Miten kertoa vahingosta

Nanne

Olen seurustellut avomieheni kanssa muutaman vuoden ajan, kihlat vaihdoimme viime kesänä. Mieheni on vihjannut olevansa valmis syventämään suhdettamme. Minä olen tähän asti ollut se joka on yrittänyt hillitä vauhtia varsinkin viime aikoina. Olen halunnut ennen vakavampaa sitoutumista saada selvän todellisista tunteistani, koska noin puoli vuotta sitten törmäsin mieheen joka vei kirjaimellisesti jalat altani. Tämän jälkeen olen tapaillut tätä miestä säännöllisen epäsäännöllisesti salassa mieheltäni.

Viikko sitten huomasin olevani raskaana. Käytämme avomieheni kanssa kondomeita. Olen lähes varma että tämä toinen mies on isä, hänen kanssaan asia on välillä 'unohtunut'.

Olen miettinyt mitä tekisin. Aborttia en halua tehdä. Lapsen isä ei kerrottuani halunnut vakavampaa suhdetta. En itsekään usko hänen olevan hyvä valinta. Avomieheni taas on juuri sellainen kuin perheen isän mielestäni pitääkin olla. Olen päättänyt yrittää saada avomieheni uskomaan itsensä lapsen isäksi ja kosimaan minua. Uskon tämän olevan paras ratkaisu kaikille. Mieheni saa perheen jota kaipaa, lapsi hyvän isän ja lapsen oikea isä pääsee kuin koira veräjästä.

Kaipaan kuitenkin vielä neuvoja, näkökulmia ja vinkkejä:

- Miten saan parhaiten vedettyä miestäni nenästä ? Olen ajatellut vain kertoa raskausepäilystäni miehelleni ja tehdä raskaustestin yhdessä hänen kanssaan. Tämän jälkeen toivottavasti ihmettelemme yhdessä miten ja milloin ehkäisymme on pettänyt. Voiko tämä onnistua vai onko tässä jokin sudenkuoppa ? Onko joku parempi ja turvallisempi vaihtoehto ?

- Voiko tämä huijaus kalvaa minua joskus vuosien päästä ? Nyt siltä ei tunnu sillä uskon vilpittömästi tämän olevan parasta kaikille.

- Miten saisin siististi lopetettua suhteeni rakastajaani. Tunnen erittäin voimakasta vetoa tähän mieheen mutta en voi enää ottaa riskiä paljastumisesta. Toisaalta rakastajani tietää totuuden (kun sen hölmöyksissäni menin kertomaan) eli ero olisi hoidettava niin että hän pitäisi asian varmasti omana tietonaan. Mutta miten saan tämän parhaiten varmistettua ?

Vastaukseksi ei moraalisaarnoja, huorittelua tai kerro totuus niin kaikilla on hyvä olla viestejä, kiitos !

198

63905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamma

Jaa´a. Sinuna en huijaisi. Jäät taatusti jossain vaiheessa kiinni ja silloin sekä miehesi että lapsesi vihaa sinua valehtelusi takia. Parempi on että kerrot totuuden ja kärsit seurauksista. Tuollaista temppua voi olla hankala miehesi antaa anteeksi.

• volmari

kuula kalloon tollasille! Tämmösen takii sitä toivos että sairaaloihin tulis pakollinen isyystesti heti synnytyksen jälkeen. Vielä jaksaa kysyy jotkut miks miehet ei haluu lapsia...

• huh huh
        volmari kirjoitti:

kuula kalloon tollasille! Tämmösen takii sitä toivos että sairaaloihin tulis pakollinen isyystesti heti synnytyksen jälkeen. Vielä jaksaa kysyy jotkut miks miehet ei haluu lapsia...

kaikkia sitä leipä elättää. keppiä tuommosille. oot oikea häpeä naisille! huh, saunan taakse. käy sääliks miestä kun on tommosen horon löytäny,

• Repe

Perkele... Uskomattomia nykyajan akat!!

Äääää, vittu että alko vituttaa itteesäki!!

Miten oikeesti "normaali" ihminen voi ajatella noin? Onko PIKKASEN menny kasvatuksessa joku perseelleen?! Huh..

Mee oikeesti hoitoon! Ei sussa oo vastuuta kasvattaa lasta.. Tee abortti ja kasva ja kehity, niin ehkä joku päivä sustaki on aikuiseks...

• joo.o

vaikutat lievästi sanottuna katalalta hutsulta,tollasia eu suomenmaa tartte...

• LOLLL

Koitappa löytää pienestä päästäsi edes järjen hiven..Kuinka tyhmä ihminen voi ollakkaan..Tai löydä edes se moraali, jos tiedät mitä se tarkoittaa..

• Tajunnan Virta

Huijaus ehkä tuntuu onnistuvan mutta siinä on aukkoja jotka myöhemmin armotta paljastavat ettei miehesi ole lapsesi oikea isä.

- Lapsella todetaan jokin sairaus/yliherkkyys/... ja vanhemmilta pyydetään verinäyteet tms. asian selvittämiseksi

- Jos myöhemmin hankitte toisen lapsen

- Jos joku sukulainen sairastuu leukemiaan tms. ja sukulaisilta pyydetään näytteitä.

- Joku sukulainen sairastuu eturauhas-/rinta-/kohdunkaulasyöpään lapsen sukupuolesta riippuen pyydetään mahdollisesti osallistumaan ennalta ehkäisevään tutkimukseen.(Itse olen osalistunut tällaiseen.)

Näissä edellä mainituissa selviää nykyään kaikki ja korjatkaa jos olen väärässä, että lääkärillä on velvillisuus saattaa tämä molempien vanhempien tietoon (tietenkin vain geenien sopimattomuuden osalta).

Ja mitähän miehesi tuumaa, kun saa tämän tietoonsa. Lapsen arvoa se ei todennäköisesti alenna koska mies on kasvattanut häntä kuin omaansa. Sinun arvosi sitä vastoin saattaa kokea rajun inflaation.

Minkä taaksensa jättää sen edestään löytää.

• Jukkis

Juurikin niin.

On mahdollista (ellei jopa todennäköistä), että jäät huijauksesta kii. Ehkäpä pehmitetty totuus olisi paikallaan.

Siispä:

Kerro miehellesi, että olet pettänyt. Kyseessä oli vain yksi ilta, mutta lapsi saattaa olla saanut alkunsa juuri sinä iltana.

Kerro myös rakastajallesi etukäteen tämä tarina ja pyydä hänen hyväksyntänsä.

Miehesi voi antaa syrjähypyn anteeksi, mutta voi toki olla, että hän toivoo aborttia - onhan kyseessä mitä todennäköisimmin jonkun toisen lapsi.

Tarkemmin ajateltuna aborttikaan ei sinällään kuulosta hullummalta vaihtoehdolta. Itse olet ehkä valmis kasvattamaan tämän lapsen, mutta miehesi ei välttämättä ole. Hän todennäköisesti epäilee, että haluat pitää lapsen, koska se on jonkun toisen (rakkaamman) miehen lapsi.

Pohdi siis vakavasti myös aborttivaihtoehtoa. Mikä estää teitä tekemästä yhteisiä lapsia miehesi kanssa?

• jössi

Huh uh. Huijaisit miestäsi luulemaan että lapsi on hänen. Pahempaa rangaistusta miehelle on paha kuvitella. Et varmasti välitä hänestä paskaakaan, jos noin sydemettömästi toimit. En näe tässä tapauksessa mitään terveen ihmismielen tunnusmerkkejä. Hus aborttia tekemään siitä! Ja hanki se lapsi oikean miehesi kanssa. Helppoa.

• Mihin lapsi on syyllinen?

Hus aborttia tekemään ja uutta putkeen oman miehen kanssa? Voi jeesus. NÄin voi ehdottaa vain mies.

Hus totuutta kertomaan ja jos mies jättää niin sitten yksinhuoltajana kasvattamaan lasta. Jos eletään vuotta 2004 ja ehkäisymenetelmiä on kymmenittäin.. abortti ei kuulu niihin! Vastuu on kannettava, etenkin kun kumi on "unohtunut" pettämisen huumassa..

.. tai no jaa. Luultavasti lapsi otetaan huostaan aika pienenä, jos äiti on tosiaan näin idiootti. En tiedä mikä parasta? Sterilointi?

• Keltsi
        Mihin lapsi on syyllinen? kirjoitti:

Hus aborttia tekemään ja uutta putkeen oman miehen kanssa? Voi jeesus. NÄin voi ehdottaa vain mies.

Hus totuutta kertomaan ja jos mies jättää niin sitten yksinhuoltajana kasvattamaan lasta. Jos eletään vuotta 2004 ja ehkäisymenetelmiä on kymmenittäin.. abortti ei kuulu niihin! Vastuu on kannettava, etenkin kun kumi on "unohtunut" pettämisen huumassa..

.. tai no jaa. Luultavasti lapsi otetaan huostaan aika pienenä, jos äiti on tosiaan näin idiootti. En tiedä mikä parasta? Sterilointi?

Vai että oikein huostaanotto olis sun mielestä oikeutettua? Sulla ei taida olla aavistustakaan millaisissa tilanteissa jotkut lapset elävät Suomessa?

Jos se, että pettää kumppaniaan, olisi Suomessa huostaanoton syy, niin aika vähän olisi omien vanhempiensa kanssa kasvavia lapsosia.

• Idiootti2
        Keltsi kirjoitti:

Vai että oikein huostaanotto olis sun mielestä oikeutettua? Sulla ei taida olla aavistustakaan millaisissa tilanteissa jotkut lapset elävät Suomessa?

Jos se, että pettää kumppaniaan, olisi Suomessa huostaanoton syy, niin aika vähän olisi omien vanhempiensa kanssa kasvavia lapsosia.

"Luultavasti lapsi otetaan huostaan aika pienenä, jos äiti on tosiaan näin idiootti."

Ei ole aavustustakaan millaisissa tilanteissa jotkut lapset elävät Suomessa? Valitettavan hyvä aavistus on, valmistelen huostaanottoja viikoittain. Ja tahti vaan kiihtyy. Vanhemmuus tarkoittaa vastuun ottamista, lapsen tarpeiden asettamista oman mielihyvän edelle. Tämä tuleva äiti (?) ei tällä hetkellä vakuuta. Siksi käytin sanaa luultavasti. Suututtaa aikuisten ihmisten lapsellisuus. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, taidan olla täysin loppu.

• Keltsi
        Idiootti2 kirjoitti:

"Luultavasti lapsi otetaan huostaan aika pienenä, jos äiti on tosiaan näin idiootti."

Ei ole aavustustakaan millaisissa tilanteissa jotkut lapset elävät Suomessa? Valitettavan hyvä aavistus on, valmistelen huostaanottoja viikoittain. Ja tahti vaan kiihtyy. Vanhemmuus tarkoittaa vastuun ottamista, lapsen tarpeiden asettamista oman mielihyvän edelle. Tämä tuleva äiti (?) ei tällä hetkellä vakuuta. Siksi käytin sanaa luultavasti. Suututtaa aikuisten ihmisten lapsellisuus. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, taidan olla täysin loppu.

No, minua ainakin surettaa kaikkien niiden lasten puolesta, jotka sinä järjestät huostaan vain sen takia, että niiden äiteellä on rakastaja, jonka yrittää salata mieheltään.

Onko teillä sosiaalitoimessa tapana myös steriloida jokainen nainen, jolle sattuu vahinko?

• Harkinnut
        Mihin lapsi on syyllinen? kirjoitti:

Muutamilta naisilta pitäisi paikat ommella kiinni varmuuden vuoksi!

• Örkki
        Keltsi kirjoitti:

No, minua ainakin surettaa kaikkien niiden lasten puolesta, jotka sinä järjestät huostaan vain sen takia, että niiden äiteellä on rakastaja, jonka yrittää salata mieheltään.

Onko teillä sosiaalitoimessa tapana myös steriloida jokainen nainen, jolle sattuu vahinko?

Tässä tapauksessa kyse ei ole vahingosta. Ihan tiedoksesi.

• pöyristynyt
        Harkinnut kirjoitti:

Muutamilta naisilta pitäisi paikat ommella kiinni varmuuden vuoksi!

Ja muutamilta miehiltä pitäisi leikata munat ihan vain varmuuden vuoksi.

• Selvä peli
        pöyristynyt kirjoitti:

Ja muutamilta miehiltä pitäisi leikata munat ihan vain varmuuden vuoksi.

Eihän siitä ole mitään haittaa, jos heidän kanssa ei ole tekemisissä. Antaa vain pitää tavaransa for rainy days.

• solidsnake

Tää tyttö pyysi kaikilta apua, mutta enimmäkseen haukkuja tulee. En mäkään nää mitään inhimillistä tässä toiminnassa, mutta luulenpa että ainakin puolet näistä haukkujista on ittekkin yhtä suuria pettäjiä, mutta ei vaan uskalla kertoa siitä itte. Mun mielestä sun pitää kertoa miehelle totuus, ja kärsiä seuraukset, ja mitä lapseen tulee, se on viaton, ja sen abortoiminen olis sille väärin. Synnytä se, ja anna sille rakastajalles se kasvatettavaks(et oo ainakaan ainoa joka saa ajateltavaa) tai jos kumpikaan ei sitä halua, niin adoptio vanhempia kyllä piisaa, ei se tappo oo aina se oikea päätöskään, vai tekiks napoleon oikein ku tappo ne tuhannet arabit, kun ei olis halunnu tehä ylimäärästä duunia niiden vangitsemisen, ja ruokkimisen suhteen? Jos yrität livahtaa kuin koira veräjästä, et kyllä koskaan voi olla onnellinen, kun tommonen asia painaa mielessäsi. Toisaalta jos otat itseäsi niskasta kiinni, ja kerrot totuuden, ja otat vastuun teostas, etkä tapa viatonta osapuolta oman virheen takia, voin ainakin itse sanoa että, mä siinä tapauksessa ehkä jopa harkitsisin anteeks antoa, ja ainakin kunniottasin sua ihmisaenä, joka ottaa vastuun teoistaan.

Kaikki me tehään virheitä, jotku isompia, jotkut pienempiä, mutta mitä isomman virheen tekee, sitä suuremmalla syyllä pitää ottaa opikseen, ja koettaa asioita sovittaa.

Synnitön heittäköön kiven.

• Lugend

Lutkana lyypekissä ja huorana hampurissa! Jatka vaan loppuun asti, mikä sua nyt muka estää jatkamasta rakastajas kanssa? Ai vittu että toivon et miehes saa tietää asiasta ja lemppaa sut mäkeen kun tyhjän pullon

• ammoniac

Ei tuohon voi valitettavasti antaa muuta neuvoa,kuin että kerro totuus, ja sitähän sinä et halunnut. Voi olla, että jonkun moraali antaa periksi neuvoa joitain käytännön vinkkejä kuinka saat syydetyksi koko vian avomiehellesi, mutta kusessapa olette sen jälkeen kaikki. Pienin mahdollinen paha tapahtuu nyt kun edes tämän kerran olet rehellinen. Tokihan joku pystyy elämään valheessa ja valheen kanssa lopun elämäänsä, mutta riskinsä siinäkin. Sä ajat umpikujaan kaikki, jos valehtelet. Käyttäytymisesi on liian läpinäkyvää:sinä olet toppuutellut tähän mennessä vakavammalle pohjalle siirtymistä, nyt alkaisit yht'äkkiä hinkua moista, mutta samalla kaivaen maata omien jalkojenne alta. Samaan hengenvetoon vielä raskausepäilyjen esilletuominen..Kukaan ei ole niin tyhmän sinisilmäinen, ettei alkaisi hälytyskellot kilistä jossain vaiheessa. Ja ihan aikuisten oikeesti, mitä myöhemmin sen hurjemmin ja sitä kamalammin seurauksin.
      Jos sä olet pohtinut mielessäsi todellisista tunteistasi avokasta kohtaan ja samalla naiskennellut jonkun toisen kanssa, on vastaus aivan päivän selvä. Sinä ja avokki ette ole toisianne varten. Sitä en osaa sanoa, mille tunteelle sinä perustat suhteesi avomieheesi, mutta ei ainakaan sellaiselle, josta mitään hyvää seuraa. Jos vetoat, että uskottelemalla hänen olevan lapsen isä asia hoituu parhaiten, tulee mieleen, että sinä et ole tasapainossa,etkä voi hyvin avokkaasi kanssa, vaan pyrit suojelemaan häntä "kaikelta". Käsikädessä tuon kanssa on monasti luulo,että on toiselle se paras mahdollinen puoliso, jota ilman ei voi elää. Valehtelemallako tuon illuusion meinaat säilyttää ? Nanne hyvä, se särkyy joka tapauksessa, ja voi hyvinkin olla, että pikemmin ja rajummin kuin arvaatkaan.
      Käännäpä asia mielessäsi toisinpäin. Mitä jos avokkisi olisi saattanut jonkun muun raskaaksi..mitäpä siitä tuumaisit.. lähtisitkö kaikesta huolimatta vakavoittamaan suhdettanne avioliitoksi ? Entä jos myöhemmin tulisi ilmi, että hänellä on sikiö jonkun toisen naisen kanssa..tuntuisiko silloin hyvältä ?
      Se, että lapsen oikea isä ei halua ottaa kantaakseen vastuutaan ei pitäisi sokaista sinua huijaamaan ihmistä, joka kenties vielä tänään kuvittelee rakastavansa sinua, ja jolle ehkä uskottelet tuntevasi samoin. Oikeastaan sinun pitäisi vetää sikiön isä siihen vastuuseen joka hänelle kuuluu. Jos taas avokkisi haluaa kaikesta huolimattaa ottaa lapsen vastuulleen ja jatkaa kanssasi voit kiittää ja kumartaa ja nöyrtyä elämän edessä.
      Aika järettömän paljon pitää vaan rakastaa, että tuollaiseen kykenee..puolin ja toisin. Valehtelemiseen ei tarvita muuta kuin suunnatonta itsekkyyttä. Ja sitä sinulta tuntuu löytyvän aivan riittämiin.

• Äpärä

Jos tuo on totta niin huh huh. Siinä tapauksessa akka noitaroviolle.

• milla

mitäs sit jos avokkisi haluaakin isyystestin..uskotteletko sit että siinä on käynyt virhe ja että hän on kyllä oikea isi???

• kalle

kanna vastuus lehmä..
        mitä ajattelit sanoa lapsellesi valehdella hänellekin..
        lue mitä olet kirjoittanut ja koita edes ymmärtää mitä olet tekemässä..SAIRASTA!!!jos et ymmärrä mene jonnekin missä saat apua ongelmiisi!!!

• male

se toinen kaveri voi hyvinkin viiden vuoden kuluttua olla kiinnostunut...joten ilmi tulee varmasti,sekä et psyykkisesti tule kestämään tuollaista taakkaa. Joten puhu ja "face the music"

• ammoniac

Aukaiset suusi ja kerrot vahingosta. Niin yksinkertaista se on. Voit tietysti pyytää pettämääsi osapuolta ensin istumaan ja vetämään keuhkot täyteen ilmaa, puhaltamaan rauhallisesti nenän kautta ulos (ja tehdä itse samoin). Sitten vaan ääneen lausuen: " ..."
      Helppoa.

• valitettavasti!!

Juu, toihan oli suoraan eräästä saippuasarjasta, mut onko ihmekään että tollasta sattuu kun tarpeeks pitkään valehdellaan. Ei varmasti tule olemaan helppoa se totuuden paljastaminen, mutta silti niin oikein. Sitäpaitsi itse kun olet ittes tohon jamaan hoitanu, niin luulis että kiität vielä joskus itseäs jos teet nyt oikean ratkaisun. Pettämisen vielä ymmärrän (itse petän parhaillaan), mutta jos joudun sinun tilanteeseen, ei ole vaihtoehtoja. Meillehän se on yks ja sama mitä teet. Elämässä pitää oppia tekemään valintoja vaikka välillä se on kovin vaikeaa. Puhumalla voi ihmeen paljon selvittää, ja jos ei, niin sitten niin oli tarkoitettua.

Ei muuta kuin ONNEA "oikean" valintasi tekemiseen!

• totuus
        valitettavasti!! kirjoitti:

Juu, toihan oli suoraan eräästä saippuasarjasta, mut onko ihmekään että tollasta sattuu kun tarpeeks pitkään valehdellaan. Ei varmasti tule olemaan helppoa se totuuden paljastaminen, mutta silti niin oikein. Sitäpaitsi itse kun olet ittes tohon jamaan hoitanu, niin luulis että kiität vielä joskus itseäs jos teet nyt oikean ratkaisun. Pettämisen vielä ymmärrän (itse petän parhaillaan), mutta jos joudun sinun tilanteeseen, ei ole vaihtoehtoja. Meillehän se on yks ja sama mitä teet. Elämässä pitää oppia tekemään valintoja vaikka välillä se on kovin vaikeaa. Puhumalla voi ihmeen paljon selvittää, ja jos ei, niin sitten niin oli tarkoitettua.

Ei muuta kuin ONNEA "oikean" valintasi tekemiseen!

"Pettämisen vielä ymmärrän (itse petän parhaillaan), mutta jos joudun sinun tilanteeseen, ei ole vaihtoehtoja. Meillehän se on yks ja sama mitä teet. Elämässä pitää oppia tekemään valintoja vaikka välillä se on kovin vaikeaa. Puhumalla voi ihmeen paljon selvittää, ja jos ei, niin sitten niin oli tarkoitettua. "

Olet aivan uskomaton kaksinaismoralisti, sinulla petollisella kusipäällä ei todellakaan ole varaa neuvoa ketään muuta ihmistä. Puhu siis pettämisestäsi toiselle puoliskolle ja tule vasta sitten tänne vinkkejä antamaan!

• -naa-
        totuus kirjoitti:

"Pettämisen vielä ymmärrän (itse petän parhaillaan), mutta jos joudun sinun tilanteeseen, ei ole vaihtoehtoja. Meillehän se on yks ja sama mitä teet. Elämässä pitää oppia tekemään valintoja vaikka välillä se on kovin vaikeaa. Puhumalla voi ihmeen paljon selvittää, ja jos ei, niin sitten niin oli tarkoitettua. "

Olet aivan uskomaton kaksinaismoralisti, sinulla petollisella kusipäällä ei todellakaan ole varaa neuvoa ketään muuta ihmistä. Puhu siis pettämisestäsi toiselle puoliskolle ja tule vasta sitten tänne vinkkejä antamaan!

Olipa tosiaan kaksinaismoralismin malliesimerkki!!!! tollasia mulkkuja vihaan!!

• Ohhoh

"..kertoa vahingosta"? Eipä taida huoralle tuollainen temppu vahinko olla. Anteeksi huoritteluni, mutta toivon että itse en ikinä kaltaiseesi naiseen törmäisi. Huoran paikka on kadulla. Ei muualla. Ei tässä voi muuta kuin moralisoida, sen minkä taakseen jättää edestään löytää.

• moraalinvartija

vastata niin kuin asia on, huora? Haluatko vain selittää asiat itsellesi parhain päin niin kuin tähänkin asti? Mitäpä tuumisit siitä jos avomiehesi kantaisi sulle nyytin elätettäväksi ja kertoisi sen olevan jollekin toiselle, ottaisitko huollettavaksesi? Älä sinä kuule päätä toisten puolesta mikä on heille parhaaksi. Toivottavasti avomiehesi saa totuuden selville ja pääsee eroon sinusta, SE olisi ainakin hänelle parhaaksi.

• piipii

En huorittele mutta en myöskään ymmärrä. Sinun tapauksessa varmastikin hirttäytyisin. En tosiaan halua olla miehen housuissa kun kerrot hänelle totuuden. Ja ajattele tosiaan lastakin. Mitäs sitten jos hänelle selviää vasta murrosikäisenä että isi ei olekaan isi? Sitten on hänen vuoronsa hirttäytyä..
      Mikä teitä ihmisiä nykyään vaivaa???

• Jone

Helppo tässä tietysti on tuomita ja moralisoida, mutta se ei varmaan auta tilannetta ollenkaan.

Mielestäni sinun pitäisi miettiä että pystytkö oikeasti elämään itsesi kanssa jos huijaat miestäsi, joka ilmeisesti rakastaa sinua.
        Entä sitten kun/jos asia joskus selviää jonkun sairauden yhteydessä. Miten sitten käy? Tuhoatko silloin myös lapsen elämän.
        En itse hyväksy aborttia, joten en sitä suosittele.
        Jos et pysty kertomaan miehellesi koko juttua rakastajastasi, niin siisti sitä osaa, älä kerro kaikkea, mutta kerro kuitenkin että lapsi on jonkun toisen. Totesit että huijaaminen olisi helpoin ja paras vaihtoehto kaikille, varmaan sinun näkökannaltasi olisi, mutta eikö miehelläsi ole oikeutta tietää jos aikoo elättää lapsen. Itse miehenä en osaa sanoan mitä tekisin tuossa tilanteessa, jäisinkö vai lähtisinkö, mutta ainakin haluaisin tietää.
        Ja entäs jos miehesi ei usko siihen ehkäisyn pettämiseen, vaan positiivisen testin jälkeen päättää että isyyskoe tehdään kun se on mahdollista? Entäs sitten? Muista että miehesi pystyy sellaisen saamaan halutessaan.
        Valehtelemisessa on aina se ongelma että vanha valhe pitää vahvistaa uudella....joskus se ei onnistu

• riskin..

.., sillä voi tulla tilanne, jossa lapsen sairastuminen aiheuttaa geeniperimän selvittämisen. Ja kyllä ulkonäkökin paljastaa. Ja huhut sinun toisesta suhteesta saattavat tulla todeksi vuosienkin jälkeen. Silloin sinua voidaan syyttää petoksesta. Oletko valmis ottamaan riskin?!

• laki!

Jos ette ehdi naimisiin ennen lapsen syntymää, teille tulee eteen isyyden tunnustaminen. Ja siellä kysytään asioita hyvinkin tarkkaan. Ja jos miehelläsi on yhtään älliä, herää siinä tilanteessa monta kysymystä! Mutta onnea yritykselle - tuskin onnistuu!

• anna

Teet todella ilkeästi! Mieti, että lapsesi ei koskaan saa tietää oikeasta isästään, hän elää koko elämänsä valheessa, aivan kuin miehesikin. Vain SINUN itsekkyytesi takia!
      Olet tekemässä valtavan tuhoisan teon! Se on ehkä suurin vääryys, mitä kukaan voi toiselle tehdä!
      Kyllä kuule hetken päästä alat katumaan tekoasi(toivottavasti)!Valehtelet ihmisille, teet onnelliseksi, vaikka totuus on hirveä ja kaukana onnesta.Tiedän muutaman tapauksen, jossa näin on käynyt. Yksi likka valehteli poikaystävälleen tämän olevan isä ja myöhemmin totuus tuli esille.
      Nykyään koko kaupunki tietää asiasta ja tämä likka on kaiken pilkan ja naurun kohde, halveksittu ja itsekäs, lapsellinen kakara.
      Samoin kävi parille, jossa mies sai tietää synnytyksen jälkeen, etteivät lapset olleetkaan hänen. He erosivat ja miehen elämä luisui raiteiltaan. Hänen elämänsä on tuhottu!
      Kanna hyvä ihminen vastuu omista hölmöilyistäsi, äläkä anna viattomien kärsiä!!!!!!!!
      Että joku toinen mies joutuisi kasvattamaan huoranpenikan ja kuvitellen, että on vielä oma rakas lapsi!
      Ja miehesi voi ihan hyvin vaatia isyydentunnustusta, se tehdään nykyään melkein aina.

OTA JÄRKI KÄTEEN HYVÄ IHMINEN!!!!!!!!!!!!!!

• asdfg

Taidat olla latvasta laho!! a

• Nanne

Kiitos nyt paljon 'kannustavista' kommenteista kaikille. Olin pohtinut asiaa todella paljon jo ennen tänne kirjoittamista, halusin vielä katsoa saanko täältä jotain oikeasti hyödyllisiä vastauksia (huorittelut osasin kyllä arvata jo etukäteen). Tämä on niin tärkeä asia etten halua sen menevän pieleen vain siksi etten huomaa jotain itsestään selvää kompastuskiveä...

En saanut paljon uusia näkökulmia mutta sairaus ja sen yhteydessä tehtävät testit olivat uutta. Pitääpä selvittää vielä tätä ennen kuin teen mitään. Olen kuitenkin päättänyt tehdä kuten ensimmäisessä viestissäni suunnittelin (jos tämä sairausjuttu ei ole kovin dramaattinen mihin en vielä usko).

Jos mieheni ei vahinkoa niele vaan vaatii tarkempaa tutkimusta niin sitten olen vaan takaisin lähtöruudussa; ilman av(i)omiestä ja lapsi ilman isää. Näinhän tulee lähes varmasti käymään myös jos kerron totuuden.

Niille joiden mielestä tämä on väärin lasta kohtaan vastaan, että lapselle on parempi olla 'väärän' mutta hyvän isän kanssa kuin täysin isättä. Älkää unohtako että tämähän on se toinen vaihtoehto. Tajuan että lasta satuttaa jos hän saa tietää totuuden joskus vuosien päästä. En kuitenkaan usko että näin pääsee käymään. Sairaus ja testit, tiedän ja tutkin. Ainoa joka lisäkseni tietää totuuden on lapsen 'oikea' isä. Keskustelimme pitkään eilen illalla hänen kanssaan ja päätimme lopettaa suhteemme. Oli kummankin mielestä paras vaihtoehto, hän ei halua isäksi ja tajuaa kyllä että joutuu maksumieheksi ja isäksi mikäli asia paljastuu. Eli luotan häneen tässä asiassa.

Lapsen ulkonäköä olen miettinyt itsekin mutta onneksi kummatkin miehet ovat tummia vaikkakin lapsen isä on huomattavasti avokkiani rotevampi. En kuitenkaan usko että lapsen ulkonäkö heräisi avokkini epäilyt, sen verran perussuomalaisia kummatkin miehet kuitenkin ovat. Kyllä näin on varmasti tehty jo aiemmin ihan hyvällä 'menestyksellä'.

Hyvää jatkoa kaikille ja kiitokset sairaudesta maininneille. Tutustun vielä asiaan ennen lopullista päätöstä, en todellakaan halua satuttaa lastani (enkä avomiestäni). Mitä ei tiedä, se ei satuta.... Yritän todella löytää ratkaisun jonka kanssa kaikkien on hyvä elää vaikka useimmat teistä eivät sitä uskokaan.

• anna

järjiltäsi?
        Että tuollaisia ihmisiä on olemassa! Luulee tietävänsä, mikä muille on muka parhaaksi!
        Kyllä se oikea isä vielä joskus haluaa lapsensa tavata ja mitäs selität ukolles?
        Ihan sama, ei tälle hullulle maailmalle mitään voi, kun tollasia tunteettomia Hitlereitä on vieläkin olemassa!
        Kyllä sä akka vielä joskus kärsit, muista että sua on varotettu! Harmi vaan, että viattomat(miehes ja lapses) joutuu kärsimään!
        Päästäsi oot vialla!

• Sivullinen

Mieti nyt kuitenkin hetki vielä. Eihän se, että sinun nykyisen miehesi kanssa suhde loppuu tarkoita sitä, että lapsi joutuisi elämään yksin. Sillä kyllähän sinä varmaan löydät toisen miehen. Johan kaksi miestä on löytynyt, joten miksi ei vielä kolmaskin. Tämä voi sitten rakastaa sinua ja lasta sellaisena kuin oikeasti olette.

Kyllä sääliksi käy varsinkin lapsen 'isää' (siis sitä leikki-isää), jos suunnitelmasi toteutat. Nimittäin jos hän joskus saa tietää, ja se mahdollisuus on todellinen, niin se luultavasti tuhoaa hänen elämänsä. Ja vaikka ei saisi, niin sinä tulet elämään koko elämäsi sen pelon kanssa, että todellinen isä keksii kertoa tästä jollekin, joka kertoo jollekin jne. Tiesitkö, että tutkimusten mukaan kaikki maailman ihmiset erottaa toisistaan 6 (!!) tutun tutun ketju? Päättele siitä, miten noinkin mielenkiintoiset juorut leviävät.

Kyllä minun arvioni on se, että joko aliarvioit vahvasti valheen tuskaa tai sitten olet täysin tunnekuollut. Jälkimmäiseen en oikein usko (en halua uskoa), joten harkitse voisiko ensimmäinen vaihtoehto pitää paikkaansa.

-S-

• Jarkko

Halusin kirjoittaa oman mielipiteeni, kun nyt olet noin paljon paskaa saanut täällä päällesi.
        Suunnitelmasi kuulostaa ehkä itsekkäältä, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin kyllä sen lapsen kannalta toivon että suunitelmasi toteutuu. Tarkemmin mietittynä suunitelma on oikeastaan ihan OK: Lapsi saa hyvän isän, isästä tulee onnelinen vanhempi, ja sinäkin toivottavasti otat opiksesi ja vastedes keskityt rakastamaan vain miestäsi. Eli mahdollisuudet onnelliseen elämään ovat hyvät.
        Salaisuuden paljastamisesta ei sen sijaan ole hyötyä kenellekään: pahoitat miehesi mielen, lapsesi jää ilman hyvää isää ja sinä joudut huolehtimaan hänestä yksinään. Kukaan ei voita tässä tilanteessa.
        Kyllä näitä "vieraita lapsia" on aikojen saatossa kasvatettu milloin isän milloin äidin syrjähypyn takia, eli ei tämä mikään ihmeellinen ja uusi asia ole.

• minna
        Jarkko kirjoitti:

Halusin kirjoittaa oman mielipiteeni, kun nyt olet noin paljon paskaa saanut täällä päällesi.
        Suunnitelmasi kuulostaa ehkä itsekkäältä, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin kyllä sen lapsen kannalta toivon että suunitelmasi toteutuu. Tarkemmin mietittynä suunitelma on oikeastaan ihan OK: Lapsi saa hyvän isän, isästä tulee onnelinen vanhempi, ja sinäkin toivottavasti otat opiksesi ja vastedes keskityt rakastamaan vain miestäsi. Eli mahdollisuudet onnelliseen elämään ovat hyvät.
        Salaisuuden paljastamisesta ei sen sijaan ole hyötyä kenellekään: pahoitat miehesi mielen, lapsesi jää ilman hyvää isää ja sinä joudut huolehtimaan hänestä yksinään. Kukaan ei voita tässä tilanteessa.
        Kyllä näitä "vieraita lapsia" on aikojen saatossa kasvatettu milloin isän milloin äidin syrjähypyn takia, eli ei tämä mikään ihmeellinen ja uusi asia ole.

Haluat ajatella lapsesi parasta. Kuvittele, että olisit nyt oma lapsesi, kasvamassa masussa. Millaisen kodin haluaisit? Sellaisenko joka rakentuu valheelle ja toisen hyväksikäytölle? Siltä suhteesi mieheesi kuulostaa.

Miltä tuntuisi, kun kuulisit myöhemmin, että sinut on kasvatettu valheessa? Miltä tuntuisi nähdä isän koko elämän romahtavan? Miltä äidistä tuntuisi? Pystyisitkö ymmärtämään hänen ratkaisunsa? Miksi hän rakensi kaiken valheelle?

Vai toivoisitko, että sinulla olisi rakastava ja aitoon välittämiseen perustuva perhe? Missä kaikki rakentuisi totuudelle ja todelliselle rakkaudelle? Oli se sitten äidin rakkautta tai äidin lisäksi uuden miehen, sinut hyväksyneen, rakkautta?

Miettiä kannattaa. Päätöksesi on mielestäni itsekäs ratkaisu. Kannattaa miettiä, miksi haluat tuhota toisen elämän? Etkö arvosta miestäsi pätkän vertaa? Rehellisyys satuttaa vähemmän, kun asia tulee heti ilmi. Sen sijaan, jos miehesi kuulee siitä vasta 20 vuoden päästä, on hänen elämänsä pilalla. Antaisit hänelle mahdollisuuden löytää luotettava kumppani ja kantaisit itse vastuun teoistasi. Niistä ei ole vastuussa kukaan muu, eikä kukaan ole velvollinen kantamaan sitä puolestasi.

• jarkko
        minna kirjoitti:

Haluat ajatella lapsesi parasta. Kuvittele, että olisit nyt oma lapsesi, kasvamassa masussa. Millaisen kodin haluaisit? Sellaisenko joka rakentuu valheelle ja toisen hyväksikäytölle? Siltä suhteesi mieheesi kuulostaa.

Miltä tuntuisi, kun kuulisit myöhemmin, että sinut on kasvatettu valheessa? Miltä tuntuisi nähdä isän koko elämän romahtavan? Miltä äidistä tuntuisi? Pystyisitkö ymmärtämään hänen ratkaisunsa? Miksi hän rakensi kaiken valheelle?

Vai toivoisitko, että sinulla olisi rakastava ja aitoon välittämiseen perustuva perhe? Missä kaikki rakentuisi totuudelle ja todelliselle rakkaudelle? Oli se sitten äidin rakkautta tai äidin lisäksi uuden miehen, sinut hyväksyneen, rakkautta?

Miettiä kannattaa. Päätöksesi on mielestäni itsekäs ratkaisu. Kannattaa miettiä, miksi haluat tuhota toisen elämän? Etkö arvosta miestäsi pätkän vertaa? Rehellisyys satuttaa vähemmän, kun asia tulee heti ilmi. Sen sijaan, jos miehesi kuulee siitä vasta 20 vuoden päästä, on hänen elämänsä pilalla. Antaisit hänelle mahdollisuuden löytää luotettava kumppani ja kantaisit itse vastuun teoistasi. Niistä ei ole vastuussa kukaan muu, eikä kukaan ole velvollinen kantamaan sitä puolestasi.

Voi herran jestas sentään, on tullut luettua vähän liikaa Herttasarjaa, vai kuinka.
        Eiköhän jokainen parisuhde pidä sisällään jonkunlaisia valheita tai ainakin jättämättä jääneitä sanoja. Yhden jos toisenkin suhde perustuu ainakin osittain johonkin ihan muuhun kuin tuohon sinun "todelliseen rakkauteen", joten mielestäni näillä on ihan hyvät onnistumismahdollisuudet.

• Poesiloe
        jarkko kirjoitti:

Voi herran jestas sentään, on tullut luettua vähän liikaa Herttasarjaa, vai kuinka.
        Eiköhän jokainen parisuhde pidä sisällään jonkunlaisia valheita tai ainakin jättämättä jääneitä sanoja. Yhden jos toisenkin suhde perustuu ainakin osittain johonkin ihan muuhun kuin tuohon sinun "todelliseen rakkauteen", joten mielestäni näillä on ihan hyvät onnistumismahdollisuudet.

Nii joo... jännäksi käy heti, jos edes veriryhmät eivät täsmää. Silloinhan asia huomataan heti ilman testejäkin. Mies voi halutessaan vuosienkin kuluttua vaatia (ja ehdottomasti myös saa) petoksen takia menettämänsä rahat korkojen kanssa takaisin. Tähän siis lasketaan kuukausittaiset elatusmaksu, niitten korot, yms. Ottaen tämän huomioon, "vaimon" ei kannata elessään yrittää saadaa hyvää palkkaa, kerätä itselleen mitään omaisuutta tai periä sukulaisiaan, sillä ne rahat ja omaisuus ulosmitataan miehelle.

• asiantuntija

Kyllä joissakin lääketieteellisissä tilanteissa asia voi hyvinkin paljastua tai ainakin herätä epäilyksiä isyydestä. Esim. jos vauvasi on syntyessään hieman keltainen (mikä on hyvin yleistä)ja häneltä sen takia otetaan erinäisiä verikokeita mm. veriryhmämääritys. Jos lapsella on eri veriryhmä kuin sinulla tai avopuolisollasi, epäily isyydestä väistämättä herää. Toinen, mutta harvinaisempi esimerkki on juuri leukemia ym. tapaukset, joissa etsitään sopivaa luuydintä tai elintä siirrettäväksi. Siinä asia väistämättä paljastuu, ellei ole niin hyvä tuuri, että miehillä sattuu olemaan samat ominaisuudet veriryhmän ym. tekijöiden suhteen.
        Jokatapauksessa otat erittäin suuren riskin ja taakan kannettavaksesi, jos aiot valehdella avopuolisollesi asian. En suosittele.

• M33

Olisiko kuitenkin niin että haluat vain itse päästä tuosta mahdollisimman helpolla. Se on niin helppoa järkeillä että 'lapsen etuahan minä tässä haluan'. Vastuun kanto voi tuollaisessa tilanteessa olla vakava paikka mutta ainakin sillä voisi säilyttää itsekunnioituksesna eikä tarvitsisi elää jatkuvassa valheen peittelyssä.

Onko sinussa naista kohdata totuutta suoraan silmiin?

• pemata

", hän ei halua isäksi ja tajuaa kyllä että joutuu maksumieheksi ja isäksi mikäli asia paljasstuu. Eli luotan häneen tässä asiassa."

Jos av(i)omiehesi rekisteröidään lapsen isäksi, hän tunnustaa juridisesti isyytensä. Hänelle siis tulee lapsen huoltovelvollisuus pysyvästi, vaikkakin asin totuuslaita myöhemmin paljastuisikin. Lapsen biologinen isä ei siis joudu enää huoltovastuusen tämän tunnustuksen jälkeen. Näitä vastaavia tapauksia löytyy oikeuskäytännöstämme hyvin runsaasti, ja isyyden tunnustaminen on aina todettu sitovaksi ja pysyväksi huoltovelvollisuuden osalta.

Jos siis jossain vaiheessa elät tilanteessa, että lapsen todellinen isyys paljastuu, ja siitä seuraa erotilanne, olet siis huoltajuusasiassa oikeitettu esittämään vaatimuksia vai x-aivomiehen suuntaan.

• Epäoikeudenmukaista
        pemata kirjoitti:

", hän ei halua isäksi ja tajuaa kyllä että joutuu maksumieheksi ja isäksi mikäli asia paljasstuu. Eli luotan häneen tässä asiassa."

Jos av(i)omiehesi rekisteröidään lapsen isäksi, hän tunnustaa juridisesti isyytensä. Hänelle siis tulee lapsen huoltovelvollisuus pysyvästi, vaikkakin asin totuuslaita myöhemmin paljastuisikin. Lapsen biologinen isä ei siis joudu enää huoltovastuusen tämän tunnustuksen jälkeen. Näitä vastaavia tapauksia löytyy oikeuskäytännöstämme hyvin runsaasti, ja isyyden tunnustaminen on aina todettu sitovaksi ja pysyväksi huoltovelvollisuuden osalta.

Jos siis jossain vaiheessa elät tilanteessa, että lapsen todellinen isyys paljastuu, ja siitä seuraa erotilanne, olet siis huoltajuusasiassa oikeitettu esittämään vaatimuksia vai x-aivomiehen suuntaan.

Tämä on minua aina häirinnyt. Tosin tulkitsihan korkeinoikeus tänään ettei hiv ole tappava tauti.

Tuollaisen tiedon saatuaan voisi olla äärimmäisen vaikeaa olla kaivamatta haulikkoa esiin. Maksaa toisen petoksella tekemää lasta 18 vuotiaaksi asti.

Huoh. Laki tietysti ajaa lapsen etua, mutta maksajan pitäisi olla OIKEA isä. Tuollaisen epäkohdan luulisi aiheuttavan muutaman tapon vuodessa?

Usko rapisee oikeusjärjestelmää kohtaan. Mihin on hävinnyt maalaisjärki?

• yök!
        Jarkko kirjoitti:

lapsi saa onnellisen isän, joka raukka ei tiedä ettei ole oikeasti isä kun oikealla isällä ei ollut munaa ottaa vastuuta lapsestaan. ja äiti, ei voi muutakuin ihmetellä... kummaa järjen juoksua! Miten ajattelet että lapsella on näin hyvä olla? Silloinko lapsella on parasta olla kun on väärä isä ja valehtelija äiti? vai silloin kun on rehellinen, virheensä tunnustanut ja vastuuta ottava rakastava äiti ja mahdollisesti myös isä,joka haluaa kuulua lapsen elämään äidin toilailuista huolimatta? Kyllä kuvottaa koko juttu! Lapselle parasta on rakastava vanhempi, oli niitä sitten yksi tai kaksi, eikä kulissiperhe, jota äiti pitää yllä valheillaan!

• Hoh hoijaa

miten voit selvittää lapsen sairaudet, jotka puhkeavat joskus myöhemmällä iällä? Kuule ainut keino miten voit varautua tähän tilanteeseen, on kertoa totuus ja kantaa vastuu teoistasi. Ymmärrätkö, KANTAA VASTUU TEOISTASI. Se mitä teit oli typerää mutta se mitä aiot tehdä on vielä typerämpää! Ole rehellinen ja kestä seuraukset. se on aina parempi kuin se että juttu paisuu ja räjähtää myöhemmin silmille. Voimia kuitenkin sinulle ja tuleville päätöksille, ajattele lapsesi parasta. Lapselle parasta ei ole valhe vaan rakastava rehellinen vanhempi. Miehesi päättää sitte tuleeko mukaan lapsen elämään vai ei. Oikeaa isää tuskin tarvitsee kertoa, sillä tiedolla kukaan ei tee mitään mutta anna miehellesi mahdollisuus anteeksiantoon ja osallistua OIKEASTi lapsesi elämään.

• Pupu

Oletko nyt aivan varma että tämä "juonesi" onnistuu? Nykyään avoliitoissa syntyville lapsille tietääkseni tehdään AINA isyystesti, vaikka isä on asian myöntänyt. Miten voit välttää tämän tapahtuvan isyystestin? Vaihtoehtona tietenkin naimiisiinmeno ennen lapsen syntymää.

Ei voi kun päivitellä tapahtunutta. Toivottavasti tätä ei tapahdu usein...:(

• masa
        Pupu kirjoitti:

Oletko nyt aivan varma että tämä "juonesi" onnistuu? Nykyään avoliitoissa syntyville lapsille tietääkseni tehdään AINA isyystesti, vaikka isä on asian myöntänyt. Miten voit välttää tämän tapahtuvan isyystestin? Vaihtoehtona tietenkin naimiisiinmeno ennen lapsen syntymää.

100% varma tieto. Tai tehdään jos jompi kumpi haluaa mutta ei takuulla automaattisesti.

• Vaimoke

näitä myöhemminkin tulleita kommentteja.
        Itse ihmettelen sitä että kuinka kaltaisesi erittäin fiksulta vaikuttava nainen voi harkita että huijaisi avomiehensä olevan "vahingon" isä.
        Omasta mielestäni se on väärin teitä kaikkia kohtaan.
        Mietin myös sitä kuten aiemmatkin kirjoittajat että mitä sitten jos oikea isä muuttaa mielensä muutaman vuoden kuluttua. Tai jos asia alkaa vaivata sinua siinä määrin ettet voikaan elää sen kanssa.
        Mietin sitäkin että mitä jos nyt uskottelet miehellesi lapsen olevan hänen ja asia selviääkin vaikkapa kymmenen vuoden kuluttua jostain syystä ja miehesi katkaisee välit teihin molempiin. Miten selität sen lapselle? Tokihan ero voi tulla muutenkin mutta jotenkin se tuntuu erilaiselta.
        Reiluinta varmaankin olisi kertoa miehelle siitä mitä on oikeasti tapahtunut ja siihen liittyvät faktat ja antaa hänen itse valita haluaako kasvattaa syntyvän lapsen omanaan vai ei.
        Sinä tunnut kuitenkin sen verran vahvalta persoonalta että selviät tilanteesta kävi miten kävi.
        Hyviä ihmisiä niistäkin lapsista tulee joilla on vain toinen vanhempi elämässään.

• Vaimoke
        Pupu kirjoitti:

että avoliitossa syntyville lapsille tehtäisiin aina isyystesti.
        Sen sijaan avoliitossa syntyneen lapsen osalta tehdään isyydentunnustus silloin, jos isä haluaa lapsen tunnustaa. Isyystesti ja isyyden tunnustaminen ovat kaksi eri asiaa.

• Lea
        asiantuntija kirjoitti:

Kyllä joissakin lääketieteellisissä tilanteissa asia voi hyvinkin paljastua tai ainakin herätä epäilyksiä isyydestä. Esim. jos vauvasi on syntyessään hieman keltainen (mikä on hyvin yleistä)ja häneltä sen takia otetaan erinäisiä verikokeita mm. veriryhmämääritys. Jos lapsella on eri veriryhmä kuin sinulla tai avopuolisollasi, epäily isyydestä väistämättä herää. Toinen, mutta harvinaisempi esimerkki on juuri leukemia ym. tapaukset, joissa etsitään sopivaa luuydintä tai elintä siirrettäväksi. Siinä asia väistämättä paljastuu, ellei ole niin hyvä tuuri, että miehillä sattuu olemaan samat ominaisuudet veriryhmän ym. tekijöiden suhteen.
        Jokatapauksessa otat erittäin suuren riskin ja taakan kannettavaksesi, jos aiot valehdella avopuolisollesi asian. En suosittele.

Lapsella voi olla eri tai sama veriyhmä kuin vanhemmillaan! Muuten lapseni eivät olisi minun tekemiäni, isänsä leikkasi napanuorankin ja yhden näköisyys häkellyttävä...! Selitä tarkemmin, tai miten voit tuollaista soopaa väittää totena??? Sen lapsi on kuka lapsen synnyttää tai siittää ja kummankin voin todistaa. Aikoinaan tästä nousi häly meillä, mutta kyllä lopulta saatiin "puhtaat paperit".

• jj1

Sorry, mutta oletko oikeasti ajatellut, miltä av(i)/o -puolisostasi tuntuu, kun hän saa tietää ja haluaisin korostaa KUN HÄN SAA TIETÄÄ, se on selvä asia jossain vaiheessa. Turha pitää toista ihanteellisessa ajatusmaailmassa, joka särkyy ja murskaantuu ennemmin tai myöhemmin.

Tämä vain siksi, että itse olen mies ja todennut valheila olevan todellakin lyhyet jäljet.

Mieti vielä kerran..... Please, miehesi takia....

t. jj

• JAke

Et ole päättänyt yhtään _mitään_! Olet mennyt siitä mistä aita on matalin. Luulet, että jos lapsen isä päätti ettei halua lasta eikä sinua, että voit valehdella avomiehellesi että hän on lapsen isä. OLET NIIN HELVETIN ITSEKÄS! ET AINAKAAN AJATTELE TULEVAN LAPSESI PARASTA! mitä ei tiedä ei satuta! Hyi helvetti

• asiantuntija
        Lea kirjoitti:

Lapsella voi olla eri tai sama veriyhmä kuin vanhemmillaan! Muuten lapseni eivät olisi minun tekemiäni, isänsä leikkasi napanuorankin ja yhden näköisyys häkellyttävä...! Selitä tarkemmin, tai miten voit tuollaista soopaa väittää totena??? Sen lapsi on kuka lapsen synnyttää tai siittää ja kummankin voin todistaa. Aikoinaan tästä nousi häly meillä, mutta kyllä lopulta saatiin "puhtaat paperit".

No otetaan esimerkki että äidillä ja isällä kummallakin on veriryhmä O, niin lapsella ei käsittääkseni voi olla kuin O. Toisaalta jos äidillä on A ja isällä B, lapsella voi olla A, B, AB tai O. Siis O veriryhmästä puuttuu tekijät joita A:ssa, B:ssä ja AB:ssa on. Tai esim. jos äidillä on A ja isällä O, lapsella ei voi olla B. Lisäksi veriryhmässä on Resus-tekijä tai sitten sitä ei ole eli jos vanhemmilla kummallakaan ei tekijää ole lapsen veriryhmä tulee olemaan -merkkinen, esim. O-.
        Ei ole ihan yksiselitteinen juttu mutta yritin selittää jotakin.

• -naan-

ONKO tää oikeesti todellista?

En voi sanoa usein voineeni pahoin, ja olleeni näin raivoissani luettuani jotain kyynelehtimistä..!! oksetus..

Miten voi ihminen olla noin itsekäs ja raivostuttavan lapsellinen!?!?

Sinulla ei ole moraalia, tai minkäänlaista myötätuntoa..etkä sinä mitään muiden parasta ajattele, kunhan otat varmemman elättäjän äpärällesi (

• nainen

Tiedän yhden vastaavanlaisen huijaustapauksen. Lapsi syntyi ja isä hoiti häntä kuin omaansa. Yht´äkkiä äiti kuoli yllättäen tapaturmaisesti. Lapsi jäi isälle.

Tämäkin olisi päättynyt kait onnellisesti, jos äidin sisko ei olisi mennyt kertomaan miehelle todellisuutta.

Nyt lapsi on sitten orpo eikä isä pidä mitään yhteyttä häneen. Isä elää "uutta" elämää muualla

• Susanne

Jos tämä ei ole huono provo niin sitten olet psykopaatti. Vain sellainen ihminen voi noin kiihkottomasti vailla syyllisyyttä ja omantunnontuskia miettiä miehensä ja tulevan lapsensa huijaamista!

• Kansanparantaja

Tämä tarina ei ole totta, vaan se on kirjoitettu ihan leikkimielessä, jotta hiljaisena kesäaikana olisi jotain tekemistä. Mielestäni aihe on kuitenkin hieman liian vakava.

Tällaiset tapaukset olivat erittäin yleisiä aiemmin, kun huorahtava nainen halusi lapselleen maksukykyisen isän, ja todellista isyyttä oli vaikea todistaa. Silloin tämä juttu toimikin oikein hyvin.

Nykyisenä DNA-testien aikana tätä juttua ei kenenkään täysijärkisen naisen kannattaisi edes yrittää, joten tarinasi on täysin kuvitteellinen. Ihan normaalien lääketieteellisten tutkimusten ja neuvolakäyntien yhteydessä totuus kuitenkin paljastuisi nopeasti miehelle, jolloin kriisi olisi valmis. Tarinasi on siis täyttä palturia, mutta muutamat vastaajat ovat ottaneet sen aivan tosissaan.

• Ihmettelijä

Sen enempää ottamatta kantaa itse juttuun (eli onko palturia vai ei) täytyy ihmetellä tuota kommenttia DNA:sta. Eihän lapsen DNA:sta näe kuka isä on ellei isältä oteta myös verikoetta sitä varten. Tätä kutsutaan isyydenselvittämiseksi ja ellei sitä haluta tehdä, ei asia voi mitenkään paljastua. Neuvolakäyntien yhteydessä ei siis isyys/ei-isyys paljastu mitenkään.

Muutenkin kiinnostaisi tietää, että miten normaali lääketieteellisten tutkimusten perusteella asia selviäisi. Yksi vaihtoehto on toki sellainen, että lapsella on perinnöllinen sairaus, jota ei kummankaan oletetun vanhemman suvussa ole aiemmin esiintynyt. Tällöinkin kuitenkin todennäköisesti epäiltäisiin sairauden saaneen alkunsa jonkilaisesta mutaatiosta tms.

• Kansanparantaja
        Ihmettelijä kirjoitti:

Sen enempää ottamatta kantaa itse juttuun (eli onko palturia vai ei) täytyy ihmetellä tuota kommenttia DNA:sta. Eihän lapsen DNA:sta näe kuka isä on ellei isältä oteta myös verikoetta sitä varten. Tätä kutsutaan isyydenselvittämiseksi ja ellei sitä haluta tehdä, ei asia voi mitenkään paljastua. Neuvolakäyntien yhteydessä ei siis isyys/ei-isyys paljastu mitenkään.

Muutenkin kiinnostaisi tietää, että miten normaali lääketieteellisten tutkimusten perusteella asia selviäisi. Yksi vaihtoehto on toki sellainen, että lapsella on perinnöllinen sairaus, jota ei kummankaan oletetun vanhemman suvussa ole aiemmin esiintynyt. Tällöinkin kuitenkin todennäköisesti epäiltäisiin sairauden saaneen alkunsa jonkilaisesta mutaatiosta tms.

En minä sitä tarkoittanutkaan, että DNA-testillä voitaisi selvittää lapsen oikea isä, jos isältä ei ole otettu DNA-näytettä. Lapsen DNA-testillä voidaan kuitenkin todistaa se, että tämän tarinan ( täyttä satua) lapsen juridinen isä ei ole lapsen oikea biologinen isä.

• Make
        Kansanparantaja kirjoitti:

En minä sitä tarkoittanutkaan, että DNA-testillä voitaisi selvittää lapsen oikea isä, jos isältä ei ole otettu DNA-näytettä. Lapsen DNA-testillä voidaan kuitenkin todistaa se, että tämän tarinan ( täyttä satua) lapsen juridinen isä ei ole lapsen oikea biologinen isä.

Aihe sinänsä ei kiinnosta, satua tai ei mutta herra parantajalla taitavat olla puurot ja vellit pahasti sekaisin... Miten pelkällä lapsesta otetulla näytteellä voisi sanoa että joku on tai ei ole isä. Kyllä siihen tarvitaan jotain faktaa miehestäkin. Vai arvelitko että pelkkä lapsen DNA-testi ja isän valokuva on kelpo todiste ? HALOO !

• Kansanparantaja
        Make kirjoitti:

Aihe sinänsä ei kiinnosta, satua tai ei mutta herra parantajalla taitavat olla puurot ja vellit pahasti sekaisin... Miten pelkällä lapsesta otetulla näytteellä voisi sanoa että joku on tai ei ole isä. Kyllä siihen tarvitaan jotain faktaa miehestäkin. Vai arvelitko että pelkkä lapsen DNA-testi ja isän valokuva on kelpo todiste ? HALOO !

Pidin täysin selvänä ( uskoin jokaisen lukijan tajuavan) sitä, että lapselta otettua DNA-näytettä vertailtaisi lapsen juridiselta isältä otettuun DNA-näytteeseen, ja sen perusteella voitaisi päätellä, että lapsen juridinen isä ei voi olla lapsen biologinen isä. Onko asia nyt esitetty tarpeeksi seikkaperäisesti ja ymmärrettävästi?

• masa

Pidin täysin selvänä ( uskoin jokaisen lukijan tajuavan) sitä, että lapselta otettua DNA-näytettä vertailtaisi lapsen juridiselta isältä otettuun DNA-näytteeseen, ja sen perusteella voitaisi päätellä, että lapsen juridinen isä ei voi olla lapsen biologinen isä. Onko asia nyt esitetty tarpeeksi seikkaperäisesti ja ymmärrettävästi?

Jos siis luulet että isältä otetaan DNA-näyte neuvolassa tai sairaalassa rutiinikäynnin aikana.
        DNA-näyte isältä otetaan pääasiassa isyystutkimusta varten. Kaikki muu on täyttä puppua, eli ei asia siitä paljastu varmasti jo neuvolassa tai sairaalassa kuten aiemmin kirjoitit !

• ElämäOnLaiffia

Tokihan voitaisiin selvittää DNA-testin avulla, että onko lapsen juridinen isä lapsen biologinen isä, mutta niin EI yleenstä tehdä. Juridisen isän pitäisi ensin epäillä isyyttään, ja vaatia testejä. Noin 3 % suomalaislapsista on ei-juridisen isän. Suurimmassa osassa tapauksista juridinen isä ei asiaa ainakaan virallisesti tiedä.

Joskushan asia on selvä ilman mitään testejäkin. Esim. jos äiti ja juridinen isä ovat sinisilmäisiä, mutta lapsella siitä huolimatta ruskeat silmät. Silloin pitäisi isälle olla selvää ettei hän ole lapsen isä.

• Kansanparantaja
        masa kirjoitti:

Jos siis luulet että isältä otetaan DNA-näyte neuvolassa tai sairaalassa rutiinikäynnin aikana.
        DNA-näyte isältä otetaan pääasiassa isyystutkimusta varten. Kaikki muu on täyttä puppua, eli ei asia siitä paljastu varmasti jo neuvolassa tai sairaalassa kuten aiemmin kirjoitit !

Olen varsin hyvin tietoinen siitä, että ei niitä DNA-näytteitä ihan huvikseen oteta. Prosessi tietenkin käynnistyy vasta sitten, kun lapsen juridinen isä alkaa epäillä isyyttään ja vaatii isyystutkimuksen.

Vaikka lapsi olisi tervekin, niin silloinkin jo pelkkä lapsen veriryhmä voi paljastaa sen, että lapsen juridinen isä ei voi olla biologinen isä. Jos lapsen huoltaja on kuitenkin niin törttö, että ei tästäkään tajua ryhdistäytyä, niin silloinhan tilanne voi mennä vielä vuosiakin ihan rauhallisesti ja onnellisesti.

• Miiru
        ElämäOnLaiffia kirjoitti:

Tokihan voitaisiin selvittää DNA-testin avulla, että onko lapsen juridinen isä lapsen biologinen isä, mutta niin EI yleenstä tehdä. Juridisen isän pitäisi ensin epäillä isyyttään, ja vaatia testejä. Noin 3 % suomalaislapsista on ei-juridisen isän. Suurimmassa osassa tapauksista juridinen isä ei asiaa ainakaan virallisesti tiedä.

Joskushan asia on selvä ilman mitään testejäkin. Esim. jos äiti ja juridinen isä ovat sinisilmäisiä, mutta lapsella siitä huolimatta ruskeat silmät. Silloin pitäisi isälle olla selvää ettei hän ole lapsen isä.

Silmien väristä ei voi päätellä isää tai äitiä, koska silmien väri voi hyppiä sukupolvien yli. Sen sijaan veriryhmät periytyvät suoraan omilta vanhemmilta, joten se voi asian paljastaa. Nämä seikat opetetaan jo lukion biologiassa, joten ovat ihan yleisesti tiedossa.

• jes

samaa mieltä, ei tämä juttu voi olla totta.

• ElämäOnLaiffia
        Miiru kirjoitti:

Silmien väristä ei voi päätellä isää tai äitiä, koska silmien väri voi hyppiä sukupolvien yli. Sen sijaan veriryhmät periytyvät suoraan omilta vanhemmilta, joten se voi asian paljastaa. Nämä seikat opetetaan jo lukion biologiassa, joten ovat ihan yleisesti tiedossa.

opetettiin, että sinisilmäisillä vanhemmilla on vain sinisilmäisiä lapsia. Mikäli toinen vanhemmista on sinisilmäinen ja toisella molemmat geenit ruskeasilmäisyyden geenejä, tulee kaikista lapsista ruskeasilmäisiä, mutta nämä puolestaan aikanaan sinisilmäisen puolison kanssa saavat ruskeasilmäisiä 75 % todennäköisyydellä ja sinisilmäisiä 25 % todennäköisyydellä.

Sittemmin olen lukenut, että teoriassa olisi mahdollista kahden sinisilmäisen saada ruskeasilmäinen lapsi, mutta todennäköisyys siihen on erittäin pieni. Niinpä liki aina kun kahdella sinisilmäisellä on ruskeasilmäinen lapsi, on lapsen isä muu kuin "oletettu" mies.

• Tiedän
        Ihmettelijä kirjoitti:

lapsen veriryhmä kun saadaan tietää ja tiedetään isän sekä äitin veriryhmä, niin tästä kuviosta poikkeava ryhmä paljastaa lapsen eri miehen lapseksi. Jos isän veriryhmä on eri kuin väärän isän ja yleensä käy huono tuuri. Joten hemmetin ämmä kerro totuus tai vanhempana menetät lapses ja miehes ja huonolla tuurilla narahdat alle vuodessa.

• Kata

Olen itse synnyttänyt vieraan miehen siittämän lapsen avioliittooni, siis 'käenpoikasen' enkä ole tuntenut koko aikana (5v) minkäänlaista omantunnonkolkutusta. Kun näen miten hyvin mieheni ja lapseni viihtyvät yhdessä ja miten hyvä isä mieheni on pojalleni, niin ei todellakaan ole syytä katua.

Mun kohdalla huijaaminen oli siinä mielessä helpompaa, että olin pari kertaa yhdynnässä miehenikin kanssa pian sen jälkeen kun hedelmöityminen oli tapahtunut. Tietysti ilman kumia. Tein siis kepposen ihan laskelmoidusti, ei ollut vahinko. Halusin vain lapsen nimenomaan ihanan rakastajani kanssa ennemmin kuin mieheni kanssa. Myös me lopetimme suhteemme raskauden alettua, minä tosin en rakastajalleni viitsinyt vauvasta mitään puhua.

Toivotaan että onnistut huijauksessasi. Kondomijuttu tosin on aika vaikea asia. Tuskin pystyt enää tässä vaiheessa tekemään kuten minä tein. Hankala tilanne tosiaan, ei kannattais käyttää kondomia turhaan koskaan...

• *Ane*

En mitenkään halua moralisoida, jokainen elää elämänsä kuinka tahtoo. Haluaisin vain kysyä teiltä jotka miehillenne näin teette: miten voitte tehdä muka "rakastamallenne" ihmiselle tuollaista?? Olen tähän ikään mennessä tullut karvaasti (en ole koskaan kyseistä temppua tehnyt kenellekään, enkä tee) kokemaan sen, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää!! Ja sen että yleensä valheella on lyhyet jäljet. Toki lapselle on hirvittävän tärkeää olla molemmat vanhemmat, mutta eikö niitä lapsia voi tehdä yhdessä, ei vieraan kanssa?? Jos mies, jonka kanssa lapsi on siitetty, on niin hyvä niin miksi ette jättänyt nykyisiä ja menneet heidän kelkkaansa?? En tiedä.... kyllä on maailma mennyt järjettömäksi!!

• Marsutyttö
        *Ane* kirjoitti:

En mitenkään halua moralisoida, jokainen elää elämänsä kuinka tahtoo. Haluaisin vain kysyä teiltä jotka miehillenne näin teette: miten voitte tehdä muka "rakastamallenne" ihmiselle tuollaista?? Olen tähän ikään mennessä tullut karvaasti (en ole koskaan kyseistä temppua tehnyt kenellekään, enkä tee) kokemaan sen, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää!! Ja sen että yleensä valheella on lyhyet jäljet. Toki lapselle on hirvittävän tärkeää olla molemmat vanhemmat, mutta eikö niitä lapsia voi tehdä yhdessä, ei vieraan kanssa?? Jos mies, jonka kanssa lapsi on siitetty, on niin hyvä niin miksi ette jättänyt nykyisiä ja menneet heidän kelkkaansa?? En tiedä.... kyllä on maailma mennyt järjettömäksi!!

Tein kolme vuotta sitten lähes samoin kuin Kata.

Miksi kyselee Ane ? Minä tein sen koska rakastajani oli todella upea, miehekäs mies ja halusin lapsen juuri hänen en mieheni kanssa.

Miksi en jättänyt miestäni ? Mieheni on aivan mahtava isä ! En uskoisi rakastajani halunneen isäksi saati siten kykenevän lähellekään samaan.

Lapsi sai siis sekä upeat geenit että parhaan mahdollisen isän !

Olenko katunut ? En hetkeäkään.

Uskonko salaisuuden paljastuvan ? En hetkeäkään, eihän sitä tiedä minun lisäksi kukaan muu.

Olemmeko onnellisia ? Kyllä, niin minä, mieheni kuin lapseni.

Nannelle onnea ! Jos saat miehesi uskomaan 'vahinkoon' jäät tuskin kiinni myöhemminkään. Ei niitä neuvola- ja sairaalakäyntejä tarvitse pelätä vaikka täällä niin väitetään.

• Janne
        Marsutyttö kirjoitti:

Miksi kyselee Ane ? Minä tein sen koska rakastajani oli todella upea, miehekäs mies ja halusin lapsen juuri hänen en mieheni kanssa.

Miksi en jättänyt miestäni ? Mieheni on aivan mahtava isä ! En uskoisi rakastajani halunneen isäksi saati siten kykenevän lähellekään samaan.

Uskonko salaisuuden paljastuvan ? En hetkeäkään, eihän sitä tiedä minun lisäksi kukaan muu.

Nannelle onnea ! Jos saat miehesi uskomaan 'vahinkoon' jäät tuskin kiinni myöhemminkään. Ei niitä neuvola- ja sairaalakäyntejä tarvitse pelätä vaikka täällä niin väitetään.

On edellä kuvattu tapahtuma. Pelkän pettämisen ehkä voisin antaa anteeksi, mutta se että oma vaimo valehtelisi minulle, että lapsi on yhteinen, olisi anteeksiantamatonta vaimolta!

Kyllä ottaisi sieluun, jos toinen osottautuisi noin petolliseksi naiseksi.

Mietipä, kun sitten vanhana kääkkänä kuulisi, että by the way, sinulla ei olekaan biologista perijää, hähää, miten katkera olisi olo...

• "isoäitee"
        Marsutyttö kirjoitti:

millaisista miehistä oikein pidätte?????
        Itse tykkään kyllä hyvistä rakastajista jotka ovat MYÖS hyviä isiä!!!
        Haluatteko jaotella itsennekin eri kasteihin?
        Kumpia ootte hyviä äitejä (? jotka valehtelee?) vai jotain vähemmän mairittelevia naisia!
        En onneks tunne teikäläisiä, toivottavasti!

• ElämäOnLaiffia
        Janne kirjoitti:

On edellä kuvattu tapahtuma. Pelkän pettämisen ehkä voisin antaa anteeksi, mutta se että oma vaimo valehtelisi minulle, että lapsi on yhteinen, olisi anteeksiantamatonta vaimolta!

Kyllä ottaisi sieluun, jos toinen osottautuisi noin petolliseksi naiseksi.

Mietipä, kun sitten vanhana kääkkänä kuulisi, että by the way, sinulla ei olekaan biologista perijää, hähää, miten katkera olisi olo...

Siispä olet väärässä!

• hakkeri
        Marsutyttö kirjoitti:

Nyt tietää asiastasi aikas moni muu. Tuliko pieneen mieleesi että tietokoneesi pystyy helposti jäljittämään viestisi avulla. Aina jää jälki. Tulen ottamaan mieheesi yhteyttä, kerron näistä viesteistäsi. Ehkä haluaa sitten testeihin ja asian selvittää. Sinunkaltaisesi joutaa jäädä kiinni. Ja vielä olet niin yksinkertainen, että täällä netissä asioista puhut. Jäit kiinni. Varaudu siihen.

• Kansanparantaja
        Marsutyttö kirjoitti:

Lapsellasi on varmasti tosi upeat geenit, sillä hänen isänsä edustaa parhaalla mahdollisella tavalla tätä luihua miestyyppiä, joka ei halua kantaa mitään vastuuta tekosistaan, vaan pistää hyväuskoiset ja vastuuntuntoiset miehet maksamaan viulut. Hulluinta on vielä se, että lapsen oma äiti on tietoisesti mukana tässä petoksessa. Onnittelen!

Kunhan saamme yhteiskuntaamme enemmän kaltaisiasi "hyvää geeniperimää" arvostavia naisia, niin elomme muuttuu varmasti paljon onnellisemmaksi, ja vastuuntuntoisuus varmasti tulee lisääntymään yhteiskunnassamme. Seuraavalla sukupolvella saattaa kyllä tulle eteen se ongelma, että hyvägeenisiä miehiä on jo aivan liikaa, jolloin näitä huonogeenisiä kilttejä ja vastuuntuntoisia, isätyyppisiä miehiä, ei enää riitä aviomiehiksi kaikille hyvää geeniperimää arvostaville naisille.

• marsutyttö
        "isoäitee" kirjoitti:

millaisista miehistä oikein pidätte?????
        Itse tykkään kyllä hyvistä rakastajista jotka ovat MYÖS hyviä isiä!!!
        Haluatteko jaotella itsennekin eri kasteihin?
        Kumpia ootte hyviä äitejä (? jotka valehtelee?) vai jotain vähemmän mairittelevia naisia!
        En onneks tunne teikäläisiä, toivottavasti!

Kaikille varmaan kelpaisi miehekäs miestä joka olisi myös upea rakastaja ja hyvä isä. Lisätään listaan vielä hyvät tulot, älykkyys, musikaalisuus... Kuinka monelle luulet näitä riittävän ? Itse jouduin hiukan joustamaan. Ihan tyytyväinen olen näinkin.

• Kansanparantaja
        marsutyttö kirjoitti:

Kaikille varmaan kelpaisi miehekäs miestä joka olisi myös upea rakastaja ja hyvä isä. Lisätään listaan vielä hyvät tulot, älykkyys, musikaalisuus... Kuinka monelle luulet näitä riittävän ? Itse jouduin hiukan joustamaan. Ihan tyytyväinen olen näinkin.

Onpa tainnut "marsutyttö" katsella elämänsä aikana aivan liikaa saippuaoopperaa TV:stä, koska puheet ovat jo näin pehmoisia. Kannattaisi jo pikaisesti palata reaalimaailmaan.

Jos tosiaan haluat noin tarkkaan valita sen miehen, jonka geenit ovat mahdollisimman täydelliset, niin seuraavaa lasta hankkiessasi Sinun täytyy hankkia 10 – 20 miehen spermaa ja valita näiden kaikkien miesten geeneistä mahdollisimman hyvä kokonaispaketti ( supersiittiö ei tietääkseni ole vielä mahdollista), joka olisi kyllin täydellinen hedelmöittämään Sinun täydellisen munasolusi. Oletko tosiaan itse niin täydellinen yksilö, että lastesi isän pitää olla jotenkin jalorotuinen? Oletko ehkä ollut liian innokkaasti mukana Kennel-toiminnassa?

Vaikka saisit lastesi biologiselta isältä parhaat mahdolliset geenit, niin siinäkin tapauksessa ne sotkeutuvat omiin ( mahdollisesti huonoihin) geeneihisi, joten et voi olla varma siitä, että juuri lapsen siittäjän erinomaiset ominaisuudet tulisivat lapsellasi vallitseviksi. On täysin mahdollista, että ihan tavallisen miehen kanssa laittamasi lapsi olisi monessa suhteessa paljon nokkelampi ja elämässä paremmin pärjäävä yksilö. Luonto on täynnä salaisuuksia, joita me emme vielä ymmärrä.

• Janne
        ElämäOnLaiffia kirjoitti:

Siispä olet väärässä!

Nyt kyllä meni tuo pointtisi minulta ohi..miten olen väärässä?

En puhunut etteikö lasta (toisenkin siittämää) voi rakastaa.

• mää
        Marsutyttö kirjoitti:

olet huora.kuolisit pois lutka.miks maailmassa on tuollaisia ihmisiä kun sä?
        ei pysty ymmärtään.huora mikä huora.

• INSINÖÖRI

IP-osotteesi on jäljitetty on vain ajan kysymys koska miehesi saa tekstiviestin!

Oon mä aika hakkeri....
      ainiin Insinööri tietää mm. kaiken....

• masa

Opettele kirjoittamaan osotteesi !

• Örkki

johan on tuubaa

• Sisko

Minun pikkuveljeni on juuri tällainen salattu vahinkolapsi. Ihan sataprosenttista varmuutta tästä ei ole, mutta seuraukset ovat kamalia yhtä kaikki.

Me sisarukset arvailimme jo lapsina, ettei hän olisikaan isämme lapsi - niin erilainen veljemme on sekä ulkonäöltään että luonteeltaan kuin me muut. Olettamus sai oikeastaan alkunsa siitä kun yläasteella verikokeita tehdessämme hänen veriryhmäkseen paljastui A, kun sekä äidin että isän - ja meidän muiden lasten - veriryhmä on O.

Asia tuli virallisesti ilmi, kun vanhemmillemme tuli kriisiaika ja väliaikainen ero tässä muutamia vuosia sitten, ja äiti riidanpuuskassaan kertoi myös itse epäilevänsä miten asian laita on. Hänellä oli kuulemma raskaaksitulon aikoihin ollut rakastaja, joka muistuttaa kovasti veljeämme sekä luonteeltaan että ulkoisilta ominaisuuksiltaan. Arvatkaa, oliko tämä iso pala isällemme? Hän oli kyllä totaalisesti seota ja velipoika oli vähällä jäädä heitteille. Puhuimme kuitenkin isälle järkeä, että koska hän on veljeämme pitänyt ja kasvattanut tähänkin asti omanaan (ja veljemme on vielä hänen silmäteränsä ja lellikkinsä), mitä v....n väliä kenen geenit sillä on ja eikö kannattaisi ajatella lapsen parasta. Siksi hän ei koskaan asiaa varmistanutkaan, koska hän sanoi ettei pystyisi katsomaan enää veljeämme silmiin jos tietäisi varmasti, ettei veli olekaan hänen poikansa vaan ties kenen kersa. Myös veljemme elämä meni täysin sekaisin, hän joutui jopa pitkäksi aikaa hoitoon suuren itsemurhariskin takia. Ei tuollaista monikaan kestä, että juuri kun on tasaiseen vauhtiin tuudittautunut vedetäänkin yhtäkkiä matto jalkojen alta ja nurin lennettyään huomaa, että kaikki ympärillä oleva onkin pelkkää kusetusta.

Niin että tervemenoa vaan pilaamaan monen ihmisen elämä! Älä sitten tule tänne palstalle kätisemään, että kaikki menikin vituralleen ja monen ihmisen elämä mullin mallin..

• masa

On tainnut isäs lintsata biologian tunneilta.
        Muuten meinaan tietäis ettei O-isä ja O-äiti voi IKINÄ saada A-lasta. Ei halunnut tehdä tutkimuksia kun ei halunnut saada varmuutta :)

• ääliö
        masa kirjoitti:

On tainnut isäs lintsata biologian tunneilta.
        Muuten meinaan tietäis ettei O-isä ja O-äiti voi IKINÄ saada A-lasta. Ei halunnut tehdä tutkimuksia kun ei halunnut saada varmuutta :)

Siitä verikokeessa paljastuneesta veriryhmästähän se paljastui! Etkö edes lue viestejä joihin vastaat?

• masa
        ääliö kirjoitti:

Siitä verikokeessa paljastuneesta veriryhmästähän se paljastui! Etkö edes lue viestejä joihin vastaat?

Olet nimimerkkisi ansainnut. Minä luen viestini joihin vastaan Eli näin kirjoitettiin:

Olettamus sai oikeastaan alkunsa siitä kun yläasteella verikokeita tehdessämme hänen veriryhmäkseen paljastui A, kun sekä äidin että isän - ja meidän muiden lasten - veriryhmä on O.

hän ei koskaan asiaa varmistanutkaan, koska hän sanoi ettei pystyisi katsomaan enää veljeämme silmiin jos tietäisi varmasti, ettei veli olekaan hänen poikansa vaan ties kenen kersa.
        Eli siis rautalankaa ääliö(i)lle, avainsanat

1. olettamus
        2. ei varmistanutkaan

Vähänkään fiksummalle asia ei tässä vaiheessa olisi ollut olettamus vaan fakta. Sinunkin vastauksesi todistaa sen jo aiemminkin tietämäni asian että maailma on todella ääliöitä täynnä....

• Alpo

Juu, itse tiedä kaksi vastaavaa tapausta, joissa mamma on pyöräyttänyt vieralle miehelle muksun. Ensimmäinen tapaus on kaverini isoveli (tai siis velipuoli) ja toisessa tapauksessa vanha luokka kaveri kävi täräyttää paksuksi erään perheen äidin.

Ihmetyttää vaan se näissä esille tulleissa tapauksissa, että mitähän se mamma aikoo kertoa sille lapselle, kun se joskus saa tietää asioiden oikean laidan. Uskon että se kirpasee aika pahasti ja laittaa perheen asiat hyrskyn myrskyn. Itsestäni olisi oikein selvittää ajoissa muksulle ja muullekin perheelle asioiden oikea laita, ettei yhden tarvitsisi elää koko elämää valheessa, sen kustannuksella että mamma pelaa omaan pussiin.

Paljonkohan näitä äpäriä on meidän keskuudessa, jotka ovat joutuneet äitinsä petoksen uhriksi?

• ... I

tollasii ihmisii ei pitäis ees maassa olla..
      ´mutta mä kertoisin koska joskus kumminki voi olla että tulee jotain tapahtumaa..
      mutta vittu että oot hölmö kusipää idiootti

• Kaisa

Oletko varma, että haluat lapsen tässä vaiheessa, kun et oikein tiedä todellisista tunteistasi? Tunnet vetoa tähän toiseen mieheen, joka ei halua tätä lasta. Avomiehesi olis ns,. kunnon isä jne. mutta et ole täysin varma haluatko hänet.
        Kun "oikea" perhe perustetaan, pohjautuu se keskinäiseen kunnioitukseen ja rehellisyyteen.

Itse ottaisin etäisyyttä molempiin miehiin ja miettisin rauhassa asioita. Ehkä voisin jopa päätyä raskauden keskeytykseen. Sen pystyt jotenkin salaamaan avomieheltäsi.

• Mies

Tämän on pakko olla trolli. Jos ei ole, niin tee abortti ja muuta Tiibettiin. Paras kaikille. Ei MITÄÄN armoa tuollaiselle.

• Torso

Sunlaiset horot vois viedä elinkautiseen tuomittujen osastolle jossa ukot saisi tehä sulle mitä ite haluavat! Jätä se ukkos ja elä yh.na..Sääliksi käypi vain lastasi kun epäilen ettei siitä täysi järkistä tule jos sulta jotain perii..

• Vesku

Kiinnitä jalkoihisi suurehko kivi, ja hyppää mereen. Yhdenkin huoran kuolema parantaa maailmaa.

• Jusa

Jos olisin miehesi ja sinä toteuttaisit suunnitelmasi huonolla menestyksellä --> juoni paljastuisi, olisi ero varma asia. Näin tekisi varmasti moni muukin. Suunnitelmasi on julma ja petollinen. Miehesi on tuskin huomannut itsekkyyttäsi ja julmuuttasi, mutta voit luottaa siihen, että jossain vaiheessa totuus paljastuu. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Toivon, että suunnitelmasi epäonnistuu, koska olet sen ansainnut.

• mmm

jos olet pettäjä luonne, niin se on taakka josta on vaikea päästä eroon. jo sen takia katkaise suhteesi mieheesi ja tee abortti, löydät varmasti paremman tasapainon eläessäsi yksin. tai sit elä lapsen kanssa kaksin.

• Mies

"Vastaukseksi ei moraalisaarnoja, huorittelua tai kerro totuus niin kaikilla on hyvä olla viestejä, kiitos ! "

Saat juuri sen vastauksen mikä sulle kuuluu, tahdot tai et: HUORA!

• mies 23

Miehesi on ansainnut paremman naisen jos hän on kuvaimesi kaltainen "hyvä isä". Teet hänelle pahimman mahdollisen teon jos valehtelet isyydestä.

En voi kuin ihmetellä moraalittomuttasi kun olet avomiehesi kanssa käyttänyt tarkasti ehkäsyä mutta rakastajasi kanssa olet ollut huolimaton. Toivottavasti avomiehellesi selviää petollisuutesi ja tekee siitä oikeat johtopäätökset.

• repe

"Mieheni saa perheen jota kaipaa, lapsi hyvän isän ja lapsen oikea isä pääsee kuin koira veräjästä."
      Luuletko et miehesi haluaa tälläisen "perheen"? Kysy nyt kumminkin hänenkin mielipidettä asiasta,jookos? Ja miksi haluat suojella siittäjää?

• Feministi

Hieno tapa saada mies osallistumaan lapsen kasvatuksen kustantamiseen. Ero tapauksessa myöhemmin, vaikka tiedetään ettei hän ole lapsen isä, laki silti tulkitsee hänet lailliseksi isäksi, jonka on osallistuttava kustannuksiin. Älä siis kerro vielä, vaan vasta kun lapsi on syntynyt ja olette eläneet hetken yhdessä. Tämä siis jos hän on vauraampi. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa maksumieheksi tuo rakastaja.

Valitse fiksusti.

• Sovinisti

Feministit on oikea yhteiskunnan syöpä. Teistä suurin osa on vanhoja piikoja, jotka ei koskaan tule miestä saamaankaan. Eli ei muuta kuin dildokauppaan:)

• feministi
        Sovinisti kirjoitti:

Feministit on oikea yhteiskunnan syöpä. Teistä suurin osa on vanhoja piikoja, jotka ei koskaan tule miestä saamaankaan. Eli ei muuta kuin dildokauppaan:)

Olen kyllä eri mieltä. Kaikki naisethan ovat feministejä. Kohta tarvitaan miesliittoa, jotta ei
        jouduta täysin tossun alle.

Edelliseen liittyen :
        Varokaa miehet ennen kuin tunnustatte isyyden. Se on LOPULLINEN päätös. ;)

• Sovinisti
        feministi kirjoitti:

Olen kyllä eri mieltä. Kaikki naisethan ovat feministejä. Kohta tarvitaan miesliittoa, jotta ei
        jouduta täysin tossun alle.

Edelliseen liittyen :
        Varokaa miehet ennen kuin tunnustatte isyyden. Se on LOPULLINEN päätös. ;)

Heh..kylläpä on levollista luettavaa. Onkohan kaikki ihan ok, jos ei voi isyyttään tunnustaa? Eläkää sekasikiöt ihan minkälaisissa parisuhteissa haluatte, vaikka miesten kesken. Meillä miehet kantaa vastuunsa..ja sitäpaitsi..HOMOUS ON SAIRAUS!

• Feministi
        Sovinisti kirjoitti:

Heh..kylläpä on levollista luettavaa. Onkohan kaikki ihan ok, jos ei voi isyyttään tunnustaa? Eläkää sekasikiöt ihan minkälaisissa parisuhteissa haluatte, vaikka miesten kesken. Meillä miehet kantaa vastuunsa..ja sitäpaitsi..HOMOUS ON SAIRAUS!

Voi hyvät hyssykät. Tottahan oma lapsi pitää tunnustaa ja olla hyvä isä tälle. Mutta että vieraan miehen lapselle isä... ja tuollaisen petoksen kautta.

Homous ei ole sairaus. Jos joku tykkää niin samapa tuo on, kunhan ei lapsia hanki. ;)

• Sovinisti
        Feministi kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät. Tottahan oma lapsi pitää tunnustaa ja olla hyvä isä tälle. Mutta että vieraan miehen lapselle isä... ja tuollaisen petoksen kautta.

Homous ei ole sairaus. Jos joku tykkää niin samapa tuo on, kunhan ei lapsia hanki. ;)

Jyrkkä vastalause. Homous on sairaus pahimmasta päästä, Vai haluaisitko kertoa omalle pojallesi että on täysin normaalia rakastella toisen miehen kanssa? Ja kohtapuoliin adoptoida ehkäpä lapsia? Ei saatana...taidat olla itsekin homo? Kysyppä Pohjanmaalla lähibaarissa kuka on homojen kaveri, käsi ylös. Onnea vaan sulle ja hinttikavereilles:]

• Kansanparantaja
        Feministi kirjoitti:

Ei homous ole minunkaan mielestäni sairaus, vaan nykyisin se on paremminkin trendikäs seksuaalisuuden muoto. Erilaiset julkkikset hyvin mielellään kertovat olevansa homoja, koska sillä konstilla saa nopeasti enemmän kuuluisuutta ja sen myötä tulotkin kasvavat. Rahanahneus on siten suurin syy homouden yleistymiseen julkkisten tai sellaisiksi pyrkivien keskuudessa.

Sen verran olen biologiaakin lukenut, että ymmärrän homojen lisääntymisen olevan melkoisen vaikeaa. Ei toinen mies saa toista miestä raskaaksi, vaikka suuremmankin lastin sinne ruskeaan reikään lataisi. Voihan siinä kohteen paino hetkellisesti hieman nousta, mutta seuraavan ulostuksen yhteydessä tilanne on taas normaali.

• Make
        Sovinisti kirjoitti:

Jyrkkä vastalause. Homous on sairaus pahimmasta päästä, Vai haluaisitko kertoa omalle pojallesi että on täysin normaalia rakastella toisen miehen kanssa? Ja kohtapuoliin adoptoida ehkäpä lapsia? Ei saatana...taidat olla itsekin homo? Kysyppä Pohjanmaalla lähibaarissa kuka on homojen kaveri, käsi ylös. Onnea vaan sulle ja hinttikavereilles:]

Rasismi on vielä pahempi sairaus kuin homous.
        perustelu: homous ei satuta ketään, mutta rasismi kyllä.

• meria

Luulen olevan melko tavallista, että perheeseen voi syntyä lapsi, jonka isä onkin joku muu kuin aviomies. On sellaista tapahtunut entisinä aikoina, miksei siis nytkin. Mutta nykyään kiinnijäämisen riski on isompi kuin ennen, joten lienee parasta kertoa totuus. Rohkeutta sinulle kertoa ja kohdata totuus kiertelemättä. Onnea matkaan!

• Sovinisti

Ahaa...näyttää siltä että kaikki lumput on taas kaivautunut esiin kesän tullen. No, eipähän tarvi Suomipojan kohta enää matkustaa Tallinnaan..näkyy niitä horoja löytyvän Suomestakin:)

• joku

tämä panosi onkin varattu, jonkun toisen mies.
      Tee abortti tai kerro miehellesi.Voit sotkea useammankin kuin oman elämäsi.

• Pieni_tyttö

Kuule. Mieti nyt miten järkevät ja kypsät aikuiset tekevät. Jos et kerro miehellesi ja "teette lapsen", niin se asia jää AIVAN varmasti vaivaamaan sua ja puolisosi ihmettelee käytöstäsi ja katsoo, että lapsessa ei ole ollenkaa samaa kuin isässä. Tuskin lapsi tulee näyttämään avomieheltäsi. Että älä sotke kaikkien ihmisten elämää! Abortti voi jättää traumoja, mutta niistä pääsee eroon jos haluaa ja paljon pienempi juttu kuin lapsen synnyttäminen, koska olet sotkenut asiat. Ja oma mielipide aborttiin on se, että siitä vaan, koska abortti estää melkein samalla tavalla ihmisen elämän kuin ehkäisyssä.
        Ehdotan, että:

-Joko teet abortin, et kerro siitä _kenellekkään_.

-Teet abortin ja kerrot siitä avomiehellesi.

-Tai pidät lapsen ja elätät sen yksin!

Nyt kyllä ajota sun elämä oikein, äläkä tee virheitä!

• Ernesti

Kehotan kaikkia kavereitani suorittamaan isyystestin jotka kertovat muijansa tulleen raskaansi lähiaikoina...

Ihan vaan varmuuden vuoksi

• kari

vittu sähän se järjen jättiläinen oot!!! kusetusta vaan sillä sen suhteen saa luistamaan. idiootti!

• tuomari

Hehheh pisteet kotiin upealla provolla.
      Ja kansa kuohuu jälleen..

• älysi jujun

Täysin selvä provo. Jos olisi totta ei voisi olla niin tyhmä että kirjoittelisi aiheesta täällä.
        Paljastumisriski erittäin suuri.

• totuus

kyllä pokkaa kaiken tekemäsi jälkeen vielä kysyä neuvoa, miten jatkat petollista tietäsi avomiehesi kanssa. Aivan uskomaton juttu, jos siis ei ole provo.

Olet petollinen lutka, ja toivon hartaasti, että miehesi saa tietää totuuden luonteestasi!

• selvä

Niin, tuota oletkohan nyt miettinyt asian ihan loppuun asti? Voi olla että kaikki käy sinun kannaltasi "hyvin" ja miehesi ja lapsesi eivät saa ikinä tietää totuutta.Mutta voi myös olla että vuosikymmenien päästä, kun lapsesi on jo aikuinen ihminen, asia paljastuu vaikkapa jonkun läheisesi sairastuttua. Mitä luulet sitten tapahtuvan? Miten luulet lapsesi reagoivan siihen kun hän tajuaa että olet huijannut häntä koko hänen elämänsä ajan ja että hänen rakas "isänsä" ei olekkaan se biologinen isä?Miltä sinusta itse tuntuisi jos asettaisit itsesi hänen asemaansa? Entäpä miehesi? Jos asia paljastuisi hänelle? Luultavasti hänkin haluaa joskus ihan oman biologisen lapsen, mutta sitten vanhana miehenä kuulee, miten olet hänelle valehdellut, mitä luulet sitten tapahtuvan?Luultavasti hän olisi raivoissaan sinulle, kun olet hänen elämänsä "pilannut". Ja sitten lapsen biologinen isä. Entäpä jos hän haluaa joskus tavata lapsensa ja ketoa totuuden. Siinäpä sitten olet kahden välissä.

Tästä voisi johtopäätöksenä vetää, että et voi tietää mitä elämä eteesi vielä kuljettaa, ja et voi laskea kaikkea omasta mielestäsi "varman päälle".Tässä asiassa on niin monta kysymystä mietittävänä, että et ole voinut näin lyhyessä ajassa vielä miettiä kaikkea.

• Tilastonikkari

Ei kovinkaan harvinaineinen keissi.

Suomessa n. 4% perheen 1. lapsista on tällaisesta kuviosta, ja n. 2% seuraavista.

• joo

mistä tietosi peräisin...

• Joku vaan...

En usko, että tämä on todellinen tarina, vaan pelkkä provo. Ei kukaan pystyisi käsittelemään kyseistä asiaa noin kylmäverisesti, paitsi jos on psykopaatti (ihminen vailla tunteita).
      Uskon kuitenkin, että sukulaiset, varsinkin anopppi kyllä huomaa lapsen piirteistä puuttuvat tutut muodot. Poskipäät, silmät, suu, ruumiinrakenne ja ennen kaikkea luonne, joka suurimmaksi osaksi määräytyy geenien mukaan. Kaiken tämän anoppi/appi tunnistaa ja vertaa omaan poikaansa.

Muutama kirjoittaja kehui tilanteen maksimointia naisen kannalta. Hyvät ulkoiset geenit toiselta ja rakkaus/huolenpito toiselta.
      Harmi, että miehet eivät pysty tekemään samoin. Pamela Andenrssonilta geenit ja omalta ei-Pamela-Anderssonin-näköiseltä vaimolta hoito.

• hauski

kysymyksesi oli: miten kertoa vahingosta. Olit kuitenkin jo valmiiksi päättänyt olla kertomatta ja halusit vain tietää mitä vaaditaan asian salailuun.
      Koko kysymyksen konsepti ratkeaa heti otsikon jälkeen. Miksi kysyä jos et kuitenkaan aikonut kertoa 'vahingosta'?
      Itse juttu ei kuulosta lainkaan uskomattomalta mutta jääkylmä ja innoton suhtautumisesi asiaan saa minut epäilemään sen aitoutta. Joko puhut palturia tai sitten läsnäolosi saisi Titanicin upottaneen jäävuorenkin hytisemään kylmästä.

Toisaalta tunteettomuutesi on ihailtavaa. Kertoessasi päätöksistäsi olet kuin jäävalli ja niin tyyni, että tauluun maalattu lampikin värähtelee enemmän. Hitleriksi tai Mussolinksi en sinua syyttäisi, koska heidän puheissaan oli tunteen paloa, vaan vertaisin sinua pikemminkin ehkä toisiin suuriin johtajiin esim. Staliniin. Kylmän rauhallisesti suoritetut hirmuteot ovat huomattavasti karmaisevampia kuin ne, jotka on tehty kiihkoissaan. Kiihkoilija nukkuu yönsä hyvin, koska katsoo asiansa oikeutetuksi. Tunteeton nukkuu yönsä rauhallisesti, koska ei tunne tehneensä mitään väärää. Asia voisi muuttua jos viettäisi joka yön uhriensä kanssa samassa sängyssä kuten sinä taidat tehdä.
      Vaatii siis todellisesti rautaisia hermoja, lujaa päättäväisyyttä ja tunteettomuutta tehdä se mihin olet ryhtynyt. Onneksi olkoon Jääkuningatar!

P.S. Jos sydämesi joskus erehdyksessä erehtyy lyömään älä vain vahingossa ylläty ja henkäise hämmästyksestä, pelkään että siitä seuraisi uusi jääkausi.

• salapoliisi

Petollisten naisten käräytys on nykyään helppoa, jos epäilee isyyttään. Useat firmat ulkomailla (ehkä jo Suomessakin) myyvät koti-DNA-testejä, joilla isyyden varmistaminen käy vaikka syljestä.

Testin teko on helppoa, eikä näytettä äidiltä välttämättä tarvita.

Lisätietoa vaikka tästä:
      http://www.genetree.com/landing/paternity-tests.asp

• Keltsi

On se vaan hassua seurata, miten edelleen ihmiset järkyttyy siitä samasta vanhasta asiasta:

Entä jos minä kasvatan käenpoikaa omana poikanani?
      Entä jos lapseni ei siirräkkään mahtavia geenejäni eteenpäin?

Tässähän palataan vanhaan kunnoon siveysvyö (avain oman miehen taskussa)
      ja "ei seksiä ennen avioliittoa, tytöt!", aikoihin.

Toisten moraalia on niin kiva vartioida kun itse ei ole jäänyt kiinni.

• Vaatimaton

Itse en puolestaan ymmärrä trendikästä ajattelua, jonka mukaan geeneillä EI olisi merkitystä. Jos sattuu pitämään omia geenejään keskivertoa parempana niin mikä, ettei haluaisi siirtää niitä jälkipolveen. Toki ulkoiset vaikutukset ja kasvatus vaikuttavat siihen, millaiseksi ihmiseksi lapsi kehittyy, mutta ei ne geenitkään merkityksettömiä ole: Mielummin ainakin itse haluan lapselleni omat erinomaiset geenini, kuin jonkun raksa- reiskan (myös ulkonäöllisesti:).

Nyt tietenkin alkaa vinkuminen siitä, että kuka luulet olevasi ja millä perusteella uskot olevasi älykkäämpi, komeampi tai paremman luonteen omaava kuin satunnaisotos. No sen seikan toteamiseksi ei yliluonnollisia kykyjä ole tarvittu: faktat puhuu puolestaan.

Toki jos esim. lapsia en itse kykenisi saamaan, voisin harkita adoptiota, mutta jos itse saan päättää valitsen kyllä mielummin omat geenini, kun lähden arpomaan lapseni geeniperimää, jolloin odotusarvo lienee on keskivertoäly jne.

• Keltsi
        Vaatimaton kirjoitti:

Itse en puolestaan ymmärrä trendikästä ajattelua, jonka mukaan geeneillä EI olisi merkitystä. Jos sattuu pitämään omia geenejään keskivertoa parempana niin mikä, ettei haluaisi siirtää niitä jälkipolveen. Toki ulkoiset vaikutukset ja kasvatus vaikuttavat siihen, millaiseksi ihmiseksi lapsi kehittyy, mutta ei ne geenitkään merkityksettömiä ole: Mielummin ainakin itse haluan lapselleni omat erinomaiset geenini, kuin jonkun raksa- reiskan (myös ulkonäöllisesti:).

Nyt tietenkin alkaa vinkuminen siitä, että kuka luulet olevasi ja millä perusteella uskot olevasi älykkäämpi, komeampi tai paremman luonteen omaava kuin satunnaisotos. No sen seikan toteamiseksi ei yliluonnollisia kykyjä ole tarvittu: faktat puhuu puolestaan.

Toki jos esim. lapsia en itse kykenisi saamaan, voisin harkita adoptiota, mutta jos itse saan päättää valitsen kyllä mielummin omat geenini, kun lähden arpomaan lapseni geeniperimää, jolloin odotusarvo lienee on keskivertoäly jne.

Meillä kaikilla muilla olisikin hauskempaa, jos maailmassa olisi enemmän sinunkaltaisiasi vaatimattomia täydellisyyksiä. Voisi ainakin luottaa siihen, että joka päivä kuulisi yhtä tyhjäpäisiä puheenvuoroja...

• Vaatimaton
        Keltsi kirjoitti:

Meillä kaikilla muilla olisikin hauskempaa, jos maailmassa olisi enemmän sinunkaltaisiasi vaatimattomia täydellisyyksiä. Voisi ainakin luottaa siihen, että joka päivä kuulisi yhtä tyhjäpäisiä puheenvuoroja...

Ensin täysin perustelematta paasaat, että geenel
        illä ei ole väliä tai käenpojassa ei mitään kummaa ole.

Vastineeksi kerron näkemykseni, että geeneillä on väliä (Kysypä vaikka koiraharrastajilta:), jonka jälkeen taas perustelematta väität tarinaani tyhjäpäiseksi.

Voisitko valaista minkä uuden tieteenhaaran oivallus on, että lapsen geenit eivät vaikuttaisi siihen millainen lapsi tulee??

Sitäkään en oikein ymmärrä mistä onnistut sotkemaan tuon tasa-arvo- aspektin tähänkin asiaan. Geenien vaikutuksen myöntäminen ja isän oikeus tietää kuka hänen lapsensa on ja kuka ei, ei tarkoita sitä, ettäkö sinun pitäisi perua rintaliiviesi polttaminen ja unohtaa seksuaalinen vapautumisesi:D

• Keltsi
        Vaatimaton kirjoitti:

Ensin täysin perustelematta paasaat, että geenel
        illä ei ole väliä tai käenpojassa ei mitään kummaa ole.

Vastineeksi kerron näkemykseni, että geeneillä on väliä (Kysypä vaikka koiraharrastajilta:), jonka jälkeen taas perustelematta väität tarinaani tyhjäpäiseksi.

Voisitko valaista minkä uuden tieteenhaaran oivallus on, että lapsen geenit eivät vaikuttaisi siihen millainen lapsi tulee??

Sitäkään en oikein ymmärrä mistä onnistut sotkemaan tuon tasa-arvo- aspektin tähänkin asiaan. Geenien vaikutuksen myöntäminen ja isän oikeus tietää kuka hänen lapsensa on ja kuka ei, ei tarkoita sitä, ettäkö sinun pitäisi perua rintaliiviesi polttaminen ja unohtaa seksuaalinen vapautumisesi:D

"Jos sattuu pitämään omia geenejään keskivertoa parempana niin mikä, ettei haluaisi siirtää niitä jälkipolveen. ....Mielummin ainakin itse haluan lapselleni omat erinomaiset geenini, kuin jonkun raksa- reiskan (myös ulkonäöllisesti:). ...faktat puhuu puolestaan. "

Kyseinen kommentinpätkä vakuutti ainakin minut siitä, että sinunlaisiasi, muita yksilöitä alaspäin katsovia ihmisiä kun jalostuu lisää, niin ai että on maailma taas varmasti paljon parempi paikka. Tästä siis määritelmäni "tyhjäpäisyys".

Geeneistähän tässä on kovasti puhuttu. Kommenttini "huvittaa" sisälsi lähinnä tunnelmani siitä, että huoritteluja näyttää riittävän vielä normaalia enemmän kun naisen syrjähyppystä on seurauksena mahdollinen käenpoikanen. Eli palstalla, jossa helposti muutenkin huoritellaan, niin intoudutaan vielä ilkeämpäään haukkumiseen kun kuvaan astuu miesten ikuinen ongelma omien geenien eteenpäin siirtämisen epävarmuudesta.

Samaisesta miesten pelosta lienee saanut alkunsa neitsyyden palvominen, siveysvyöt, naisten kotiinkahlitseminen yms.

Auttaako tämä alkuperäisen kommenttini ymmärtämisessä? Luulisin, kun on sinunkaltaisestasi fiksusta laatuyksilöstä kyse.

On aika yleisesti tiedossa oleva tosiseikka, etta koirien liian pitkälle viety jalostustoiminta tekee monien huippuunsa hiottujen rotujen elämästä silkkaa oleilua eläinlääkärissä: toistuvaa korva- tai silmätulehdusta, selkärangan varhaista vioittumista, suurta syöpäriskiä... kaikenlaista vaivaa ihan rodusta riippuen. Mutta senhän varmasti tiesitkin. Eli koirajalostus ei mielestäni ollut paras mahdollinen esimerkki tähän väliin... :)

• Vaatimaton
        Keltsi kirjoitti:

"Jos sattuu pitämään omia geenejään keskivertoa parempana niin mikä, ettei haluaisi siirtää niitä jälkipolveen. ....Mielummin ainakin itse haluan lapselleni omat erinomaiset geenini, kuin jonkun raksa- reiskan (myös ulkonäöllisesti:). ...faktat puhuu puolestaan. "

Kyseinen kommentinpätkä vakuutti ainakin minut siitä, että sinunlaisiasi, muita yksilöitä alaspäin katsovia ihmisiä kun jalostuu lisää, niin ai että on maailma taas varmasti paljon parempi paikka. Tästä siis määritelmäni "tyhjäpäisyys".

Geeneistähän tässä on kovasti puhuttu. Kommenttini "huvittaa" sisälsi lähinnä tunnelmani siitä, että huoritteluja näyttää riittävän vielä normaalia enemmän kun naisen syrjähyppystä on seurauksena mahdollinen käenpoikanen. Eli palstalla, jossa helposti muutenkin huoritellaan, niin intoudutaan vielä ilkeämpäään haukkumiseen kun kuvaan astuu miesten ikuinen ongelma omien geenien eteenpäin siirtämisen epävarmuudesta.

Samaisesta miesten pelosta lienee saanut alkunsa neitsyyden palvominen, siveysvyöt, naisten kotiinkahlitseminen yms.

Auttaako tämä alkuperäisen kommenttini ymmärtämisessä? Luulisin, kun on sinunkaltaisestasi fiksusta laatuyksilöstä kyse.

On aika yleisesti tiedossa oleva tosiseikka, etta koirien liian pitkälle viety jalostustoiminta tekee monien huippuunsa hiottujen rotujen elämästä silkkaa oleilua eläinlääkärissä: toistuvaa korva- tai silmätulehdusta, selkärangan varhaista vioittumista, suurta syöpäriskiä... kaikenlaista vaivaa ihan rodusta riippuen. Mutta senhän varmasti tiesitkin. Eli koirajalostus ei mielestäni ollut paras mahdollinen esimerkki tähän väliin... :)

No nyt alkoi lyyti kirjoittamaan. Lienee selvä, että omien geenieni kehuminen oli "lievähköä" liioittelua, jota usein käytetään keskustelun aikaansaamiseksi. Toisaalta uskon, että jokainen meistä tuntee olevansa tavalla tai toisella poikkeuksellisen erinomainen jossain suhteessa, oli siinä sitten perää tai ei. Uskon myös, että on olemassa "parempia" ja "hunompia" geenejä, mutta tietenkin tuo, minkä kukikn kokee "hyvänä" ja "huonona" ominaisuutena on täysin subjektiivista. Mutta kukapa subjektiivisuuden kieltäisi, jos siihen kerran mahdollisuus on.

Huomiosi koiranjalostuksesta oli paikkansapitävä ja asia käväisi mielessäni jo kirjoittaessani kommenttia. Itse en suhtaudu koiranjalostukseen niinkään positiivisesti, koska se tuo mieleeni Hitlerin&Co näkemykset asiasta. Huomioitava on se, että vaikka uskoo, että joillain ggeneillä on paremmat elinmahdollisuudet kuin toisilta, kaikki eivät toki ole sitä mieltä, että näillä geeneillä pitäisi syrjäyttää muut, vaan elinoikeudet ovat samat geeneistä riippumatta.

Sitä en tiedä onko huorittelu pahempaa vai vähäisempää kun kyseessä on "pelko omien geenien" siirtymisestä. Sitäkään en tiedä ovatko siveysvyöt sun muut epäkohdat saaneet alkunsa samasta oletetusta "pelosta". Voi olla niin tai sitten yhtä hyvin kyseessä voi olla vähemmän primitiiviset halut/pelot, joista myös naiset kärsii ja EHKÄ he olisivat turvautuneet samanlaisiin keinoihin jos yhteiskunnan valtarakenne olisi ollut erilainen.

Itse en ole neitsyitä palvonut tai kumppaneitani kotiin siveysvyössä kahlinnut, enkä suoraan sanottuna koe miesten mitenkään kollektiivisesti olevan vastuussa siitä, jos joku näin on toiminut. En myöskään "pelkää", ettei geenini siirry eteenpäin, mutta JOS voin valita onko "lapsellani" omat tai jonkun muun geenit, valitsen omat. Alkup. viestissä esiintynyt toiminta nyt vaan ei MINUN oikeustajuun oikein istu, oli kyseessä sitten mies TAI nainen.

• Vaatimaton
        Keltsi kirjoitti:

No nyt alkoi lyyti kirjoittamaan. Lienee selvä, että omien geenieni kehuminen oli "lievähköä" liioittelua, jota usein käytetään keskustelun aikaansaamiseksi. Toisaalta uskon, että jokainen meistä tuntee olevansa tavalla tai toisella poikkeuksellisen erinomainen jossain suhteessa, oli siinä sitten perää tai ei. Uskon myös, että on olemassa "parempia" ja "hunompia" geenejä, mutta tietenkin tuo, minkä kukikn kokee "hyvänä" ja "huonona" ominaisuutena on täysin subjektiivista. Mutta kukapa subjektiivisuuden kieltäisi, jos siihen kerran mahdollisuus on.

Huomiosi koiranjalostuksesta oli paikkansapitävä ja asia käväisi mielessäni jo kirjoittaessani kommenttia. Itse en suhtaudu koiranjalostukseen niinkään positiivisesti, koska se tuo mieleeni Hitlerin&Co näkemykset asiasta. Huomioitava on se, että vaikka uskoo, että joillain ggeneillä on paremmat elinmahdollisuudet kuin toisilta, kaikki eivät toki ole sitä mieltä, että näillä geeneillä pitäisi syrjäyttää muut, vaan elinoikeudet ovat samat geeneistä riippumatta.

Sitä en tiedä onko huorittelu pahempaa vai vähäisempää kun kyseessä on "pelko omien geenien" siirtymisestä. Sitäkään en tiedä ovatko siveysvyöt sun muut epäkohdat saaneet alkunsa samasta oletetusta "pelosta". Voi olla niin tai sitten yhtä hyvin kyseessä voi olla vähemmän primitiiviset halut/pelot, joista myös naiset kärsii ja EHKÄ he olisivat turvautuneet samanlaisiin keinoihin jos yhteiskunnan valtarakenne olisi ollut erilainen.

Itse en ole neitsyitä palvonut tai kumppaneitani kotiin siveysvyössä kahlinnut, enkä suoraan sanottuna koe miesten mitenkään kollektiivisesti olevan vastuussa siitä, jos joku näin on toiminut. En myöskään "pelkää", ettei geenini siirry eteenpäin, mutta JOS voin valita onko "lapsellani" omat tai jonkun muun geenit, valitsen omat. Alkup. viestissä esiintynyt toiminta nyt vaan ei MINUN oikeustajuun oikein istu, oli kyseessä sitten mies TAI nainen.

• Keltsi
        Vaatimaton kirjoitti:

"Sitäkään en tiedä ovatko siveysvyöt sun muut epäkohdat saaneet alkunsa samasta oletetusta "pelosta". "

Eipä tuota tietenkään kukaan voi varmuudella koskaan tietää. Olen vain lukenut muutaman ihan järkeenkäyvän teorian siitä, että kun ihmiskunta viimein ymmärsi, että lapsen saannilla ja rakastelemisella on selkeä syy-seuraussuhde ja että miehen spermallakin on osuutensa asiaan, niin tällaisesta oivalluksesta saattoi saada alkunsa naisten seksuaalisuuden rajoittamisen aloittaminen.

Eihän nuo ennen meitäkään eläneet miehet kovin kernaasti käenpoikasia vaivoikseen halunneet ja omien piirteiden ja "älyn" eteenpäin siirtäminen lienee aina ollut (muka) jonkinlainen keino tavoitella ikuista elämää, edes omille geeneille.

Onnea vaan omalle yrityksellesi, ehkäpä jossain vaiheessa saat mahdollisuuden jalostaa omat loistavat geenisi eteenpäin. Se on tietenkin surullista, jos tuloksena on loistavista lähtökohdista huolimatta vajaaälyinen, vammainen tai muuten vaillinainen yksilö. Mutta ainahan voit sitten syyttää "sitä toista" jalostustoiminnan osapuolta.

Tai voithan odotella onnistunutta klooniteknologiaa.

• nassesetä

voi että kun naurattaa makiasti, tuommoseen paskaan jaksa edes uskoa, että vois ollakin noin tyhmiä immeisiä....

• mal82

tosta pitäis olla laki olemassa että muija putkaan jos huojaa omaa miestänsä luulemaan toisen lasta omakseen. sairasta. ampuisin mun muijan jos noin tekis mulle. oltais yhdessä putkassa, ai niin mut muijahan saa tehdä noin laki ei kiellä. jeesus...

• hossu

tekisin abortin ehdottomasti jos en olisi varma että kyseessä on oman mieheni lapsi! Muiden kakaroista en välittäisi :).. Parastahan lasten saannissa on nähdä minkänäköisiä ja oloisia niistä YHTEISISTÄ LAPSISTA tulee!!!!!!! Kyllä petoksen huomaa... Jos on ihan jonkun muun näköinen lapsi kuin isänsä.. EN kestäisi ite moista painolastia harteillani. EN voisi elää valheessa!

Entäpä perinnölliset taudit? joita ehkäpä on rakastajallasi mutta ei miehesi suvussa? Mutaatiollako selität asian, jos lapsellasi on jokin harvinainen tauti?? Viimeistään siinä vaiheessa geenitesteissä oikea isyys (tai siis väärä) paljastuu....

Näin mietin minä tähän aikaan illasta.. Onnea sulle! Toivottavasti kannat salaisuutesi hautaan asti mukanasi. Tai teet abortin. JA mielellään vielä kerrot miehellesi kaiken. Hän varmaan ymmärtää mutta eri asia on antaako anteeksi! Huono omatunto piinaa muuten sinua..

• mies75

Älä ihmeessä tee noin että yrität valehdella lapsen oikean isän. Minä tiedän että sinulle tulee siitä myöhemmin harmia ja sinua rupeaa kaduttamaan. Mistäkö tiedän? Koska oma äitini on tehnyt minulle niin. Koko lapsuuteni olin pitäny omaa isääni biologisena isänäni. Se on kuule kauhea kokemus kun tuommoinen paljastuu. En pystynyt puhumaan äidilleni kuukausiin hänen kertomansa jälkeen. Minun ei biologinen isäni ei tiedä asiasta vielä mitään enkä koskaan aio sitä hänelle kertoa koska rakastan äitiäni ja isääni enkä toivoisi heille enää tässä vaiheessa eroa.

Joten tee abortti, se on kaikille paras vaihtoehto, ei ehkä heti mutta myöhempää aikaa ajatellen.

• jar

ÄÄLIÖ AKKA

• Voi voi..

En tässä aio huoritella tai mitään muutakaan, mutta koitan antaa sinulle hieman näkökulmia.
      En usko että lapsi kärsii siitä, jos hänen kasvatti-isänsä ei ole biologinen isä, sillä veri ei todellakaan ole vettä sakeampaa vaan rakkaus ja huolenpito ratkaisevat. Se mitä tässä teet väärin on se, että olet vedättänyt miestäsi koko ajan. Jos et ole pystynyt yksiavioiseen suhteeseen, miksi olet pitkittänyt sitä? Kun itse huomasin, etten ole tarpeeksi kypsä sellaiseen suhteeseen, otin aikaa itselleni ja olen nykyisin sinkkuna, mietin asioita rauhassa ja loukkaamatta ketään. Sinunkin pitäisi tehdä näin. Yh:na oleminen on varmasti raskasta, mutta se on reilumpaa kuin miehesi suoranainen kusetus jatkuvasti, koska vaikka hän ei nyt tiedä, tuon suuruinen vedätys tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin, ja siinähän sitten itket, kun kaikki ovat hajalla ja koti on rikki. Mietit tietyllä tavalla asiaa avokkisi kannalta, mutta olet tehnyt niin ison virheen, että kyllä kannattaisi tunnustaa. Jos hän antaa Sinulle anteeksi ja päättää jatkaa lapsen isänä, mielestäni myös lapsella olisi oikeus tietää kuka hänen oikea isänsä on (ja biologisen isän pitäisi kantaa vastuunsa ainakin elatusmaksuilla). Tosin omasta mielestäni jos ei ole alussa halunnut mukaan, miksi antaa 15 vuoden päästä osallistua lapsen elämään ja "leikkiä kotia", kun olet suurimman homman jo tehnyt, eli oikeaa isää et tarvitse muuhun kuin kantamaan vastuunsa maksumiehenä, olisi hänenkin kannattanut sitä ehkäisyä ajatella, kerran ei isäksi halua.

Itseasiassa säälin lastasi, koska vaikutat mielenvikaiselta. Et ymmärrä tekosi suuruutta ja sen laajaa vaikutusta. Kun jäät kiinni, satutat kaikkia, kun et ole aikaisemmin tunnustanut. Lasta tuskin haittaa, että hänen isänsä ei ole biologinen, mutta sen näkeminen kuinka paljon isään sattuu ja miten paljon kohua tuo saa aikaan, varmasti satuttaa. Paras asia mitä voisit tehdä on kertoa avokillesi totuus, lopettaa suhde hänen kanssaan, kantaa lasta 9kk ja antaa se adoptoitavaksi, ettei hänen tarvitsisi kärsiä enempää Sinun typeryydestäsi. Tämän jälkeen voisitkin hakeutua hoitoon/ korkealle vuorelle luolaan miettimään asioita ainakin viideksi vuodeksi. Sitten kun mahdollisesti olet saanut tarpeeksi järkeä päähäsi, voit tulla takaisin ja aloittaa uuden elämän. Suoraan sanottuna, vaikka on helppo moralisoida, olet kammottava ihminen. Onneksi tuskin tunnemme. Mieti tekojesi seurauksia ja toimi vasta sitten. Älä toteuta tuota naurettavaa suunnitelmaasi, se ei tule onnistumaan. Pilaat ihmisten elämän. Et voi olla niin lapsellinen ja itsekäs, että antaisit sen tapahtua. Usko ihan oikeasti hyvällä, rukoilen Sinua :/ Surettaa jo valmiiksi, koska et siltikään edes tunnusta tekoasi, vaikka hyviä neuvoja olen antanut... Ei ihme että tämä kansa on niin masentunutta.

• pena

onpa siinä melkonen emäntä jos meinaa kusettaa moisella asialla. nössö luuseri oot jos teet sen.

• Horo

Väitätkö että miehesi on niin tyhmä että uskoisi sen, varsinkin kun olette kortsua käyttänyt. Mä olen taas sellainen jos mulle joku nainen väittää olevansa raskaana tai vaimo, niin mä vaarin isyystestin. Mä tiedän mitä te horoperseet olette saatanan huorat. Vuosia sitten yksi horo väitti minua lapsen isäksi, mä sanoin selvä mennään testiin sitten, jopas ääni muuttui kellossa. Kaikille miehille, muistakaa vaatia aina isyystesti olitte sitten naimisissa tai ette, mä olen monta naimisissa olevaa ämmää pökännyt, ja tiedän että teitä petetään sen minkä keritään.

Ja pahin tilanne on se, kun suomen laki isyydestä on tsaarin aikainen, on lapsen syntymästä aikaa 3 vuotta todeta isyys, sen jälkeen se on myöhäistä, vaikka ette olisikaan isä, maksatte elatusta vaikka tulisi ero ja nainen muuttaisi oikean isän kanssa yhteen. Teitä huijataan niin paljon, uskokaa jo kaikki naiset on horoperseitä ja jakaa tavaraansa muille.

• Ihana

Varsinainen ruusu taidat olla itsekin. Miksiköhän ei olla uskollisia? Miksi se on mieheltä sallittua? Ei lapsia yksin tehdä eikä puolisoa yksin petetä. Miehet on niin hölmöjä ja huijattavissa.

• Vili
        Ihana kirjoitti:

Varsinainen ruusu taidat olla itsekin. Miksiköhän ei olla uskollisia? Miksi se on mieheltä sallittua? Ei lapsia yksin tehdä eikä puolisoa yksin petetä. Miehet on niin hölmöjä ja huijattavissa.

"Ei puolisoa yksin petetä"..

Mistä helkutista tuo käsitys tulee, että jos joku käy pökkimässä vaimoa/ antaa miehelle.. niin juuri tuo kolmas osapuoli olisi "petturi". Sehän voi olla vapaa kuin taivaan lintu, eikä millään lailla velvollinen pitämään huolta teidän suhteenne moraalista.

Varmaan joku defenssimekanismi pistää kaikki sen kolmannen osapuolen niskaan, kun ei ole särmää ymmärtää, että vika on itsessä, omassa suhteessa tai siinä omassa kullassa.

• hah

Oli sulle pettäjä huoralle aivan oikein. Toivottavasti molemmat jättävät sut, sille toiselle sä olit vain pillun reikä. Hyviä vuosia yksinhuoltajana.

• Naapurin konstaapeli

...kun tämän "rakkauden lapsen" ulkoiset piirteet ovat jotain sellaista että ne on hyvin vaikea hyvällä tahdollakaan mieltää sinun ja miehesi peruiksi? Siinä riittää selittämistä. Näitähän esimerkkejähän on, räikeimpänä tietysti ihonvärin hieman tummaan viittaava sävy. Sinun kohdallasi tästä tuskin on kysymys, vaikka toisaalta viestisi osoittaa jo sen luokan ajattelun omatunnon vajausta että voisin hyvin kuvitella sinun hautovan etelänpojalle jälkeläistä - ja miettivän tosissaan että miten juttu saadaan menemään läpi valkoihoiselle ukolle...

Abortti on viisain ratkaisu, usko pois. Se kummittelee mielessä/alitajunnassa sentään edes astetta vähemmän kuin valheelle perustuva, ontto elämä. Tapa siis äpäräsi ennen kuin se raukka syntyy, parempi senkin kannalta kuin syntyä tuollaisen märkivän avohaavan jälkeläiseksi!

• kylmänviileesti

Vaikka ihan kylmän viileesti ajattelis tuota sun tilannettasi, sanoisin, että ei tuu onnistumaan. Niinkuin joku tuolla alkupäässä jo totesikin, on paljon mahdollisuuksia jäädä kiinni pelkästään jonkun sairauden ja siitä johtuvan selvittelyn tms. vuoksi.

Ja vaikka tällä hetkellä tuntuis, että sun pää kestää, veikkaan, ett tulee tilanteita, ettei kestäkkään. Sä et voi koskaan unohtaa ja yrittää elellä niinkuin kaikki olis ok.

Ja kolmanneksi, vaikka sä voisit mennä takuuseen itsestäs, tästä kolmannesta osapuolesta et voi. Se on vaan kumma juttu, ett nää äijätkin alkaa jossain vaiheessa (viimeistään yli nelikymppisinä ja jos omaa perhettä ei syystä tai toisesta ole myöhemmin tullutkaan) haikailemaan ja muistelemaan, että "mullakin olis parikymppinen lapsi, jos ei Leila olis tehnyt silloin aborttia..." tms. Puhumattakaan, jos lapsi elelee ja voi hyvin äitinsä kanssa, niin saattaapi oikealta isältä jossain vaiheessa tulla yllättävä känninen puhelinsoitto tai muu lähestyminen. Pelätä nyt sitten koko elämä sitäkin mahdollisuutta.

Ainakin nämä mahdollisuudet kandee ottaa huomioon, jos päätyy huijaukseen.

• Kartsa

Tässä pari yksinkertaista vihjettä kun muilta et niitä näytä saavan. En ota kantaa asian moraaliseen puoleen kun se ei minulle kuulu. Tuntuu näitä jeesustelijoita riittävän ilman minuakin.

1) Selvitä oikean ja väärän isän veriryhmät. Jos samat tai muuten 'sopivat' ok, go ahead. Muussa tapauksessa rethink !

2) Huijaa oikea isä uskomaan että teet sittenkin abortin. Tämän jälkeen älä ole missään yhteydessä. Vaihda puhelinnumerosi, (suku)nimesi, osoitteesi ja muukin ympyräsi noin aluksi. Pienentää vähän tältä taholta tulevaa riskiä.

3) Kun kerrot miehellesi tästä 'vahingosta' vihjaa jossain välissä abortin mahdollisuudesta. Jos miehesi on niin innoissaan perheen saamisesta kuin annat ymmärtää varmaan puhuu sinut 'ympäri'. Siirtyvätpä ajatukset ainakin vähän pois siitä miten näin pääsi tapahtumaan.... Jos miehesi 'taipuu' aborttiin voit aina myöhemmin 'muuttaa' mielesi.

4) Jos 'pahin' tapahtuu ja miehesi vaatii testejä älä missään nimessä kerro totuutta vaan kaunisteltu versio ja kerro miten paljon häntä rakastat ja kadut ja blablaa. Mieti tarina kuitenkin huolella valmiiksi. Hope for the best be prepared for the worst.

Tässä muutama näin aluksi. Näitähän kaipailit...

• totuus

todellinen kusipää, moraaliton, itsekäs SIKA!!

• Samuel

OLEMALLA REHELLINEN. REHELLISYS KANNATTAA. Tässä tarvitaan myös taidollisuutta ja selkärankaa. Osaammeko miehinä olla tosi miehiä ja kantaa isällisen ja maskuliinisen vastuumme. Onko miehisyy nykyaikan hukassa? Miehet olkaa miehiä ja ottaakaa vastuu perheestänne ja ennen kaikkea omasta käytöksestänne ja käyttäytymisestänne suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen. Rakastakaa vaimojanne ja olkaa miehuullisia ja uskollisia Pyhässä avioliiton turvallisessa satamassa, pitäen toisen etua ja onnea parempana, ollen epäitsekäs ja rakastava perheen pää. Ei mikään diktaattori vaan vaimon turva, kuunnelle vaimoa ja hänen tarpeitaan.

• Neuvoja

En jaksa lukea noita aikaisempia viestejä, niitä on ihan liikaa, mutta:
      1) Et perkele missään nimessä kerro, ettei sulhos ole lapsen isä. Harvempi mies sen kestää, luultavasti näyttää ovea. Sillä et saa lapselles isää. Pää kiinni siis.
      2) "Hei mä oon raskaana, kauhia, eiks ne kondomit toiminukkaan?" ei onnistu. Miehesi varmaan osaa laskea yhteen kaksi plus kaksi, jos siis olet ollut paljon poissa kotoa (pettämässä miestäs). Ellei se ole täysi idiootti, niin varmasti tajuaa mistä on kyse.
      3) Kokeile (ellet ole liian pitkällä raskaudessas), että seuraavalla kerralla kun harrastatte seksiä rikot kondomin "vahnigossa" kynnelläs. Huomaa se vasta jälkeenpäin ja sano miehelles, että mitä jos ei tällä kertaa osteta niitä katumuspillereitä. Paska juttu tietty, jos miehes sanoo, että osta nyt vaan.
      Jos taas raskaus on liian pitkällä jotta lapsi vois syntyä muuten ku keskosena miehes kannalta, niin kokeile sitä, että tunnustat häpeissäs (tirauta pari kyyneltä) miten se kondomi joskus pari kuukautta sitte hajos, mutta et sanonut mitään koska tahdoit miehes kanssa lapsen. Mies saattaa suuttua, mutta ei välttämättä epäile mitään. Todennäkösesti myös leppyy pian.

Muuta en keksi.

• joo

Sait mitä ansaitsit!

Jos olisin samassa tilanteessa kuin miehesi, niin suostuisin avioon vasta kun kirjallisesti lupaudut dna-testiin lapsen syntymän jälkeen. Isyys pitää varmistaa :-D

Luulen, että provosoit tällä keksityllä jutulla lukijoita. Tekstisi on niin naivia ja matalamielistä " Miten saan parhaiten vedettyä miestäni nenästä ? ", että naurattaa.

Jos tilanne on tosi, niin toivottavasti jäät valheesta kiinni !!!

• mies25

Ei voi sanoa kuin että... toivottavasti huijauksesi ei koskaan tule onnistumaan, ja että jäät kiinni ja että Kärsit!

• Jussi

Minä ainakin hyväksyisin vieraan miehenkin lapsen omaksi lapsekseni, mutta petoksella isäksi päätymistä en voisi hyväksyä.

Mielestäni kaikkien etu olisi nyt että keskustelisit asiasta avoimesti ja rehellisesti avomiehesi kanssa.

Erityisesti avomiehesi ja lapsen kannalta isyyteen liittyvä petos olisi nyt pahin mahdollinen ratkaisu.

Totuus on varmasti vaikea kertoa, mutta pisemmän päälle petos on aina vahingoittavampi valinta!

• testi

Kaikki voi suorittaa pikatestin lapsilleen. Katsokaa lastenne silmien väri, sitten vanhempien silmien väri. Viivana selailemaan biologian kirjaa niin selvitätte voiko "silmienväri" perimä olla mahdollinen.

Tietty se on karkea testi, eikä takaa kuin suunnan. Mutta entäs jos silmienväri perimä ei täsmääkään ??? Syntymätodistuksesta saa facta värin.

Hyvää illan jatkoa !

• Nainen40

..en jaksanut lukea koko viestijonoa,ehk joku jo äkkäsi tämän puolen asiasta,mutta;voipa käydä niinkin, että jos haluat/tte yhdessä lisää lapsia jnkin ajan kuluttua, niitäpä ei ihan tilaten tulekaan!
      Että mikäli lasta ei ala kuulua,aletaan tutkimukset..joissa saattaa selvitä mm.sellaista,ettei avokkisi voi saada lapsia ollenkaan..
      Tai..toiset eivät jostakin käsittämättömästä syystä saa keskenään lapsia, vaikka muiden kanssa voi tullakin.
      Silloin, viimeistään, jäät kiinni. Enkä myöskään usko, että kenenkään pää kestää niinkään kauan moista painetta.
      Hyvä ajatus on myös miettiä omalta kohdaltasi,mitä vastaisit, mikäli avomiehesi tulisi kertomaan sinulle jonkun naisen vieneen häneltä jalat alta, ja että nyt on tulossa suhteesta lapsi,jota tämä rakastajatar ei halua pitää..ottaisitko tämän lapsen omaksesi??

Välillä olen ihmetellyt,miten niin monista miehistä tulee tunteettomia kusipäitä,koska kusipääksi harva kuitenkaan syntyy..tällaisten naisten toimista niitä sitten meidän kunnollisten naisten murheiksi ilmeisesti kehittyy =(

• Annukka

Olet huora ja nyt kärsit seuraukset.Ekaks,et tee murhaa,aborttia.Kerrot kihlatulle,että se on loppu nyt ja jos toinen vielä huolii sut niin sinne.Lopeta valehteleminen.

• just

aikamoinen muija oot... mitä sulle sanomaan, ä**** kun olet.

• michel

sinuna valitsisisn jonkin näistä vaihtoehdoista:
      1) teet abortin. lisäksi olisi fiksua lopettaa tuo toinen suhde... tai ainakin huolehtia ehkäisystä jos pakko sählätä. (aika kakaramaista toimintaa olet harrastanut...)
      2) kerrot toilailuistasi ja eroatte sitten tai jatkatte yhdessä ja saat lapsen.

valheelle perustuva yhteinen tulevaisuus on paska asia. lapsellekin väärin, ellei koskaan saa tietää kuka oikea isänsä oli.

lisäksi seikkoja, mikäli päätät olla kertomatta ukollesi ja pidät lapsen:
      - voi kummastuttaa, kun lapsi perii ominaisuuksia, sekä fyysisiä että henkisiä, vain äidiltään.
      - lapsi jää "isälleen" etäiseksi jostain "käsittämättömästä" syystä.
      - myöhemmin sinua alkaa hiljalleen kalvamaan, kun lapsi ja "isä" luulee vuositolkulla olevansa lapsi ja isä.
      - isä voi MILLOIN VAIN (lapsen syntymän jälkeen tai vaikka parinkytä vuoden päästä) epäilysten herättyä, ilman suurta vaivaa, käydä dna-testeissä varmistaakseen, onko hän lapsen isä.

älä ole tyhmä. tee oikein.

• kampiveivi

Kannattaa tehdä abortti.

Miestäsi kohtaan todella epäreilua toimintaa, jollet paljasta hänelle totuutta. Toinen vaihtoehto on, että teet abortin salaa mieheltäsi. Aikaa myöten valhe paljastuu, jollet ole rehellinen. Rakastajasi ei sua huoli, muuten olisit jo eronnut miehestäsi. Entä jos vaikka isyystestin haluaisi...avomiehesi siinä vaiheessa kun synnytät. Pääset yh-ä kerhoon...

• Jonna

Kiinni tuosta valheesta vielä joku päivä jäät, mutta.. Rupea keskustelemaan miehesi kanssa lapsen teosta ja sitten jätätte kondomin pois.. taikka sitten teet niin kuin itse ajattelit. Jos tämä on sinun mielestä parasta. Mutta kyllähän lapsi haluaa aina biologisen isänsä tuntea, minä ainakin haluaisin. No mutta onnea joka tapauksessa tetepä mitä teet. Mutta älä silti tee aborttia, meinaan olet ja aikuinen nainen itsesi on pakko kärsiä tekosi seuraukset

• Sini

http://www.atjunkmail.com/biisit/atjunkmail_ei_koskaan_enaa.mp3

...arvet sydämeen siitä ikuisesti jää...
      ...mä kiroon sut alimpaan helvettiin...

Sun kauneutesi mut uskomaan sai, tunnen poltteen kuuman rinnassain,
      miksi tuskaa ei voi mikään pysäyttää!

Kaiken mitä mä sain annoin sinulle, ja sä valehtelit minulle,
      arvet sydämeen siitä ikuisesti jää!

Tulit mua vastaan meidän pihatiellä, kuka toi on sun vierellä,
      mä kiroon sut alimpaan helvettiin!

Vihaan sun kuvaa, heitän kamasi pois,
      tuotit kipua mulle vaikka kauan tunnettiin!

Mä toivon tätä sulle, kuole, kuole!
      Haavoistani tuskaa, nuole, nuole!
      En tahdo nähdä sinua koskaan enää,
      älä tule lähelleni vaan lähde menemään!

Sä sait mut paljon tuntemaan ja paljon sinua vihaamaan,
      tunnusta kaikki, katso mua silmiin!

Sä tapoit mun uskon elämään. Miks menit minua pettämään?
      syvät haavat sydämeen jättämään!

Anteeksi en koskaan suostu antamaan, en sua päin katsokaan,
      en haluu susta koskaan kuullakkaan!

Vihaan sun kuvaa, sua ei enää oo -

Mä toivon tätä sulle, kuole, kuole!
      Haavoistani tuskaa, nuole, nuole!
      En tahdo nähdä sinua koskaan enää,
      älä tule lähelleni vaan lähde menemään!

Syvä ahdistus painaa mieltä ja kehoa, mikään ei tehoa, mä vaan ajattelen sinua ja minua.
      Mikä meni pieleen? Sun kaunis kuvasi jäi syvälle mun mieleen.
      Ja kaiken mitä mä sain ja koin, mä annoin sulle ja sä valehdellen vannoit rakkauttas mulle.
      Olen ikuisesti katkera, maailma järkkyy. Paine on niin vitun kova että kaikki särkyy.

• Kriitings

Rehellinen asiasta. Aika itsekästä käydä valehtelemaan ihan syntyvän lapsenkin kannalta.

• Liuba

Äijäs ampuu sut joku päivä kun tää juttu paljastuu. Ja se on sulle, horoperse, ihan oikein.

• Jake

ei ole olemassakaan. Et voi olla tosissasi. Ainakaan et ansaitse sun avomiestä. Onpas hyvä pohja suhteelle jos synnytät toisen lapsen ja valehtelet hänen olevansa isä.... Taitaa olla provo....

• mrr

"Olen päättänyt yrittää saada avomieheni uskomaan itsensä lapsen isäksi ja kosimaan minua. Uskon tämän olevan paras ratkaisu kaikille. "

Eli olet päättänyt kusettaa tulevaa aviomiestäsi tosi rankasti heti alkumetreillä. Vielä ihmetellään miksi niin moni liitto päättyy avioeroon.

"- Voiko tämä huijaus kalvaa minua joskus vuosien päästä ?"

Olet luultavasti itse ketjun heikoin lenkki. Rakastajasi on toinen, kun se tietää. En usko, että kykenet pitämään asian sisälläsi seuraavat 30 vuotta. Vaatii melkoista lujuutta ja sitä sinulla tuskin on. Seikkailusi, varomattomuutesi ja pulinasi täällä osoittaa jo sen. Et pysty edes ehdottomasti ja varmasti katkaisemaan toista suhdettasi. "Kun se on niiiiiin ihana", heh heh. Salaisuus tuskin pitää loppuun asti. Kiva riita tiedossa siis tulevaisuudessa, onnea siihen.

Vinkki: Ilmoita tulevalle aviomiehellesi, että haluat avioehdon ennen avioliittoon astumista. Ole reilu edes siinä, jos pystyt!

• mrr

Koko etusivun kokoinen ilmoitus Helsingin Sanomissa maksaa arkisin 31 890€ ja sunnuntaisin 40 730€.

Voisimme perustaa rahaston "Stop Kusetukselle Ry". Tilille voisi tehdä lahjoituksen, esim. yhden euron ja varat käytetään tämän (tai jonkun muun) ketjun aloittajan tunnustuksen julkaisuun hesarissa etusivulla. Ylijäävät tai käyttämättömät varat tilitetään WWF:lle. Saisimmeko 30-40.000 miestä ja naista lahjoittamaan euron kaikkien aikojen etusivuun? Ja joka tapauksessa hyvään tarkoitukseen. Lisäjulkisuutta tulee taatusti ilmaiseksi iltapäivälehtien lööpeillä!

Voitteko kuvitella kuinka petollisen tulevan vaimon pulssi kiihtyy lähelle 200, mies pelastuu kusetukselta ja pandat, tiikerit ja Galapagos-kilpikonnat saavat hieman apua omaan ahdinkoonsa! :D

http://medianetti.helsinginsanomat.fi/tiedosto/adobe/1069775411583/Helsingin Sanomien, Nytin ja Kuukausiliitteen hinnat 2004.pdf

• Örkki

Tee abortti ja tapa itsesi. Pääset pälkähästä ilman selittelyä.

• että näin

Mutta miten?
      Ainakin minun tuttuni ovat joutuneet kaikki selvitykseen, jossa isyys todennetaan. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Biologisen isän pystyy kyllä selvittämään hyvällä todennäköisyydellä. Tehdäänkö tämä jokaisen kohdalla? Mielestäni kyllä.

• Örkki

Ei sitä mitään todenneta, jos mies myöntää. Piste ja sillä sipuli. Jos on naimisissa, ei edes kysytä.

• Vahvero

Ensiksi! Uskon vahvasti, että tämä on alhainen trolli.
      Toiseksi! Kaiken varalta kerron kuitenkin vaatimattoman mielipitteni asian eräältä kantilta. Katsoin tässä taannoin ohjelmaa "Punainen lanka", tms, jossa oli henkilöitä keskustelemassa näistä suvun vaietuista asioista. En voinut kuin ihmetellä sitä tuskan määrää, jota nämä sinänsä asiaan aivan syyttömät lapset tunsivat vieläkin asian heille vasta myöhään aikuisena paljastuttua.
      Kaikkein eniten tämä aloittajan suunnittelema kusetus on väärin tuota syntyvää lasta kohtaan, mutta tuskinpa ko. henkilön ÄO ja tunneäly riittävät moisia miettimään - oma napa ensiksi.

• Ei pelimiehiä

Kysymyksesi otsikossa oli virhe: et ole syyllistynyt "vahinkoon", vaan toistuvaan ja harkittuun pettämiseen.

Olet kohta menettänyt kaksi miestä. Onnea vain sen kolmannen löytämiseksi. Voi tosin viedä aikaa, sillä maha pystyssä ei yleensä flaksi ole kummoinen. Yksinhuoltajaäitejä miehet myös karsastavat, varsinkin niin kauan kuin lapsesi on aivan pieni ja jos kerrot puoliakaan yksinhuoltajaäidin tarinastasi uudelle kumppaniehdokkaallesi. Niinpä seuraavan kerran sinulla voi miesmaailmassa tärpätä 5-7 vuoden kuluttua, mutta silloin olet jo vanha ja ruma ämmä. Sitä paitsi tarinaasi tutustuminen saa itsesuojeluvaistoa omaavat miehet välttämään sinua kuin ruttoa. Kuka lähtisi satsaamaan rahojaan ja rakkauttaan naiseen, joka kerskailee moninkertaisilla pettämisillään ja jonka ainoa toive on pystyä valehtelemaan yhä enemmän ja paremmin ettei jäisi kiinni. Itse moista pelästyisin: en ainakaan olisi kiinnostunut olemaan seuraava petetty uhrisi.

Ei millään pahalla, mutta näillä korteilla mitä sinulla on, ei peliä voi juuri paremmaksi pelata. Annan silti toivoa: asiasi voivat kääntyä parempaan - ehkä noin kymmenen vuoden päästä.

• Markku

"Mieheni saa perheen jota kaipaa, lapsi hyvän isän ja lapsen oikea isä pääsee kuin koira veräjästä."

Miehesi elättää lasta joka ei ole hänen ja elää pettävän vaimon kanssa, lapsi ei tiedä oikeasta isästään, oikea isä välttää vastuunsa ja kontaktin omaan lapseensa ja sinä junailet koko jutun vain siksi että vieraan kanssa nussiminen on kivaa mutta totuuden paljastuminen ei.

• Markku

..mutta älä silti tee aborttia. Turha pettämisen lisäksi vielä tappaa lasta.

• Noh

Eiköhän tämäntyyppisillä asioilla ole tapana paljastua jossain vaiheessa joka tapauksessa. Verityyppi ei täsmää, joku sairastuu, eivätkä kudostyypit sitten sovikaan, tuntematon perinnöllinen sauraus astuu kuvioihin, tai yksinkertaisesti vain biologinen isä ottaa jonain päivänä kuitenkin lapseen yhteyttä. Ensimmäiset ovat saippuasarjoista, mutta jälkimmäinen tapahtuu jopa todennäköisesti.

Kysymys sitten kuuluukin, että mikä teidän kaikkien tilanne on silloin. Millaista sotkua pääset selvittelemään ja kuinka monen ihmisen elämän olet siihen mennessä onnistunut itsekkäillä salaisuuksilla pilaamaan?

Eiköhän totuus mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ole kaikkien kannalta helpoin ja kestävin vaihtoehto. Myös sinun itsesi.

• miikkova

Sanot vaan suoraan että kuolasit se paikka märkänä sen tenavan isän perään ja tyydytit himoasi hullunlailla...Sen jälkeen voit kantaa tapahtuman seuraukset.Tai vaihtoehtoisesti/Uskoakseni sinulla on taipumuksia siihen,muuta Hampuriin,sillon saat siitä palkkaakin....JA TÄMMÖSIÄ NAISIAKO SUOMI PÄÄLLÄÄN KANTAA...Muuta vaikka somaliaan.

• reiska

Eräs näkökanta jota täällä ei huomattu olis se,sanot avomiehellesi että lainasit eräänä yönä hänen alushousujaan(käytetyt) kun oli kylmä ja pidä edelleen niitä varmuuden vuoksi. Ja että siitä varmaan sai alkunsa koko homma.

• lödy

Miten voit voit olla noin vastuuntuntoinen ihminen,lapsesta tulee varmaan mallikansalainen.
      Kuten sinä,HÄPEÄ

• Tanya

Tee abortti, jonka jälkeen hankkiudut raskaaksi omalle miehelle, jos kerta haluat lapsen. Älä kerro edellisestä raskaudesta, abortista ja toisesta miehestä mitään. Yritä unohtaa tämä toinen mut jos et millään pysty niin ainaki vähennät pettämistä.
        Jos päätät kuiteski olla tekemättä aborttia niin kerro totuus. Lapsellakin on oikeus tietää oikea isänsä. Valehtelu ei johda mihinkää.
        Helpommalla pääset kun teet niinku eka ehdotin.

• vastaus

1.Kerrot avomiehellesi asian niin kuin se on ja olet valmis lopettamaan suhteen hänen kanssaan.
      2.Muutat lapsen isän kanssa yhteen tai jos hänelle ei sovi, maksaa hän joka tapauksessa elatusmaksut vaikka sitten ulosottajan perimänä.
      3.Sopeudut myöhemmin tilanteeseen. Ikäänkuin, "näin sen olisi pitänyt mennäkin."

• tyttö

miten voit pyytää että "ei kiitos vastaukseksi huorittelua" jos kerran oot huora!??
      en oo ees tiennyt että tollasia ihmisiä maa päällään kantaa.
      hyi helvetti koko ton sun juttus lukeminen alko ihan oksettaan!!!
      mut ootkos nyt ihan varma että just se sun rakastajas on se isä kun mä vähän epäilen että sulla on noita yhden yön juttuja vähän enemmänkin??????hyi että miten oksettavaa.....ihan oikeesti...mä en yleensä oo ilkee kellekkään mut toi menee liian pitkälle!!
      itkettää sen vauvan puolesta..kun se ei saa ehkä koskaan tuntea oikeaa isäänsä...voiko ihminen olla noin ilkeä omalle lapselle?ja mieti jos totuus paljastuu??jos mä olisin sä mä tunnustaisin että lapsi ei ole aviomiehen ja pistäisin oikean isän vastuuseen lapsestaan....

mutta tee mitä teet,omapa on ongelmas (aika paha sellanen).....enkä tajua mitä sä tollasta juttua tuut tänne nettiin levitteleen,pyytäsit vaikka ystäviltäs apua...jos sulla on sellasia...

• Mr. Vegas

Eihän toi alkuperäisen viestin kirjoittaja voi kato mihinkään ystäviin turvautua, vaikka niitä sattuisi olemaankin... Mitä harvempi tietää tollaisesta tilanteesta, sen parempi. Nehän vois kato joskus myöhemmin elämässä alkaa kännissä/suutuspäissään/kiristysmielessä kertoilemaan totuuksia sille lapselle tämän isästä :P Toikin jo kuvastaa miten vainoharhainen ja pelon täyttämä salailun ilmapiiri tosta tilanteesta on kehkeytymässä. Loppuelämäksi. En kadehdi tilannettaan yhtään. Mitäs käyttää ajatteluun alapäätään, mokoma lumppu.

• kkkide

HMPHM!!

Kerro totuus, älä peittele. Molemmille parempi, eikä jää kaduttamaan mikään... tai vähän enempikin...

Naiset ovat juuri tuollaisia...

• hajoo

hajoo

• isä

Ajattele asiaa tulevan lapsen kannalta.
      Lapsi saa tietää joskus 15 vuotiaana, että mies
      jonka hän luuli isäkseen ei olekkaan isä vaan vain hänet kasvattanut mies.
      Murrosikäinen ei aivan helpolla kestä sitä.
      On paljon helpompi kaikkien kannalta, kun tietää
      totuuden, niin sinun,sinun avomiehesi ja tulevan lapsesi.
      Sinulla on tällä hetkellä pelko siitä, että jäät yksin jos kerrot asiasta avokkaallesi, mutta jos ja kun hän saa sen tietää joskus myöhemmin, niin aivan varmasti olet silloin yksin.
      Mutta sinä teet itse päätöksesi ja minä toivon, että käytät siinä järkeäsi ja sydäntäsi.

• huora

toivon mukaan molemmat jättää sut ja susta tulee katkeroitunut yksinhuoltaja.

• MoraaliM

Enää puuttuu että panosi on joku somalinekkeri! Saattais alkaa läski tummumaan aika nopeasti!

• nainen

olen aina ihmetellyt näitä äitien "salaisuuksia",
        jotka he vievät hautaan mennessään, koskaan kertomatta lapselle "totuutta" - mielestäni lapsella on oikeus tietää totuus biologisesta isästään, olkoot se kuinka kipeä hyvänsä äidin näkökulmasta. Näin minä ajattelen.

• vihaan naisia

Toivottavasti miehesi saa tietää saatanan huora.

• Järki käteen

Eihän kumpikaan ollut sitoutunut mihinkään. Avoliitto ei ole mikään liitto. Menikö perille?

• Trolli

käytä nyt sitä ämmien kovasti kehumaa TUNNEÄLYÄ
      ja ryve paskoissas.

• piste

ja kanna vastuusi, jotta lapsesi voisi olla sinusta ylpeä.

Tais olla feikkiä kuitenkin....
      Ristiriitaista textiä meinaan:
      "miten kertoa vahingosta"...
      ..."miten saan parhaiten vedettyä miestäni nenästä"

Päätä nyt jo ihminen. Vaikutat kyllä liian vastuuttomalta vanhemmuuteen. Ei hyvä, ei hyvä.

• kotitarvetyranni

Tulevaisuuteen näkijänä voin kertoa mitä tulee tapahtumaan.

Totuus paljastunee joko siten, että paljastat sen itse epähuomiossa, tai se epähuomiossa paljastuu luotetun ystäväsi tai lääkärin kautta.

Löydät ystävistäsi uusia piirteitä, kun he saavat tietää sinun käyttäneen "rakkainta" ihmistäsi tuolla tavoin hyväksi.

Mikäli totuus paljastuu ja ystäväpiirisi hylkää sinut, on sinulle tiedossa varsin mielenkiintoisia mentaalisia eli mielellisiä häiriöitä. Tuttavapiirillä ja naapureilla riittää sitten ajankulua mielentilasi mielenkiintoista vaihtelua seuraillessa.

Ellei totuus paljastu, alkaa asia jossain vaiheessa sinua vaivata - viimeistään sitten kun päätät hyväntahtoisesti tehdä miehellesi omankin lapsen. Siitä seuraava ahdistus yhdistettynä synnytyksenjälkeiseen masennukseen aiheuttaa varsin mielenkiintoisia mentaalisia eli mielellisiä häiriöitä. Tuttavapiirillä ja naapureilla riittää sitten ajankulua mielentilasi mielenkiintoista vaihtelua seuraillessa.

Mutta en minä sinua varsinaisesti tuomitse. Saat tuomita itse itsesi n. 4 vuoden kuluttua. Onhan tuo vain yksi tapa pilata vähintään neljän ihmisen elämä. Tietysti jos tunnevammasi on parasta A-luokkaa, pilaat vain kolmen ihmisen elämän, omasihan on jo pilalla.

Eipä käy katteeks.

• Ansa

Ihmettelen miilä oikeudella täällä kirjoittajat nimittelevät ja tuomitsevat aloittajan ja yleensäkin kaikki naiset, jotka ovat jossakin elämänsä vaiheessa harrastaneet vakisuhteen ulkopuolista seksiä. En ole uskovainen, mutta muistan että isossa kirjassa sanotaan jossakin kohdassa "joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Tällä palstalla noita "synnittömiä" tuntuu olevan pilvin pimein. Tottako? Tuskin!!! Syntiä on monenlaista muutakin kuin vieraassa sängyssä käynti. Menkää itseenne ja miettikää omia tekemisiänne.

• Ansa

Älä perusta elämääsi valheelle, koska et kestä
      sitä ajanmittaan. Henkinen kanttisi tulee jossakin vaiheessa pettämään ja siitä kärsii silloin koko perhe. Tiedän ainakin yhden tällaisen jutun ja niin juuri siinä kävi. Tarina on jo niin vanha, että tiedän lopputuloksenkin. Sinulla on vaihtoehtoja vähän: joko kerrot miehellesi ja päätätte yhdessä alkaako hän isäksi lapsellesi. Ellei hän halua voit tehdä abortin. ryhtyä yh-äidiksi tai antaa lapsesi adoptoitavaksi. Valhe on kaikkein huonoin vaihtoehto, älä perusta sille mitään.

• provo tai sitte..

olet tosi tyhmä kana.

• ei uutta

näinhän naiset ja muut apinat on aina tehny. sehän on useita prosentteja jälkeläisistä kun väärät uroot ruokkii ja suojelee

• Judge

Jumalauta sinut pitäis tappaa sen äpärän kera!Voi vittu millainen lunttu olet!Saatana että maailman pitää kantaa päällään tuollaisia paskaämmiä.Kuole huora!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe