Lempihuonekalu

rygseck

Mulla on uus sohva =)
Tai ei se sohva oikeestaan mikään uus oo - viiskytluvulla tehty...
Ostin sen tori.fiiltä, muutamalla kympillä.

Siinä on jouset ja merilevää toppauksena ja sen saa tarvittaessa sängyksi kahdelle.
Jos vaikka sattuis vieraita jäämään yökylään...

Mut onhan sillä seslonkilla ollu elämä !
Voi varjele, miten se juttelee mulle :O

Siinä on makoillu mm. eräs ortodoksinunna, Isa Nitro - ihan mieletön täti tarinoissaan =)
(tästä jo Tulisillalle kerroinkin)
Se on silkkaa sielunhoitoa, kuulkaas, ku sillä sohvalla venuu päivänokosia !

Tauno Palo on siinä myös koisannut - luoja tietää keitä muita...

Joo... sohva on siis mun lempihuonekalu !

Teillä kans on joku lempihuonekalu, eiks vaan ookki =)
Mikä siitä tekee erityisen ?

47

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei oo ollu eikä tullu kaikenlaista löytyy uutta ja vanhaa mutta mikään ei kerro mitään yks on ehkä semmoinen josta en haluais luopua kirkkaankeltainen jenkkikaappi ihastuin siihen aikanaan mustassa pörssissä se oli älyttömän kallis sanoin kauppiaalle että tuun ostaan sen kun saan taloni myytyä sit kun se aika tuli mentiin mustaan pörssiin eikä sitä ollukkaan enää myymälässä mutta no hätä kauppias muisti lupaukseni ja siellä se kaappi odotti mua varastossa muuten huonekalut tulee ja menee nyt on menossa tyttären luona vanhempieni entinen sohvakalusto se on kyllä kaunis viiskytluvulta oleva ja ollu meillä kotona aina tuolissa nään isäni istuvan polttavan norttia ja ottavan kossu snapsin äiti makaa sohvalla ja on nostanut toisen jalkansa selkänojalle näistä on kuviakin se on niin tuttu se kalusto mutta kun ei mahtunu meille haluan kumminkin jotain omaakin enkä vaan vanhoja muistoja mutta mukavia ne vanhat muistot kumminkin on.

• rygseck

Tosta jenkkikaapista tuli mieleen... yritin joskus, entiseen asuntooni, saada seinälle semmosta vanhaa jääkaapinovea - siitä olis tullu ilmotustaulu, laput olis pitäny laittaa magneeteilla siihen =)
        Olisin maalannu sen kirkkaanpunaiseksi ja kiiltäväksi... mut ku ei niin mistään löytyny semmosta, ni jäi haaveeks... :/

Ihana muisto sulla siitä sohvakalustosta =)
        Mut ku sä tunnet sen tarinan jo niin silloin on ihan oikein laittaa se kalusto seuraavalle.

Mä löysin viimeks kirpparilta aivan ihana peltirasian, musta tuntuu että sen sisällä on taas muutama tarina, kirjoittajaa vailla =)

• rygseck kirjoitti:

Tosta jenkkikaapista tuli mieleen... yritin joskus, entiseen asuntooni, saada seinälle semmosta vanhaa jääkaapinovea - siitä olis tullu ilmotustaulu, laput olis pitäny laittaa magneeteilla siihen =)
        Olisin maalannu sen kirkkaanpunaiseksi ja kiiltäväksi... mut ku ei niin mistään löytyny semmosta, ni jäi haaveeks... :/

Ihana muisto sulla siitä sohvakalustosta =)
        Mut ku sä tunnet sen tarinan jo niin silloin on ihan oikein laittaa se kalusto seuraavalle.

Mä löysin viimeks kirpparilta aivan ihana peltirasian, musta tuntuu että sen sisällä on taas muutama tarina, kirjoittajaa vailla =)

olis muuten ollu tosi hyvä idea laittaa se jääkaapinovi mangneettitauluksi mun täytyy muistaa toi kun tosta jenkkikaapista aika jättää siitä saa isomman ja pienemmän taulun näin sitä kuulee kaikkee kivaa kun vaan muistas aina sillon kun osuu kohdalle en tiedä varmaan pitää ruveta pistään paperille muistiin kun ei ne päässä tunnu pysyvän kun siellä on niin paljon muutakin mää aina lehdistäkin luen kaikkee kivaa uusiokäytöstä mutta niinhin ne jää pitää varmaan ruveta keräileen niitä sivuja jos koko lehtiä rupee säilöön niihin ajanmittaan hukkuu kyllähän toiset keräilee ruokaohjeitakin.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

olis muuten ollu tosi hyvä idea laittaa se jääkaapinovi mangneettitauluksi mun täytyy muistaa toi kun tosta jenkkikaapista aika jättää siitä saa isomman ja pienemmän taulun näin sitä kuulee kaikkee kivaa kun vaan muistas aina sillon kun osuu kohdalle en tiedä varmaan pitää ruveta pistään paperille muistiin kun ei ne päässä tunnu pysyvän kun siellä on niin paljon muutakin mää aina lehdistäkin luen kaikkee kivaa uusiokäytöstä mutta niinhin ne jää pitää varmaan ruveta keräileen niitä sivuja jos koko lehtiä rupee säilöön niihin ajanmittaan hukkuu kyllähän toiset keräilee ruokaohjeitakin.

Joo, ne idikset tarttis aina saada säilöttyä jotenkin... muistaaks niitä vaan sitte katsoa, ku tulee se aika, että tarvii ?

Mulla roikku yhteenaikaan kuulakärkikyniä katosta =)
        Meni hermot ku, aina ku ois tarvinnu, nii ne oli hukassa... otin ison magneetin ja ripustin sen katosta roikkumaan ja siihen magneettiin ripustin sit sytkäreitä ja kuulakärkikyniä =)

Pennutki oppi laittaan niitä siihen, ku se oli niitten mukaan hauskaa :O

Vois joskus tehdä jonku niksipirkka-alotuksen =)

• rygseck kirjoitti:

Joo, ne idikset tarttis aina saada säilöttyä jotenkin... muistaaks niitä vaan sitte katsoa, ku tulee se aika, että tarvii ?

Mulla roikku yhteenaikaan kuulakärkikyniä katosta =)
        Meni hermot ku, aina ku ois tarvinnu, nii ne oli hukassa... otin ison magneetin ja ripustin sen katosta roikkumaan ja siihen magneettiin ripustin sit sytkäreitä ja kuulakärkikyniä =)

Pennutki oppi laittaan niitä siihen, ku se oli niitten mukaan hauskaa :O

Vois joskus tehdä jonku niksipirkka-alotuksen =)

tämmöiset olis kyllä piristeviä niitten sukkahousu juttujen seassa toi kynäjuttu onkin hyvä työpaikelle vaikka sinne vie kymmeniä kyniä kohta ei oo yhtään jollain systeemillä vois vaikka tehdä ikkunaverhon taukohuoneeseen kynistä vaikka sellaisen salusiini tyyppisen.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

tämmöiset olis kyllä piristeviä niitten sukkahousu juttujen seassa toi kynäjuttu onkin hyvä työpaikelle vaikka sinne vie kymmeniä kyniä kohta ei oo yhtään jollain systeemillä vois vaikka tehdä ikkunaverhon taukohuoneeseen kynistä vaikka sellaisen salusiini tyyppisen.

Otetaanki oikein urakas saada sun kynät pysymään paikoillaan =)

Mitä jos ripustat niitä kumilangassa kattoon ?
        Sitten ku kynää ei enää tarvi, nii senkus päästää vaan irti, ni kumilanka kiskoo sen takas yläilmoihin... mut ei kovin korkeelle, että sit taas ylettää siihen, ku pitää =)

• rygseck kirjoitti:

Otetaanki oikein urakas saada sun kynät pysymään paikoillaan =)

Mitä jos ripustat niitä kumilangassa kattoon ?
        Sitten ku kynää ei enää tarvi, nii senkus päästää vaan irti, ni kumilanka kiskoo sen takas yläilmoihin... mut ei kovin korkeelle, että sit taas ylettää siihen, ku pitää =)

ehkä kumminkin liian vaarallista kun se kuminauha ampuu ensin kattoon sen kynän ja sit se kynä lähtee irti ja kimpoo silmään jos sattuu just katsoon kattoon ei toi ei ollu oikeen hyvä idea kyllä ne verhot on ehkä parempi.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

ehkä kumminkin liian vaarallista kun se kuminauha ampuu ensin kattoon sen kynän ja sit se kynä lähtee irti ja kimpoo silmään jos sattuu just katsoon kattoon ei toi ei ollu oikeen hyvä idea kyllä ne verhot on ehkä parempi.

Voi hitsi joo...
        Toi ei tullu mieleenkään, muuten :O

Pitää keksiä jotain muuta...

• Paskapötkylä

Koska alat kirjoittamaan niin kuin normaalit ihmiset kirjoittaa? Enpä sun kirjoituspötköjäs viitsi lukea. Pelkkä vilkaisu ällöttää.

Tosi ylimielistä muita palstalasia kohtaan jotka yrittää olla sun kavereitasi ja lukevat kohteliaisuuttaan, vaikka luettavuus sun kyhäelmissäs on täysin p.askaa.

Muut kirjoittavat selkeitä kappaleita välimerkein. Sä aloitatkin kirjoitukses pienellä kirjaimella. Onko se jatkoa edellisestä kirjoituksestasi? Turhaan loppuunkaan sitten laitat pitettä.

• Paskapötkylä
        Paskapötkylä kirjoitti:

Koska alat kirjoittamaan niin kuin normaalit ihmiset kirjoittaa? Enpä sun kirjoituspötköjäs viitsi lukea. Pelkkä vilkaisu ällöttää.

Tosi ylimielistä muita palstalasia kohtaan jotka yrittää olla sun kavereitasi ja lukevat kohteliaisuuttaan, vaikka luettavuus sun kyhäelmissäs on täysin p.askaa.

Muut kirjoittavat selkeitä kappaleita välimerkein. Sä aloitatkin kirjoitukses pienellä kirjaimella. Onko se jatkoa edellisestä kirjoituksestasi? Turhaan loppuunkaan sitten laitat pitettä.

Oli siis tiinaex:lle tarkoitettu jos joku ei sitä tajunnut.

• Paskapötkylä kirjoitti:

sit kun mää oon normaali ei mua liikuta tipan tippaa vaikket luekkaan ällöö siellä vaan keskenäs ja kirjoita vaan omasta puolestas äläkä muitten puolesta mukavaa kevään jatkoa.

• tiinaex kirjoitti:

sit kun mää oon normaali ei mua liikuta tipan tippaa vaikket luekkaan ällöö siellä vaan keskenäs ja kirjoita vaan omasta puolestas äläkä muitten puolesta mukavaa kevään jatkoa.

siis tarkoitin että rupeen kirjoittaan sit normaalisti kun itse oon normaali.

• tomppa2006

Kyllä minun lempihuonekalu on myöskin sohva. Musta nahkainen kulmasohva, jonka löytämiseen meni aikaa varmaan pari vuotta. Vanha oli samantyylinen, mutta kissa oli "raiskannut" sen verran pahoin, jotta siitä oli luovuttava.

Kävin huoneklaluliikkeissä pääkaupunkiseudulla valehtelematta ainakin 20 eri kaupassa, mutta ei löytynyt sopivaa. Kaikissa kulmasohvissa on nykyään se toinen puoli sellainen divaani (ilman käsinojaa), enkä mää halunnut sellaista. Viimein Hyvinkäältä löyty sellainen minkä halusin, molemmilla puolilla päädyissä käsinojat. Ja musta!

• rygseck

Sohva ja nojatuoli on vissiin useimmille ne rakkaimmat ?

Eikö ooki hullua, miten sitä kiertää ja kiertää liikkeitä, saadakseen just sen oikean =)
        Ja tietenki kiertää - sehän on juur oltava "se oikea" !!

Makoiletko siinä sohvalla, vai istutko sivistyneesti ja katselet teeveetä ?
        Mä saan nukkua täs omallani päivisin... iltasin tähän haluaa tulla kaikki muutkin, nii nukkuminen on pois laskuista silloin =)

• tomppa2006
        rygseck kirjoitti:

Sohva ja nojatuoli on vissiin useimmille ne rakkaimmat ?

Eikö ooki hullua, miten sitä kiertää ja kiertää liikkeitä, saadakseen just sen oikean =)
        Ja tietenki kiertää - sehän on juur oltava "se oikea" !!

Makoiletko siinä sohvalla, vai istutko sivistyneesti ja katselet teeveetä ?
        Mä saan nukkua täs omallani päivisin... iltasin tähän haluaa tulla kaikki muutkin, nii nukkuminen on pois laskuista silloin =)

Nimenomaan makoilen, köllöttelen ja röhötän. Ja siinähän se koko kulmasohvan ajatus on, kun toinen henkilö voi tehdä samoin. Ennen se oli rouva, jonka kanssa makoiltiin ja juteltiin sohvalla. Nykyään useimmiten tarinoidaan pojan kanssa vaakatasossa. Rouva tekee meille ruokaa, heh.

• rygseck
        tomppa2006 kirjoitti:

Nimenomaan makoilen, köllöttelen ja röhötän. Ja siinähän se koko kulmasohvan ajatus on, kun toinen henkilö voi tehdä samoin. Ennen se oli rouva, jonka kanssa makoiltiin ja juteltiin sohvalla. Nykyään useimmiten tarinoidaan pojan kanssa vaakatasossa. Rouva tekee meille ruokaa, heh.

=)
        Meilläki on kulmasohva olkkarissa... mut ei se oo ollenka sama - tähän "mun huoneen" sohvalle ku on väliin tunkua jopa neljällä *nauraa* ;D

Oon monasti hätistelly sakkia, et menkää ny herrantähden sinne isolle seslonkille, ei täs oo tilaa - mut kissanpas... tähän pitää päästä =)

Sama juttu oli ku mulla oli vielä semmonen iso nojatuolinrohjo... siinä kans piisas käsinojillaistujia.
        Piti tämän tästä kiristää niitä ruuveja siitä :O

• A.Sykregen

Vanha sohva on virkistysalueeni. Se on pehmeä ja siinä on ´henki´,

• rygseck

Kuulostaa täydelliseltä virkistysalueelta =)

Viidentähden ?

• Kyllä se on kiikkutuoli.
      Ei sitä aamulla pääse liikkeelle, jos ei siinä istu jonkin aikaa.
      Ja entäs illalla, siinä kun istuu, ja varpailla vähän keinuttelee, pistää silmät kiinni, siinä tuntuu, että keinuu taaksepäin vaan koko ajan.
      Kaukana silloin kavala maailma.
      Jos olisin diktaattori, joka asuntoon tulisi keskeiselle paikalle kiikkutuoli.

• rygseck

Ihana !
        Mulla on tuolla varastossa, korjausta odottamassa, parikin kiikkustoolia =)
        Ne olivat täällä kun muutettiin...

Jos ikipäivänä saadaan toi vanha päärakennus siihen malliin, että voitas siihen muuttaa, nii ne stoolit tulee sinne - toinen tupaan ja toinen kammariin !

Meillä oli himassa, joskus aikoinaan semmoinen kans... mutsi siihen väkersi aina niitä semmoisia mattoja, eri kuvioisia - aikas hienoja, ny ku aattelee...

Onko Sun kiikussa semmoinen ?

• rygseck kirjoitti:

Ihana !

Jos ikipäivänä saadaan toi vanha päärakennus siihen malliin, että voitas siihen muuttaa, nii ne stoolit tulee sinne - toinen tupaan ja toinen kammariin !

Meillä oli himassa, joskus aikoinaan semmoinen kans... mutsi siihen väkersi aina niitä semmoisia mattoja, eri kuvioisia - aikas hienoja, ny ku aattelee...

meilä oli kans ennen keinutuoleja ainakin kolme jääny anopilta ja appiukolta mutta kaks niistä ollaan jo poltettu viime vuonna pääsiäiskokossa yks on vielä tuolla vintissä semmonen joka täällä oli ennen tuvassa mutta kun ei tää tupa mitenkään iso ole niin ei se mahdu sit oli kans niitä keinutuolin mattoja mutta kaikki oon myyny kirpparilla ei olla keinutuoli ihmisiä ja siinä mikä meillä on tallella on pehmusteet ja se on verhoiltu joten ei tarvitakkaan toivottavasti ne meni aikanaan sellaiseen kotiin missä niillä on käyttöä.

• rygseck kirjoitti:

Ihana !

On siinä mattokin, koneella tehty varmaan, mutta on siinä lammastalja, se, se vasta antaa kunnon nautinnon..
        Tuo kiikkutuoli on keittiössä, olohuoneessa on toinen, mutta se ei ole niin hyvän mallinen.

Pane niiden kiikkutuolien kanssa töpinäksi. Minussa on selvästi diktaattori-ainesta. Se on ajan kysymys, kun olen diktaattori, ja silloin niiden on oltava timmissä, eikä missään varastossa.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

meilä oli kans ennen keinutuoleja ainakin kolme jääny anopilta ja appiukolta mutta kaks niistä ollaan jo poltettu viime vuonna pääsiäiskokossa yks on vielä tuolla vintissä semmonen joka täällä oli ennen tuvassa mutta kun ei tää tupa mitenkään iso ole niin ei se mahdu sit oli kans niitä keinutuolin mattoja mutta kaikki oon myyny kirpparilla ei olla keinutuoli ihmisiä ja siinä mikä meillä on tallella on pehmusteet ja se on verhoiltu joten ei tarvitakkaan toivottavasti ne meni aikanaan sellaiseen kotiin missä niillä on käyttöä.

Tiina !!
        Sulla on rikollinen luonteenlaatu :O

Jahka Kottonista tulee diktaattori, se määrää sulle häkkiä kyllä =))

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

On siinä mattokin, koneella tehty varmaan, mutta on siinä lammastalja, se, se vasta antaa kunnon nautinnon..
        Tuo kiikkutuoli on keittiössä, olohuoneessa on toinen, mutta se ei ole niin hyvän mallinen.

Pane niiden kiikkutuolien kanssa töpinäksi. Minussa on selvästi diktaattori-ainesta. Se on ajan kysymys, kun olen diktaattori, ja silloin niiden on oltava timmissä, eikä missään varastossa.

Joo, talvella on lammasnahka paras, mut kesällä sit kyllä ei !
        Sillon pitää laittaa joku puuvillamatto, joka on viilee istua...

Ei niitä kiikkuja tarvi paljo huoltaa, yhteen vaan kiinnittää kontti ja toinen on ihan hyväs kunnos, vaikka vois sen maalata...
        Sen pirtin kans täs tarvii alkaa hosua sitte :O

Enskesänä pitäs ostaa miljoona tunkkia ja nostaa se irti perustuksiltaan... nii ja purkaa siit eteinen ja tehdä uus lattia, muurata kolme tulisijaa...

Siellä pitäis olla keittiössä semmonen kellari lattias - saas kattoo, mitä kivaa sieltä sitte löytyy :O

• rygseck kirjoitti:

Tiina !!
        Sulla on rikollinen luonteenlaatu :O

Jahka Kottonista tulee diktaattori, se määrää sulle häkkiä kyllä =))

ei kaikkia voi säästää sit ei mahdu sekaan ja uuttakin pitää ostaa aina sillon tällön eikä kukaan enää huoli kenenkään vanhaa nytkin mulla olis ylimääräisenä hyvän näköinen koivuinen parisänky sit olis semmoinen levitettävä puinen sohva taittopatjalla oikeen nätit metsänvihreet pääväriltään vähän ruutusen kirjavat nää patjat molemmat on kumminkin uudenveroisia etten viitti polttaa mihin näitten kaikkien kanssa joutuu jostain on aina luovuttava.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

ei kaikkia voi säästää sit ei mahdu sekaan ja uuttakin pitää ostaa aina sillon tällön eikä kukaan enää huoli kenenkään vanhaa nytkin mulla olis ylimääräisenä hyvän näköinen koivuinen parisänky sit olis semmoinen levitettävä puinen sohva taittopatjalla oikeen nätit metsänvihreet pääväriltään vähän ruutusen kirjavat nää patjat molemmat on kumminkin uudenveroisia etten viitti polttaa mihin näitten kaikkien kanssa joutuu jostain on aina luovuttava.

Et kyllä hävitä niitä !!
        Monet maksaa vanhoistaki - mä ainakin :O

Oikeesti... jos haluat eroon niistä ni tori.fi... on oikee paikka - otat kuvat ja laitat myyntiin... siellä on muitakin myynnissä, ni näet hiukan hintatasoa, millä kannattaa laittaa.
        Ostaja tulee mieluusti noutamaan hyvää tavaraa, meilläki kävi niin ton sohvan kans - soitin ukkokullalle töihin, et ota peräkärry ja käy hakeen yks juttu tämmösestä xxx osotteesta =)

Ja kuin onnelinen mäkin oon tästä vanhasta :O

• rygseck kirjoitti:

Et kyllä hävitä niitä !!
        Monet maksaa vanhoistaki - mä ainakin :O

Oikeesti... jos haluat eroon niistä ni tori.fi... on oikee paikka - otat kuvat ja laitat myyntiin... siellä on muitakin myynnissä, ni näet hiukan hintatasoa, millä kannattaa laittaa.
        Ostaja tulee mieluusti noutamaan hyvää tavaraa, meilläki kävi niin ton sohvan kans - soitin ukkokullalle töihin, et ota peräkärry ja käy hakeen yks juttu tämmösestä xxx osotteesta =)

Ja kuin onnelinen mäkin oon tästä vanhasta :O

kaikki pienemmät tavarat ja vaatteet mää myynkin aina kirpparilla mutta noita isompia ei viitti ruveta raahaamaan pitääpä katsastaa tota tori.fi jutskaa jos siellä olis vaikka sellanenkin palsta että halutaan ostaa jos vaikka joku sattus tarviin.

• rygseck kirjoitti:

Joo, talvella on lammasnahka paras, mut kesällä sit kyllä ei !
        Sillon pitää laittaa joku puuvillamatto, joka on viilee istua...

Ei niitä kiikkuja tarvi paljo huoltaa, yhteen vaan kiinnittää kontti ja toinen on ihan hyväs kunnos, vaikka vois sen maalata...
        Sen pirtin kans täs tarvii alkaa hosua sitte :O

Enskesänä pitäs ostaa miljoona tunkkia ja nostaa se irti perustuksiltaan... nii ja purkaa siit eteinen ja tehdä uus lattia, muurata kolme tulisijaa...

Siellä pitäis olla keittiössä semmonen kellari lattias - saas kattoo, mitä kivaa sieltä sitte löytyy :O

Juu, antaa niiden kiikkutuolien odottaa joutilaampia aikoja.
        On tuo sen luokan operaatio, että siihen menee koko energia.
        Minulla oli kymmenen vuotta sitten vähän samanlainen operaatio mini koossa.
        Vanha riihi oli tarkoitus nostaa, ja perustaa uudelleen, mutta ei siitä mitään tullut.
        Alahirret oli niin lahot, että se piti purkaa, ja sitten tehdä pari uutta hirsivarvia alle, ja sitten kasata se uudelleen. Piti sinne väliinkin laittaa uusia hirsiä.
        Siellä se töpöttää niin suoraseinäisenä, että tuskin milloinkaan.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

kaikki pienemmät tavarat ja vaatteet mää myynkin aina kirpparilla mutta noita isompia ei viitti ruveta raahaamaan pitääpä katsastaa tota tori.fi jutskaa jos siellä olis vaikka sellanenkin palsta että halutaan ostaa jos vaikka joku sattus tarviin.

On siellä semmonenki, mut varmimmin pääset eroon ku laitat kuvan ja myynti-ilmotuksen =)

Tos on linkki siihen -->
        http://www.tori.fi/varsinais-suomi?q=&cg=3020&w=1&st=s&ps=&pe=&c=0&ca=16&l=0&md=th

Siellä on muitakin palstoja toki... oon kytänny ainaki tota keittiötarvikkeet ja astiat-palstaa... tarttis vaihtaa serviisi pikkuhiljaa ku vanhat ovat jo ihan lohkeilleet...
        Oon kytänny yhtä ruotsalaisvalmisteista (vastaava ku Arabia) sarjaa, jos joku haluais eroon... sais musta ostajan =)

Tänään löysin yhden puusorvin, jonka taidan käydä ostamassa...

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Juu, antaa niiden kiikkutuolien odottaa joutilaampia aikoja.
        On tuo sen luokan operaatio, että siihen menee koko energia.
        Minulla oli kymmenen vuotta sitten vähän samanlainen operaatio mini koossa.
        Vanha riihi oli tarkoitus nostaa, ja perustaa uudelleen, mutta ei siitä mitään tullut.
        Alahirret oli niin lahot, että se piti purkaa, ja sitten tehdä pari uutta hirsivarvia alle, ja sitten kasata se uudelleen. Piti sinne väliinkin laittaa uusia hirsiä.
        Siellä se töpöttää niin suoraseinäisenä, että tuskin milloinkaan.

Joo-o...
        Mullaka ei siihen lopu - tossa olis yks aitta kans ku tarttis nostaa...
        Siinä on kans ainaki yks laho alahirsi, joka kaipaa vaihtoa, mut muuten (mitä oon nurkkia koputellu) on hirret kunnossa...
        Kiasus että niitä tunkkeja saaki olla sit metrin välein :O
        Tommosia bilteman pullotunkkeja ollaan kateltu, ne saa luvan kelvata.

Tos päärakennuksessa ei oo lahoja hirsiä oikeestaan muualla ku kyökin ikkunan alla, mut se onki sit aika pahaks päässy :/
        Siin sisäpuolella on ollu tiskipöytä ja se vissiin on uittanu sen seinän huonoks ?
        Sit ku sitä on vyllätty lasivillalla, nii homma on valmis !

Nyt tosiaan enssuvena tarttis purkaa siit eteinen vallan ja tyhjentää vintiltä turvepelut - ne saa onneks pihanperälle, nii ei tarvi kiikuttaa kauas =)
        Tölli on rakennettu niin että on laitettu kaks hirsirunkoa lähekkäin ja niitten väliin on tehty välitila tai eteisvarasto ja eteinen. Toisella puolen on kyökki ja huone ja toisella sali, kaikissa huoneissa on tulisija...
        Ajattelin opetella vanhoillapäivilläni muuraamaan =)

Kiikut saavat sitten arvoisensa paikan =)

• rygseck kirjoitti:

On siellä semmonenki, mut varmimmin pääset eroon ku laitat kuvan ja myynti-ilmotuksen =)

Tos on linkki siihen -->
        http://www.tori.fi/varsinais-suomi?q=&cg=3020&w=1&st=s&ps=&pe=&c=0&ca=16&l=0&md=th

Siellä on muitakin palstoja toki... oon kytänny ainaki tota keittiötarvikkeet ja astiat-palstaa... tarttis vaihtaa serviisi pikkuhiljaa ku vanhat ovat jo ihan lohkeilleet...
        Oon kytänny yhtä ruotsalaisvalmisteista (vastaava ku Arabia) sarjaa, jos joku haluais eroon... sais musta ostajan =)

Tänään löysin yhden puusorvin, jonka taidan käydä ostamassa...

kävin tutustumassa siellä muutama halus ostaakkin sängyn pitänee ottaa valokuva laittaa myynti ilmoitus sinne.

• rygseck
        tiinaex kirjoitti:

kävin tutustumassa siellä muutama halus ostaakkin sängyn pitänee ottaa valokuva laittaa myynti ilmoitus sinne.

Oooops...
        Huomasitko et laitoin sulle vahingossa Varsinais-Suomen ilmotukset ??

Saat valkattua sieltä valikosta, mikä alueen haluat - voi tulla muuten pitkä matka ostajalle =)

• mutta tässä nahkaisessa jenkkituolissa mää kumminkin aina istun vaikka olis sohvakin jossa löhötä oikeen reilun kokoinen löhösohva sohvalla on monenmoista tarinaa kerrottavana se on kolmas paikka sille omistajat kyllä pysyny samana mutta nää jenkkituolit tietää vaan tämän talon tarinat ehkä se tää tuoli on sit mulle rakkain huonekalu tällä hetkellä ai niin ja makkarissa on sit semmoinen vihree samettinen nojatuoli kuus seitkyt luvulta josta en luovu se ei oo mun alkuperäinen mutta mulla nuorena tyttönä kotona samanlainen tää tuoli tuo mulle mieleen teini iän ja rakkaan palsta kaverin...

• rygseck

Nonni... taas jatkuu =)
        Piti käydä väsäämässä ukkokullalle ruokaa täs välis...

Mä oon joskus kattonu kirppiksellä, missä myydään vanhoja huonekaluja, montaaki vanhaa sohvaa ja nojatuolia... oon ajatellu, et voi taivas jos noi osaiski puhua =)
        Mua kiehtoo kaikenlaiset tarinat...

Jos oliski niin, että huonekalut osais niitä tarinoita säilöä ja kertoa sitte uudelle omistajalle niitä...

Sun täytyy vaatia vaitiololupaus sohvaltasi ;D

• rygseck kirjoitti:

Nonni... taas jatkuu =)
        Piti käydä väsäämässä ukkokullalle ruokaa täs välis...

Mä oon joskus kattonu kirppiksellä, missä myydään vanhoja huonekaluja, montaaki vanhaa sohvaa ja nojatuolia... oon ajatellu, et voi taivas jos noi osaiski puhua =)
        Mua kiehtoo kaikenlaiset tarinat...

Jos oliski niin, että huonekalut osais niitä tarinoita säilöä ja kertoa sitte uudelle omistajalle niitä...

Sun täytyy vaatia vaitiololupaus sohvaltasi ;D

vaitiololupausta en tullut ajatelleeksi mutta sen teen =)))))

• Tossa mun punaisessa divaanissa vietän paljon aikaani. Se on hyvä kun siinä voi olla ihan melki miten päin vaan.
      Mutta ei sekään.
      Musta nyt kyllä tuntuu ettei mulla ole mitään lempparihuonekalua.
      Vois vaikka nää kaikki lähteä kiertoon niin ei painais.

Yks sellainen muttei huonekalu on mun jalkojen alla nytkin kun kirjoitan.
      Systerin mies teki äidille sellaisen korokkeen sängynviereen aikoinaan. Oli helpompi istua sängynlaidalla kun ei tarvinnut istua ihan reunalla tai riiputtaa pahasti jalkojaan.
      Äidin kuoleman jälkeen se koroke jäi mulle.
      Kun teen esim intialaista päänhierontaa toiselle sen päällä seison. Ei tarvi pitää käsiä niin korkealla, ja nyt se on ihan kiva tossa jalkojen alla kun kirjoittelen.
      Että tälläinen "huonekalu" :)

• rygseck

Onhan se huonekalu !!
        Se on huoneessa ja sillä on tarkotus... ja tarinoita kerrottavana kanssa, luulen mä =)

Onko se kovin iso se jakkara ?

• rygseck kirjoitti:

Onhan se huonekalu !!
        Se on huoneessa ja sillä on tarkotus... ja tarinoita kerrottavana kanssa, luulen mä =)

Onko se kovin iso se jakkara ?

Lev. 35 cm, pit. 50 cm ja korkeus 14 cm, piti ihan ottaa mittanauha esiin :)
        Jaa ja tarinoita. Ainakin paljon mun ja äidin juttuja.
        Onneks se ei osaa puhua, moni olis kuunnellut välillä korvat punaisena kun puhuttiin miehistä ja ja ja öh...
        Toisaalta monta juttua kuolemisesta ja sen lähestymisestä kun puhuttiin sitten asiaa.
        Ja kun äiti vielä seuras tota maailman menoa niin sitäkin sitten paljon parannettiin.
        Eli vois sanoa ne jutut suurin osa mitä se osais kertoa olis kahden naisen keskustelua.
        Kävihän siellä sitten muitakin, mutta ne jutut on yleensä sellaisia asiallisia.

• rygseck
        tulisilla kirjoitti:

Onneks se ei osaa puhua, moni olis kuunnellut välillä korvat punaisena kun puhuttiin miehistä ja ja ja öh...
        Toisaalta monta juttua kuolemisesta ja sen lähestymisestä kun puhuttiin sitten asiaa.
        Ja kun äiti vielä seuras tota maailman menoa niin sitäkin sitten paljon parannettiin.
        Eli vois sanoa ne jutut suurin osa mitä se osais kertoa olis kahden naisen keskustelua.

Ootko ikinä ajatellu laittaa niitä tarinoita ylös ?
        Sulta ku toi kirjottaminen sujuu...

Kuulostaa ihanalta muistolta =)
        Ei ihme että jakkara on lempihuonekalusi.

Jossain saattokdissa tai semmoisessa tilanteessa voisi olla terapauttista lukea jakkarasi tarinoita...

• rygseck
        tulisilla kirjoitti:

Löysin Sulle tilpehööriä =)

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Egyptilaisia_esineita_3293870.htm?ca=16&w=1

• rygseck kirjoitti:

Löysin Sulle tilpehööriä =)

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Egyptilaisia_esineita_3293870.htm?ca=16&w=1

Kiitos, siinäpäs on. Mutta mulla on esim. toi keltainen pyramidi ollut jo kakskymmentä vuotta kun yks likkakaveri toi tuliaisena.
        Anubis löytyy muttei rasiana; patsaana.
        Pillerinpyörittäjiä eli skarabeita on korunapapyruksena oikein upea ja sitten amulettina.
        Onhan noi upeita, ehkä vielä katsastan aikaa myöten.

• tulisilla kirjoitti:

Kiitos, siinäpäs on. Mutta mulla on esim. toi keltainen pyramidi ollut jo kakskymmentä vuotta kun yks likkakaveri toi tuliaisena.
        Anubis löytyy muttei rasiana; patsaana.
        Pillerinpyörittäjiä eli skarabeita on korunapapyruksena oikein upea ja sitten amulettina.
        Onhan noi upeita, ehkä vielä katsastan aikaa myöten.

Koruna ja papyruksena.

• rygseck kirjoitti:

Ootko ikinä ajatellu laittaa niitä tarinoita ylös ?
        Sulta ku toi kirjottaminen sujuu...

Kuulostaa ihanalta muistolta =)
        Ei ihme että jakkara on lempihuonekalusi.

Jossain saattokdissa tai semmoisessa tilanteessa voisi olla terapauttista lukea jakkarasi tarinoita...

Kyllä ne äitin ja mun jutut jää historiaan.
        Onneks esim. Kaunissaaressa on ollut ihmisiä jotka ovat menneiden aikojen tarinoita kirjoittaneet ihan kirjaksi.
        Kun saaristossa on ihan oma murteensa ja sanastonsakin. Osa on yhteisiä useamman saaren kanssa mutta toki sitten myös saarikohtaisia löytyy.

• rygseck
        tulisilla kirjoitti:

Kyllä ne äitin ja mun jutut jää historiaan.
        Onneks esim. Kaunissaaressa on ollut ihmisiä jotka ovat menneiden aikojen tarinoita kirjoittaneet ihan kirjaksi.
        Kun saaristossa on ihan oma murteensa ja sanastonsakin. Osa on yhteisiä useamman saaren kanssa mutta toki sitten myös saarikohtaisia löytyy.

Voi ku ihmislapsella olis joskus tarpeeksi aikaa...
        Mä kai lukisin kaikki kirjat, mitä maailmassa on =)

Ja sit ku lakkaisin lukemasta, ni kirjottaisin lisää !

• rygseck
        tulisilla kirjoitti:

Koruna ja papyruksena.

;D
        Toi musta mies on kyl selkeesti nainen ?

Ettei vaan olis Regrubseh *nauraa* - taidanki hankkia ittelleni !!

• Sieltäkö sä ammennat kaikki tarinat reppuusi :)

Mun melkein kaikki huonekalut on lemppareita.
      Keittiönpöytä taitaa olla vanhin, syntynyt Pohjalla puusepän käsissä. Sillä on jotain yhteistä Ikean heppoisten kalusteiden kanssa - sitä ei voi käyttää muuhun kuin palapeleihin ja syömiseen, ei mene kyllä rikki kuten sen nuoremmat siskot, vaan kippaa.

Sohva ja divaani on olkkarin kunkku ja kuningatar, Kestävät lasten "telkkarikatselun" eli pomppimisen ja suklaan syönnin. Istuintyynyt untuvaa. Tosin tässä havaittavissa pientä allergisuutta, ei ihmisten puolelta, vaan tyynyt taitaa olla allergiset meille, sen verran niitä sulkia karkailee.

Sänky. Sain joululahjaksi uuden patjan, jotain mukavaa Dreamzonea josta joudun tappelemaan koiran kanssa iltaisin.

Ja vessanpöntön kansi! Lapsilta äitienpäivälahja, oranssi missä on bassetin kuva. Sen ihanat pitkät korvat lerpattaa kun avaa kannen, mikä innostaa käyttämään sen.

• rygseck

Sieltäkin =)

Mun tarttis kans hommata uus kansi pyttyyn !
        Joku puunvärinen olis sopiva meille, kun toi huussin sisustus on hippasen erikoinen...
        Siellä on taulukin seinällä - kirpparilta löysin =)

Ihana toi luppakorva sulla =)

Ja noi sohvat - oikein kutsuu löhöämään ja vaipumaan ihaniin uniin... *huokaa* - miten sä voit valita niitten ja sängyn välillä ees ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      509
      2556
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      87
      2481
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1561
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1522
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1460
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1384
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      41
      1337
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1278
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      288
      1200
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      89
      1134
    Aihe