Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huoneistokaistasta pari kysymystä:

huoneistokaista

Minulla on huoneistokaista ollut tässä nyt puolisen vuotta. Olen asentanut tähän ns. kotiryhmän, jossa samalla kantoalueella olevat eri tietokoneet voivat jakaa tiedostoja yms. Onko mahdollista, että tähän kotiryhmään voisi päästä esim. naapuri? Tai että olisin itse jotuunut naapurin kotiryhmään? Jostain syystä viimeaikoina yhteys on alkanut jatkuvasti pätkiä ja hidastella, ja tänään tuli ilmoitus IP-ristiriidasta: jollain toisella tietokoneella oli sama IP-osoite kuin minun koneella. Mitä tämä tarkoittaa? Poistin kotiryhmän käytöstä heti. Samalla huomasin, että koneellani on tuntematon kotiryhmä nimeltään Juhani (sennimistä ihmistä ei huoneistossani asu). Onks tässä voinut mennä kotiryhmät sekaisin, vaikka onkin salasanoilla suojatut?

Mitä se IP-ristiriita käytännössä tarkoittaa? Miten toisella koneella voi olla sama IP-osoite kuin tällä minun koneella. Minulla on vain yksi kone ja lisäksi iPhone, joka on omassa 3G-yhteydessään koko ajan. Ei kai se voi sekottaa hommaa?

1

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JohtoSHuki

      Jos tietokoneessasi ei ole salasana suojausta käytössä, niin voi.
      Mutta Win7 pyytää salasanaa vaikka sitä ei olisikaan olemassa, ja salasanaksi ei käy tyhjä valinta.
      Mutta win xp ja vanhemmat versiot antaa mennä salasanatomaan koneeseen.

      Voi olla että olet tai toinen on kaistotanut oman internetin sinun langatomaan reijitimeen kautta parantamalla omaa wlan peittoa.

      monesti ihmiset valitsevat kotiryhmäksi windoussin määritelemän nimen joka voi myös olla naapurisi kotiryhmän nimi. ja kun toinen määritää kotiryhmän tulee vahigossa tai tarkoituksella valittua väärä kotiryhmä.

      Katso wlan scanerilla onko lähiseudulla yhdistettävä mutta ehkä salattu tietokone joka lähettää sutkot hyvää singaalia. jos löytyy niin kävele (jos kannetava tietokone) pihalla ja paikalista singaalin lähetäjä. jos löydät niin kysy onko nimeltään Juhani. kysy miksi hänen nimensä oli kotiryhmässä.

      Näillä eväillä eteenpäin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe