Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Anonyymi-ap

214

749

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ihan oikealla asialla on. Ikääntyvä Suomi ei tarvitse maahanmuuttajia, vaan laiskurit töihin.

• Anonyymi
        UUSI

Mun tutulta kantasuomalaiselta loppui tää 9 euros päivä työhomma kun hallitus sen lopetti .

• Anonyymi
        UUSI

Vai että laiskurit? Onko vaikka yli 50v. erittäin kokenut tekijä laiskuri jos yritykset eivät häntä palkkaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mun tutulta kantasuomalaiselta loppui tää 9 euros päivä työhomma kun hallitus sen lopetti .

Riikka Purran mielestä tuttusi tienasi liikaa peräti kauhistuttavat 9 € päivässä .Sen takia hän lopetti sen.On kuunnellut tuon "heikkopalkkaisen" mielipiteitä.Häkämiehen.

• Anonyymi
        UUSI

Onpa jälleen psykopaattinen ehdotus perssuilta!

• Anonyymi
        UUSI

Ja minkälainen työnantaja haluaa ottaa laiskureita töihin?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että laiskurit? Onko vaikka yli 50v. erittäin kokenut tekijä laiskuri jos yritykset eivät häntä palkkaa.

Tuota olen sins ihmetellyt suomslaisissa yrittäjissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Riikka Purran mielestä tuttusi tienasi liikaa peräti kauhistuttavat 9 € päivässä .Sen takia hän lopetti sen.On kuunnellut tuon "heikkopalkkaisen" mielipiteitä.Häkämiehen.

Sinun mielestä kaikkien pitäisi tunkea kesäkurpitsa ahteriinsa, kuten itse teet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yli 50 v saa töitä. Meikäläinen irtisanottiin 56 vuotiaana, hain töitä ja sain. Vaati kyllä satoja hakemuksia, mutta en ollutkaan ronkeli töiden/palkan suhteen. Hain hanttihommista parempiin töihin ns "omalle" alalle. Soittelin sinne tänne. Pääsin töihin, jotka oli kaikkea muuta, kun olin ikänäni tehnyt. Palkka ei ole hyvä, mutta työ on kivaa. Kerrankin voin sanoa, että työ on kivaa. Niin kivaa, että jatkan vielä vaikka eläkekin on jo koittanut. Rohkeutta peliin vaan. Ihminen.pärjää pienemmälläkin ja polla pysyy kunnossa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

9€ + työttömyysraha.

• Anonyymi
        UUSI

Sanopa vielä, oi sinä todella älykäs, mikä täsmälleen on se hetki kun irtisanotusta tulee laiskuri. Jos olisit tekemisissä ihmisten kanssa, huomaisit että moni koko ikänsä töitä tehnyt on aivan vitun laiska. Yritykselleen pikemminkin haitaksi kuin hyödyksi.

• Anonyymi
        UUSI

Palkka se mukaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vvittumainen perukannattaja se vaan täällä taas huutaa. Toivottavasti kyrvänpätkä saa kenkää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä muuta sieltä voi oottaa ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vtut, Marinin hallituksen proggis TE palveluiden siirtäminen kaupungeille ja kunnille. Astui vain voimaan Orpon hallituksen aikana.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

puppaakoth?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Muistahan sinäkin vaan äänestää petturipersuja :o)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entä me vajaa 65 v ei löydy töitä vaikka kuinka itteäs tyrkyttäis.

• Anonyymi
      UUSI

Loistavaa!!

• Anonyymi
        UUSI

Loistavaa. sanoo EK:n Häkämieskin.

Mitä enemmän sosiaalitukien varassa ihmisillä teetetään töitä, sitä pienemmiksi muodostuvat työnantajien palkkakustannukset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Loistavaa. sanoo EK:n Häkämieskin.

Mitä enemmän sosiaalitukien varassa ihmisillä teetetään töitä, sitä pienemmiksi muodostuvat työnantajien palkkakustannukset.

Luitko uutisen ja ymmärsit lukemasi? Tuolla työvelvoitteella tarkoitetaan yhteiskunnallisesti tärkeitä töitä Ruotsin mallin mukaan.

"Työt voisivat Lindgrenin mukaan olla esimerkiksi vanhustenhoivaa.

”Mielestä osittain vastikkeellinen sosiaaliturva ikääntyvässä Suomessa, niin ei se niin hullu ajatus ole.”

• Anonyymi
        UUSI

Vanhaan hyvään aikaan näillä persujen sekopäisillä ehdotuksilla olisi ollut
        vaikutuksia persuun itseensä, ehdottaja olisi viety hullujen huoneelle pohtimaan syntyjä syviä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luitko uutisen ja ymmärsit lukemasi? Tuolla työvelvoitteella tarkoitetaan yhteiskunnallisesti tärkeitä töitä Ruotsin mallin mukaan.

"Työt voisivat Lindgrenin mukaan olla esimerkiksi vanhustenhoivaa.

”Mielestä osittain vastikkeellinen sosiaaliturva ikääntyvässä Suomessa, niin ei se niin hullu ajatus ole.”

Vanhukset, nuo yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet, joita kelpaa hoivaamaan kuka vaan. Varsinkin työttömät.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhukset, nuo yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet, joita kelpaa hoivaamaan kuka vaan. Varsinkin työttömät.

Kyllä vanhusten hoitamiseen tarvitaan ammattikoulutus lähihoitaja.

• Anonyymi
      UUSI

Normaalia ajattelua.

• Anonyymi
        UUSI

Niin... Persuissa kaikki pervoilu on normaalia.

• Anonyymi
      UUSI

Mun naapuri kävi kunnalla töissä kuusi vuotta yhdeksän euron päiväkorvauksella ! Tän vuoden alussa se loppui kun orpopurra sen lopetti . Aikooko hallitus sitä nyt jatkaa minkä jo lopetti ?

• Anonyymi
        UUSI

Ai niinkö? Eikö hän siis saanutkaan esimerkiksi:
        - asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea
        - terveydenhuolto/lääkekuluja (käsittääkseni maksetaan TTT:n perusosan päälle)

Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.

Työtön ajattelee että nuo kuuluu saada ilmaiseksi vaikka työntekijä joutuu tekemään noiden eteen töitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Jos tonni kuussa niin keskipalkan mukaan mennään eli 20e/tunti. Se tarkoittaa että töitä voisi velvoittaa kuukaudessa 50 tuntia eli 6 työpäivää (8h työpäiviä)

Tämän jälkeen ei pitäisi olla mitään muita velvollisuuksia (kuin se työnhaun ylläpito) eikä esteitä (esim. saisi opiskella samalla täysipäiväisesti tai osa-aikaisesti miten haluaa/kykenee)

Ongelma tässä on kai se, että vaikka ihminen olisi valmis tekemään töitä sosiaaliturvan vastineeksi (myös ilman sitä 9e matkakorvausta) eikä saa työpaikkaa niin menettäisi sosiaaliturvan. Tuon pakkotyön pitäisi olla yhteiskunnan osoittamaa ja sosiaaliturvan menettäisi vasta jos ei mene osoitettuun työhön.

Lisäksi työt pitäisi osoittaa kuntien tai valtion hommista eikä yksityisistä firmoista.
        Ettei vääristä kilpailua.

• Anonyymi
        UUSI

Minkä hallitus lopetti?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Työtön ajattelee että nuo kuuluu saada ilmaiseksi vaikka työntekijä joutuu tekemään noiden eteen töitä.

Työttömissä on monenlaisia ihmisiä, vaikkapa yli 50v. osaajia, joita työnantajat eivät kuitenkaan halua palkata. Ei monikaan halua olla työttömänä ja syrjässä ja elää häpeillen tilannettaan. Kun ei ole töitä, ei ole yhteisöä, ei ole hyödyllinen, ei voi osallistua .. Todella kapeakatseista ajatella, että kaikki työttömät sitä tai tätä. Ja lisäksi se se vasta tyhmää on kun köyhät toisiaan kyylää, haukkuu ja tappelee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Ikävää että tuki muuttuu palkaksi , viimesijainenkin. Käy pian niin että työnantajat eivät maksa palkkaa pllenkaan , vaan ohjaavat Kelaan. Mitäs purra tähän?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Tuskin noin ruusuista mitä kuvailet palstaporvari.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Luulottelet vaan että kaikki työttömät saavat mainitseamisi tukia eli ää yleistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Sosiaalituet eivät ole helposti eikä vaikeasti yli tonnia kuussa, joten paskaa puhut. Ja jos käydään töissä, niin silloin maksat palkkaa. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin ajattelee, että pitäisi saada ilmaiseksi? Työtön ajattelee, että haluaisi töihin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Jos saa työttömyystukea ei saa tt-tukea. Eikä asumistuki liity työttömyyteen millään tavalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Ei noita tukia kaikki hakijat saa joten älä yleistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sosiaalituet eivät ole helposti eikä vaikeasti yli tonnia kuussa, joten paskaa puhut. Ja jos käydään töissä, niin silloin maksat palkkaa. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.

Toimeentulotuen perusosa on lähes 600 euroa ja siihen päälle vielä asumistuki. Tuosta tulee helposti jopa lähemmäs 1500e/kk, jos on esim. lääkemenoja. Joten kukahan tässä puhuu paskaa? Tiedot on tarkistettavissa helposti netistä.

Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

E"sim. pari viikkoa täyttä työpäivää".
        Tää oli hyvä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Mitäpä jos maksettaisiin palkkaa niin ei tarvitse niitä sosiaalietuuksia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti on useimmiten yli tonnin kuussa. Jo työmarkkinatuesta ja asumistuesta tulee helposti tonni täyteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti on useimmiten yli tonnin kuussa. Jo työmarkkinatuesta ja asumistuesta tulee helposti tonni täyteen.

Ei tule.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toimeentulotuen perusosa on lähes 600 euroa ja siihen päälle vielä asumistuki. Tuosta tulee helposti jopa lähemmäs 1500e/kk, jos on esim. lääkemenoja. Joten kukahan tässä puhuu paskaa? Tiedot on tarkistettavissa helposti netistä.

Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.

Sinä puhut paskaa. Kukaan ei saa kaikkia mahdollisia etuuksia. Lisäksi esimerkiksi työmarkkinatuesta menee vero. Kannattaisi sinunkin ruveta työttömäksi, kun heillä kerran on niin helppoa. Pääsisit oikein nauttimaan elämästä. Toinen vaihtoehto on, että pysyttelet siellä kokoomuksen puoluetoimistossa.

• Anonyymi
        UUSI

Luuletko, että kukaan muu kuin typerät vihervassarit uskoo tuon paskan. Seuraavana on joku kirjoittanut totuuden. Ole hyvä ja lue se.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos saa työttömyystukea ei saa tt-tukea. Eikä asumistuki liity työttömyyteen millään tavalla.

Liittyy kyllä. Saat vuokraasi asjmistukea, mutta jos olisit töissä, et saisi. Tai saisit, jos tekisit töitä pienellä palkalla osa-aikaisestu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä jos maksettaisiin palkkaa niin ei tarvitse niitä sosiaalietuuksia?

Käytä nyt järkeäsi, jos sitä on. Ei kaikista töistä voi maksaa 5k/kk, kai sen nyt ymmärrät? Sanon, että jos saat esim 2000€/kk brutto, niin verotuskin on pieni, tyel-maksu ei päätä huimaa, kaikkein korkein palkasta lähtevä %-osuus on työttömyysvakuutusmaksu. Jää kyllä ihan laskuihinkin rahaa ja jos ei riitä, niin sitten voipi mennä kerjuulle. Tosin vaatii säästeliäisyyttä ja edes alkeellisinta taloustaitoa. Se on tietty jurjaa, kun rahat ei riitä kavereitten kanssa pämppäämiseen, mutta ei maailman loppu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhut paskaa. Kukaan ei saa kaikkia mahdollisia etuuksia. Lisäksi esimerkiksi työmarkkinatuesta menee vero. Kannattaisi sinunkin ruveta työttömäksi, kun heillä kerran on niin helppoa. Pääsisit oikein nauttimaan elämästä. Toinen vaihtoehto on, että pysyttelet siellä kokoomuksen puoluetoimistossa.

En ole se, jolle uhoat.
        Minä en "alkanut" työttömäksi vaan minuun iski YT! Minä sain oikein hyvää työttömyysrahaa, olinhan vuosikymmeniä maksanut maksuja. Verotuskin napsahti mukavasti ylöspäin... En istunut soffalla kiroamassa, kun "hallitus ei mulle töitä anna" vaan MINÄ ITSE olin erittäin aktiivinen työnhakija. Osaan käyttää nettiä muuhunkin kuin senssipalstoihun ja näihin keskustelupalstoihin, osaan etsiä puh numeroita ja soittaa puhelimella.
        Ei minulle kukaan töitä tullut tarjoamaan kotiin, ei edes te-toimisto, joka on tai oli täysin turha paska.
        Minä olen ollut töissä kohta 10v vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni ansiosta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole se, jolle uhoat.
        Minä en "alkanut" työttömäksi vaan minuun iski YT! Minä sain oikein hyvää työttömyysrahaa, olinhan vuosikymmeniä maksanut maksuja. Verotuskin napsahti mukavasti ylöspäin... En istunut soffalla kiroamassa, kun "hallitus ei mulle töitä anna" vaan MINÄ ITSE olin erittäin aktiivinen työnhakija. Osaan käyttää nettiä muuhunkin kuin senssipalstoihun ja näihin keskustelupalstoihin, osaan etsiä puh numeroita ja soittaa puhelimella.
        Ei minulle kukaan töitä tullut tarjoamaan kotiin, ei edes te-toimisto, joka on tai oli täysin turha paska.
        Minä olen ollut töissä kohta 10v vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni ansiosta.

Jatkan: en muuten käynyt kertaakaan toisten taskuilla. Minulla on ylpeys.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

3600e jää käteen tekemättä mitään ,ei ikinä enää töihiin .😁😁😁😁😁

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole se, jolle uhoat.

Aika harva alkaa työttömäksi, joten työttömyys ei ole oma valinta kuin aniharvan kohdalla. Päinvastoin työttömät kyllä tietävät erittäin hyvin, ettei kukaan tule töitä kotiin tarjoamaan vaan nimenomaan ovat aktiivisia. On siis aivan turhaa kehua ja kertoa itsestään selvyyksistä, jotka kaikki- jopa työttömät- tietävät muutenkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan: en muuten käynyt kertaakaan toisten taskuilla. Minulla on ylpeys.

Jos et käy toisten taskulla, niin et varmaan käytä myöskään verovaroin ylläpidettyjä kulkuväyliä. Tai jos kotiisi murtaudutaan, hälytät ylpeänä paikalle yksityisen poliisin. Eikä äidillesikään ole koskaan maksettu lapsilisiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aika harva alkaa työttömäksi, joten työttömyys ei ole oma valinta kuin aniharvan kohdalla. Päinvastoin työttömät kyllä tietävät erittäin hyvin, ettei kukaan tule töitä kotiin tarjoamaan vaan nimenomaan ovat aktiivisia. On siis aivan turhaa kehua ja kertoa itsestään selvyyksistä, jotka kaikki- jopa työttömät- tietävät muutenkin.

Eipä näytä tietävän, kun näitä juttuja lukee. Tuntuu olevsn täyttä tollosakkia, joka kuvittelee, että joku pirauttaa "tuus töihin", eikä vaivauduta mitään tekemään itse. Ilmeisesti saatu kaikki valmiina eteen eli kasvatus kieroutunut alusta alkaen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä näytä tietävän, kun näitä juttuja lukee. Tuntuu olevsn täyttä tollosakkia, joka kuvittelee, että joku pirauttaa "tuus töihin", eikä vaivauduta mitään tekemään itse. Ilmeisesti saatu kaikki valmiina eteen eli kasvatus kieroutunut alusta alkaen.

Taannoin oli Ylen nettisivuilla uutinen, jonka mukaan Maanmittauslaitoksen etsi 15 hakemuskäsittelijää ja sai yli 3000 hakemusta. Aika hyvä suoritus laiskoiksi väitetyiltä työttömiltä, jotka mukamas odottavat valmista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Älä hölmöile. Työstä tietysti pitää maksaa palkkaa. Vai jatkatko itse työtäsi saamalla palkan sijaan tukia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Haistappa kuule pitkä vee... itse saan pelkän työmarkkinatuen kun on varallisuutta ja töitä olen tehnyt koko ikäni mutta kun ikää on yli 55 vuotta niin ei kelpaa mihinkään palkkatyöhön.

Voisit alkaa ajattelemaan aivoillasi tai ainakin kysyä itseäsi älykkäämmiltä asioista joista et ymmärrä mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tonni kuussa niin keskipalkan mukaan mennään eli 20e/tunti. Se tarkoittaa että töitä voisi velvoittaa kuukaudessa 50 tuntia eli 6 työpäivää (8h työpäiviä)

Tämän jälkeen ei pitäisi olla mitään muita velvollisuuksia (kuin se työnhaun ylläpito) eikä esteitä (esim. saisi opiskella samalla täysipäiväisesti tai osa-aikaisesti miten haluaa/kykenee)

Ongelma tässä on kai se, että vaikka ihminen olisi valmis tekemään töitä sosiaaliturvan vastineeksi (myös ilman sitä 9e matkakorvausta) eikä saa työpaikkaa niin menettäisi sosiaaliturvan. Tuon pakkotyön pitäisi olla yhteiskunnan osoittamaa ja sosiaaliturvan menettäisi vasta jos ei mene osoitettuun työhön.

Lisäksi työt pitäisi osoittaa kuntien tai valtion hommista eikä yksityisistä firmoista.
        Ettei vääristä kilpailua.

Ja työn tulisi kasvattaa eläkettä ja siihen kuuluu myös lomat tai lomarahat. Ja palkalla tulee tulla toimeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- asumistukea
        - työttömyyspäivärahaa
        - toimeentulotukea

Heh, heh , ei saa, esim jos on hyväpalkkainen puoliso ja omistusasunto.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et käy toisten taskulla, niin et varmaan käytä myöskään verovaroin ylläpidettyjä kulkuväyliä. Tai jos kotiisi murtaudutaan, hälytät ylpeänä paikalle yksityisen poliisin. Eikä äidillesikään ole koskaan maksettu lapsilisiä.

Niin ja ei tuo ole käynyt peruskouluakaan .

• Anonyymi
      UUSI

Arbeit macht frei.
      Ich kommen!
      Sieg heil.

• Anonyymi
        UUSI

Kylläpä työhalutonta nyt kiukuttaa. Se on hyvä!!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi vastaat itsellesi palstaporvari?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä noita urpoja oikein sikiää? Kusta on oltava ja paljon...

• Anonyymi
      UUSI

Riikka Purra pitäisi pakottaa luomaan niitä lupaamiaan työpaikkoja. Jos ei työpaikkoja synny, niin palkanmaksu Purralle loppuu.

• Anonyymi
        UUSI

Jep.

• Anonyymi
        UUSI

Purra itse loisii veronmaksajien rahoilla. Eikä työkokemusta ole kuin Särkänniemen lipunmyyjänä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Purra itse loisii veronmaksajien rahoilla. Eikä työkokemusta ole kuin Särkänniemen lipunmyyjänä.

Tukin on sitäkään työkokemusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tukin on sitäkään työkokemusta.

Jos ei tukin niin ehkä propsin.

• Anonyymi
      UUSI

Turha Purranon uhota….jos nyt tämä tollo hallitus pitäisi edes yhden lupauksensa ja järjestäisivät niitä työpaikkoja edes niille, jotka niitä haluavat ja hakevat aktiivisesti työtä.
      Älykääpiö Purra ei ymmärrä tosiasiaa ettei työpaikkoja tällä hetkellä ole. Esim vakituinen siivoojan paikka, johon oli noin 400 hakijaa…. Siinä rouva Saksikädelle vähän faktatietoa todellisuudesta.

• Anonyymi
        UUSI

Hyvä kommentti.

• Anonyymi
        UUSI

Et siis lukenut sitä juttua? Purra ei ole sanonut niin, mitä tuo aloittaja valehtelee.

• Anonyymi
        UUSI

Siivoojallakin pitää olla laitoshuoltajan tutinto ei niihin niin vain mennä.

• Anonyymi
      UUSI

Räksyttävä Purra pitää pakottaa lopettamaan valehtelu.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI

Vihavassarit voisivat itse lopettaa sen valehtelun!

• Anonyymi
      UUSI

Pitäisi olla niitä työpaikkoja.
      Yrittäjät eivät tykkää, kun heidän bisnestään myydään alihintaan yhteiskunnan tukemana.

• Anonyymi
        UUSI

On se kumma, kun auotaan päätä eikä edes ymmärretä mitä joku on sanonut.

• Anonyymi
      UUSI

Kyl ahkera aina töitä löytää, laiska ei halua töihin. Siispä laitamme laiskurit pakkotöihin !

• Anonyymi
        UUSI

Älä viitsi persuilla.

• Anonyymi
        UUSI

Siis mitä työtä, onko sulla tutkinto joka alalle?

• Anonyymi
      UUSI

Arbeit macht frei on natsipuolue perussuomalaisten perusaate ja Purra kannattajineen samaa mieltä kuin natsi- Saksassa oltiin aikonaan? Perussuomalaiset, tuo Suomen oma natsipuolue. Heil Purra! Työ tekee vapaaksi?

• Anonyymi
      UUSI

On hyvä vaatia laiskoja töihin kun rämän hallituksen aikana työpaikat vain vähenevät koko ajan. Purralla itsellään kun on suojatyöpaikka sielä hallituksessa. Eikä mitään koulutusta edes vaadita.

• Anonyymi
        UUSI

Asiaa kirjoitat.

• Anonyymi
        UUSI

Juurikin näin, Suomessa on aina huono "herra onni". Kyvyttömät ohjeistaa osaamattomia ja haluttomia virkaköpejä.

• Anonyymi
      UUSI

Työttömät tekemään mitä? Kantamaan vettä kaivosta toiseen tai lakaisemaan loputtomasti katuja ,teiden varsien risusavottaan vaikka ne ei tuota valtiolle eikä yrityksille muuta kuin lisäö kuluja. Kukaan ei osta työttömien tekemää työtä tai ei ole valmis maksamaan siitä mitään...pääseekö aina unohtumaan vaatijoilta?

Kaikki nykyiset työpaikat kuuluu olla taloudellisesti tuottavia työpaikkoja tai iitä ei pidä olls olemassa ollenkaan kapitalismissa...tuolloin pötköttely tulee oikeasti halvemmaksi kuin järjestää jotain babysitteri keinotöitä koko kansalle .
      Sitä koetettiin 80-luvun lopulla ja se tuli paljon kalliimmaksi kuin pelkät työttömyyskorvaukset,ilmeisesti kaikki ei ymmärrä tästä pätkääkään enää...toivottavasti edes ekonomistit alkaa ymmärtää nyt vähän..

Kaikkien työllistäminen edes työttömyyskorvauksella vaatii miljardeja lisää velkaa kuin nyt otetaan...hulluna syntynyt koko ajatus ...ei työttömät pysty mitään kannattavia yrityksiä perustamaan ikinä niin kuin oikeisto aina vaatii...he ajaa vain koko valtiota entistä enemmän umpikujaan vaatimuksillaan tai kaikki työpaikat ja palkat laitettava muuten sitten jakoon..vasemmisto malliin.mutta oikeisto ei ikinä ole suostunut siihen pätkääkään ...
      Suomella on edessä vain shakkimatti enää taloudellisesti ,valitettavasti... Konkurssiin menee ,ei mahda enää minkäön ja liitetäön vain johonkin suuremman valtion talousyksikköön mitkä tuottaa oikeaa voittoa eikä tappiota koko ajan vain lisää....

• Anonyymi
        UUSI

Voi olla näin loppupeleissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla näin loppupeleissä.

Se on ,tämä on kokeiltu ja nähty jo monta kertaa mutta kun valta on taas kihahtanut pääthäjien daijui'hin liian kovaa ja Elon nelilaskuoppi ei onnistu enää edes vvm:ssä..niin ojasta allikkoon menee että rutina kuuluu...noh se loppuu joka tapauksessa,se köyhien kyykyttäminen kun velkaa ei enää Suomelle anneta millään perusteella..sitten ottaakin ohrakyrsä kaikille täällä...myös rikkaille ,jos eivät ole jo älynneet tai ehtineet lähteä sitä ennen pois..

Kapitalismi on viheliäinen paikka kaikille luuserivaltion jäsenille , mitään armoa se ei niille anna ... Lihoiksi menee koko valtio isommille valtioille,tämä itsenäinen EU jakso oli vain pieni polku tämän paikan historiaa...takaisin ajautuu suurempien syliin ,valitettavasti ,nyt on turha enää pyristellä mitenkään ,parempi aiemmin kuin myöhemmin..vähemmällä kansa siten pääsee...

• Anonyymi
        UUSI

Aina löytyy syitä, miksi pitäisi saada rahaa ilman mitään vastinetta. Kuten sanot, taloudellisesti tilanne on huono. Joten sitten voitaisiin ottaa se parempi vaihtoehto, eli leikataan tukia reippaasti lisää. Oman asunnon voi vaihtaa kimppakämppään tyyliin solut.

Tukiin myös käyttörajoitukset eli tukea saa maksukortille, jolla ei saa ostaa alkoholia/tupakkaa eikä rahaa saa lähettää ulkomaille. Kaikista ostoista kuitit, jotka analysoidaan tekoälyllä. Jos on viitteitä väärinkäytöstä, lisää leikkauksia.

Jos yhteiskunnan tukia nostaa, on ihan oikein valvoa ja rajoittaa niiden käyttöä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aina löytyy syitä, miksi pitäisi saada rahaa ilman mitään vastinetta. Kuten sanot, taloudellisesti tilanne on huono. Joten sitten voitaisiin ottaa se parempi vaihtoehto, eli leikataan tukia reippaasti lisää. Oman asunnon voi vaihtaa kimppakämppään tyyliin solut.

Tukiin myös käyttörajoitukset eli tukea saa maksukortille, jolla ei saa ostaa alkoholia/tupakkaa eikä rahaa saa lähettää ulkomaille. Kaikista ostoista kuitit, jotka analysoidaan tekoälyllä. Jos on viitteitä väärinkäytöstä, lisää leikkauksia.

Jos yhteiskunnan tukia nostaa, on ihan oikein valvoa ja rajoittaa niiden käyttöä.

Ei muuta kuin muutat soluasuntoon ja sinunkin ostoksesi valvontaan. Säännöt koskevat myös sinua. Et ole niiden yläpuolella itsekään.

• Anonyymi
      UUSI

Joo, jos palkka makaetaan

• Anonyymi
        UUSI

Työehtosopimuksen mukainen palkka.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Työehtosopimuksen mukainen palkka.

88-bersuille tessit on täyttä hebreaaa

• Anonyymi
      UUSI

Ehdotus tulee Purran avustajalta ja on erittäin epälooginen miehen muiden ajatusten kanssa.

Hän haukkuu sosialistisen suunnitelmatalouden, mutta työvelvoite etuuksia vastaan on juuri sitä, velvoitetaan tekemään yhteiskunnan suunnittelemaa ja johtamaa työtä ja sotkee työmarkkinat sekä markkinatalouden.

Jos työttömien halutaan tekevän työtä julkiselle sektorille, heitä voidaan palkata vaikka osa-aikatyöhön normaaliin työsuhteeseen

• Anonyymi
        UUSI

Juuri niin. Jos tuollaista hoivatyötä on tehtävänä, niin ei muuta kuin palkaamaan lisää sille alalle tekijöitä ja kas työttömiä ei ole enää lainkaan.

Jos taas teetetään pakkotyönä esim. vanhusten hoivaaminen, se tarkoittaa tuhansien hoiva-alan työntekijöiden joutumista työttömäksi. Mitähän työtä persu aikoo niillä sitten teettää?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Jos tuollaista hoivatyötä on tehtävänä, niin ei muuta kuin palkaamaan lisää sille alalle tekijöitä ja kas työttömiä ei ole enää lainkaan.

Jos taas teetetään pakkotyönä esim. vanhusten hoivaaminen, se tarkoittaa tuhansien hoiva-alan työntekijöiden joutumista työttömäksi. Mitähän työtä persu aikoo niillä sitten teettää?

Vaikka palkassa on sivukuluja, toisin kuin etuuksissa, todellisuudessa se ei tule sen kalliimmaksi, koska sivukulut vähentävät muiden työssäkäyvien maksuosuuksia. Jos ihminen saa esimerkiksi 1000 euroa kuussa etuuksia (asuminen ja perustoimeentulotuki), hänen palkkaamisensa kustantaa reilu 1500 kuukaudessa henkilösivukuluineen, jotta hän saa saman 1000 käteen kuussa. Julinen sektori voi siis palkata hänet kymmenen euron tuntipalkalla noin 100 tunniksi kuukaudessa, koska tuosta tonnista kuussa ei taida mennä veroa. Näennäisesti se maksaa yhteiskunnalle reilu 500 kuussa enemmän, mutta ne ovat sosiaali- ja eläkevakuutusmaksuja, jotka palautuvat esim Kevalle, joka maksajien lisääntyessä mahdollistaa eläkevakuutusmaksujen keventämisen, jos halutaan kerätä sama summa ko. maksuja.

• Anonyymi
      UUSI

Silloin tuon turvan pitää nousta TES tasolle ja sitä kutsuttaisiin palkaksi. Kannatan tietysti jos valtio haluaa palkata kaikki työttömät.

Ei siitä kylläkään mitään säästöjä tule, vaan lisämenoja, mutta siinähän porvari hallitus on hyvä. Tuottavaa työtä nuo eivät ole.

• Anonyymi
      UUSI

Nykyajan työt vaativat erityisosaamista eli ammattitaitoa johon suuri osa suomalaisista ei ole oppinut eikä kykene. Silloin ei voi töihinkään velvoittaa. Lakikin estää monet työt sosiaalisektorilla ja teollisuudessa.

Työttömyysasetta ei voi keinotekoisesti nostaa, se on se mikä on kun työt tulee tehtyä. Niin kuin on tapahtunut jo vuosikymmenet.

On siis pakko hakea yhä enemmän jo valmiita osaajia ulkomailta ja annettava tavallisten suomalaisten kuolla pois.

En tiedä kuinka tyhmiä te olette, mutta tidella tyhmiä kuitenkin. Äänestäkää perussuomalaisia kuten Purra tahtoo.

• Anonyymi
        UUSI

Surullista.

• Anonyymi
        UUSI

Työttömyysastettahan on jo pitkän ajan verran keinotekoisesti nostettu, kun muutaman tunnin kuussa tehnyttä sanotaan työlliseksi!

• Anonyymi
        UUSI

Kapitalismi on aina raadollinen häviäjävaltioita kohtaan kun mikään ei enää kannata...taviskansa häviää ja kärsii siinä eniten.. Näin on jo monessa kehitysmaassa ja jengiä kuolee päivittäin tuhansia ,miljoonia jo vuosittain,tämä tuntuu olevan nyt Suomenkin kohtalo...valitettavasti..

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Ketjun aloitus on porvarituubaa.

• Anonyymi
      UUSI

Jos tuollainen tulisi voimaan, niin miksi ihmeessä työnantaja maksaisi palkkaa alan ihmiselle, kun voi saada saman alan ihmisen ilmaiseksi töihin valtion määräämänä?

Tulisi tilanne jossa palkkatyötä haluavat kilpailevat ilmaistyöntekijöiden kanssa paikoista.

Vielä on se aspekti että jos työttömät määrätään töihin, niin siitä pitäisi maksaa oikeaa palkkaa, muuten kyseessä on orjatyö.

• Anonyymi
        UUSI

Hyvä kommentti.

• Anonyymi
        UUSI

Nollasummapeli ei ikinä kapitalismissa kannata vaan ajaa taloudet lopulliseen ahdinkoonsa...ja koko valtio menee vaan konkurssiin ja lakkautetaan olemasta kannattamattomana..

• Anonyymi
        UUSI

Ei tietenkään näin. Työtuntien määrä suhteutettaisiin vastaavan työn palkkaan.

Työttömiä ei myöskään määrättäisi töihin. Tukia saisi työtä vastaan. Tukia ei olisi pakko nostaa.

• Anonyymi
        UUSI

Lue nyt hyvä ihminen tuo artikkeli ja kommentoi vasta sitten. Tuolla ei tarkoiteta yksityisiä työnantajia/yrityksiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lue nyt hyvä ihminen tuo artikkeli ja kommentoi vasta sitten. Tuolla ei tarkoiteta yksityisiä työnantajia/yrityksiä.

Ihan samoin kunnilla on töissä työntekijöitä, eihän niitä tarvita tuon jälkeen, annetaan kenkää ja otetaan tukityöllisenä takaisin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään näin. Työtuntien määrä suhteutettaisiin vastaavan työn palkkaan.

Työttömiä ei myöskään määrättäisi töihin. Tukia saisi työtä vastaan. Tukia ei olisi pakko nostaa.

Aivan totta, eihän se ole pakkotyötä jos voi vapaasti valita nälkäkuoleman ja orjatyön välillä.

Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Ei pakkotyötä tarvita vaan työpaikkoja, silloin työttömät menevät töihin kuten aina ennenkin. Kun töitä ei ole, ne eivät mene. Orjatyö ei ole ratkaisu. Jos sinusta tuntuu, että se on, mielesi muuttuu, kun se kolahtaa omalle kohdallesi. Kannattaa muistaa, että irtisanominen on nykyhallituksen lakimuutosten jälkeen äärimmäisen helppoa ja kannattavaakin, kun sillä saa halvempaa ja joustavampaa työvoimaa.

• Anonyymi
      UUSI

Ei muuta kuin kaikilta entisiltä kansanedustajilta sopeutumisraha pois ja tohtori Lindgrenin mieliksi vaihtamaan vaippoja vanhuksille.

• Anonyymi
        UUSI

Toiselta palstalta:
        "Tämä Lindgren on aivan suuruudenhullu tyyppi. Hän kuvittelee olevansa joku yleislahjakas Einstein ja julkaisi joku aika sitten oman versionsa Einsteinin gravitaation ja sähkömagnetismin yhdistävästä teoriasta. Pieni ongelma tosin oli, että paperi on absoluuttista roskaa: hän oli mm. jakanut tensoria vektorilla! Kuuluisa tubettaja ja fyysikko Sabine Hossenfelder heitti Lindgreni paprun videollaan roskikseen :D"

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä.

• Anonyymi
      UUSI

Luulempa ,että Purran näkemys ja tavoite ei ole järkevä ja realistinen.Ei nykytilanteessa taida rittää työpaikkoja kaikille.Työpaikat joita on pitäisi jakaa tasapuolisesti ja sitten lähes kaikki olisivat osaikatyöntekijöitä ja kaikilla olisi töitä.

• Anonyymi
        UUSI

Totta.

• Anonyymi
        UUSI

Noinhan se on palkat tosin menee tuossa systeemissä jakoon mutta niin puolittuu hinnatkin väkisin mutta elämä jatkuu ilman ylivelkaantumusia,tulee deflaatio joka paikkaan..paljjoihin hintoihin ,sos.korvauksiin..kaikkeen..rahamäärä mikä liikkuu vaan pienenee yhteiskunnassa,mutta työt tulee kyllä tehtyä noinkin..yritykset ei enää tee missään satuvoittoja eikä yksilöt.. Tulee koskemaan kaikkia valtioita maapallon päällä..

• Anonyymi
      UUSI

Näkyy taas vahvasti laitaoikeiston kädenjälki. He eivät koskaan houkuttele ihmisiä töihin hyvillä eduilla. He uhkaavat väkivallalla ja vankilalla. Jostain syystä he luulevat nauttivansa suurta arvostusta kansan keskuudessa, mutta eivät taida ymmärtää että ketään ei voi käskea arvostamaan käskijää...

• Anonyymi
        UUSI

No nyt on vallassa Kokoomus Orpon porvarihallitus eli Kokoomus, PS eli persut, KD eli muka uskovaiset ja Rkp eli Suomen Ruotsin kieliset ministerinsä aaatelisen Adrelkreutzin johdolla,

• Anonyymi
      UUSI

Eikös tämä poliittinen kenttä ole tätä ainaista soutamista ja huopaamista.
      Jos taasen jossakin vaiheessa tulee demarit ym. vasemmalla olevat valtaan niin sitten taasen
      ehkä liikaa annetaan etuuksia pienituloisille ja palkitaan kannatuksesta ja velka senkun vaan lisääntyy.
      Suomi pois EU.sta. Ihan oudot touhut siellä.Ei hyvää ole tehnyt Suomelle.Suomeen pitää saada takaisin kotimainen tuotanto niin saadaan työpaikkoja.
      Pieniä yksityis yrityksiä Suomi täyteen kuten aiempina vuosikymmeninä on ollut.
      Työllistää hyvin.Suomalaiset tuottaa elintarvikkeita, vaatteita ym.tavaraa toisilleen ja ostavat niitä.Tuodaan mahdollisimman vähän ulkomailta.
      Liian isot yritykset runnovat pieniä yrityksiä ja vievät markkinaosuuksia, joten pienyritysten vahva tukeminen.
      Suosi suomalaista osta kotimaista.

• Anonyymi
      UUSI

Niin ja sitten tietenkin ei niitä pienyrityksiä saa tietenkään hengiltä verottaa,että joku tolkku sentään ja sellaisesta älyttömästä lakikapulaviidakko lainsäädännöstä pois josta
      ei kokonaisuudesta saa mitään tolkkua ja menee liikaa aikaa jotta jotain käsittäisi.

No ehkä tulisi työttömiä lakimiehiä jos tätä lainsäädäntöä selkeytettäisiin.

• Anonyymi
      UUSI

Kela loma peräinen maahan muutto tuhoaa "hyvinvointi valtion " täysin !
      Suomi on taas pahasti tuuliajolla, ajopuu teoriassa. Kaikessa !
      Suomessa eletään uskomusten, ylimielisyyden syvissä harhoissa !
      ja huonosta kehityksestä vaietaan ? Vaikka Suomi lahoaa sisältä.
      Miksi ei tehdä taxi raiskaus dokumentteja,
      tai lasten joukko raiskaus dikumentteja
      tai Turun tori joukko teurastus dokumentteja
      tai eläinten kidutus viiltely teurastus dokumentteja,
      tai lasten sukuelinten silvonta dokumentteja ??

Trendikästä Lapsellista idealismia on viher vas. harha politiikka.
      ja markkina liberalisti oikeisto panostaa keinotteluun ja kiskontaan.
      - Nämä ääri suunnat ovat ne Suomen tuhoajat !!
      Ikävistä asioista vaietaan.
      Siksi Suomi on nykyään taantuva köyhtyvä taxi raiskaus landia...

• Anonyymi
      UUSI

Arvatkaa keitä tämä vituttaa niin ettei veri kierrä? 😆🎶👂🏻

• Anonyymi
      UUSI

riikka purran kokaiini hallitus tuhoaa suomen jaite stubi tyhmine lakeineen rappeutaa suomen, myös huume pikatestit sähkö polkupyörille ja alko testit kans,

• Anonyymi
      UUSI

Purran oma työhistoria: BLÄNK!
      Purran cv: BLÄNK!

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä. Työttömät töihin ja asiaankuuluvat palkat työehtosopimuksien mukaan.
      Sopii.

• Anonyymi
      UUSI

Työttömät ovat kuninkaallisia ja heidän tulee saada koulutus, terveydenhuolto, ruoka, asunto, turvallisuus ihan ilmaiseksi tekemättä mitään.

• Anonyymi
        UUSI

Miten niin tekemättä mitään. Joutuuhan ne nykyisin kuulemma lähettämään niitä työhakemuksia. Ovat ilmeisesti pakotettuja siihen.

Jos mää pakotan kenet tahansa lähettämään joitain lippuja ja lappuja niin kyllähän se siittä palkan vaatisi. Vai meinaatko että voin pakottaa jonkun ilmaiseksi täyttämään edes lottokuponkeja.

Työttömät ei varmaan vaivautus edes teoriassa olemaan työnhakijoita mikäli eivät siittä saisi korvausta. Työttömille voisi olla ihan kivaa tuollainen että niille järjestetään työtä Voidaan kutsua vaikka pakkotyöksi. Ja tuolloin ne vapautettas työnhausta.

Tai sitten voidaan pakkotyöllä pakottaa niitä hakemaan työtä itselleen.

• Anonyymi
        UUSI

Hyvää työpäivää, köyhä ja katkera prole! Käännän kylkeä ja pieraisen, taidan pötköttää puoleen päivään.

Sitten korkkaan oluen tai jopa viskipullon,!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin tekemättä mitään. Joutuuhan ne nykyisin kuulemma lähettämään niitä työhakemuksia. Ovat ilmeisesti pakotettuja siihen.

Jos mää pakotan kenet tahansa lähettämään joitain lippuja ja lappuja niin kyllähän se siittä palkan vaatisi. Vai meinaatko että voin pakottaa jonkun ilmaiseksi täyttämään edes lottokuponkeja.

Työttömät ei varmaan vaivautus edes teoriassa olemaan työnhakijoita mikäli eivät siittä saisi korvausta. Työttömille voisi olla ihan kivaa tuollainen että niille järjestetään työtä Voidaan kutsua vaikka pakkotyöksi. Ja tuolloin ne vapautettas työnhausta.

Tai sitten voidaan pakkotyöllä pakottaa niitä hakemaan työtä itselleen.

"Kuulemma ' ja "ilmeisesti." Toisin sanoen et tiedä hölkäsenpöläystä koko asiasta. Mutta mitäs jos itse rupeat ottamaan työttömiä töihin, niin asia korjaantuu.

• Anonyymi
      UUSI

Rantakaislikkoja putsaamaan valkoinen roskasakki.

• Anonyymi
      UUSI

Onhan tuo ymmärrettävää että työssäolijoita vituttaa. Istuvat tavallaan osapäiväisesti elinkautista vaikkeivät muuta rikosta ole tehneet kuin menneet töihin.

Pedofiilitkin ja murhaajat saa enempi ja pitempiä lomia kuin työssäolijat.

Vitun älytön tilanne. Työssäolija pakotettu tavallaan istumaan linnassa 8 tuntia päivittäin saadakseen edes senverran rahaa että maksavat asumisensa ja ruokansa.

Kiinnijääneet pedofiilitkin saa sentään asunnon ja ruuat ilmaiseksi.

• Anonyymi
        UUSI

Työhaluttomasta voi tuolta tuntua, mutta muut tekevät töitä mielellään. Siitä kun saa palkkaa ja voi elättää itsensä ja perheensä.

• Anonyymi
      UUSI

"Tee töitä 2h niin saat leipäpalan" .
      Kuuluko tällainen sivistysmaahan ja maailman onnellisimman kansan kuritukseen.
      Voi iso VEE tuon otuksen oivalluksia.
      Mutta kun ei muuta osaa kuin kiusata heikoimpia. Toivottavasti pilkka osuu omaan nilkkaan tuolla sadistilla.

• Anonyymi
        UUSI

Näinhän nuo nykyisinkin matalapalkka aloilla TYÖSSÄ olevat tekee. Kun tuntipalkasta vähennetään asumiskuluihin kuluvat eurot pois niin joutuvat tekemään
        4 tuntia päivässä töitä saadakseen sen vitun leipäpalan.

Asuminen ja ruoka pitäs aina olla ilmaista. Sitten jos henkilö menee töihin pitäisi päälle saada tietysti rahaa siittä työnteostakin.

• Anonyymi
      UUSI

Hyvä idea. Ihmiset eivät vaan tunnu ymmärtävän mistä on kyse, vaan hokevat yksityisten yritysten hyötyvän jne....... Tuo ei koske yksityisiä yrityksiä mitenkään.

Lukekaa Asmo Maanselän vertailu Suomi vs. Ruotsi sosiaaliturvasta, niin ymmärrätte paremmin mistä tuossa on kyse.

Kas tässä tutustuttavaksi:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201801232200684599

• Anonyymi
        UUSI

Taitaa olla, että sinä et ymmärrä. Lue huolella tämän ketjun kommentteja, ehkä moni asia avautuu.

• Anonyymi
      UUSI

Enemmän kommunismilta tuo malli kuulostaa missä sadat tuhannet laitetaan pakkotöihin vastineeksi ruokarahasta. Stalin käytti tuota mallia monien projektien rakentamiseen.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi vihavassari taas valehtelee? Ei Purra ole tuollaista sanonut.

• Anonyymi
      UUSI

Siis; yhteiskunnassa ei ole kaikille normitöitä, mutta yhteiskunta kuitenkin maksaa työttömille vähintään puolikkaan kokoaikaistyöläisen "palkan" joka tapauksessa siitä että notkuu ostareilla, vetää kaljaa ja välittää huumeita.

Niin mikä se on "orjuuttamista" että esim 500€ vuokratukeen tekisi 50h töitä kunnalle. Siis henkilö tekee töitä, ja saa sen eteen enemmän kun mukavan palkkakorvauksen.

Edelleen näihin töihin ei ole pakko mennä, vaan jos on rahaa tai saa muita töitä, niin ei ole mikään pakko tehdä noita "yleishyödyllisiä" hommia.

Mutta en tajua että kuinka syvällä Li Andersonin takapuolessa pitää kieli olla että suuttuu jos rahaa ei saakkaan vastikkeetta. No, meitä on Turun junaankin.

• Anonyymi
        UUSI

"Siis henkilö tekee töitä, ja saa sen eteen enemmän kun mukavan palkkakorvauksen."

Kunnat voikin sitten potkia pois kaikki palkalliset ja ottaa ne takaisin sillä 500€, kuulosta hyvälle, mikä voisi mennä vikaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Siis henkilö tekee töitä, ja saa sen eteen enemmän kun mukavan palkkakorvauksen."

Kunnat voikin sitten potkia pois kaikki palkalliset ja ottaa ne takaisin sillä 500€, kuulosta hyvälle, mikä voisi mennä vikaan?

Kunnilla ja valtiolla on paljon sellaista työtä, mitä voi tehdä ja siitä huolimati ketään ei potkita pois. Otetaanpa esim. vanhusten hoito. Ihan hyvin yhteiskunnan tukia nauttiva voi olla ammatittaitoisen hoitajan apuna ulkoiluttamassa, syöttämässä, kääntämässä, lukemassa lehtiä, auttamassa pukeutumisessa vanhuksia tai muuten vaan vammaisia jne. jne... Lasten päiväkodeissa voi olla ammattitaitoisen lastenhoitajan apuna pukemassa lapsia tai valvomassa ulkoilua yms...... Samoin tienvarsilla on melkoiset ryteiköt, joita ei hoideta, joten sinne vaan ammattitaitoisen henkilön kanssa raivaamaan. Kunnille pesemään ja huoltamaan erilaisia työkoneita yms.... missä yleensäkään ei vaadita mitään kummosta ammattitaitoa.

Ei kukaan varmaankaan edes odota mitään täydellistä työpanosta, mutta edes jotain tekee saamiensa tukien eteen. Se on reilua kaikkia kohtaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnilla ja valtiolla on paljon sellaista työtä, mitä voi tehdä ja siitä huolimati ketään ei potkita pois. Otetaanpa esim. vanhusten hoito. Ihan hyvin yhteiskunnan tukia nauttiva voi olla ammatittaitoisen hoitajan apuna ulkoiluttamassa, syöttämässä, kääntämässä, lukemassa lehtiä, auttamassa pukeutumisessa vanhuksia tai muuten vaan vammaisia jne. jne... Lasten päiväkodeissa voi olla ammattitaitoisen lastenhoitajan apuna pukemassa lapsia tai valvomassa ulkoilua yms...... Samoin tienvarsilla on melkoiset ryteiköt, joita ei hoideta, joten sinne vaan ammattitaitoisen henkilön kanssa raivaamaan. Kunnille pesemään ja huoltamaan erilaisia työkoneita yms.... missä yleensäkään ei vaadita mitään kummosta ammattitaitoa.

Ei kukaan varmaankaan edes odota mitään täydellistä työpanosta, mutta edes jotain tekee saamiensa tukien eteen. Se on reilua kaikkia kohtaan.

Tukia maksetaan siksi, ettei ole töitä. Työstä maksetaan aina palkkaa. Ja työtön haluaa töihin, josta saa palkkaa. Tämän pitäisi olla persulle ja kokoomuslaiselle selvää, mutta ei vaan ole. Hoitajiakin halutaan Filippiineiltä ja muualta ulkomailta, vaikka luulisi etenkin persujen haluavan työllistää suomalaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tukia maksetaan siksi, ettei ole töitä. Työstä maksetaan aina palkkaa. Ja työtön haluaa töihin, josta saa palkkaa. Tämän pitäisi olla persulle ja kokoomuslaiselle selvää, mutta ei vaan ole. Hoitajiakin halutaan Filippiineiltä ja muualta ulkomailta, vaikka luulisi etenkin persujen haluavan työllistää suomalaisia.

Miksei hoitotyö kelpaa suomalaisille?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei hoitotyö kelpaa suomalaisille?

Kouluttamattoman persun on tietysti vaikea tätä asiaa käsittää, mutta hoitotyöhön vaaditaan koulutus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin just, vuosia työtön mutta työhön kuitenkin kykenevä alkoholisti nisti onkin luotettava työntekijä...mikä voisi mennä siis vikaan?

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä työt kelpaavat työttömille. Ei tarvitse kuin maksaa palkkaa niistä ja homma on selvä. Jos saa tehdä 50 tuntia kuussa palkkatöitä, niin eihän se mikään ongelma ole.

Vaan sinähän yrität Purran avustajan lailla, että sitä työtä tehtäisiin ilman palkkaa. Että se tuki joillakin olisi se, mitä sinulla ja muilla palkka. Että sinä nauttisit työterveydestä, keräisit eläkettä, saisit palkansaajan verovähennyksiä jne, mutta naapuri vain saisi tukia ilman tulevaisuutta, vaikka kumpikin tekisitte töitä.

Se kolahtaa äkkiä omaankin nilkkaan ja orjan osa tulee kohdalle nopeammin kuin uskoisikaan, kun työelämän romuttamisen hyväksyy ja hurraa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemus aiemmista vastaavista kuitenkin kertoo, että näillä systeemeillä ammattilaiset tekevät ilmaistyönä palkkatyöt, jolloin tarvitaan vähemmän ammattilaisia niihin palkkatöihin. Sillä tavoin se on pyörinyt tähän saakka ja sillä tavoin se pyörii jatkossakin, kun orjaluokkaa ihan vapaaehtoisesti pistetään valitsemaan, haluavatko ehkä kuolla nälkään vai tehdä orjatöitä henkensä pitimiksi ilman palkkaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kouluttamattoman persun on tietysti vaikea tätä asiaa käsittää, mutta hoitotyöhön vaaditaan koulutus.

Kyllä kaikkiin ammatteihin nykyään vaaditaan koulutus. Ne, jotka saavat jonkunlaista yhteiskunnan avustusta voivat tehdä ilman mitään tutkintoa avustavia töitä saamansa etuuden eteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin just, vuosia työtön mutta työhön kuitenkin kykenevä alkoholisti nisti onkin luotettava työntekijä...mikä voisi mennä siis vikaan?

Eiköhän tuollaiset kuitenkin ole työmarkkinoiden ulkopuolella, eli ovat sairauslomalla tai eläkkeellä. Ja toisekseen eihän kukaan ko. tavalla työllistetty toimi yksin. Hänhän on ammatti-ihmisen valvovan silmän alla.

Noin toimitaan Ruotsissa ja siellä homma toimii erittäin hyvin. Ruotsissa on aivan eri planeetalta sosiaaliturvamenot mitä Suomessa, vaikka siellä väkiluku on tuplaten Suomeen verrattuna.

• Anonyymi
      UUSI

Arbeit Macht Frei Riikan mielestä. Eli eikö voitaisi perustaa sellaisia työleirejä laiskoille työttömille, joissa olisi pakko työsekennellä ja tehdä se osoitettu työ. Piikkilangat ympärille ja vartija paikalle, että eivät karkaisi. Näille leireille laiskat työttömät voitaisiin kuljettaa junan tavaravaunuissa. Tämä on sitä persujen unelmaa.

• Anonyymi
        UUSI

Puhut vankileiristä. Niitä on tänäkin päivänä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut vankileiristä. Niitä on tänäkin päivänä.

Ei. Vankileiri on eri asia. Saksan mallia Purra ja puupää- persut haluavat Suomeenkin. Työttömät ovat perusidiooteille vain kuonaa, eivät ihmisiä. Keskitysleireihin vain töitä tekemään. Persujen porukasta kyllä riittäää innokkasita leirin vartijoita.

• Anonyymi
        UUSI

Jees. Portin yläpuolelle teksti: Työ tekee vapaaksi

• Anonyymi
        UUSI

Ei, kyllä tuo paremmin sopii demareilla, antoihan pikku-abtti näytteen.

• Anonyymi
      UUSI

Ehdottomasti, vastiikkeelliset tuet.Estää syrjäytymisen ja pysyy päivärytmissä.Terveys myös paranee.

• Anonyymi
        UUSI

Mikä saa luulemaan, että työttömällä ei olisi päivärytmiä tai työttömällä olisi huono terveys.

• Anonyymi
        UUSI

Vastikkeeksi riittää, että käy itse tukirahoilla oman päivittäisen kalja- ja tupakka-annoksensa, eikä tilaa sitä suoraan asumistuettuun kotiinsa.

• Anonyymi
      UUSI

Mutta loppujen lopuksi persu pettää aina.

• Anonyymi
      UUSI

Työttömät tulee velvoittaa töihin.
      On siinäkin aivopieru.

• Anonyymi
      UUSI

Se olisikin melkoinen suoritus laittaa kaikki töihin, vaikka työtä ei ole kaikille ja toisaalta "työttöminä" on paljon täysin työkyvyttömiäkin.
      Persulaista retoriikkaa ja tyhmien kusetusta nuo jutut taas kerran.

• Anonyymi
        UUSI

Puhe olikin työkykyisistä työttömistä.

• Anonyymi
      UUSI

330 000 töihin tuosta vaan, voi olla Purran kovin duuni.

• Anonyymi
      UUSI

Ei oo hirvee työrupeama sille työkyiselle toimeentulotukea saavalle tehdä muutama tunti töitä saamansa edun eteen. Jos saa vaikka 100 euroa tt-tukea, niin on jossain yleishyödyllisissä hommissa 5 h. Ei pitäisi olla suuren suuri uurastus.

• Anonyymi
        UUSI

No siinähän sulla riittää työllistettäviä. Vielä parempi jos niille työttömille hankkisit oikein kunnon palkkaduunia.

• Anonyymi
      UUSI

myös kaikki niinsanot nuoret eläkeläiset töihin tai hakemaan töitä joka kuukausi niinkuin kaikki muutkin ,, myös maahanmuuttajat ja paperittomat ukranalaiset hakemaan töitä . Lopetetaan kaikki tuet heti ja siihen sisältyy myös sosiaaliviraston tuet ,, niin no jos sieltä ei saa rahaa ne pitäisi myös lopettaa koska turhaa tää laitos pyörisi.

• Anonyymi
        UUSI

Olis hienoa tietä, että mitä työtä tälläiset kaikki tuet pois tyypit itse tekevät näin kymmeneltä aamulla. Tuskin yhtään mitään. Elävät jollain perinöllä tms.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olis hienoa tietä, että mitä työtä tälläiset kaikki tuet pois tyypit itse tekevät näin kymmeneltä aamulla. Tuskin yhtään mitään. Elävät jollain perinöllä tms.

Ei ne mitään tee itsekään. Päinvastoin itse joutaisivat vastikkeellisille tuille. Ne on vaan niitä joiden mielestä Suomi paranee matut karkottamalla ja somessa lällättelemällä punikeista, kommareista jne.

• Anonyymi
      UUSI

Hallitus se vain lisää työttömyyttä ja kuolonkohtu vaatii että työttömien pitäisi tehdä töitä. Onko persut tosiaan niin tyhmiä että eivät huomaa ristiriitaa?

• Anonyymi
      UUSI

Purra vois kertoa tai miksei joku muukin, että mistä ne velvoite työt keksitään 300 000 työttömälle?

• Anonyymi
        UUSI

Purra ei ole näköjään tutustunut yhtään siihen mitä on jo olemassa. On olemassa kuntouttava työtoiminta ja työkokeilu 9€/päivä +tuet. Eli tavallaan ehdoittaa sellaista mitä on jo olemassa.

• Anonyymi
      UUSI

Laillistettua orjuutta kannattaa siis.

Työnteko vapauttaa idealogian kannattaja.

• Anonyymi
        UUSI

Ei suomen talous sillä nouse, että tähdään töitä ja saadaan palkaksi mitätöntä työttömyykorvausta. Päinvastoin siinä käy.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suomen talous sillä nouse, että tähdään töitä ja saadaan palkaksi mitätöntä työttömyykorvausta. Päinvastoin siinä käy.

Niinpä työstä kuuluu maksaa PALKKAA, mutta se taitaa olla äärioikeiston mielestä jotain kommunismia.

• Anonyymi
      UUSI

voivat parantaa rikollisten ammattipätevyyttä

• Anonyymi
        UUSI

tänään rikollisten hajanaiset ryhmittymät kalpenevat kansainvälisillä vesillä

missä ovat maailman kuuluja suomalaisia rikollisia?
        heitä yksinkertaisesti ei ole

jos suomi trendi on suosittu maailmalla, suomen pitäisi näkyä monipuolisesti
        tietokonemurroista voi kyllä mainita jotakin: kim doc com ja kivimäki

raaka rikollisuus sen sijaan puuttuu

täydellinen työllistyminen löytyy pohjoiskoreasta
        onko valtion todellakin pakko pyrkiä täydellisyyteen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tänään rikollisten hajanaiset ryhmittymät kalpenevat kansainvälisillä vesillä

missä ovat maailman kuuluja suomalaisia rikollisia?
        heitä yksinkertaisesti ei ole

jos suomi trendi on suosittu maailmalla, suomen pitäisi näkyä monipuolisesti
        tietokonemurroista voi kyllä mainita jotakin: kim doc com ja kivimäki

raaka rikollisuus sen sijaan puuttuu

täydellinen työllistyminen löytyy pohjoiskoreasta
        onko valtion todellakin pakko pyrkiä täydellisyyteen?

masentavaa on kertoa, että ei osata varastaa edes
        masentavaa on sanoa, miten se tapahtuu tai miksi se pitäisi tehdä

jotakin on ollut pahasti pielessä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

masentavaa on kertoa, että ei osata varastaa edes
        masentavaa on sanoa, miten se tapahtuu tai miksi se pitäisi tehdä

jotakin on ollut pahasti pielessä

maahanmuuttajat antoivat itsensä suomalaisille ja eivät siksi osaa enää varastaa ja muuta

tosi häpeälliseksi on pääsyt tilanne, tosi häpeälliseksi

• Anonyymi
      UUSI

rehellistä olisi ANTAA TYÖ TOIMEENTULON UHALLA

KUN TYÖTÄ EI ANNETA, JAETA, MUTTA RAHA VIEDÄÄN, NIIN KYSE ON VALTION RAHAN KERUUSTA, EIKÄ TYÖLLISTYMISESTÄ

• Anonyymi
        UUSI

Vasyl ukrainalainen tarkka-ampuja voi ostaa Suomeen ja anarkistiryhmä lähetti kutsun.

• Anonyymi
      UUSI

Eikö Suomessa jo ole esimerkiksi vastikkeellista työttömyysturvaa?

”Ei sinänsä. Käsitykseni mukaan vastikkeellisuus liittyy siihen, että pitää hakea töitä. Ei kai meillä sellaista järjestelmää ole, jossa pitää käydä joka päivä töissä.

Ite olen jo kuntouttavassa työtominnassa. Miksi Purra ehdoittaa sellaista mikä on jo olemassa!

• Anonyymi
      UUSI

Tarpeeksi,kun kekkuloi,niin pääsee ainoastaan.

• Anonyymi
      UUSI

Jooh, mistä rahat? Työtön maksaa sohvalla makoilusta 46,21e/pv jos mukana 9€ kulukorvaus...kun tuo pakotetaan töihin niin lisäksi tulee työterveys ym kulut maksulistalle eli yleensä tarvitaan vähintään tuplasti rahaa kun työtön tekee 9€/pv "töitä"... Eli kumpi on kunnalle halvempaa? Risukon raivaus ei kata kuluja....

• Anonyymi
      UUSI

Ei yrittäjät huoli töihin enää 55v työtöntä. Vaikka hakee ja kyselee töitä niin ei ne ota töihin!

• Anonyymi
      UUSI

Purralla ja joillaan muillakaan ei ole hajuakaan työttömyystä ja työpaikan saamisen vaikeudesta. Ei se ole enää samanlailla 2025 kuin vuonna 1980, että töihin vain mennään. Jotkut iäkkäämmät eivät osaa elää tässä päivässä!

• Anonyymi
      UUSI

Eivät kaikki äänestäneet tätä tai ollenkaan. Voitte siis alkaa ajaa ihmisoikeuksia tähän maahan.

• Anonyymi
      UUSI

Siitä sitten vaan ehdoittelemaan missä on ne velvoite työt? Niitä pitäisi saada niinkin suurelle väkimäärälle kuin 300 000 ihmistä!

• Anonyymi
      UUSI

- asumistukea
      - työttömyyspäivärahaa
      - toimeentulotukea

Niin ja myöskin ON JO 9€/päivä työkokielu. sekä kuntouttava työtominta myöskin 9€/päivä +tuet. Purra ehdoittaa sellaista mitä on jo olemassa.

• UUSI

Olisi periaatteessa OK ellei hallitus olisi itse syypää työllisyyden heikkenemiseen. Kun Sipilän hallitus aikoinaan patisti työttömiä töihin niin se oli perusteltua koska pitkäaikaistyöttömyys oli Suomen taloutta raskaasti rasittavalla tasolla muiden hallitusten jäljiltä. Orpon hallituksen pitäisi kuitenkin korjata talouspolitiikkansa ennenkuin alkaa patistella ihmisiä töihin koska hallitus on itse aiheuttanut työllisyyden romahtamisen. Työllisyys oli ihan hyvällä tasolla ennenkuin Orpon hallitus tuhosi sen EK:n sanelemalla reunaoikeistolaisella ideologisella politiikalla. Nyt työttömät aivan oikeutetusti kokevat törkeäksi, että hallitus syyttää heitä työttömyydestä joka ei ole heidän syytään vaan hallituksen omaa syytä.

Talouskasvu ja työllisyys eivät lähde nousuun ennenkuin talouspolitiikan linja muuttuu. Työttömille pitää nyt vaan kiltisti maksaa kaikki korvaukset ja sosiaalituet lyhentämättäminä ja ajallaan. Hallituksen pitää hoitaa maan talous kuntoon lopettamalla törttöily ja käskyjen otto EK:lta ennenkuin alkaa vaatia mitään.

• Anonyymi
      UUSI

Hoitaja mitotoitus muuttui vuoden alussa, tehdäån pienemmällä henkilökunta määrällä sama työ., eikä oteta sijaisia jos puute. SÄÄSTÖÄ. Ei ole töitä mutta jos tehtäisiin töitä ilman palkkaa niin sitten on aivan varmasti töitä..TÄMÄKÖ OLISI NYT HOITAJA PULAAN RATKASU ? Kun olet sairas, etkä saa sairaspäivärahaa...pitää ilmoittautua työttömäksi...että saat rahaa. Eihän nämä ihmiset ole työkykyisiä...mutta se on tämä järjestelmä . Työtön saattaa olla oikeasti sairas, mutta luokitellaan työttömäksi koska kela hylkää sairaspäivärahan Jos tuettaisiin yrittäjyyttä, työttömät voisivat kokeilla sitä kanavaa, mutta työttömän on vaikea kokeilla kun on pelko että lähtee koko perus turva. Missään ei kerrota selkeästi, mikä on turva jos yritys kokeilu ei toimi. Epävarmuus ja pelottelu ei tue yrittäjyyttä.

• Anonyymi
      UUSI

Ehdottaisin että sos.pummien kaulan ympärillesidottaisiin köysi jonka toinen pää sidottaisin oikean nilkan ympärille toinen vasemman. Köysi olisi niin lyhyt että he joutuisivat liikkumaan kyykyssä.

• Anonyymi
        UUSI

Ehdottaisin että sos.pummien kaulan ympärillesidottaisiin köysi jonka toinen pää sidottaisin oikean nilkan ympärille toinen vasemman. Köysi olisi niin lyhyt että he joutuisivat liikkumaan kyykyssä.

Kerros nyt vähän omastakin työstäsi. Missä työ on sellasita johon voi kirjoittaa kommentin klo 11.51 päivällä?

• Anonyymi
      UUSI

Tämä on kommunismiin verrattava ideologia.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä. Olen täysin samaa mieltä. V***aa maksaa loisten lorviminen!

• Anonyymi
        UUSI

Misä työssä itse olet. Kerro se meille kailille?

• Anonyymi
        UUSI

Kerro miksi sinä et tee töitä juuri nyt?

Se vasta vatuttaisikin jos olisin yrittäjä ja minulla olisi työntekijöitä jotka kirjoittaisi työajalaan suomi24:fi palstalle. Sinunkin oikea paikka olisi silloin olla työtön!

• Anonyymi
        UUSI

Vaihda paikkaa. Tulijoita palkkatyöhön on, jos se sinua niin nakertaa.

• Anonyymi
      UUSI

Velvoitetaan työnantajia rangaistuksen uhalla tarjoamaan työtä! Kohtuullisen elintason turvaavalla palkalla ja yhteisesti sovituin työehdoin tietysti!

KANNATETAAN!

• Anonyymi
        UUSI

Tämä ehdotushan takaa 100% täystyöllisyyden. Olet nero.

• Anonyymi
        UUSI

Jos työnantaja ei suostu tarjoamaan työttömälle työpaikkaa, työnantajaa sakotetaan kuukausittain työtehtävän kk mediaapalkan mukaan ja sakko siirretään työttömän toimeentulemiseksi hänen tililleen suoraan lyhentämättömänä.

• Anonyymi
      UUSI

Suomen kansalaisen perustuslaillisiin perusoikeuksiin tulee kirjata kiintiötyöpaikka jokaiselle Suomen kansalaiselle.
      Keskipalkan mukaisella korvauksella tehtävän mukaan ja työehdoissa sovituin pelisäännöin.
      Näin saamme Suomen nousuun.

• Anonyymi
      UUSI

Saksipurra talkoilemaan niin johan loppuu järjetön leikkaaminen ja öyhötys.

• Anonyymi
      UUSI

Ymmärrän, että töitä pitäisi tehdä, mutta sitä en ymmärrä, että pitäisi tehdä töitä ja saada palkaksi työttömyyskorvasuta tai toimeentulotukea. Vaihdatko oman työsi palkkasi työttömyyskorvauksesi? Jos et niin miksi muiden pitäisi?

• Anonyymi
      UUSI

Työtä tehdää palkkaa vastaan. Työttömyyskorvaus on korvausta siitä, että kansalaiselle ei ole pystytty järjestämään töitä.

• Anonyymi
        UUSI

Juurikin näin, tämäkin perusasia on joillekin persuille ja kokkareille ihan tietoista ymmärtämättä jättämistä eli tahallaan vääristeltyä asiaa.

Sairasta on Suomen poliittinen elämä tällä hetkellä, suorastaan ryssänmaa tasoista hevonpaskaa.

• Anonyymi
      UUSI

Koska hallitus avaa ne lupaamansa satatuhatta uutta työpaikkaa? Ja tietysti ensin pitää työllistää ne 80 tuhatta jotka on joutuneet työttömiksi tuon hallituksen antaman työpaikka lupauksen jälkeen.

• Anonyymi
      UUSI

Kansalaisia on paljon enemmän kuin päättäjiä. Ja te voitte päättää ettei pahat aikeet käy tai leikkurit. Ja voidaan kohottaa jopa tukia, kalliiden maksujen ja hintojen tasolle. Älkää luulko että olisitte ilman valtaa. Ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa, sanoa ja on valtaa. Jo tänään.

• Anonyymi
      UUSI

Normaalit ihmiset olisivat hakeneet jo aiemmin työkyvyttömyys eläkkeelle. niin lakkaa rimpuilu Kelan kanssa.
      Rahaa tulee samoina päivinä ilman hylkyjä ym.
      Minulla alkoi 30 vuotiaana , ja aivan syystä.

• Anonyymi
      UUSI

Tällä kannatuksen laskun tahdilla Purra on itse pian kortistossa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3253
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2945
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2212
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1645
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1524
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1487
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1395
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1315
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1248
    Aihe