Itselläni vaihdettiin Trexan pois - koska se aiheutti melkoisen etovaa oloa ja pahaa ihottumaa. Nyt uutena lääkityksenä tuli kortisoni 10 mg ja lisäksi Arava - joka tekeekin sitten joka päivä sen etovan olon =(
Pitäisikö sen helpottaa jossain vaiheessa?
Entä miten alkoholin käyttö tämän lääkkeen kanssa, pakkaus selosteessa sen käyttöä ei todellakaan suositella, mutta jos joskus haluaisi sen lasin punaviintä nauttia niin kuoleeko siihen?
Kokemuksia Aravasta?
4
343
Vastaukset
- 4+2
Minulla oli myös ensin Trexan (kortisonin ja oxiklorinin kanssa) mutta se nostatti maksa-arvot ylös joten vaihdettiin sitten Aravaan. Puolisen vuotta sitä söin eikä se oikein vaikuttanut minulla mitenkään muuten, kuin että verenpaine nousi. Se vaihdettiin sitten biologiseen.
- Aravainen
Mulla vaihdettiin Arava kaksi vuotta sitten Salatzopyrinin tilalle. Lisäksi on Trexan kerran viikossa ja Oxiklorin päivittäin. Mlla lääke toimii, e ole tarvinnut käydä piikeillä kunkerran vuoden sisällä. Ennen vaihtoa kävin noin kerran kuukaudessa.Toimii ainakin mulla.
- Aravainen
Ja vielä, Etova olo tulee mulle tuosta Trexanista ei Aravasta. Otan Aravan joka toinen päivä. Alkoholia en ole käyttänyt viiteen vuoteen eli lopetin kun sairastuin reumaan. On aamulla sen verran heikossa hapessa jos juo jotakin niin katsoin viisaammaksi lopettaa. Nähtävästi nuo lääkkeet tekee sen kamalan krapulan, ja ehkä ne itse drinksutkin:) En kyllä usko että sulla muutaman paukun ottaminen heilauttaa suuntaan tai toiseen, kunhan nyt ei kaksin käsin kisko joka päivä. Eikä siitä nyt ainakaan henki lähde.
- omenamato71
Meikä on syönyt Aravaa 2000-luvun puolivälistä. Tehoaa ainakin minulle paremmin kuin metotreksaatti. Ei mitään hurjia sivuvaikutuksia, paitsi että flunssa iskee herkemmin.
Luulisin, että alkoholikielto on käyttöohjeessa lähinnä niitä varten, joille yksi lasillinen on liikaa ja kaksi liian vähän :) Satunnainen vähäinen juominen tuskin haittaa. Kannattaa tarkkailla maksa-arvojaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137