Kertokaapas farmasian opiskelijat helsingistä tai opintoja alottelevat että missä päin kaupunkia olisi fiksuinta asua?Perustelut myöskin tervetulleita!Kiitos paljon avusta! Läheltä viikkiä, vai keskustaa? Mitkä alueet viikin ympärillä "parhaimmat" kulkuyhteyksien kannalta jne?
Mihin asumaan helsingissä
4
2941
Vastaukset
- yksi vaan
Tota ei millään pahalla, mutta jos olet vasta muuttamassa Helsinkiin, mene sinne mistä asunnon saat. Opiskelijalle ei todellakaan ole kovin paljon asumisvaihtoehtoja. Hoas antaa sinulle asunnon koulusi lähellä, ota se. Sitten kun olet oppinut kulkemaan kaupungissa busseila(tämä on useille pienistä kaupungeista tulleille se iso ongelma) hae joltakin muulta alueelta asuntoa. Kannattaa aina muistaa että vaikka kuinka opiskelee yliopistolla lähellä koulua asumisesta on oikeasti tosi paljon hyötyä.
Joten ota se asunto, joka Hoas sinulle tarjoaa. Tärkeintä on saada katto pään päälle nopeasti (nimittäin syksyllä on vapailta markkinoilta opiskelijan todella vaikea saada vuokra-asuntoa ellet ole niin rikas että vanhempasi ostavat sinulle asunnon).- Jonna
Keskustasta pääsee nopeasti Viikkiin, jossa kaikki opetus tapahtuu (tentit joskus keskustassa). Viikissä on paljon Hoas:n asuntoja. No helpommin pääset laitokselle jos asut itäisellä puolella helsinkiä. Helsingin poikittainen liikenne on meinaan aika hidasta.
Toivottavasti löydät kivan asunnon:) - jäätävä räntä
Joka kaupungissa on keskustassa kallista, lähiöissä halpaa. Itse olen nyt puoli vuotta asunut edullisessa (250 e) yksiössä Jyväskylässä kuuden kilometrin päässä yliopistolta. Linja-autolla olen mennyt kouluun kaksi kertaa, ehdottomasti kannattaa pyöräillä koulumatka! Se on kaupungissa nopein tapa liikkua. Talvipakkasilla ensimmäiset kilometrit ovat ikävät, mutta sitten jo lämpenee niin että on oikeastaan sama onko matka kolme vai kymmenen kilsaa. Kymmenen alkaa tosin olla jo aika sporttinen suoritus päivittäin poljettavaksi.
Opiskelija-asunto on taloudellisesti paras, koska sähkö, vesi, sauna ja pyykkituvan käyttö sisältyy vuokraan. Soluasunto ei ole mikään vastenmielinen asumismuoto, varsinkin jos saa omia kavereita samaan kämppään. Ainakin täällä vaihtuvuus on niin suurta että se onnistuu vuoden-parin aikana.
- Lasse Lääke
Muuta vaikka Roihuvuoreen. Rauhallinen asuinalue, suhteellisen edulliset asunnot ja hyvät liikenneyhteydet keskustaan ja Viikkiin. Roihuvuoressa asuu monia Viikissä työskenteleviä/opiskelevia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381