Asuntojen etsiminen toiselta paikkakunnalta

Avuton..

Miten te muut olette saaneet hommattua kämpän jos välimatkaa on 300km entisen ja nykyisen asuinpaikan välillä? Pitäisi Itä-Suomesta päästä Helsinkiin parempien työmarkkinoiden perässä, mutta ei täältä lähdetä joka viikko sinne kämppiä katsomaan ja eikä esittelyihin meneminen takaa kämpän saamista, vaikka se miellyttäisi, koska halukkaita on monia. Isäni asuu jo siellä, mutta en ole hirveän hyvissä väleissä hänen kanssaan enkä tiedä uskaltaisinko kysyä, jos hän tai velipuoleni voisi etsiä minulle kämppää sieltä. Ei ole vihasuhdetta, mutta emme tunne toisiamme kovin hyvin, koska olemme yhteyksissä hyvin harvoin eli tunne sama kuin hyvin kaukaisten sukulaisten kanssa. Olen tehnyt hakemuksen kaupungin asuntoihin ja VVO:lle, mutta tuskinpa tärppäävät, koska minulla ei ole uhkaa joutua asunnottomaksi. Mitä kaikkea tässä nyt olisi hyvä nyt tehdä ja ottaa huomioon? En ole nirso kämppien tai alueiden suhteen, ihan sama mihin pääsee asumaan, koska sitten myöhemmin on helpompi etsiä kämppää kaupungin sisällä kun jo asuu siellä.

1

193

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa katsoa myös yksityisten vuokranantajien asuntoja vaikkapa tori.fi
      Itse muutin Porista Turkuun ja etsin asuntoa netin välityksellä. Sitten vietin muutaman päivän Turussa työhaastatteluissa ja kävin samalla katsomassa asuntoa, johon sitten muutinkin. Kannattaa yrittää varata monta asuntonäyttöä samalla tai peräkkäisille päiville, jolloin pääsisit katsomaan mahdollisimman monta ja pienessä ajassa. Olet kyllä hakijoiden joukossa myös etusijalla, mikäli sinulla on työpaikka/vakituiset tulot. Itse sain Turun asuntoni, koska muut hakijat olivat nuoria opiskelijoita ja yksi nainen olisi vaatinut remonttia. Kävi tuuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      86
      1330
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      79
      849
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      844
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      273
      748
    5. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      80
      612
    6. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      611
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      585
    8. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      35
      568
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      25
      532
    10. 37
      532
    Aihe