Lyijykukka

kokematonpuutarhurj

http://www.puutarha.com/ep/CustomerPics/Lyijykukka_sininen.jpg

Tällainen upea luomus tuli vastikään tilattua ja nyt mietin, miten sitten aikanaan menetellä tuon kanssa kun posti tuo lyijykukan taimet mukanaan. Kuvan kaltainen iso pensas houkuttaisi, mutta onkohan tuohon kuvan pensaaseen tarvittu useampikin taimi ja kauankohan on mennyt siihen että pensaan noin isoksi sai?

5

6029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuta heinää

Tuosta kuvasta nyt ei voi olla ihan varma minkäkokoinen kasvi on, kun ei ole mitään mihin verrata. Mutta lyijykukka kasvaa aika nopeasti. Itse laitoin joskus muinoin siemenestä kasvamaan ja yhdessä kesässä kasvoi noin metriseksi. Ei tosin noin tuuheaksi ja runsaskukkaiseksi. Pari- kolme vuotta, niin hyvinkin voisi olla noin komea kuin kuvassa. Kuvan kasvissa ei välttämättä ole kuin yksi taimi, tai sitten kolme, jos runkoja laskee. Lyijykukka ei suomen oloissa talvehdi ulkona, joten se tarvitsee sopvian talvilepo paikan. Mielellään viiileän ja valoisan, kellarikin saattaa toimia, kunhan liika kosteutta varoo. Itsellä aikoinaan kasvatus lopahti tuohon talvilepoon.
      Kesän kasvi viihtyy puolivarjossa- auringossa ja tykkää juoda paljon, jos en ihan väärin muista. Ja kukkii paljon, ja on jäänyt mieleen, että kukat olivat tahmeita ja karistuaan lattialle, niitä oli vaikea saada siivottua...
      Mutta kaunis kasvi, kannattaa ehdottomasti kokeilla kasvatusta!

• huonekasvi..........

Kyllä lyijykukka on ihan huonekasvi, itselläni kasvanut ikkunalaudalla kesät talvet ja kukkinut myös.

• lyijykukasta lisää
    • Annina77

Heippa.

Minulla kans 5 tainta jotka nyt ovat samassa ruukussa. Nyt harkitsen siirtäväni ne suurempaan ruukkuun mutta kysymys kuuluukin voiko nämä kasvattaa yhdessä ja tavallaan "kiertaa" kasvamaan yhtenäiseksi? Onko kenelläkään kokemuksia vaionko teillä vain yksi taimi yhdessä ruukussa?

• reetta

Jostakin syystä en saa lyijykukkia kasvamaan, ne ovat korkeintaan15- 20 cm korkuisia ja niitä ontullut melko paljon, alussa oli vain kolme. .Kukkinnasta ei tietoakaan. Istutin ne jo joskus huhtikuussa multaan ja ne kasvoivat alkuunsa melko hyvin, mutta kun vein ne ulos, joskus vapun paikkeilla niin kasvu hidastui. Kauniin vihreitä ja hyvinvoivan näköisiä muuten. Pitänee kai kitkeä...

Sama juttu verenpisaroilla. Ne ovat lisääntyneet niin (oli alussa 8) etteivät oikein mahdu isohkoon, 30x50 cm ruukkuun. Niissä on ollut 3-4 punavalkoista tai vaaleansinistä kukintoa, mutta aika vihreältä näyttää. Korkeutta kasveilla noin 30 cm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3547
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      125
      1425
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1331
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1058
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1036
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      977
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      941
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      920
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      885
    Aihe