Näin sain kuulla kahdesta lemmikkieläinkaupasta.Tarkemmin juteltuamme selvisi, ettei liikkeissä ollut kuin yksi tai nolla kovan veden akvaariota.
Koska en ole hyväuskoinen ajattelin, että selitä mitä selität syyksi. Saman vastauksen sain mustista molleista pari vuotta sitten. Purjemolleista neljä vuotta sitten, että ihmiset pitävät niitä vaikeasti kasvatettavina.
Nyt platytkin lisääntyvät. Täytyy myöntää, että kesti kolme vuotta, että sain platyt pysymään hengissä.Sen sijaan mollien kanssa ei ollut ongelmia.Muussa kuin liikakansoituksesta eroon pääsemisessä.
Kysymys: Onko miekkapyrstö roskakala?
Emme ota vastaan miekkapyrstöjä
3
214
Vastaukset
No parempi noinkin, kuin että noita kaloja pidetään valikoimissa, mutta pehmeässä vedessä, eikä edes myydessä kerrota niiden vaativan kovempaa vettä. :(
Kaupan purjemolleja mä en saanut pysymään hengissä, saati lisääntymään ja olisin ollut onnesta soikeana mahdollisuudesta ostaa kotikasvatettua kantaa.
Miekkapyrstöjen pärjäämisessä en ole koskaan kuullut olevan mitään ongelmia ja itselläkin ne lisääntyivät hallitsemattomasti samassa akvassa, joissa molleilta lähti henki.- Fish owner
Mullakin on miekkapyrstöjä, ja oon kyllä kovasti ihmetelly niiden sitkeyttä! Alotusvaiheessa ku sain akvaarion, lämpötila saattoi vaihdella aika paljonkin, en oo mittaillu yhtään vesiarvoja, ja poikasia on tulla tupsahdellu, nyt niitä on yli 20. Kyllä mä luokittelisin sen tavallaan roskakalaks, koska ne vaan lisääntyy eikä hätkähdä suuristakaan olosuhteiden muutoksista, eli niistä on tosi vaikee "päästä eroon". Onneks paikallinen Faunatar eläin eläintarvikekauppa ottaa nuo poikaset sinne myyntiin. Mutta onhan nuo kalat toisaalta kivan värisiä ja hauska katsella :)
- =)
miekkapyrtö ei ole roskakala
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976