Vuokra isännän/emännän oikeudet?

laitonta?

Olen nyt tällä viikolla eilen ja tänä päivänä huomannut että asunnossani on käyty sillä välin kun itse ole ollut paikalla. Epäilyt heräsin eilen kun huosin asuntoni sängyn siirtyneen, sängyt ei itsestään siirry enkä sitä itsekkään ole siirtänyt. Epäilin kuitenkin asiaa hieman, mutta ei minulla ole ollut mitään syytä itse sänkyäni siirtää. Tänään sitten varmistuin asiasta kun huomasin että kannettava tietokoneeni oli nostettu sohvalta keittiön pöydälle. Silloin kun ostin tämän tietokoneen se on ollut aina pistorasiassa ja sohvapöydällä. Ei mitään syytä viedä keittiöön.

Käsittääkseni vuokralaisella on myös oikeus yksityisyyteen eikä vuokran antajalla olisi oikeutta ominpäin säntäillä asuntoon.

Kaikki vuokrat maksettu ajallaan, asunto siisti. Mitä tollaselle vois tehdä? Ainaki alkas näin aluksi ettii uutta vuokran antajaa.

47

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee ilmoitus

      Tee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Asunnon omistajalla ei ole oikeutta käydä asunnossa ilman ennakkoilmoitusta. Ehkä voisit aloitta sillä että otat vuokranantajaan yhteyttä "viattomasti" kysellen onko mahdollista että jollakulla olisi asunnon avain, ja että teet rikosilmoituksen ja siihen pitäisi moinen tieto kertoa. Et siis syytä omistajaa mutta annat hänen kuulla että olet käynnit huomannut ja rikosilmoitus on tekeillä. Samalla voisi kysyä saatko luvan sarjoittaa asunnon lukot uusiksi.

      Ja onhan se myös mahdollista ettei hiippailija ole omistaja vaan esim. joku entinen asukas tai huoltoyhtiön ihminen...

      • mulla kävi yks kerta keskellä yötä joku ukko kyttäämässä omalla avaimellaan n. 10-v sitten, kun mun oma kummitätini oli mulla kylässä. Mä en tiennyt asiasta mitään ennen, kuin joku akka soitti mulle ja sanoi, et joku hullu oli siellä käynyt
        luvatta. Että tälleen luotetaan omiin sukulaisiin....no, emme ole olleet kovin yhtey
        dessäkään vuosiin.......viimeksi pari vuotta sitten, kun oli naistenpäivä, niin se lä-
        hetti tekstarin toivottaen hyvää naistenpäivää yms....lähetin takas samaa, mut ei
        oo mitään vastausta kuulunut.... sen jälkeen sain lahjaksi sellaisen eston, joka estää toisen pääsyn sisään, kun asukas on kotona. Nyt sekin on jio hajalla, ihme
        , kun kestää vielä.......pitäisi jonkun keksiä sellainen laite, et se estää toisen sisäl
        le pääsyn myös silloin, kun asukas ei ole kotona.......edes omalla avaimellakaan
        ei se toinen pääse sisälle......kannattaa jättää oma tai toisen samassa taloudes-
        sa asuvan pyörä tai pyörät siihen eteiseen, jos mahdollista, silleen, et se/ne on kunnolla edessä, ettei sinne pääse luvatta sisälle. Mulla on vielä vahvistimena sellainen yksi vaateteline täynnä omatekemiä vaatteitani hengareilla, kun me-
        nen nukkumaan, et se estää hullujen pääsyn sisään ! mä hankin kohta vielä kun
        non ison koiran vahtimaan ! vuokraemäntä-akan laskuun.....sellainen läski lais-
        ka se on.......tarvitsee mukamas selaista turvahökötystä kävellessään, mutta se hullu pärjää mainiosti ilmankin ! niitä on tarjolla vähän jokaiselle, tarvitsivatpa he
        sellaista tai eivät......OIKEESTI ! sit niille, jotka sitä oikeesti tarvitsevat, ei ole e-
        nää, kun hullut vei.........


      • 6+18
        MissFinland76 kirjoitti:

        mulla kävi yks kerta keskellä yötä joku ukko kyttäämässä omalla avaimellaan n. 10-v sitten, kun mun oma kummitätini oli mulla kylässä. Mä en tiennyt asiasta mitään ennen, kuin joku akka soitti mulle ja sanoi, et joku hullu oli siellä käynyt
        luvatta. Että tälleen luotetaan omiin sukulaisiin....no, emme ole olleet kovin yhtey
        dessäkään vuosiin.......viimeksi pari vuotta sitten, kun oli naistenpäivä, niin se lä-
        hetti tekstarin toivottaen hyvää naistenpäivää yms....lähetin takas samaa, mut ei
        oo mitään vastausta kuulunut.... sen jälkeen sain lahjaksi sellaisen eston, joka estää toisen pääsyn sisään, kun asukas on kotona. Nyt sekin on jio hajalla, ihme
        , kun kestää vielä.......pitäisi jonkun keksiä sellainen laite, et se estää toisen sisäl
        le pääsyn myös silloin, kun asukas ei ole kotona.......edes omalla avaimellakaan
        ei se toinen pääse sisälle......kannattaa jättää oma tai toisen samassa taloudes-
        sa asuvan pyörä tai pyörät siihen eteiseen, jos mahdollista, silleen, et se/ne on kunnolla edessä, ettei sinne pääse luvatta sisälle. Mulla on vielä vahvistimena sellainen yksi vaateteline täynnä omatekemiä vaatteitani hengareilla, kun me-
        nen nukkumaan, et se estää hullujen pääsyn sisään ! mä hankin kohta vielä kun
        non ison koiran vahtimaan ! vuokraemäntä-akan laskuun.....sellainen läski lais-
        ka se on.......tarvitsee mukamas selaista turvahökötystä kävellessään, mutta se hullu pärjää mainiosti ilmankin ! niitä on tarjolla vähän jokaiselle, tarvitsivatpa he
        sellaista tai eivät......OIKEESTI ! sit niille, jotka sitä oikeesti tarvitsevat, ei ole e-
        nää, kun hullut vei.........

        Mulla on varmaan luetunymmärtämisessä vaikeuksia kun en löytänyt tästä päätä enkä häntää. Siis täh?


      • DeLilah#
        MissFinland76 kirjoitti:

        mulla kävi yks kerta keskellä yötä joku ukko kyttäämässä omalla avaimellaan n. 10-v sitten, kun mun oma kummitätini oli mulla kylässä. Mä en tiennyt asiasta mitään ennen, kuin joku akka soitti mulle ja sanoi, et joku hullu oli siellä käynyt
        luvatta. Että tälleen luotetaan omiin sukulaisiin....no, emme ole olleet kovin yhtey
        dessäkään vuosiin.......viimeksi pari vuotta sitten, kun oli naistenpäivä, niin se lä-
        hetti tekstarin toivottaen hyvää naistenpäivää yms....lähetin takas samaa, mut ei
        oo mitään vastausta kuulunut.... sen jälkeen sain lahjaksi sellaisen eston, joka estää toisen pääsyn sisään, kun asukas on kotona. Nyt sekin on jio hajalla, ihme
        , kun kestää vielä.......pitäisi jonkun keksiä sellainen laite, et se estää toisen sisäl
        le pääsyn myös silloin, kun asukas ei ole kotona.......edes omalla avaimellakaan
        ei se toinen pääse sisälle......kannattaa jättää oma tai toisen samassa taloudes-
        sa asuvan pyörä tai pyörät siihen eteiseen, jos mahdollista, silleen, et se/ne on kunnolla edessä, ettei sinne pääse luvatta sisälle. Mulla on vielä vahvistimena sellainen yksi vaateteline täynnä omatekemiä vaatteitani hengareilla, kun me-
        nen nukkumaan, et se estää hullujen pääsyn sisään ! mä hankin kohta vielä kun
        non ison koiran vahtimaan ! vuokraemäntä-akan laskuun.....sellainen läski lais-
        ka se on.......tarvitsee mukamas selaista turvahökötystä kävellessään, mutta se hullu pärjää mainiosti ilmankin ! niitä on tarjolla vähän jokaiselle, tarvitsivatpa he
        sellaista tai eivät......OIKEESTI ! sit niille, jotka sitä oikeesti tarvitsevat, ei ole e-
        nää, kun hullut vei.........

        ???????...voi Sun juttuas HUH


    • 2+6

      Jos vuokranantaja on halunnut salaa käydä asunnossa, miksi ihmeessä hän olisi siirtänyt kannettavan paikasta toiseen? Ihmeellistä toimintaa, joko vuokraisännälläsi vippaa päästä tai sitten sulla.

      • Muuttanut pois jo.

        On voinut tutkia tietokoneen. Oli minunkin vuokran-antaja mennyt kaapeilleni luvatta ja tutkinut kaiken alusvaatteista lähtien. Rikosilmoitus vaan. Lukot kannattaa sarjoittaa uudestaan.


    • Soittakaa paranoid

      Minullakin käynyt näin kymmenisen vuotta sitten. Huonekaluja ei ollut siirretty mutta muutama esine oli sellaisessa paikassa jonne niitä en kuuna päivänä olisi laittanut. Soitin heti vuokranantajalle ja epäilin että asuntoon on murtauduttu. Seuraavan viikon oli paranoidi fiilis, mutta sen jälkeen ei samassa asunnossa enää tapahtunut kummia sen parin vuoden aikana kun asuin siellä.

    • mk

      Sarjoita ulko-oven luukko uudestaan ja et anna omistajlle avainta niin jää kiinni kun mainitsee ettei sen oma avain käy ulko-oveen. Niin helppoa se on. Omsitajalla ei ole oikeutta köydä vuokraamassaan asunnossa ilman vuokraajan lupaa.

      • Miekinteinniin

        Osta turvalukko


    • saman kokenut

      Meiltä hävisi myös tavaraa jonkin verran sekä 2 filmirullaa jääkaapin luukusta. Äijä tiesi miten olemme töissä ja hyödynsi tilannetta. Todella törkeetä...

    • Hyvinkäällä ketolan taloissa talonmies kävi pöllimässä yleisavaimella asukaiden viinat rahat , mutta käry kävi. Sarjota lukko uudestaan niin loppuu luvattomat vierailut...

      • HUOMAUTUS NYT

        LUKKOA EI SAA SARJOITTAA ILMAN ISÄNNÖITSIJÄN LUPAA SITEN ETTÄ YLEISAVAIN EI KÄY


        JOS SARJOITAT ILMAN LUPAA JA ASUNNOSSASI 0N VESIVUOTO JOTA EI PÄÄSTÄ KORJAAMAAN JOUDUT MAKSAMAAN REMONTIN ITSE


      • jepjep
        HUOMAUTUS NYT kirjoitti:

        LUKKOA EI SAA SARJOITTAA ILMAN ISÄNNÖITSIJÄN LUPAA SITEN ETTÄ YLEISAVAIN EI KÄY


        JOS SARJOITAT ILMAN LUPAA JA ASUNNOSSASI 0N VESIVUOTO JOTA EI PÄÄSTÄ KORJAAMAAN JOUDUT MAKSAMAAN REMONTIN ITSE

        näin kyllä, mutta palokunta menee ovesta nopeemmin lapi kuin talkkari avaimillaan.


    • vuokranantaja

      Niin, varmista että asunnossa kävijä ei ole esim. edellinen vuokralainen. Huoltomiehilläkään ei ole oikeutta mennä asuntoon ilman lupaa, muuta kun hätätapauksessa. Jos kävijä on vuokranantaja- muuta pois.

    • mä vaan

      Onneksi on isokokoinen koira kotona. Jos uskaltautuu sisään niin ihan omalla vastuulla. Vuokranantajalla ei todellakaan ole oikeutta mennä asuntoon ilman vuokralaisen lupaa.

    • hei
      mulla on olut kans sama ongelma aluksi. Se ukko kävi siellä tiuhaan tahtiin, syyt
      -tä suotta. En ehkä ole mikään siivoushullu, mutta asunto ei ehkä ole ollut niin siisti, kuin he ukot vaativat......ja nyt viime syksynä ne vei kaikki mun varaston ta-
      varat veke ja ties minne, haluun ne takas ! tai ainaskin maksun varastamisesta !
      Ei toisen asunnossa saa kukaan käydä silloin, kun siitä ei ole ILMOITETTU ETU-
      KÄTEEN asukkaalle ! eikä muutenkaan, jos ei ole AIHETTA ! ja kunhan KAIKKI ikään, sukupuoleen, MIHINKÄÄN katsomatta noudattaa annettuja sääntöjä, niin
      silloin ei pitäisi mitään ongelmia olla eikä tulla....nyt itse laitan aina pyöräni, joka
      on aina, jos ei ole käytössä, siinä omassa eteisessäni, ja sen laitan aina silleen
      vinoon, et tiedän, et jos siellä on joku kapakkalainen käynyt vahtaamassa......ja ne alkuaikoina kehtas ottaa vielä kuviakin, kun mun kämppä oli mukamas niiden mielestä kauheessa sotkussa.....parhaatkin puhujat.....niillä itsellään on varmasti vieläkin pahemmassa sotkussa omat kämppänsä ! edelleenkin.......ja kun mulla ei oo hajuukaan, kuka kapakkalainen on sen alueen talonmies.......en oo sitä iki-
      nä nähnyt, yhen läskin ja yhen savustajan oon nähnyt kyllä siellä kyttäämässä MUA liikaakin......vähänkin, kun jollakin on mukamas musta sanomista, heti juuri
      SE savustaja-ukko on naukumassa, mut mä en sitä lemuläjää sisälle päästä ! kii
      tos sen eston......jonka joku on hajoittanut, se kun on jo aika vanhakin, pitäisi os
      taa uusi............ja kaikille pitäisi sen läpimädän taloyhtiön ostaa uusi numeroluk-
      ko varastoihin omalle paikalle, ettei sinne pääsisi ketään viemään niitä toisen o-
      maisuutta ! ei nekään ole olleet ilmaisia......vaikkei se oma kopero ole ollut kos-
      kaan niin siivottu, kuten he väkätit hullut määräävät, niin katsokaapa sinne vierei
      siin koppeihin, jos sinne näkee, ne on vielä pahemmassa sotkussa ! ja kun ne uudet numerolukot ostetaan jokaiselle asukkaalle, vain se asukas itse saa tietää sen numeroyhdistelmän, sitä EI SAA KUKAAN ulkopuolinen, edes se talonmies-ukko, udella !
      Niin on, ja nyt vallitseekin jo rauha........noudatan itse sääntöjä, mutta se aamui-
      nen ma-pe työpäivinä hiljaisuus se jatkuu joka päivä kello 22:00-07:00, mä saan
      rikkoa sitä, kun naapurin hullu räkättirastas on jo pois sieltä, joten se ei sitä häirit
      se, kun menen suihkuun joka aamu ma, ti, to ja pe ennen töihin lähtöä. Mutta ilta
      isin olen vuoteessa jo ennen kello 22:00:ta. Tosin luen siellä, joten se saattaa mennä vähän myöhempään......nukahtaminen.....mut teen sen hiljaa.......
      hanki sitten kameravalvonta, jos se sitten jättäisi sut rauhaan, kun sulla on todis-
      teita sen käynnistä sun asunnossasi, kun olet ollut poissa. Lähetä lasku siitä sil-
      le vuokraisännälle/-emännälle. Tai hanki sen laskuun kunnon vahtikoira.
      Älä nyt heti ala etsiin uutta vuokranantajaa, sano asiasta sille itseleen, et oot hu
      omannut, et se on käynyt siellä sun poissa ollessasi...ja jos asia EI ratkea, tai se väittää, et ei siellä ole käyty, sit ota yhteyttä poliisiin, ja sano heille asiasi. Vie oi-
      keuteen asia, jos suinkin mahdollista, eiköhän sitten sen vuokraisännän/-emän-
      nän hymy hyydy..........
      Olen maksanut itse vuokrani ajallaan, jos ne vuokrakuitit on tuleet säädylliseen aikaan, eli ei paria päivää ennen, kuin se eka päivä umpeutuu......et ne ehtii alle
      kirjoittaa ja laittaa tilinumeronsa alle ja postiin, sehän vie n. 4 arkipäivää......ettei mun tarvitse lähteä keskellä yötä melkein viemään se kirje postiin.......et se ehtis
      aamun lajitteluun......

    • -

      Tuollaista se aina on yksityisen kiskurin asunnossa.
      En ole asunut enkä aio asua yksityisen asunnossa. Joku rauha on oltava vuokralaisenkin kotona.

      • vuokranantaja

        No eipäs yleistetä. Eiköhän se ole kuitenkin aika harvinaista että asunnossa käy iman lupaa vuokranantaja. Kun asuntoon on mahdollisuus teettää avaimia, kun siellä asuu, niin monta kun haluaa ja jättää sitten yksi itselle kun muuttaa pois.
        Kirjoituksessasi on liikaa sana aina.


      • -
        vuokranantaja kirjoitti:

        No eipäs yleistetä. Eiköhän se ole kuitenkin aika harvinaista että asunnossa käy iman lupaa vuokranantaja. Kun asuntoon on mahdollisuus teettää avaimia, kun siellä asuu, niin monta kun haluaa ja jättää sitten yksi itselle kun muuttaa pois.
        Kirjoituksessasi on liikaa sana aina.

        Täällä missä minä asun ei ole mahdollisuutta teettää yhtään ylimääräistä avainta. On sen verran nykyaikaiset lukkosysteemit että vuokralaiset ei voi teettää avaimia omin luvin. Ihan hyvä asia.


      • Ei todellakaa saa yleistää. Ei kaikki käy vuokralaistensa asunnoissa ilman lupaa. Täytyy olla kyl päässä vikaa jos käy luvatta toisen asunnossa tutkimassa!


      • -
        savannavaan_75 kirjoitti:

        Ei todellakaa saa yleistää. Ei kaikki käy vuokralaistensa asunnoissa ilman lupaa. Täytyy olla kyl päässä vikaa jos käy luvatta toisen asunnossa tutkimassa!

        Niin täytyy.


    • Kamera

      Asenna kamera jonnekin piiloon nauhoittamaan tapahtumat!

    • Ei enää yksityiselle

      Ole lähtevinäsi ja aja auto muualle parkkiin. Ota todistaja asuntoosi ja ottakaa kuvia ja video kun vuokraisäntä säntä asuntoosi. Ilmoittakaa aisasta poliisille. Sarjoittakaa lukot. Voi tutkia tietokoneen,paperit ja kaiken, nuuhkia alusvaatteita ja viimein tulee kutsumatta sisälle kun olet suihkussa tai muuten vähissä vaatteissa perimään vuokraa luonnossa. Iske paistinpannulla tai muulla kättä pidemmällä.

    • kameraapeliin

      Panasonic webbikameralla voi kätevästi kuva luvatta kulkijat, kun siinä sisäinen muisti ja kamera herää liikkestä. Tietsikalla sitten vaan yhteys kameraan ja se kertoo heti onko kukaan hiippaillut luvatta. Hyvä vehje ja valoherkka, saa mm. verkkokaupasta.

      • Yksinkertaistahantuo

        Sarjoita lukko todella uudestaan tai mieluummin hanki vielä turvalukko (ilman etukäteisilmoitusta) ja pidä kaikki kolme avainta aina itselläsi. Kävi siellä kuka tahansa ressukka jollain yleis- tai vara-avaimella tai vaikka tiirikalla, niin eipä pääse enää. Ei tarvitse sitten kameroitakaan hankkia, maksaahan nekin. Parvekkeen oveen voi varalta laittaa haan, ja jos asuu vaikka ykköskerroksessa, niin ikkunat kiinni ja metallitangot tuuletusikkunoihin. Noihan on suomalaisia tilaisuus tekee murtautujan -tyyppisiä hörhörikollisia (pissaisivat kyllä poliisin edessä housuihinsa), jotka toimivat yleensä saman kaavan mukaan. Oma pääkoppa ja elämä eivät ole taatusti kunnossa, ja he kärsivät silminnähden itse siitä, että joku voisi tietää heidän asioistaan. Kannattaa kaiken tämän lisäksi valita asuinympäristö, jossa ei liiku niin paljon katkeria rupuja.


      • Ei kannata luulla
        Yksinkertaistahantuo kirjoitti:

        Sarjoita lukko todella uudestaan tai mieluummin hanki vielä turvalukko (ilman etukäteisilmoitusta) ja pidä kaikki kolme avainta aina itselläsi. Kävi siellä kuka tahansa ressukka jollain yleis- tai vara-avaimella tai vaikka tiirikalla, niin eipä pääse enää. Ei tarvitse sitten kameroitakaan hankkia, maksaahan nekin. Parvekkeen oveen voi varalta laittaa haan, ja jos asuu vaikka ykköskerroksessa, niin ikkunat kiinni ja metallitangot tuuletusikkunoihin. Noihan on suomalaisia tilaisuus tekee murtautujan -tyyppisiä hörhörikollisia (pissaisivat kyllä poliisin edessä housuihinsa), jotka toimivat yleensä saman kaavan mukaan. Oma pääkoppa ja elämä eivät ole taatusti kunnossa, ja he kärsivät silminnähden itse siitä, että joku voisi tietää heidän asioistaan. Kannattaa kaiken tämän lisäksi valita asuinympäristö, jossa ei liiku niin paljon katkeria rupuja.

        Niin, ja erityisesti tykkäävät käydä yksinäisen (ehkä useammin nais-)ihmisen luona murtautumassa ja jättämässä myös merkkejä käynnistään. Arvaan, että ovat usein naisten torjumia ja siitä katkeria, sekä alkoholin kittaamisen taipuvia luonnehäiriöisiä pervoja, juurikin rupusakilaisia. Kaikenlainen pikkurikollisuus (jota murtautuminen ei tosin ole) kyllä onnistuu, kunhan kiinnijäämisen riski on häviävän pieni - ei muuten.


      • ...
        Ei kannata luulla kirjoitti:

        Niin, ja erityisesti tykkäävät käydä yksinäisen (ehkä useammin nais-)ihmisen luona murtautumassa ja jättämässä myös merkkejä käynnistään. Arvaan, että ovat usein naisten torjumia ja siitä katkeria, sekä alkoholin kittaamisen taipuvia luonnehäiriöisiä pervoja, juurikin rupusakilaisia. Kaikenlainen pikkurikollisuus (jota murtautuminen ei tosin ole) kyllä onnistuu, kunhan kiinnijäämisen riski on häviävän pieni - ei muuten.

        Kai olet tehnyt rikosilmoituksen ainakin tuosta varastomurrosta, koska siitähän on todisteet (tavarat poissa)? Luulisi, että poliisi voisi kuulustelemalla saada joltain ikkunasta vahtaavalta eläkeläismummolta infoa. Kyllähän näillä henki kurkussa hiipparoivilla vuokraisännillä ja isännöitsijän edustajilla, jotka toimivat asiattomasti, on aina jokin selitys oltava valmiina (kuten muka sekaisen kämpän tarkastus), jota tuskin kuitenkaan poliisille tarjoaisivat, eikä se minään lieventävänä asianhaarana toimisikaan. Ei siis kannata siitä säikähtää.


      • hvatit

        Sopisiko tuommoinen Panasonic-webbikamera jotenkin kuvaamaan ovisilmästä, kun mulla käy oven takana koputtelemassa joku monta kertaa vkossa ja useamman kerran yössäkin. Olen ottanut ovikellon veks ja kääntänyt ovisummerin minimiin, mutta tänäänkin aamuyöstä soi summeri. Koputtelijalla on siis tietty talon avain, kun rappukäytävään pääsee. Isännöitsijä hallitus sanovat, ettei heillä ole työkaluja koputtelijan kiinnisaamiseksi eli eivät talon puolesta lupaa asentaa valvontakameraa. Ovisilmästä en ole ehtinyt näkemään ketään oven takana.


    • wf423

      Aikanaan myös vuokramummo teki omia tarkastuskäyntejään kämpässäni. Viritin vanhan VHS-videokameran kämpän sisäpuolelle osoittamaan sisääntuloväylää. Kun joku tuli sisään näytti samantien että joutui kameran kuvattavaksi. Kamera ei todellisuudessa ollut edes päällä. Loppui akan vierailut kuin seinään. Aiemmin huomasin käyneen kun ensi epäilyjen jälkeen tein erinäisiä viritelmiä oviin yms. joista näki jos joku oli niitä aukonut.

    • vuoralainen

      Saako sinut kiinni jos on äkillinen tarve käydä asunnossa esim. etsitään jotakin vikaa ja joka oven taakse on pakko kurkata. Jos ei kiinni saa niin silloin huoltomies kyllä joutuu menemään mut aina jonkun toisen kanssa, talonväestä miel. hallituksessa oleva. Sen verran pitäis olla paperia ja kynää että kirjottaa lapun pöydälle, koska oltu ja ketkä kävi, mistä syytä. Näin meillä.
      Kerran tupsahti huoltomies aamulla ennen kahdeksaa ja alkoi korjata keittiön pateria jossa ei mitään vikaa ollut. Oli tullut väärään taloon, asunnot samassa kohdassa. Kyllä oli mies nolo mutta vahinkohan se oli.

    • Pois-muuttanut

      Itse soitin vastaavassa tilanteessa poliisit paikalle. He soittivat vuokranantajalle, joka myönsi käyneensä asunnossa. Poliisit sanoivat, että he eivät voi puuttua asiaan, koska se ei kuulu rikoslain piiriin, mutta voisin halutessani nostaa syytteen oikeudessa. En jaksanut sen hetkisessä elämäntilanteessani ruveta käräjöimään asiasta. Nykyään asun jostakin syystä kaupungin asunnossa.

    • mies ja vaimo

      No rikosilmoituis teet heti ekana. ei ole vuokranantajalla oikeutta käydä sun asunnossa. Itsellä joskus 10 vuotta sitten kävi samalla lailla. Itse asiassa vuokran antaja jäi rysän päältä kiinni kun tulin kotiin niin se oli penkomassa paikkoja. Läksin muijan kaa kauppaan aja sit unohtui jotain joten palasimme kotiin ja siellä olikin se vuokran antaja tullut omilla avaimilla sisään. tehtiin rikosilmoitus heti. Ja se perkeleen vuokran anataja kiisti oikeudessa kaiken vaikka jäi rysän päältä kiinni. se oli asunnossa mme vielä kun poliisit tuli hakemaan se pois. Saatiin sit rahallista korvausta mut yksityisyys meni ja muutettiin pois siitä kämpästä sit heti viikon päästä.

    • mies täällä

      Itse epäilin joskus murtovarkaita et olis käynyt mut kun ei ollut murtojälkiä mut rahaa oli hiukan viety ja muita tavaroita niin tein rikosilmoituksen. Ei mennyt kun päivä niin poliisit tiesi kuka oli käynyt kun muissakin asunnoissa oli käyty. Se oli talkkari jolla oli avain kaikkiin asuntoihin. Talkkarin kämpästä sit löytys kaikkee varastettua kamaa.

    • 9-5+2-8+2

      Oletko vama, että asunnossasi kävijon vuoranantajasi, jos olet, niin kysyppä häneltä suoraan asiasta. Toisaalta voi olla, että edellisele vuokralaiselle on jänyt asunnon esim. vara-avaimia itselleen, mikä sinällään on huolestuttavamapaa..

    • 25987åpoå

      Mistä tiedät kuka siellä käy????
      Onko entisillä vuokralaisilla avaimia vielä???

    • molopää

      katko siltä kädet ja jalat niin ei tuu käymään enää.

    • kotirauhaa..

      OTA YHTEYTTÄ POLIISIIN JA SITTEN LAKIMIEHEEN..Näin tein itse kun vuokranantaja kävi asunnossa milloin halusi..
      Lakimies otti yhteyttä vuokranantajaan ja siihen loppui käyminen.
      Poliisin mukaan asiasta voi tehdä ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta...vuokralainen päättää kuka asunnossa käy ja milloin ..näin sanottiin ...
      turhaan sitä täällä valittaa ...tai sitten jos ei halua tapella kannattaa nopeasti vaihtaa asuntoa...

    • vvvuokra

      Olen vuokranantaja jo yli 20 v.
      Opiskelijatyttöjen kanssa sovittu päivät jolloin voi käydä ja homma toiminut hyvin molemminpuolisella luottamuksella. Ei tarvita lakimiehiä eikä poliisia. Kaikki olleet tyytyväisiä vuokranAntajaan.
      Kakasi yksiötä vuokralla.

    • jdhffjfkfkk

      Mulla tavallinen riistakamera ja maksoi satasen, kun lähden niin panen sen käyntiin.

      Moni luulee jonkun käyneen mutta totuus on toinen.

      • 8+9

        Meinaatko että joku hiton kummitus seikkailee tuvassa ja siirtelee kamoja?.


    • TOSI TÖRKEE

      MIKSI ette ota lainaa ja ostakaa vaikka pienempi asunto.On todella tyhmää maksaa
      vuokraa kun sillä summalla lyhentäis lainaa ja jäis asunto vielä ittelle.
      Aina on asunto kelvannut vakuudeksi lainaan ja ei tule vuokranantaja kylään.
      Meilläkin kävi vuokraaja kyttäämässä ok-talossa yläkerrassa ja kaiken lisäksi oli lutikoita talossa vuokraaja ei noterannu mitenkään, ruvettiin laittamaan lutikat nuppineulalla seinään kiinni , kyllä se näki kun kävi tutkimassa.Mitään ei kuitenkaan tapahtunut joten muutettiin pois , omaan, eikä olla kaduttu.
      JÄTTKÄÄ VIESTIÄ PÖYDÄLLE ETTÄ ON KAMERAVALVONTA EIKÖHÖ LOPU.

    • Vuokranantajalla ei oo oikeuta mennä luvatta asuntoon ja vaikka on hätätapaus niin sen KUULUU ilmoitaa siitä asukkaalle.

      Sää voit soitaa vuokaranantajalle ja kysyy et onko se tai joku huolto mies kynyt siellä.

      Jos ei selvii niin sit suositelen asunnon vaihtoo ja voi tehä ilmoituksen poliisille

    • Pyydäpä vuokranantajaa vaihtamaan lukot asuntoosi, sillä perusteella kun siellä käy joku! Eihän sun nyt alkajaisiksi tarvitse muuta tehdä! ;-)

    • Minulla on kamera joka lähettää kuvan palvelimelle,eli vaikka tunkeutuja särkisi kameran niin naama on jo tallessa.Jatkoille pääsee poliisin kutsumana.

    • dfgodcvcpjb

      Asun mieheni kanssa vuokra-asunnossa. Silloin tällöin on postilaatikkoon ilmestynyt lappunen jossa ilmoitetaan että jollakin tietyllä aikavälillä asuntoja kiertelee esim. joku tarkistamassa ikkunoiden ja ovien tiivisteet, vesiputket tms. Asiasta siis ilmoitetaan etukäteen, mutta joskus kun heitetään nopsaan mainoslehtiä yms lehdenkeräykseen, niin hyvin olis voinu jäädä tuommonen lappu huomaamatta. Kyseiset tarkastajat käy kämpässä vaikka vuokralainen ei olisi paikallakaan. Jos sulle on käyny niin, että et ole huomannu jotakin ilmoitusta jostakin tulevasta tarkastuksesta. Asunnossasi käynyt heppu on voinut joutua siirtämään tavaroitasi voidakseen suorittaa työtehtävänsä. Tuntuisi vieläpä, että jos siellä joku salaa pyrkisi käymään, niin tuskin siirtelisi huonekaluja tms eri paikkoihin, äkkiähän sen vuokralainen hoksaisi.

    • Heikki_Näätä
    • Ei avaimia

      Minulla on viisi asuntoa vuokralla, eikä minulla ole avaimia niistä yhteenkään. Syynä on juuri se, että minun ei voida epäillä käyneen vuokralaisteni asunnoissa. Lisäksi asuntojen lukot sarjoitettiin uudelleen, kun ostin ne. Näin siksi, ettei kukaan muukaan asiaton voi käydä niissä. Eikä ole käynytkään. Kyseisten kiinteistöjen huoltomiehillä on toki avaimet niihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe