Onko minulla reuma?

Housetwin

Olen 17-vuotias tyttö ja minulla on ollut omituisia oireita n. vuoden verran. Elohiiriä on ollut lähes joka päivä ja nykimisiä esintyy koko kehossa lakkaamatta. Elohiiret pystyy havaitsemaan silminkin. Pahin vaiva kuitenkin on se että minulle tulee viiltäviä ja jokseenkin poltteleviakin kipuja niin käsiin kuin jalkoihinikin. Yleensä kivut ovat aamuisin. Jalkapöytäni ovat usein kipeät ja eräänäkin päivänä en voinut laittaa kenkiä ollenkaan jalkaan voimakkaan kivun ja turvotuksen takia. Liki pari kuukautta sitten oikean jalan nimetön varpaani turposi ihmeen kaupalla, eikä turvotus ole vieläkään laskeutunut. Varvas ei ole kipeä eikä kosketusarka. Olen huomannut että jalkani rasittuvat helpommin kuin ennen. Oikean puoleilen silmäni on myös usein turvonnut, kutiava, kuiva ja arka. Olen miettinyt voisiko oireeni viitata reumaan ja onko tilanteeni lääkäriin menon vakava?

3

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+19

      No ei tuo nyt välttämättä mitään reumaa ole,mutta totta kai kannattaa mennä lääkäriin,jotta saat oikeasti selville mistä on kysymys...

    • waiwa

      Minulla on ollut hieman samankaltaisia oireita kuin sinulla, mutta varvas-vaivoja ei ole ilmennyt.
      Sen sijaan minulle on tullut selittämättömiä patteja takaraivooni. Ne eivät ole kipeitä, mutta olisi ihan mukava tietää, mistä nekin tulevat.
      Elohiiriä ei esiinny itselläni päivittäin, mutta silloin kuin niitä on, niitä tulee monen päivän edestä..

    • 6+14

      Wikipedia sanoo elohiirestä seuraavaa:

      Elohiiri on lihassäikeiden tahdosta riippumatonta toimintaa, lääketieteellisenä terminä faskikulaatio. Se esiintyy useimmiten lihaksissa, joissa on herkästi suonenvetotaipumus, kramppi, kuten pohkeessa. Silmäluomen seudussa esiintyvä elohiiri huomataan herkimmin. Lihasjänteyteen, kramppitaipumukseen ja elohiiren herkkyyteen vaikuttavat monet seikat. Tärkein on lihaksen väsyminen.
      Sisälmyshermoston (sympaattinen hermosto) aktivaatio edistää sekä silmäluomen elohiirtä että muiden lihasten faskikulaatiotaipumusta. Jotkut ovat erittäin herkkiä kahvin kofeiinille (samoin tee, kolajuomat). Väsymyksen, krapulan tms. aiheuttama sisälmyshermoston aktivaatio lisää elohiiritaipumusta. Kalium- ja magnesiumionien pitoisuus vaikuttaa sekä kramppitaipumukseen että elohiiren herkkyyteen.
      Silmän seudun elohiiri on useimmiten ohimenevää, lihaksen venyttely ja hieronta (kuten krampissakin) auttaa. Sen mahdollisia syitä ovat silmien siristelyn aiheuttama lihasväsyvyys (silmälasien virhe, usein väärä tasapainotus tai hajataitteisuuden korjaus). Kaikilla esiintyy käytännössä joka päivä elohiirtä jossain lihaksessa, mutta useimmat eivät niitä huomaa. Ääreishermosairauksissa elohiirtä voi esiintyä mm. lihasten kuihtumiseen liittyen.

      Juotteko vettä tarpeeksi ? - entä saako elimistönne riittävästi suoloja ? - oletteko kokeilleet käyttä Magnesiumia ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe