"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." (vuoden 1933 käänös)
"Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan" (vuoden 1992 käännös)
Pyytäisin, että kristityt muistaisivat tämän käskyn myös tällä palstalla kirjoittaessaan. Toisen ihmisen erilainen katsomus, vieraaseen ryhmään kuuluminen tai oma suuttumus tai kauna eivät oikeuta mustamalaamiseen tai valehtelemiseen. Myös liioittelu ja mustavalkoinen julistaminen ("Kun et usko Jeesuksen opetuksiin, niin sittenhän sinun mielestäsi pikkuvauvoja saa vapaasti syödä!") johtaa usein valheeseen ja tekee keskustelun vaikeaksi.
Kaikkia meitä sitoo Suomen laki. Herjaaminen ja kunnianloukkaus ovat rangaistavia tekoja, ja vaikka ne eivät tällaisella nimettömällä palstalla ihan rikoksiksi asti muodostuisikaan, olisi kuitenkin viisaampaa laittaa välillä jäitä hattuun ja miettiä, onko se oma ennakkoluulo sittenkään ihan totta.
Ethän siis herjaa. Asiallisesti voit kertoa, mikä sinua ateismissa tai ateisteissa häiritsee.
Yhdeksäs käsky
39
100
Vastaukset
- Masentunut kristitty
Kauhistuttavaa ja loukkaavaa herjaamista ja 9. käskyn rikkomista on mielestäni se, että esim. kirkossamme vaikuttavat/toimivat vanhoillislestadiolaiset kristityt opettavat ja julistavat omilleen, että me muut kristityt olemme vääräuskoisia.?!?!?!?
Näin ainakin olen ymmärtänyt. Ja sitten saavat toimia kirkkomme viroissa pappeinamme ja sielunhoitajinamme.- Pyhä Pieru
Noita lestaadiolaisia on sen verran vähän, että teidän kirkkoon kuuluvien valtaväestön tulee vaatia niitten heittämistä pihalle. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
- Kaikki tervetulleita
Pyhä Pieru kirjoitti:
Noita lestaadiolaisia on sen verran vähän, että teidän kirkkoon kuuluvien valtaväestön tulee vaatia niitten heittämistä pihalle. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Voisivat toimia omiensa sielunhoitajina, mutta ei kirkkomme viroissa, jos/kun kirkon ulkopuolella opettavat omilleen erilaista oppia mm. että muut krisityt olisivat väärin uskovia???!?!?!?
Kirkossamme hienoa on juuri se, että sinne ovat tervetulleita kaikki. - Ei mitään uutta
Kristinuskon noin 3000 eri haaraa ja lahkoa ovat aina, jo vuosisatojen ajan opettaneet, että vain niillä on se yksi ainoa oikea pelastukseen johtava usko ja kaikki muut ovat harhaoppisia matkalla kadotukseen. Ihanko oikeasti sinä et tätä muka tiennyt? Oletko koskaan eläissäsi avannut yhtään ainoaa historiankirjaa, tai seurannut minkään tiedotusvälineen uutisia?
Minusta on lähinnä säälittävää, että kristitty kummastelee asiaa, joka on ollut hänen uskontonsa normaalia arkipäivää viimeiset 1600 vuotta yhtäjaksoisesti. - Masentunut kristitty
Ei mitään uutta kirjoitti:
Kristinuskon noin 3000 eri haaraa ja lahkoa ovat aina, jo vuosisatojen ajan opettaneet, että vain niillä on se yksi ainoa oikea pelastukseen johtava usko ja kaikki muut ovat harhaoppisia matkalla kadotukseen. Ihanko oikeasti sinä et tätä muka tiennyt? Oletko koskaan eläissäsi avannut yhtään ainoaa historiankirjaa, tai seurannut minkään tiedotusvälineen uutisia?
Minusta on lähinnä säälittävää, että kristitty kummastelee asiaa, joka on ollut hänen uskontonsa normaalia arkipäivää viimeiset 1600 vuotta yhtäjaksoisesti.Nämä lahkot eivät toimi kirkkomme sisällä.
No anteeksi möhläykseni. Tätä käskyä vastaan Paavali siis syyllistyi, kun syytti Roomalaiskirje 1 29-31:ssa, että ne heterot, jotka alkoivat olemaan samaa sukupuolta olevien kanssa "sillä lailla" ovat pahoja ja rikollisia kaikin tavoin.
Eihän voi ajatella, että ihminen on automaattisesti tällainen, kun harrastaa seksiä toisella tavalla, kuten Paavali mustamaalaa oikein olan takaa:
"He ovat täynnä kaikkea vääryyttä ja pahuutta, ahneutta, häijyyttä, kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä, ovat korvaankuiskuttelelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta".
Taisipa Paavali olla siinä pahanilkinen ja täynnä vääryyttä ja pahuutta! Ja synti siis väärä todistus lähimmäisestä.Tässäpä helsinkijokkeri antaa hyvän esimerkin siitä, miten helppoa Paavalinkin oli luisua asiattomiin syytöksiin seksuaalisen suuntautumisen takia. Mutta jos kristitty pitää Raamattua kirjaimellisesti totena, hänen on vaikea nähdä moisessa solvausten tulvassa mitään väärää.
- Kovaa vihaa
Onpa suomalaisen homon paavaliviha hirmuista. Koeta nyt vihdoin päästä siitä yli, että Raamatussa ei lue sinulle mieluisia asioita.
Kovaa vihaa kirjoitti:
Onpa suomalaisen homon paavaliviha hirmuista. Koeta nyt vihdoin päästä siitä yli, että Raamatussa ei lue sinulle mieluisia asioita.
Kovaa vihaa sanoi :
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Ja yksi nousee siemenestäni myöhempinä aikoina, Herran rakastettu, kuullen maan päällä Hänen äänensä, valaisten uudella tiedolla kaikkia pakanoita, paljastaen Israelissa pelastuksen viisauden valolla, ja repien sen pois siitä kuin susi, ja antaen sen pakanoiden seurakunnalle. Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa. Ja hänet on kirjattu pyhiin kirjoihin, sekä hänen tekonsa että hänen sanansa, ja hän tulee olemaan Jumalan valittu ikuisesti, ja hänen tähtensä isäni Jaakob opasti minua sanoen: Hän tulee täyttämään sen, mikä puuttuu heimostasi.
Kovaa vihaa sanoi :
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Ja yksi nousee siemenestäni myöhempinä aikoina, Herran rakastettu, kuullen maan päällä Hänen äänensä, valaisten uudella tiedolla kaikkia pakanoita, paljastaen Israelissa pelastuksen viisauden valolla, ja repien sen pois siitä kuin susi, ja antaen sen pakanoiden seurakunnalle. Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa. Ja hänet on kirjattu pyhiin kirjoihin, sekä hänen tekonsa että hänen sanansa, ja hän tulee olemaan Jumalan valittu ikuisesti, ja hänen tähtensä isäni Jaakob opasti minua sanoen: Hän tulee täyttämään sen, mikä puuttuu heimostasi.
EI OLE SIIS VÄÄRÄ PROFEETTA.Jos nyt vihdoin saisi PERTSALTA jotain, mikä liittää Benjaminin kirjoituksen suoraan Paavaliin. Minä kun en näe mitään. "Uusi tieto" ainakin hymyilyttää, kun Paavali ei tiennyt edes lopun aikojen ajankohtaa, vaikka siitä oikein kirjelmöi.
"Viisauden valo", hah! Että eräs ihmisryhmä on täynnä pahuutta ja rikollisuutta, joissa ei ole mitään hyvää? Room 1. Tai että Paavali kehuu itseään ja kiivastui kerran niinkin, niin että erkani porukasta, mutta tekopyhästi käskee muita olemaan sävyisia ja olemaan kehumatta itseään?
Persta hyvä. Tuo Benjamin teksti on kaikkea muuta kuin Paavaliin sopivaa!helsinkijokkeri kirjoitti:
Jos nyt vihdoin saisi PERTSALTA jotain, mikä liittää Benjaminin kirjoituksen suoraan Paavaliin. Minä kun en näe mitään. "Uusi tieto" ainakin hymyilyttää, kun Paavali ei tiennyt edes lopun aikojen ajankohtaa, vaikka siitä oikein kirjelmöi.
"Viisauden valo", hah! Että eräs ihmisryhmä on täynnä pahuutta ja rikollisuutta, joissa ei ole mitään hyvää? Room 1. Tai että Paavali kehuu itseään ja kiivastui kerran niinkin, niin että erkani porukasta, mutta tekopyhästi käskee muita olemaan sävyisia ja olemaan kehumatta itseään?
Persta hyvä. Tuo Benjamin teksti on kaikkea muuta kuin Paavaliin sopivaa!jokkeri
_____
Kyllä se on aivan selkeätä tekstiä jos ÄO on vähänkään satasen yläpuolella.
Milläs sinä tuon nyt kuitenkaan voisitkaan tunnustaa , kas kun Paavali nirhaa
homot.- Ensimm. Korinttilais
iaurwen kirjoitti:
Tässäpä helsinkijokkeri antaa hyvän esimerkin siitä, miten helppoa Paavalinkin oli luisua asiattomiin syytöksiin seksuaalisen suuntautumisen takia. Mutta jos kristitty pitää Raamattua kirjaimellisesti totena, hänen on vaikea nähdä moisessa solvausten tulvassa mitään väärää.
. 15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen ruumiin jäseniä? Ryhtyisinkö siis tekemään Kristuksen jäsenistä porton jäseniä? En ikinä!
16 Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
17 Mutta joka liittyy Herraan, on samaa henkeä hänen kanssaan.
18 Pysykää erossa haureudesta! Kaikki muut synnit, joita ihminen tekee, kohdistuvat muualle kuin hänen ruumiiseensa, mutta siveetön teko osuu ihmisen omaan ruumiiseen.
1 Kor. 6: - Dara
"He ovat täynnä kaikkea vääryyttä ja pahuutta, ahneutta, häijyyttä, kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä, ovat korvaankuiskuttelelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta".
Ajatella, että jos joku kirjoittaisi tällä palstalla näin vaikkapa kristityistä, viesti poistettaisiin alta aikayksikön asiattomana herjaamisena, paikalle pyyhältäisi lauma uskovia parkumaan, kuinka moinen analyysi on vainoamista, solvaamista ja kaiketi jopa kiihotusta kansanryhmää vastaan. Toki kun tällainen analyysi löytyy heidän pyhästä kirjastaan ja ottavana osapuolena on ihmisryhmä, josta he eivät itse tykkää, ei tekstissä toki ole mitään vialla... Dara kirjoitti:
Ajatella, että jos joku kirjoittaisi tällä palstalla näin vaikkapa kristityistä, viesti poistettaisiin alta aikayksikön asiattomana herjaamisena, paikalle pyyhältäisi lauma uskovia parkumaan, kuinka moinen analyysi on vainoamista, solvaamista ja kaiketi jopa kiihotusta kansanryhmää vastaan. Toki kun tällainen analyysi löytyy heidän pyhästä kirjastaan ja ottavana osapuolena on ihmisryhmä, josta he eivät itse tykkää, ei tekstissä toki ole mitään vialla...Dara sanoi :
Ajatella, että jos joku kirjoittaisi tällä palstalla näin vaikkapa kristityistä, viesti poistettaisiin alta aikayksikön asiattomana herjaamisena
________
Katso tästä ketjusta pertsa2012 12.3.2012 ateisti1982 kommentit joita ei ole
kaiketi poistettu ei ainakaan ekaa sen tarkastin.
En ole niistä kyllä marissutkaan.pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri
_____
Kyllä se on aivan selkeätä tekstiä jos ÄO on vähänkään satasen yläpuolella.
Milläs sinä tuon nyt kuitenkaan voisitkaan tunnustaa , kas kun Paavali nirhaa
homot.PERTSA. tuskin minun AO yli sataa on. Eli sinun pitää selittää minulle vajaaälyiselle, mikä Benjamin tekstissä koskee suoraan Paavalia. Kovasti hankalta sinulle tuntuu selittää tarkoituksesi.
Ja Paavali nirhaa monet muutkin kuin homot! Ja oliko kovin järkevää 1 Kor 11, kun "vaimon tulee pitää päässän vallanalaisuuden merkki" eli naisella pitää olla päässään jonkin näköinen huivi tai hattu. Se on Paavalin käsky, mutta kuka sitäkin noudattaa?
Anteeksi vaan, mutta minun on vaikea tasa-arvon kanttajana pitää Paavalia juuri muuna kuin sovinistisena öykkärinä. Ja mitä se on se omakehuminen, eikö siitä pitäisi Paavalia nuhdella? Mutta sulle Paavali sopii ilmeisen hyvin, joten Pertsalla ja minulla on aivan erinlaiset elämänarvot, emmekä tule koskaan ymmärtämään toisiamme. Enkä minä tule ymmärtämään Paavalia muinaisine asenteineen.helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA. tuskin minun AO yli sataa on. Eli sinun pitää selittää minulle vajaaälyiselle, mikä Benjamin tekstissä koskee suoraan Paavalia. Kovasti hankalta sinulle tuntuu selittää tarkoituksesi.
Ja Paavali nirhaa monet muutkin kuin homot! Ja oliko kovin järkevää 1 Kor 11, kun "vaimon tulee pitää päässän vallanalaisuuden merkki" eli naisella pitää olla päässään jonkin näköinen huivi tai hattu. Se on Paavalin käsky, mutta kuka sitäkin noudattaa?
Anteeksi vaan, mutta minun on vaikea tasa-arvon kanttajana pitää Paavalia juuri muuna kuin sovinistisena öykkärinä. Ja mitä se on se omakehuminen, eikö siitä pitäisi Paavalia nuhdella? Mutta sulle Paavali sopii ilmeisen hyvin, joten Pertsalla ja minulla on aivan erinlaiset elämänarvot, emmekä tule koskaan ymmärtämään toisiamme. Enkä minä tule ymmärtämään Paavalia muinaisine asenteineen.jokkeri sanoi :
Eli sinun pitää selittää minulle vajaaälyiselle, mikä Benjamin tekstissä koskee suoraan Paavalia.
Tuossa alla se ääni kuultiin.
Apostolien teot :
4. ja hän kaatui maahan ja kuuli ÄÄNEN, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
___
B--> valaisten uudella tiedolla kaikkia pakanoita, paljastaen Israelissa pelastuksen viisauden valolla, ja repien sen pois siitä kuin susi, ja antaen sen pakanoiden seurakunnalle.
Paavali vei tiedon uudesta uskonnosta pakanoille ja saarnaten sitä myös Israelissa.
Tiedon vieminen pakanoille ei varmaan ollut helppoa - muut apostolit varmaan vastustivat.
__
B--> Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa.
Paavali on jatkuvasti läsnä kristinopissa kuin laulu , vaikkei kuitenkaan homojen suissa.
___
B--> Ja hänet on kirjattu pyhiin kirjoihin, sekä hänen tekonsa että hänen sanansa, ja hän tulee olemaan Jumalan valittu ikuisesti
Paavali on läsnä pyhissä kirjoissa vieläkin.
___
B--> Hän tulee täyttämään sen, mikä puuttuu heimostasi.
Paavali oli Benjaminin heimoa.
Siinä oli ainakin vihje siitä mistä heimosta tuo ihmeellinen mies tulisi.
En osaa ajatella muita merkityksiä.
Ja yksi nousee siemenestäni myöhempinä aikoina, Herran rakastettu, kuullen maan päällä Hänen äänensä, valaisten uudella tiedolla kaikkia pakanoita, paljastaen Israelissa pelastuksen viisauden valolla, ja repien sen pois siitä kuin susi, ja antaen sen pakanoiden seurakunnalle. Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa. Ja hänet on kirjattu pyhiin kirjoihin, sekä hänen tekonsa että hänen sanansa, ja hän tulee olemaan Jumalan valittu ikuisesti, ja hänen tähtensä isäni Jaakob opasti minua sanoen: Hän tulee täyttämään sen, mikä puuttuu heimostasi.Paavali ei puhu tässä homoseksuaaleista vaan ihmisistä yleensä. Puhutteleva tapaus oli se kun lähetyssaarnaaja aikoi pitää saarnaan Kiinan maaseudulla, hänellä ei ollut oikeen puheenaihetta. Mieleen tuli lukea Roomalaiskirjeen 1.luku. Sen hän tekikin. Kun hän pääsi loppuun eräs mies nousi seisomaan ja kysyi:" Onko tämä mies aave vai mikä kun hän tietää ja on kirjoittanut ylös meidän kyläläisten pahat tekomme?". Sielläkin oppimaton maalaismies tiesi heti tekstin kuultuaan, että kohdassa puhutaan ihmisistä yleensä. Tämän kyllä ymmärtää jokainen joka haluaa, eri asia on jos ei ole halua ja/tai jokin muu motivoi väärinymmärrykseen.
iaurwen kirjoitti:
Tässäpä helsinkijokkeri antaa hyvän esimerkin siitä, miten helppoa Paavalinkin oli luisua asiattomiin syytöksiin seksuaalisen suuntautumisen takia. Mutta jos kristitty pitää Raamattua kirjaimellisesti totena, hänen on vaikea nähdä moisessa solvausten tulvassa mitään väärää.
Paavali vaan puhuu ihmisistä yleensä, ja tarkastippa osasi kuvailla ihmisluonnetta.
Dara kirjoitti:
Ajatella, että jos joku kirjoittaisi tällä palstalla näin vaikkapa kristityistä, viesti poistettaisiin alta aikayksikön asiattomana herjaamisena, paikalle pyyhältäisi lauma uskovia parkumaan, kuinka moinen analyysi on vainoamista, solvaamista ja kaiketi jopa kiihotusta kansanryhmää vastaan. Toki kun tällainen analyysi löytyy heidän pyhästä kirjastaan ja ottavana osapuolena on ihmisryhmä, josta he eivät itse tykkää, ei tekstissä toki ole mitään vialla...Paavali puhuu tässä ihmisistä yleensä, heidän luonteestaan. Ja täytyy myöntää rehellisesti että tarkastippa osasi kuvailla, suorastaan hämmästyttävän tarkka kuvaus.
juhani1965 kirjoitti:
Paavali puhuu tässä ihmisistä yleensä, heidän luonteestaan. Ja täytyy myöntää rehellisesti että tarkastippa osasi kuvailla, suorastaan hämmästyttävän tarkka kuvaus.
juhani1965 se taas vääristelee. Kyllä Paavali kirjoitti nimenomaaan "HE OVAT", kun jatkoi minkälaisia ovat ne heterot, jotka olivat vaihtaneet "luonnollisen luonnonvastaiseen". Missä on rehellisyys ja oikeamielisyys?
Onko vaikea myöntää ettei Paavali mikään täydellinen ollut?pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri sanoi :
Eli sinun pitää selittää minulle vajaaälyiselle, mikä Benjamin tekstissä koskee suoraan Paavalia.
Tuossa alla se ääni kuultiin.
Apostolien teot :
4. ja hän kaatui maahan ja kuuli ÄÄNEN, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
___
B--> valaisten uudella tiedolla kaikkia pakanoita, paljastaen Israelissa pelastuksen viisauden valolla, ja repien sen pois siitä kuin susi, ja antaen sen pakanoiden seurakunnalle.
Paavali vei tiedon uudesta uskonnosta pakanoille ja saarnaten sitä myös Israelissa.
Tiedon vieminen pakanoille ei varmaan ollut helppoa - muut apostolit varmaan vastustivat.
__
B--> Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa.
Paavali on jatkuvasti läsnä kristinopissa kuin laulu , vaikkei kuitenkaan homojen suissa.
___
B--> Ja hänet on kirjattu pyhiin kirjoihin, sekä hänen tekonsa että hänen sanansa, ja hän tulee olemaan Jumalan valittu ikuisesti
Paavali on läsnä pyhissä kirjoissa vieläkin.
___
B--> Hän tulee täyttämään sen, mikä puuttuu heimostasi.
Paavali oli Benjaminin heimoa.
Siinä oli ainakin vihje siitä mistä heimosta tuo ihmeellinen mies tulisi.
En osaa ajatella muita merkityksiä.
Ja yksi nousee siemenestäni myöhempinä aikoina, Herran rakastettu, kuullen maan päällä Hänen äänensä, valaisten uudella tiedolla kaikkia pakanoita, paljastaen Israelissa pelastuksen viisauden valolla, ja repien sen pois siitä kuin susi, ja antaen sen pakanoiden seurakunnalle. Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa. Ja hänet on kirjattu pyhiin kirjoihin, sekä hänen tekonsa että hänen sanansa, ja hän tulee olemaan Jumalan valittu ikuisesti, ja hänen tähtensä isäni Jaakob opasti minua sanoen: Hän tulee täyttämään sen, mikä puuttuu heimostasi.PERSTA: Onkohan tietoa siitä, että Paavali on Benjaminin siementä, siis sukua?
"Herran rakastettu ja valittu" oli kuitenkin Herran kansan tappajakin.
"Aikojen täyttymiseen saakka tulee olemaan pakanoiden seurakunnissa". Paavali ei ole ollut pitkään aikaan missään seurakunnassa, eikä ajat ole vielä kai täyttyneet? Ja mitä ovat "pakananoiden seurakunnat"? Kristinuskon seurakunnat eivät varmaankaan, eikä Paavali missään muiden uskontojen parissakaan pyöri.
Tiedän, että sinun mielestä kaikki sopii Paavaliin täydellisesti, vaikka minun mielestäni on aika hataralla pohjalla. Sinut tuntien mikä tahansa kirjoitus viittaa Jeesukseen tai nyt Paavaliin, jos niin haluaa vaan ajatella.helsinkijokkeri kirjoitti:
PERSTA: Onkohan tietoa siitä, että Paavali on Benjaminin siementä, siis sukua?
"Herran rakastettu ja valittu" oli kuitenkin Herran kansan tappajakin.
"Aikojen täyttymiseen saakka tulee olemaan pakanoiden seurakunnissa". Paavali ei ole ollut pitkään aikaan missään seurakunnassa, eikä ajat ole vielä kai täyttyneet? Ja mitä ovat "pakananoiden seurakunnat"? Kristinuskon seurakunnat eivät varmaankaan, eikä Paavali missään muiden uskontojen parissakaan pyöri.
Tiedän, että sinun mielestä kaikki sopii Paavaliin täydellisesti, vaikka minun mielestäni on aika hataralla pohjalla. Sinut tuntien mikä tahansa kirjoitus viittaa Jeesukseen tai nyt Paavaliin, jos niin haluaa vaan ajatella.jokkeri sanoi :
PERSTA: Onkohan tietoa siitä, että Paavali on Benjaminin siementä, siis sukua?
_______
Tuolla alhaalla on nyt yksi lähde , mutta googlettamalla niitä löytyi paljon.
Tulee olemaan , kuin laulun sävel kaikkien suissa - katso alla :-)
Niin on ollut paitsi homojen suissa.
___
Benjaminin testamentista :
. Ja aikojen täyttymykseen saakka tulee hän olemaan pakanoiden seurakunnissa, ja heidän hallitsijoidensa keskuudessa, kuin laulun sävel kaikkien suissa.
___
Etkö ihan todella osannut lukea tuota lausetta oikein??
Vähässä Aasiassa sijainneessa Tarsossa eli Paavalin kannalta kaksi kulttuuria. Kaupunki oli kreikkalainen, mutta hänen perheensä juutalainen. Pojalle annettiin nimi Saul kuuluisan kuninkaan mukaan, koska molemmat olivat Benjaminin sukua. Saul, Saulus = pyydetty.helsinkijokkeri kirjoitti:
juhani1965 se taas vääristelee. Kyllä Paavali kirjoitti nimenomaaan "HE OVAT", kun jatkoi minkälaisia ovat ne heterot, jotka olivat vaihtaneet "luonnollisen luonnonvastaiseen". Missä on rehellisyys ja oikeamielisyys?
Onko vaikea myöntää ettei Paavali mikään täydellinen ollut?Itseasiassa alkukielessä tuossa kohdassa ei ole edes "he ovat"-sanoja. Ja jos luemme eteenpäin Paavali tekee yhteenvedon keistä on puhunut. Paavali kirjoittaa:"Sentähden, oi sinä ihminen et voi millään itseäsi puolustaa...." (Room.2:1). Eli Paavali puhuu ihmisistä.
Rehellisyys ja oikeamielisyys on siinä että luetaan Raamattuakin kuten Raamattu sanoo, ei niinkuin itse toivoisimme siellä lukevan.
"Onko vaikea myöntää ettei Paavali mikään täydellinen ollut?"
Ei suinkaan, senhän hän itsekkin myöntää monissa kohdin.juhani1965 kirjoitti:
Itseasiassa alkukielessä tuossa kohdassa ei ole edes "he ovat"-sanoja. Ja jos luemme eteenpäin Paavali tekee yhteenvedon keistä on puhunut. Paavali kirjoittaa:"Sentähden, oi sinä ihminen et voi millään itseäsi puolustaa...." (Room.2:1). Eli Paavali puhuu ihmisistä.
Rehellisyys ja oikeamielisyys on siinä että luetaan Raamattuakin kuten Raamattu sanoo, ei niinkuin itse toivoisimme siellä lukevan.
"Onko vaikea myöntää ettei Paavali mikään täydellinen ollut?"
Ei suinkaan, senhän hän itsekkin myöntää monissa kohdin.juhani1965. Mitä siinä alkukielessä sitten lukee? Room 1 tämä kohta minun Raamatussa:
"27.. Samoin miespuoliset ovat kiimosissaan syttyneet toisiinsa. 28.. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät... 29: He ovat täynnä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta..."
Miten Paavali muutti ikäänkuin puheenaihetta kesken kaiken? Ensin kirjoitti homostelusta ja ja sitten syytti kaikkia ihmisiä pahoiksi ja rikollisiksi? Anteeksi, mutta mutta älykkyyteni ei riitä ymmärtämään. Ja minä en toivo Raamatussa lukevan niin kuin haluan, vaan noin minun Raamatussani lukee. Miksi koet että minä vääristelen enkä ole rehellinen, uskova juhani1965?
Ja minä en usko Paavalia siinäkään tapauksessa, että hän tarkoitti kaikkien ihmisten olevan täynnä pahuutta ja rikollisuutta. Näen jotain hyvääkin ihmisissä, toisin kuin Paavali. Paavali oli kai jotenkin erityisen synkkämielinen. Hänhän kuulemma oli myös joukkosurmaaja. Siihen ei moni pysty nykyaikana.
Hah hah! "Kovaa vihaa", siteerasin taas Paavalia. Ja sinä syytät minua vihasta etkä näe Paavalin kirjoituksissa mitään vikaa? Tämä maailma on aivan tovottoman pimeä.
Raamtussa on varmaan monellekin epämielusia asioita: Matt 25. Jeesus puhuu: "Minun oli nälkä, mutta ette antaneet syötävää, minulla oli jano, mutta ette antaneet juotavaa, olin vieras, ettekä ottaneet minua kotiinne, olin alasti, mutta ette tte antaneet vaatteita, olin sairaana ja vankilasssa, mutta ette käyneet katsomassa.. ja nämä menevät pois iänkaikkiseen rangaistukseen.
Rikkaammille Jeesus sanoi, että myisivät omaisuutensa ja antaisivat rahat köyhille. Mutta eipä kristityt uskvat tuollaisille asiolle korvaansa lotkauta.- Onko näin
"Rikkaammille Jeesus sanoi, että myisivät omaisuutensa ja antaisivat rahat köyhille. Mutta eipä kristityt uskvat tuollaisille asiolle korvaansa lotkauta."
Kannatko siitä huolta? Onko näin kirjoitti:
"Rikkaammille Jeesus sanoi, että myisivät omaisuutensa ja antaisivat rahat köyhille. Mutta eipä kristityt uskvat tuollaisille asiolle korvaansa lotkauta."
Kannatko siitä huolta?En ole antanut kaikkea omaisuuttani pois, mutta olen kyllä auttanut aina kun ollut ylimääräistä rahaa. Yksi talo on tullut pystyyn ja viiden hengen perhe asustaa siinä Ghanassa. En koe olevani ihminen, joka ei piittaa lähimmäsistään. Näin heidän kurjat olonsa, ja minulle tuli halu auttaa. Mutta helwata mua kuitenkin odottaa tietysti.
- Ymmärrät sitten
helsinkijokkeri kirjoitti:
En ole antanut kaikkea omaisuuttani pois, mutta olen kyllä auttanut aina kun ollut ylimääräistä rahaa. Yksi talo on tullut pystyyn ja viiden hengen perhe asustaa siinä Ghanassa. En koe olevani ihminen, joka ei piittaa lähimmäsistään. Näin heidän kurjat olonsa, ja minulle tuli halu auttaa. Mutta helwata mua kuitenkin odottaa tietysti.
"En koe olevani ihminen, joka ei piittaa lähimmäsistään. Näin heidän kurjat olonsa, ja minulle tuli halu auttaa. "
Ymmärrät sitten varmaan lähimmäisestä kannetun huolen.
iaurwen sanoi :
Pyytäisin, että kristityt muistaisivat tämän käskyn myös tällä palstalla kirjoittaessaan. Toisen ihmisen erilainen katsomus, vieraaseen ryhmään kuuluminen tai oma suuttumus tai kauna eivät oikeuta mustamalaamiseen tai valehtelemiseen. Myös liioittelu ja mustavalkoinen julistaminen ("Kun et usko Jeesuksen opetuksiin, niin sittenhän sinun mielestäsi pikkuvauvoja saa vapaasti syödä!") johtaa usein valheeseen ja tekee keskustelun vaikeaksi.
sarjaa.
Se mikä häiritsee on tuo atte1982 persoona ja siinä se , että sinänsä
hyviä ketjuja saatetaan poistaa täysin järkeä vailla olevien tekstien johdosta.
Sitten tekstinsä vievät turhaan tilaa asiallisilta kirjoituksilta.
Kaikki allaolevat tekstit ovat ateisti1982 käsialaa - en ole tosin tarkistanut
olisiko noita ketjuja poisteltu.
Sinällään noista teksteistä löytyisi jo aihetta rikosilmoituksen tekoonkin :-)
En ole kuitenkaan koskaan edeshuomautellut ylläpidolle mistään teksteistä.
1.10.2011 15:23
Uskovaisille Harhaoppisten haarukka kurkkuun ja rautapallot jalkaan.
Uskovaiset on hirtettävä ja kivitettävä, koska ovat vääräuskoisia ja harhaoppisia ja siitä on olemassa monia todisteita että uskovaiset edustavat näitä ryhmiä!
________
1.10.2011 15:23
Sinä olet hihhuli eli jeesustelija ja sinut tulee kivittää!
1.10.2011 21:20
peräkammarin poikia ei pidä päästää omaan huushollliinsa. "
Eikä hullua saarnaaja pertsaa vaan lukita suljetulle osastolle!
________
Ota nyt siinä rauhallisesti kun pertsa hullu on joukossamme. Sinut ollaan jo täällä testattu hulluksi ja tyhmäksi kuin saapas!
4.10.2011 17:53
Raamatulla päähän lyönti senkun vain jatkuu. Siksi sen Raamatun käyttö ja lukeminen tulisi lailla Suomen sivistysvaltiossa kieltää ja laittaa saunan pesän sytykkeeksi, kun kaltaisesi idiootti elää sen mukaan mitä jossakin kirotussa Raamatussa kulloinkin selitetään. Sekö ei ole sinusta psykoosia?
Sanon sinulle toivottavasti viimeisen kerran, että vaikka siellä sun Raamatussasi kerrottaisi mitä tahansa niin sitä ei ole kenenkään pakko noudattaa...vain tyhmät noudattavat Raamattua ja jos noudattaa on vielä tyhmempi jos jättää sieltä jotakin noudattamatta!!
pertsa, pala helvetissäPertsa. Ateisti1982:n kirjoituksissa on jotain sama kuin sinunkin. En näin äkkiseltään huomaa suurta eroa. Kumpikin te dissaatte alimpaan kastiin ne, jotka eivät sovi teidän maailmankuvaanne.
- oikein lemuaa
helsinkijokkeri kirjoitti:
Pertsa. Ateisti1982:n kirjoituksissa on jotain sama kuin sinunkin. En näin äkkiseltään huomaa suurta eroa. Kumpikin te dissaatte alimpaan kastiin ne, jotka eivät sovi teidän maailmankuvaanne.
Samoinhan sinäkin teet.
Ihan samoin.
Sinusta huokuu viha kilometrien päähän. - no no nyt
Pata kattilaa soimaa, syntinen syntistä kivittää meininki...
oikein lemuaa kirjoitti:
Samoinhan sinäkin teet.
Ihan samoin.
Sinusta huokuu viha kilometrien päähän."oikein lemuaa", en oikein tiedä. Minua on sanottu rakastavaksi mieheksi. Jos tuntuu että vihani huokuu kilometrien päähän, niin se on kai näkyvillä vain tällä palstalla.
Itse en edes huomaa vihaavani. Joillekin kyllä minun Raamatun siteeraminen on kuin minä huokuisin vihaa. Raamattu on joillekin kuin punainen vaate. Kun minä kirjoitan siitä.Pertsa
Olet ihan oikeassa, eivät nuo sinun lainaamasi katkelmat ole mukavaa luettavaa... hirtettävä, kivitettävä, haarukka kurkkuun. Huh. Eihän tuo edistä muuta kuin vihamielisyyttä. Eihän tuolla tavalla muodostu keskustelupalstaa, vaan haukkumis-, uhkailu- ja halveksimispalsta.
Jokainen vastaa kuitenkin omista teksteistään. Olen itse viime aikoina hypännyt yli sellaiset kirjoittajat, joilta on tullut aiemmin kovin väkivaltaista tekstiä.helsinkijokkeri kirjoitti:
"oikein lemuaa", en oikein tiedä. Minua on sanottu rakastavaksi mieheksi. Jos tuntuu että vihani huokuu kilometrien päähän, niin se on kai näkyvillä vain tällä palstalla.
Itse en edes huomaa vihaavani. Joillekin kyllä minun Raamatun siteeraminen on kuin minä huokuisin vihaa. Raamattu on joillekin kuin punainen vaate. Kun minä kirjoitan siitä.Sen verran olen lukenut kommenttejasi että ei sinusta mitään vihaa huou. Olet yksi asiallisimmista kirjoittajista. Älä mene tällaiseen manipuloinnin koukkuun!
Pertsa, sen verran huomautan, että jos itse käytät varsin tulista kieltä, pitää samankaltainen kieli sietää myös muilta.
Tiedän että sinussa palaa kova uskon tuli. Ehkä voisit koettaa joskus hillitä sitä sanoissasi. Kyllä se julistus tulee esiin muutenkin, kuin turhan vahvoilla adjektiiveilla?
Olen huomannut että kirjoitat varsin oivaa tekstiä silloin, kun maltat mielesi. Muista, evankeliumi on tärkein, ja vasta sitten tulee se meidän oma tunne.iaurwen kirjoitti:
Pertsa
Olet ihan oikeassa, eivät nuo sinun lainaamasi katkelmat ole mukavaa luettavaa... hirtettävä, kivitettävä, haarukka kurkkuun. Huh. Eihän tuo edistä muuta kuin vihamielisyyttä. Eihän tuolla tavalla muodostu keskustelupalstaa, vaan haukkumis-, uhkailu- ja halveksimispalsta.
Jokainen vastaa kuitenkin omista teksteistään. Olen itse viime aikoina hypännyt yli sellaiset kirjoittajat, joilta on tullut aiemmin kovin väkivaltaista tekstiä.iaurwen sanoi :
kyvyt eivät näköjään riitä silloin ,kun harrastetaan Raamatun ongelmakohtien
selittämistä.
Kun joku esitti kysymyksen viikunapuun merkityksestä niin joku naispappi
siinä yritteli jotakin täysin asian vierestä.
Poistui kyselemään tikanheittoporukaltaan selityksiä samoin tuloksin :-)
mummomuori
mummomuori 11.3.2012 17:16
No mutta, etkä ole itse ollut tuomitsemassa Paavalia, ettei hän ollut mikään ”oikea” kristitty?
Mitä Paavalin kirjoituksia on Raamatussa?
Joku tai jotkut voivat tuollalailla myös junailla koko ketjun poistettavaksi.Kiitos hyvästä aloituksesta. Tämä meidän on kaikkien hyvä muistaa vakaamukseen katsomatta. Itse näen että asiallinen, rehti ja toista kunnioittava keskustelu saa enemmän aikaan kuin haukkuminen ja vähättely. Siinä saa itsekkin enemmän. Rikkautta on minusta tutustua toisinajattelevan ajatuksiin ja näkökulmiin, ei se ole minulta uskua vieny, päinvastoin, olen oppinut ymmärtämään. Toisaalta siinähän se omakin vakaamus tulee punnittua kun vertailee. *kannatan aloitusta*, *painaa jaa-nappia* :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2295279Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy465110Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2072812Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171442405- 652022
- 671814
- 2081694
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1841333Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.3151172Talokauppoja
Mikä tuo huutokaupassa Ahventiellä olevan talon historia on kun ei näytä tarjouksia tulevan ? Jo toisen kerran tarjollaj8956