, joita ihmisten piti heti alkuunsa korjailla! Jumalan luomistyöt olivat aivan epätäydellisiä, Joten Jumala on ihmisten keksimä, kuten 3000 muutakin jumalaa.
Koita tulla jo järkiisi!
- kuppikolo
5 Moos 32: 8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
Tämä nykyinen raamatunväännös valitettavasti ei pysy totuudessa useinkaan.[ 5 Moos 32: 8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
Tämä nykyinen raamatunväännös valitettavasti ei pysy totuudessa useinkaan ]
Mainittu raamatunkohta on totuus. Jumala on määritellyt kansojen rajat, mutta ihminen on usein omavaltaisesti mennyt muuttelemaan niitä ja siitä on aina seurannut ongelmia.Jaakob kirjoitti:
[ 5 Moos 32: 8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
Tämä nykyinen raamatunväännös valitettavasti ei pysy totuudessa useinkaan ]
Mainittu raamatunkohta on totuus. Jumala on määritellyt kansojen rajat, mutta ihminen on usein omavaltaisesti mennyt muuttelemaan niitä ja siitä on aina seurannut ongelmia.Luulin jo että Jaakob on poistunut kuvioista. Mutta pöljyys pysyy eikä poistu. Voi!
Israelin Jumala ei määritellyt edes Suomen rajoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662149
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142102- 1091552
- 1221471
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4671293- 761068
- 53919
- 49891
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä231813Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa356798