Israelin siunaaminen

Palstalla käydään silloin tällöin keskustelua aiheesta. Sinä, joka siunaat Israelia, oletko ajatellut, että mitä se tarkoittaa? Mitä on Israelin siunaaminen. Mitä sinä siunaat, kun siunaat Israelia? Siunaatko Israelin kansakuntana siten, että siunaat kaiken sen mitä he tekevät? Siunaatko Israelia vain, koska Raamattu niin pyytää tekemään, sen enempää ajattelematta asiaa?

Vai, siunaatko Israelin kansaa rukoilemalla heidän puolestaan, että he löytäisivät Jeesuksen elämäänsä. Että Jumala johdattaisi heitä sitä tietä, jolla he saisivat kohdata Jeesuksen. Tämä on Israelin siunaamista. Kun siunaamme, niin siunaamme ihmistä. Jaakobille Jumala sanoi, että joka sinua(Israelia) siunaa, sitä minä siunaan. Kyse on siis ennen kaikkea ihmisestä ja hänen suhteestaan Jumalaan. Ei siunaamisesta siunaamisen vuoksi. Ei varsinaisesti maan nimeltä Israel siunaamisesta, vaan ihmisten. Vaikka Jumala sanookin, että ne jotka jakavat tuota maata, repivät pahoin itsensä, niin se on kuitenkin vähän eri asia. Se on ehdottomuus, joka on Raamatussa ilmoitettu ja jos olemme tässäkin asiassa samaa mieltä Jumalan kanssa, niin tämäkin tulee kyllä meille siunaukseksi, niinkuin yleensäkkin se, että pidämme Raamatun totena, Jumalan Sanana. Koko Raamatun. Vasta silloin Sana voi siunata.

Niin, ja Israelin siunaaminen on hyvä uskon mittari. On monia, jotka siunaa kyllä kaikkia muita kansoja, niin kuin oikein onkin, mutta Israelin siunaaminen on ylivoimaista, se on iso kynnys. Ei Raamattu turhaan sano, että joka Israelia siunaa, sitä Jumala siunaa. Puuttuuko sinulta ehkä tämä osa Sanasta? Tai sitten jotain muuta? Jos puuttuu, niin silloin puuttuu kaikki muukin. Sana ei voi siunata, jos sitä ei ota vastaan. Kokonaan.
Kunnia Herralle.

34

1341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

Ei teijän lössi suinkaan siunaa Israelin enemmistöä eli vasemmistoa, Shalom-nyt -rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä, rabbien rauhanliikettä, Israelin arabikansalaisia ja monia muita edistyksellisiä, yleensä nuorista koostuvia ryhmiä. Teijän lössi siunaa ainoastaan pienenpieniä, vihaisia, sotaisia, expansiivisia äärijuutalaisia.

Teijän "siunailut" ovat pelkkää politiikkaa joka on lähtöisin sikaniskaisilta keskilännen dispensationalistisilta alueilta.

• Töks töks piip piip

Mistäs sinä tiedät, mitä "meidän lössi siunaa"?

Minä ainakin siunaan Israelissa ja muuallakin kaikki ihmisiä, sinuakin - vaikka oletkin aina niin negatiivinen. Tai ehkä juuri siksi.

• ...
        Töks töks piip piip kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät, mitä "meidän lössi siunaa"?

Minä ainakin siunaan Israelissa ja muuallakin kaikki ihmisiä, sinuakin - vaikka oletkin aina niin negatiivinen. Tai ehkä juuri siksi.

"Töks töks piip piip"taitaa olla sama kuin Jari-Pekka pettyneenä?

• mitä järkeä?

Kummallista siunaamista kun toivotaan loppupeleissä itselle siunausta."joka Israelia siunaa, sitä Jumala siunaa."

Aika varmaa on että mitään ei tapahdu jos vaikka Israelin puolesta rukoilisinkin. Mikään ei muuttuisi.

• ahneet motiivit

Juuri siksi tuosta Israelin siunaamisesta onkin tullut villitys. Kun joku keksi raamatusta tuon Jumalan lupauksen, niin siunailut alkoivat.

Jos siunaajat eivät odottaisi omaa hyötyä, ei juutalaisista ja Israelista välitettäisi puoliakaan.

Israel pärjää hyvin ilman yhtäkään siunausta. Jumala pitää Israelista huolen.

• Israel on Jumalan silmäterä. Jumala on valinnut Israelin omaksi kansakseen oman kunniansa tähden. Myös meidän pakanoiden tähden, sillä Raamattu sanoo näin: " Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti." Hesekiel 37:28 ja luku 37 kokonaan Israelin yhdistymisestä ja ihanasta tulevaisuudesta siinä maassa, jonka Jumala on luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille.

• Joo. Jumala varmaan tiesi kyllä etukäteen, mitä hän valitsi, kun Israelin valitsi. Uppiniskaisen tottelemattoman kansan. Ihan sellaisen kuin me Suomalaiset olemme. Ei oo omena kauas puusta pudonnut. Siksi, että kukaan ei voisi kerskata erinomaisuudellaan. Tässä tulee Jumalan armo hyvin esiin.

• Tottuus
        jari-pek-ka kirjoitti:

Joo. Jumala varmaan tiesi kyllä etukäteen, mitä hän valitsi, kun Israelin valitsi. Uppiniskaisen tottelemattoman kansan. Ihan sellaisen kuin me Suomalaiset olemme. Ei oo omena kauas puusta pudonnut. Siksi, että kukaan ei voisi kerskata erinomaisuudellaan. Tässä tulee Jumalan armo hyvin esiin.

Eiks ole aika valheellista lähteä siunaamaan jotain jonka tietää uppiniskaiseksi ja tottelemattomaksi. Siunaus ei tule silloin sydämestä ja on enemmän kuin kirous.

Sitä paitsi ei se siunaaminen mitään hyödyttäisikään, mitään ei tapahdu vaikka siunaisi.

• Tööt tööt piipi piip
        jari-pek-ka kirjoitti:

Joo. Jumala varmaan tiesi kyllä etukäteen, mitä hän valitsi, kun Israelin valitsi. Uppiniskaisen tottelemattoman kansan. Ihan sellaisen kuin me Suomalaiset olemme. Ei oo omena kauas puusta pudonnut. Siksi, että kukaan ei voisi kerskata erinomaisuudellaan. Tässä tulee Jumalan armo hyvin esiin.

Joo, kyllä itsestä tuntuu usein, että onko missään niin jumalattoman pönttöä kansaa, kun suomalaiset ja Herra on kuiskannut, että siksi hän meitä rakastaakin - Pöntöt juuri eniten tarvii Jumalaa, vaikkei itse ehkä sitä tajuakkaan! ; -)

• 1234567...

jari-pek-ka .Israelin kansan tulisi löytää Sapatin Herra Jeesus elämäänsä. Jeesushan ei kymmentä käskyä kumonnut, eikä muitakaan Jumalan antamia lakeja, kuten terveyslait.

• töks töks piip piip

Mun mielestä uskovalta, joka ei siunaa Israelia, puuttuu jotain päästä ja sydämestäkin, sillä Jumalan Pyhä Henki rakastaa Israelia.

Herää kysymys voinko sellainen pösilö olla edes uskossa ja jos onkin niin missä uskossa? islamisti, buddisti, ateisti?

Israelia vihaava uskovainen = täysin mahdoton yhtälö

• >>Israelia vihaava uskovainen = täysin mahdoton yhtälö

• KTS (Ei kirj.)
        jari-pek-ka kirjoitti:

>>Israelia vihaava uskovainen = täysin mahdoton yhtälö

Mitäs uskoa se arabien vihaaminen sulla sitten on?

Ei ainakaan kristinuskoa?

• ...
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Mitäs uskoa se arabien vihaaminen sulla sitten on?

Ei ainakaan kristinuskoa?

Raamatun mukaan Jumala piti Israelia kiittämättömänä kansana.

Mietin vain miten tuo "Israelin siunaaminen/rakastaminen"käytännössä toimii. Minä olen juutalainen, mutta en ole sitten huomannut sen vaikuttavan uskovaisten suhtautumisessa kun sen kerron. Päinvastoin, aletaan tuhahtelemaan ja epäilemään ym.ettei vaan tarvitsisi minua siunata. :)

Tekopyhiä varsinkin tuo "opettajamme"....

• suksi suolle
        ... kirjoitti:

Mietin vain miten tuo "Israelin siunaaminen/rakastaminen"käytännössä toimii. Minä olen juutalainen, mutta en ole sitten huomannut sen vaikuttavan uskovaisten suhtautumisessa kun sen kerron. Päinvastoin, aletaan tuhahtelemaan ja epäilemään ym.ettei vaan tarvitsisi minua siunata. :)

Paskat ole juutalainen! Mistä näitä valehtelevia sikoja riittää.

• Järkeä voi käyttää
        suksi suolle kirjoitti:

Ei kaikkea politiikkaa pidä hyväksyä mitä siellä tapahtuu, ei myöskään silmiään ummistaen väkivaltaa koska Jumala on rauhan puolustaja, ei siis kaikkea tule niellä vain sen takia että kysymys on Israelista.

• ...
        suksi suolle kirjoitti:

Noniin, tässä nähtiin mitä se "Israelin siunaaminen"käytännössä on. tätä juuri tarkoitin. Juuri siksi en yleensä edes ihmisille kerro juuristani.

• Järkeä voi käyttää kirjoitti:

Ei kaikkea politiikkaa pidä hyväksyä mitä siellä tapahtuu, ei myöskään silmiään ummistaen väkivaltaa koska Jumala on rauhan puolustaja, ei siis kaikkea tule niellä vain sen takia että kysymys on Israelista.

Mitä se siunaaminen on? Raamattu kehoittaa siunaamaan ja rukoilemaan vihollistenkin puolesta. Ei niitä tekoja siunata, vaan sitä ihmistä. Kannetaan rukouksessa ihmistä Jeesuksen eteen riippumatta siitä millainen hän on.

• pysytään vahvoina
        ... kirjoitti:

Juu. Heips vaan. Niin minäkin. Mutta heti on tullut kakkaa silmille, kun olen sen kertonut.

• ...
        jari-pek-ka kirjoitti:

Mitä se siunaaminen on? Raamattu kehoittaa siunaamaan ja rukoilemaan vihollistenkin puolesta. Ei niitä tekoja siunata, vaan sitä ihmistä. Kannetaan rukouksessa ihmistä Jeesuksen eteen riippumatta siitä millainen hän on.

Niin ,mitä sä luulet että sä siitä saisit?

• ...
        pysytään vahvoina kirjoitti:

Juu. Heips vaan. Niin minäkin. Mutta heti on tullut kakkaa silmille, kun olen sen kertonut.

Äitykkä sanoi että ollaan "Jeesuksen tappajia", kun eräs kaveri puhelimessa häneltä tivasi olenko puhunut totta hänelle että ollaan juutalaisia.

Pyh! Minä en ollut paikalla silloin kun Jeesus kuoli enkä näin ollen ole siihen syyllinen.

Tuolla alempana mietitään samaa asiaa, että juutalaiset tappoivat Jeesuksen. En ole tappanut.

• le chajim!
        ... kirjoitti:

Äitykkä sanoi että ollaan "Jeesuksen tappajia", kun eräs kaveri puhelimessa häneltä tivasi olenko puhunut totta hänelle että ollaan juutalaisia.

Pyh! Minä en ollut paikalla silloin kun Jeesus kuoli enkä näin ollen ole siihen syyllinen.

Tuolla alempana mietitään samaa asiaa, että juutalaiset tappoivat Jeesuksen. En ole tappanut.

Juu, ei oltu paikalla. Jos olisin ollut, olisin juossut perässä kuuntelemassa, kulkenut vuorilla sandaalit jalassa, istunut muiden joukossa silmät ihmeestä pyöreinä.

Jeesuksen seuraajathan olivat juutalaisia! Heitä oli siis monenlaisia ihmisiä siihenkin aikaan.

Tämä puoli asiasta tunnutaan joskus unohdettavan.

Olen parin vuoden ajan tunnustanut juutalaisia juuriani täällä netissä ja aivan ällistynyt joistain reaktioista.

• ...
        le chajim! kirjoitti:

Juu, ei oltu paikalla. Jos olisin ollut, olisin juossut perässä kuuntelemassa, kulkenut vuorilla sandaalit jalassa, istunut muiden joukossa silmät ihmeestä pyöreinä.

Jeesuksen seuraajathan olivat juutalaisia! Heitä oli siis monenlaisia ihmisiä siihenkin aikaan.

Tämä puoli asiasta tunnutaan joskus unohdettavan.

Olen parin vuoden ajan tunnustanut juutalaisia juuriani täällä netissä ja aivan ällistynyt joistain reaktioista.

Sinäkin siis olet juutalainen, niinkuin sanoit, juu.
        Oletko tiennyt koko ikäsi? Minä en, omista juuristani.

Tässä ketjussa juutalaisuus herättää vihaa. Ja jännä miten ihmiset jotka puhuvat juutalaisten siunaamisen puolesta eivät sitten siunaakkaan kun tilaisuus olisi.

• le chajim!
        ... kirjoitti:

Sinäkin siis olet juutalainen, niinkuin sanoit, juu.
        Oletko tiennyt koko ikäsi? Minä en, omista juuristani.

Tässä ketjussa juutalaisuus herättää vihaa. Ja jännä miten ihmiset jotka puhuvat juutalaisten siunaamisen puolesta eivät sitten siunaakkaan kun tilaisuus olisi.

Minulla on myös juutalaisia juuria. Olen tiennyt kauan suvun perimätietona tämän juutalaisuuden, mutta vasta viime vuosien aikana sukutukimuksen kautta löytänyt erilaista vahvistusta, sekä nimiä.

Merkillistä omalla kohdallani on ollut se, että alunperin vaaleana, aloin aikuisena tummua ja kun hiukseni alkoivat muuttua mustiksi, istuin hiljaa peilin edessä ja aloin miettiä isovanhempiani. Kokeeksi näytin vielä kieltäni ja tein shin-merkinkin.

• ...
        le chajim! kirjoitti:

Minulla on myös juutalaisia juuria. Olen tiennyt kauan suvun perimätietona tämän juutalaisuuden, mutta vasta viime vuosien aikana sukutukimuksen kautta löytänyt erilaista vahvistusta, sekä nimiä.

Merkillistä omalla kohdallani on ollut se, että alunperin vaaleana, aloin aikuisena tummua ja kun hiukseni alkoivat muuttua mustiksi, istuin hiljaa peilin edessä ja aloin miettiä isovanhempiani. Kokeeksi näytin vielä kieltäni ja tein shin-merkinkin.

Mikä on shin-merkki?

• le chajim!
        ... kirjoitti:

Mikä on shin-merkki?

Shin on heprean kirjain. Yleensä vain etnisen juutalaisen perimän omaava henkilö saa sormensa siististi tuon kirjaimen muotoon (tämä ei varmuudella todista juutalaisuutta, sillä myöskin ei juutalainen saattaa saada ne näin): Avaa sormesi levälleen, sitten vedä ne yhteen siten, että pikkusormi ja nimetön ottavat yhteen, myöskin keskisormi ja etusormi yhteen, peukalo yksinään, näin sormet levällään, vierekkäin.

Tässä ei-juutalaisessa, mutta messiaanisessa, rukouksessa mies tekee kahdella kädellä shin-merkin:

http://www.youtube.com/watch?v=ekJktCfVdNw&feature=related
        *

• KTS (Ei kirj.)
        jari-pek-ka kirjoitti:

Ei piä paikkaansa. Sinä ja sun lössis fanittaa Israelia ja heiluttaa räikkää sen puolesta. Siinä on siukkailut kaukana kun yksipuolisesti fanitetaan.

• ...
        le chajim! kirjoitti:

Shin on heprean kirjain. Yleensä vain etnisen juutalaisen perimän omaava henkilö saa sormensa siististi tuon kirjaimen muotoon (tämä ei varmuudella todista juutalaisuutta, sillä myöskin ei juutalainen saattaa saada ne näin): Avaa sormesi levälleen, sitten vedä ne yhteen siten, että pikkusormi ja nimetön ottavat yhteen, myöskin keskisormi ja etusormi yhteen, peukalo yksinään, näin sormet levällään, vierekkäin.

Tässä ei-juutalaisessa, mutta messiaanisessa, rukouksessa mies tekee kahdella kädellä shin-merkin:

http://www.youtube.com/watch?v=ekJktCfVdNw&feature=related
        *

Vaikuttava video, no nyt minäkin opin shin-merkin. En tiedä mistä sinä olet sen oppinut.

• le chajim
        ... kirjoitti:

Vaikuttava video, no nyt minäkin opin shin-merkin. En tiedä mistä sinä olet sen oppinut.

Onnistuitko saamaan sormesi samoin kuin miehellä?
        Itselläni ei onnistu noin hyvin, mutta onnistuu kuitenkin.

• KTS (Ei kirj.)
        le chajim kirjoitti:

Onnistuitko saamaan sormesi samoin kuin miehellä?
        Itselläni ei onnistu noin hyvin, mutta onnistuu kuitenkin.

Te ootte uskomatonta pelleporukkaa...

Saatteko keskisormenne pystyyn ja työnnettyä sen sinne missä teillä on vielä pimeämpää kuin päässänne?

• le chajim
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Te ootte uskomatonta pelleporukkaa...

Saatteko keskisormenne pystyyn ja työnnettyä sen sinne missä teillä on vielä pimeämpää kuin päässänne?

Nymmmmäääää räJÄHÄN!
        Kooteäs. Istu.

• onko usko hölynpölyä

"Vai, siunaatko Israelin kansaa rukoilemalla heidän puolestaan, että he löytäisivät Jeesuksen elämäänsä. Että Jumala johdattaisi heitä sitä tietä, jolla he saisivat kohdata Jeesuksen"

Ovathan he aikoinaan Hänet jo kohdanneet ja vielä livenä, mutta ei kelvannut.

• Niin, ei kelvannut Jeesus Messias kaikelle Juudalle, osalle kyllä. Ja varmaan yhtä vähän on kelvannut Israelin sukukunnalle. Mutta kuitenkin.....Raamatussa on nämä ihanat sanat; "Maan äärestä kuulemme ylistysvirret: "Ihana on vanhurskaan osa!"

• Jumalan siunaus

Galatalaiskirje 3
      8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.

1. Moos 12
      3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

Jumalan omaisuuskansan, Israelin kautta, Jumalan oman valinnan mukaan kaikki kansat ovat saaneet siunauksen osakseen, joka on pelastus Jeesuksessa Kristuksessa. Jos minä kiroaisin Jumalan omaisuuskansan, jonka yhden sukukunnan jäseneksi Jeesus kerran syntyi, Daavidin juurivesa, niin samallahan minä kieltäisin itseltäni ja muiltakin tämän suuren siunauksen eli pelastuksen. Kun minä siunaan Israelia, siunaan samalla kaikkia maailman kansoja ja ihmisiä sillä Jumalan suurella siunauksella, joka on tarjolla pelastuksessa eli Messiaassa, Jeesuksessa Kristuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5060
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2299
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2210
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      226
      2198
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1403
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1374
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      963
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      907
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe