Menettekös mökille?

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011294862.html
"Mökkeilykauden ehdoton kohokohta lähenee kovaa vauhtia: juhannus on pian täällä.
Kun sukulaiset, kaveriporukat ja muut tuttavat kerääntyvät samaan tupaan, voi ihmisillä olla hyvin erilaisia käsityksiä siitä, millaista mökkeilyn kuulu olla. Yksi kaipaa fiinimpää, toinen viihtyy täydellisen askeettisessa ympäristössä. Osa tulee mökille pötköttelemään, toiset puuhailevat päivät pitkät pihahommien parissa.
Me Naisten kyselyyn saapuneiden vastausten perusteella 75 prosenttia viettäisi kesäpäiviään mieluiten omalla mökillä. 19 prosenttia nautiskelisi velvoitevapaasta vuokramökistä, ja vain 6 prosenttia toivoi jakavansa mökin muiden kanssa.
Kyselyyn vastanneista 47 prosenttia on sitä mieltä, että mökkeily on loistavaa aikaa pihahommille ja pikkupuhteille. 33 prosenttia ajattelee päinvastoin: mökillä kuuluu pötkötellä, turha touhotus kuuluu arkeen.

20 prosenttia on puolestaan sitä mieltä, että mökillä kuuluu tehdä sellaisia mukavia asioita, joihin arjessa ei aina ole aikaa – esimerkiksi kutoa, urheilla tai kokkailla.
Jos jokin mökkeilyyn liittyvä asia herättää tunteita, on se ehdottomasti mökille saapuvat vieraat. Saako vieraita laittaa hommiin? Entä kuuluuko mökin omistajan kestittää vieraita?"

Meikäläinen ei ole mökki-ihmisiä, ei vois vähempää kiinnostaa mennä jonkun mökille.
Muutaman kerran olen ollut naapurimme mökillä, kun aikoinaan sinne kutsui.
Serkun vaimon mökillä olen pari kerta käynyt vajaa pari tuntia olen ollut siellä.
Kai ne asuu kerrostalossa, jotka toteaa, että mökillä on mukava puuhastella pihatöiden parissa.
Omakotitalossa asuvaa ei pihatyöt jossain mökillä kiinnosta, koska niitä riittää omakotitalon tontilla ihan riittävästi.

Jaa, että tehdä sellaisia asioita mökillä, joihin ei arjessa ole aikaa.
Miksi niitä mennä tekemään mökille, kun voi tehdä kotonakin.
Jaa, eikö ihmiset kokkaa arkena ruokaa, jotka noin toteaa, että mökillä kuuluu tehdä asioita, joihin arjessa ei ole aikaan, kuten kokkailla.
Eikö lomailuun kuulu syödä valmiissa pöydässä, no taitavat syödä arkena valmiissa pöydässä, kun ei ole arkena aikaa kokata ja pitää sitä varten mennä mökille, huh, huh sentään.

68

1355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En mene, kun asun maalla omakotitalossa. Käy mökistä. 😊

Eikä ole kahden talon töitä. Jos asuisin kerrostalossa, ehdottomasti mökkeilisin vastapainoksi ankealle olemiselle.

Jasu

• Anonyymi

Moni siirtolapuutarha palstalainen asuu kerrostalossa.
        Siirtolapuutarha palsta pienine mökkeineen on kuin kesämökki.
        Minä asun omakotitalossa kaupungissa ja pihatöitä kyllä riittää, eikä
        mitään kesämökkiä edes kaipaa.
        Jos olisi kesämökki/siirtolapuutarhapalsta, niin sen pitäisi olla niin lähellä max 10km, että
        siellä suittaa käydä vaikka illalla, eikä tartte autoa, eikä matkustaa tuntikausia satojen kilometrien päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni siirtolapuutarha palstalainen asuu kerrostalossa.
        Siirtolapuutarha palsta pienine mökkeineen on kuin kesämökki.
        Minä asun omakotitalossa kaupungissa ja pihatöitä kyllä riittää, eikä
        mitään kesämökkiä edes kaipaa.
        Jos olisi kesämökki/siirtolapuutarhapalsta, niin sen pitäisi olla niin lähellä max 10km, että
        siellä suittaa käydä vaikka illalla, eikä tartte autoa, eikä matkustaa tuntikausia satojen kilometrien päähän.

Joku sellainenkin olisi kiva vauhtoehto, jos asuisi kerrostalossa. Minulla on Lahden keskustaan 15km, en pidä pahana matkana. Mutta ympärilläni on luontoa maaseudun ansiosta.

Jasu

• Anonyymi

Mitä ankeaa ne 4 miljardia ihmistä elämässään mielestäsi kokevat suhteessa omaan elämääsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ankeaa ne 4 miljardia ihmistä elämässään mielestäsi kokevat suhteessa omaan elämääsi?

Eivät saa punkin puremia:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku sellainenkin olisi kiva vauhtoehto, jos asuisi kerrostalossa. Minulla on Lahden keskustaan 15km, en pidä pahana matkana. Mutta ympärilläni on luontoa maaseudun ansiosta.

Jasu

Ne ovat niin ihanan näköisiä. Sina kun kuljen ohi, yritän olla tuijottamasta uteliaasti niitä pukkupihoja.

Joskus näkee heikosti talvellakin valoja, vaikkei niitä ole vakikäyttöön tarkoitettukaan.

Ainut mitä olen ihmetellyt, etteivätkö ne olisi pätsejä tuulettomina ja aurinkoisina päivinä ja onko niillä kaikilla siellä ilmalämpöpumppuja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No olipa hölmö kysymys, jos ihminen kertoo kerrostaloelämän olevan ankeaa. Kysytkö mitä ankeaa on mustissa alushousuissa, jos kerron ettei ole minusta kivan väriset?

Kannattaako ottaa noin itseensä, jos jollekin kerristalo on ankea paikka? Muuta syytä tuskin on kysyä tuollaista kun loukkaantuminen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät saa punkin puremia:)

En ole saamut minäkään ikinä vaikka maalla asunutkin. 😊

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat niin ihanan näköisiä. Sina kun kuljen ohi, yritän olla tuijottamasta uteliaasti niitä pukkupihoja.

Joskus näkee heikosti talvellakin valoja, vaikkei niitä ole vakikäyttöön tarkoitettukaan.

Ainut mitä olen ihmetellyt, etteivätkö ne olisi pätsejä tuulettomina ja aurinkoisina päivinä ja onko niillä kaikilla siellä ilmalämpöpumppuja!

Voi kai niitäkin vähän sisustaa?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No olipa hölmö kysymys, jos ihminen kertoo kerrostaloelämän olevan ankeaa. Kysytkö mitä ankeaa on mustissa alushousuissa, jos kerron ettei ole minusta kivan väriset?

Kannattaako ottaa noin itseensä, jos jollekin kerristalo on ankea paikka? Muuta syytä tuskin on kysyä tuollaista kun loukkaantuminen.

Jasu

Harva haluaa asua työleirissä jossa eivät ongelmat koskaan lopu, aina hajoo jotain tai pitää tehdä sitä ja tätä. Voi se joillekin olla se ihanteellisin mieltänostattava tapa elää, jos paremmasta ei tiedä.

• Anonyymi

Asun myös omakotitalossa ja joen rannalla laituri jokeen ja saan käydä uimassa ja kalastelemassa.

• Anonyymi

Kerrostalossa eläminen ei ole ankeaa, riippuu ihan taloyhtiöstö ja kaupunginosasta.
        Täällä Etelä Helsingin Jugendlinnassa kun asustelen, niin on reilusti yilaa ja huonekorkeutta, paksut seinät, niin ei naapureistakaan ole koskaan mitään häiriötä, tai liikenteen melusta.
        Kesämökkiä ei ole , eikä siirtolapuutarhaa, lomat on aina vietetty ulkomailla jo lapsesta asti.
        Tapoja elää on niin monenlaisia, yhdelläkään maahanmuuttajalla , venäläisiä lukuunottamatta ei ole kesämökkejä, kun sellaiset eivät kuulu heidän kulttuureihinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asun myös omakotitalossa ja joen rannalla laituri jokeen ja saan käydä uimassa ja kalastelemassa.

Myös silloin kun on sinilevää täynnä joki? Enpä usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harva haluaa asua työleirissä jossa eivät ongelmat koskaan lopu, aina hajoo jotain tai pitää tehdä sitä ja tätä. Voi se joillekin olla se ihanteellisin mieltänostattava tapa elää, jos paremmasta ei tiedä.

Eteläisellä pallonpuliskolla on nyt talvi! Kannattaisiko sinne mennä?

• Anonyymi

Minä menen... juhaksi.. jännä 1961-mallinen pappatunturi-mopedikin motä pitäisi pitkästä aikaa testailla :D

• Anonyymi

kun menen mökille niin tietystikin otan 4g-reitittimen ja läppärin mukaan kuiyr5nkin...

• Anonyymi

ihan totta tekevät täällä nyt oikein raivaussahalla tuollaisia kadunvarren puisto pensassarja juttuja, näin joku mummeli valitti että ei hänen kukkiin saa koskea, joten siitä tuleen mummon pöheikkö, ja ympärillä näyttä täsmällisen hienolle leikkaus..

• En oo mökkeillä juurikaan käyny. Sangensuulla varmaan juhannuksena 2000 luvun alussa. Mutta sitten sangensuu ränsisty ja se oli sangen ikävä asia.

Ei mua siellä paljoo näkyny. Oulun keskustassahan mä kaiket päivät olin. Illalla vähän istuttiin iltaa ja saunottiin. Siellä päin ne yöt olikin ihan kirjaimellisesti yöttömät.

• Anonyymi

En todellakaan mene. Mökkeily ei ole yhtään minun juttuni. Mulla on omassa kotona ihan riittävästi "mökkiä", kaikilla arjen mukavuuksilla ja kävelymatkan päässä palveluista. 👍

• Anonyymi

Juu en mene mökille,mitä hiton tekemistä siellä on,kysyn vaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu en mene mökille,mitä hiton tekemistä siellä on,kysyn vaan?

Jos sen mökin omistaa, niin siellä on yleensä liikaakin tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just sen takia en halua mökkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arbeit macht frei!

• Anonyymi

En mene mökille, kaameita paikkoja. Kivalle mökille tietysti menisin johonkin lähelle, jos sinne pääsisi HSL lipulla eli ts. voisin vain käväistä.

• Anonyymi

Menen taloon, jossa isäni asui lapsena. Sitä pidämme mökkinä.

• Anonyymi

Hyvä idea, mutta onneksi isä asuu vielä siellä 🤭 Jos sibne menee, niin on varmasti rauhallista ja kalaa saa syödäkseen, mutta ei ole oikein palveluttaa sen ikäistä miestä. Ihan varmasti on palkon kiinnostavampaakin tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä idea, mutta onneksi isä asuu vielä siellä 🤭 Jos sibne menee, niin on varmasti rauhallista ja kalaa saa syödäkseen, mutta ei ole oikein palveluttaa sen ikäistä miestä. Ihan varmasti on palkon kiinnostavampaakin tekemistä.

..siis hänellä.

• Anonyymi

Menin mökilleni jo yli kuukausi sitten ja täällä olen vieläkin. Käyn kotona välillä mutta mökillä asun koko kesän. Juhannus nyt ei kauheasti ole normaalia viikonloppua erilaisempi. Aion viettää rauhallisen juhannuksen, en pahemmin edes juo alkoholia kun ei 50 vuotiaana enää jaksa.

• Anonyymi

Minä sabotoin sähköt lähtiessäni että kivaa seuraavan tulla kun itsew eikkoi hehehe

• Anonyymi

En tee tuollaista mitään sabotaasia, kun selkeää itse nuo jotkut tuhoavat itsensä...

• Juhannuksena en mene mökille. Siellä on juhannuksena aivan liikaa porukkaa ja hälinää. En vaan jaksa mun sukulaisia. En varsinkaan koko porukkaa yhdellä kertaa. Menen sitten, kun tilanne on rauhoittunut.
      Kun saan olla ja puuhastella rauhassa.

• MITÄH?!?!?!? Eikä sukusi tottele mukisematta komentooraa valtakunnassaan? Melkoinen yllätys, mutta toisaalta... Suku on pahin 🤣

• randombypasser kirjoitti:

MITÄH?!?!?!? Eikä sukusi tottele mukisematta komentooraa valtakunnassaan? Melkoinen yllätys, mutta toisaalta... Suku on pahin 🤣

Samaa mieltä. Olen pöyristynyt. Se on jääräpäistä ja kovaäänistä sakkia. En jaksa alkaa huutamaan niiden yli. Menee vaan huutokilpailuksi.
        Huutakoot keskenään. Pahuksen kiljukaulat.

Silti minä loistan kirkkaasti ... poissaolollani. 😂

• Anonyymi

Sun pitää varata se mökki kokonssn omaan käyttöön sanomalla niin, tietyksi ajaksi...

• Anonyymi

..jos sabotoi niin ja joku maanseutumökki, niin jätä jotain keksien muruja latialle paljon niin muurahaisetr tulevat niitä sinne syömään ja valtaavat koko lattiat.
      - satoja muurahaisia sitten sisällä.

mutta niin... monta nuorta naista, mutta eräs johon en ole pysrynyt vielä tutustumaan, koska en ole vaania-tyyppiä, enkä ovikellon rinkuttelija-tyyppiäkään, on sattumaa jos tapaamme, niin silloin..

• Anonyymi

En lähde.
      Miksi pitäisi leikkiä kotia itikoiden keskellä?
      Vilma

• Anonyymi

En mene mihinkään mökille, en jaksa vanhempiani ja sukulaisiani, siellä mökillä, faija juopottelee sukulaisten kaa, ja aina se juopottelu päättyy riitaan, minä menen festareille.

• Anonyymi

En lähde juhannukseksi mökille, menen ystävän luokse kyläilemään, jonne kokoontuu enemmänkin porukkaa. Grillataan ja chillataan ja nautitaan kiireettömyydestä.

Mökkeilen sitten myöhemmin tänä kesänä vuokramökissä omalla porukalla. Sielläkin grillaillaan ja chillaillaan 😁 Ja urheillaan ja uidaan lisäksi 😊

Aletheias

• Anonyymi

Ostin monta makkaraa. Ri ole kuin 5-6 kämppää. Missäköhän söis niitä tarjous-kakkaroita heh sataa taas.

• Anonyymi

Nuorempana kävin festareilla juhannuksena. Sitten isäni antoi kesämökkinsä minulle v 2016 ja olenkin ollut mökillä vuosia jo eikä festarit enää kiinnostanut. Isäni ei jaksanut mökkiä enää hoitaa yli 70 vuotiaana. Se antoi minulle remonttirahaakin ja v 2017 remontoin mökin 70000 eurolla. Tein suurimman osan itse niin säästin rahaa. Mutta täällä mökillä olen viettänyt monta kesää kokonaan kuten tämänkin kesän. Tulin tänne jo toukokuun alussa asumaan ja asun elokuun loppuun.

• Anonyymi

Kesämökki on todella hyvä vaihtoehto ahtaissa hikisissä kerrostaloasunnoissa eläville.

• Anonyymi

On , mutta nyt on niin huonoja kelejä luvattu että kivempi olla kotosalla ja ootella että sateet väistyy , sade hyttysten kera ei kyllä houkuttele lähteä omalle mökkillekkään sisälle istumaan , jos ei sitten lähde sieltä rientoihin tai ole kunnon rytmiryhmää mukana kallistelemaan , se on eri juttu se , ei tartte ees hellettä lähteä pakoon...vielä.

• Anonyymi

Parempi vaihtoehto on mennä resorttiin missä on valmiit ruoat ja palvelut lähellä.
        Se on sitä lomaa jos mikä, Juhannus kuuluu lomapäiviin, ei työleireilyä itikkaparvien keskellä kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On , mutta nyt on niin huonoja kelejä luvattu että kivempi olla kotosalla ja ootella että sateet väistyy , sade hyttysten kera ei kyllä houkuttele lähteä omalle mökkillekkään sisälle istumaan , jos ei sitten lähde sieltä rientoihin tai ole kunnon rytmiryhmää mukana kallistelemaan , se on eri juttu se , ei tartte ees hellettä lähteä pakoon...vielä.

On ollut paras kesä vuosiin, mukavan viileää, ei ole tukalan kuuma asunnossa, yölläkin pystyy nukkumaan, kun ei ole liian kuuma sisällä ja vettäkin on saatu.
        Se kuulkaas loppuu vesi, jos ei sada moneen viikkoon, laskee pohjavedet.
        On niitä hellekesiä ollut, ei ole paljon pystynyt silloin liikkumaan, kun on tullut hikinen ja tukala olo.
        Meikäläiselle tuli ainakin pää kipeäksi, kun oli ne kovat helteet muutamana kesänä, kun asunnossa oli +28 lämmintä, eikä mitään jaksanut tehdä, helle vei voimat.

Tällainen on oikea suomalainen kesä, viileä ja vettä sataa viikottain.
        Nuoruudessa oli juuri tällaisia kesiä.
        Ei mikään käristyskupoli ja viikkoja jatkuva kuivuus...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi vaihtoehto on mennä resorttiin missä on valmiit ruoat ja palvelut lähellä.
        Se on sitä lomaa jos mikä, Juhannus kuuluu lomapäiviin, ei työleireilyä itikkaparvien keskellä kiitos.

Itikka aika alkoi jo pari viikkoa sitten.
        Tuolla metikössä ja luonnossa on mäkäräiset jo riesana ja paarmat, jos on aurinkoista.
        Ei kyllä houkuttele yhtään mennä vapaa aikaa viettää luonnon keskelle.
        Taimikkoa perkasin ja itikat oli riesana, ei edes hyttys hattu auta mäkäräisille, tunkevat joka raosta paljaalle iholle, oli pakko olla pitkähihainen pusero ja housut.
        Niitä mäkäräisiä pääsi vaan jostakin raosta sinne hyttyshatun sisään ja purivat kaulan punaiseksi sen hyttyshatun verkon kiristyskohdasta.
        Ei siellä hullukaan olis lyhyissä vaatteissa, kun pitkissä vaatteissa tuli kuuma ja hiki, mutta pakko oli olla, kun itikoita oli niin paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ollut paras kesä vuosiin, mukavan viileää, ei ole tukalan kuuma asunnossa, yölläkin pystyy nukkumaan, kun ei ole liian kuuma sisällä ja vettäkin on saatu.
        Se kuulkaas loppuu vesi, jos ei sada moneen viikkoon, laskee pohjavedet.
        On niitä hellekesiä ollut, ei ole paljon pystynyt silloin liikkumaan, kun on tullut hikinen ja tukala olo.
        Meikäläiselle tuli ainakin pää kipeäksi, kun oli ne kovat helteet muutamana kesänä, kun asunnossa oli 28 lämmintä, eikä mitään jaksanut tehdä, helle vei voimat.

Tällainen on oikea suomalainen kesä, viileä ja vettä sataa viikottain.
        Nuoruudessa oli juuri tällaisia kesiä.
        Ei mikään käristyskupoli ja viikkoja jatkuva kuivuus...

On ollut joo ja mökkeilty on jo muutama kk , mutta nyt ei nappaa näitten kelien takia , hyvä olla välillä kotosallakin ja kun taas lämpenee niin sitten sitä taas ehtii .... antaa työnorjien juosta mettään "nautiskelemaan" keskikesän juhlasta .

• Anonyymi

Mökille suppailemaan, melomaan, veneilemään ja uistelemaan, grillaamaan, dokaamaan, ihmettelemään arskaa, saunomaan, uimaan, nauttimaan vaimon antimista jne. Jes!!!

• Pakko mennä, piha-alueen punkit lienevät jo tosi nälissään, niin sinne vaan heinikkoon makoilemaan pariksi päiväksi ja taas elo jatkuu.

• Anonyymi

Ei ne syö kuin kerran vuodessa, ne punkit.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ne syö kuin kerran vuodessa, ne punkit.

Ei yksittäinen yksilö syökään, mutta kun niitä tulee aina lisää, niin aina on nälkäisiä pikkusuita ruokittavana 🤗

• Menisin, mutta en omista autoa enää.

• Anonyymi

Mökille saunomaan, uimaan, tikanheittoon, kameran kanssa kuvailemaan (lähimaastot myös), harvemmin tulee grillattua. Lopuksi iltaa kotiin 4km päähän (omakotitalo).
      Jos on aikaa, voi käydä vaikka pyörällä.
      Halkoja tulee hakattua ja vettä kannettua joka reissulla.
      Total Off-the-grid. Ei tule sähköä piuhasta.
      Aggiksella ja invertterillä saa, tosin harvoin edes kaipaa.

• Anonyymi

Juhannus
      Booli resepti:
      perhekossu
      jäitä
      2 mustikkaa
      1,5 mansikaa
      10 aprikoosia
      + kauha
      sadetakki
      kumisaappaat
      jolla
      äyskäri

• Anonyymi

Enpäs juupas menekkään menen johonkin niistä useista kämpistä täällä stadissa joita löytyy yllin kyllin ja vähän enemmänkin hih o kohta salamoi.

• Anonyymi

tommy fränti aamu teeveessä ..voitte vaikka seurata tätä ..sieltä laiturinnokasta...ja virnenaamalla...kenellä on sitä laiturinnokkaa..ukrainassa.gasassa..nyt.iranissa..
      tapetaan elämää...lapsia..äitejä.. ota se virne silmiltä...ok

• Anonyymi

Voi Jasu, sanot
      Eikä ole kahden talon töitä. Jos asuisin kerrostalossa, ehdottomasti mökkeilisin vastapainoksi ankealle olemiselle.

Ei kerrostaloasunnossa ole ollenkaan ankeeta jos siellä on tilaa. On sahat, porat, ompelukoneet, langat kankaat ja maalit. Parvekkeella voi kasvattaa ja ottaa aurinkoa. Voi ryhtyä vaikka mihin paitsi nurmikonleikkuuseen.

• Anonyymi

Totta !Menen Mökille,Hyttyset ja Mäkäräiset odottavat vertani,niillä kun alkaa myös ravintoa tuova kesäloma.Täytyy myös muistaa antaa omastaan.........

• Anonyymi

Ja müista palella sateessa kans.

• Anonyymi

Hampaat kalisee mökillä
      kun on niin kylmä.

• Anonyymi

Uusi mökkikausi ja uudet Venetsialaiset tulossa- oliko niit nimikirrjaimii heittää, niiden lojaali liittolainen?

• Anonyymi

En ehkä nyt halua mökille, Tammisaaressa on pieni kesäpaikka, alle 200 neliömetrin mökki vajaan 6 hehtaarin rantatontilla mutta kun sitä on saanut pienestä pitäen katsella niin se on sitten siinä, kaipaan jotain uutta ja erilaista...

• Anonyymi

Olen nyt 10 vuotta omistanut oman mökin ja ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut. Kavereita ja enoni käy täällä ja kalastamme ja teemme ruokaa nyt ja grillaamme. Enoni käy täällä koska on hyvät kalavedet keväällä ja syksyllä se käy enemmän koska tulee siikaa. Kesällä täällä kyä veljeni, tyttöystäväni, minä ja kavereita kutsun.

• Anonyymi

En mene mökille koskaan, siinä ei ole mitään ideaa.

• Anonyymi

Vein kukkia Pariisissa ja Pietsrissa syntyneiden edesmenneiden koiraystävien haudoille. Aamen.

• Mun nykyinen asujaimisto on aika mökkimäinen, nii ei sillai erikseen tarvi muuta mökkiä,
      No entistä (kesä-) mökkiä on välillä ikävä, vaikka se aika työleiri välillä oli, tai no minä kyl olin silloisista se laiskempi osapuoli..
      Puuhommat oli kivaa, sahaaminen pilkkominen jne, vähä kesäjuomaa, kaijuttimista Eläkeläisiä tai Turmion Kätilöitä ja klapeille kyytiä😁💪

Noh, kohta on taas nurmikonleikkuu edessä täällä, onhan sekin kaupunkiin tottuneemmalle vähä mökkimäistä puuhaa,

• Anonyymi

Menen mökille ...Portugaliin, suomeen en koskaan.

• Anonyymi

Minullakin on metsäkin aivan vieressä kaupungissa, puistomainen asuinalue, 1,7km kaupungin keskustan keskipisteestä.

Nyt olen oikealla mökillä ollut jo kauan, satanut vettä aika paljon, on tullut silti kaikenlaista, kun sataa niin Netflix tai peli Governor of Poker 3.

Toisaalta voisi ampua ilmakiväärillä vaikka ikkunasta sateella.

• Anonyymi

Juu tämä mökkiaihe oli hot topic viime kesänä, naisena esiintyvä äijä, eikö se oo jo vanha juttu ns? Pa dam pam tshii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe