Albert--maanis-depressiivinen?

lukija67

Aamu tv-lähetyksessä mm.H.Saksala ja toinen kirjoittajista sanoi että "rivien välistä" olisi pääteltävissä mistä oli kyse, kun toimittaja kyseli Albertin luonteesta ja siitä kuuluisasta "ristiriitaisesta luonteesta". Kirjassa puhutaan herkästä ihmisestä ja tunnetilojen vaihteluista?? Myös Hesperian sairaalassa oli hoitojakso.
Kirjassa ei peitellä päihteiden käyttöä ja sehän on ollut aina selvillä eli rivien välistä ei tarvitse siis tuota lukea. Miksi siis aamu telkkarissa ei sanottu sen olevan aiheuttaja käytökselle vaan sanottiin nimenomaan tuo "rivien välistä" ??? Muistetava on että moni maanis-depressiivinen on poikkeuksellisen lahjakas ihminen(Beethoven, A.Chrisitie jne.)
Kirjoittajat ja muut puhuvat siis että "rivien välistä" pitää päätellä aben ongelmaa tai sitä miksi käytös oli sellaista kuin oli.
Kaikki viittaisi tohon otsikossa mainitsemaani. Ei pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista, uhoamista, itkua, tiettyä yliherkkyyttä, ylilyöntiä...päihteitten väärinkäyttöä, masennusta ja ylireagointia. Ottakaa kantaa!!!

11

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lizzurok

      Hyvä kirjoitus. Luin kirjan ja katoin ton lähetyksen mut siitähän on jo aikaa.Miks nyt vasta kirjotat? Kirja toi selkeesti kyl tietty ilmi ton päihteet mutta silti ne puhu jostaan muusta. Mutta eihän tossa mitään pahaa ole, päivastoin. Ja mulle ei ole välii jos oli mikä oli. luultavimmin kuitenkin jostain tuollaisesta oli kyse albertin suhteen. Pitää googlettaa...
      Läträäminen on monta kertaa sellasta että taustalta löytyy jotaan muuta.

    • k.alle ja ämpäri

      Taiteilijaluonne on kauniimpi ilmaisu tosta. Kuitenkin ihan lysti tuo koska soitto soi hienosti.

    • Sixkö et

      Saksala ei päässyt höönäyttämään häntä, niin kuin Cisseä.

      • harp ja puuna

        Ole sinäkin varovainen. Saksala saattaa tulla ja hoonauttaa sua, jos b-rapun ovi sattuu olemaan auki ja Seppo sen selällään.


      • Gnarnia
        harp ja puuna kirjoitti:

        Ole sinäkin varovainen. Saksala saattaa tulla ja hoonauttaa sua, jos b-rapun ovi sattuu olemaan auki ja Seppo sen selällään.

        Selvishän se sittenkin, miksi nimi piti kirjoitaa G:llä.


    • alppufani4ever

      Kirja luettu ja yhdyn ketjun aloittaneeseen. Surullinen tarina legendasta ja myöskin ihmisistä, ketkä vain tukivat miehen oirehdintaa.

      • Jatko-osassa

        Managerit roikkuvat hirressä ja maataan sinisenä hotellissa.


      • Osa III jatkoa..
        Jatko-osassa kirjoitti:

        Managerit roikkuvat hirressä ja maataan sinisenä hotellissa.

        Perikunta hamuaa mainetta ja mammonaa omiin liiveihinsä. Jatko-osan loppupuolella ilmenee myös kuinka kapuloita heitellään rattaiden väliin. Karavaani kuitenkin kulkee vaikka koirat haukkuu!!


      • ihanmikäjakukavaan
        Osa III jatkoa.. kirjoitti:

        Perikunta hamuaa mainetta ja mammonaa omiin liiveihinsä. Jatko-osan loppupuolella ilmenee myös kuinka kapuloita heitellään rattaiden väliin. Karavaani kuitenkin kulkee vaikka koirat haukkuu!!

        näköjänstä kuuluisan esan kyräilypalstan löysäkullinen tullut tänne temmeltämään. Ettei vaan olis itse Esa? Hyvä että se k-päitten mellastusmesta lopetettiin. Mutta tarviikos teidän tula sitten tänne mellastamaan?? Runkkaa himassa vaan!
        Mitä itse ketjun aloittaneeseen tulee niin jotain tolastahan alpussa oli. Sinänsä ihan mielenkiintoinen kirjoitus. Saksala voi kylä haistaa paskat.


      • ihasejasamajokohama
        ihanmikäjakukavaan kirjoitti:

        näköjänstä kuuluisan esan kyräilypalstan löysäkullinen tullut tänne temmeltämään. Ettei vaan olis itse Esa? Hyvä että se k-päitten mellastusmesta lopetettiin. Mutta tarviikos teidän tula sitten tänne mellastamaan?? Runkkaa himassa vaan!
        Mitä itse ketjun aloittaneeseen tulee niin jotain tolastahan alpussa oli. Sinänsä ihan mielenkiintoinen kirjoitus. Saksala voi kylä haistaa paskat.

        Pistä osote, ni tuun käymään. Pääset saunaan, nimittäin turpa sellaseen!


    • ihankukajamikävaan

      kuuluisan esan :-) kyräilypalstan mellastusmesta on edelleen hengissä ja voi todella hyvin. itse asiassa niitä on nykyään kaksi erilaista. onneksi näköjään nämä hörhöt jotka ei osaa muuta kun huutaa "runkkaa!" eivät sinne enää löydä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe