missä vaiheessa lääkärintodistus kun menee autokouluun?

leguri

Heti, lopussa vai siinä väillä? Kiitos

26

1390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsto

Pyöreästi sanottuna kuukautta ennen, kun aiot mennä teoriakokeeseen.

• 87k

Ei missään vaiheessa :) ei autokoulua kiinnosta sun terveydentila, vaan viet sen todistuksen sitten poliisilaitokselle samalla kun viet ajokorttilupahakemuksen, kuvat yms liitteet

• -87k

Miksi et vastaa kysymykseen?

missä vaiheessa lääkärintodistus kun menee autokouluun?

• Kortti väärin perustein

Mene mieluummin kirkkoon rukoilemaan itsesi terveeksi ellei lääkäri ole pystynyt.

• leguri

Eli siis ymmärtäisin tämän nyt sitten sillai että teoriatunnit suoritetaan ja ajotunnit ajetaan jonka jälkeen kolmas osapuoli tulee mukaan eli poliisi joka tarvitsee todisteen ajotaidoista he tarvitsevat sitten lääkärintodistuksen. Käyköhän ihan kunnallinen lääkäri,yksityinen vai sekä että?

• -87k

Vie lääkärintodistus ensitilassa autokouluun, jotta ajokorttilupapäätös saataisiin poliisilta ennen opetuksen päättymistä.

laillistetun lääkärin antama todistus kelpaa

• 87k
        -87k kirjoitti:

Vie lääkärintodistus ensitilassa autokouluun, jotta ajokorttilupapäätös saataisiin poliisilta ennen opetuksen päättymistä.

laillistetun lääkärin antama todistus kelpaa

Miksi se todistus pitäisi autokouluun viedä, eihän heitä sun terveydentila kiinnosta, vaan POLIISIA.

Ja kun viet ITSE luvan, saat sen perille nopeammin, koska silloin se ei pyöri missään pöyällä/autossa viikkoja.

Lisäksi kun viet ITSE luvan, saat samantien tiedon voidaanko se hyväksyä tai ei, autokoulun työntekijät eivät tätä näe.

Eli jos luvan myöntämisessä on ongelmia, saat tietää sen heti kun viet sen poliisille, jos jätät luvat autokouluun, kestää ensinäkin lupien meno poliisille pari viikkoa, ja sitten ehkä kolmen viikon päästä tulee postia, ettie lupaa hyväksytty, eli aikaa meni 5 viikkoa, sen sijaan että asia olisi hoidettu heti kuntoon poliisilaitoksella.

Ja epäselvyyksiä luvan myöntämisessä voi olla monia, esim se että henkilö on aijemmin hakenut lupaa BE ja C korotuksiin, mutta ei halunnutkaan loppujen lopuksi BE:tä, ja perui sen, mutta joku teki virheen ja BE lupa jäi kummittelemaan järjestelmään.

Poliisin luonna asia selviää heti, eikä vasta viiden viikon jälkeen

• -87k
        87k kirjoitti:

Miksi se todistus pitäisi autokouluun viedä, eihän heitä sun terveydentila kiinnosta, vaan POLIISIA.

Ja kun viet ITSE luvan, saat sen perille nopeammin, koska silloin se ei pyöri missään pöyällä/autossa viikkoja.

Lisäksi kun viet ITSE luvan, saat samantien tiedon voidaanko se hyväksyä tai ei, autokoulun työntekijät eivät tätä näe.

Eli jos luvan myöntämisessä on ongelmia, saat tietää sen heti kun viet sen poliisille, jos jätät luvat autokouluun, kestää ensinäkin lupien meno poliisille pari viikkoa, ja sitten ehkä kolmen viikon päästä tulee postia, ettie lupaa hyväksytty, eli aikaa meni 5 viikkoa, sen sijaan että asia olisi hoidettu heti kuntoon poliisilaitoksella.

Ja epäselvyyksiä luvan myöntämisessä voi olla monia, esim se että henkilö on aijemmin hakenut lupaa BE ja C korotuksiin, mutta ei halunnutkaan loppujen lopuksi BE:tä, ja perui sen, mutta joku teki virheen ja BE lupa jäi kummittelemaan järjestelmään.

Lupaa ei tarvitse viedä poliisille, usko nyt.

Ja kun viet ITSE luvan,
        Lisäksi kun viet ITSE luvan,

• 87k
        -87k kirjoitti:

Lupaa ei tarvitse viedä poliisille, usko nyt.

Ja kun viet ITSE luvan,
        Lisäksi kun viet ITSE luvan,

Ei tietenkään TARVITSE (ainakaan joka koulussa)

Mutta JOS luvan myöntämisessä on epäselvää, saa sen tietää ITSE viedessä noin kolmessa minutissa, ja autokoulu hoitaa sen viemisen, menee siihen VIISI viikkoa.

Koska autokoulut eivät tuota "esitarkastusta" pysty (ainakaan viel) omalla tietokoneella tekemään.

Titetenkin jos on ihan ekaa kortti suorittamassa niin uskaltaa antaa autokoulun hoitaa ne paperit, koska silloin ei pitäisi olla esteitä luvan saannille

• -87k
        87k kirjoitti:

Ei tietenkään TARVITSE (ainakaan joka koulussa)

Mutta JOS luvan myöntämisessä on epäselvää, saa sen tietää ITSE viedessä noin kolmessa minutissa, ja autokoulu hoitaa sen viemisen, menee siihen VIISI viikkoa.

Koska autokoulut eivät tuota "esitarkastusta" pysty (ainakaan viel) omalla tietokoneella tekemään.

Titetenkin jos on ihan ekaa kortti suorittamassa niin uskaltaa antaa autokoulun hoitaa ne paperit, koska silloin ei pitäisi olla esteitä luvan saannille

Yritä ymmärtää, ettei ajokorttilupaa viedä mihinkään, Mistä hemmetin tiedostosta lupakanslisti voisi nähdä onko ajokorttiluvan myöntävän KOTIPAIKAN poliisilla tietoja jotka saattaisi olla esteenä luvan myöntämiselle esim. hakija on PAVI valvonnassa tms. Aikoinaaan henkilö haki BC.korttia, poliisi myönsi vain B kortin, johtuen hakijan rikoshistoriasta, runsaasti omaisuus- ja väkivaltarikoksia.

Toisaalta vastuuntuntoinen autokoulu ei aloita ajo-opetusta tietämättä, onko lääketieteellistä estettä ajokortin saamiselle.

Toki tiedän tapauksia jolloin puhelinmyyjä on myynyt kuvalehtiä sokealle.

• 87k
        -87k kirjoitti:

Yritä ymmärtää, ettei ajokorttilupaa viedä mihinkään, Mistä hemmetin tiedostosta lupakanslisti voisi nähdä onko ajokorttiluvan myöntävän KOTIPAIKAN poliisilla tietoja jotka saattaisi olla esteenä luvan myöntämiselle esim. hakija on PAVI valvonnassa tms. Aikoinaaan henkilö haki BC.korttia, poliisi myönsi vain B kortin, johtuen hakijan rikoshistoriasta, runsaasti omaisuus- ja väkivaltarikoksia.

Toisaalta vastuuntuntoinen autokoulu ei aloita ajo-opetusta tietämättä, onko lääketieteellistä estettä ajokortin saamiselle.

Toki tiedän tapauksia jolloin puhelinmyyjä on myynyt kuvalehtiä sokealle.

Ei ne sitä näekään että voidaanko lupa myöntää aivan varmana, mutta ne näkee samantien sen jos on ESTEITÄ luvan myöntämiselle, ymmärrätkä eron?

Autokoulun työntekijät eivät neä mitään avoimia vanohja lupia, suorittamatta jääneitä kokeita eikä muitakaan tietoja.

Eli kyseessä on nimenomaan sellainen "esitarkistus" ymmärrätkö?

• -87k
        87k kirjoitti:

Ei ne sitä näekään että voidaanko lupa myöntää aivan varmana, mutta ne näkee samantien sen jos on ESTEITÄ luvan myöntämiselle, ymmärrätkä eron?

Autokoulun työntekijät eivät neä mitään avoimia vanohja lupia, suorittamatta jääneitä kokeita eikä muitakaan tietoja.

Eli kyseessä on nimenomaan sellainen "esitarkistus" ymmärrätkö?

Koita nyt käsittää,ettei ajokorttilupaa viedä mihinkään.

Vai tarkoitatko AJOKORTTILUPAHAKEMUSTA?

• 87k
        -87k kirjoitti:

Koita nyt käsittää,ettei ajokorttilupaa viedä mihinkään.

Vai tarkoitatko AJOKORTTILUPAHAKEMUSTA?

Mene muuten huutamalaan tonne työministeriön sivuille, siellä haetaan esim kuorma-auton kuljettajaa jolla on ABC-kortti sekä myös kuljettajia joilla on pelkkä C kortti....

No ABC-kortillisia kuljettjia varmaan löytyy, mutta ne C-kortilliset taitaa olla lähinnä niitä wanhoja äijiä

• -87k
        87k kirjoitti:

Mene muuten huutamalaan tonne työministeriön sivuille, siellä haetaan esim kuorma-auton kuljettajaa jolla on ABC-kortti sekä myös kuljettajia joilla on pelkkä C kortti....

No ABC-kortillisia kuljettjia varmaan löytyy, mutta ne C-kortilliset taitaa olla lähinnä niitä wanhoja äijiä

• Ei vaaroja ajoon!
        87k kirjoitti:

Muita liikenteessä voi terveydentilasi kiinnostaa omaansakin tulevaisuudessa ajatellen?

• ytyinen

Hei 87k. Kertoisitko nyt minulle ja muillekin, että kuinka kauan olet ollut töissä autokoulussa? Noi sun juttusi on niin p...eestä, että olisi parempi jos et puuttuisi ihmisten keskusteluihin.

• 87k

Olen suorittanut melko monta ajokorttiluokkaa

M-kortin

B-kortin

C-kortin

A-kortin

BE-kortin.

Ja aina olen luvan vienut ITSE poliisille, ja esim jos tuo C-lupa olisi mennyt autokoulun kautta, olisi ekaksi mennyt 3 viikkoa ennenkuin lupa menee edes käsittelyyn, ja siitä ehkä 2 viikkoa, niin olisin saanut postia "ei hyväksytä" eli yhteensä 5 viikkoa

Mutta kun vein luvan ITSE poliisille näki ne samantien tietokoneelta, että lupaa ei voida hyväksyä, koska olin aikoinaan hakenut BE-lupaa samaan aikaan kuin B-lupaa ja päätin kuitenkin peruuttaa tuon BE:n suorittamisen, ja tämä BE-lupa oli kuitenkin jäänyt "kummittelemaan" sinne järjestelmään, eli ei ollut poistunut, jolloin ei tietenkään voitu uutta lupaa myöntää.

Nyt virkailija kysyi "tehdäänkö uusi lupa C:lle tai C:lle ja BE:lle" ja asia oli hoidossa kymmenessä mintuissa.

Eli kannattaa vielä se lupa itse, etenkin jos pohjalla on jo joku mopokortti tms.

• -87k

87k. Luulee tietävänsä kaiken kaikesta, eikä tiedä kuinka vähän tietää.

• leguri

BC korttia aikoinaan ajoin mutta lopetin ja siirryin pelkkään B kortin suorittamiseen koska en ammattikuskiksi sitten viitsinytkään. Lupien ei muistaakseni koskaan poliisilta kyselty kun en ollut lääkärissäkään käynyt. Punaisena lankana tässä on nyt se että olin vuonna 2008 rajussa kolarissa kyydissä pelkääjän paikalla jossa turvavyöt otti niin kovaa kiinni että selkä meni rikki. Nyt olen syönyt krooniseen kipuun kolmiolääkettä siitä asti. Lääke itsessään ei vaikuta reaktiooni ollenkaan toleranssin johdosta eikä muuhunkaan ymmärtämiseen se olen todennut itse ja muut. Eli jos ajan vaikkapa pyörällä jota olen harrastanut monta vuotta niin saavun tilanteeseen ennaltavasti ja muuttuvat tekijät huomioiden. Nyt olisi vaan mukavaa lähteä vaikkapa kesällä Suomessa telttailemaan tai muuten vaan lomailemaan niin ei sinne polkupyörällä viitsi mennä ja kohta minä työlistyn niin menisi työmatkatkin mukavammin. Koomista tässä on se että olen syntynyt sitä ennen että esim. mopolla voisin liikenteessä mennä hyrymykky missä vaan paitsi moottoritiellä niillä alueilla missä se on kielletty tietysti mutta liikenteessä kumminkin kun olen sitä alle vuosi 85 sukupolvea niin ilman mopo korttia saisin mutta se harmittaisi jos ajokortin suhteen ajatellaan yksimielisesti vaikka olisin kykenevä ajamaan. Olen googlettanut ja etsinyt tietoa internetistä mutta ei tahdo löytyä kuin että saa ajaa jos lääkäri on määrännyt ja toisaalla joku puhuu huumekuskeista jne. mutta minä olen vasta suorittamassa korttia loppuun niin suhtaudutaanko minuun toisin kuin sellaiseen jolla on jo ollut kortti ja siitte vasta lääkäri on määrännyt läääkkeet, onko sellaiset kuskit sitten etulyönti asemassa kun kortti on ollut jo pitkään. Poliisilta on vaikea kysyä kun niitäkin on huonoja ja hyviä ni mihin sitten uskot.

• 87k

Kun hankit lääkärin todistusta ajokortti varten, niin pidät vain turpasi kiinni, niin ei ole ongelmaa, ei ne mitään rekisteriä voi katsoa mitä on joskus tapahtunut.

Näppäimistössä
        on
        muuten
        semmonen
        näppäin
        kuin
        enter
        ,
        se
        on
        siinä
        Ä:n
        oikealla
        puolella
        koita
        käyttää
        sitä
        aina
        välillä

on
        nääs
        sit
        pal
        kivempi
        lukee
        noit
        pitkii
        tekstei

• leguri
        87k kirjoitti:

Kun hankit lääkärin todistusta ajokortti varten, niin pidät vain turpasi kiinni, niin ei ole ongelmaa, ei ne mitään rekisteriä voi katsoa mitä on joskus tapahtunut.

Näppäimistössä
        on
        muuten
        semmonen
        näppäin
        kuin
        enter
        ,
        se
        on
        siinä
        oikealla
        puolella
        koita
        käyttää
        sitä
        aina
        välillä

on
        nääs
        sit
        pal
        kivempi
        lukee
        noit
        pitkii
        tekstei

Tosiaan, on täällä tilaa kirjoitella :)
        Täytyy ens kerralla käyttää tila hyväksi ja viesti on ymmäretty.

Hyvää jo ehkä alkanutta kevään jatkoa teille kullekkin.

• Paska kansa
        87k kirjoitti:

Näppäimistössä
        on
        muuten
        semmonen
        näppäin
        kuin
        enter
        ,
        se
        on
        siinä
        oikealla
        puolella
        koita
        käyttää
        sitä
        aina
        välillä

on
        nääs
        sit
        pal
        kivempi
        lukee
        noit
        pitkii
        tekstei

Vankilat ovat täynnä kieroilijoita.

• ytyinen

87k

Suomessa myönnetään vuosittain yli 60 000 ajokorttia. Niiden käsittely poliisilaitoksella koko ajan vähenevällä henkilökunnalla on hidasta ja aikaa vievää.

Jos kaikki yli 60 000 ihmistä olisi yhtä itsekkäitä kun sinä, ei poliisilaitoksen virkailijat kerkeäisi tehdä töitään.

Eikös me voitaisi kaikki, jopa sinä, toimia niinkuin ohjeitten mukaan tulisi toimia. Näin homma etenee parhaalla mahdollisella tavalla.

• 87k

Eikös se ole juuri hyvä että se virkailija tekee siinä tiskillä sen "esitarkastuksen" ja saa heti selvitettyä että onko jotain häikkää.

Toinen vaihtoehto on se, että lupa lähetetään tarkastamassa käsittelyyn, se käsittellän, ja hylätään, ja tästä kirjallinen tieto postissa, ja aikaa onkin mennyt äkkiä jopa 5 viikkoa, ja asia turhaan ruuhkauttanut lupien käsittelyä

Eli jos on ongelmia, niin eikös se ole parempi että käy itse viemässä luvan, niin saa samantien palautteen voidaanko hyväksyä vai ei.

Esim tommonen vanha BE-lupa voi jäädä kummittelemaan sinne järjestelmään useiksi vuosiksi, vaikka sen peruuttamisesta olisikin ilmoitettu ja saatu se uusi muovikortti.

Tietenkin joilla autokouluilla on valtuutus viedä itse ne hakemukset, mutta aivan taatusti joka koulussa saa myös oppilas ne halutessaan toimittaa

• Parasta niin.

Lääkärin todistus ensimmäiseksi jotta et joudu maksamaan turhaan kalliin autokoulun jos lääkärintodistus on kuitenkin poikkiteloin kortin saamiseen.

• rampajalka

Kyllä siellä autokoulussa annetaan varmasti tarkat ohjeet näistä jutuista, ei huolta.
      Täällä asia piti hoitaa mahd. pian kun koulu aloitettiin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe