Millaisia ovat asuinalueina Talvikangas / Jylkynkangas / Ritaharju? Mitä hyviä ja mitä huonoja puolia? Harkitaan Ouluun muuttoa, mutta kun ei ole siellä asunut niin hankala hahmottaa missä siellä olisi hyvä asua.
Talvikangas/Jylkynkangas/Ritaharju?
17
2682
Vastaukset
- jylkkyläinen
Jylkynkangasta voin suositella tosi hyvillä ulkoilumaastoilla ja rauhallisuudella. Lisäksi löytyy aivan ihana puisto keskeltä aluetta
- Ihan perseestä
Lestoja, pienet tontit, ei rauhaa, naapurit tappelevat lumista ja reviiristä. Sama asua kerrostalossa!
- järki hoi.....
Ihan perseestä kirjoitti:
Lestoja, pienet tontit, ei rauhaa, naapurit tappelevat lumista ja reviiristä. Sama asua kerrostalossa!
Rauhallisempaa kerrostalossa on asua!
- tkn nuoret
Talvikankaalla paljon nuoria, huumeet mukana kuvioissa.
- aarghhhhhhhhh
Ritaharju laajenee vaan kokoajan eikä siellä ole kun yks hikinen kauppa. Ei mitään muita palveluja ja kestää vuosia ennen kun sinne niitä tulee. Kaikki päiväkodit ja koulu täynnä. Joutuu kuljettamaan Normaalikouluun ja Kaijonharjun päiväkoteihin. Iha pyllylleen menny sen alueen suunnittelu lestadiolasiten suurperheiden vuoksi?
- Anonyymi
ritaharjussa on k-super ja sale sekä ideapark.
siitä vaan ostoksille.
😄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ritaharjussa on k-super ja sale sekä ideapark.
siitä vaan ostoksille.
😄ideapark on ihan pilalla koska sieltä ruokakauppa puuttuu. Ennen siellä sentään saattoi piipahtaa Patelan Lidlissä käynnin yhteydessä katsomassa oisko tokmannila halpoja kalsareita tarjouksessa, mutta ei enää kun joku valopää poistatti siellä tokmannin edusaulassa olleen kassien säilytyskomeron. Siltä varalta että ideaparkin toimiva johto ei ole asiaa pannut merkille niin kaikilla ei ole autoa käytössään joten sille kassien säilytyskomerolle nimenomaa tokmannin edusaulassa olisi yhä ollut ihan järkikäyttöä ja -tarvettakin.
- pööki
Kaukana joka paikasta ja yhteydet keskustaan pelaa huonosti. Muuta mieluummin jollekin "vanhalle" alueelle, missä on rauhalliset ja vakiintuneet kuviot ja palvelut lähellä.
- Mökkiläänen yykoo
Kyllä. Kaukivainiolta tai Hiirosesta kerrostalo vaan, niin saa olla rauhassa sen mitä kaupugissa nyt olla voi. Rauhaa ei kaipungista löydy, mutta jos maalle haluaa luonnon äärelle, on Ylikiiminki hyvä vaihtoehto. Siellä on muuten hyvä, mutta bussiyhteydet menneet huonoiksi syystä että niitä ei käytetä tarpeeksi. Omalla autolla menee 30 min nyt huonollakin kelillä, vaikka tie surkeassa kunnossa ja rajoitus vain 70km/h.
- Jaarittelija
Rakentamaan pitäs alkaa ritaharjuun omakotilatoa. Tosiaan ne päiväkotipaikat on kivenalla. Ainakin lapsille on kavereita kun viis viiestä naapurista on lestadiolaisperheitä. Tosin ei ne kauaa asu, niin pienet talot tekevät. Vaan sitähän ne harrastaa, bisnes rakentamista.
Jylkynkangas on ok. Kuivasjärvi samoten. Talvikankaalla on palvelut kohillaan, ja täysin rakennettu alue,niise on kyllä jylkynkangaskin - Lapista muuttanut.
Herukka ja Pateniemi on kans hyviä alueita,ollaan asuttu jo pitkään,ovat 10-13 km päässä keskustasta mutta hyvät kulkuyhteydet,Herukassa on kunnon maalais-idylli:)
- naapuritietääkaiken
Oulun uudet asuinalueet on älyttömän ahtaasti rakennettuja. Varsinkin kun otetaan huomioon, että ne sijaitsevat 10 km keskustasta, ja asuinalueen reunalta alkaa metsä jota jatkuu seuraavat 100 km.
Onhan se tosi kiva asua, kun ikkunasta naapurin ikkunaan on se lain vaatima 8 metriä. Joko asut näyteikkunassa tai pidät verhot kiinni yötä päivää. Keittiön pöydän ääressä saat ihailla naapurin auringonottajaa (jos jostain rakennusten välistä mahtuu päivä paistamaan) parin metrin päässä. Vaihtoehtoisesti, jos rivarisi 2 m2 pihan takana ei ole naapuria, siinä menee tie tai vähintään kevyenliikenteenväylä.- Maalla väljästi
Kyllä!!!
- Suosittelija
Jylkynkangas todella rauhallinen ja idyllinen alue. Ei liian suuri eikä näillä näkymin laajenemassakaan. Alueen pohjois-puolella ei ole asutusta, joten siksikin rauhallinen kun ei minkäänlaista läpikulkua. Kauppa, päiväkoti ja koulu (ylä-ja ala-aste) lähellä. Ja kouluun pääsee pyörätietä pitkin. Myös Linnanmaan yliopistolle sopiva pyöräilymatka. Lähellä metsät, kuntopolku ja Auran-majan hiihtokeskus. Lisäksi valaistu hiihtolatu kiertää koko Jylkynkankaan. Lisäksi alue alkaa olla rakentamiselta valmis joten työmaitakaan ei enää juuri ole.
- Anonyymi
No vittu talvikangas on ainakin paska paikka
- Anonyymi
Ainakin vettä tuloo hanasta, niin ei tarvitse kaivosta kantaa. Ja on sähkövalot. On rahaa ostaa housut ja paita. Isoisällä ei ollut lapsena housuja kun ei ollut varaa ostaa niitä.
- Anonyymi
Oliko se sitten munasillaan pirtissä vain? Taitaa olla paska puhetta. Ei silloin ollut kauppojakaan, vaan housut ommeltiin itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685