Näyttelijä ja ohjaaja Jani Volasta syytetään huumausainerikoksesta.
Jani Volanen tilasi huumesieniä internetistä.
Syytteen mukaan Volanen tilasi postitse ulkomailta vajaat 27 grammaa laittomia psilocybe-sieniä. Lähetys jäi kiinni tullissa.
Volanen selitti esitutkinnassa, että hän luuli tilaavansa tryffeleitä. Sieniä myyvällä nettisivustolla oli kerrottu, ettei kaikkia tuotteita toimiteta Suomeen. Näitä oli toimitettu ja siksi hän kuvitteli niiden olevan laillisia.
STT:lle Volanen sanoo halunneensa testata kavereiden suosittelemaa tuotetta. Testi jäi tekemättä, kun sienet jäivät tulliin.
- Sakkohan siitä varmasti tulee, oli nyt kallis jekku, Volanen kertoo.
Syyttäjä vaatii Volaselle 30 päiväsakkoa. Syytettä käsitellään kirjallisessa menettelyssä Vantaan käräjäoikeudessa. Tuomio on tulossa perjantaina.
Volanen on muun muassa ohjannut suosittua Putous-ohjelmaa ja hän näyttelee Helsingin herra -sarjassa.
STT
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031315318792_uu.shtml
Nyt nähdään taas kuinka uskomattoman tehokas poliisi ja tulli suomella on, saatanallinen tryffelinarkki saatiin kiinni itse teosta!
Hienoa että saadaan kaikenmaailman tryffeleitä ja rikkaruohoja vetelevät hUUmausainerikolliset kuriin, niin ryöstäjät, raiskaajat, lapsikauppiaat ja isot huumerikolliset saavat juhlia rauhassa.
Olen muuten itse tilannut noita psilosybiini-tryffeleitä useasti, ovat erittäin herkullisen pähkinäisen makuisia, ja niistä tulee hieno fiilis!
Putous-ohjaaja tilasi laittomia tryffeleitä
16
4297
Vastaukset
- Kiinnostunut
Paljos maksaa jos noita sattuu tilaamaan itsekin :)
- Spyffeli
Vai että luuli "Tryffeleiksi".
Itse huumesienien tilaamista en pidä kummoisena rikoksena taiteilijalle, mutta moinen päivänselvä säälittävä valehtelu on selkärangatonta.
Häpeäisi edes. En koskaan enää pysty kuuntelemaan Kyösti Pöystiä samalla nautinnolla.- taikatryffeleitä
Siis kyseessähän oli tryffelit, urpo.
esim. sclerotia mexicana, psilosybiiniä sisältävä rihmastopahka elikkä tryffeli.
http://www.mushmush.nl/images/gallery/sclerotia_formers/psilocybe_mexicana_sclerotia_20090319201130.jpg
- Pesusieni
Helvetti, miksei aikuinen ihminen saa tehdä mitä haluaa? Kyllä ymmärrän että lapsia suojellaan, mutta myydäänhän alkossa viinaakin, joka on varmasti paljon vaarallisempi huume kuin psykedeeliset sienet, tai kannabis.
Tämä yhteiskunnan paapominen on tekee ihmisistäkin avuttomia ja aivottomia. Myydäänhän rautakaupoissa puukkoja, kirveitä ja moottorisahoja eikä ihmiset niillä pääasiassa toisiaan ole telomassa. Ihan kuin olisi unohdettu se tosiseikka että ihmisillä on päässä oma järki. Yhteiskunta olisi paljon terveempi paikka kaikkien meidän elää jos lopetettaisiin naurettava kyttääminen ja jaettaisiin julkisesti sitä oikeaa tietoa siitä mitä nämä huumausaineet oikeasti ovat. Ne eivät ole lasten käsiin, mutta ei kai nyt isolta mieheltä voida pientä tajunnan laajentamista kieltää. Silloin kun aikuinen ottaa kyseisen kaltaista ainetta ihan oikeaan käyttöön, ovat vaikutukset yleensä positiivisia ja johtavat parempaan itsetuntemukseen, maailman ymmärtämiseen ja laajentavat ihmisen yleistä perspektiiviä elämän kunnioittamisen, rakkauden ja parempana ihmisyhteisön jäsenenä elämisen suhteen ja toimii terapeuttisena välineenä käsittelemään ja antamaan anteeksi vanhoja patoutuneita tunteita ja traumoja. - Psykonautti
Tää on just tätä saatanan holhoamista. Aikuiset ihmiset eivät saa päättä itse omasta kehostaan, eikä mielestään. Lait ovat auttamattomasti vanhentuneita. Toivottavasti yhteiskunta tulee järkiinsä, ja muuttaa lakeja niin että tällaisia psykoaktiivisia aineita sisältäviä tuotteita saa vapaasti käyttää tehostamaan ihmisen henkistä evoluutiota. Kuten on tehty vuosisatoja sitten! Asioista tietämättömät näitä jaksaa kauhistella.
- Kielletyt aineet
On aika naurettavaa miten yhä ihmiset uskovat niitä 60-luvun huumepropagandan valheita, joiden mukaan esimerkiksi LSD tekee ihmisestä väkivaltaisen hullun joka hyppää kerrostalon katolta luullessaan olevansa lintu.
Usein psykedeelit yhdistetään myös erinäisiin mielenterveyshäiriöihin kuten psykoottisuuteen ja skitsofreniaan, vaikka tutkimukset ovat osoittaneet ettei mitään yhteyttä ole. Itse asiassahan LSD:tä voi käyttää osana terapiaa ja addiktioiden hoitoa. Monet ihmiset ympäri maailmaa ovat saaneet elämänvoimansa takaisin juuri psykedeelien ansiosta.
Psykedeellisiä kasveja on luonnonkansojen keskuudessa käytetty kymmeniä tuhansia vuosia osana pyhiä rituaaleja. Shamaanit opastivat niiden käytössä ja neuvoivat ihmisiä. Sitä voidaan pitää jonakin esihistoriallisena terapiana. Ja se toimi!
Miksi sitten psykedeellit on kielletty? No syynä on se että psykedeelejä käyttävä ihminen alkaa ajatella omilla aivoillaan. Psykedeellisten aineiden yksi sivuvaikutus on toisinajattelu ja kulutuskulttuurin kyseenalaistaminen. Ne avaavat mielen sillä tavoin että oravanpyöräelämä ei enää vaikutakaan kovin mielekkäältä. Se että suuret massat käyttäisivät sellaisia aineita, olisi painajainen valtaapitäville.
- !"!!!
narkki jäi kiinni hyvä hyvö. jos mieli tekee käyttää jotain niin alkosta saa laillista päihdettä perkele!!!
- fortescue
Itse pidän näistä tryffeleistä . Ne ovat oikein mainioita itsetutkiskeluun, Masennukseen ja jos sattuu olemaan itsemurhapäänsärky niin Se kyllä näillä lähtee .
- Isot pojat kertoivat
fortescue kirjoitti:
Itse pidän näistä tryffeleistä . Ne ovat oikein mainioita itsetutkiskeluun, Masennukseen ja jos sattuu olemaan itsemurhapäänsärky niin Se kyllä näillä lähtee .
Parhaita sienä melkeinpä, huomattavasti pehmeämpi ja anteeksiantavampi vaikutus kuin vaikka silokeilla. Huonoa trippiä ei tiettävästi tryffeleistä voi oikein edes saada, matka on aina positiivinen.
- 11+10
Näin on ja enemmistö kansasta on meidän kanssa samaa mieltä että siitäs saitte!
Kyllä viinan on riitettävä! - Psykonautti
Psykedeelit eivät ole tarkoitettu (huom. minun mielestäni) nautittavaksi "koska halutaan olla sekaisin". Tähän tarkoitukseen alkoholi riittää oikein loistavasti. Pari pamia vielä mukaan ja meininki on taattu. Psykedeelit ovat enemmänkin mietiskelyn ja itsetutkiskelun apuvälineitä, joita tulee kunnioittaa. Ne ovat voimakkaita aineita, jotka väärin käytettynä voivat aiheuttaa hyvin traumaattisia kokemuksia. Oikein käytettynä taas ne avartavat maailmankuvaa, parantavat itsetuntemusta, itseluottamusta, antavat perspektiiviä ja pistävät suurien kysymysten äärelle.
- fds
paketit kiertää tullin kautta jos tilaa eu ulkopuolisesta maasta
- ei kai
unionin sisälläkö voi siis postitella päihteitä vailla vaaraa kiinnijäämisestä?
- 2+5
Putous-persoonien ohjaaminen varmaan vaatii laajempaa tajuntaa.
- Adam Palmer
searching for truffles visit http://www.magic-truffles-shop.com/ . They are offering fast and discrete shipping.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131722Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521295Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2401267Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807