vika (ominaisuus), siis kyseessä diesel nitro automaatti, mielestäni ei vaihda pienemmälle tarpeeksi ajoissa, niinsanotusti vedättää pienillä kierroksilla, olisiko säädön paikka.
Olis meinaan tuollainen
6
157
Vastaukset
- El Pollo del Muerta
Jos vaihteistona on WA580 niin se kestää moottorin vääntömomenttina 580 Nm.
Jos vaihteistona on 4-vaihteinen 42RLE, voisi vaihtohetken säätäminen korkeammille kierroksille olla laatikon kestävyyden kannalta terveellistä.
Mikä on kierrosluku ennen kuin automaatti vaihtaa ja onko välttämättä vaihtamisen tarvetta ?
Tasakaasulla maantiellä kierrokset ja ajonopeus voi laskea huomattavastikin.
Cruisella ajaessa vaihto pienempään tapahtuu herkemmin. - Nitroilija
Jotain erikoista siinä laatikossa on, sillä normaalisti pienempää pykälää haetaan turhankin helposti, ehkä juuri sen kestävyyden vuoksi. Välillä vaan tuntuu, että hulppeaa vääntöä voisi paremminkin hyödyntää, eikä nostaa kierroksia.
- ennenkuin hajoo
Tekee sellaisen että vitosella kun nopeus putoaa alle 60 km/h ja kierrokset n 1500 ennenkuin vaihtaa pienemmälle, saa myös kaasupolkimen nostamalla ja uudestaan polkaisemalla vaihtamaan mutta vaihtaa kohta vitoselle takaisin.
- El Pollo del Muerta
Tuo moottorin rpm on ihan normaali, siinä hyödynnetään diesel-moottorin laajaa vääntöaluetta ja on sopiva aski jatkeena.
Toki voit shifteristä valita pienemmän pakkovaihteen ja tällöin käytössä myös moottorijarrutus.
Kyssärinä nimimerkille "ennenkuin hajoo": onko kyseessä ensimmäinen automaattisi ? Usein manuaalivaihteisesta automaattiin siirtyneelle teettää uuden ajotavan omaksuminen hieman töitä.
Taajamien isommilla väylillä, jossa nopeus on 50-60 km/h, turbiinilukko kytketyy päälle ja kierrokset putoavat juurikin tuonne n. 1500 rpm paikkeille.- ennenkuin hajoo
Eipä ole eka ei, kaksi vania, 350 ja 700 lootilla, niissä piti säätää joskus kick-down vaijeria, yksi 80 volvo ja 607, nyt tämä nitro, niin ja nuorempana oli solifer mopo automaatilla.
Nitro on muuttunut ajan oloon, uutena ei tehnyt tuollaista.
- El Pollo del Muerta
Olisiko tässä kyseessä uuden auton moottorin- ja vaihteistonohjauksessa tapahtuva muutos silloin kun ajo- tai käyttötuntimäärä X täyttyy.
Tarkoitan tällä sitä että uutta moottoria kierrätetään tarkoituksella ja vasta kun on insinöörin laskelmien mukaan saavutettu jokin raja, aletaan käytössä korostaa koneen vääntöä.
Nimittäin jos moottorin kierrosluku ja vaihteiston pyörintänopeus eivät ole määrätyn raja-arvon sisällä niin vikavalo ilmoittaa häiriöstä.
Tuo moottorin ohjauksen muutos on tuttu ilmiö ainakin niille kuskeille jotka ovat ajaneet M-B Vitoa. Noin 30 000 km:n jälkeen moottorin teho ja vääntö kasvaa niin että sen kyllä huomaa.
Toi Solifer automaatti oli kova juttu ; ) Itsellä oli myös 1970-luvun lopulla vähän aikaa möhkötankki SM. Itseä kyllä silloin vähän hävetti sillä ajaa, mutta kaverit eivät sitä mitenkään mollanneet.
OT Vieläköhän noita löytyy, kun tuntuu kaikki vaan hurahtaneen edelleenkin "pappa"-Tuntureihin. Muistelisin että myös vanhempaa Exportia ( sitä kauniimpaa ) sai jo myös automaattina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859