Ajokortti hyllyllä ja jalka paketissa!! Tulen hulluksi!!

sekoamasssa

Ensinnäkään en tiedä onko tämä oikea osio kirjoitella mutta laitan tänne en kertakaikkiaan jaksa nyt miettiä mihin tämän laitan..!

TULEN KOHTA HULLUKSI!!!!!!!!!!!
KEKSIKÄÄ JOTAKIN!?!?!?

Eli minulla on ajokortti ollut tässä hyllyllä 3kk. Vielä 2 viikkoa kestettävä!
Mainittakoon tässä vaiheessa että ajan työni puolesta todella paljon, ja minulle kertyi lyhytaikaisella ajokortilla pari ylinopeussakkoa kuten esimerkiksi eräänä kesä sunnuntaina tuli ajettua 5 vuotta vanhalla laatuautolla 140km/h motarilla, eli 120 alueella.
Eli tiivistettynä en ole mikään rattijuoppo tai paatunut kaahari!
Ajan taajamissa ja koulujen ja päiväkotien lähellä AINA jopa ehkä alinopeutta ja todella varovaisesti!!

Eli nyt on kortti hyllyllä joten en pysty tekemään töitä tai käymään harrastuksissani tai yhtään missään! Työssäni auto on välttämätön!
Asun pienellä paikkakunnalla missä kaikki on kaukana kaikesta!

Ja nyt minulta leikattiin jalka! Eli jalka on ainakin viikon siinä kunnossa että sillä ei voi kunnolla kävellä! Autolla kuitenkin pystyisin ajamaan!
Tämä yhtälö tarkoittaa sitä että olen vankina omassa kodissani!

Kavereita en viitsi kokoajan häiritä! Heillä on kuitenkin työt, koulut ym.
Eli heitä en voi pyytää jatkuvasti jonnekkin tai kyläilemään!

JA NYT ALKAA PIKKUHILJAA TUNTUMAAN SILTÄ ETTÄ SEKOAN!!!!!

JA nyt joku valittaa että pitäisi tajuta ja plaaplaa....
Lyhytaikaisella ajokortilla ei tarvitse saada kuin 2 sakkoa puolen vuoden sisään niin kortti lähtee! Ja ajan TODELLA paljon joten pakosti en voi millään kytätä mittaristoa kokoajan!

Sen mitä olen tästä oppinut on ainakin että poliisi on perseestä!
Ei tunnu olevan minkäänlaista tilannetajua!

Kertokaa miten ihmeessä selviän näistä tylsistä hetkistä!?

Miettikää jos itse joutuisitte viettämään kotona 3kk neljän seinän sisällä, ja olisitte aktiivisia sosiaalisia työssäkäyviä ihmisiä!

Tiedän että olen tyhmä kun olen ajanut pieniä ylinopeuksia mutta vahinkoja ne on ollut!

SEKOAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MIELIPITEITÄ, KOMMENTTEJA, OHJEITA, NEUVOJA
IHAN MITÄ VAIN!!!!! MINULLA ON AIKAA LUKEA JA KOMMENTOIDA KAIKKIA VIESTEJÄ!!

222

5156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahVille#

      Vähän sama tilanne kun minun 15-vuotiaalla pojallani. Hän sai koulusta kondoomiajokortin osallistuttuaan valistavaan koulutuntiin. Siinä se nyt hyllyssä kortti komeilee, ei ole tyttöystävää koeajokaveriksi, ja ikäkään ei vielä oikein innosta lähtee kartsalle kaahailemaan kortsuliukkailla :D

      • sekoamasssa

        ok.
        hauska juttu mutta olen niin masentunut tästä tilanteestani että ei kauheasti nyt naurata...

        lupasinhan vastailla kaikkiin viestiin ja näin myös nyt teen....

        t.Aloittaja


      • Eli pattijalkamies
        sekoamasssa kirjoitti:

        ok.
        hauska juttu mutta olen niin masentunut tästä tilanteestani että ei kauheasti nyt naurata...

        lupasinhan vastailla kaikkiin viestiin ja näin myös nyt teen....

        t.Aloittaja

        Eli ihan oikein sulle.

        Eli katsele nopeusmittaria.

        Eli jakka saat kortin takaisin.

        Eli mikään elämässä ei ole tärkeää.

        Eli ei edes ajokortti.


      • sekoamasssa
        Eli pattijalkamies kirjoitti:

        Eli ihan oikein sulle.

        Eli katsele nopeusmittaria.

        Eli jakka saat kortin takaisin.

        Eli mikään elämässä ei ole tärkeää.

        Eli ei edes ajokortti.

        Voipi olla ihan oikein minulle tai sitten ei..
        Mielestäni on kohtuutonta ottaa koko elämä 3 kuukaudeksi pois.

        Täytynee katsella nopeusmittaria tarkemmin jatkossa.. Sitten jos ajan metsään niin kerron seuranneeni nopeusmittaria niin tarkasti että en nähnyt mutkaa tiessä..


        t.Aloittaja


      • iltamenoa

        illaksi AA ryhmään


      • Miljardeja suharill
        Eli pattijalkamies kirjoitti:

        Eli ihan oikein sulle.

        Eli katsele nopeusmittaria.

        Eli jakka saat kortin takaisin.

        Eli mikään elämässä ei ole tärkeää.

        Eli ei edes ajokortti.

        Kiluata taksille ja takaajalle ja ajele sitten pitkin kyliä ja kapakoita niinkauan kuin rahat ja hiihtoliiton ystävät riittävät ja jaksavat kuntouttaa sosiaalista jalkaasi.


      • tyuytuytuytu
        sekoamasssa kirjoitti:

        Voipi olla ihan oikein minulle tai sitten ei..
        Mielestäni on kohtuutonta ottaa koko elämä 3 kuukaudeksi pois.

        Täytynee katsella nopeusmittaria tarkemmin jatkossa.. Sitten jos ajan metsään niin kerron seuranneeni nopeusmittaria niin tarkasti että en nähnyt mutkaa tiessä..


        t.Aloittaja

        tervetuloa siien elämään, jota yksinäiset ja syrjäytyneet elävät päivästä toiseen


      • Kairan yksinäinen ku
        sekoamasssa kirjoitti:

        Voipi olla ihan oikein minulle tai sitten ei..
        Mielestäni on kohtuutonta ottaa koko elämä 3 kuukaudeksi pois.

        Täytynee katsella nopeusmittaria tarkemmin jatkossa.. Sitten jos ajan metsään niin kerron seuranneeni nopeusmittaria niin tarkasti että en nähnyt mutkaa tiessä..


        t.Aloittaja

        Onpa ihme kun sanoit ajavasi "laatuautolla"? Yleensä laatuauton perusvarusteisiin kuuluu vakionopeudensäädin joka katsoo mittaria sinun puolesta, jolloin voit keskittyä niihin epäolennaisiin asioihin mihin yleensä kaupparatsut keskittyvät, eli soitteluun ja iltojen suunnitteluun misujen kanssa ja joskus jopa työpuhelukin joukossa. Viikon paussi ei tekisi kenellekään pahaa, kun ajattelee että suurin työ monellekkin on pärjätä itsensä kanssa, ja jos siinä onnistuu niin on pieniä mahdollisuuksia menestyä suuremmassa porukassa. Ota huomioon että kaikille annetaan vain sen verran vastuksia mitä ne kestävät. Hulluksi tulo on jo muotia että anna palaa.


      • Vink,vink..

        " Sen mitä olen tästä oppinut on ainakin että poliisi on **********!
        Ei tunnu olevan minkäänlaista tilannetajua! "

        En nyt ekana poliisia syyllistäsi, he tekevät vain työtään (eikä ihan helppoa se ole !) ja jos sinua nyt olisi pysäytetty, mitä sitten olis tapahtunut.?
        Eli oma on vikasi ! Kiukuttelemalla et mitään hyödy, mieti mitä teet toisin kun saat korttisi, eli kasva aikuiseksi.

        Mutta mitä voi tehdä, osaatko kutoa (vaikka sukkaa..), kaulahuivia tms. aika menee kivasti tehdessä.
        Siivoa, vati käteen ja hilaat itseäsi paikasta toiseen..

        Jos jaksat hetken seisoa ? tehdä ruokaa, leipoa ? Tee vaikka niille kiireisille kavereille..Ristikot, lukeminen( kaveri kirjastoon..Itselleni lukeminen on intohimo! Ja aika kuluu kuin siivin.


      • sekoamasssa kirjoitti:

        Voipi olla ihan oikein minulle tai sitten ei..
        Mielestäni on kohtuutonta ottaa koko elämä 3 kuukaudeksi pois.

        Täytynee katsella nopeusmittaria tarkemmin jatkossa.. Sitten jos ajan metsään niin kerron seuranneeni nopeusmittaria niin tarkasti että en nähnyt mutkaa tiessä..


        t.Aloittaja

        Kukahan sulta on ottanu elämän pois? Isesäälis on helppo laittaa asiat toisten syyksi. Itte oot asias sössiny. Voi vittu mikä luuseri. Et varmaan edes tiedä mitä tarkoitaa jos elämä otetaan pois. Silloin on kaikki ohi. Aja vaan metsään, mut toivon ettet aja toisten päälle. Ota vastuu omista teoista. Ne nopeusrajoitukset on laittanu sua viisaampi ihminen.


    • heguli...

      Meneppä nyt ensin ja avaa ikkuna. Sitten vedät syvään henkeä muutaman kerran,,,, jos ei auta vielä, ota paperipussi ja hengitä sen lävitse hetken aikaa...
      Kerro sitten meille,,, auttoiko? ;-)

      • sekoamasssa

        Kerrostalossa jossa naapurit kyttää jokaista tekemistä en viitsi mennä ikkunan ääreen kyylättäväksi.

        Raitis ilma voisi tehdä ihan hyvää, siinä olet oikeassa. Mutta jalka paketissa ja tuolla sataa ja tiet täynnä loskaa ja pimeää..


        t.Aloittaja


      • Kirjoittele naisille
        sekoamasssa kirjoitti:

        Kerrostalossa jossa naapurit kyttää jokaista tekemistä en viitsi mennä ikkunan ääreen kyylättäväksi.

        Raitis ilma voisi tehdä ihan hyvää, siinä olet oikeassa. Mutta jalka paketissa ja tuolla sataa ja tiet täynnä loskaa ja pimeää..


        t.Aloittaja

        Laita treffi-ilmoitus suoli24:lle ja käytä aikasi tyttöjen vokotteluun ja niiden kanssa kirjoitteluun. Kun jalkasi on parantunut sinulla on uusi tyttöystävä ja elämä hymyilee.


    • Mitäpä jos

      kilautat kaverille, semmoselle jolla on varmasti se kortti, ja selvinpäin. Sittehän voit laahustaa siihen ylinopudenvauhdilla kiitävään ajopeliisi, ja nauttia maisemista.

      • sekoamasssa

        juu kuten aloitusviestissä kerroin olen tässä nyt 10 viikon aikana lähes päivittäin soitellut kavereilleni ja enää en kehtaa.

        t.Aloittaja


    • Ymmärsinkö oikein, että mitä enemmän ajaa, sitä vähemmän ehtii kiinnittää huomiota toisarvoisiin seikkoihin, kuten ajonopeuteen, liikennemerkkeihin, mummoihin tiellä.....

      Tietysti on ihan epistä, että kortti otetaan kuivumaan. Vaan voit lohduttautua sillä, että aikoinaan yksi jälkikasvustani oli päästänyt kakkosvaiheen ajotutkinnon vanhenemaan, eli ei suorittanut sitä säädetyssä määräajassa. Kortti lähti vuodeksi kuivumaan, eikä siinä ollut yhtään ajovirhettä rasittamassa......

      • kahVille#

        Toi vuosi tuntuu kyllä kohtuuttomalta seuraukselta varsinkin nuoren ajassa. Luulis lyhyemmänkin ajan toimivan pelotteena kakkostutkinnon suorittamiseksi. Eikös sitä pidä kärytä jo melkoisesta kännistäkin, ennen kun menee kortti kuivumaan vuodeksi.


      • sekoamasssa

        Ymmärsit tavallaan oikein.
        Mitä enemmän ajaa sitä suurempi riski on huolimattomuuttaan vahingossa ajaa isolla tiellä vähäistä ylinopeutta.
        Eli riski kasvaa koska viettää enemmän aikaa tien päällä.

        Jos noilla teillä missä olen sakkoni saanut (esim. motari) pyörii jotain mummoja tiellä niin se olisi aika ihmeellistä.
        Kuten aloitusviestissä sanoin ajan AINA taajamissa, koulujen, päiväkotien ja vanhainkotienkin lähellä rajoituksien mukaan!
        Vain isolla tiellä on nopeus joskus vahingossa lipsahtanut ylinopeuden puolelle.

        Melko pitkäksi aikaa jos vuodeksi on lähtenyt.
        Voin vain kuvitella minkälainen ketutus siinä on ollut, kun itselläni on jo näin suuri 3 kuukaudesta.

        t.Aloittaja


      • sekoamasssa kirjoitti:

        Ymmärsit tavallaan oikein.
        Mitä enemmän ajaa sitä suurempi riski on huolimattomuuttaan vahingossa ajaa isolla tiellä vähäistä ylinopeutta.
        Eli riski kasvaa koska viettää enemmän aikaa tien päällä.

        Jos noilla teillä missä olen sakkoni saanut (esim. motari) pyörii jotain mummoja tiellä niin se olisi aika ihmeellistä.
        Kuten aloitusviestissä sanoin ajan AINA taajamissa, koulujen, päiväkotien ja vanhainkotienkin lähellä rajoituksien mukaan!
        Vain isolla tiellä on nopeus joskus vahingossa lipsahtanut ylinopeuden puolelle.

        Melko pitkäksi aikaa jos vuodeksi on lähtenyt.
        Voin vain kuvitella minkälainen ketutus siinä on ollut, kun itselläni on jo näin suuri 3 kuukaudesta.

        t.Aloittaja

        No eipä siinä ole ketutus paljon auttanut. Ei sentään ollut mitenkään tärkeä tuo autolla ajaminen työn tai vastaavan takia. Ja joukkoliikenteen palvelujen lähellä asuimme silloin.

        Muistan hyvin kun aikoinaan pomollani oli kaksi tuollaista ylinopeusmerkintää, toinen tietyöalueelta saatu, niin oli kojelaudassa iso lappu muistuttamassa, ettei sitä kolmatta oteta.

        Enempi tässä ihmetyttää nuo uutiset toistuvista kortitta tai humalassa ajoista, kun todetaan, että vuoden aikana oli kolmastoista kerta. Ei nähtävästi löydy lääkettä niihin, tai sitten ei haluta kajota pyhään lehmään.


      • sekoamasssa
        LaardiBee kirjoitti:

        No eipä siinä ole ketutus paljon auttanut. Ei sentään ollut mitenkään tärkeä tuo autolla ajaminen työn tai vastaavan takia. Ja joukkoliikenteen palvelujen lähellä asuimme silloin.

        Muistan hyvin kun aikoinaan pomollani oli kaksi tuollaista ylinopeusmerkintää, toinen tietyöalueelta saatu, niin oli kojelaudassa iso lappu muistuttamassa, ettei sitä kolmatta oteta.

        Enempi tässä ihmetyttää nuo uutiset toistuvista kortitta tai humalassa ajoista, kun todetaan, että vuoden aikana oli kolmastoista kerta. Ei nähtävästi löydy lääkettä niihin, tai sitten ei haluta kajota pyhään lehmään.

        Juu, itsekkin hämmästelen uutisia joissa joku jäänyt jo ties kuinka monetta kertaa kiinni kortitta ajosta tai känniajelusta.
        Itse en aio kortitta ajaa. Tiedän että siitä seuraa vain lisää ajokieltoa, mikä olisi totaalinen katastrofi. Tämän 3kk nyt jotenkin kituuttelee...

        t.Aloittaja


      • mummapumma
        sekoamasssa kirjoitti:

        Ymmärsit tavallaan oikein.
        Mitä enemmän ajaa sitä suurempi riski on huolimattomuuttaan vahingossa ajaa isolla tiellä vähäistä ylinopeutta.
        Eli riski kasvaa koska viettää enemmän aikaa tien päällä.

        Jos noilla teillä missä olen sakkoni saanut (esim. motari) pyörii jotain mummoja tiellä niin se olisi aika ihmeellistä.
        Kuten aloitusviestissä sanoin ajan AINA taajamissa, koulujen, päiväkotien ja vanhainkotienkin lähellä rajoituksien mukaan!
        Vain isolla tiellä on nopeus joskus vahingossa lipsahtanut ylinopeuden puolelle.

        Melko pitkäksi aikaa jos vuodeksi on lähtenyt.
        Voin vain kuvitella minkälainen ketutus siinä on ollut, kun itselläni on jo näin suuri 3 kuukaudesta.

        t.Aloittaja

        Yks keino on, että vetoat elinkeinosi menetykseen, ja pyydät korttia siksi takaisin. Toinen asia on, että on monia ihmisiä, jotka sairauden takia oleksivat ja makaavat kotonaan, pääsemättä ulos lainkaan ilman saattajaa. itse olen makaillut viime elokuusta lähtien kotona, ja muutamia keinoja on: katsella telkkaria, kuunnella radiota, sellaisia kanavia , joita ei ennen ole kuunnellut. Pyytää lähimmäistä hakemaan kirjastosta kirjoja. Kun makuuvaihe on ohi ja kykenet paremmin liikkumaan , niin kodin siivous vie kivasti aikaa, voit pestä ikkunat ja siivota kaapit aikasi kuluksi.


      • Tuuli liikkuu
        mummapumma kirjoitti:

        Yks keino on, että vetoat elinkeinosi menetykseen, ja pyydät korttia siksi takaisin. Toinen asia on, että on monia ihmisiä, jotka sairauden takia oleksivat ja makaavat kotonaan, pääsemättä ulos lainkaan ilman saattajaa. itse olen makaillut viime elokuusta lähtien kotona, ja muutamia keinoja on: katsella telkkaria, kuunnella radiota, sellaisia kanavia , joita ei ennen ole kuunnellut. Pyytää lähimmäistä hakemaan kirjastosta kirjoja. Kun makuuvaihe on ohi ja kykenet paremmin liikkumaan , niin kodin siivous vie kivasti aikaa, voit pestä ikkunat ja siivota kaapit aikasi kuluksi.

        Ja tyhjyys lepää kun hulluus on.Hmm.Ajankohtaista.


    • ;))

      Älä masennu minä nousen mopon päälle kesällä vaikka tikapuilla....
      jalka leikattiin viime kesänä ja vaivaa vieläkin en ole seonnut enkä aio ...
      15 km puotiin ;))

      • Jos sulla on monkey...niin et tarvii tikapuita, ellet oo kääpiö.;D


      • sekoamasssa

        Ok, tsemppiä jalan kanssa.
        Onneksi itselläni jalka paranee muutamassa viikossa..

        Pieni vaivahan tämä on jos vertaa sinun vaivaasi, mutta ajoittain tälläisissä tapauksissa loppuu usko ja kärsimättömyys kasvaa kun ei pysty mitään tekemään...
        Varsinkin tässä iässä kun halua olisi mennä ja tehdä.
        Töihin olisi kiva päästä..


        t.Aloittaja


      • :)
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        Jos sulla on monkey...niin et tarvii tikapuita, ellet oo kääpiö.;D

        Se mopo painaa paljon on iso kone :))
        Kääpiöitä en ole nähnyt vaan susi pariskunta ja ilvekset tuossa näköpiirissä .
        Vaan kun olen tottunut elämään näiden luontokappaleitten kanssa .
        Jälkiä on paljon luonnossa kiva seurata ...
        Tuossa yksi päivä keittiönikkunasta katselin ja olin pudottaa kupin , kun menivät sudet peräkanaa.


      • Kodin neuvokki
        sekoamasssa kirjoitti:

        Ok, tsemppiä jalan kanssa.
        Onneksi itselläni jalka paranee muutamassa viikossa..

        Pieni vaivahan tämä on jos vertaa sinun vaivaasi, mutta ajoittain tälläisissä tapauksissa loppuu usko ja kärsimättömyys kasvaa kun ei pysty mitään tekemään...
        Varsinkin tässä iässä kun halua olisi mennä ja tehdä.
        Töihin olisi kiva päästä..


        t.Aloittaja

        Nythän sinulla on aikaa lukea, jos ole et lukumiehiä, nyt on hyvä aika aloittaa. Katsele digiboxin tallenteet, siivoa kaapit, kyllä tekemistä löytää kun vähän miettii. Itsekin olen leikkauspotilas kahden viikon takaa, aika ei tule pitkäksi kotonakaan kun keksii tekemistä;)


    • Myöhäistä repiä stressiä, jos on vain kaksi viikkoo jäljellä sanktioo.;)
      Ajattele positiivisesti ja ota vaikka Olvia, jos ei parempaa juomaa löydy.:))

      • sekoamasssa

        Totta, enää ei ole paljoa jäljellä.. Onneksi.
        Luulen että jos ajokieltoa olisi vielä 2-3kk jäljellä niin sitten masentuisin ihan aikuisten oikeasti..

        Olvia on tullut nyt 3kk aikana juotua paljon. Koska ei ole ollut muuta tekemistä.
        Jos ajokielto jatkuisi alkoholisoituisin ja saattaisin pudota yhteiskunnan "rattaista" kokonaan. Tuon ajokiellon saatuani tuntui että sitähän yhteiskunta haluaakin..

        Onneksi alkoholin käyttö ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä. Ajattelen useasti että nytkään en joisi jos olisi mahdollisuus mennä töihin.
        Useasti olen tykännyt viikonloppuna kruisailla pitkin kaupunkia hyvää musiikkia kuunnellen, mutta nyt siihen ei ole ollut mahdollisuutta ilman korttia.
        Joten aika menee juomiseen.

        Toivottavasti kortin saatuani osaan lopettaa tuon juomisen, tässä 3kk aikana tuosta on kuitenkin tullut jo aika paha tapa........... Vaikka tuossa sanoinkin että juominen ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä.
        Sitten sen näkee miten tapahtuu.
        Kännissä en aja ikinä!! Jos se mitenkään tähän voi liittyä.

        Pahoittelen, tekstini voi olla sekavaa ja täynnä kirjoitusvirheitä, koska hieman jo väsyttää. Onneksi huomenna (maanantaina) saa nukkua pitkään kun minun ei anneta mennä töihin... Jotta voisin maksaa suuren siivun palkastani veroina valtiolle.....
        On tämä suomi hieno maa...
        Ymmärrän kyllä että ilman veroja meillä ei olisi hyväkuntoisia teitä joilla sitten körötellä naurettavien rajoituksien mukaan..
        Mutta verorahoilla ei mielestäni tulisi rahoittaa esimerkiksi maahanmuuttoa..

        No nyt meni jo ohi aiheenkin..

        Mutta jokatapauksessa kiitos vastauksista!=)
        Jatkakaa vain... On minulla vieläkin aikaa täällä jutella..
        Ihan piristäväähän tämä on tänne kirjoitella.


        t.Aloittaja


      • Minkä aamu tuo...
        sekoamasssa kirjoitti:

        Totta, enää ei ole paljoa jäljellä.. Onneksi.
        Luulen että jos ajokieltoa olisi vielä 2-3kk jäljellä niin sitten masentuisin ihan aikuisten oikeasti..

        Olvia on tullut nyt 3kk aikana juotua paljon. Koska ei ole ollut muuta tekemistä.
        Jos ajokielto jatkuisi alkoholisoituisin ja saattaisin pudota yhteiskunnan "rattaista" kokonaan. Tuon ajokiellon saatuani tuntui että sitähän yhteiskunta haluaakin..

        Onneksi alkoholin käyttö ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä. Ajattelen useasti että nytkään en joisi jos olisi mahdollisuus mennä töihin.
        Useasti olen tykännyt viikonloppuna kruisailla pitkin kaupunkia hyvää musiikkia kuunnellen, mutta nyt siihen ei ole ollut mahdollisuutta ilman korttia.
        Joten aika menee juomiseen.

        Toivottavasti kortin saatuani osaan lopettaa tuon juomisen, tässä 3kk aikana tuosta on kuitenkin tullut jo aika paha tapa........... Vaikka tuossa sanoinkin että juominen ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä.
        Sitten sen näkee miten tapahtuu.
        Kännissä en aja ikinä!! Jos se mitenkään tähän voi liittyä.

        Pahoittelen, tekstini voi olla sekavaa ja täynnä kirjoitusvirheitä, koska hieman jo väsyttää. Onneksi huomenna (maanantaina) saa nukkua pitkään kun minun ei anneta mennä töihin... Jotta voisin maksaa suuren siivun palkastani veroina valtiolle.....
        On tämä suomi hieno maa...
        Ymmärrän kyllä että ilman veroja meillä ei olisi hyväkuntoisia teitä joilla sitten körötellä naurettavien rajoituksien mukaan..
        Mutta verorahoilla ei mielestäni tulisi rahoittaa esimerkiksi maahanmuuttoa..

        No nyt meni jo ohi aiheenkin..

        Mutta jokatapauksessa kiitos vastauksista!=)
        Jatkakaa vain... On minulla vieläkin aikaa täällä jutella..
        Ihan piristäväähän tämä on tänne kirjoitella.


        t.Aloittaja

        Saittihan on mitä hienoin kirjoitella. Sana kahvikeskustelut ei ole korva merkittyä. Tänne voi kirjoittaa ylinopeudella tai kännissä, promillerajoja ei ole eikä puhalluteta. On tämä parempaa viihdettä, joskus, kuin kaljan tissuttelu, kuitenkin.

        Töihinhän tässä pitäisi lähteä. Tuttavan kyydissä. Kuljen myös julkisilla.


      • sekoamasssa
        Minkä aamu tuo... kirjoitti:

        Saittihan on mitä hienoin kirjoitella. Sana kahvikeskustelut ei ole korva merkittyä. Tänne voi kirjoittaa ylinopeudella tai kännissä, promillerajoja ei ole eikä puhalluteta. On tämä parempaa viihdettä, joskus, kuin kaljan tissuttelu, kuitenkin.

        Töihinhän tässä pitäisi lähteä. Tuttavan kyydissä. Kuljen myös julkisilla.

        Juu, aloitusviestiä kirjoitellessani olin niin turhautunut että en jaksanut pahemmin pohtia mihin tämän laittaisin...

        Heräilin tuossa tunti sitten ja nyt tässä juon tässä kahvia ja selailen päivän uutisia..
        Riittääköhän tälle palstalle kirjoittelu vain se että juo samalla kahvia? =D
        Aiheita tosiaan näyttää olevan laidasta laitaan.

        Melkoiseen aikaan olet töihin lähdössä, kun katselee viestisi lähetysaikaa =)


        t.Aloittaja


      • sekoamasssa
        sekoamasssa kirjoitti:

        Juu, aloitusviestiä kirjoitellessani olin niin turhautunut että en jaksanut pahemmin pohtia mihin tämän laittaisin...

        Heräilin tuossa tunti sitten ja nyt tässä juon tässä kahvia ja selailen päivän uutisia..
        Riittääköhän tälle palstalle kirjoittelu vain se että juo samalla kahvia? =D
        Aiheita tosiaan näyttää olevan laidasta laitaan.

        Melkoiseen aikaan olet töihin lähdössä, kun katselee viestisi lähetysaikaa =)


        t.Aloittaja

        Ai kun kivaa!
        Huomenna pitäisi lähteä naapurikaupunkiin hoitelemaan asioita. Linja-autolla.

        Tuolla naapurikaupungissa täytyy aika pitkiä matkoja kulkea, täytyisi käydä 3 eri paikassa.
        Soitin sitten kaverilleni jonka tiedän samassa kaupungissa olevan, auton kanssa.

        Kysyessä apua hän vastasi vain "en."
        vaikka olen häntä ties kuinka monta kertaa auttanut monissa asioissa, ja vaikka olen itse joutunut sumplimaan omia menojani jotta olen päässyt häntä auttamaan.

        Hyviin tapoihin kuuluisi selittää edes miksi ei joku asia käy.

        En tiedä pitäisikö lempata tuollainen kaveri..

        Satunnaisesti todella tyly ja kohtelee kuin roskaa. Jos olisi aina tuollainen olisin pistänyt välit jo aikaa sitten poikki.
        Pistää miettimään onkohan hänellä kaikki ihan hyvin.
        En kehtaa ihan suoraankaan kysyä, tuntuu aika paljon ahdistuvan jos alkaa tuollaisista "syvällisistä" puhumaan.

        Mutta kyllä pistää vituttamaan!!!!!!!

        Täytyy sitten kipeällä jalalla yrittää linkata kaupungilla siellä loskan seassa!!

        Se on aivan 100 varma juttu että alan tekemään kaverilleni tästä eteenpäin samanlaisia juttuja..


        t.Aloittaja


      • sekoamasssa
        sekoamasssa kirjoitti:

        Ai kun kivaa!
        Huomenna pitäisi lähteä naapurikaupunkiin hoitelemaan asioita. Linja-autolla.

        Tuolla naapurikaupungissa täytyy aika pitkiä matkoja kulkea, täytyisi käydä 3 eri paikassa.
        Soitin sitten kaverilleni jonka tiedän samassa kaupungissa olevan, auton kanssa.

        Kysyessä apua hän vastasi vain "en."
        vaikka olen häntä ties kuinka monta kertaa auttanut monissa asioissa, ja vaikka olen itse joutunut sumplimaan omia menojani jotta olen päässyt häntä auttamaan.

        Hyviin tapoihin kuuluisi selittää edes miksi ei joku asia käy.

        En tiedä pitäisikö lempata tuollainen kaveri..

        Satunnaisesti todella tyly ja kohtelee kuin roskaa. Jos olisi aina tuollainen olisin pistänyt välit jo aikaa sitten poikki.
        Pistää miettimään onkohan hänellä kaikki ihan hyvin.
        En kehtaa ihan suoraankaan kysyä, tuntuu aika paljon ahdistuvan jos alkaa tuollaisista "syvällisistä" puhumaan.

        Mutta kyllä pistää vituttamaan!!!!!!!

        Täytyy sitten kipeällä jalalla yrittää linkata kaupungilla siellä loskan seassa!!

        Se on aivan 100 varma juttu että alan tekemään kaverilleni tästä eteenpäin samanlaisia juttuja..


        t.Aloittaja

        noniin, asiat hoidettu naapurikaupungissa.

        Oli hienoa kävellä loskaisella pyörätiellä räntäsateessa ja nähdä kuinka tuo samainen kaveri josta edellisessä postauksessa kerroin ajaa autollaan rennon näköisenä ohi..

        Hieman pistää vituttamaan tuo ajoittainen kusipäämäisyys.

        t.Aloittaja

        Ps.Kommentoikaa kertokaa mielipiteenne tai jotakin.
        Tänne on nyt ihan mukava kirjoitella kuulumisia. Saa purkaa johonkin tätä kortittomuudesta aiheututta harmia.


      • koettu on
        sekoamasssa kirjoitti:

        noniin, asiat hoidettu naapurikaupungissa.

        Oli hienoa kävellä loskaisella pyörätiellä räntäsateessa ja nähdä kuinka tuo samainen kaveri josta edellisessä postauksessa kerroin ajaa autollaan rennon näköisenä ohi..

        Hieman pistää vituttamaan tuo ajoittainen kusipäämäisyys.

        t.Aloittaja

        Ps.Kommentoikaa kertokaa mielipiteenne tai jotakin.
        Tänne on nyt ihan mukava kirjoitella kuulumisia. Saa purkaa johonkin tätä kortittomuudesta aiheututta harmia.

        Ystävyydestä. Itsellä ollut aina vähänlaisesti ystäviä, mutta vasta vuosien päästä sen tajuaakin, että tärkeämpää on ystävien laatu ei niiden määrä.

        Ajo-oikeus. Ole edelleen tarkkana, kun saat kortin takaisin, sillä piina ei vielä ole ohi. Kaiva se päätöskuponki esiin ja silmäile tarkemmin. Siellä lukee, että kortti harkintaan kun vuodessa 2-3 rikkettä TAI kahdessa vuodessa 3-4 kpl.
        On oikein rastipaikat näille kohteille valmiiksi painettuina, joten olet tarkkailun alla ainakin vielä reilun vuoden eteenpäin. Mutta ensi kuussa voit jo antaa hanaa, mutta hillitysti kuitenkin. Lähde ajoissa liikkeelle, niin ei tule kiire.


      • ymmällään
        sekoamasssa kirjoitti:

        Totta, enää ei ole paljoa jäljellä.. Onneksi.
        Luulen että jos ajokieltoa olisi vielä 2-3kk jäljellä niin sitten masentuisin ihan aikuisten oikeasti..

        Olvia on tullut nyt 3kk aikana juotua paljon. Koska ei ole ollut muuta tekemistä.
        Jos ajokielto jatkuisi alkoholisoituisin ja saattaisin pudota yhteiskunnan "rattaista" kokonaan. Tuon ajokiellon saatuani tuntui että sitähän yhteiskunta haluaakin..

        Onneksi alkoholin käyttö ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä. Ajattelen useasti että nytkään en joisi jos olisi mahdollisuus mennä töihin.
        Useasti olen tykännyt viikonloppuna kruisailla pitkin kaupunkia hyvää musiikkia kuunnellen, mutta nyt siihen ei ole ollut mahdollisuutta ilman korttia.
        Joten aika menee juomiseen.

        Toivottavasti kortin saatuani osaan lopettaa tuon juomisen, tässä 3kk aikana tuosta on kuitenkin tullut jo aika paha tapa........... Vaikka tuossa sanoinkin että juominen ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä.
        Sitten sen näkee miten tapahtuu.
        Kännissä en aja ikinä!! Jos se mitenkään tähän voi liittyä.

        Pahoittelen, tekstini voi olla sekavaa ja täynnä kirjoitusvirheitä, koska hieman jo väsyttää. Onneksi huomenna (maanantaina) saa nukkua pitkään kun minun ei anneta mennä töihin... Jotta voisin maksaa suuren siivun palkastani veroina valtiolle.....
        On tämä suomi hieno maa...
        Ymmärrän kyllä että ilman veroja meillä ei olisi hyväkuntoisia teitä joilla sitten körötellä naurettavien rajoituksien mukaan..
        Mutta verorahoilla ei mielestäni tulisi rahoittaa esimerkiksi maahanmuuttoa..

        No nyt meni jo ohi aiheenkin..

        Mutta jokatapauksessa kiitos vastauksista!=)
        Jatkakaa vain... On minulla vieläkin aikaa täällä jutella..
        Ihan piristäväähän tämä on tänne kirjoitella.


        t.Aloittaja

        kuule etköhän itse ole tilanteesi aiheuttanut?elämässä ja tässä yht.kunnassa on tietyjä normeja joita tulee noudattaa...sinunkin


      • nyt korkki kiinni
        sekoamasssa kirjoitti:

        Totta, enää ei ole paljoa jäljellä.. Onneksi.
        Luulen että jos ajokieltoa olisi vielä 2-3kk jäljellä niin sitten masentuisin ihan aikuisten oikeasti..

        Olvia on tullut nyt 3kk aikana juotua paljon. Koska ei ole ollut muuta tekemistä.
        Jos ajokielto jatkuisi alkoholisoituisin ja saattaisin pudota yhteiskunnan "rattaista" kokonaan. Tuon ajokiellon saatuani tuntui että sitähän yhteiskunta haluaakin..

        Onneksi alkoholin käyttö ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä. Ajattelen useasti että nytkään en joisi jos olisi mahdollisuus mennä töihin.
        Useasti olen tykännyt viikonloppuna kruisailla pitkin kaupunkia hyvää musiikkia kuunnellen, mutta nyt siihen ei ole ollut mahdollisuutta ilman korttia.
        Joten aika menee juomiseen.

        Toivottavasti kortin saatuani osaan lopettaa tuon juomisen, tässä 3kk aikana tuosta on kuitenkin tullut jo aika paha tapa........... Vaikka tuossa sanoinkin että juominen ei ole riistäytynyt totaalisesti käsistä.
        Sitten sen näkee miten tapahtuu.
        Kännissä en aja ikinä!! Jos se mitenkään tähän voi liittyä.

        Pahoittelen, tekstini voi olla sekavaa ja täynnä kirjoitusvirheitä, koska hieman jo väsyttää. Onneksi huomenna (maanantaina) saa nukkua pitkään kun minun ei anneta mennä töihin... Jotta voisin maksaa suuren siivun palkastani veroina valtiolle.....
        On tämä suomi hieno maa...
        Ymmärrän kyllä että ilman veroja meillä ei olisi hyväkuntoisia teitä joilla sitten körötellä naurettavien rajoituksien mukaan..
        Mutta verorahoilla ei mielestäni tulisi rahoittaa esimerkiksi maahanmuuttoa..

        No nyt meni jo ohi aiheenkin..

        Mutta jokatapauksessa kiitos vastauksista!=)
        Jatkakaa vain... On minulla vieläkin aikaa täällä jutella..
        Ihan piristäväähän tämä on tänne kirjoitella.


        t.Aloittaja

        Ei kun sun pitää just olla ottamatta sitä olvia. Krapulan tai lasku aiheuttaa vain mielentilan synkkenemistä pahemmin. Jos fiilikset on huonot niin viinaksista ei ole siihen kuin hetken apua ja sitten lopulta lopputilanne on entistä pahempi. On vielä alkoholisoitumisen riski tuossa mukana.


      • sekoamasssa kirjoitti:

        noniin, asiat hoidettu naapurikaupungissa.

        Oli hienoa kävellä loskaisella pyörätiellä räntäsateessa ja nähdä kuinka tuo samainen kaveri josta edellisessä postauksessa kerroin ajaa autollaan rennon näköisenä ohi..

        Hieman pistää vituttamaan tuo ajoittainen kusipäämäisyys.

        t.Aloittaja

        Ps.Kommentoikaa kertokaa mielipiteenne tai jotakin.
        Tänne on nyt ihan mukava kirjoitella kuulumisia. Saa purkaa johonkin tätä kortittomuudesta aiheututta harmia.

        Aloittajalle !
        Älä viitsi valittaa että onpa elämä kurjaa voi voi.. Tyttäreltäni leikattin polvi,hän joutuu 4 kuukautta käyttämään keppejä,saikkua puoli vuotta,ei hänkään marise turhia. Taidat olla MULLE TÄNNE HETI KAIKKI NYT-tyyppiä. Kun on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia. Ota itseäsi niskasta kiinni, ja yritä ajatella positiivisesti. Ei se olo siitä parane,jos kulkee naama väärinpäin aamusta alkaen. Itse olet osasi valinnut,ja sitä rattia käännellyt,joten hyväksy asia.


    • Ei hullumpaa!

      Hahahaaa!!! Tuu vaan hulluksi! Se on tosi kivaa! Meitä on paljon!
      Ei se kauaa ahista ku saa kunnon pillerit!

      • älä marise

        Kun ahdistus loppuu, olet vihdoin tullut hulluksi. Hulluhan ei itse huomaa olevansa hullu.
        Mutta oikeasti on paljon ihmisiä, jotka ovat iäksi sidottuja hoitolaitoksiin, kotiin tai vankilaan. Että pieneltä tuntuu aloittajan "vapaudenriisto".


    • ...

      Pelaa tietokonetta :)

      • mude

        Täällä yksi mutsi, jonka pojalle on myöskin tullut ne kaksi ylinopeutta...Kortti ei ole vielä lähtenyt, koska kuulemma siihen menee aikaa viranomaisilta. Nämä ylitykset tapahtuivat vierailla paikkakunnilla pimeään aikaan. Molemmissa välähti kamera ja oli siis ajettu 60 km:n rajoitusalueella 70 tai 71 km/h. Sakot on maksettu ja nyt sitten odotellaan sitä kortin menoa!

        Henkilö on nyt armeijassa ja palaa kesällä työpaikkaansa, johon on kuljettava autolla. Voi olla vaikeaa sitten. Harmitus on suuri, koska ylitykset ovat noin pieniä. Ei ole kaahari kyseessä! Hyvin ymmärrän aloittajan turhautumista. Mutta, hyvä ,että ei ole enään kauaa pois kortti:)


    • ette ole tulossa hulluksi, hyvä herra. Olette vaan vitunmoinen luuseri.

      • Hahaa!

        Sinä taas olet niin lihava, ettei naamasi mahdu kokonaan kuvaan.


      • juunoi590

        hiliaa


      • Heh!

        Olet paitsi tyhmä niin myös rasisti.


      • näkymätöin mies
        Hahaa! kirjoitti:

        Sinä taas olet niin lihava, ettei naamasi mahdu kokonaan kuvaan.

        ja sinä niin lihava ettei kuvaa näy ollenkaan.


      • ymmällään
        Hahaa! kirjoitti:

        Sinä taas olet niin lihava, ettei naamasi mahdu kokonaan kuvaan.

        voih kun typerää


    • ajeli kortitta

      Mun miesystäväni kertoi että kortti meni joskus aikoinaan hyllylle muutamasta ylinopeussakosta.

      Kun hän toimitti kortin poliisiasemalle niin sieltä sanottiin että kotipihaan saa vielä ajaa. Siinä sitten körötellessä kotiin hän hupmasi että ilman korttiakin voi ajaa ....

      Tämä oli tarkoitettu lähinnä vitsiksi C :

    • Vaihtoehto!!!

      Tilaa taxi Bariin tai tilaa huora himaa!!!!!

    • Kokenut kans

      Moi, ymmärrän tuskasi, vitutuksesi, syö miestä!!
      Auttaa en voi, mutta Zemppiä ja jaksamista sulle, oot loppusuoralla jo ja saat korttis kohta takaisin, elämä jatkuu ; )

    • ei mitään ,

      Tiedän tunteen kun kerroskoppiaseunto alkaa oleen todellinen vankila jos autoa ei ole kun ei saa sitä rekisteröityä , asuu maalla jossa matkat pitkiä ja ei kavereita , ei työtä koska ei pääse sitä etsimään ... ilman sitä rakasta autoa ! vihonviimeinen asumismuoto kerrospaska jossa vain koppi ja ei muuta , ei pihaa ei mitää , kävellen ei huvitä pihassa seisoa kun naapurit kyttää

      • sekoamasssa

        hauska huomata että joku on samaa mieltä kerrostaloasumisesta, ja tuntuu samankaltaiset murheet olevan. =)
        Kerrostalossa ei tosiaan viitsi pihalla seisoskella. tuntuu että roskienkin vieminen on kuin olisi esiintymässä suuressa tapahtumassa suurelle yleisölle=D

        t.Aloittaja


    • hui2hai3

      Säännöt on kaikille samat. Miks esim monet taksikuskit ja bussikuskit osaa ajaa rajoitusten mukaan. Jotenkin vaan tuntuu, et nuoret on niitä 'kaahailijoita' enemmänkin. Siinä on taas esimerkki siitä, et ku on terve ihminen, ni maailma romahtaa parista pienestä vastoinkäymisestä. Varsinkin ku toinen on oma vika, ni ei auta ku kärsiä. Monet joutuu esim sairautensa vuoksi leikkauksiin vähän väliä ja tuskin valittavat noin paljon. Tietty ihmistä tuntematta paha sanoa tän enempää...
      Mut onhan netti, telkkari, leffoja jne... Osaatko lukea? :) Kirjatkin on hyvä tapa kuluttaa aikaa...

      • 4e3434344

        tiedätkös, kyllä ne monet taksikuskit ainakin polkee sitä kaasua kun heitä edes leikillään pyytää.
        jokin aika sitten olin uutukaisen mersu-taksin kyydissä ja kuljettaja ajoi 80 alueella yli 160 kun leikillään hieman yllytimme =)
        Että lienee tuo vähän tapauskohtaista.


    • jokainen tavallaan

      Voi sua. Itsellä niin Onnekas tilanne et epilepsian takia ei oo ajokorttia, joudun siis turvautumaan usein muiden kyyteihin., Leikkausvirheen takia olen joutunut vuosiksi saikulle. (työkykykin meni) enkä asu mitenkään hirveen lähellä kavereirtani. et joo, ymmärrän toki et sua ottaa päästä tollanen pari kuukautta, mut henk. koht. itte olisin lähes onnellinen jos omalla kohdalla olis tosiaan kyse parista viikosta/kuukaudesta.

      Silti yritän kaikkee sellaista tehdä mihin pystyn. Kotona nyt tietty tulee enimmäkseen oltua, kun tuo kävely on aavistuksen verran hankalaa, ja yksinäistä on, onneks kuitenkin on netti ja yritän nähdä myös kavereitani, silloin kun heille se sattuu sopimaan.

      Joten ota se sillä et sua ei ole tuomittu kuitenkaan vuosiks neljän seinän sisään, ja sul on tulossa se kortti takasin. kaikilla ei ole ees mahollisuutta siihen.

      • jokainen tavallaan

        Ja vielä nyt tarkennan sen verran et tuo kirjoittamani "onnekas tilanne" oli sitten sarkasmia. suurin osa sen varmaan tajus, mut tääl on myös niitä pilkun viilaajia, jotka takertuu kuitenkin siihen.


    • hupsis, meni jo ohi.

      Voisin koittaa keksi sinulle tekemistä ja avustavia kommentteja, mutta koska moni on jo kaikenlaista sanonut, niin sanon vain tämän: Vaikka olet kuinka menevä ja sosiaalinen normaalisti, niin viikko (jalan takia), 2 viikkoa kortin odottamista ja sekin kokonaisaika 3 kuukautta ovat hyvin hyvin lyhyitä sen jälkeen kun ne on ohi. Ihan pian olet taas kiinni normaalissa elämässäsi, joten jaksat ihan varmasti!

    • hyviä puolia

      No, sinulla on se hyvä puoli, että ei ole käsi paketissa lisäksi. Voit kirjoitella netissä. Lisäksi voit nukkua pitkään ja keittää kahvia ja juoda yms...

    • 120003

      Olen viettänyt viimeiset 5 vuotta neljän seinän sisällä kotonani tietokoneella. Ihan kivaa on ollut. En näe ongelmaa.

    • Muuta pois

      No eihän tämä koko asia mihinkään ajokorttiin liity vaan pelkästään siihen että jos asuu pienellä paikkakunnalla niin tuollaista se elämä on ylipäätään. Muuta pois. Ei muuta tästä aiheesta.

    • nolife

      Welcome to my life. Pelaa counter-strikeä!

    • Muistathan

      kaiken jälkeen nopeusrajotukset!

    • Neuvo

      Istut kotonasi sen tarkoitetun ajan ja kärsit seurauksista! Ota opiksesi tai hakkaa tattiin.

    • PikaApu

      Miten olis naisseura aina silloin tällöin, haet netistä!!?? Eiköhän siinä jokunen viikko vierähdä siivillä, kun odottelet milloin seuraavan kerran saat naista... Vai oliko sulla mikä se tilanne entuudestaan? Missäs kaukana asut, jos seuraa kaipaisit ;)

    • Joskus elo pysäyttää
    • En symppaa kaaharia

      Vaihda se autosi invamopoon, niin saat ajaa ilman korttia ja ilman ylinopeutta.

    • mikko niskanen

      tuo on tuttua omassa kodissa vankina.kyllä jokela ampujien ihmisiä höösätään.samoin pohjanmaan ampujien omaisia.mutta kuka höösää kelan ja varman kiusaamia ihmisiä joita ei lasketa eläkkeelle vaan vuosia kiusataan henkisesti hermot jo riekaleina,että ei pysty katsomaa mikko niskasen kahdeksaa surmanluotia,kun televisio suljettava kun iskee pakokauhu.onko kelan ja varman tarkoitus työkyvytöntä sairasta kiusata hengiltä.kyllä per kele olis kirveele töitä.lukutaidottomia mullikoita meidän päättäjät.halonen sais ruveta hoitaa meidän asioita,eikä juosta ulkomaalaisia höösää.ja niinistö sais ruveta töihin ja hoitais ensin meidän kiusattujen asiat kuntoon.tai sillä ei ole mitään virkaa kun äänestimmekin vielä kun luvattiin hoitaaa huonoosaisten asiat kuntoon.

      • kohta m.niskanen

        mulla on sama juttu.kela ja varma vuosia kiusannut vaikka lääkärien lausunnot on että olen työkyvytön.nyt on hermot siinä mallissa,että äsken tosiaan tuli mikko niskasen elokuva,kahdeksan surman luotia.en pysty enää katsomaan vaikka suön mielenterveys lääkkeitä kelan ja varman takia kun kiusaavat ihmisiä aiheettomasti.kyllä on totta että jokelan ja pohjan maan ampujien pelottettujen ihmisten höösätään niitä,mutta kuka auttaa kelan ja varman kiusaamia ihmisiä.onkohan tuosta niinistöstä mihinkään vaikka lupasi huonoosaisten asiat panna kuntoon.halosesta ei ollut siihen laitoin hänelle kaikki lausunnot jotka lääkärit on kirjoittanut,en mie pysty hoitaa näitä oli vastaus.


    • Käytä mielivitutusta

      Johtuukohan tämä kaikki pelkästään globaalista yhteiskunnasta vai oikeasti
      virikkeitten puutostilasta? Koulutuksesta vai jostain muusta syystä?
      Veikkaisin et paljon pahempia ongelmia on eessä tällätyylisuunalla kaikille
      elollisille myös heille jotka luulevat olevansa onnellisia nyt tällähetkellä kortilla tai ilaman.
      mutteivat ehkäpä iänkaikkisesti millään (velka)rahallakaan.
      Joten anna itsellesi anteeksi paljon pahaa mitä olet tehnyt ja ala vaikka sätätä
      jos oot niin vaivainen ettet muuhun kykene,,muista tosin et net on osa keinotodellisuutta mikä ei ole totta kun jonkinverran.
      Oikeesti ennenvanhaan koko laumasta pidettiin huolta.
      Nykysi ei edes osata pyytää oikeesti vaan huu-haa feikisti apua taikka kalaa
      rehellisesti.

    • nuthead

      vedä kunnön persset olalle!pyydä taksikuskin hakemaan itsellesi satsi viinaa alkosta!se auttaa sekoamiseen!

    • en epäile sinua

      Mieti hieman asiaa sinä puhut viikosta.Minä kerron sinulle oman tarinani .Olin selkälaikkauksessa ennen joulua, ja se ei onnistunut nyt leikattiin uudestaan en saa kolmeen viikkoon istua ja kipuja on, sitten helmikuussa puhkesi diabetes joka jouduttiin laittaan heti pistokselle.Mitä tulee sinun ajokieltoon niin nyt kun saat kortin niin päätä että et enää sitä hyllytä.Sillä siellä tiellä on myös muita jos sattuu vakavaa niin sitten sinä olet yksin .Ota yhteyttä oman kuntasi kelaan sinulla pitäs olla oikeus käyttää taksia että voisit mennä kirjastoon tai nuorten tapaamis paikkoihin vaikka et saa kävellä.En tiedä millainen leikkaus sinulle on tehty mutta ei kovin suuri kun viikko vaan ilman kävelyy.Soittele tutuile ja jos sinulla on vanhemmat muualla pyydä heitä hakeen luokseen vaan oletko jo naimisissa tai avoliitossa .Ei ystävät katoa joka ei käy sinun luona niin se ei ole ystävä joka odottaa kun saat kortin.Sinähän voit pyytää sellaista kaveria jolla kortti niin sinulla auto niin ajelkaa uskoisin että tämä onnistuis.Hei sinulla on viellä elämää jatkossa.

    • Minullakin äsken oli leikkaus, 5viikkoa on mennyt, onneksi nyt voin n.s. kävellä ulkona,vaikka jalka vielä paketissa.Ensin luulin,että sekoan..mutta aika meni nopeasti.Teen kotityö(mitä on mahdollista),luen paljon,katson TV-ta ja uskon,että joskus minun kärsimyksiä loppuu.Rauhoitu,nyt sinun pitää unohda ,että olet aktiivinen sosiaalinen työssäkäyvää ihminen.

    • yhyyyhyhyhy

      Voi jumalauta! Sekoa ruikuttaja! Tolla henkisellä kapasiteetilla ei tulla muutenkaan selviämään tulevista vastoinkäymisistä.

    • Henskelimies

      Itselläkin melkein sama ongelma, jäin kiinni ratista ja kortti lähti, asun pinehköllä paikkakunnalla ( syrjäaluetta , ei kauppoja tai postia ) joten nyt on sanoinkuvaamaton ongelma se että en pääse käymään alkossa kun kortti hyllyllä!

      nimimerkillä: Henskelimies

    • sitä saa mitä tilaa...

    • GHKKKKKKKKKKKKKKKKKK

      Ole muiden sekojen kanssa täällä 24sella,täällä niitä piisaa.HANKI ELÄMÄ!

    • osta kypärä

      eihän tommosesta ny kortti lähe.

    • uskon että tuntuu kuin sekoaisi jos ei pysty edes kävelemän voit toki kuluttaa aikaasi katsomalla elokuvia kutsut välillä kavereita kylään aina sillon kun he pääsevät luet jotakin teet jotakin mitä pystyt kyllä se iloksi vielä muuttuu Tsemppia

    • römpsä

      Toivottavasti voit astua,vaikkei kävely onstukkaan...

    • aa

      OLE VALITTAMATTA.
      Meitä jotka emme pääse liikkumaan koskaan on paljon ja kestetään.
      Ihminen häpeä typeryyttäsi.

    • hmm.

      1. Kaverin tai sukulaisen kyydillä jos on.
      2. Taksi joskus ja palveluseteli?
      3. Muutto hieman lähemmäs jotain.
      4. Vuokraa invalidimenopeli tai muu vastaava härpäke viikoksi, ei hullumpi ajatus välttämättä. Itse voisin käyttää pienemmässä paikassa, jos ei ole isompaa liikennettä. Pimeässä pitäisi olla hyvä näkyvyys, mieluummin valoisalla.
      5. Hanki autoon käsiohjaimet.
      6. Keksi kotiin kivaa tekemistä siksi aikaa: teknisiä vempaimia, kädentaitoja tai muuta.
      7. Kirjoita vatutusblogia.
      8. Laita treffi-ilmoitus.
      9. Mene ystävän luo siksi aikaa. Matkusta Helsinkiin hotelli- ja shoppauslomalle apuvälineiden kanssa ja kaverin.
      10. Lue nettiä, kirjoja, opiskele kieli tms.
      11. Kirjoita elämänkerta.
      12. Ota kaakaota tai banaanilimsaa, se rauhoittaa hetkeksi.
      13. Katso muutama kiva elokuva.
      14. Käsijumppaa jos se on sallittua.
      15. Tee aarrekartta paperille, mitä voit tehdä sillä aikaa, kun jalka on kipeä.
      16. Jotkut messut jos olisi niin siellä voisi piipahtaa kaverin kanssa.
      17. Tutki tähtitaivasta maalla.
      18. Kartoita radion ja tv:n ohjelmistoa.
      19. Tee opas miten selviää leikatun jalan kanssa, havaintokuvat mukaan.
      20. Hanki sähköpyörätuoli jolla voi kiihdyttää sallitun rajoissa kylän keskustaan.
      21. Suunnittele unelmien parveke, puutarha, kukkaistutus kotiin.
      22. Ideoida voi omien mieltymysten mukaan, ei näistä ole pakko ottaa mitään.
      Kerro miten kävi.

      • ai ohos

        Ai sori siis hyllyllä? No sen mukaan sitten pitää mennä.


    • minä2012

      Niin että ajat TODELLA paljon joten et voi millään kytätä mittaristoa....Johan on selitys...
      Jos olet todellakin ajat paljon autoa niin sinunhan pitäisi olla esimerkki muille.Mut ihan oikein sulle et lähti kortti.Turhaan valitat koska ihan itse olet syypää tilanteeseen.En tarkoita sun jalkaa vaan et sulla lähti kortti.Ärsyttää tuollaiset jotka menettävät kortin ja sitten vielä kehtaavat valittaa.Pidä huoli omasta ajotavasta niin ei lähe kortti.

    • valivali

      otettiinko korttisi pois voi valivali, jalkasi kipeä, valivali. Mene afrikkaan niin näet koska on aihetta valittaa olotiloja, sulla on kaikki hyvin.. sinusta tulee mieleen 15 kesäinen pelle joka ei osaa tai tiedä mistään mitään.

    • konkkaaja

      Voimia vaan oleiluun, mutta älä toki sekoa. Itse jouduin jalkaleikkaukseen tammikuun lopussa ja olen ollut kirjaimellisesti neljän seinän sisällä kuusi viikkoa. Kyllä tiedän miltä tuntuu, kun iskee paniikinomainen vankeuden tunne. Rauhoituttuani löysin kuitenkin tekemistä lukemisesta, kaverit on käyneet kylässä, katson elokuvia, pelailen. Aika on kuitenkin lyhyt suhteutettuna elämänkaareen ja kaikenlisäksi ohimenevä olotila. Tsemppiä vaan kevät aurinko paistaa jo ja kesä tulossa.

    • jk

      ninkö

    • mummikin

      Minulla on kaksi läheistä, jotka invalidisoituivat alle kolmikymppisinä. Toinen heistä joutui vuoteeseen loppuiäkseen tultuaan hevosen ruhjomaksi ja toinen nuorena sairastui vakavasti eikä koskaan parane. Sinulla sentään on vain kyse joistakin viikoista eikä koko loppuelämästä, ole onnellinen, ettei sinulle käynyt pahemmin.
      Pikaista paranemista sinulle!

    • Aja hiljaa

      Tuota ööööh....olet 3 kuukautta "vanki"....En ole ilkeä, mutta maailmassa on ihmisiä jotka ovat loppu elämänsä oikeita vankeja siksi ,että he ovat ilmaisseet mielipiteensä ääneen tai puolustaneet ihmisoikeuksia...
      Siis he eivät ole KAAHAILLEET autollaan.

    • juupaseipäsjoojoo

      testaa ihmeessä tunnelukkosi ja hanki tuo kirja

      www.tunnelukkosi.fi/testi.php

      Toivottavasti saat apua lukkoihisi, musta että niitä on meillä kaikilla eivätkä ne ole sairauksia, mutta juuri tällaisen käytöksen taustalla.

    • Nainen ratissa

      Toivottavasti sillä operaatiolla kevenneettiin kaasujalkaa.
      Minulla on ollut kortti kohta 30v, ainuttakaan sakkoa en ole saanut. Vuodessa ajan työmatkoja 40000km, päälle huviajo.
      Kyllä nyt saat kortittomuudestastasi itseäsi syyttää. Samat saamarin läpsät tien reunassa kertoo maksiminopeuden sinulle kuin minullekin. Nyt olisi mahdollisuus käyttää nämä viikot itsesi tutkiskeluun ja miettiä syntyjä syviä. Toivon todella, että olisit kortiton muutaman vuoden ja ajokortti uuden autokoulun kautta. Serkkuni kuoli juuri tuollaisen kaaharin alle seitsemän vuotiaana. Minulta et saa sympatiaa tai säälipisteitä.

    • MIE

      HEI BEIBI ONHAN SULLA KAVERIT

    • ainako autoja

      Jos elämä on autosta kiinni niin ei ole ihminen kauaa maan päällä ollut ja jos ei viikkoa kestä olla kotona niin ei ole kovin vahva tulevaisuus, on tainnut tähän asti olla elämä liian helppoa.

    • jouvaa

      Heips!
      Empä neuvo sinua muuta kuin, että rauhallisesti. Olen ajanut autoa työkseni enkä osaa mollata poliisa sillä jossain aina on raja. Olen saanut lentosakkoja-- pysäköimaksuja -- yms. Kaksikymmentä on kuiten kohtuullisen kova ylitys. Jalkani loukkasin työtapaturmassa , josta olin yli 7 viikkoa sairaalassa. Samalla olisi pitänyt ajaa ja mennä töihin. Ei onnistu. Sairasta rauhassa ja ota kepit kainaloon ja lähde lenkille. Mikäli tästä tulet hulluksi niin taitaa olla parempi käydä lääkärillä.
      Jouvaa

    • säteilyä sisuksiin

      Pieniä on murheet sulla, ajattelepas minua, minulla on haimassa ja maksassa syöpä lisäksi etäpesäkkeitä ainakin keuhoissa, nyt on tilanne se etten ensi joulua takuulla näe, ainoastaa yritetään pitkittää elämää hiukan, ottaisin yksijalkaisen kortittoman elämän milloin vain .

      • ella mainio

        Minulla parani haimasyöpä rukouksella.25 vuotta sitten. Pyydäpä sinäkin esirukousta! Jumala voi! Joskus lääketieteen avulla , joskus suoranaisina ihmeinä. Et menetä mitään rukouksessa, ainoastaan on mahdollista voittaa.


      • Surullinen puolestas

        Voimia ja jaksamista sinulle, jolla on laajalti levinnyt syöpä.
        On se vaan kummallista, että toisilla on pienet murheet elämässä eikä
        aivoja senkään vertaa, että kykenisi miettimään mitä elämä voi
        raadollisimmillaan olla. Viestisi veti kyllä hiljaiseksi ja sai kyyneleet silmiin.
        Eikä tahdo löytää sanojakaan, millä lohduttaisi.
        Toivottavasti elämääsi mahtuisi vielä pieniä onnen ja unohduksen hetkiäkin.


    • ella mainio

      Taksit ovat olemassa. Minulla ei ole varaa autoon, mutta käytän paljon taksia. Edullista ja turvallista kaikissa olosuhteissa.

    • kukka hattu täti

      mullon auto mutta ei varaa ostaa siihen pensaa en ole työssä ja aikaa on vaikka kelle jakaa jos tarvitset kyytiä voin kuskata vaikka minne jos ostat pensat ,millon lähetään minäkin ollut kohta 10v tässä tilassa

      • kukka hattu täti

        niin työttömyyteni johtuu sairas eläkkeestä ,


    • rekkamies

      Etpä voi syyttää ,kuin itseäsi,koska korttisi on hyllyllä.....
      Katsohan peiliin,niin sieltä näet syyllisen siihen että korttisi on ,hyllyllä.........
      Itsekin ajan ammatikseni rekkaa ja kyllä v........kun kortti oli hyllyllä ekasta kerrasta puolitoista kuukautta,ja kolmesta sakosta rekalla.ja seuraavan kerran sitten olikin kolmekuukautta sakoista taas .
      Ja nyt ollaan ajeltu rajoitusten mukaan ,itseään saa syyttää jos kortti menee hyllylle.
      Rauhallisesti ja rajoitusten mukaan ,niin korttikin pysyy taskussasi.
      Eipä auta hermojaan menettää mokoman pikku asian takia....

    • Piuhat päähän

      Rupeappa pelaamaan jotain massiivimoninpeliä. Ne on todella koukuttavia ja laajoja maailmoja, ja siellä on muitakin "kotiinsa lukittuja" (siis vapaaehtoisesti) joiden kanssa voi edes jonkin asteista kommunikaatiota harrastaa. Jotkut pelit tarjoavat viikon ilmaisen aloitusmahdollisuuden, joten kokeileppa jotain. Siinä hurahtaa viikko kuin vettä vain jos oikein innostuu, ja toipilaana ei tarvitse tuntea edes huonoa omaatuntoa :)

    • ruvella

      Minulle unelmaloma olisi se, että sais olla kerrankin kotona tekemättä mitään ns. hyödyllistä, vaan vois vaan keskittyä itseensä. Tekisin esim. seuraavia asioita:

      - sättäilisin
      - soittaisin kavereille ja pyytäisin heitä kylään
      - soittelisin sukulaisille pitkästä aikaa ja kyselisin kuulumisia
      - lukisin päivän lehdet netistä (esim. Iltalehti, Helsingin sanomat, Kauppalehti)
      - opettelisin jotakin kieltä
      - pohtisin asioita ja kirjoittaisin elämänkertaani
      - kuuntelisin musiikkia ja etsisin esim. youtubesta vanhoja unohtuneita hyviä biisejä, opettelisin sanoituksia
      - pelaisin netissä pelejä (ilmaisia)
      - opettelisin hyötyohjelmia netissä
      - lukisin kirjoja
      - tekisin ristikoita ja sudokuita
      - opettelisin vihdoin helpot soinnut kitaralla netin opastuksella
      - tekisin mielikuvitusmatkoja ympäri maailman
      - opettelisin twiittaamaan
      - opettelisin virkkaamaan
      - korjaisin vanhoja vaatteita
      - treenaisin lihaskuntoa sen verran, mitä jalka paketissa pystyisi (esim. kädet, vatsa)

      • kakka

        Hah-hah...et tekis ees puolta tuosta....kiorjoittaisin elämänkerran...ei kuule kaikista oo sitä kirjoittamaan,ainakaan sellasta,jonka joku muukin lukis...:D


    • ellous

      työttömönä joudun aina olemaan erossa kaikesta päivästä, kuukaudesta, vuodesta toiseen syrjässä kaikesta.. oliskin vain viikko tai kaksi.... .. niipä...... mutta kaikesta aina ja ikuisesti yksin ja yksin ja yksin vain omat ajatukset seurana... mietippä ja suhteutappa sitä omaa oloos toisen . täydellinen yksinäisyys ja hiljaisuus ympärillä aina.... .. sinulla on asiat vielä hyvin... mitä sinä ruikutat

      • kakka

        Miksi olet työtön?Vaihda paikkakuntaa,ota vastaan työ kuin työ...vai onko helpompaa luuhotta himassa?


    • Annika0980802

      Mitä minä tekisin.

      1. Nyt on hyvää aikaa tutustua Jumalaan. Lue Raamattua ja rukoile Jeesusta Kristusta ilmestymään elämääsi konkreettisesti.

      2. Netti on täynnä naisia. Suomalaiset jo tiedätkin. Entäs niissä muissa maissa. Juttele naisten kanssa ympäri maailmaan. Osaavat lässyttää ja lohduttaa, ihan mitä haluat.

      Suosittelen kuitenkin tuota ykkösvaihtoehtoa. On hienoa täyttyä Pyhällä Hengellä, jos et ole sitä vielä kokenut. Suosittelen lämpimästi, ajaa ohi kakkosvaihtoehdon.

    • Näin_mulla

      Ei toi 3kk neljän seinän sisällä ole vielä mitään! Itse olen ollu vankina omassa kodissani 3 vuotta.

    • vanhainkotia varten

      Siperia opettaa

    • 26597466884844648676

      Oma moka. Oma vika. Suorita itse aiheuttamasi tuomio kuten ihminen! Äläkä kitise.

    • suhteellista

      Minulla oli viisi vuotta sitten puolen vuoden syöpähoidot ja koko ajan tunsin yökötystä. Hoitojen loputtua lähdin reippaana töihin ja liukastuin, sillä kengissäni oli muovikorot. Nilkka murtui ja olin kuusi viikkoa jalka paketissa. Olo tuntui silti hyvältä, sillä minulla oli pelkästään jalka paketissa ja muuten vointini oli ihan terve.

      Voisit miettiä jotain kotipuuhaa. Kotona voi järjestellä pieniä tavaroita ja lueskella jopa jotain hyödyllistä. Paikallaan oleminen hiukan jarruttaa mielikuvitusta ja siksi voisit yrittää liikkua jotenkin. Koekeile vaikka keppijumppaa istualtaan. Nyt on vuodenaikakin muuttunut kevääksi. Talvivaatteita voi jo pestä ja paketoida pois käytöstä.

      Jälkeenpäin saatat harmitella, miksi jotain on jäänyt tekemättä, vaikka sinulla olisi ollut aikaa. Nyt voit jo suunnitella mitä teet kun saat jalat allesi. Kannattaa silti olla pari viikkoa varovainen. Jos jalka murtuu uudelleen, niin siihen voi jäädä pysyvä vamma.

    • Lue kirjoja, ja tai opiskele, ihmisellä ei ikinä ole liikaa tietoa. Itse olisin tyytyväinen jos saisi olla 3 kk kotona ja lukea. Työni takia minulla ei ole ikinä aikaa lukea yhtäkään kirjaa loppuun. Jätä sosiaalinen elämä hetkeksi toiselle sijalle ja sivistä itseäsi. Huomaat jossain vaiheessa että se voi olla mukavaa.

    • ViestiPeelolle

      Voi kyynel.

    • mummo vm1940

      Onhan sulla netti seurana ja puhelinkin. Ei nyt enää parin viikon takia kannata kahjoksi ruveta:)
      Tuli vaan mieleen omasta nuoruudestani sama vankina olon fiilis. Oli pari pientä lasta (alle 2v), asuimme neljännessä kerroksessa eikä talossa ollut hissiä. Silloin ei neteistä vielä mitään tiedetty eikä muten ollut edes puhelinta. Hengissä siitäkin selvisi.
      Kantsii muuten jatkossa tihruta sitä nopeusmittaria, jos ei uusi lepotauko ole mieleen.

    • ikävä asia on tuo kyllä.
      mutta koitas vaikka mennä jollekkin kaverille vaikka yöks taikka vähäks aikaa ei pitäs olla niin tylsä olo ainakaan koko ajan sitten.

    • peuhea kalle

      Rajoitukset ei huomioi mitenkään keliä / tilannetta jne... ja jos ei poliisikaan muka (vaikka väittävät että katsovat) niin ei hyvä, sillä nykyautoille ei esim. tuo 140km/h hyvällä moottoritiellä hiljansena aikana ole nopeus eikä mikään.

      Itsetyydytystä kehiin vaan niin tullee mielihyvää hetkeks ;)

    • uhrautuja

      Jos sinulla olisi pieniä lapsia voisit vahtia niitä kuten äidit tekevät. Ovat muuten kanssasi samassa tilanteessa. Päinvastoin kuin sinä eivät voi olla koneella eikä lukemassa tai telkkua katsomassa.

    • notforever

      Don't give up! It is only temporary! Call evryone - Invite evryone to visit- will be suprice how people simpatetic :-) Read books, see new movies, learn new language! make friends with neubors- don't be shy to ask for help ( get food and etc.) Use this time to learn about yourself more: what are you wish for and what are you gen get already now from your life :-)

    • zäzäzäzä

      juo viinaa...

    • for the hooorde

      WoW - johan aika rientää

    • Ota kirja käteen ja ala lukemaan. Venäläisten klassikkojen parissa aika kuluu. Älä unohda myöskään kotimaisia klassikkoja.

    • älä nipota

      Kylläpä olet saanut paljon kommentteja ????Tunnut sellaiselta ADHD-tyypiltä ,joten meneppä nettiin ja katso mitä kirjoja olisi tarjolla luettavaksi.Saisit muutakin ajateltavaa...Pyydäppä kaverilta kyytiä ja mene paikalliseen kirjastoon.Voisit vaikka lukea jotain itsehillintään liittyvää kirjallisuutta ja lopettaa puhumisen sekoamisesta.Et kerro ikääsi ,mutta arvelen 18-23 .Ota kuitenkin opiksi miten liikenteessä liikutaan auton kanssa niin ei tule turhia lomia ja aika pitkäksi.Tuntuu kuin sinulla ei olisi mitään omia ajatuksia mitä voisit tehdä törppöilysi jälkeen.Putkiaivot voisit heittää menemään ja ajattelemaan muitakin asioita kuin sitä ettet pääse mihinkään,,ruokit oikein sitä päässäsi ja se lisää vain sitä ahdistuksen tunnetta.Mene käymään jollain terapeutilla jos kovin ahdistaa.,,tai sitten vammaisten ja liikuntakyvyttömien ihmisten laitoksissa.Pikaista paranemista!

    • Nolla

      Täällä syntyy suuresta tyhjiöstä ihan keskustelua. Täyspäiset ovat jo ottaneet ihan muita osoitteita keskusteluille.

    • Parane pian!

      Tuohon kortin lähtöön en edes puutu,tiedän että ihan älytön käytäntö...
      mutta elä sekoa!!!!Onko mitään harrastusta mitä voisit koipi poikki tehdä?Lukeminen...?Nettailui....?Shakki...?Anything...?Pyydä kavereita käymään,älä vaan soittele...?Pääsetkö yhtään liikkumaan?Mene sinne pihalle istumaan näin hyvillä keleillä,joku mamma tai pappa kohta viereen ilmestyy,on ees juttuseuraa,ja saatpahan ainakin nauraa sit yksin himassa...:D Tsemiä sulle,koita jaksaa,kohta on koipi vapaa,ja paras kevät lähtee liikenteeseen!!

    • heinomaaritti

      Onpas kiva lukea tuommoisia trolleja.Oon maannut leikkausten takia 1,5 vuotta vaihdellen kyljeltä toiselle.Ja joku juippi kehtaa tämmöistä kirjoittaa

    • valitukset pois

      moi, mulla leikattiin jalka omasta tahdostani viime kesänä, siitä tuli yli pari kk sairista. Käpyttelin kainalosauvilla, ja parin vkon jälkeen tikkien ottamisen jälkeen, aloin käymään uimassa. No, ei sillä jalalla niin hyvin päässyt uimaan, mutta toispuolisesti pikku hiljaa. Mulla oli se onni,että pystyin tekemään töitä kotona, muuten olisin minäkin varmaan hyppinyt seinille. Aika kului paremmin, kun nousin aamulla ihan norm työaikaan ja tein täyspäiviä kotona. Kyllä se vähän kypsytti, mutta onneksi oli kesä.
      Voit kuule vaikka alkaa kirjoittaa päiväkirjaa tuosta sun toipumisesta, tai kirjoittaa vaikka elämänkertaa lapsuudesta tähän päivään. Onhan sulla aikaa, niin et turhaan pyöri itsesäälissä, et nimittäin voi tehdä tilanteelle mitään, et siis saa sitä korttia takaisin vähään aikaan, ja jalkakin on leikattu, joten hyväksy tilanne, turha siinä on valittaa, se kun ei auta yhtäään mitään - päinvastoin, tulee vain paskempi olo,eikö niin?
      On olemassa myös nettikoulutusta, osallistu vaikka sellaiseen, tai opiskele netissä jotain kieltä, saat muuta ajateltavaa. Toi sun sekoaminen johtuu siitä, ettet ole hyväksynyt sitä, mitä on tapahtunut. Kun nyt ole pyörinyt v--itutuksen äärirajoilla, pitäs nyt palata maan pinnalle, valittaminen ei auta. Asenne auttaa, vain asenne, ja toimiihan sun nuppi, pitää vain ajatella positiivisesti, ihminen on selviytyjä, etkä sinä sekoa, koska sentään tajuat, että olet sekoamassa. Nimittäin ihmiset, jotka ovat hulluja, tai sekoamassa, eivät itse sitä tajua...eli jotain positiivista:))

      Ei kannata syyllistää itseään eikä antaa muidenkaan tehdä sitä, sähän sait jo siitä rapsut, joten se siitä, ja katse vain tulevaisuuteen, ja kohta sekin on sitten "lusittu", joten pääset taas elämäään ormaalia elämää - tilanne voisi olla paljon pahemmin ,onnettomuus, invalidisoituminen jne, Olet ihan terve, joten turha valittaa oikeasti. Katto pään päällä jne. ja ruokaa riittää

    • yksi prosenttti

      VOIHA VTU!!! jotkut sentää on vuosia kiven sisällä eikä narise, tuunko taputtaan pääppiä ja lohduttaan ettei oo paha olo...

    • i.h.s.h

      No vitsiltähän tää lähinnä kuulostaa.
      TAI sitte nykyihmisillä on kaikki nykyään niin hyvin, et joku luulee sekoavansa moisesta. Eipä tullu muuta mieleen, ku et älä viitti välittää noi vähästä!!!

      • i.h.s.h

        siis vAlittAA


    • Butchys

      Mulla on ajokortti hyllyllä vielä vuoden, jalka leikattu enkä voi kävellä enää koskaan askeltakaan ilman kipua. Eli lopeta tuo itku, iso mies !

    • viilipunkka

      Jos sinulta nuppi sekoaa siihen, että joudut olemaan viikon kotona, olet luultavasti niin elämyshaluinen ihminen, että sinua ei edes pitäisi päästää auton rattiin. Normivauhtia köröttely ottaa sinua päähän niin paljon, että pakko saada vähän jännitystä ja vaihtelua ajamalla nopeammin ja vaikka riskejäkin ottaen. Sulle tulee niitä "vahinkoja" jatkossakin. Poliisin tilannetajussa ei tapauksessasi ole mitään häikkää. Miksi sinun kohdallasi pitäisi tehdä joku poikkeus yleisestä säännöstä?

      Onhan sulla kotona näköjään nettiyhteys, surfaile nyt sydämesi kyllyydestä ja pelaa nettipeleja.

    • Voi tyhjyys

      Hanki elämä.

    • kokemusta on

      Hanki vakionopeuden säädin maksaa noin.100 €

      • kokemusta omaavalle

        Mistähän noin halvalla meinasit sen saada. meinaatko että riittää kun hakee kaupasta niin heti toimii. kyllä se maksaa paljon enemmän ennenkuin on autossa käytössä.


    • taksimatkustaja

      ota yhteyttä asuinkuntasi vammaispalveluun ja pyydä pikana ittelles vaikeavammaisen kuljetuspalvelumatrkoja taksiin, niitä voi siis saada lyhytaikasiinkin vammoihin. jos sinulla on kohtuuttomia vaikeuksia käyttää julkisia kulkuneuvoja.... kokkeile ainaskin saada, ja ajele varovaisemmin tulevaisuudessa..

    • 1+16

      Törmäät omaa sekavuuteesi. Tarkemmin sanoen ympäristöltä opitut ja ristiriitaiset ajatukset hiipivät mieleesi nyt kun et pääse niitä karkuun. Ihminen kopioi lapsuudesta lähtien näitä ajatuksia ympäristöltään, ja ne määrittelevät meille hyvin vahvasti mm mitä meidän elämässämme tulisi tehdä, ja tämän takia oma tahtomme vajoaa tiedottomuuteen.

      Tämä on pohjimmiltaan siis ristiriita jonka ympäristö on aiheuttanut. Useimmat pakenevat tuota ristiriitaa koko elämänsä eri tavoin ja yrittää kaikin keinon piiloitella sitä itseltään sekä muilta, mutta sinulla on nyt mahdollisuus ratkaista se.

      Hanki hyvä kirja joka kuvailee tarkalla tavalla miten ongelman ratkominen tapahtuu. Kirja on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja, ja voin lyhyesti kertoa miten se toimii. Kirjan avulla opit tarkastelemaan ajatuksia mielessäsi. Kun löydät jonkun tietyn ajatuksen, olet tullut siitä tietoiseksi ja voit siksi valita sen pois. Sitä ennen se vaikuttaa sinuun tiedottomuudesta, etkä edes huomaa sitä. Mieltä putsatessa tietoisuutesi omasta tahdostasi kasvaa, ja tuo ristiriita pienenee koko ajan. Jossakin vaiheessa olet ratkaissut ongelman kokonaan, ja tiedät myös mitä tahdot tehdä elämässäsi. Kannattaa lukea, tämä kirja todella toimii. Löysin kirjan sivulta www.alkuajatus.org

      • ezko111

        "Törmäät omaan sekavuuteesi", tuo oli kyllä hyvä :) Joo ei kovin moni osaa pysyä paikalla hetken vertaa ollen tekemättä jotakin joten taitaa kaikki olla enemmän tai vähemmän sekasin. Siis sehän tarkoittaa että normaalina oleminen on sekavuutta. Täytyypä tutustua tuohon kirjaan, kiitti vinkistä!


    • Älä selitä!!! Jos ajaa joskus alinopeutta, ei se korvaa sitä, että ajaa ylinopeutta! Voit tulla hulluksi ihan rauhassa, mutta taidat jo olla sitä......

    • Hansson

      Se on kumma kun joillekkin sakkoja tulee ja itselleni vain yksi on osunut vaikka olen koko ajan säännöllisesti ylinopeutta viimeisen 14 vuoden ajan...

      Täytyy tietää paikat missä ajaa, koska tarkkailemalla muuta liikennettä voi aavistaa mitä on menossa..

      Ainoan sakon minkä sain, niin sekin oli siittä syystä että olin samassa letkassa muiden kansssa, joten kaikki oli samalla SPIT Stopilla sitten kerralla...

      -Hansson

    • flkjnbskpflg¨'awäeöl

      toi on niin saatanan pientä -_-

    • bggiwehjrftowerhjuij

      ja toi mylläääjä homo voi vetää vit'un päähänsä ja muuttaa norjaan

    • No, melkeenpä sama asia kuin mulla viime talvena ja ehkä ens syksynä...
      Korttia ei ole ja polvi leikattiin(norm. 4-6kertaa viikos ja 5-7h päiväs ulkona) eli jumalaton kolahus :/
      Nyt leikataan polvi todennäkösesti uudelleen ja viime talvena ainoa mikä rauhoitti oli käydä kaverin kans kepeil lähi kaupas ja polttaa pari tupakkaa.
      Jos joku alkaa siitä et "ei saa polttaa" nii vetäköön käteen..kävin jo pienessä masennuksessa parikuukautta sit, kun kuulin et leikataan uudestaan!!!!!!!!!!!

    • Aika shaibanderia

      Tavallaan koko elämäsi on yhtä paskaa mutta sinulle se on riittävän hyvää elämää koska odotat vain että se jatkuu taas normaalina.

    • äitee2

      Persana, ookko sää meirän poika. Ko kuvasta piätellen voeisit olla. Ja lapsetko ne on leluja pannunna sohvan ympärille ??

    • KUULEPAS SINÄ TOIMITTAJA JONKA KIRJOITUSTYYLI ON ERITTÄIN TUNNISTETTAVA: mene kesäkioskiin myymään jäätelöä!
      Se tekee sinulle hyvää.

      • Militantti Antti

        Vai että oikein kirjoitustyylin tunnistit :) Heko heko vaan! Sama ilmiö kuin lehdissä joskus ollut " Sinä tunnistettu henkilö, joka veit polkupyöräni jne... "
        Muuten- paras provo pitkään aikaan tuo ylinopeus/ leikkaus-/ laatuauto- juttu!!! Kuluuhan se aika noinkin, jos ei ole ihmisillä muuta parempaa tekemistä. Ei täällä fiksut ihmiset pyöri ja tuhlaa kallista vapaa-aikaansa ( saatikka työaikaansa!)
        Minkähänlainen "laatuauto" tuolla säälittävällä tyypillä on, kun pitää oikein mainita? Jos olisi TODELLA kalliimaan liuokan auto niin tyyppi ei takuulla täällä kirjoittelisi mitä sylki suuhun tuo! Toivottavasti ei ainakaan mene vahingossakaan sanomaan jotain vanhaa Mersun ritsaa tai Bemarin tai audia laatuautoksi!
        Tästä Suomi24:stä on tullut luuserien kaatopaikka! Onneksi on edes yksi tyytyväinen menestyjä : MINÄ!


      • Erittäin menestynyt!
        Militantti Antti kirjoitti:

        Vai että oikein kirjoitustyylin tunnistit :) Heko heko vaan! Sama ilmiö kuin lehdissä joskus ollut " Sinä tunnistettu henkilö, joka veit polkupyöräni jne... "
        Muuten- paras provo pitkään aikaan tuo ylinopeus/ leikkaus-/ laatuauto- juttu!!! Kuluuhan se aika noinkin, jos ei ole ihmisillä muuta parempaa tekemistä. Ei täällä fiksut ihmiset pyöri ja tuhlaa kallista vapaa-aikaansa ( saatikka työaikaansa!)
        Minkähänlainen "laatuauto" tuolla säälittävällä tyypillä on, kun pitää oikein mainita? Jos olisi TODELLA kalliimaan liuokan auto niin tyyppi ei takuulla täällä kirjoittelisi mitä sylki suuhun tuo! Toivottavasti ei ainakaan mene vahingossakaan sanomaan jotain vanhaa Mersun ritsaa tai Bemarin tai audia laatuautoksi!
        Tästä Suomi24:stä on tullut luuserien kaatopaikka! Onneksi on edes yksi tyytyväinen menestyjä : MINÄ!

        Et ole yksin.

        Nuo muut ovat elämästään menehtyneitä.


      • utuulosertuu
        Militantti Antti kirjoitti:

        Vai että oikein kirjoitustyylin tunnistit :) Heko heko vaan! Sama ilmiö kuin lehdissä joskus ollut " Sinä tunnistettu henkilö, joka veit polkupyöräni jne... "
        Muuten- paras provo pitkään aikaan tuo ylinopeus/ leikkaus-/ laatuauto- juttu!!! Kuluuhan se aika noinkin, jos ei ole ihmisillä muuta parempaa tekemistä. Ei täällä fiksut ihmiset pyöri ja tuhlaa kallista vapaa-aikaansa ( saatikka työaikaansa!)
        Minkähänlainen "laatuauto" tuolla säälittävällä tyypillä on, kun pitää oikein mainita? Jos olisi TODELLA kalliimaan liuokan auto niin tyyppi ei takuulla täällä kirjoittelisi mitä sylki suuhun tuo! Toivottavasti ei ainakaan mene vahingossakaan sanomaan jotain vanhaa Mersun ritsaa tai Bemarin tai audia laatuautoksi!
        Tästä Suomi24:stä on tullut luuserien kaatopaikka! Onneksi on edes yksi tyytyväinen menestyjä : MINÄ!

        no mitä sä sitten täällä elvistelet...ai niin...kun ei ole muita!


    • otaopiksi:)

      No joop , eihän ne enää vahinkoja oo jos jatkuvasti niin teet. Mietihän ny itekkin.
      Ja poliisihan tekee vai työtään. Paljonkohan niitä kaahareita olis ja rattijuoppoja jotka aiheuttaa vaaratekiöitä liikenteessä jos poliiseja ei olisi, kysyn vaan?

    • Voi että ikävääää. Elä märise aikuinen mies

    • masa

      olen sairastanut viimeiset kolme vuotta, taudista tautiin, uusimpana viimeset puolitoista vuotta vastaan tapellut syöpä.

      olen ollut koko tämän ajan jumissa joko kotona tai sairaalassa, koska olen työkyvytön sekä huonon voinnin vuoksi en pysty pahemmin ulkona liikkumaan, saatikka ajamaan autoa.

      tule sitten valittamaan että on tylsää kun elämä alkaa tosissaan potkia päähän.

      siihen saakka nauti ajasta kun saat ottaa rennosti ilman murheita. tylsyyteen ei ole kukaan kuollut.

    • Kanssa päähajoilija

      Kui mulla tulee juuri mieleeni 2 viikoa sitten kokemani 6 viikkoa. Oli jalkapaketissa, ensimmäiseen 3 viikkoon ei saanut astua yhtään, vaikka minulla onkin tällä kertaa ihana poikaystävä joka kävi kaupassa ja kuskasi minua mutta silti pääasiassa istuin himassa sohvalla 24 h alko pikkasen pää hajoamaan kun jossain vaiheessa ei voinut ees televisioon päin katsoa kun tuijotellut jo 3 viikkoa putkeen. vaihdoin sohvan sänkyyn ja television kirjaan niin ees välillä autto ja istuin parvekkeella tai aukasin ikkunan ja istuin sohvalla takki päällä että ees vaihtu ilma.
      että taas niin arvostaa kokemani jälkeen että on 4 toimivaa raajaa. mä en taas ees pystynyt ajamaan autoa. Päähajoili mut selvisin, kun vaan odotin päivää jolloin saan kipsin pois ja jalka parantunut.

    • joku vain...:

      Mulle tuli aikanaan 5kk ajokieltoa rattijuopumuksen takia, ratkaisu hommaan löytyi kun sain mahdollisuuden muuttaa Helsinkiin missä julkinen liikenne pelaa, sille tielle jäin kun pystyin jopa työllistymäänkin 1,5v työttömyysputken jälkeen.

    • samoja kokenut

      RAUHOTU, RAUHOTU, ja opi kantamaan vastuusi, älä uikuta, sinä olet tehnyt valintasi ja kanna vastuusi kuten MIES ???? siinä ohje, ei se sinun pääsi minnekään räjähdä, kun vaan RAUHOTUT

    • hirmuinen muisto on vuodelta 2004 jolloin mursin lontoossa jalkani. säären pikkuluu - se takimmainen - murtui vinosti naps kiitos baarireissun ja pientareen. paluu saksaan oli tuskainen - sillä säärellä käveltiin taksista junaan ja kentälle. saksassa odotti auto - automaattivaihteinen - jolla pääsi ajamaan kotiin jalka suorana. ironista oli jotta tuolla matkalla ylinopeuskamera välähti ja sain sakot. :-)

    • Hyvät hyssykät

      Kyllähän ny viikko menee, koetas yli kuukauden kävelykieltoa ja 3 kk kipsi koivessa. Kuukauteen ei saanu varata jalalle pätkääkään luuleikkauksen jälkeen, sen jälkeenkin vaan 30%. Siinä on jo ihan toinen meininki. Sillon voi sanoa, että mökkihöperyys iskee. Been there done that.

      • viikko menee kyllä. sairastaessa. itellä oli se rajoitus jotta ei labraan ennenkun haavat on kunnolla kiinni (radioaktiivisuuden takia). vaan koko prosessi vei pari kuukautta nämä tauot
        mukaanlukien..


    • Ontuva kinttu

      Paska tikki sulla. Jos auto on välttämätön töissä, niin eikö työnantajasi olisi antanut sinulle todistusta siitä? Ainakin meillä on onnistunut niin, että työnantaja antaa todistuksen ja poliisin kanssa on sitten voinut neuvotella mahdollisimman lyhyen ajokiellon ja ajokiellon suorittamisen ajankohdan ainakin ensikertalaisille. Työkaverini sai "lusia" kuukauden ajokiellon kesälomallaan.

      Ymmärrän sua tossa "sekoomisessa". Itekin olin seota. Olen aina tullut toimeen omillani ja ei ole tarvinnut vaivata ketään. Teloin koipeni ja viisi kuukautta olin "vankina" kotona. Autoa en voinut ajaa, kun koipi oli koukussa niin, ettei se "sopeutunut" polkimille ja se piti nostaa kaksin käsin kaasulta jarrulle. Joten ajaminen oli täysi mahdottomuus. Viiden kuukauden aikana en käynyt muualla, kuin lääkärissä ja kuntoutuksessa. Kaupassa kävin pari kertaa, mutta isoissa marketeissa en voinut käydä, koska en jaksanut kävellä niitä pirun pitkiä käytäviä ja koipeen sattu joskus niin pirun paljon, että kyyneleet valu silmistä.

      Onneksi oli auttavia kavereita, jotka kävivät kaupassa ja turisemassa. Oi ja ah sitä onnen tunnetta, kun tämän kuun alkupäivinä palasin työelämään takaisin ja tapasin työkaverini. Viimeiset päivät olivat pahimpia. Tuntui, kuin aika olisi pyshtynyt paikoilleen ja se monta kuukautta odotettu päivä ei tulisi koskaan.

      Paranemisia ja ajahan nätisti.

    • VÄÄRÄ AIKAMUOTO!

      Kirjota SEKOSIN.
      Ei muuten mutta lukijakunta säästyy saduiltas.

      • Ja taas sun

        arvio kirjottajasta meni munilleen. Satuile omilles, älä täällä arvele mitään.


    • näet tulevaisuutesi

      Nythän sinulla on oiva tilaisuus heittäytyä tuhansien ja taas tuhansien vanhusten asemaan. Voit miettiä, mitä tervehdyttyäsi voisit tehdä vanhusten yksinäisyyden poistamiseksi.

      • Ontuva kinttu

        Tollaset kommentit ovat todella typeriä, koska niillä syyllistetään. Ihan samanlaisia on noi haukkumiset ja aloituksen tekijän vähättelyt tyyliin; mulla on syöpä, joten ajattelepa sitä, minä olen vanhus ja yksin, joten ajattelepa sitä, minä en kävele koskaan, joten ajattelepa sitä ..... jne.... jne.... Aina löytyy ihminen, kenellä asiat ovat vielä pahemmin.

        Nuoren ei tarvitse alkaa yksinäiseksi vanhukseksi. Yhteiskunnan ja omaisten tehtävä on pitää vanhuksistamme tai muuten vaan heikommista huolta. Jokaiselle ihmiselle, etenkin nuorelle aika on aivan toinen käsite, kuin vanhukselle. Vanhukseksi tullaan pikkuhiljaa ja siihen on meidän jokaisen jossain vaiheessa sopeuduttava. Tämäkin ketjun aloittaja on joskus vanhus, mutta siihen on luoja suonut aikaa sopeutua ja ihmiskeho ilmoittaa askeleen käyvän hitaammaksi päivä päivältä.


    • Tahdon pelkkää hyvää

      hei olet sympaattinen kaveri ja siksi haluan vastata sinulle.Elämäsi tilaisuus uuteen on alkanut.jälkeenpäin ymmärrät.Nyt voit tehdä jotain muuta kuin tavallisesti.Et sekoa,anna itsellesi tilaisuus löytää itsestäsi jotain muuta.tee jonkinlainen raami päivääsi, se auttaa pitämään mielen virkeänä.Ota tavaksesi säännöllinen ulkoilu vaikka jalka on paketissa,toki sulla on kainalosauvat? pelkällä jalalla ei varmaan kannata kävellä ettei tule takapakkia.Kirjoita itsellesi vaikka päiväkirjaa,se auttaa jäsentämään ajatuksia,sitä käytetään myös hoitavana tapana ongelmatilanteessa.Mikä tahansa tavallisuudesta poikkeava tekeminen kuten käsillätekeminen ,leipominen,ruoanlaitto virkistää myös mieltäsi.anna mielikuvituksellesi tilaisuus.Kaikkea hyvää sinulle!

    • Lujaa laatua LADA

      Ylinopeudet aiheuttaa enemmän kuolonkolareita,kuin rattijuopot ja varsinkin jos on tuore kuski jolle ei ole kehittynyt liikennepelisilmää. Itselläni oli kaasujalka saapaskipsissä 12 viikkoa ja pahimpaan työsesonkiaikaan ,eikä tuuraajaa ollut saatavana. Jos sinulla on laatuauto,niin syrjäkyliltä luulisi löytyvän joku autoton työtön kaveri sinulle hovikuskiksi kunnes kortin saat ja jalka paranee. Eikös se tuntuisi aika päällikkömäiseltä ajatukselta kun saisi istua laatuautossa mikä se merkki nyt sitten onkaan ja vielä olisi oma kuljettajakin.

    • älä jää yksin

      Onneksi tuo sisälläoleminen eristyksissä ei kestä enää pitkään.
      Sinusta tuntuu että sekoat, joten jos tilanne on paha ja todella ahdistaa niin tilaa ambulanssi ja joutuin sairaalaan. Saat ahdistukseesi hoitoa. Kaikkien ahdistus ei häviä ihan jotain kivaa tekemällä.

      Itselläni on kemuksta sairastelusta. Viimeksi leikkauksen jälkeen 3 kk yksin kotona, eikä kukaan käynyt katsomassa eikä edes soittanut. Se oli tosi vaikeaa aikaa, koska ennuste oli aika huono tuolloin. Itse soitin sitten sielunhoitajille jne. vaan jonkun kanssa puhuakseni. Kirjoittelin nettiin ja luin. Jossain vaiheessa minustakin tuntui että sekoan, ja kävinkin lääkärillä.

      Älä jää yksin, jos sinulla olisi mahdollisuus mennä vaikka vanhempiesi luokse olemaan, kun on jalkakin leikattu. Kyllä ihmiset ymmärtävät, että tarvitset apua. Avun hakemista ei tarvitse pelätä.

    • voi itkupotkuraivari

      voi että kun on kauheeeeta, oikeesti.

    • eipä neuvoja ole

      Kokemuksesta sanon ,että vituttaa ja kovin,sain puhelimessa puhuessani ensinmäisen,toisen kameraan ajaen 80 alue ja 88 oli mittarissa ja kolmas tuli turvavyöstä,jonka laitan pihasta lähtiessä seuraavissa valoissa,nyt vaan poliisi ehti nähdä vyöttömän miehen ja 3 kuukauden kakun sani,kuten sinä,onnea vaan,eipä neuvoja ole,kuin että kestä vitutus ja alat ajamaan ,kuin minä,teen nykyisin kaiken kuten kuuluu,se 3 kuukautta koulutti hyvin.

    • vertaistukiN

      Mulla oli aikonaan sama tilanne. Olin pahassa kolarissa jossa katkesi selkäranka, se leikattiin kasaan. Ekana 10 päivää saikussa, kotiin ampparilla ja 3 KUUKAUTTA ortoosin ja kyynäreiden varassa. Meinasi tosiaan nuppi seota kun oon liikunnallinen ihminen kaikin puolin. Kivut yksistään oli yhtä helvettiä. Jonkun piti laittaa kipulääkkeet yöpöydälle ja vettä sain juotua nokkamukista. Yksin kotona.

      Sitten aloin vaan vaivaamaan kavereita, aamusella töihin menessä kävi yksi ja töiden jälkeen toinen. Illaksi kutsuin aina jonkun taluttamaan vessaan tai tekemään voileivän. Yksi kavereista pelasti kai mun hengen kun älysi tuoda matkatelkkarin makuuhuoneeseen, muuten oisin hypännyt parvekkelta, siis jos oisin päässyt sinne. Toinen toi vessan pöntön koroke renkaan, kolmas kävi tuomassa postit.

      Siitä sitten pikkuhiljaa rakensin päiväohjelmaa.
      Amulla tunnin jumppa töllöä tujottaen. Hiki tursui, koski niin h...tisti mutta PERIKS EI ANNETA. Sitten suihkuun, joka on ortoosin kanssa operaatio, kestää pari tuntia. Sitten kun tukka kuvaa, kipulääkkeet on otettu niin kauppaan vaikka hampaat irvessä. Kaupassa vaivasin kaikkia mahdollisia ihmisiä, rohkeesti vaan. Sain kannettua repussa kolme tavaraa kerrallaan.

      Ei saanut istua ensimmäiseen kolmeen viikkon joten seisoin pihalla ja huidoin kiviä ja käpyjä kyynäreillä. Jututin kaikki ohikulkijat, jopa naapurin kissan. Soittelin kotiavustajalle; ala tulla pesemään ikkunat.

      Kyllä sie selviät, selvisin miekiin !!!
      Nyt on aikaa jo reilut 5 vuotta siitä mutta tiiän hyvin tuntees.

      Mullekkin ehotettiin lukemista tms mutta kun ei ole mun laji.
      Treenasin, treenasin ja sen päälle vähä treenasin. Vuosi siitä leikkauksesta, olin jo alpeilla laskettelemassa St Antonissa.

      On ihan invaa olla sidottuna johonkin paikkaan, ala vaivaamaan kavereitas !!!!

    • kopkop..

      "Ja ajan TODELLA paljon joten pakosti en voi millään kytätä mittaristoa kokoajan!

      Sen mitä olen tästä oppinut on ainakin että poliisi on **********!
      Ei tunnu olevan minkäänlaista tilannetajua!

      Kertokaa miten ihmeessä selviän näistä tylsistä hetkistä!?"
      POLIISIlla on ohjeet joita noudatetaan ja niin on sullakin! Olkoon vaan motari, mutta sulla saattaa hetkeks mennä näkö vaikka auringosta ja silloin saatat pasauttaa vaikka päin perhettä ja henki pois kaikilta!
      Ja jos eyt itsesi kanssa pärjää viikkoa, on aika heikkoa!

    • Lempo

      Kirjoituksestasi huomaan sinun olevan vielä pahasti keskenkasvuinen, ympäröivään yhteiskuntaan täysin sopimaton.
      Toivottavasti makoillessasi henkinen kehityksesi kypsyy, että kykenet näkemään omaa napaasi kauemmaksikin.
      Mikään meille sattunut tapahtuma ei katoa jälkeä jättämättä. Rauhoita mielesi, miehisty.
      Onnea päiviisi!

    • Eskimo223

      Tossahan se kaikki tuli selväksi jotta sinunlaisella yksilöllä EI TARVITSE KOKO ajokorttia koska SULLA on KAAMEA ASENNE VAMMA, siksi sulla on se ajokortti siellä narikassa. NYT sinun on aika ruveta opettelemaan Elämäsi arvot uuteen uskoon. Ihan Oikeesti olen vakavissani.
      Ei ihminen tarvitse autoa liikkumiseen ja ajattelemiseen, siihen käytetään hyvin hoidettua päätä. Voit aloittaa sen pään käytön jo tänään jyskytät sitä vaikka sänkyssä tyynyyn aluksi, sitten voit vapaasti visioida kovempiin kohtiin vaikka omaan nyrkkiin.
      Terv: Kohta viisikymmentä vuotta ajokortti ollut, EIKÄ yhtään sakkoa.

    • sama homma

      Moikka

      jos sua yhtään lohduttaa niin mulla on tulossa lähiaikoina polvileikkaus ja paranemis aika venähtää kaheksaan kuukauteen ett siinä ajassa tulee varmasti mökkihöperöks :D

    • kipsissä

      itte oot vaarmaankin aih. korttisi menetyksen. nyt voit vaikka keskittyä ajattelimiseen miltä vangitusta eläimesta tuntuu- tai jos ihminen ja teljetty lukkojen taa. hae mielialalääkkeitä ja oo pilvessä sen ajan. tietämättä aikaa-paikkaa niin se aika menee vittuako valitat

    • Enkeli......

      Älä sekoa.

      Mieti tätä; olen ollut vuoden vankina kotonani. Burn out ja masennus.

      Haluaisin lähteä ulos mutta en pysty.

    • Myyräjoo

      Ensinnäkin - ota asia rauhallisesti! Asia on täysin oma vikasi. Pysähtyminen tuo joskus hyvää. Miksi et voi pyöräillä???? Miksi et voi kävellä??? Auto on turhake ellei sitä tosiaan tarvitse!

    • kippee

      Sanoisinko, et helpossa on sun sekoamises.
      Taistele kipujen ja liikutarajoitteesta vuosia.
      Kun et kykene liikkumaan, kun et kykene istumaan pitkää aikaa, niin mitä
      iloa on ajokortista.
      Vaihtaisin tilani kanssasi kiljuen, jos olis mahdollista. Sulla on näköpiirissa tilanteen muuttuminen parmpaan, mulla ei. Silti jaksan päivästä toiseen, milloin paremmin, milloin huonommin.
      Asun yksin ja ystäviä on vähän ja vähenee kaiken aikaan. En voi osallistua mihinkään rientoihin tai tapahtumiin.
      Olen kuin elinkautisvanki, mutta ilman kaltereita.

    • hempula

      ei muuta kun ranteet auki ja kylpyammeeseen, eihan tuohon tradekiaan mitään muuta ratkaisua voi olla.

    • Kohtalo

      Sitä saa mitä tilaa:)
      Elämä on:))))

    • pasi

      Otan osaa. Vinkkinä, nyt on hyvä aika surffata netissä. katsoa kuvia, etsiä mielenkiitoisia tekstejä mieltä askarruttavista asioista, katsoa youtubesta filmejä, eri artistien lauluja. Tehdä hiljetymis harjoituksia ja pohtia syvempiä ja henkisiä asioita. Lukea mielenkiintoisia kirjoja. Pyytää ystäviä kylään. Pyytää ystäviä tuomaan kirjastosta sulle luettavaa. keskustella fasebookissa. soittaa skypellä

      tässä muutama vinkki miten nautin vapaudestasi

    • Et ole sekoamassa

      Ajattele, sinulla kuitenkin vielä kaikki aistit toimii. Mitä jos lukisit kirjan?

      Toivottavasti et tule vanhana huononäköiseksi, huonokuulloiseksi ja liikuntakyvyttömäksi, koska se on sitten sängyssä makaamista lähes 24/7. Joku saattaa viedä sinut vessaan tai jos huonommin käy - olet vaipoissasi.

      Jos 3 kk aikana alkaa pää seota kortittomuudesta, niin ei hyvä ja tuskin koipesi on poissa pelistä koko tuota kolmea kuukautta?

    • hande-56

      Muuta elämäsi suunta,jos se on noissa ympyröissä vaivaan vievä.Niin tässä on tehnyt itse kukin.
      Eikä ollut silloin tätä nettiä kun niitä tehtiin.
      Sinulla on vielä nyt tämäkin foorumi joissa jakaa ajatuksiaan,kaikilla ei ole sitäkään.
      Ja joka vaivojaan valittaa on vaivojensa vanki,ei ne asiat parane valittamalla !
      Vaan MUUTUMALLA perusteet on kaikki sisälläsi opettele käytämään niitä MUUTOS ALKAA SINUSTA.

    • 12

      lukeminen auttaa tai voit oppia jonkun kielen.

    • pelihullu

      Kirjaudu aapeli.com tai vastaaviin, niin sieltä löydät mukavia pelejä ja juttuseuraa :)

    • Ensinnäkin, kyllä se viimeinen ajokiellon pvm vielä tulee. Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, kortti hyllyllä omista hölmöilyistä ja syrjäisellä paikalla asun. Niin se vaan tuli päivä jolloin kortin sai hakea ja seuraavana päivänä uuteen työpaikkaan. Silloin huomasi että mieliala koheni joka päivä. Ihmettelen kovasti monia viestejä joissa mollataan ja lällätellään. Keskustelupalstat ovat mulle aika uus juttu mutta on täällä kyllä kaikenlaisia höyrypäitä. Mitä vinkkejä voisin antaa ? Vaikea kysymys, sain ajan tapettua hyvin pitkälle sähköisen viestinnän kautta, puuhailin talon ja pihan parissa. Se on niin yksilöllistä että en osaa varsinaista vinkkiä antaa. Vaikka toisaalta, älä liikaa mieti mitä olet tehnyt. Suuntaa katseesi siihen että pääset taas "elävien" kirjoihin mukaan. Huomasin itse että "mitä jos olisin tehnyt toisin..." ajattelu pitkittää aikaa. 1 vinkki joka minulla loppupuolella auttoi, merkkasin kalenteriin "lusitut" päivät. Tuntui tosi mukavalta loppupuolella katsoa menneeseen ja verrata sitä tulevaan. Se pieni ilo yhtäkkiä, HUOMENNA saan kortin !!! Se oli riemun päivä. Tsemppiä kohti kevättä ja kyllä sulla vissiin riittää luettavaa kun katsoo viestiketjua :)

    • Elisabeth

      Ole mielissäsi, että et ajanut kolaria, kun kaahasit. Jalka paranee pian. Tämä on vain pieni harmi ja ainahan voit seurustella netissä.

    • ärkele!!!

      "Ja ajan TODELLA paljon joten pakosti en voi millään kytätä mittaristoa kokoajan!

      Sen mitä olen tästä oppinut on ainakin että poliisi on **********!
      Ei tunnu olevan minkäänlaista tilannetajua!"

      Kyllä se oot sinä jolla ei ole sitä tilannenetajua. Et kai sä ääliö olis muuten vankina siellä neljän seinän sisällä. Korttis oot ite hyllylle hölmöilly, ja oman jalkaskin varmaan telonu leikkauskuntoon.

      No, mut mitäs JOS OTTAISIT VAIKKA SEN AUTOKOULUNKIRJAN OMIIN PIKKUKÄTÖSIIS, opiskelet sen kunnolla, ja painat mielees tarkoin jokaisen liikennesäännön ja etenki ne nopeusrajotuskyltit!

      Terkuin, 15 vuotta kortin omannut, eikä yhtäkään sakkoa!!! ja varmasti oon ajanu enemmän kun sinä!

    • Seiniensisälläollut!

      Heikkoja olette, suomalaiset ihmiset, jos pää hajoaa 2 - 6 viikon kotona olemisesta.
      Entä kun joudutte sairaalaan tai laitokseen pidemmäksi aikaa?
      Vankilassa ette kestäisi viikkoakaan.
      Mutta niinhän sanotaan, mitä mitättömämpi murhe, sen ahtaanpi maapallo pään sisällä.

      Yksi ihailtava kirjoitus tuolla näkyi "syöpäpotilas" masalta.

      • Eristäminen tuhoaa

        Jos joutuu sairaalaan tai laitokseen, niin siellä useimmiten on juttuseuraa. Samoin vankilassa on juttuseuraa. Ihminen on laumaeläin ja pikäaikainen eristäminen lajikumppaneista saa aikaan kaikenlaista ikävää pääkopassa. Esim. eristysvangeista tuli tunnin ohjelma telkkarista. Jo vuoden eristäminen sai vangin sekaisin ja käyttäytymään agressiivisesti.


    • kokemusta on

      Kuule jos yhtään lohduttaa et ole ainoa maailmassa joka joutuu olemaan neljän seinän sisällä JOPA 3kk:tta on monia nuoria ihmisiä jotka ovat onnettomuuden jälkeen koko loppuikänsä toisten autettavia ja sänkyyn sidottuja. Niin jotta hiukan suhteellisuuden tajua kaveri ja kortittomuudestasi voit syyttää vain itseäsi. Kaikesta huolimatta Hyvää kevättä sinulle ei tämä "tauti" ole kuolemaksi.

    • Pullotuksen aika!

      Suosittelen Raamatun lukemista ja vaikkapa aloittamista Johanneksen evankeliumista. Kun ihmisen tilanne on sellainen että yksinäisyys tai toimettumuus saa lähes sekoamaan, niin se vain paljastaa sen mikä on henkilön sisäinen todellisuus. Eli tyhjää on. Todellinen elämä puuttuu. Jeesus on Elämä ja elämän Leipä, joka antaa jokaiselle ihmiselle Hengellisen elämän. Ihminen ilman Henkeä on kuin tyhjä viinipullo, olennaisin puuttuu ja sen myötä kaikki puuttuu.

    • Jumalaan luottava

      Johan sulla menee kauan aikaa, kun luet nämä kaikki kirjoitukset.
      Kuuntelin ja katselin eilen TV7:lta eläkkeellä olevan ylijohtaja Kari Karinkosken haastattelua. Hän oli sairastunut syöpään ja lääkärit sanoivat, että se on levinnyt luustoon eikä mitään ole tehtävissä. Mies ei pelästynyt, vaan ajatteli, että nyt on aikaa lukea raamattua ja rukoilla. Uskossa hän ei ollut. Kuinkas ollakaan, hän löysi etsimänsä. Jumala lupaa pelastaa ihmisen kadotukselta ja parantaa kaikki hänen sairautensa. Hän innostui ja luki raamatun 3 kertaa läpi. Tuli uskoon ja Jumala alkoi puhua hänelle ja näytti näyn, että hänestä tulisi evankelista. Hän parani kokonaan ja hänestä tuli evankelista. Nyt hän on onnellinen Jumalan lapsi. Tällainen on meidän Jumalamme, jos vain haluaisimme kääntyä Hänen puoleensa. Kokeile, varmasti Hän vastaa sinullekin. Terveyttä ja siunausta elämääsi. Toivottaa 65 v. lapsesta saakka uskossa ollut, tavallinen perheenäiti ja mummo.
      Aloita Uudesta Testamentista, vaikka Johanneksen evankeliumista. Varmasti et tule katumaan. Teet ihmeellisen löydön. Evankeliumi on kuin peltoon kätketty aarre.

    • HHHHHHHHHm,m,,,

      Asenne kasvaa ja yhteiskunta kouluttaa sinusta turvallisen kuljettajan. onnea.

    • v.d.ewo

      Jos vaikka aloittaisit siitä, että tutkit omaa syyllisyyttäsi siihen että "poliisit ovat perseestä" jne asetelmista!

    • Suomalainen mies

      Aloita Raamatun lukeminen. Suosittelen. Rukoile,Jumnla antaa sinulle voimaa ja viisautta, ettei ajokorttisi enää koskaan joudu hyllylle. Elämäsi muuttu täydllisesti kun otat Jeesuksen vastaan henklökohtaisena Vapahtajanasi Amen.

    • ***

      Moni joutuu elämään koko elämänsä neljän seinän sisällä.

      Vähästä valitat!

    • maverick_4144929

      Terve!
      Se on kyllä totta, että tuollainen nakertaa ihmistä rotan lailla.
      Mut yksi juttu, ajattele asia näin: PYSTYN kävelemään, SAAN kortin takaisin piakkoin!
      Siitä se ilo sitten repeää, eikö!?

      Mutta mieti hetki tätä: EN KYKENE kävelemään, OLEN OLLUT kämppäni "vankina" 2011 marraskuun alusta lähtien (3-4 kertaa käynyt kämpän ulkopuolella) toistuvien sairasteluni vuoksi, EN OLE päässyt kahtena menneenä kesänä kunnolla ulos, jossa muun muassa harrastan sekä kilpailen!
      Plus tuohon se, että en tiedä millä aikajanalla tämä on ohi!

      Hiukan taustaa: Istun pyörätuolissa, harrastan metsästystä, kalastusta, tarkkuus/-kilpa-ammuntaa, jne jne...
      Olen aiemmin näitä "pakko-olemisia" lukuunottamatta mennyt melkein joka päivä johonkin kilpailuihin, harjoittelemaan tai muuten vain kaverien luo tai metsään.

      Tällä EN HAE sääliä, vaan vinkata että jollain saattaa asiat olla vielä paljon huonommin.
      Mä en ota tätä vakavasti, tää nyt vaan on sattunu mun kohdalle ja that's it!
      Jossain vaiheessa tääkin paska on ohi ja sit menen ku punasilmäkani, se on varma!

      Tietysti olemme kaikki erilaisia ja luontoisia ja jollekkin saattaa tehdä muutamankin päivän paikallaan olo helvetin koko elämästä.

      Se mitä tässä yritän kertoa on, että kaikella on aikansa!
      Sä tiedät oman olemisesi päätösajankohdan, mutta moni ei!

      Mä en anna periks koska tiedän et varmasti tää lopuu, ennemmin tai myöhemmin!
      Myönnän kyllä, että välillä tää on ollut yhtä helvettiä, mutta kun en sille mitään voi, niin mennään päivä kerrallaan kunnes ollaan taas kondiksessa!

      Mikäli haluut tietää miten tätä pystyy siedettävästi kestämään, pistä vaikka meiliä osotteeseen: [email protected]!

      Ja hei, pää pystyyn!
      Kohta menet taas niin, että ihmettelet miten ehtisit joka puolelle (toivottavasti)!

      Terv. Kaikki lutviutuu jossain vaiheessa

    • Turhuri

      Pahalaatuista aivokasvainta sairastavalta exältäni meni juuri muutama päivä sitten jalat liikuntakyvyttömiksi ehkä elämän loppuun asti. Viikko jalka paketissa, pyh!

    • pää sekoaa

      Minulla sama tilanne.
      Jalka tosin 7viikkoa kipsissä kukaan ei käy, mihinkää ei pääse ilman apua, ja pieni paikkakunta. Tytär yrittää käydä kaupassa ja käyttää koiran. vaikka ikää on vasta 8vuotta. Kortti mulla sentään on taskussa mut ei siitä ole mitään hyötyä kun ei pysty ajamaan. Eikä aina apua viitsi pyytää, synttärit tyttärellä tulossa ja pitäs saada siivottua, mut sisulla.

      • zxz.

        Auto on tärkeä, niin on minullekin, en vois kauan olla ilman.. Vaikka auto on vanha, niin ainakin sivu-pikkuteillä se tuntuu ihan riittävältä..Kyllä kauppa-auto tarvitaan.

        Kyllä sitä 2 viikkoa kestää jos jo melkein 3 kk. on kestänyt.


    • Ernesti Cogalino

      Vain kahelit yleensäkin ajaa autoa. Polkupyörä on parasta mitä Jumala on keksinyt! Jos tulet joskus järkiisi niin aja sillä ja koipesi paranee? Tuskin pääsi koskaan.
      Vaihda työtä, älä valita pullajalka.

    • jooko

      Hanki pyörätuoli.

    • Mummeli

      Kuules,taitaa pian olla aika,että saat ajokorttisi takaisin. Silloin huomaat, ettei se niin mahdoton aika ollutkaan. Pikkusen voisit miettiä, mitä elämältä haluat.Ihan pikkusen. Tiedän, ettei siinä sohvallakaan niin hauskaa ole. Tiedätkö mitä. Et ainakaan sekoa. Pyydä joku kaveri tuomaan sinulle kirjastosta muutama hyvä kirja, Sano itsellesi, että selviät kyllä. Tiedätkö, sinusta tykätään. Jumala ei luonut ketään turhaan.mutta ei myöskään ilman ongelmia. Voit sitäkin miettiä,mitä olet tänä aikana oppinut.Kirjoita ajatuksesi ylös.Lukien ja kirjoittaen aika kuluu. Tsemppiä.Rukoilen puolestasi.

    • :)

      Tässä hyvä esimerkki keskustelusta.
      Sympatiaa vielä onneksi on.
      Nuhteitakaan et kovin saanut.
      Meillä jokaisella on omat ongelmamme ,kuten jo huomasit.

    • Olet itsesi säälijä

      Voi voi, miten pienestä "tulet hulluksi". Olin syksyllä 4 kuukautta sairaana enkä päässyt mihinkään, kukaan ei voinut käydä luonani, ettei tauti tartu. Siis 4 kuukautta kodin vankina. Aikuisella lapsellani oli sairauden takia niin paha tilanne, että makasi lähes vuoden sängyssä jalat 45 asteen kulmassa eikä päässyt kuin vessaan ja pystyi istumaan pari minuuttia ruokapöydässä. Joten sinä et tiedä mitään siitä, mitä on olla kodin vankina, ja noin pienestä kehtaat valittaa ja ruikuttaa. Nykyajan avuttomuutta ja vielä osin itse aiheutettua. Pysähdypä vähän miettimään elämääsi ja sitä miksi kortti lähti. Poliisin tilannetajuttomuuden vuoksi...joopa joo, seli seli.
      Mitä jos joutuisit olemaan kotona puoli vuotta tai kauemmin tai edes muutamia kuukausia....kyllä on pinna lyhyt. Olet tosi surkimus ja turhanvalittaja!!!!!

      • :)

        Luepas tuo yläpuolellasi oleva viesti olisiko sinulle :)
        Jokainen kokee tilanteet eritavalla ja on henkilökohtaisia ja vakavia.


    • koti kunniaan

      kotonahan on ihan mukavaa olla, miksi aina pitää valittaa, et on vaan kotona, juuri kodin takia työssä käydään ja kouluja, et olis joskus oma koti..

    • ole tyytyväinen

      Sitä saa mitä tilaa,tekee hyvää olla itsekseen ja miettiä miksi aika ei kulu..
      Vaihda asennetta,paranethan kuitenkin vielä,miettippä jos olisit ylinopeutesi takia kolaroinut ja halvaantunut tai halvaannuttanut/tappanut jonkun..
      Tilanne ei ole sinulla edes PAHA,mitä muuta ois voinu käydä ja oisit lopun elämääsi sängyssä.

      • mm

        Tiedän hyvin tuon tunteen,olen tässä pari kuukautta loikoillut ,mulla kans,leikatun kintun takia,huomenna ois sitten paluu arkeen. Autolla ajo oli kielletty koko ajan, eli muiden kyytien varassa jouduit sitten olemaan. Mut itelläni aika meni suht nopeaan,kun ei mieti liikoja,kattelin ite ikkunasta sillon kun oli ne hullut pakkaset ja myhäilin tyytyväisenä kun ei tarvinnut lähteä töihin...:)
        Eli jotain hyvää tässäkin saikussa... Mut miinuksena todettakoon,et henkisesti prkleen rankkaa, varsinkin kun poikakaveri osoittautui ei niin- ymmärtäväiseks mun liikkumattomuuteni ja avuttomuuteni takia....


    • siitävaan

      Hulluna on hyvä olla,jos se yhtään lohduttaa ;D

    • muah

      Ihan oikein sulle.

      Riippuvuus on heikkoutta

    • anneli

      Hei,
      2viikkoa on pieni aika. Itselläni oli jalka 3kk kipsissä, joten tiedän, että liikkuminen kotioloissakin on hankalaa. Minä laitoin kaikki paperiasiat järjestykseen mappeihin jne, samoin valokuvia oli kertynyt vuosien varrella, pyörivät irrallaan laatikon pohjalla, nyt ne ovat siististi albumissa hienosti tekstitettyinä.

      Turha poliiseja on syyttää omista virheistään, itsellänikin on joskus liian raskas kaasujalka, mutta kunnioitan silti poliisin työtä. Hyvä, ettet ole ainakaan alkoholin takia ajokiellossa.

      Et sinä sekoa, aika kuluu nopeasti, kun et koko ajan mieti sitä ja kieriskele itsesäälissä. Tsemppiä!

    • Vivika

      Taksi?

    • nauratti ku luin

      voi hyvää päivää, kyl sulla on vaikee elämä, huh huh mikä säälittävä ruikuttaja :) no kyl sä vielä tuut näkeen et elämä voi olla joskus ihan oikeesti rankkaa!! onneks et oo tappanu ketää ku lasketellu laatuautollas meneen. mee ittees ja vedä k...en !!

    • kotkotkoo

      kyllähän se on niin että nopeusmittaria on katsottava, ett voi kun syyttää itseäsi. olet yksi niistä ihmisistä joilla ei ole ollut vastoinkäymisiä elämässä. olen itse niin kuin avokkinikin sairastelleet paljon ja olemme olleet vuorotellen liikuntakyvyttömiä ( selkä sairauksia) ei toi kolme kk ole mitään. siitä sitä oppii arvostaan terveyttään ja ei pidä itsestään selvänä asiana että kaikki vain sujuu niin kuin suunnittelee.

      olemme niin varautuneita vastoinkäymisiin että jopa lomille lähtiessä on kepit mukana, eikä ole ollut turhaan :)

    • dsdsdsdsdsd

      Täällähän on oikeita kermap*rsepikkupoikia ja tyttöjä.
      mitä 20v tekee edes autolla.

      yhyy yhyy yhyy niisk niisk

      • trolli, kukas muukaan?

        titinalle


    • Olin just vankilassa 5 vuotta ja välillä meinas väsyttää se kopissa istuminen, mutta olet itse asiasi järjestänyt ja ylpeytesi estää kavereille soiton. Ei siinä muuta ku "lusi" kakkus pois ja opettele ajamaan autoa kuten sitä kuuluu ajaa.

    • sekoamasssa

      Huhhuh!
      Tulin vilkaisemaan aikani kuluksi tänne, ja täytyy kyllä myöntää että hämmästyin suuresti huomattuani että viestiini on tullut yli 200 vastausta! Huomasin että viestini oli laitettu Suomi24 keskustelun etusivulle näkyville, se taitaa selittää vastauksien suuren määrän=)

      Lupasin kommentoida kaikkia viestejä, mutta nyt täytyy kyllä myöntää että taitaa jäädä. Luin tietenkin kaikki viestit läpi. Kiitos kaikille vastauksista!
      Mukavat vastaukset lämmittivät mieltä, todella mukavaa huomata että on ihmisiä jotka ovat oikeasti niin myötätuntoisia ja kannustavia vaikka olemmekin tuntemattomia toisillemme :)

      Ymmärrän myös moittivat viestit täysin.

      Viestejä lukiessani mieleeni tuli ajatus että ilmeisesti aina löytyy joku jolla on asiat huonommin.(Ei ole tarkoitus mollata ketään) Usein on joku joka voi sanoa "Ajatteleppas tätä ja älä valita tuollaisista pikkumurheista"...
      Joku heitti myös kommentin että aika on nuorelle ihmiselle aivan eri käsite kuin vanhemmille ihmisille...
      On totta että nämä murheeni ovat pieniä kun vertaa joidenkin muiden murheisiin. Pahoittelen jos olen aiheuttanut närkästystä. Keskustelussa oli myös kirjoituksia joissa ihmiset kertoivat esimerkiksi syövästä, selkäleikkauksista ym, joiden johdosta ovat olleet jo vuoden päivät kotiensa vankeja, kaikkea hyvää ja jaksamista teille. En edes tiedä miltä vuosikin tuntuisi tälläistä, kun tämä aika on jo ollut ajoittain niin kamalaa. Olette vahvoja ja hienoja ihmisiä, tsemppiä!:)

      Kun saan ajokortin takaisin aion parantaa tapani. Enää en aja vähääkään ylinopeutta. Myönnettäköön että kiinnijäämisen pelko on nyt tämän jälkeen niin suuri, että en pysty ajamaan edes 1km/h ylinopeutta ilman että saan sydänkohtauksen liiasta jännityksestä.. (heh)

      Kiitos kaikille jotka ovat pohtineet minulle tekemistä, ja joku taisi myös kirjoittaa rukoilevansa puolestani. Kiitos.
      Vetää nöyräksi vaikka tämä nyt vain on pelkkä keskustelupalsta jossa kaikki ovat toisilleen tuntemattomia, mutta silti on upeaa huomata että näin hienoja ihmisiä löytyy.

      Kiitos.

      Kuulumisia sen verran että vielä on kortittomuutta jäljellä, jalka alkaa kyllä toipua..
      Kun kirjoitin aloitusviestin olin varmaan koko tämän "huonon kortittoman aikani" pohjalla henkisesti. Jalkakin oli tuolloin juuri leikattu.
      Nyt alkaa jo näyttämään paremmalta.
      Olen saanut aikaa kulutettua nyt netissä surffaamalla, ja kuntosalillakin on päässyt käymään kun jalka on paranemaan päin. On tullut siivottuakin jopa.

      Kello on tällä hetkellä paljon ja väsymys painaa, pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä tai muuten sekavia kirjoituksia:)


      t.Aloittaja

      • sekoamasssa

        Niin, vieläkin saa vastailla tottakai.
        Mukavaa lueskella. Onpahan nyt tekemistä!:)

        t.Aloittaja


    • hiusonjuhis

      Voit alkaa tutkimaan asioita joista et tiedä tai joita et ymmärrä. Opettele puhumaan takaperin ja opettele kävelemään takaperin tai opiskele kuten tätä:

      Ei ole muuta lakia kuin Tee mitä tahdot.

      Ymmärretäköön nyt ensiksi, että minä olen Sodan ja Koston jumala. Olen
      kohteleva heitä kaltoin.

      Tee mitä tahdot on oleva koko Laki. Tee se, ja kukaan muu ei sinua kiellä.

      Olkoon armo poissa: kirottuja ovat säälijät! Tapa ja kiduta; älä säästä; ole
      heidän kimpussaan!

      Älä sääli langenneita! En koskaan tuntenut heitä. En ole heitä varten. En
      lohduta: Vihaan lohdutettua & lohduttajaa.

      Sinulta on ehtynyt inspiraation hekumallinen runsaus; viimeinen hengenveto on
      makeampi kuin kuolema, vuolaampi ja ihanampi kuin Helvetin oman madon
      hyväily.

      Kutsu minua tähtieni alla! Rakkaus on laki, rakkaus tahdon alla. Äläkä anna
      typerysten ymmärtää väärin rakkautta; sillä on rakkautta ja on rakkautta. On
      kyyhkynen, ja on käärme. Valitse hyvin! Hän, profeettani, on valinnut, tuntien
      linnoituksen lain, ja Jumalan Talon suuren mysteerin.

      Olen Salainen käärme, joka on kietoutunut kokoon ja valmis laukeamaan:
      kietoutumisessani on iloa. Jos nostan pääni ylös, minä ja minun Nuitini olemmeyhtä. Jos lasken pääni alas, ja syljen myrkkyä, hurmio on maasta, ja minä jamaa olemme yhtä.

      Synnin sana on Rajoitus. Oi mies! älä torju vaimoasi, jos hän tahtoo! Oi
      rakastaja, jos tahdot, kaikkoa! Ei ole mitään sidettä, mikä voisi erotetut yhdistääpaitsi rakkaus: kaikki muu on kirousta. Kirottu! Kirottu olkoon se aikakausiksi. ********.

      Paras veri on kuun, kuukausittainen: sitten tuore lapsen veri, tai taivaan
      sotajoukon pisarat: sitten vihollisten; sitten papin tai palvojien: viimeiseksi
      jonkun pedon, ei väliä minkä.

      Olkoon se tuo monuuden tila sidottu ja inhottu. Niin teidän kaikkien kanssa;
      teillä ei ole muuta oikeutta kuin tehdä tahtoo. Tee se, ja kukaan muu ei sinua kiellä.Sillä puhdas tahto, tarkoituksen tyydyttämätön, tuloksen halusta vapautettu, onkaikin tavoin täydellinen.
      Täydellinen ja Täydellinen ovat yksi Täydellinen eivätkä kaksi; ei, ne eivät ole yhtään!

      Olen se Käärme, joka antaa Tiedon ja Nautinnon ja kirkkaan loiston, ja saa
      ihmisten sydämet kuohumaan humalasta. Palvoaksesi minua nauti viiniä ja
      outoja aineita joista kerron profeetalleni, & juovu näistä! Ne eivät vahingoita
      sinua ollenkaan. Se on vale, tämä hulluus itseään kohtaan. Viattomuuden
      altistuminen on vale. Ole vahva, oi ihminen! himoitse, nauti kaikesta aistillisesta
      ja hurmiollisesta: älä pelkää, että yksikään Jumala sinulta tätä kieltäisi.

      Ei ole muuta lakia kuin Tee mitä tahdot.

      Lain Kirja 1904

      TO MEGA THERION 666

      Aleister Crowley 1874 - 1947

      etsippä googlettamalla...

    • Huomenta

      Ongelmasi näyttää vakavalta, heh.

      Sinun pitää aleta kehittämään jotakin harrastusta kotioloissa.

      Itselläni on niin paljon harrastuksia että voin aina jotakin puuhastella kotona vanhuksenakin.
      Nuorempana autoilu oli tärkeä, mutta olen vieroittanut itseni autoilusta ei ole ollut viisasta rahoittaa autoilua ja olen iloinen etten ole lihava sokeri- ja sydänatutinen mersukuski vaan sydämen kunto on 53 vuotiaana niin vahva että pulssi 41/42 /krr/min levossa liikunnan ansiosta kun vasen kammio on iso ja vahva pelkästä paljosta liikkumisesta.

      Autoilu oli tosi vaikea jättää joskus, mutta sain ensin ajaa työnikin vuoksi paljon.
      Autoilu oli minulle hermolepoa ja harrastusta: Pikku rundi vaikka päättömästi lepuutti hermoja. Kalliiksi se tuli jatkuva ajelu.

      Sinulla on tietokone kotona. Siinä puuhaa ja mieti mitä harrastuksia ajan saatossa voisit kotona tehdä koska saattaa tulla ajat ainakin vanhana että olet enemmän sidottu kotiisi.

      yst. jari

    • elämä on!

      Se on sulle ihan oikein!

    • :)

      Kiitos sinulle joka aloituksen laitoit.
      Saatiin vihdoin melkein asiallinen keskustelu.
      Paranemisia. :)
      En tuomitse ketään , jokaisesta hyvästä ja huonosta asiasta oppii jotain

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4584
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      27
      2846
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      90
      1931
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1875
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1805
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      38
      1696
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1613
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1414
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1309
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1282
    Aihe