Pankkilainalla ulosottomaksut.

abvsksd

4 vuotta sit sairastuin vakavasti ja sen seurauksena kun en pystynyt hoitamaan asioitani meni luottotiedot.
Pikavipeillä en ole leikkinyt koskaan. Sairauden seurauksena meni toimintakyky. Nyt olen kuitenkin tervehtynyt ja opiskelen työttömyyskorvauksella.

Uo ei ole mitään maailman mullistavia summia. Pari tonnia. Kävin keskustelemassa pankkini kanssa asiasta(pankkiasiat aina hoitanut hyvin, mennyt kaikki suoraan tililtä)että uo:n voisi kuitata lainalla. Naiselta jolta kysyin olisi mielellään lainannut, mutta hänen esimiehensä tyrmäsi heti ja sanoi että kun sulla ei oo kiinteistöä niin et saa. Henkilötakaus ei riitä. Näin siis aktiassa. Luulisi että pikkuisen voisivat joustaa kun asiakkaanakin ollut yli 15 v eikä ongelmia.

Ymmärrän etteivät pidä uo olevaa ihmistä luotettavana ja maksukykyisenä, mutta mulla on parin v. päästä vanhentuva kulutusluotto heillä ja aina sen asiallisesti hoitanut. Olin ajatellut että jos tämän saisi näin hoidettua ei olisi kohtuuttoman veloissa kun pääsee työelämään. En halua jäädä velkaloukkuun ja asunnostakin joskus haaveilin.

Kysyn vaan ootteko muut saanu lainaa pankilta kyseiseen juttuun?
Entä olisiko mitään käyttökelvollisia vinkkejä(muuta kuin mene töihin ja sitä en enää tee opiskelujen ohessa..siitä sairastumiseni)?

112

13097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arms

      Oletko tutkinut velkajärjestelyä?

      • luottokelpoinen

        Itse totesin vastaavanlaisessa tilanteessa muutama vuosi sitten että pankin ja vakuutusyhtiön valinta on elämän tärkeimpiä asioita. Oma pankkini ymmärsi ja nyt olen kuivilla - ollut jo vuosia.
        Niin onko tapauksessasi mahdollista velkajärjestely ? Ilmeisesti ei jos olet vain vähän velkaa. Sosiaalisia lainoja myönnetään takuusäätiö - olikohan se sellainen nimeltään....
        Oletko käynyt toisessa pankissa kysymässä? Minun pankkini sai ainakin nimenomaan hyötyä kun nykyisin palkkarahani virtaavat pankkiin - minulla on autolainaa, luottokortti ja muutenkin raha-asiani ovat mukavalla tolalla. Pankini sai uskollisen asiakkaan.
        Loppuuvathan ne sinunkin ulosottosi pikkuhiljaa "itsestään" mutta voit sopia maksuaikataulua myös ulosottomiehen kanssa - ihmisiä nekin on.
        Tsemppiä ;D


      • onko varmalla tietoa

        joo tuli kielteinen eläkepäätös.vaikka olen sataprosenttisen työkyvytön.rahat on loppu.nyt lähtee inva auto myyntiin,jonka vammaispalvelu on ostanut minulle,käsikaasu ja automatig,peruutuskameran saa helposti pois naapuri lupasi sen purkaaa vammaispalvelu osti sen maksoi 740 euroa.sillä saa muutaman kaurapaketin.autosta saa onneksi vielä rahaa,mutta tuo käsikaasu on siitä purettava pois ettei joku asiaa ymmärtämätön aja sillä metsään.ei kai niitä muutamaa tonnia tartte palauttaa tuonne vammaispalveluun,olisko joku varman päättäjä tietoinen siitä.kela on luvannut maksaa kuntoutus matkat taksilla ilman omavastuuta.ratissa oleva nuppi on poistettava jos ei ole vammainen,jää sekin muistoksi autosta voin lahjoittaa sen varmalle.navikaattorin lahjoitan vammaisen hoitajalle,jos se tarvitsee sellaisen.


      • alkuperäinen vamma
        onko varmalla tietoa kirjoitti:

        joo tuli kielteinen eläkepäätös.vaikka olen sataprosenttisen työkyvytön.rahat on loppu.nyt lähtee inva auto myyntiin,jonka vammaispalvelu on ostanut minulle,käsikaasu ja automatig,peruutuskameran saa helposti pois naapuri lupasi sen purkaaa vammaispalvelu osti sen maksoi 740 euroa.sillä saa muutaman kaurapaketin.autosta saa onneksi vielä rahaa,mutta tuo käsikaasu on siitä purettava pois ettei joku asiaa ymmärtämätön aja sillä metsään.ei kai niitä muutamaa tonnia tartte palauttaa tuonne vammaispalveluun,olisko joku varman päättäjä tietoinen siitä.kela on luvannut maksaa kuntoutus matkat taksilla ilman omavastuuta.ratissa oleva nuppi on poistettava jos ei ole vammainen,jää sekin muistoksi autosta voin lahjoittaa sen varmalle.navikaattorin lahjoitan vammaisen hoitajalle,jos se tarvitsee sellaisen.

        niin se on,älä ilmoita kenellekkään jos myyt auton,tuo on hyvä asia että lahjoitat hoitajallesi navikaattorin.tuo käsikaasu on poistettava autosta ennen myyntiä.samoin vakionopeussäädin koska on jälkiasennettu ja rattinuppi pois.siten että kaikki apulaitteet otettava pois että olisi alkuperäisessä kunnossa.ettei ole vammaisauto.peruutuskameralle olisi käyttöä traktoriin ettei tartte takseen katsoa.sillä saa 600e tai enemmän varsinkin jos on värikamera jota voi muuttaa mustavalkoiseksi tarvittaessa.


      • on varmaa tiet

        automaatig vaihde on vammaispalvelun korvaama.9000euroa.jos myy auton se on auton kiinteää osaa.jota ei tartte palauttaa,jos kelassa ja varmassa on noin tyhmiä,että 100 prosenttisesti työkyvytön,ja tarvitsee kodin hoitajan pukemaan sinut miten voi olla noin tyhmiä päättäjiä.jos hankit uuden vammaisauton siihen saa taas yhteiskunnalta rahaa,ja myy sekin sitten että saat rahaa laskuihin ja ruokaan.luojan kiitos että kela maksaa kuntoutus matkat.jos tilaa lääkärin esimerkiksi vaikka helsinkiin taksi vie ja tuo saattaa tulla maksamaan jopa 1000euroa reissu.eläke olisi edullisempi maksaa kotiin koska silloin maksaisit itse matkat.


      • varman sähköposti
        luottokelpoinen kirjoitti:

        Itse totesin vastaavanlaisessa tilanteessa muutama vuosi sitten että pankin ja vakuutusyhtiön valinta on elämän tärkeimpiä asioita. Oma pankkini ymmärsi ja nyt olen kuivilla - ollut jo vuosia.
        Niin onko tapauksessasi mahdollista velkajärjestely ? Ilmeisesti ei jos olet vain vähän velkaa. Sosiaalisia lainoja myönnetään takuusäätiö - olikohan se sellainen nimeltään....
        Oletko käynyt toisessa pankissa kysymässä? Minun pankkini sai ainakin nimenomaan hyötyä kun nykyisin palkkarahani virtaavat pankkiin - minulla on autolainaa, luottokortti ja muutenkin raha-asiani ovat mukavalla tolalla. Pankini sai uskollisen asiakkaan.
        Loppuuvathan ne sinunkin ulosottosi pikkuhiljaa "itsestään" mutta voit sopia maksuaikataulua myös ulosottomiehen kanssa - ihmisiä nekin on.
        Tsemppiä ;D

        voimia sulle,kelassa ja varmassa nehän on hölmöjä,jos kerran kaikki lääkärit on kirjoittaneet että on työkyvytön.niitten on pakko antaa sulle eläke.saat varmasti eläkkeen kunhan jaksaa tehdä uuden hakemuksen.ei ne voi tehdä hylkypäätöstä potilasta näkemättä jolla on kaiken maailman apulaitteet ja hoitaja pukija,rahaasioitten hoitaja,kyllä ovat melkoisia nuijapäitä.mulla olis niitten sähköpostiosoite.työkyvyttömyyselä[email protected] sinne kannattaa laittaa jos tyhmät osaa vastata siihen tai posti koskaan menee perille,niille nuijapäille.


      • ajoluvaton.
        varman sähköposti kirjoitti:

        voimia sulle,kelassa ja varmassa nehän on hölmöjä,jos kerran kaikki lääkärit on kirjoittaneet että on työkyvytön.niitten on pakko antaa sulle eläke.saat varmasti eläkkeen kunhan jaksaa tehdä uuden hakemuksen.ei ne voi tehdä hylkypäätöstä potilasta näkemättä jolla on kaiken maailman apulaitteet ja hoitaja pukija,rahaasioitten hoitaja,kyllä ovat melkoisia nuijapäitä.mulla olis niitten sähköpostiosoite.työkyvyttömyyselä[email protected] sinne kannattaa laittaa jos tyhmät osaa vastata siihen tai posti koskaan menee perille,niille nuijapäille.

        on se ihmeellistä.mulle tuli kielteinen eläkepäätös.ole liikuntarajoitteinen en pysty kirjoittamaan oikeallakädellä.aivovaurio etten aina muista kaupankassalla ottaa tavaroita hihnalta jos myyjä ei muistuta siitä.en pysty netissä maksamaan laskuja avustaja maksaa laskut pukee paidan päälle.muutenkin liikkuminen huonoa ei voi mennä lenkille kun on liukasta.ajokortti mennyt jo vuosia sitten vanhaksi.autokouluun pitäisi mennä,mutta autokoulun opettaja sanoi ettet sinä saa ammattiajokorttia enää kun ei toimi oikea käsi että saisi vaihteita päälle.varman päätös.työkykyä jäljellä ammattiautoiluun,vaikka en pysty kuin peruutuskamerasta peruuttaan henkilöautoa.saako henkilöautokortilla ajaa rekkaa ja linja-autoa.päätä en pysty kääntämään.entä tuo muisti jos pitäisi ajaa jonnekkin paikkaan ja ei muista minne on menossa.entä kalja keissit ym paketit kuka ne laittaa kyytiin.entä pois otto kuka ne purkaa.ihmeellinen on tuo varman päätös.koska ne on ajokorttia ruvennut jakaa ja työkykyä työkyvyttömille jota on sataprosenttisesti toisen apua tarvitsevia.


      • ei korttia tule
        ajoluvaton. kirjoitti:

        on se ihmeellistä.mulle tuli kielteinen eläkepäätös.ole liikuntarajoitteinen en pysty kirjoittamaan oikeallakädellä.aivovaurio etten aina muista kaupankassalla ottaa tavaroita hihnalta jos myyjä ei muistuta siitä.en pysty netissä maksamaan laskuja avustaja maksaa laskut pukee paidan päälle.muutenkin liikkuminen huonoa ei voi mennä lenkille kun on liukasta.ajokortti mennyt jo vuosia sitten vanhaksi.autokouluun pitäisi mennä,mutta autokoulun opettaja sanoi ettet sinä saa ammattiajokorttia enää kun ei toimi oikea käsi että saisi vaihteita päälle.varman päätös.työkykyä jäljellä ammattiautoiluun,vaikka en pysty kuin peruutuskamerasta peruuttaan henkilöautoa.saako henkilöautokortilla ajaa rekkaa ja linja-autoa.päätä en pysty kääntämään.entä tuo muisti jos pitäisi ajaa jonnekkin paikkaan ja ei muista minne on menossa.entä kalja keissit ym paketit kuka ne laittaa kyytiin.entä pois otto kuka ne purkaa.ihmeellinen on tuo varman päätös.koska ne on ajokorttia ruvennut jakaa ja työkykyä työkyvyttömille jota on sataprosenttisesti toisen apua tarvitsevia.

        on muuten totta.ammattiajolupa edellyttää.adr ajokorttia.suoritettu ensiapukoulutus.piirturikortti kurssi.taloudellisuuden ajon kurssi ja monta muuta.jos nuo asiat ei ole kunnossa ei saa ajaa.ja tuo yksikätisyys,auton ja kuormaauton linja-auton ajoon vaaditaan molemmat kädet.ja tuo muistivaurio.sinulla ei ole asiaa ajamaan ammatiksesi.ja kaikki nuo on menneet vanhaksi,etkä tule saamaan ajooikeutta tuon muistin takia.etäkä käden takia.jos pää ei käänny et voi ajaa peilistä takaperin kun täytyy katsoa oikealle ja vasemmalle,tai kohta kolisee.


      • varman kortilla joo
        ei korttia tule kirjoitti:

        on muuten totta.ammattiajolupa edellyttää.adr ajokorttia.suoritettu ensiapukoulutus.piirturikortti kurssi.taloudellisuuden ajon kurssi ja monta muuta.jos nuo asiat ei ole kunnossa ei saa ajaa.ja tuo yksikätisyys,auton ja kuormaauton linja-auton ajoon vaaditaan molemmat kädet.ja tuo muistivaurio.sinulla ei ole asiaa ajamaan ammatiksesi.ja kaikki nuo on menneet vanhaksi,etkä tule saamaan ajooikeutta tuon muistin takia.etäkä käden takia.jos pää ei käänny et voi ajaa peilistä takaperin kun täytyy katsoa oikealle ja vasemmalle,tai kohta kolisee.

        ei varma ja kela voi palauttaa vanhaksi mennyttä korttia.ja viisi kuusi muuta ajolupapaperia jonka myöntää katsastuskonttori.johan tyo on aivan hullua että varma antaa ajoluvan näkemättä potilasta.aivovaurio liikuntarajoitteinen avustajakohan ne kuormat tekee ja reissussa pukee.jos autokoulu ei ota kurssille,niin varma antaa varmaan ajoopetuksen hah hah haa


      • varman avustajat
        varman kortilla joo kirjoitti:

        ei varma ja kela voi palauttaa vanhaksi mennyttä korttia.ja viisi kuusi muuta ajolupapaperia jonka myöntää katsastuskonttori.johan tyo on aivan hullua että varma antaa ajoluvan näkemättä potilasta.aivovaurio liikuntarajoitteinen avustajakohan ne kuormat tekee ja reissussa pukee.jos autokoulu ei ota kurssille,niin varma antaa varmaan ajoopetuksen hah hah haa

        kyllä se on potilasta hoitava lääkäri,joka antaa ajoluvan jos se on henkilöautolla jossa on apulaitteet niin se oikeuttaa ajamaan invavarusteista autoa.ei kuorma-autoa.ei linja-autoa.koska on oltava terve liikenteessä pystyttävä kääntämään päätä.ei siellä ajeta suoraan siellä peruutetaan ja kierrellään eri paikoissa ja peruutetaan pihoihin.jo on varma aivan pihalla näistä jutuista.miten yksikätinen saa tehtyä kuorman vaikka linja-autoon.kuka tekee kuormat no varman palkkaama avustaja.


      • en ole varma
        varman sähköposti kirjoitti:

        voimia sulle,kelassa ja varmassa nehän on hölmöjä,jos kerran kaikki lääkärit on kirjoittaneet että on työkyvytön.niitten on pakko antaa sulle eläke.saat varmasti eläkkeen kunhan jaksaa tehdä uuden hakemuksen.ei ne voi tehdä hylkypäätöstä potilasta näkemättä jolla on kaiken maailman apulaitteet ja hoitaja pukija,rahaasioitten hoitaja,kyllä ovat melkoisia nuijapäitä.mulla olis niitten sähköpostiosoite.työkyvyttömyyselä[email protected] sinne kannattaa laittaa jos tyhmät osaa vastata siihen tai posti koskaan menee perille,niille nuijapäille.

        työnantaja vaatii,lääkärin todistuksen terveyden tilasta.adr ajokortti.piirturikortti,ensiapukoulutus todistus.suoritetut taloudellisen ajon koulutus.jos nämä kaikki on kunnossa ja olet 100 prosenttisesti terve.voi hakeuta ammattiajoon.mutta sulla ei ole mikään kunnossa,ajokorttisi oikeuttaa ajamaan vain invavarusteltuo autoa.et koskaan tule saamaan ammattiajolupaa.ei varma myönnä mitään ajolupia.poliisi myöntää ammattiajokortin ei varma.


      • ei ajolupaa
        varman sähköposti kirjoitti:

        voimia sulle,kelassa ja varmassa nehän on hölmöjä,jos kerran kaikki lääkärit on kirjoittaneet että on työkyvytön.niitten on pakko antaa sulle eläke.saat varmasti eläkkeen kunhan jaksaa tehdä uuden hakemuksen.ei ne voi tehdä hylkypäätöstä potilasta näkemättä jolla on kaiken maailman apulaitteet ja hoitaja pukija,rahaasioitten hoitaja,kyllä ovat melkoisia nuijapäitä.mulla olis niitten sähköpostiosoite.työkyvyttömyyselä[email protected] sinne kannattaa laittaa jos tyhmät osaa vastata siihen tai posti koskaan menee perille,niille nuijapäille.

        tuo on muuten mielenkiintoinen,aivovaurio ei muista kaupan kassalla ottaa ostoksia,jäävät tiskille.liikuntarajoitteinen.miten ihmeessä 100 prosenttisen vammaisen varma voi tehdä työkykyiseksi,avustaja laittaa päälle aamulla.kuinka varma voi antaa ajoluvan ammattiautoiluun kun ei toimi raajat,millä pitäisi esimerkiksi asiakkaan matkatavarat laittaa autoon.kyllä on tavallisia tolloja vähä älyisiä päättäjiä.ei ammattiajolupaa ja varma myöntää nykyään ajolupia,aivan pöyristyttävää.


      • ,,,
        onko varmalla tietoa kirjoitti:

        joo tuli kielteinen eläkepäätös.vaikka olen sataprosenttisen työkyvytön.rahat on loppu.nyt lähtee inva auto myyntiin,jonka vammaispalvelu on ostanut minulle,käsikaasu ja automatig,peruutuskameran saa helposti pois naapuri lupasi sen purkaaa vammaispalvelu osti sen maksoi 740 euroa.sillä saa muutaman kaurapaketin.autosta saa onneksi vielä rahaa,mutta tuo käsikaasu on siitä purettava pois ettei joku asiaa ymmärtämätön aja sillä metsään.ei kai niitä muutamaa tonnia tartte palauttaa tuonne vammaispalveluun,olisko joku varman päättäjä tietoinen siitä.kela on luvannut maksaa kuntoutus matkat taksilla ilman omavastuuta.ratissa oleva nuppi on poistettava jos ei ole vammainen,jää sekin muistoksi autosta voin lahjoittaa sen varmalle.navikaattorin lahjoitan vammaisen hoitajalle,jos se tarvitsee sellaisen.

        Missä olet kouluja käynyt kun isot kirjaimet jääneet pois lausee alusta. Oikea oopinen kirjoitus on mielekkäämpi lukea. Kirjoituksesinäyttäätältäsilmissänijostaeisaamitäänselvää.

        Kouluun takaisin mars mars..


      • ....
        on varmaa tiet kirjoitti:

        automaatig vaihde on vammaispalvelun korvaama.9000euroa.jos myy auton se on auton kiinteää osaa.jota ei tartte palauttaa,jos kelassa ja varmassa on noin tyhmiä,että 100 prosenttisesti työkyvytön,ja tarvitsee kodin hoitajan pukemaan sinut miten voi olla noin tyhmiä päättäjiä.jos hankit uuden vammaisauton siihen saa taas yhteiskunnalta rahaa,ja myy sekin sitten että saat rahaa laskuihin ja ruokaan.luojan kiitos että kela maksaa kuntoutus matkat.jos tilaa lääkärin esimerkiksi vaikka helsinkiin taksi vie ja tuo saattaa tulla maksamaan jopa 1000euroa reissu.eläke olisi edullisempi maksaa kotiin koska silloin maksaisit itse matkat.

        Missä olet kouluja käynyt kun isot kirjaimet jääneet pois lausee alusta. Oikea oopinen kirjoitus on mielekkäämpi lukea. Kirjoituksesinäyttäätältäsilmissänijostaeisaamitäänselvää.

        Kouluun takaisin mars mars....


      • Oliko paljon asiaa.
        ,,, kirjoitti:

        Missä olet kouluja käynyt kun isot kirjaimet jääneet pois lausee alusta. Oikea oopinen kirjoitus on mielekkäämpi lukea. Kirjoituksesinäyttäätältäsilmissänijostaeisaamitäänselvää.

        Kouluun takaisin mars mars..

        Voi v.... että olet ärsyttävä "ihminen".Eikö sulla ole muuta tekemistä kun vahtia täällä joka saitissa ihmisten OIKEIN??Kirjoitus asua,asia kuin asia sinä varmaan suurennuslasin kanssa vahtaat onko pilkut ja pisteet,isot ja pienet kirjaimet äidinkielisesti oikein.Kuule mene hoitoon jo,toi sinun kyttäyksesi menee jo sairalloiseksi.Lopeta jo ajoissa jos vielä pystyt johonkin järjelliseenpäänkin ,voi voi!!!


      • Ulkoåpuolinen
        .... kirjoitti:

        Missä olet kouluja käynyt kun isot kirjaimet jääneet pois lausee alusta. Oikea oopinen kirjoitus on mielekkäämpi lukea. Kirjoituksesinäyttäätältäsilmissänijostaeisaamitäänselvää.

        Kouluun takaisin mars mars....

        Mene sinä pösilö lääkäriin


      • Katos vaan..
        Ulkoåpuolinen kirjoitti:

        Mene sinä pösilö lääkäriin

        Mitä on "Oikea oopinen ..." kysyn vaan OOppineelta nimimerkiltä joka siitä mouhoaa. Se mikä sinua eniten ärsyttää, niin olet sinä itse.


      • Huvittavaa.

        Joopa joo,Oikea "oopinen??"Kyllä sulla on taidot tallessa vahtia toisia,mut itsellesi se koulun penkki taitais olla tarpeen.Katsoppa omaa tekstiäsi kuinka monta virhettä löytyy??Pata kattilaa soimaa.


      • Reetu 62

        Miksi opetat toisia kirjoittamaan? Sinun pitäisi itse mennä uudestaan kouluun eikä puuttua toisten oikeinkirjoituksiin.Onko se nyt niin vakava asia jos tekstissä joskus on virheitä,minusta tekstin sisältö on paljon tärkeämpi.


      • dipadapaduu
        Oliko paljon asiaa. kirjoitti:

        Voi v.... että olet ärsyttävä "ihminen".Eikö sulla ole muuta tekemistä kun vahtia täällä joka saitissa ihmisten OIKEIN??Kirjoitus asua,asia kuin asia sinä varmaan suurennuslasin kanssa vahtaat onko pilkut ja pisteet,isot ja pienet kirjaimet äidinkielisesti oikein.Kuule mene hoitoon jo,toi sinun kyttäyksesi menee jo sairalloiseksi.Lopeta jo ajoissa jos vielä pystyt johonkin järjelliseenpäänkin ,voi voi!!!

        Älä nyt mokomalle trollille raivoa, jooko? Antaa olmin yrittää provota rauhassa..


      • traktorikortti
        varman sähköposti kirjoitti:

        voimia sulle,kelassa ja varmassa nehän on hölmöjä,jos kerran kaikki lääkärit on kirjoittaneet että on työkyvytön.niitten on pakko antaa sulle eläke.saat varmasti eläkkeen kunhan jaksaa tehdä uuden hakemuksen.ei ne voi tehdä hylkypäätöstä potilasta näkemättä jolla on kaiken maailman apulaitteet ja hoitaja pukija,rahaasioitten hoitaja,kyllä ovat melkoisia nuijapäitä.mulla olis niitten sähköpostiosoite.työkyvyttömyyselä[email protected] sinne kannattaa laittaa jos tyhmät osaa vastata siihen tai posti koskaan menee perille,niille nuijapäille.

        tuossa on järkeä.minullakaan ei ole ammattiajolupa voimassa.kortti meni vanhaksi.sillä saa ajaa henkilöautoa.muttei mitään muuta.ai niin traktroria muttei ammatikseen se tarvitsee liikennetraktori luvan.että se siitä ammatista jossa varman mukaan työkykyä jäljellä.vaikka olen työkyvytön,liikuntarajoitteinen välillä tarvitsee avustusta sängystä nousuun.


      • J.P-J
        varman avustajat kirjoitti:

        kyllä se on potilasta hoitava lääkäri,joka antaa ajoluvan jos se on henkilöautolla jossa on apulaitteet niin se oikeuttaa ajamaan invavarusteista autoa.ei kuorma-autoa.ei linja-autoa.koska on oltava terve liikenteessä pystyttävä kääntämään päätä.ei siellä ajeta suoraan siellä peruutetaan ja kierrellään eri paikoissa ja peruutetaan pihoihin.jo on varma aivan pihalla näistä jutuista.miten yksikätinen saa tehtyä kuorman vaikka linja-autoon.kuka tekee kuormat no varman palkkaama avustaja.

        Voisinkohan minäkin hakea eläkettä, koska en pysty ajamaan raskasta liikennettä, vaikka olen siihen alunperin kouluttautunut? Tähän mennessä olen nimittäin ratkaissut asian niin, että teen toisenlaisia hommia.


      • Anonyymi
        luottokelpoinen kirjoitti:

        Itse totesin vastaavanlaisessa tilanteessa muutama vuosi sitten että pankin ja vakuutusyhtiön valinta on elämän tärkeimpiä asioita. Oma pankkini ymmärsi ja nyt olen kuivilla - ollut jo vuosia.
        Niin onko tapauksessasi mahdollista velkajärjestely ? Ilmeisesti ei jos olet vain vähän velkaa. Sosiaalisia lainoja myönnetään takuusäätiö - olikohan se sellainen nimeltään....
        Oletko käynyt toisessa pankissa kysymässä? Minun pankkini sai ainakin nimenomaan hyötyä kun nykyisin palkkarahani virtaavat pankkiin - minulla on autolainaa, luottokortti ja muutenkin raha-asiani ovat mukavalla tolalla. Pankini sai uskollisen asiakkaan.
        Loppuuvathan ne sinunkin ulosottosi pikkuhiljaa "itsestään" mutta voit sopia maksuaikataulua myös ulosottomiehen kanssa - ihmisiä nekin on.
        Tsemppiä ;D

        Sikoja ne ovat!


    • Velkavelho

      Pankit myöntävät lainaa tietyin kriteerein: vakuus, maksukyky ja luottokelpoisuus. Sinun kohdallasi ei ilmeisesti mikään näistä ole ihan kohdallaan. Sinulla ei ole reaalivakuutta, kuten esim. kiinteistöä. Työttömyyskorvaus hipoo useimmilla toimeentulominimiä. Pankkien maksuvaralaskelmissa asumiskulujen ja lainanhoidon jälkeen tilille pitää jäädä n. 650 €/kk/hlö. Eli vuokran ja kulutusluottosi maksun jälkeen pitäisi jäädä 800-900 €/kk, jotta uutta luottoa voisi myöntää. Luottotietosi menivät 4 v sitten, milloin ne palaavat? Ennen sitä et saa pankkilainaa, edes henkilötakaajien avulla.

      Jäin miettimään tuota kulutusluottoasi. Onko se täsmäkertaluotto vai jatkuva joustoluotto? Pystyisitkö liittämään uo-velan siihen, eli nostamaan ne tarvitsemasi pari tonnia sitä kautta? No, pankki ei siihen välttämättä suostu, mutta kysyä ainakin kannattaa. Toinen vaihtoehto on pyytää maksuvapaata kulutusluotosta ja maksaa sillä rahalla uo-velkaa pois?

      • gtgtgtt

        "Pankkien maksuvaralaskelmissa asumiskulujen ja lainanhoidon jälkeen tilille pitää jäädä n. 650 €/kk/hlö."

        Eli meidän viisihenkisellä perheellä pitäisi jäädä käyttöön 3.250€/kk? Aika harvalla taitaa jäädä.

        Itse olen laskenut niin että laskujen jälkeen pitäisi jäädä vähän enemmän mitä on toimeentulotuki, sillä pärjäilee (noin 1600€ viisihenkiselle perheelle).


      • Velkavelho
        gtgtgtt kirjoitti:

        "Pankkien maksuvaralaskelmissa asumiskulujen ja lainanhoidon jälkeen tilille pitää jäädä n. 650 €/kk/hlö."

        Eli meidän viisihenkisellä perheellä pitäisi jäädä käyttöön 3.250€/kk? Aika harvalla taitaa jäädä.

        Itse olen laskenut niin että laskujen jälkeen pitäisi jäädä vähän enemmän mitä on toimeentulotuki, sillä pärjäilee (noin 1600€ viisihenkiselle perheelle).

        Yhdelle 640€, kahdelle 1100€... Viidelle hlölle 1900 euroa. Maksuvaralaskelman rajat ovat pankkikohtaisia arvioita kulutusminimistä, jolla perhe pärjää LAINANMAKSUN JÄLKEEN. Jos viisihenkiselle perheelle jää alle 1900€/kk pakollisten asumismenojen (vuokra, vastike, sähkö, vesi) jälkeen, ei vastuullinen pankki myönnä lainaa.


      • tiukkaa tekee.
        gtgtgtt kirjoitti:

        "Pankkien maksuvaralaskelmissa asumiskulujen ja lainanhoidon jälkeen tilille pitää jäädä n. 650 €/kk/hlö."

        Eli meidän viisihenkisellä perheellä pitäisi jäädä käyttöön 3.250€/kk? Aika harvalla taitaa jäädä.

        Itse olen laskenut niin että laskujen jälkeen pitäisi jäädä vähän enemmän mitä on toimeentulotuki, sillä pärjäilee (noin 1600€ viisihenkiselle perheelle).

        Älä jauha paskaa.

        461,05€ jolla pitää pärjätä vuokran _ sähkön ja kotivakuutuksen lisäksi !
        Tolla summalla makselet netin_TV-masksun_ puhelimsi käytön ja VC paperit saippuat ja shamppoot. Paljonkos siitä jääkään itse Ruokaan ???
        Minä ainakin joudun sinnittelemään noilla tuloilla.


      • Kiristä vyötä...
        Velkavelho kirjoitti:

        Yhdelle 640€, kahdelle 1100€... Viidelle hlölle 1900 euroa. Maksuvaralaskelman rajat ovat pankkikohtaisia arvioita kulutusminimistä, jolla perhe pärjää LAINANMAKSUN JÄLKEEN. Jos viisihenkiselle perheelle jää alle 1900€/kk pakollisten asumismenojen (vuokra, vastike, sähkö, vesi) jälkeen, ei vastuullinen pankki myönnä lainaa.

        Ei kun yhteensä 640 € yhelle, mutta se kai suhteutuu lapsiin. Ei kaikilla ole samat menot eikä jokainen tarvitse ruoka, harraste ja puhelinrahaa 640€ perheestä.
        Jos olet maksanut jo vuokran, sähköt ja vedet, eli asumiskustannukset, jää jäljelle enää ruoka ja ylimääräiset. Uskoisin että kahden aikuisen perheessä 2000 € kuussa riittää vaikka olisi 5 lasta, koska lopultakin... Harrastukset ovat vapaaehtoisia menoja, ruokaan nyt ei mene niin paljon, ellei tuhlaa tolkuttomasti, ja puhelinlaskut ym. kuitenkin voi pitää kohtuudessa, eikä lapset niitä menoja aiheuta. Vanhempien oma asia on tietty, jos tyhmyyttään ostaa lapsille hifiä ja uusimpia vaatteita, puhelimia ja kaikkea ylimääräistä lahjontaa: ei ne niitä tarvitse! Tietokonettakaan oikeasti tarvitse ennenkuin lukiossa vasta.

        Mutta ei siinä huomioida kysymystä tuhlaatteko turhanpäiväiseen, vaan lasketaan kohtuu realistiset menot varmaan. Ettei se kai tosiaan ole 5 henkiselle perheelle mitään 3250 €.
        Ehkä pitäisi tosin olla, kun ihmisillä on pakkomielle rakentaa isompia taloja, kun mihin on varaa. Yhden miehen palkan varaan kun ostetaan 300 000 maksavat talo velaksi lapsiperheelle, missä toinen on jo kotona, niin siinä tulee kyllä parku, kun mieheltä lähtee työpaikka alta: ja ihan omaa vikaa. Jo tavallinen kahden lapsen perhekin muka tarvii 300 neliötä tilaa: ei todellakaan tarvitse, 100-120 neliöön mahtuu neljä henkeä kevyesti.
        Ei vastuullinen pankki myöntäisikään noin isoa lainaa, korkeintaan sen 150-200 000, mutta... Näitä riittää. Ihan tavistuloilla otetaan niin paljon asuntolainaa ettei ole varaa oikein enää edes kalustaa koko taloa. Ihmiset on vastuuttomia, lapsellisia ja hieman on arvot pielessä.
        Siinä mielessä pankit saisivat olla tiukempia, kun ei lapset osaa laskea itse.

        Mutta käytännössä se ei mene niin. Pankit kyllä on ainakin tähän mennessä myöntäneet aika vastuuttomasti noita lainoja.
        Yhdelle ja kahdelle ihmiselle se onkin helppo vielä laskea.

        Niinpä. Mutta mulle jää lainojen lyhennyksen jälkeen 180 € 100 € eli elämiseen yhteensä 280 €. Opintolainaa, ei töitä, kivaa on. Kyllä kannatti opiskelut, tehdä paljon opintoja ja viikonloppuja myöten opiskella, ja hankkia työharjoittelupaikat, käydä kesätöissä vähän kauempanakin, että sitten kun valmistuu saa töitä. Nyt on velkojat niskassa koko ajan, ruokaan rahaa 80 € kuussa ja kaikkia laskuja ei saa maksettua. Aina on velkaa ja aina on rästejä.
        Kohta lähtee luottotiedot kun ei pysty enää kikkailemaan. Kun ruoan hinta ja muut hinnat taas nousee, en tiedä enää edes millä eläisi. Siis ei alle 80 € ruoissa enää pääse, kun siinäkin joutuu hieman jo olemaan nälässä.

        Ei kyllä mulle kannattanut kummatkaan opinnot, eikä ole kannattanut tehdä kaikkia töitä mitä saa. Köyhemmäksi vaan on tullut ja nyt alkaa jo olla tosi hikistä. Se on tosi lannistavaa, mutta tehty mikä tehty. Toivossa oli hyvä elää, mutta kiitettävillä arvosanoilla ei tee mitään.
        Mitä sitten kun ne luottotiedot on menneet? En tiedä, olen kyllä vuosia niistä taistellut, ja ne pitänyt, mutta tosiaan, kun ei ole enää mistä tinkiä. Ei vaan pysty enää siis tiukentamaan. Vuokrat ja muut pakolliset kuten sähkö, on nousseet, ja hyvähän se on niitä nostaa: kun niistä on pakko maksaa. Aloin itse lukemaan tätä ketjua, kun mietin, oisko hyviä vinkkejä pelastaa itsensä. Ei tässä maassa taida vaan enää kukaan köyhä pelastua.

        Katsoitteko raporttia työttömyydestä. Te-keskus väittää että työttömiä on noin 260 000, työllistämistoimenpiteissä (työpajat, harjoittelut, tev, työvoimakoulutukset) olevat noin 100 000 ei muka olekaan työttömiä! Lomautettuja on siihen päälle noin 30 000, plus ne ketä ei papereissa näy ( eläkeputkilaiset yms.) eli jippii, jos ollaan ihan rehellisiä, meillä onkin noin 400 000 työtöntä. Se on totuus.

        Nyt ei tarttis enää saada kun osa-aikatyöläisten määrä (ei nekään ole täysin työllistettyjä) ja määräaikaiset niin tiedettäisiin miten Suomessa oikeasti menee.

        Toimenpiteet ovat vääriä, kun ei tajuta totuutta. Asenteet ovat tietämättömien asenteita kun ei ole tietoa.


      • Velkavelho
        tiukkaa tekee. kirjoitti:

        Älä jauha paskaa.

        461,05€ jolla pitää pärjätä vuokran _ sähkön ja kotivakuutuksen lisäksi !
        Tolla summalla makselet netin_TV-masksun_ puhelimsi käytön ja VC paperit saippuat ja shamppoot. Paljonkos siitä jääkään itse Ruokaan ???
        Minä ainakin joudun sinnittelemään noilla tuloilla.

        En jauha. Mätän mieluummin talikolla.

        Puhe on pankin kulutusmeno-olettamasta, ei sosiaaliviranomaisten määrittämästä toimeentulominimistä. Pankki ei lainaa rahaa, jos kulutukseen jää alle 650 €/kk.

        Summien erotuksesta voi päätellä, paljonko pitkäaikaisten toimeentulotukiasiakkaiden elämästä jää vaille. Takuueläke on jo sentään samaa suuruusluokkaa pankin arvion kanssa.


    • kokeiltuon

      Ei saa lainaa!

    • mkdlmcn

      No joo. Saan sen 950 e ja siitä sit maksetaan vuokra ja muuta pois. Toi mun laina on kulutusluotto. Tarkemmin en siitä tiedä muuta kun kaikki prosentit jne.
      Olisin samalla maksanut juuri tuon lainan pois(isä takaajana) ja samalla ottanut pari ylimääräistä satasta että saisin opinnot maksettua(joo mun lähihoitaja opinnot maksaa kun en ole oikeutettu Opintotukeen ja lainaan ja olin niin kauan saikulla....paska homma..mutta ei auta).

      Kumma ettei merkkaa se että haluaa velan pois. Uo velan maksun jälkeen kun sit palaa luottotiedot parin vuoden päästä niin olisin asunnon hankkinut(tietenkin työssäkäyvänä, ja mulla lähärinä varma työpaikka edessä). Olisivat tienanneet, mutta nyt. Olis ihan kiva jos joskus joustettais kun pankki-asiat hoitanu aina hyvin.

      Enkä oo oikeutettu velkaneuvontaan koska ei oo työt.korv. suurempia tuloja(näin mulle puhelimessa sanottiin). Mut on muutenkin merkattu varattomaks koko opiskelun ajaks.

    • Velkavelho

      "Kumma ettei merkkaa se että haluaa velan pois."

      Tässä on kyse pankkien ja vippifirmojen välisestä perustavanlaatuisesta erosta. Pankin on katsottava laina-asia myös maksajan vinkkelistä, eikä lainsäädäntö eikä pankkien sisäinen ohjeistus anna myöten lainoittaa maksukyvytöntä ihmistä. Maksukyvyttömyyden rajaksi on määritelty tuo ~650-700 €/kk minimitoimeentulo. Pankki on toiminut kohdallasi oikein ja vastuuntuntoisesti, vaikka se sinusta tuntuukin epäreilulta. Tuo lauseesi, jonka noukin, sisältää harhan - et ole luoton nostamisen jälkeen saanut velkaa pois, vaan olet pankinkin näkökulmasta entistä enemmän veloissa.

      Ihmettelen myös kiirehtimistäsi ja hätäilyä jostakin kuvitteellisesta velkaloukusta. Tee tutkintosi rauhassa loppuun ja työllisty. Varattomuusmerkintä suojaa sinut sen aikaa kaikelta perinnältä. Kahden tonnin velan maksat kahdesta ensimmäisestä palkastasi eli hetkessä - kuten itsekin sanot, tuo ei todellakaan ole maatamullistava uo-summa. Kun et ole moneen vuoteen törsännyt, ei sinun tarvitse sitä enää uudelleen opetellakaan. Jatka niukasti elämistä ja säästä parin vuoden aikana palkastasi asunnon käsiraha. Kun luottotietosi palaavat, sinulla on säästöjen avulla välittömästi mahdollisuus omistusasunnon hankintaan.

      Toisessa ketjussa on hyvä neuvo sinullekin, heti maksettuasi pyydät uo-merkintöjen lyhentämistä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10452722

      Minusta tuntuu, että suurempi ongelma kuin mitätön velkasi on tällä hetkellä se, ettet osaa antaa itsellesi anteeksi omaa sairastumistasi ja sitä, että asiat pääsivät lipsumaan. Olet opiskelemassa 100% työllistävään ammattiin, eivätkä opintosi kestä vuotta-paria pitempään. Keskity säästämään ne opintoihisi kuluvat rahat ja anna uo-velkojen olla, ehkäpä isäsikin avustaa sinua hiukan. Olet hetkessä velaton, kun työt alkavat, sen jälkeen maailma on sinulle avoin. Tsemppiä!

    • oldkfn

      Velkovelho. Nyt täytyy sanoa että tuntemattomana ihmisenä osuit aivan nappiin. En osaa antaa itselleni anteeksi että sairastuin. Tai kun tiedän sen että mulla on uusivaa laatua ja toipumis% on 10. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Sairastumisen takia vaan sössityt asiat harmittaa, vaikka sille ei mitään voi.

      Yksi kysymys on vaivannut päätä koko päivä. NYt kun mut on merkattu varattomaksi opiskelun ajaksi niin juokseeko siltikin korko? Eli kasvaako mun velka koko ajan? Jos kasvaa niin mitä vauhtia? joku arvio jos jollakin antaa.
      Kiitos muuten kaikille tosi paljon vinekeistä ja neuvoista!

    • Velkavelho

      Tyypillisenä keittiöpsykologina bongaan helposti muista ne viat ja ominaisuudet, joita en peiliin katsomalla suostu itsessäni näkemään. Aina-täydellisesti-onnistujat ovat toki ihailun arvoisia mutta samalla täysin imaginäärisiä olentoja. Me muut teemme virheitä, koska olemme ihmisiä. Perfektionisti ei vain aina kykene ihmisyytensä kanssa elämään eikä virheitä sallita, saati anteeksianneta. Sairaus tämäkin.

      Kysymyksesi korosta:
      Korko juoksee virallisen vahvistetun viivästyskoron mukaan, eli tällä hetkellä 8 % vuotuista korkoa. Jos kyse olisi pikavipeistä, saisi velkoja nyhtää ensimmäiset 180 päivää sitä alkuperäistä satojen prosenttien korkoa, siitä eteenpäin korko on 8 %. Eli yhdessä vuodessa sinulle kertyy korkoa 2000 € x 0,08 = 160 euroa, lisäksi uo veloittaa sinulta omia maksujaan. Käytännössä tämä on kulutusluoton hintaista, eli et juurikaan hyödy pankkilainaan vaihtamalla.

    • djgjork

      Kiitoksia tosi paljon tiedosta!
      Oon luullut koko ajan että se korko on 8 % joka kuukausi. Oon luullut et tulee kuukausittain jopa pari sataa euroa lisää. Kumma miten paljon asioita selvitettyään ei siltikään saa kaikkea tietoa kasaan. Ei aina tuu mieleen tietyllä hetkellä kysyä tiettyjä asioita.
      Kiitos sulle velkavelho vielä todella paljon hyvistä neuvoista ja tiedoista!

    • Sain lainaa lhv.fi pankista, laina on kallis mutta halvempi kuin ulosottoon maksaminen. EIvät vaatineet vakuuksia, riitti kun luottotiedot olivat kunnossa...

    • .-.-.-.-.-

      Onko sinulla lähipiirissä ketään, jolta voisit lainata kyseisen summan ja maksaa sillä laina pois.

    • että silleen

      Saa, lainaa saa ulosottovelkojen maksuun, jos on vakituisessa työssä. Pankit eivät myönnä esim. työttömälle lainaa.

    • sgggsgs

      Vinkki.

      Säästämällä keräät sen 2000€ Ei pitäs olla edes vaikeeta.'

    • r o b o t t i

      Rahan pyörittämässä yheiskunnassa on vain loogista että jos rahantekokone reistailee taii menee sillointällöin epäkuntoon niin koneeseen ei voi enää luottaa.

    • Se etu että maksaa velan pois esim lainalla on että kun velka on maksettu niin pääsee alkamaan se 2-vuotta jotka vievät merkinnän maksu häiriöstä pois . Myös jos velka on perintä yhtiössä niin niiden kanssa voi neuvotella masu määrästä jos ilmoittaa maksavansa velan kokonaan pois. Esim . korkojen ja kulujen kohdalla . Velka näin voi tulla pienemmäksi ja kerralla maksettuna myös merkinnät Asiakastidossa poistuvat 2 vuodessa ja vielä siellä oleva merkintä on laimeampi kuin nyt UO:ssa oleva maksamaton velka

    • commerce 1

      lainaa saa kun on vakuutta tai hyvä takaaja...varsinkin kun on noin pikkusumma...

    • Mikäli pankkisuhde on hyvä kuten ymmärrän Sinulla olevan. Pankki voi harkita lainan antoa jos otat lainan toisen hlön kanssa yhdessä jolla luottotiedot ovat kunnossa.

    • fiksuu ;))

      Miksi ulos-ottovelasta pitäisi päästä eroon pankkilainalla: ulosottovelka huomioidaan, kun haet sos. toimistosta toimeentulotukea, mutta pankkilainaapa ei!
      Lisäksi vaikka nyt maksaisitkin sen ulosoton pois, niin eivät luottotietosi palaudu "puhtaiksi" sen johdosta, vaan vasta vuosien kuluttua.

      Eli kaikkein fiksuinta on vaan maksella sitä ulosottoa, hakea toimeentulotukea soskusta jos rahat ei riitä ja odotella, että velka ( jota siis TDELLA VÄHÄN) kuittaantuu ja luottohäiriömerkintä "kuivuu" pois :).

      • weladon

        riippuu ovatko velat suppeassa ulosotossa...? minä sain luottotiedot heti puhtaaksi kun olin maksanut velkani. piti vain näyttää kuitit.


    • j1j1j1j

      Nuorempana tuli kortteja vingutettua vähän liian kanssa. Sovin varsin kohteliaan ulosottomiehen kanssa kuinka paljon voin lyhentää velkaa kuukaudessa ja näin siitä sitten pikku hiljaa selvittiin, ei tarvitse pankkiin sinunkaan turvautua. Em. järjestely vaatii tietenkin säännölliset tulot. Oli muuten silloin vähän aikaa todella köyhä olo mutta kaikki on vain väliaikaista.

      • valtiokiskoo

        huomaa kuitenkin että pankin korot ovat edullisempia kuin ulosoton. pankkilaina on halvempi vaihtoehto.


    • Mummuskainen

      Velkaneuvojaan kannattaa ottaa yhteyttä. Ne on asiakkaan puolella ja voivat saada tingittyä anteeksi osan velasta ja koroista. Myös maksuaikaa saa. Kuulin kerran sivusta tällaisen neuvottelutilanteen jonkun asiakkaan asioissa.
      Velkaneuvoja löytyy joja kunnasta ja palvelu on maksutonta. Lainaa ei kannattaisi lähteä ottamaan ja menetetyillä luottotiedoilla se voi olla vaikeaakin.
      Voimia elämään ja onnea matkaan!

    • Vanhenee

      Mikset tee niinkuin tässä huijareitten ja pikkurikolleisten paratiisissa muutkin tekevät.
      Annat vaan velkojen vanhentua, niin velkojat jäävät nuolemaan näppejään.
      Voit ensin ottaa velkaa velkojen maksuun, mutta älä maksa sillä valkoja.
      Sekin vanhenee aikanaan.

    • Craviations

      Miksi et voi maksaa suoraan sille ulosottomiehelle? Meneehän siitä pankkilainastakin korot ja kulut.

      Ei 200 euroa ulosotossa todellakaan ole mikään elämää romuttava juttu, etenkin kun olet valmistumassa parin vuoden päästä hyväpalkkaiseen työhön.

      Tee maksusuunnitelma sen ulosottomiehen kanssa :)

      • Tililtä ottaa

        Kyllä olosottomiehenkin kanssa voi tehdä maksusopimuksen.
        Ja luulisi että ulosottomies olisi jo ulosmitannut palkasta jos kerran tuloja on, ei tienaamaan pysty yhtään mitään etteikö vouti siitä ottaisi omiaan pois.


    • Tuntematonpotilas

      Sairastuin myös vuosia sitten. Nyt olen myynyt lähes kaiken omaisuuteni ja lisää pitäisi myydä jos jotain olisi selvitäkseni lainoista jotka kohta kyllä loppuvatkin. Vakuutusyhtiön varajeesus kaukoparansi minut näkemättä. Kelan kuntoutuksessa sanoivat kuvittelevani olevani kipeä vaikka sairauteni todettiin varsin yksinkertaisilla kuvilla ja mittauksilla. Alkoivat tyrkyttää mielialalääkkeitä. Yli kolmen vuoden odottelun ja lääkäreillä käyntien jälkeen sitten kuitenkin leikkasivat "terveen" potilaan, nyt olen odotellut liki kaksi vuotta toiseen leikkaukseen. Sairasloma on aivan turha kun Kela ei maksa, pitää välillä olla työkkärissä työnhakijana saadakseen "sairaspäivärahaa". Aivan perseestä on nämä systeemit. Lääkäri kirjoittaa saiaslomaa (useampikin), YKSI lääkäri kumoaa sen ja potilas kärsii. Ei mene kauan tällä tyylillä kun alkaa räjähdellä keloissa ja eläkevakuutusyhtiöissä.

      • ...................

        Joo mun kaveriakin ne vakuutusyhtiö hyppyytti. 60 v vanhaa diplomi insinööriä uudelleenkoulutetaan semmoiseen työhön, jossa ei varmasti ole hommia. Eivät voi vanhaa miestä laittaa eläkeputkeen.


    • pörssimeklari

      Myy persettä, sillä tienaa aina.

      • sun ammatti

        Myy sinä, näytät tehneen sitä ennekin.


      • OLETPA TOSI TYHMÄ ILMOITTAJA!!!!


    • loppuu kusetus

      Älkää hyvät ystävät enää SYVEMMÄLLE langetko. Helpompaa on henk. koht konkurssi kuin ottaa niskoilleen KOKO keskusta-oikeistolainen KONKURSSI:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10543886
      (keskusta-oikeistolaisten suuri "salaisuus")

      Seuraavissa vaaleissa sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin äänestää kusettajia vastaan ja pannaankin NE kaikki kerralla vankilaan !

    • entinenvelallinen

      kaupungin sosiaalinen luotutus on oikea paikka kysellä :) otappa yhteyttä !

    • nytok

      Hei,

      Sain lainaa ulosotto ym velkoihin takaajan kera. Minulla on vakituinen työ.

      • Kokemusta on...

        Kysypä luotollista tiliä. Itselläni on sellainen paikallisosuuspankissa ja luottovara sen pari tonnia. Se lyhennys on vain 40 kuussa ja menee suoraan tililtä. Se on paljon helpompi vaihtoehto ja jos sinulla on henkilötakausmahdollisuus, luulisi irtoavan. Itse sain ilman takausta, kun olen pankin tosi pitkäaikainen asiakas. Tämä olis helpoin vaihtoehto. Kun luotto olisi maksettu, voisit poistaa sen ominaisuuden tilistäsi tai pitää sen hätätilanteita varten.
        Aikuinen tyttäreni menetti kaiken koti-irtaimiston homeasunnon takia ja hänelle otettiin tuollainen luotollinen tili, jossa me vanhemmat olemme takaajana. Muuten ei olisi pystynyt uutta kotia rakentamaan. Kysy eri pankeista, jos et yhdestä saa...


    • sosluotto

      Pankeista et varmaan saa kun ei omaisuutta takuuksi. Kokeile sosiaalitoimistosta oliko sen nimi nyt sosiaalinen luotto vai mikäli lie. Sen saa ilamn takuuksia ja myös luottotiedon menettänyt mikäli lainan perusteet ovat riittävät. Katso lisää sossun sivuilta tai käy kysymyässä.

    • hesu.

      vaihda pankkia kyllä toisissa pankeissa pari takajaa riittää moisen summan saantiin.

    • Pankin kanssa kannattaa ainakin käydä juttelemassa. Tietenkin he haluavat rahansa joskus pois, joten joudut vakuuttamaan ne siitä että haluat ja pystyt hoitaan tilanteen.
      Ohan pankkilaina koroiltaan murto-osa viivästyskoroista!
      Velkaneuvojalla käyntikin on hyvä idea. Ehkä saa kunnalta jopa takauksen. Ohan kunnan etu auttaa ihmiset pois sotu-luukulta.
      Ainakin vuokria tiedän kunnan taanneen...

      Pienellä pärjäämminen on aina vaikeeta - velkojen maksu vähästä on kunnioitettava teko. Nostan hattua jo pelälle yritykselle. Semppiä!!!!

      • pelälle = pelkälle


    • ???
    • MCR 28

      Mulla oli velkaa jotain 10000 ja pääsin velkajärjestelyyn. Siin tosin menee aikaa kun sielt tulee päätös, mut kuitenkin. Jos on tulot alle tonnin niin ei tarvii maksaa mitään, mut en sit tiedä sun tilanteessa et pääsetkö edes, koska sulla on niin vähän velkaa ja pankista kuitenkin mahdollisesti saat sen summan ja oot muutenkin hoitanut asiasi. Jos sulla on opintolainaa niin tietyssä sairaudenlaadussa Kela maksaa opintolainan korot.

      • Calypso

        Jos olet vasta tehnyt velkajärjestely hakemuksen velkaneuvojan kanssa käräjäoikeuteen se ei takaa sitä että sinulle velkajärjestely myönnetään.


    • <taavetti

    • jape 10

      Mitä järkee mennä maksamaan ulos otossa olevia saatavia pankkilainalla, ei mitään. Vouti huomioi sinun tulot ja ottaa aina sen mukaan minkä saa laillisesti että sulle jää elämiseen ym kuluihin ns.lakiosuus . Pankki ei huomioi tuommosia vaan lainat on hoidettava aina ajallaan oli muita menoja tai ei muuten nekin on kohta ulos otossa eikä tuommosesta parin tonnin uo rästista voi sanoo et olisit missään velkakoukussa . Kun päset joskus duuniin ni eihän se oo kun 1kk liksat et haloo anna voutin periä niin säästyt monelta vaivalta.

      • Näppylät

        Pankista ei saa luottotiedoton lainaa ja vouti vie ulosoton kautta kaikki ylimääräisen veronpalautuksista lähtien jos mitään tuloja on yli suojaosuuden.


    • Sukuauttaa

      Mikset pyydä rahaa sossusta tai sukulaisilta? Ei oo iso tuo sun velkas.

      • Hah hah...

        Ei sossu kenenkään velkoja maksa.


    • Takaisin elämään.
    • SAARISELLA

      Kysy pankeista. Kierrä kaukaa VIPPI-VEIKOT!

    • Ei enää lainaa

      Luottotietojen palautuminen kestää muistaakseni 5 vuotta, vaikka maksaisit lainasi heti. Jos otat pankista lainaa, niin maksat 10% ulosottokulujen lisäksi myös pankin lainanavauskulut ja korot. Näin pienessä summassa lisäkulut ovat huomattavat. Olet riskialtis pankille ja siksi korkokin olisi huomattava.

      En suosittele kasvattamaan enää yhtään ylimääräisiä kuluja, vaikka tottakai luottotietojen menettämisestä on haittaa. Yritä maksaa ulosottovelkasi ensisijassa ja mieti mainettasi vasta sen jälkeen.

      Olet jo melkein selviytynyt, sillä sinulla on suunnitelma. Älä pilaa suunnitelmaasi lisäämällä turhia kuluja.

    • eki62_

      tää on just tää juttu, jonka takia myin ok-talon ja siirryin vuokralle, eipä
      tartte paljoa ajatella tätä skeidaa, vaikkakin vielä on muutama tonni
      velkaa. Sossu auttaa aina viimekädessä, ei tartte varmaan kadulla asua !

      • irtolainen .

        Miten se auttaa ja missä asut ? itse en saa asuntoa vaikka monelta paikkakunnalta soitellut nykyään muodissa sana luottotiedot " sanasta sen enempää ymmärtämättä mut kun muutkin niin.... asunnottomat vaan lisääntyy kokoajan kuten köyhätkin , tämä tätä hyvinvointivaltiota missään muualla ei näin että ihmiset hylätään kaduille . IRTOLAISLAKI TAKASIN ja sakot jos ei asuntoa


    • käytä laskinta

      Miten sinulla on varaa maksaa pankkilainaa, mutta ei ole varaa maksaa saman suuruista ulosottolainaa? Kannattaisiko laskea?

      Paniikissa ihminen käyttäytyy typerästi. Tässä on juuri sitä paniikkia. Yritä oppia tuntemaan itsesi, niin et jatkossa edes yritä mitään näin hölmöä. Rahasi eivät riitä koskaan, jos yrität peittää kallista lainaa vielä kallimmalla lainalla.

    • hekuli

      Olen ollut 10 vuotta sitten saman laisessa puristuksessa. Oli v perinnässä minulla 254000/e. ja vaimolla saman verran. Ei ollut muuta kun kävellä paikkakunnan velkajärjestelijän puheille,asianajakin järjestyi. Alettiin tehä papereita melkoinen järjestely siinäkin oli,kaikkien saatavat paperille. Kuitenkin se järjestyi kun ei muutakaan tekemistä siinä vaiheessa ollut. Tilintarkastajani oli kyllä hyvä mies tilanteessa, hän auttoi todella paljon tekemällään lausunnolla josta ilmeni hakijan hiukan liioiteltu puristaminen ja korkoa korolle aivan älyttömiä summia,käräjäoikeuteen en edes mennyt asia käsiteltiin siellä,paperit tuli kotiin 5 vuotta järjestelyssä, en maksanut mitään velkojille koska tuloni työttömyyskorvauksesta ei riittänyt rajoihin mitkä määrättiin Syksyllä 2008 oli kaikki kuitattuna,ostin kyllä järjestelyn aikana osakkeen joka maksoi 150000/e silloin. Täytyy nostaa säästöpankin tytölle hattua kun luotti,ei ole kyllä oikein paljon ongemia ollut, vaikka tiukoilla on välillä oltu. Ps.(Hakijoiden edustaja sanoi kahvihuoneen nurkassa että, kun maksatte 40-50000/e, saatavat on kuitattu sillä.Milläs perskuta siinä tilanteessa si senkään rahan oisit kaivanut kun perse oli auki, sala kähmäistä?)

    • kaskaskaskas2

      kyllä näin on

    • Onpa pankissasi ollut tosi typerä esimies kun ei ole antanut lainaa sinulle. Mene toiseen pankkiin niin hoitavat asian kun saavat uuden asiakkaan!!

      • maksa ulosotto

        Pankissa oli järkevä esimies, sillä hän ei yrittänyt lisätä velallisen kuluja.


    • kärsivä

      Elämä ilman luottotietoja on kun ihminen ilman ruokaa , itselläni myös luottotiedot mennyt nuoruuden hölmöilyssä ja asuntoa ei , autoa ei , työtä ei, näitä mitään ei saa jos merkintä > miten elää jos ei asuntoa , työtä ja ei autoa jolla sinne työhön menee tämä aikasmoinen oravan kierre josta ei suomessa pääse kun kuolemalla pois!

      • joumään

        Älä puhu paskaa.. Mulla ollut monta vuotta luottotiedot poissa vaan ei ole vaikuttanut elämään millään muotoa. Velkajärjestelyssä olen tällä hetkellä ja mulla on vaimo, lapset, työ..


    • Holland78

      voit kysyy kaupungilta esin espoonkaupunki antaa niin sanottuja sosiaalilainoja. itse pääsin sellaiseen.

    • Turha toivo saada mitään apuja pankin tms. puolelta jos on jotain uo:ssa. Kokemusta itellä on..... Valtiolla ollu pitkän tovin töissä... Eipä siitäkään apua ole.. Mitkään paperit ei auta. Maksaa vaan, tai ottaahan ne automaattisesti....

    • 9+13

      Kärsivä, kuolema on ainoa ratkaisu jos uskot että se on ainoa ratkaisu.

      Pidät oravanpyörää ehtona ja lähtökohtana elämälle ja siksi se rajoittaa pois muut mahdollisuudet. Et ole ainoa, sillä lähestulkoon kaikki pitää tuota oravanpyörää elinalustanaan ja juoksevat siinä koko elämänsä vain siksi kun ympäristö opetti siihen jo lapsena. Sinä olet tippunut siitä pyörästä ulos, eli sinulla on oikeasti paremmin asiat kun useimmilla, sillä et ole vanki. Et vain tiedä että olet vapaa ja suhteessa mihin, sillä oletat että ainoa suunta on tuo oravanpyörä (tai kuolema).

      Tuo oravanpyörä on peritty ajatus elämästä. Emme me sitä itse ole keksineet, eli totetutamme elämää jonkun muun ajatuksen mukaan, aivan kuten ohjelmoidut robotit.

      Olen tutustunut erääseen kirjaan joka kuvailee miten opitut ajatukset vaikuttavat valintoihimme ja alkaa ohjaamaan elämäämme oman tahdon sijaan. Nuo oravanpyörästä peräisin olevat ajatukset määräävät mitä meidän elämässämme pitäisi tehdä, ja siksi oma tahto vajoaa osittain tai kokonaan tiedottomuuteen.

      Tuosta kirjasta löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksiaan. Kun ajatuksen paljastaa, siitä on tullut tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa valintoihin tiedottomuudesta, eli se ohjaa elämänsuuntaa ilman että sitä edes huomaa. Ajatuksia paljastaessa tietoisuus omasta tahdosta kasvaa vähitellen, kunnes se alka ohjaamaan valintoja täysin. Kirja on Alkuajatus, siitä lisää sivulla www.alkuajatus.org

      Sinun elämä on täysin omissa käsissäsi, et ole kenenkään armoilla. Ota selvää suunnasta ja kulje sinne, ei sinua voi estää muut kuin sinä itse. Kyllä käytännön asiat kuten ruoka jne järjestyvät, olethan pysynyt hengissä tähänkin asti, vai mitä? ;)

      • nimim erkki

        joskus mietityttää näitten plussien ja miinusten antajat. kaikki faktat jyrääntyy laNpaitten mielipiteen alle tai no en tiedä onko niillä omaa mielipidettä kun kaikki on lainattua ja oma elämä on rakennettu jo ennen kuin edes on syntynyt.
        mielipideasia.. vaiko sokeutta?

        itteeni vitttuttaa suunnattomasti et joudun ainakin osa-ajaks elämää siihen oravanpyörään menemään. vasten tahtoani, valitettavasti ympäristö painostaa kaikki siihen. ja siihen hyppääminen ja ison rullan pyörittäminen on nyky-yhteiskunnassa helppoa. mennään tottakai sieltä mistä rima on matalin.
        mut joku pv siihenki tulee muutos. en nyt sano etten tulevaisuudessa pyörittäs tätä paskaa, koska pelkästään rahaa liikuttaessa se pyörii. etkä voi sanoo että vaikka hankkisit esim vaan jotain, muuten kuin omavaraisesti sekin jo sitä massii liikuttaa. valitettava kyllä joudun nielemään paskaa ja avaamaan silmäni ammolle, jotta sinne voidaan lirutella rauhassa ja kaiken tämän joudun tekemään täysin tiedostaen, koska se on helppoa, koska meillä ei (muka) ole mahdollisuuksia.

        mahdollisuuksien maa? mahdollisuutta se, että pelkästään täysin omavaraisena et ole riippuvainen tästä systeemistä joka toimii (muka niin vitun hyvin.)
        kiitos jumala ja isä armahduksestanne, kiitos että pääsin tänne olen erittäin iloinen. kiitos siitä jumala, että itse saatana kaiken pahan alku on opettanut minua enemmän kuin sinä. kiitos teille raamatunlukijat, että paha saatana avaa kaikkien ihmisten silmät. kiitos siitä että kaiken paskkkkan syötyäni huomaan että oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa ei periaatteessa ole olemassakaan.

        miettikää missä kusetuksessa ihmiset on elänyt monta tuhatta vuotta. isommat miehet ovat meitä tahdittaneet aina. ne meidän elämät on tehneet jo monia vuosia ennen kuin olemme itse edes eläneet. herätkää.


      • Kaksinkertainen

        Mutta jos on aivopesty jo useassa sukupolvessa vaikka miljardeja vuosia vanhaa
        dataa liikkuu pääsoluissa?
        Katsokaa opettajia kouluissa ja säälikää heitä? Mitä tapahtuisi jos kaikki "osaajaksajaksi" koulutetut muuttuisivat samankaltaisiksi kun he?
        järjestetyn ruokailun pariin lämpimissä sisätiloissa suoraansan...velttoilemaan toimessa ja virassa vaikka se ois tilapäinen..helppous
        Ennen pidennettyä elin-ikää kun vasta 40-vuotiaana voi palkka alkaa juosta
        oikein kunnolla jos sittenkään?
        Jostain huu-haa feikki täysin tarpeettomasta työstä joka onkin lähinnä kuluerä
        maksetaankin älyttämiä liksoja ja viellä älyvapaampia bonuksia ynnä muita etuja.
        Tarpeeton lakkaa kyllä tältä planeetalta itekseenkin vailla mitään velkarahoitusta.
        Raha ei ratkase eikä etenkään velka eikä luonto ole mikään börs oletusarvoineen.
        Olemme kaikki elolliset luonnon ja säitten armoilla vailla viettäsimme bunkkerissa
        missä ei ole ikkunoita viimeiset hetkemme joita ikuisesti maksamme arvatkaa
        kelle?
        Tälläistä keksinkertaisenglobaaliksi koulutettua laumaa on todella helppo kus..korj..siis hallita ja hallinnoida ja vetäävälistä fyrkat niiltä..joilta puuttuu käytännönkokemusta nii kuin meidän isännöittijältä joka lukee kaiken mahollisen
        taikka mahottoman A4 arkeilta..vaikkei niin koskaan tapahdukkaan oikeesti.
        lähes kaikesta vanhasta ja uudesta.


    • ajan kanssa

      luottokunnalta luotootieto rekisteri, en muista tarkkaa nimeä. siitä näkee päivämäärän jolloin luottotieto merkinnät vanhenee.maksaa muistaakseni netissä 10e-tarttee verkkopankki tunnukset.
      velkojiin suoraa yhteys ja hakee velkojen kohtuullistamista( maksaa osan).
      jos ei kohtuullista ,unohdä velat olosottomies tulee ehkä tilille jos ei todettu varattomaksi.

      luottokunnan rekisteristä saa päivämäärän milloin ovat kunnossa sen jälkeen suurin osa ongelmista hävii.

      velkojen haksu ei poista luottotieto rekisteriä, vaikka lupaavat puhelimessa.
      mutta jos maksaa saa ehkä paremman omatunnon

    • asdgsdfsdf
    • niin se on

      Tiedoksi vaan,että ennenkun olet tuon uo velan maksanut, et saa mitään vippiä, sovi uo-miehen kanssa vaikka kymppi kerrallaan. Toinen vaihtoehto on tietysti antaa velan vanhentua, mutta miten menee elämäsi, oletko valmis siihen ,että 2 kolmasosaa mitataan mahdollisesta palkastasi, jos saat opiskelun myötä työtä, valtion työttömyyskorvauksesta ei ulosmitata. Nyt tarvit kavereita, joilla on varaa lainata ja odottaa takaisinmaksua. Kaksituhatta on loppujen lopuksi tässä hetkessä aika olematon summa. Tulottomalle kyllä kova. Ja sitten maksun jälkeenkin olet vielä kaksi vuotta pannassa.

    • Ratkaisu

      Ainoa keino selvitä tuosta on maksaa se ulos otto velka. Ehkä sinun mielestäsi tämä voi vaikuttaa jotenkin erikoiselta kommentilta mutta kyllä näin on silti. Seuraava asia mitä sinulla tulee eteesi on selvittää mistä saat rahat tuohon uo:n maksuun. Loppujen lopuksi olet maksanut sen ja olet paljon tyytyväisempi.

    • ....................

      Vaihda pankkia ! OP Pohjola on paras pankki. Sosiaalista luototusta voi kysyä ja sitä, että jos sossu kuittaisi sun velat, kun opiskelet. Kannattaa pitää yhteisöpalaveri.

    • toinen sairas

      Suomessa ei saa sairastaa, pitää vaan painaa enemmän duunia että saadaan rahaa Kataisen ja Urpilaisen projekteille.

    • teitsi1

      i hope olet trolli

      en tajuu tätä veloilla velanmaksua, eikö ihmiset oikeesti tajuu nykyään rahankäyttöä?
      velanmaksu velalla harvoin on kotiinpäin. jotkut ihmiset ottavat lainaa kun tietävät varmasti että saavat sen maksetuksi, jotkut ottavat lainaa, koska tietävät saavan lainarahan tehtyä isommaksi. jotkut ei vaan ota lainaa koska tajuavat tilanteensa.

      yrityksii ja kaikkii jeesaa kyl tämmöset idiootit ihan vitusti, ei siinä jatkakaa samaa rataa se on joillekin kotiinpäi.

      se mikä ei nyt oo velkaa ei ihmisten mielest näköjään lasketa velaks.
      ei siinä kukin tavallaan, mä en ota velkaa, koska tiedän etten tuu sitä maksamaan. en voi saada jälkeläisiä joten sama tuo paljonko velkaa on : )
      tai no lainan tuun ottaa sit ku oon varma et saan sen poikii voittoo reilusti.

      • tulevaisuus

        Ihmisiä jotka maksavat velkaa velalla pitää tukea koska he ovat tulevaisuus. Jonain päivänä he pääsevät nollaan ja sen jälkeen plussalle.

        Ei opiskelijakaan ole heti valmis töihin eikä kukaan ole seppä syntyessään.


    • 24

      Varaa aika velkaneuvojalle. Sinulla saattaa olla mahdollisuus takuusäätiön kautta saada takaus pankista otettavalle lainalle.

    • 4u45u45

      Tilaa aika kaupunkisi velkaneuvojalle, hän osaa auttaa.
      Tai voit kysyä kaupunkisi sosiaalista luototusta, jota sosiaalitoimesta pystytään myöntämään 5000e asti. (eikä tarvi olla sossun asiakas)

    • raitis ja reilu...

      Lopeta se juominen ja säästä näin se "pikkusumma".

    • TYHMÄT SOPULIT

      Se on ihan helvetin sama onko luottotietoja vai ei.. talouskupla on puhkeamassa jenkeissä ja se kaataa sekä euron että dollarin.. jollain parin tonnin veloilla ei silloin ole paskaakaan väliä :D ei tiedä itkeä vai nauraa kun lukee teidän idioottimaisia kirjoituksia. Ei ihme että eliitti pitää tavallista kansaa karjana

      • Anonyymi

        Milloin se kupla puhkeaa?
        Kymmenen vuotta olen jo sitä vinkkisi perusteella odottanut.


    • Talousihminen

      Jos opiskelet työttömyyskorvauksella, niin ei tulot voi olla kovin suuret. Ja sinulla on joku toinenkin laina, niin ei siinä ole pelivaraa.

      Tilanne olisi ihan eri, jos sinulla olisi pysyvä osaaikatyö edes.

      Ja luottotiedot ei parane siitä oletko maksaanut ulosottosi vai ei.

      Tietenkin kannattaa maksaa ulosotot pois, koska korot ovat suuremmat siellä kuin pankissa.

      Kun luottotiedot ovat menneet, niin silloin pankit suhtautuvat paljon varovaisemmin.

      Kyllä ulosottoon saa luottoa pienilläkin pysyvillä tuloilla, jos ei ole luottohäiriöitä ja on asunto antaa pantiksi.

      Jos opiskelu ei kestä kovin kauan, niin kannattaa palata asiaan, kun on saanut työtä. Ja sitten vaikka sopii nopeasta maksuaikataulusta voudille.

    • bnmvkgjh

      En ole trolli(joka on muuten lelu;D). Pointti oli et siks uo velan maksais pankkilainalla on korot. Uo korko kasvaa mielettömiin summiin pankissa ei. Vanhemmilla ja kavereilla ei ole varaa lainata rahaa. Vanhemmat perusduunareita ja kaverit opiskelee.
      Eikö hän tämä tästä. Ja joku mainitsi että tuun tienaamaan töissä. Jooh ei ehkä lähihoitajan ammatissa:P.

      • maksa ulosotto

        Kysy ulosottotoimistosta koroista. Sovi maksuohjelma veloistasi.Suuret korot johtuvat suurista veloista, joita ei lyhennetä vuosikymmeniin. Ota ihmeessä selvää äläkä pyöri tunnekuohussa.

        Sanoit, että kavereilla ei ole lainata. Älä hyvä ihminen koskaan lainaa kaverilta. Ellet pysty maksamaan takaisin, niin menetät kaverin.

        Yritä päästä velkaneuvojan tai muun asiantuntijan puheille. Lainasi ei ole ongelma, vaan se, että sinulla on vääriä käsityksia raha-asioiden hoitamisesta.


    • väärät tavoitteet

      Rehellisesti sanottuna ei ole mitään rahallisia ongelmia lähes missään paikassa maailmaa (paitsi niissä paikoissa jossa nähdään nälkää).

      Ongelmana on se että tavoitteet ovat vääristyneet ja niitä tulee varsinkin teeveestä jossa superstaroilla on miljoonat ja ökyasunnot.

      On erittäin suuri mahdollisuus että jos olet masentunut "köyhänä" elämiseen niin sama masennus jatkuisi jos äkkirikastuisit ja eläisit hetken aikaa sitä elämää.

      Yksinkertainen ja vanhanaikaisen kuuloinen epä muodikas totuus on se että kaikista arvokkain lottovoitto on oppia elämään vähällä rahalla kuin se että yrittää kilpailla kaikista rikkaimpien kanssa.

      Lisättäköön tähän vielä sekin ristiriitainen seikka että en minä mistään paskan köyhän hipin elämästä iloitisi hetkeäkään vaan todellakin haluan mahdollisimman kallista laatua vaikkakin parasta en voi saada.

    • dkkxkxnddvhsllsöwwwb

      olikos se silleen että jos on syntynyt ennen 95 vai 85?.... nii saa ajaa ilman korttia mopoa, mopo autoa?

      • no ei ainakaan 95

        pikemminkin 85


    • Anonyymi

      Ei etukäteismaksua lainaa! Tarvitsetko kiireellistä lainaa? Tarvitsetko lainaa laskujen maksamiseen tai lapsesi koulutukseen? Tarvitsetko lainaa kiinteistön hankintaan tai projektin perustamiseen? Tarvitsetko lainaa maatalouskäyttöön tai rakentamiseen? Tarvitsetko lainaa liiketoiminnan laajentamiseen tai käynnistämiseen? Onko pankkisi tai muut lainanantajat hylänneet sinut luottomahdollisuutesi vuoksi? sähköpostitse: [email protected]

      • Anonyymi

        En todellakaan tarvitse lainaa. Viimeiksi tarvitsin vuonna 2004 erääseen osamaksuun.
        Sen jälkeen ole pärjännyt hyvin omillani ja olen kerännyt tilille ja kotiin riittävän puskurivaraston yllättäviä menoja varten. Jos kodinkone hajoaa tai tulee muu yllätyslasku, niin sen voi helposti maksaa käteisellä, mikä onkin halvempaa kuin vähittäin maksaminen.
        Joku Klarna-lasku on tuntematon käsite. Hyvin pärjää kun käyttää vain maksukortin debet-puolta ja käteistä rahaa. Kesälomatkin sujuu hyvin ilman kredit-toimintoja.


    • Anonyymi

      Mene pankkiin ja kerro tuo mitä tämän ketjun otsikossa on! Ei muuten pankki paljoa lämpene kuulemaan lisää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe