Huoneistokaistasta pari kysymystä:

huoneistokaista

Minulla on huoneistokaista ollut tässä nyt puolisen vuotta. Olen asentanut tähän ns. kotiryhmän, jossa samalla kantoalueella olevat eri tietokoneet voivat jakaa tiedostoja yms. Onko mahdollista, että tähän kotiryhmään voisi päästä esim. naapuri? Tai että olisin itse jotuunut naapurin kotiryhmään? Jostain syystä viimeaikoina yhteys on alkanut jatkuvasti pätkiä ja hidastella, ja tänään tuli ilmoitus IP-ristiriidasta: jollain toisella tietokoneella oli sama IP-osoite kuin minun koneella. Mitä tämä tarkoittaa? Poistin kotiryhmän käytöstä heti. Samalla huomasin, että koneellani on tuntematon kotiryhmä nimeltään Juhani (sennimistä ihmistä ei huoneistossani asu). Onks tässä voinut mennä kotiryhmät sekaisin, vaikka onkin salasanoilla suojatut?

Mitä se IP-ristiriita käytännössä tarkoittaa? Miten toisella koneella voi olla sama IP-osoite kuin tällä minun koneella. Minulla on vain yksi kone ja lisäksi iPhone, joka on omassa 3G-yhteydessään koko ajan. Ei kai se voi sekottaa hommaa?

1

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JohtoSHuki

Jos tietokoneessasi ei ole salasana suojausta käytössä, niin voi.
      Mutta Win7 pyytää salasanaa vaikka sitä ei olisikaan olemassa, ja salasanaksi ei käy tyhjä valinta.
      Mutta win xp ja vanhemmat versiot antaa mennä salasanatomaan koneeseen.

Voi olla että olet tai toinen on kaistotanut oman internetin sinun langatomaan reijitimeen kautta parantamalla omaa wlan peittoa.

monesti ihmiset valitsevat kotiryhmäksi windoussin määritelemän nimen joka voi myös olla naapurisi kotiryhmän nimi. ja kun toinen määritää kotiryhmän tulee vahigossa tai tarkoituksella valittua väärä kotiryhmä.

Katso wlan scanerilla onko lähiseudulla yhdistettävä mutta ehkä salattu tietokone joka lähettää sutkot hyvää singaalia. jos löytyy niin kävele (jos kannetava tietokone) pihalla ja paikalista singaalin lähetäjä. jos löydät niin kysy onko nimeltään Juhani. kysy miksi hänen nimensä oli kotiryhmässä.

Näillä eväillä eteenpäin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe