Kokemuksia Aravasta?

arava-harava

Itselläni vaihdettiin Trexan pois - koska se aiheutti melkoisen etovaa oloa ja pahaa ihottumaa. Nyt uutena lääkityksenä tuli kortisoni 10 mg ja lisäksi Arava - joka tekeekin sitten joka päivä sen etovan olon =(
Pitäisikö sen helpottaa jossain vaiheessa?
Entä miten alkoholin käyttö tämän lääkkeen kanssa, pakkaus selosteessa sen käyttöä ei todellakaan suositella, mutta jos joskus haluaisi sen lasin punaviintä nauttia niin kuoleeko siihen?

4

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+2

      Minulla oli myös ensin Trexan (kortisonin ja oxiklorinin kanssa) mutta se nostatti maksa-arvot ylös joten vaihdettiin sitten Aravaan. Puolisen vuotta sitä söin eikä se oikein vaikuttanut minulla mitenkään muuten, kuin että verenpaine nousi. Se vaihdettiin sitten biologiseen.

    • Aravainen

      Mulla vaihdettiin Arava kaksi vuotta sitten Salatzopyrinin tilalle. Lisäksi on Trexan kerran viikossa ja Oxiklorin päivittäin. Mlla lääke toimii, e ole tarvinnut käydä piikeillä kunkerran vuoden sisällä. Ennen vaihtoa kävin noin kerran kuukaudessa.Toimii ainakin mulla.

      • Aravainen

        Ja vielä, Etova olo tulee mulle tuosta Trexanista ei Aravasta. Otan Aravan joka toinen päivä. Alkoholia en ole käyttänyt viiteen vuoteen eli lopetin kun sairastuin reumaan. On aamulla sen verran heikossa hapessa jos juo jotakin niin katsoin viisaammaksi lopettaa. Nähtävästi nuo lääkkeet tekee sen kamalan krapulan, ja ehkä ne itse drinksutkin:) En kyllä usko että sulla muutaman paukun ottaminen heilauttaa suuntaan tai toiseen, kunhan nyt ei kaksin käsin kisko joka päivä. Eikä siitä nyt ainakaan henki lähde.


    • omenamato71

      Meikä on syönyt Aravaa 2000-luvun puolivälistä. Tehoaa ainakin minulle paremmin kuin metotreksaatti. Ei mitään hurjia sivuvaikutuksia, paitsi että flunssa iskee herkemmin.

      Luulisin, että alkoholikielto on käyttöohjeessa lähinnä niitä varten, joille yksi lasillinen on liikaa ja kaksi liian vähän :) Satunnainen vähäinen juominen tuskin haittaa. Kannattaa tarkkailla maksa-arvojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe