Heips,
olisin kiinnostunut muuttamaan Etelä-Afrikkaan, mutta tietoa kyseisen maan yliopistoista ei ole kauheasti (kauhutilastoista sitäkin enemmän). Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Port Elizabeth tai joku muu itärannikon kaupunki (Kap Kaupunkikin kävisi), mutta en ole kuullut kenenkään henk.koht kokemuksista siellä opiskelusta. Olisin kiitollinen, jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan ko. kaupungista tai muissa e-an kaupungeissa asumisesta ja yliopistoelämästä, mitään kauhutilastoilla pelottelua en tarvitse ihmisiltä jotka eivät ole siellä itse olleet, niitä tilastoja ja uutisia olen lukenut tuhansittain itsekin, kiitos vain. Mutta kaikki vinkit ja tarinat olisivat tarpeellisia ja etenkin tuosta mainitsemastani kaupungista :)
opiskelu ja muutto Etelä-Afrikkaan
2
1207
Vastaukset
- sy Snoopy
Vietin joulu-huhtikuussa noin 4 kk Etelä-Afrikassa. Se on kaunis ja mielenkiintoinen maa. Ihmiset ovat ystävällisiä, avuliaita ja reippaita. Paljon nähtävää. Uimavesi on meressä liian kylmää Kap Kaupungissa tammikuussakin. Tasokkaita opiskelumahdollisuuksia, mutta sisäänpääsy voi olla tiukkaa. Ehkä ulkomaalainen pääsee rahalla helpommin. Kap Kaupunki on Etelä-Afrikan kulttuurielämän keskus ja turistien suosiossa. Kapen alueella on paljon näkemistä ja tekemistä. East London on myös miljoonakaupunki, mutta enemmän teollisuussatamakaupunki. Merivesi lämpenee miellyttäväksi oikeastaan vasta Durbanista pohjoiseen. Eläminen ja asunnot ovat halvempia kuin Suomessa. Vaikka mustat ovat olleet vallassa jo 20 v Etelä-Afrikka on silti kahden yhteiskunnan maa. Suuri määrä valkoisia "pakeni" maasta Austraaliaan, Uuteen-Seelantiin, Englantiin, USA:han jne, mutta tuhannet ovat palanneet. www.snoopy.fi
- Millakaysa
En tiedä onko tästä mitään apua. Mutta voit ottaa yhteyttä kommentoimalla blogia ja voin kertoa lisää henk. koht. maililla yms. :)
http://millakaysa.blogspot.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495597Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241707
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188998